تندگويان از واقعي نبودن عدد و رقم بسياري از پروژه‌هاي شهر تهران انتقاد کرد؛
گروه اجتماعي: در حالي كه اين شهردار تهران براي حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي از شوراي شهر پايتخت درخواست مرخصي كرده، انتقادات از شيوه مديريت او طي سال‌هاي گذشته همچنان ادامه دارد.
اگر در ماه‌هاي گذشته موضوع واگذاري‌هاي نجومي، حادثه پلاسكو و استخدام‌هاي نجومي‌بيشترين حاشيه را پيرامون مديريت محمدباقر قاليباف طي سال‌هاي گذشته ايجاد كرده، حالا نوبت تناقض‌هاي مالي پروژه‌هاي بزرگ در دست اقدام يا راه‌اندازي شده توسط شهرداري پايتخت است كه تبديل به سوژه رسانه‌ها شود و اعضاي فعلي شوراي شهر به گلايه از آن بپردازند. در همين حال محمدمهدي تندگويان، عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران مي‌گويد: عدد و رقم تمام شده بسياري از پروژه‌هاي شهر تهران واقعي نيست.
 تندگويان در گفتگو با پانا، درباره پروژه‌هاي بزرگ و بي‌فايده شهر تهران توضيح داد: من فکر مي‌کنم در تهران، يک مهندسي ارزش معکوس رخ داده يعني اينکه بايد مواردي در نظر گرفته شود از جمله اينکه بايد ميزان درآمد در طول مديريت شهردار فعلي تهران که طولاني‌ترين مقطع مديريت شهري است مورد توجه قرار گيرد به‌طوري که اگر اين ميزان امسال 22 هزار ميليارد بوده در مقايسه با چهارده سالي که مديريت شده به رقم 200 هزار ميلياردتوماني مي‌رسيم و بايد ببينيم حجم درآمد کل با حجم پروژه‌هاي اجرا شده چقدر تناسب دارد. نايب رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينکه عدد و رقم تمام شده بسياري از پروژه‌ها واقعي نيست، گفت: به‌عنوان نمونه پروژه شهرآفتاب يکي از پروژه‌هايي است که عدد و رقم تمام شده آن واقعي نيست. در اين پروژه رقمي‌که شهرداري به شورا اعلام کرده حدود 1500 ميلياردتومان است که با اجراي اين پروژه هيچ تناسبي ندارد. اگر اين موضوع کارشناسي شود از دو حالت خارج نيست يکي اينکه با ضعف مديريت در اجرا روبرو هستيم و مدل نظارتي خطا دارد و يا اينکه رانت داريم که با توجه به عدد و ارقام موجود موجب رانت شده است.
تندگويان اضافه کرد: همچنين در بسياري از پروژه‌هاي شهري، مشاور و حق مشاوره‌ها زياد بود و متاسفانه حجم زيادي از پروژه را به لحاظ مالي اشغال کرده است که خود اين مساله به ضرر شهر است. در واقع نتوانسته‌ايم از ميزان درآمد واقعي شهر، پروژه‌ها را اجرا کنيم. اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اولويت در اجراي پروژه‌هاي شهري گفت: شهري که آلودگي هوا و ترافيک به عنوان اولين و بزرگترين مشکل آن تلقي مي‌شود، حمل و نقل عمومي‌و زيرساخت‌هاي آن بايد افزايش پيدا کند نه اينکه شبکه بزرگراهي افزايش يابد بنابراين تونل نيايش، پل صدر، تونل توحيد و تونل امير کبير که بدون استفاده مانده جزو اولويت‌هاي اول شهر تهران نيست. لذا در ابتدا مي‌بايست زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي‌تکميل شود چرا که خدمات عمومي‌اولويت دارد.
