برخي پروژه‌هاي شهري تهران توجيهي ندارند
رئيس کميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران گفت: برخي از پروژه‌هاي شهري پايتخت هيچ توجيهي ندارند. احمد حکيمي‌پور با اشاره به اجراي پروژه‌هاي بزرگ و بي‌فايده در شهر تهران اظهارداشت: پروژه شهر آفتاب نمونه بارز پروژه‌هايي است که هزينه‌هاي آن نامشخص است. اين پروژه که از شوراي سوم پيگيري شده که ظاهرا قبل از شروع يا مصوبه نداشته يا قرار بوده جزو پروژه‌هاي مشارکتي باشد که شهرداري براي آن هزينه نکند. رئيس کميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران با اشاره پروژه افزود: در حال حاضر اين پروژه راه افتاده و اينکه برگزاري نمايشگاه‌ها را وزارت بازرگاني صنعت و معدن تاييد مي‌کند يا نکند مورد بحث است.

رايزني با دولت براي پرداخت بدهي شهرداري
رئيس کميته حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: با توجه به پايان فعاليت شوراي چهارم، بنا داريم جلسه‌اي را با مديران دولتي و شهرداري جهت تعيين تکليف بدهي‌هاي اين دو مجموعه برگزار کنيم. اسماعيل دوستي با اشاره به اينکه هنوز بدهي‌هاي دولت درخصوص حمل و نقل عمومي‌و به ويژه مترو به شهرداري داده نشده، اظهار داشت: برنامه‌اي صورت گرفته تا در يک زمان مناسب، جلسه‌اي با مسئولان دولتي برگزار شود تا بدهي‌هاي دولت درخصوص مترو پرداخت شود. دوستي در ادامه تصريح کرد: اميدواريم با توجه به هماهنگي‌هايي که بين دولت وشهرداري به وجود آمده است، دولت بدهي‌هاي خود را پرداخت کند.

درياچه اروميه هفت سال ديگر زنده مي‌شود
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا هفت سال ديگر حجم درياچه اروميه به ۱۴ ميليون مترمکعب خواهد رسيد که در اين شرايط مي‌توان گفت که ديگر نگراني براي وضعيت اين درياچه وجود نخواهد داشت.
 رحيم ميداني، معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بيان اينکه يکي از حوزه‌هاي آبريز بزرگ ايران از شش حوزه آبريز درياچه اروميه است که در حال حاضر بدترين شرايط را نسبت به بلندمدت دارد گفت: در حال حاضر وضعيت درياچه اورميه نسبت به بلندمدت ۹ درصد منفي ثبت شده و اين در حالي است که ساير حوزه‌هاي آبريز ۲ درصد مثبت است.






ضرورت ارائه سريع‌تر لايحه حمايت از محيط بانان از سوي دولت
گروه اجتماعي: محيط بانان فعال در ايران يك پنجم استانداردهاي جهاني هستند. در اكثر كشورها به ازار هر هزار هكتار يك محيط بان مشغول فعاليت است و اين رقم در ايران معادل 5 هزار هكتار است. محيط بانان ايراني با مشكلات فراواني دست به گريبان هستند.
طبق برخي گزارش‌ها درگيري مدام با شكارچيان غيرقانوني يكي از مهمترين اتفاقاتي است كه طي سال‌هاي گذشته محيط بانان كشور را در معرض خطر قرار داده است. دولت يازدهم از همان ابتداي فعاليت خود توجه ويژه‌اي را به مسائل مربوط به محيط زيست داشته و لايحه‌هاي مختلفي را براي حمايت از محيط زيست آماده و به مجلس ارائه كرده است.
در اين ميان بسياري از فعالان محيط زيست معتقدند كه در تمام اين سال‌ها نسبت به مشكلات پيش روي محيط بانان در كشور توجه كافي صورت نگرفته است. متاسفانه هر سال شاهد انتشار گزارش‌هايي از درگيري و يا شهادت محيط بانان كشور هستيم. دولت يازدهم اما براي بيرون آمدن از مشكلات پيش روي محيط بانان كشور پيشنهاد طرح حمايت از محيط بانان را مورد بررسي قرار داد. اين اتفاق با حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌نيز همراه شد و قرار است تا دولت لايحه‌اي براي حمايت از محيط بانان در اختيار نمايندگان مجلس قرار دهند تا پس از بررسي در صحن مجلس تبديل به قانون شود. هرچند دولت طي ماه‌هاي گذشته به دلايلي اين لايحه را در اختيار نمايندگان قرار نداده، اما اين روزها برخي از نمايندگان از ضرورت ارائه هرچه سريع‌تر لايحه حمايت از محيط بانان از سوي مجلس به بهارستان صحبت مي‌كنند.
در همين حال رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس، با بيان اينکه به ازاي هر ۵ هزار هکتار يک محيط‌بان در کشور است، گفت: دولت بايد هرچه زودتر لايحه حمايت از محيط‌بانان را براي تعيين تکليف اين افراد به مجلس ارائه دهد. علي‌محمد شاعري در گفتگو با خانه ملت، درخصوص آخرين وضعيت لايحه حمايت از محيط‌بانان، گفت: نمايندگان حدود 10 ماه است که منتظر ارائه لايحه حمايت از محيط‌بانان از سوي دولت هستند اما بنا به دلايلي تعيين تکليف اين لايحه به تاخير افتاده، در صورتي که لايحه حمايت از محيط‌بانان يک ضرورت براي بهبود وضعيت نامناسب جنگل‌بانان و محيط‌بانان است. اين نماينده مجلس با يادآوري تعداد اندک محيط‌بانان و جنگل‌بانان در کشور، تصريح کرد: متاسفانه در همه کشورها براي هر هزار هکتار يک محيط‌بان وجود دارد در حالي که در کشور ما به ازاي هر 5 هزار هکتار يک محيط‌بان انجام وظيفه مي‌کند، در واقع اين سرانه براي صيانت و حفاظت از جنگل‌ها و محيط‌زيست کشور بسيار کم است.
شاعري با بيان اينکه تعداد محيط‌بانان در کشور ما به‌اندازه يک پنجم متوسط جهاني است، افزود: تجهيزات محيط‌بانان و جنگل‌بانان بسيار فرسوده و ناکافي و وضعيت معيشتي اين افراد نامناسب است، در واقع در شرايطي که محيط‌بانان و جنگل‌بانان در دفاع از محيط‌زيست و منابع طبيعي بر عليه متجاوزين از تجهيزات به روز برخوردار نيستند، قاچاقچيان و متجاوزين منابع طبيعي از امکانات کارآمدتري استفاده مي‌کنند. رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس ادامه داد: مشکلات مذکور سبب شده تا هر ساله خطراتي جان محيط‌بانان و جنگل‌بانان را تهديد کند ضمن آنکه در اين لايحه بايد بر آموزش به محيط‌بانان و جنگل‌بانان براي مواجهه با متجاوزين تاکيد شود، در حقيقت برخورد نزاعي با متخلفين کافي نيست و اطلاع رساني و افزايش سطح دانش و فرهنگ عمومي‌براي برخورد با متجاوزين اقدامي‌مغفول مانده است. اين نماينده مردم در مجلس گفت: سازمان حفاظت محيط‌زيست و منابع طبيعي بعد از نيروي انتظامي‌بيشترين شهيد در راه دفاع از عرصه‌هاي طبيعي و سرزميني کشور را داد، بنابراين دولت بايد نقاط آسيب‌پذير حفاظت از منابع طبيعي و محيط‌زيست را در لايحه حمايت از محيط‌بانان ببيند و اصلاح کند.
شاعري در ادامه با يادآوري قانون برنامه ششم توسعه، گفت: در اين قانون نيز دولت مکلف به افزايش ضريب حفاظت از جنگل‌هاي کشور از 60 درصد فعلي به 100 درصد شد، که اين اقدام نيازمند نيروي انساني و اعتبار و تجهيزات و بهبود ساختار حفاظت از منابع طبيعي و محيط‌زيست کشور است. رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي در مجلس تاکيد کرد: دولت بايد هر چه سريعتر لايحه حمايت از محيط‌بانان را به مجلس براي رفع خلاهاي قانوني ارايه کند. گفتني است پيش از اين معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگويي از اتمام کارهاي لايحه حمايت از محيط‌بانان در دولت و ارايه آن در روزهاي آتي به مجلس خبر داده بود.