تندگويان در ادامه يادآور شد: همچنين پروژه‌هايي وجود دارد که زائد نيست اما درآمد واقعي از آن حاصل نمي‌شود و جزو معضلات پايتخت به شمار مي‌رود، برج ميلاد يکي از اين پروژه‌هاست. اين پروژه کار خوبي بود و مخالف آن نيستيم اما مجتمعي است که بايد جزو درآمدهاي پايدار شهري باشد ولي هم اکنون در رديف‌هاي بودجه شهرداري قرار مي‌گيرد و به جاي اينکه درآمد پايدار باشد جزو رديف‌هاي بودجه است. وي افزود: همچنين مجموعه شهروند يکي از پروژه‌هايي است که درآمد واقعي از آن حاصل نمي‌شود. اين مجموعه 31 شعبه در تهران دارد که در مجموع بالاي 20 هکتار در تهران را اشغال کرده و چطور بايد باور کنيم که شعبات شهروند به درآمد و سود 40 ميلياردتوماني رسيده باشد به طوري که فقط فروشگاه شهروند بيهقي بايد سالانه 300 ميليارد سود بدهد. اين موضوع، ضربه زدن و هدر دادن منابع و امکانات پايدار شهري است. در اين سال‌ها نتوانسته‌ايم درآمد پايدار مشخصي را اعلام کنيم و مديريت شهري به سمت تراکم فروشي رفته و منجر به افزايش بدهي شهر تهران شده است و علاوه بر اينکه درآمد پايدار ايجاد نشده شهر را هم فروخته‌ايم.
نايب رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران درخصوص نحوه نظارت شورا بر عملکرد شهردار تهران در هنگام انتخابات اظهارداشت: پايش اين موضوع با نهادهايي است که تخلفات رياست جمهوري را رسيدگي مي‌کنند. اين نهادها بايد نسبت به موضوع سوء استفاده از امکانات و فضاي شهري توسط شهردار و اعضاي شورا ورود کنند. البته کانديداها هيچ وقت عدد و رقم واقعي تبليغات و منابع آن را به مردم اعلام نمي‌کنند که اين نقطه ضعف است و بايد قانوني وجود داشته باشد تا کانديدا هزينه تبليغات و منابع آن را اعلام کند. وي همچنين درباره برخي اظهارات شهردار تهران مبني بر کاهش فاصله شمال و جنوب شهر گفت: اينکه اقدامي‌با درآمد شهر و اخذ عوارض مردم انجام شود پز دادن ندارد و منتي بر مردم نيست. اين اقدامات جزو شرح وظايف شهردار است که تمام پروژه‌هاي شهري اجرا شود. اگر تمام پروژه‌هاي شهري اجرا شده بود آن زمان بايد گفته شود که شهردار به وظيفه خود عمل کرده در حالي که 45 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه کاره باقي مانده و اين بدهي شهردار به شهر است. بنابراين ادعاها واقعي نيست. تندگويان اضافه کرد: اولين اقدامي‌که شهردار تهران بايد انجام مي‌داد، بحث تفکيک زباله از مبدا را انجام مي‌داد اما اين برنامه مهم را انجام نداده است در حالي که 1400 ميليارد تومان به سازمان پسماند پول داده مي‌شود و اين هزينه مي‌توانست صرف خريد اتوبوس و تاکسي شود، بنابراين وظيفه را نبايد تعريف کرد و اين مدل برخورد با رفتار کسي که خود را مدير جهادي مي‌داند هماهنگ نيست.

رييس سازمان محيط زيست از مذاکرات ايران و عراق در هفته گذشته براي اجرايي شدن اولين گام در مقابله با ريزگردها خبر داد. به گزارش خبرآنلاين، معصومه ابتکار با اشاره به تصويب لايحه هواي پاک در مجلس شوراي اسلامي، گفت: اين لايحه اجماع نظر دولت و مجلس بوده و تمامي‌تجربيات ملي و بين‌المللي در آن گنجانده شده است، که نقش بسزايي در ارتقاي کيفيت هوا در شهرها، محيط‌هاي صنعتي، در بحث گرد و غبار، استقرار واحدهاي صنعتي، حمايت از انرژي‌هاي نو در لايحه آلودگي هوا ديده شده است.