رئيس سازمان حج و زيارت با اعلام خبر افزايش ٣٥درصدي سهميه زائران ايراني در حج تمتع امسال گفت: حجاج ايراني طي يک بازه زماني يک‌‌‌ماهه از ابتداي مرداد ماه به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند.
به گزارش تسنيم حميد محمدي با بيان اينکه حجاج ايراني طي يک بازه زماني يک‌ماهه از ابتداي مرداد ماه به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند، اظهار کرد: افرادي که تاريخ وديعهگذاري آنها تا ٣١ شهريور ماه سال ٨٥ است، مي‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملي در سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام اوليه تشرف به حج اقدام کنند. رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در آخرين اعزام حجاج ايراني به حج در دو سال گذشته، 64 هزار ايراني به حج اعزام شدند که در حج امسال با تلاش هيئت حج جمهوري اسلامي‌ايران با افزايش 35درصدي سهميه، 86 هزار و 500 زائر ايراني به حج اعزام خواهند شد.

رييس اداره محيط زيست شهر تهران ضمن اشاره به اينکه برخي نهاد‌ها و دستگاه‌ها حساسيت‌هاي لازم به حوزه محيط زيست را ندارند و گاها به جاي پاسخگويي مطالبه گري مي‌کنند گفت: ۹۰ درصد پسماندهاي شهر تهران بدون مديريت دفن و يا تلنبار مي‌شوند.
محمدحسين بازگير در گفتگو با ايسنا با اشاره به اينکه يکي از مشکلات زيست محيطي شهر تهران آلودگي هوا است بيان کرد: مشکلات ناشي از آلودگي هوا بر مردم و تمامي‌نهادها آشکار است که سازمان محيط زيست براي رفع اين معضل و کاهش آلودگي هوا در ۴ سال اخير دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌هايي را گردآوري کرده و حتي برخي از آن‌ها تحت عنوان لايحه هواي پاک به تصويب دولت رسيده و تبديل به قانون شده است. بازگير ضمن بيان اينکه ۹۰ درصد پسماندهاي شهر تهران تلنبار و بعضا غيراصولي دفن مي‌شوند گفت: حدود ۷۰ درصد پسماندها قابل بازگشت و استفاده مجدد است.

مديرکل راهداري مازندران عنوان کرد :
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران گفت : اين اداره کل با تمام توان اجرايي خود در جهت ارتقاء ايمني حمل و نقل گام بر مي‌دارد.
 به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران مهندس احمد آفرين محمدزاده ضمن اعلام اين مطلب افزود : راه‌هاي ارتباطي مازندران به دليل حضور انبوه گردشگران و نزديكي به پايتخت از اهميت خاصي برخوردار و از راه‌هاي بسيار پرترافيك محسوب شده ، همچنين فاصله كم مراكز جمعيتي در مازندران و تراكم شهرها در اين استان نيز ، اهميت راه‌هاي درون استاني را افزايش داده و موقعيت خاصي را از وضعيت حمل ونقل جاده اي پديد آورده است. وي ادامه داد : مازندران ، به دليل قرار گرفتن دشتها ، شاليزارها و باغ‌هاي كشاورزي در حاشيه راه‌ها و تردد كشاورزان با موتور سيكلت ، ادوات كشاورزي و يا پياده در حاشيه راه‌ها ، همواره‌امار تصادفات و سوانح رانندگي علي الخصوص عابرين پياده و راكبين موتور سيكلت بالامي‌باشد. مهندس محمدزاده در ادامه ارتقاء و اعتلاي فرهنگ ايمني و رعايت قوانين و مقررات توسط كاربران جاده اي را عاملي موثر در جهت كاهش سوانح رانندگي برشمرد و تصريح نمود : اين اداره کل در سال گذشته توزيع رايگان بيش از 1500 عدد کلاه‌ايمني در 30 روستاي حاشيه راه‌ها و 2000 قطعه شبرنگ آشکارساز بر بدنه موتور سيکلت و همچنين ساخت فيلم داستاني واجراي برنامه‌هاي آموزشي در مدارس حاشيه راه‌هاي استان را با هدف ارتقاء آگاهي نسبت به‌ايمني وسيله نقليه و ارتقاي فرهنگ رانندگي در دستور کار خود قرار داد. مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران اظهار داشت : علاوه بر اين مسايل، عواملي نظير درصد هوشياري راننده و عابر، رنگ لباس عابر، شاخص‌هاي هندسي مسير، سرعت و ابعاد وسيله نقليه، ساعات رانندگي و ميزان تحصيلات نيز نقش مهمي‌در تصادفات و تلفات جاده اي در استان دارد.

آيين توديع و معارفه معاون خدمات شهري شهرداري انديشه برگزار و طي آن جمشيد البرزي معاون اسبق معاونت خدمات شهري توديع و کامبيز اميني به عنوان سرپرست معاونت خدمات شهري اين شهرداري، معرفي شد .
علي کيواني- انديشه، جلسه توديع و معارفه معاون خدمات شهري در محل سالن جلسات شهرداري و با حضور عباس شوندي شهردار انديشه، معاونين شهردار، مديران عامل سازمانهاي تابعه و تعدادي از مسئولين واحدها برگزار شد.بنا بر اين گزارش، عباس شوندي ضمن اشاره به اهميت و جايگاه معاونت خدمات شهري در ساختار شهرداري، اظهار داشت: يکي از مهمترين و پرچشم اندازترين معاونت‌ها در شهرداري، بخش مربوط به ارائه خدمات شهري به شهروندان مي‌باشد و اين حوزه، اهرمي‌مهم در ساختار مجموعه شهرداري است و همکاراني که در اين حوزه بصورت شبانه روزي انجام وظيفه مي‌کنند، نقش بسزايي در آسايش شهروندان و حفظ تنظيف و سلامت شهري دارند.در ادامه جلسه، طي حکمي‌از سوي عباس شوندي، کامبيز اميني بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهري منصوب گرديد و ضمن آرزوي موفقيت و سربلندي براي جمشيد البرزي، از زحمات ارزنده و تلاشهاي بي وقفه وي در دوران تصدي اين معاونت، تشکر و قدرداني نمود.

سالم مرادي مدير امورآب و فاضلاب شهر پاوه با اشاره به کاربردهاي «الکتروليز نمک طعام » گفت: کاربرد اصلي اين تکنولوژي، ضدعفوني کردن آب است که با روش مولتي اکسيدانت، يک محصول منحصر به فرد توليد مي‌کند و براي تصفيه ميکروبي آب آشاميدني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
مهندس مرادي افزود: در روش‌هاي سنتي از گاز کلر، پودر کلر و آب ژاول براي ضدعفوني کردن آب ومخازن آب آشاميدني استفاده مي‌شود که همواره با تهديدهايي روبه رو است و همواره احتمال نشت گاز سمي‌و خفه‌کننده کلر در اين محيط‌ها وجود دارد. مرادي ادامه داد: در دنيا فعاليت‌هايي براي ارائه شيوه‌هاي جايگزين روش‌هاي سنتي و پرخطر در فرآيند گندزدايي آب آغاز شده است بنا به اظهارات شرکت سازنده ايران بعد از آمريکا و آلمان، سومين کشوري است که به دانش فني گندزدايي با نمک طعام غشايي دست يافته‌ايم. وي يادآور شد: دستگاه‌هاي گندزدايي آب به شيوه الکتروليز نمک طعام براي اولين است که باردرسطح استان نصب مي‌گردد که شهرستان پاوه باجمعيت 27هزارنفراولين شهري است ازاستان که دستگاه فوق در تاسيسات آبرساني آن نصب و فعاليت آنها آغاز
گرديده است.

شهرداري باقرشهر به دليل عملکرد مطلوب فرهنگي توسط استانداري تهران تقدير شد .
علي کيواني- باقرشهر ؛ در طي نامه اي از سوي رحمتي مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري تهران شهرداري باقرشهر به دليل عملکرد مطلوب فرهنگي ، مورد تقدير و قدرداني قرار گرفت .در اين نامه‌امده است :امروزه تاريخ هر ملتي را با فرهنگ آن مي‌شناسند و رهبر معظم انقلاب بر اين نکته تاکيد مي‌ورزند .در عملکرد شهرداري باقرشهر موارد فرهنگي محسوس بوده است که به همين دليل قطعا در احقاق حقوق شهروندي که از موارد مورد تاکيد رياست جمهوري مي‌باشد موثر بوده است .به بهانه فعاليت ارزشمند آن مجموعه تشکر و قدرداني خود را از همکاران و در راس آن از جنابعالي آقاي سعيد استاد فرج ابراز و توفيق روزافزون همه خدمتگزاران به نظام اسلامي‌را از درگاه ايزدمنان خواستارم .اميد دارم و اميدوارم روزي شاهد رسيدن به نقطه مطلوب مورد نظر رهبر معظم و دولت تدبير و اميد باشيم .