رييس سازمان محيط زيست افزود: همچنين استفاده از سازوکارهاي مناسب براي تقويت فعاليت‌هاي فناوري محيط زيست در واحدهاي صنعتي و توليدي نيز در لايحه هواي پاک ديده شده است. وي با بيان اينکه آيين‌نامه‌هاي لايحه هواي پاک در نخستين فرصت تهيه و ابلاغ مي‌شود، ادامه داد: در برخي زمينه‌ها ضوابط آماده بوده و ابلاغ مي‌شود و در ساير موارد پيش‌نويس آيين‌نامه‌ها در حال تهيه است، که پس از اتمام در هيئت دولت بررسي و تصويب مي‌شود.
ابتکار يادآور شد: کيفيت هواي تهران، اصفهان و شيراز به طور نسبي بهتر شده است، که با همکاري مردم با استفاده کمتر از خودروي شخصي، ارتقاي سطح استاندارد خودروها و سوخت و استفاده از خودروهاي برقي کيفيت هوا روزبه روز بهبود مي‌يابد. رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به همکاري ايران با کشورهاي همسايه در موضوع گردوغبار افزود: در سال 92 براي پيگيري تفاهم‌نامه‌ها و موضوع گرد و غبار نخستين ديدار با مقامات عراقي در بغداد انجام شد، اما مسائل ناامني و ناپايداري عراق مانع اجراي توافقات شد. عضو کابينه دولت يازدهم، ادامه داد: خوشبختانه حدود 2 ماه است که بغداد براي همکاري در موضوع ريزگردها اعلام آمادگي کرده و مذاکراتي در هفته گذشته براي اجرايي شدن اولين گام در مقابله با ريزگردها صورت گرفته است. وي با بيان اينکه مرکزي براي آموزش و توان افزايي کشور عراق در موضوع گردوغبار تشکيل شده است، يادآور شد: محدوده کانون ريزگردها و مجريان طرح مشخص شده‌اند، که‌اميدوارم کشور عراق مسئوليت خود را براي احياي تالاب‌ها، رفع مشکلات کانون‌هاي گرد و غبار در عراق نقش خود را ايفا کند.
ابتکار با اشاره به اينکه کانون‌هاي گردو غبار در عربستان، افغانستان و شمال شرق قره قوم (بياباني در آسياي مرکزي که بيشتر ترکمنستان را شامل مي‌شود) مستقيما ايران را تحت تاثير قرار مي‌دهند، افزود: موضوع ريزگردها مسئله‌اي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي است؛ لذا از حدود 2سال پيش قطعنامه‌هاي متعددي درباره گردوغبار صادر شده و در دستور کار سازمان‌هاي بين‌المللي قرار گرفته است. رييس سازمان محيط زيست با بيان اينکه سازوکارهاي بين‌المللي براي مواجهه و کاهش اثرات طوفان‌هاي گردوغبار در دستور کار نخستين اجلاس بين‌المللي گردوغبار است، تصريح کرد: اين اجلاس براي نخستين بار توسط سازمان ملل متحد در تيرماه سالجاري در تهران برگزار مي‌شود.

گيلان_فرحي؛ تفاهم نامه با هدف ايجاد و گسترش روابط تجاري و اقتصادي در چارچوب توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي اقتصادي دو طرف منعقد گرديد.
دراين تفاهم نامه طرفين در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي‌ايران و جمهوري قزاقستان، براي برقراري همکاري بين واحدهاي اقتصادي و توليد کنندگان کالا دو منطقه، متعهد شدند شرايط مطلوب را در زمينه‌هاي جذب سرمايه گذاري و فن آوري پيشرفته ؛راه‌اندازي شرکت‌هاي مشترک به منظور توسعه دامداري، توليد محصولات کشاورزي، مرغداري و پرورش ماهي؛راه‌اندازي شرکت‌هاي مشترک در زمينه‌هاي ماشين سازي، صنايع سبک و صنعت نساجي؛توليد مشترک محصولات مصرفي؛برقراري روابط بين دانشگاه‌ها از طريق تبادل استادان و دانشجويان فراهم کنند.