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه آهن هرمزگان، محمد پورفخري مدير کل راه آهن هرمزگان درراستاي تعاملات وهمکاري اداره کل راه آهن هرمزگان درتخليه مواد معدني با مجتمع ولادهرمزگان داشته ازسوي مجتمع فولادهرمزگان به پاس همکاريها و خدمات ارائه شده درسال 95ازمحمدپورفخري مديرکل راه آهن هرمزگان تقدير وتشکربعمل آمد.
محمدپورفخري نيزدراين نشست گفتند که انشاءالله بتوانيم همچون سال گذشته طبق فرمايشات مقام معظم رهبري که‌امسال را نيز به نام اقتصادمقاومتي توليد و اشتغال نامگذاري نمودند حضوري پرتلاش در عرصه اقتصاد داشته باشيم و راههاي رسيدن به اين هدف مخصوصاً هدف سازمان که همان استفاده ازظرفيت‌هاي موجود درکسب درآمد بهتر است برسيم و اين محقق نمي‌شود مگر با تلاش ،همت ،همکاري وتعامل در زمينه‌هاي تخليه و بارگيري و در پايان ازسوي محمدپورفخري مديرکل راه آهن هرمزگان براي سهولت تخليه مواد معدني پيشنهادات را ارائه نمودند.

مدير عامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزي:
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب وفاضلاب استان مرکزي مهندس عبدالرضا خليلي مديرعامل شرکت با اشاره به اينکه 22 مارس هر سال از سوي سازمان ملل متحد به عنوان روز جهاني آب نامگذاري شده است و در سال 2017 اين روز برابر است با 2 فروردين 1396 و شعار روزجهاني آب در اين سال با عنوان " پساب ، طلاي خاکستري " انتخاب شده افزود: آب بايد در هر مرحله از چرخه آب با دقت مديريت شود؛ از برداشت آب شيرين، تصفيه مقدماتي، توزيع، استفاده، جمع‌آوري و تصفيه نهايي تا استفاده از پساب تصفيه شده و بازگشت نهايي آن به طبيعت و آمادگي کامل براي برداشت و ورود مجدد به اين چرخه.
  وي با اشاره به اينکه رشد جمعيت به توسعه شهري و اقتصادي شتاب داده است گفت : به همين دليل پساب توليد شده و بار آلودگي ناشي از آن در سطح جهان رو به افزايش است؛ درحالي که مديريت پساب ناديده گرفته مي‌شود و پساب با اينکه منبعي مقرون به صرفه و پايدار براي تامين آب و انرژي و مواد مغذي است، بي ارزش انگاشته مي‌شود. بنابر اين نياز است ديدگاه ما نسبت به پساب تغيير نمايد و به آن به عنوان يک منبع و نه ماده‌اي دور ريختني نگاه شود.مهندس خليلي با تاکيد بر اينکه استفاده مجدد از پساب مي‌تواند راهکاري براي حل چالش‌هاي ديگر چون توليد غذا و توسعه‌ي صنعتي باشد اظهار داشت: فرايند‌ها و تاسيسات بسياري وجود دارد که‌امکان استفاده از پساب را براي تامين تقاضاي رو به رشد آب در شهر‌ها، حمايت از کشاورزي پايدار، افزايش انرژي توليدي و توسعه‌ي صنعتي فراهم مي‌نمايد.مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي با اشاره به مصرف آب در کشاورزي و صنعت تصريح کرد: شانس زيادي براي بهره‌مند شدن از پساب‌ها به عنوان منابع آبي وجود دارد. پساب‌هاي تصفيه شده به صورت مطمئن، منابع مقرون به صرفه و پايداري براي تامين آب، انرژي، مواد غذايي و ساير مواد خواهند بود. وي در ادامه افزود: مي‌توان به طور مستقيم از فاضلاب در کسب و کار بهره مند شد. مثلا؛ از پساب تصفيه شده براي سرد و گرم کردن و از آب باران جمع‌آوري شده شيرواني‌ها در سيفون دستشويي، ششستشوي ماشين و آبياري استفاده کرد.مهندس خليلي ازشرکت آب وفاضلاب استان مرکزي به عنوان يکي از شرکت‌هاي پيشرو در اجراي طرح‌هاي فاضلاب ياد نمود و تصريح کرد : هم اکنون ضريب برخورداري جمعيت شهري استان مرکزي از خدمات دفع فاضلاب شهري 62 درصد است در صئورتي که ميانگين کشوري  45 در صد است.وي با اشاره به وضعيت طرح‌ها وتاسيسات فاضلاب در استان گفت: هم اکنون 11 تصفيه خانه فاضلاب در 7 شهر استان در دست بهره برداري و 4تصفيه خانه فاضلاب در دست ساخت مي‌باشد.