در نشستي که پيرامون حوزه کشاورزي بعمل آمد مهندس شعبان نژاد رياست جهاد کشاورزي گيلان به ظرفيت‌هاي گيلان در بخش کشاورزي اشاره نموده و توانمندي‌هاي استان گيلان در زمينه احداث سردخانه، توليد مرغ سالم، چاي و زيتون و ... را بازگو نمودند. در ادامه نشست مديرعامل شرکت جهاد سبز در خصوص سرمايه گذاري‌هاي موفق اين شرکت در کشورهاي قزاقستان، غنا، آذربايجان، اوکراين و...گزارشي ارائه نمود و اعلام داشت : باتوجه به ظرفيت و پتانسيل سازمان‌هاي وزارت جهاد کشاورزي و همچنين اتحاديه‌هاي روستايي امکان گسترش حجم عمليات وجود دارد کمااينکه در حال حاضر تعدادي از کشاورزان استان اصفهان در استان ژامبول قزاقستان مشغول توليد مي‌باشند. وي در سخنان خود اشاره به‌امادگي کامل ايران جهت احداث باغ سيب و همچنين راه‌اندازي گلخانه‌ها در آن کشور داشت.
مدير کل محترم دفتر امور بين الملل وزارت جهاد کشاورزي نيز در اين نشست بيان داشتند: وزارت جهاد کشاورزي مسئوليت اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي تجاري، اقتصادي، علمي‌و فرهنگي بين دو کشور را بر عهده داشته و جهت تحقق مفاد تفاهم نامه تلاش خواهد نمود. ايشان حرکت سرمايه گذاران بخش خصوصي دو کشور را ناشي از اين سياست برشمرد و اظهار داشت: هرچقدر زمينه‌هاي سرمايه گذاري از جمله موضوع واگذاري اراضي شفاف تر باشد ما آمادگي سرمايه‌گذاري بيشتر را داريم.

مدير عامل شرکت توزيع برق غرب مازندران؛
مهندس فرح زاد مدير عامل شرکت توزيع برق غرب مازندران در جلسه دوره اي کاهش تلفات انرژي با تأکيد بر اهميت برنامه‌هاي اجرايي کاهش تلفات، اظهار داشت: يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي هدر رفت انرژي، تلفات غير فني است که اقدام در مسير آن، مصداق عملي اقتصاد مقاومتي مي‌باشد.
وي ادامه داد: يکي از مهم‌ترين اهداف امسال شرکت، حرکت به سمت کاهش هر چه بيشتر تلفات و رسيدن به عدد تعيين شده مي‌باشد که اين مهم جز با همت و همگرايي و تعامل تمامي‌همکاران از ستاد و صف محقق نخواهد شد. فرح زاد با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري و شوراها، در جهت پيشگيري از خاموشي و اختلال در شبکه‌هاي برق بايد آمادگي همه جانبه خود را حفظ نماييم.
وي تصريح کرد: برق‌هاي غير مجاز، نماد عيني تضييع حقوق بيت المال است و قانونگذار به ما اجازه نخواهد داد در برابر اين پديده مضموم، بي تفاوت باشيم و وظيفه شرعي و شغلي ماست که بايد در راستاي پاک سازي سرقت انرژي از شبکه‌هاي برق مجدانه و مصرانه تلاش کنيم. مدير عامل شرکت توزيع برق غرب مازندران با اشاره به اهميت کار شماره برداران در بحث کاهش تلفات انرژي، گفت: مأموران قرائت کنتور و سيم بانان به عنوان خط مقدم شرکت‌هاي توزيع، نقش تعيين کننده اي در امر برق‌هاي غير مجاز و تحقق کاهش تلفات و وصول مطالبات دارند که مي‌بايست عملکرد اين عزيزان به خوبي رصد شود.
  در اين جلسه، اعضاي کميته و مديران امورها ضمن بررسي تمامي‌جوانب و راهکارهاي عملي و علمي‌کاهش تلفات در خصوص مواردي همچون: نصب کنتورها مرجع، تست کنتورهاي عادي و ديماندي، کشف خرابي لوازم اندازه گيري، پيگيري مجدانه پرونده‌هاي حقوقي متخلفين و دستکاري لوازم اندازه گيري و نصب کنتورهاي خارج از دسترس بحث و تبادل نظر نمودند.

مدير روابط عمومي‌شعب بانک مسکن استان مرکزي گفت: متغير بين ۲ تا ۳ هزار جلد کتاب در ايستگاه مطالعه ۱۱ شعبه بانک در اختيار مشتريان قرار گرفته است.
رضا آزادانديش، مدير روابط عمومي‌شعب بانک مسکن استان مرکزي، در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايکنا) از استان مرکزي، گفت: ترويج فرهنگ مطالعه صرفاً به واحد و دستگاه خاصي خلاصه نمي‌شود، بانک مسکن طي اقدامي، ويژه مشتريان و کارکنان برنامه فرهنگي و مطالعاتي را اجرايي کرده است. وي تصريح کرد: در ابتداي هر سال اطلاع رساني جهت استفاده از کتب موجود در کتابخانه ويژه کارکنان انجام مي‌شود، همکاران مي‌توانند به صورت رايگان از کتب موجود در موضوعات مختلف مانند مديريت، اقتصاد، معارف، خانواده و ... استفاده کنند. آزادانديش ادامه داد: براي تأمين کتب کتابخانه کارکنان، بودجه‌اي از مرکز در اختيار مجموعه قرار مي‌گيرد، استقرار ايستگاه مطالعه نيز ويژه مشتريان از ديگر اقدامات بانک در ترويج فرهنگ مطالعه است که در شعبه مرکزي از سال ۹۲ تاکنون ادامه دارد، اما از خرداد ماه سال گذشته ۱۰ شعبه در استان زيرمجموعه اين طرح قرار گرفتند، فعاليت اين ايستگاه ويژه مشتريان سالن انتظار انجام امور بانکي است. اين مقام مسئول ادامه داد: شعار ۱۱ شعبه‌اي که ايستگاه مطالعه داير کردند: «ببريد، مطالعه کنيد و برگردانيد» است، سابقاً حمايت اداره‌کل کتابخانه‌ها از ايستگاه مطالعه براي تأمين کتب بسيار خوب بود اما در حال حاضر اين حمايت کمرنگ شده و حتي از آبان‌ماه سال ۹۴ از ما درخواست پرداخت کارمزد براي شارژ ايستگاه مطالعه دارند.آزادانديش بابيان اينکه اظهار نظر مردم درباره ايستگاه مطالعه، نشان دهنده استقبال از اين طرح اس افزود: از کتب کم حجم بيشتر استقبال مي‌شود، يکي از مشتريان در شعبه قدس رضايت خود را از اين طرح با اهداي چندين جلد کتاب نفيس ابراز کرد. آمار کتب موجود در ايستگاه مطالعه ۱۱ شعبه بانک مسکن متغيير بين ۲هزار تا ۳ هزار جلد است، اميدواريم حمايت نهاد کتابخانه‌ها از ايستگاه مطالعه مداومت يابد.

سخنگوي شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه کرمان گفت: با شايعه اجراي طرح برندينگ در خصوص حمل و نقل، تعدادي از پيمانکاران حمل و نقل و راننده‌ها با تصور بر اينکه کرايه حمل و نقل فراورده‌هاي نفتي پس اجراي طرح کاهش پيدا مي‌کند از بارگيري خودداري کردند.