پرداخت بخشي از مطالبات فرهنگيان
 در روزهاي آينده

وزير آموزش و پرورش گفت: تا سه روز آينده بخشي از مطالبات فرهنگيان و بخشي از حق‌التدريس شاغلين پرداخت مي‌شود. به گزارش ايسنا، فخرالدين احمدي دانش آشتياني اظهار کرد: براي معلمان طرحي داريم که براساس حکم قانون نظام حقوقي و رتبه بندي را تعيين کنيم. وي در پاسخ به اين پرسش که در بحث رتبه‌بندي حقوق معلمان عقيده دارند با ساير کارمندان دولت برابري ندارند، گفت: براي اين موضوع قسمت اول رتبه‌بندي اجرا شده و براي اجراي مرحله بعد به دنبال تامين اعتبار هستيم و در سال ۹۶ اين مسئله را دنبال مي‌کنيم. وزير آموزش و پرورش در ارتباط با معوقات فرهنگيان نيز گفت: در بخش مطالبات خوشبختانه يک قسمت عمده ديگر از مطالبات فرهنگيان در ارتباط با پاداش بازنشستگي فرهنگيان در سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد آن را ظرف دو سه روز آينده پرداخت مي‌شود و همچنين يک قسمت مربوط به حق التدريس شاغلين نيز در روزهاي آتي پرداخت مي‌شود.

هر روز 40 کشته درحوادث رانندگي کشور
رئيس جمعيت هلال احمر گفت: هر روز 40 نفر در حوادث رانندگي کشور جان خود را از دست مي‌دهند و اين يک بحران ملي است که هر روز به آرامي‌از کنار آن مي‌گذريم. اميرمحسن ضيايي در گفتگو با ايرنا افزود: کشور ما کشور حادثه خيزي است و هر سال شاهد انواع حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله در کشور هستيم و تعداد زيادي از مردم در اين حوادث جان خود را از دست مي‌دهند. وي گفت: اما در کنار اين حوادث طبيعي،حوادث غير طبيعي نيز در کشور ما وضعيت بسيار ناگواري دارند،سالانه حدود 16هزار نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند،تصادفات رانندگي خودش يک سانحه بزرگي است که به آرامي‌از کنار آن مي‌گذريم. ضيايي در ادامه افزود: اگر در حادثه‌اي شاهد سقوط يک هواپيما باشيم، مدت‌ها اين خبر، تيتر رسانه‌ها مي‌شود و خبر آن براي همه مهم مي‌شود اما هر روز شاهد اين هستيم که 40 تا 50 نفر از هموطنانمان در تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند و کشته مي‌شوند اما نظر کسي به اين همه تلفات جاني جلب نمي‌شود.

استارت آپ دانشگاه علوم پزشکي ايران
 با حمايت آسياتک

شرکت انتقال داده‌هاي آسياتک، استارت آپ دانشگاه علوم پزشکي ايران از روز ۳۰ فروردين تا اول ارديبهشت برگزار شد. در اين همايش ۳ روزه که در سالن همايش موسسه دهخدا دانشگاه تهران برگزار گرديد، براي نخستين بار استارت آپ‌هايي با موضوعات مرتبط HSE (بهداشت (health) , ايمني (safety) ومحيط زيست (environment)مورد داوري و بررسي قرار گرفت. به گزارش روابط عمومي‌در پايان شرکت آسياتک نيز در راستاي پشتيباني از کسب و کارهاي نوين و حمايت از کارآفريني ضمن تقدير از تيم‌هاي برگزيده اين رويداد امکان استفاده از خدمات خود را براي اين نفرات برتر فراهم ساخت.