سميه باغخاني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تجمع تعداد محدودي راننده افزود: شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه کرمان، ايران و در سطح وزارت اجراي طرح برندينگ را در خصوص حمل و نقل رد کرده و قرار نيست اين طرح در حوزه حمل و نقل اجرايي شود. وي تصريح کرد: طرح برندينگ در خصوص مجاري عرضه نيز درحال کارشناسي و بررسي است و در مورد حمل و نقل کاملا منتفي است. رئيس روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه کرمان گفت: مجموعه عظيم نفت با توجه به اينکه در منطقه کرمان چهار انبار تدارکاتي دارد، به راحتي مي‌تواند سوخت و فراورده را براي مجاري عرضه فراهم کند. وي افزود: هيچکدام از مجاري عرضه منطقه کرمان تحت تاثير رفتار راننده‌ها و پيمانکاران حمل و نقل، با کمبود فراورده روبرو نيست و اين اختلال هيچ تاثيري در روند توزيع نخواهد داشت. صبح روز يکشنبه تعدادي از پيمانکاران و رانندگان در محور کرمان - باغين گرد هم آمدند و از بارگيري خودداري کردند. هدف اصلي راه‌اندازي شرکتهاي صاحب صلاحيت يا برند، ارتقاي رفاه، ايمني و افزايش کيفيت خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان، ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر در حوزه عرضه فرآورده‌هاي نفتي به مردم، حمايت از بخش خصوصي و ايجاد فضاي رقابتي در کشور اعلام شد.

مديرعامل آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران از افتتاح پروژه‌هاي آبرساني منطقه ٢١ و ٢٢ شهر تهران در آينده نزديک خبر داد.
علي کيواني- آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران، منصور جنتي گفت: طبق مطالعات و بررسي‌هاي فني شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور متوسط سرانه مصرف آب شرب مناطق ٢١ و ٢٢ شهر تهران در افق طرح سال ١٤١٥ با احتساب تلفات به ميزان ١٥ درصد مصارف در نظر گرفته مي‌شود، بنابراين پيش بيني منابع آب مطمئن با هدف جلوگيري از بروز بحران‌هاي آتي ضروري است.وي افزود: در اين راستا مخزن زميني ١٥٠٠٠ متر مکعبي شهيد حسيني واقع در شمال اتوبان همت و اجراي خط انتقال از اين مخزن به طول ٢ کيلومتر با اقطار ٦٠٠ و ٨٠٠ ميليمتري چدن داکتيل با هدف آبرساني به محله‌هاي مرواريدشهر، بلوار اردستاني و شهرک الهيه و مخزن زميني ١٧٠٠٠ متر مکعبي جنوب دانشگاه علوم انتظامي‌جهت آبرساني به محله کوهک در منطقه ٢٢ آماده بهره برداري است.جنتي در ادامه تصريح کرد: پروژه خط انتقال آب به طول ٣٨٠٠ متر با لوله‌هايي از جنس چدن داکتيل و قطر ١٠٠٠ ميليمتري جهت آبرساني به منطقه ٢١ از منطقه ٢٢ شهر تهران اجرا شد.مديرعامل آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران ضمن اشاره به ساخت و سازهاي وسيع صورت گرفته و سرريز جمعيت به اين مناطق تاکيد کرد عمليات حفر و تجهيز ١١ حلقه چاه آب شرب در اين محدوده انجام شده است و پروژه آبرساني نوار شمال اتوبان همت شامل حفر و تجهيز چاه آب، توسعه خطوط انتقال آب به طول٥٠٠٠ متر و احداث ايستگاه پمپاژ جهت آبرساني به ١٥٠٠٠ واحد مسکوني به اتمام رسيده است.

با ابتکار و همت منطقه دو شهرداري رشت صورت گرفت
به گزارش روابط عمومي‌منطقه دو شهرداري رشت، اين منطقه اقدام به «نشاي برنج» در ابتداي پياده راه علم الهدي نموده است.
مرتضي عاطفي مدير منطقه دو شهرداري در اين رابطه اشاره نمود، باتوجه به ضرورت ايجاد نمادها و مؤلفه‌هاي بومي‌استان گيلان و نقش انکارناپذير اين محدوده جغرافيايي در تأمين برنج مردم کشور، اين اقدام صورت گرفته است. وي اضافه نمود کاشت نشاي برنج ضمن ايجاد جذابيت بصري در محدوده پياده راه براي گردشگران، مي‌تواند با نماياندن مراحل مختلف کاشت و برداشت اين محصول، نمايانگر پويايي فعاليت کشاورزان و زحمتکشان اين عرصه باشد.

هشدار براي سيل در ۸ استان
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: امروز در تهران شاهد بارش باران هستيم، اين بارندگي‌ها بيشتر در کوهپايه‌ها به طور متمرکز وجود خواهد داشت و در حوزه‌هاي رودخانه‌هاي فصلي و روستاهايي که در مسير اين روخانه‌ها هستند، احتمال بروز سيلاب وجود دارد. احد وظيفه گفت: براساس اخطاريه سازمان هواشناسي، سه‌شنبه شاهد بارش باران، گاهي همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شديد و آبگرفتگي معابر و احتمال سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها در مازندران، گلستان، شرق گيلان و دامنه‌هاي جنوبي البرز در شمال استان‌هاي قزوين، البرز، تهران و سمنان خواهيم بود. همچنين امروز (چهارشنبه) ششمين روز ارديبهشت نيز بارش باران، گاهي همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شديد و آبگرفتگي معابر و احتمال سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها در مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالي و شرق تهران پيش‌بيني شده است. همچنين وزش باد شديد وگردوخاک در استانهاي کرمان، سيستان وبلوچستان، خراسان جنوبي و نيمه شرقي يزد نيز در اين روز پيش‌بيني شده است.

پرداخت ٥٢ هزار ميليارد تومان مستمري توسط تامين اجتماعي
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه سال گذشته اين سازمان ٤٢ هزار ميليارد تومان در بخش مستمري‌ها هزينه کرد، گفت: سازمان تامين اجتماعي در سال جاري ٥٢ هزار ميليارد تومان مستمري پرداخت مي‌کند. به گزارش ايسنا، دکتر سيد تقي نوربخش با بيان اينکه هسته اصلي اين سازمان بخش بيمه اي است، اظهار داشت: اين حوزه در تجهيز منابع و کنترل مصارف نقش بي بديلي دارد و آثار خدمات سازمان در بخش بيمه اي براي مردم قابل توجه است. وي ادامه داد: تامين اجتماعي سازماني کليدي در کشور است و نقش مستقيمي‌در زندگي مردم دارد. دکتر نوربخش گفت: بيش از ٥٢ هزار ميليارد تومان در سال گذشته تجهيز منابع توسط حوزه بيمه اي سازمان تامين اجتماعي انجام شد و در ساير حوزه‌ها اين مبلغ ١٠ هزار ميليارد تومان بوده است. وي تصريح کرد: تجهيز اين حجم بالاي منابع کار بزرگي است و اين منابع از طريق وصول حق بيمه انجام مي‌شود و به درآمدهاي نفت و ماليات متکي نيست. وي افزود: سازمان تامين اجتماعي بايد دو ميليون پرونده مستمري بگير داشته باشد . اما در حال حاضر ٥ ميليون مستمري بگير تحت پوشش داريم که ناشي از بازنشستگي‌هاي پيش از موعد، مشاغل سخت وزيان آور و کاهش سن و سابقه است.