تبلور تلاش‌هاي علمي‌کارکنان مجتمع بندري امام خميني(ره) در بنياد ملي نخبگان کشور
به دنبال توسعه ي فعاليت‌هاي تحقيقاتي و علمي‌در اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان، يکي از کارشناسان بندري اين اداره کل به عنوان نخبه واجد شرايط براي کسب حمايت‌هاي تشويقي در قالب تسهيلات بنياد ملي نخبگان کشور معرفي گرديد.معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: بهرام شمالي پور از کارشناسان امور بندري اين اداره کل به پاس تلاش پيگير در انجام مطالعات و تحقيقات علمي‌در دوران تکميل تحصيلات در مقطع مدارج عالي، از سوي بنياد ملي نخبگان کشور رسما به عنوان نخبه واجد شرايط شناخته شده و از جايزه ي تسهيلاتي مصوب هيأت دولت، بهره مند گرديد.عسکري با اشاره به مشارکت نامبرده در فعاليت‌هاي مطالعاتي و تحقيقاتي در موضوعات مرتبط با حوزه بندري و دريايي، افزود: گرايش کارکنان اين اداره کل به موضوع تحقيق و مطالعه از رشد کمي‌و کيفي قابل ملاحظه اي برخوردار شده و در پي گسترش فعاليت‌هاي تحقيقاتي در آن، اين اداره کل موفق گرديد در ارزيابي شاخص‌هاي عملکردي در حوزه فعاليت‌هاي علمي‌بين بنادر کشور رتبه ي نخست را کسب نمايد.يادآور مي‌شود از جمله فعاليت‌هاي برجسته ي علمي‌ وي طي سال‌هاي اخير مي‌توان به کسب گواهي اشتهار اولين دوره ي جايزه ملي لجستيک کشور در سال ۹۱، انتخاب و معرفي به عنوان پژوهشگر برتر دريايي کشور در سال ۹۳، کسب تنديس برتر دومين جايزه ملي لجستيک کشور در سال ۹۴ و مؤلف برتر کتب تخصصي دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در سال ۹۵ اشاره نمود.

رونق اقتصاد روستايي پايه و اساس رشد و تقويت اقتصاد در منطقه آزاد اروند است
موعود شمخاني در اولين نشست بررسي طرح منظومه توسعه عمران روستايي منطقه آزاد اروند در تهران، تقويت اقتصاد در روستاها و توسعه زيرساختي آنها را در جهت تقويت و رشد اقتصاد کلان آبادان و خرمشهر دانست. موعود شمخاني در اين نشست که با هدف مطالعات ظرفيت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي (تهديدها و فرصت‌ها) برگزار شد ، توسعه عمراني روستاها را در منطقه آزاد اروند مقدمه اي از توسعه و تقويت زيربناهاي اقتصادي در اروند دانست.در اين نشست که با حضور معاون برنامه ريزي و هماهنگي امور مناطق دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور، معاون عمران روستايي بنياد مسکن، مديرکل بنياد مسکن استان خوزستان و جمعي از مديران و مسولان مربوطه برگزار شد، منطقه آزاد اروند به عنوان پايلوت توسعه عمران روستايي کشور مورد مطالعه قرار گرفته است.معاون فني و امور زيربنايي در اين نشست از بنياد مسکن کشور براي همکاري‌ها و همسويي با اين سازمان در جهت تحقق هدف رشد و رونق اقتصاد روستايي با رويکرد توسعه عمراني و فرهنگي اجتماعي در منطقه آزاد اروند، تشکر کرد و اين همکاري مشترک را ارزشمند قلمداد کرد.موعود شمخاني نتيجه تمرکز و توجه به توسعه عمراني روستاها در منطقه آزاد اروند را جلوگيري از مهاجرت معکوس از روستاها به شهر دانست و آن را زمينه اي براي توسعه اقتصاد روستايي به ويژه در بخش‌هايي همچون اقتصاد کشاورزي و دامداري عنوان کرد.توسعه عمران روستايي در منطقه آزاد اروند در سه فاز و در قالب بهسازي و نوسازي زيرساخت‌هاي عمراني، فرهنگي و اماکن عمومي‌و بهداشتي و آموزشي براي ۱۰۲ روستا اجرايي گرديد که از جمله عملکرد‌هاي موفق و ارزنده دولت تدبير و اميد در منطقه آزاد اروند است.