با حضور معاون اول رئيس جمهوري صورت گرفت؛
بهره برداري رسمي‌از شبکه دسترسي برپايه فيبر نوري شرکت مخابرات ايران

مراسم بهره برداري از طرح شبکه دسترسي برپايه فيبر نوري (تانوما) شرکت مخابرات ايران با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري، محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رسول سرائيان مديرعامل شرکت مخابرات ايران برگزار شد.«محمود واعظي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم بهره برداري از طرح تانوماي( تارهاي نوري مخابرات ايران( مخابرات ايران در مرکز مخابرات شهيد فرد اسدي تهران گفت: دسترسي بر پايه فيبر نوري حلقه مفقوده شبکه ملي اطلاعات بود که‌امروز با بهره برداري از اين طرح، فرآيندهاي تکميل شبکه ملي اطلاعات سرعت بيشتري مي‌يابد. طرح رساندن فيبر نوري به خانه‌ها که «تانوما» (تارهاي نوري مخابرات ايران) نام گرفته است، افزايش سرعت اينترنت و تحقق يکي از اهداف منشور حقوق شهروندي درباره دسترسي برابر و آزاد به اطلاعات را براي شهروندان به ارمغان مي‌آورد. فيبر نوري يکي از محيط‌هاي انتقال داده با سرعت بالاست.عضو هيات دولت يازدهم با انتقاد از کساني که در دولت قبل وظيفه داشتند شبکه ملي اطلاعات را راه‌اندازي کنند و نکردند و اکنون که در دولت تدبير و اميد راه‌اندازي شده، آن را تخريب مي‌کنند و پيشرفت آن را تنها 10 درصد عنوان مي‌کنند، گفت: جاي خوشحالي است که منتقدان اکنون به پيشرفت ابن طرح ملي اعتراف مي‌کنند و اين نشان از تلاش درست دولت تدبير و اميد است.وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به پيشرفت‌هاي جهان در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات( آي سي تي ICT) اشاره کرد و گفت: در دولت قبل، اين بخش را تشريفاتي مي‌دانستند و به همين دليل به دنبال ادغام اين وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازي بودند.واعظي گفت: نگاه بدي که در دولت قبل به «آي سي تي» وجود داشت، اين بخش را از پيشرفت‌هاي جهاني محروم کرده بود. عضو کابينه دولت يازدهم، سياست دولت تدبير و اميد را توسعه اي عنوان کرد و افزود: دولت با همه محدوديت‌ها، به دنبال تحقق اين سياست بود.واعظي به تلاش دولت يازدهم براي اعتماد سازي بخش خصوصي اشاره کرد و افزود: اکنون اعتماد به بخش خصوصي در اين دولت به گونه اي شده که به ازاي هريک ريال سرمايه گذاري دولت، سه تا چهار ريال بخش خصوصي سرمايه گذاري مي‌کند. نگاه و سياست دولت نظارت است نه آنکه رقيبي براي بخش خصوصي باشد.واعظي توسعه بخش «آي سي تي» را منطبق بر اهداف اقتصاد مقاومتي عنوان و تاکيد کرد تلاش بر دانش بنيان کردن کل برنامه‌هاي کشور در دستور قرار گرفته است.عضو هيات دولت يازدهم ، کارهاي انجام شده در اين دولت در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات را موجب تحولي بزرگ در کشور عنوان کرد.واعظي خاطرنشان ساخت: همه همت خود را مصروف برطرف کردن مشکل‌هاي کسب و کارهاي مبتني برآي.سي.تي خواهيم کرد و در اين راه تلاش مي‌شود مجلس شوراي اسلامي‌و شوراي عالي فضاي مجازي نيز همراهي داشته باشند.عضوکابينه دولت يازدهم ايجاد اشتغال را وظيفه مهم خود در امسال برشمرد و تاکيد کرد: تلاش مي‌شود هيچ محدوديتي در ايجاد اشتغال برپايه آي.سي.تي وجود نداشته باشد.

بازديد معاون بهره برداري آبفاي استان تهران از پروژه‌هاي آبرساني غرب
بازديد عبدالحميد توکلي بينا معاون بهره برداري آبفاي استان تهران از پروژه‌هاي آبرساني شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران.علي کيواني - آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران، طي اين بازديد که با حضور منصور جنتي، محمدرضا شمسايي فر معاون نظارت بر بهره برداري آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران و برخي مديران اين شرکت انجام شد، وضعيت موجود تاسيسات و پروژه‌هاي اولويت دار در دست ساخت مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.در اين بازديد جنتي ضمن تقدير از مساعدتها و رهنمودهاي معاونت نظارت بر بهره برداري آبفاي استان تهران گزارشي در خصوص وضعيت موجود ،چالشهاي اصلي پيش رو و راهکارهاي مناسب جهت خدمات رساني مطلوب به مشترکين ارائه کرد.در ادامه توکلي بينا ضمن اشاره بر بهره برداري بهينه از تاسيسات موجود به ارتقاء کمي‌وکيفي آب شرب بهداشتي تاکيد کرد.