برخورد سرد با دختر ترامپ در برلين
ايوانکا ترامپ دختر رئيس جمهور آمريکا با استقبال آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روبرو شد. به گزارش وال استريت ژورنال، درعين حال نخبگان آلماني و حضار در نشست زنان گروه ۲۰، با او  برخوردي سرد و در جلسه پرسش و پاسخ از سوي حضار هو شد. ايوانکا ترامپ با دفاع از پدرش درباره رفتارش با کارمندان زنش باعث سروصدا در نشست شد. او در يکي از جلسه‌هاي اين نشست در کنار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و کريستين لاگارد، رئيس صندوق بين‌المللي پول، درباره زنان کارآفرين حضور يافت و بخشي از سخنانش را به تعريف از منش پدرش اختصاص داد؛ هرچند اين اظهارات واکنش حاضران را به دنبال داشت.در يک مورد بعد از اين که خانم ترامپ گفت که پدرش يک "قهرمان فوق‌العاده در حمايت از خانواده‌ها و کمک به آنها براي پيشرفت" است، صداي همهمه اعتراضي حاضران در نشست بلند شد. ترامپ به دليل شيوه برخوردش با زنان، همواره مورد انتقاد بوده است از جمله اين که او متهم شده نگاهي ابزاري به زنان دارد.

عرضه 4 ميليارد دلار سهام کرديت بانک  سوئيس
بانک کرديت سوئيس به دنبال نگراني از کاهش سرمايه اقدام به انتشار سهام به ارزش 4 ميليارد دلار کرد. به گزارش فايننشال تايمز، سرمايه گذاران انتظار دارند که درآمد بانک با اينکار افزايش يابد.  در معاملات سهام کرديت سوئيس رشد 2.5 درصدي داشت.اين بانک سرمايه گذاري با مشکلات مالي روبرو شده است.ضرر بانک کرديت سوئيس در سال 2016 به ۲ ميليارد و ۳۰۰ ميليون يورو رسيد.  دفاتر و مراکز بانک کرديت سويئيس در هلند، فرانسه، آلمان، بريتانيا و استراليا مورد بازرسي و تفتيش پليس قرار گرفته است.در اين کشورها مراجع قضايي تحقيقاتي را درباره فعاليت‌هاي مشتريان اين نهاد که مي‌تواند تحت عناويني چون پولشويي و تقلب مالياتي مورد تعقيب کيفري قرار گيرد، آغاز کرده‌اند. دراين ميان هزينه‌هاي بازسازي ساختاري در بانک بسيار بالا تخمين زده شده است. تصميم براي قرارداد سهام بانک در بورس براي رشد بيشتر سرمايه است

حضور هيات عالي ايران در نشست امنيتي مسکو
ششمين نشست امنيت بين المللي مسکو ديروز با شرکت هيات‌هايي از حدود 80 کشور و با حضور سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي‌و رئيس هيات ايراني در مسکو آغاز شد. در اين نشست دو روزه 700 شرکت کننده از جمله 25 سرپرست هيات در سطح وزيران دفاع، رئيسان ستاد کل نيروهاي مسلح، فرماندهان ارشد نظامي‌و کارشناسان از کشورهاي مختلف شرکت دارند.در نشست بين المللي امنيت مسکو که قرار است وزير دفاع ايران نيز در آن سخنراني کند، مسائل مختلف منطقه اي و جهاني از جمله جريان تکفيري و تروريسم در سوريه و يمن و دامنه آن در خاورميانه، تحولات جديد شکل گرفته در اين منطقه و ديگر نقاط جهان و همچنين بحث فضاي سايبري از جمله محورهاي مورد بررسي است.سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنراني در اين نشست، با سرگئي شويگو همتاي روس و شماري از ديگر همتايان خود ديدار مي‌کند و همچنين در نشست سه جانبه وزيران دفاع ايران، روسيه و سوريه آخرين اوضاع اين کشور و تقويت همگرايي‌ها براي مبارزه با تروريسم بررسي مي‌شود.

برگزاري انتخابات جديد در اسپانيا
چهار ماه پس از برگزاري انتخاباتي بي ثمر در اسپانيا، مردم اين کشور بار ديگر بايد خود را براي شرکت در انتخابات عمومي‌در ۲۶ ماه ژوئن آماده کنند.تصميم به برگزاري انتخابات دوباره، پس از آن اتخاذ شد که گفتگوها ميان پادشاه اين کشور و رهبران احزاب مختلف براي ائتلاف و تشکيل دولت به شکست انجاميد.پاچي لوپز، رئيس پارلمان اسپانيا مي‌گويد: «در حال حاضر هيچ کانديدايي از حمايتهاي کافي براي اينکه بتواند نخست وزير شود برخوردار نيست. بنابراين ما تا دوم ماه مه منتظر مي‌مانيم تا فرمان انحلال پارلمان و برگزاري انتخابات جديد صادر شود.»حضور احزاب نوظهوري همچون پودموس باعث شد که در انتخابات ماه دسامبر براي اولين بار به سيستم دو حزبي اسپانيا که همواره قدرت را در اختيار يکي از دو حزب سوسياليست يا حزب محافظه کار مردم نگه مي‌داشت، پايان داده شود.تلاش ماريانو راخوي نيز براي متقاعد کردن سوسياليستها و تشکيل يک دولت جديد بي نتيجه بماند و به اين ترتيب او اعلام کرد که از حمايت کافي براي تشکيل دولت جديد برخوردار نيست.پدرو سانچز، رهبر حزب سوسياليست اسپانيا و پابلو ايگلسياس، رهبر حزب ضد رياضت اقتصادي پودموس نيز نتوانستند با حل و فصل اختلافات خود، يک دولت ائتلافي توسط جناح چپ تشکيل دهند.

آماده باش نيروهاي نظامي‌چين و روسيه در مرز کره‌شمالي
با افزايش تنش‌ها در شبه جزيره کره نظاميان چيني و روسي حاضر در مرز کره شمالي، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. ،تنش‌ها در شبه‌جزيره کره افزايش يافته است، آمريکا و متحدانش اطراف شبه‌جزيره کره رزمايش نظامي‌انجام مي‌دهند و نيروهاي روسي و چيني حاضر در مرز کره شمالي در حال آماده‌باش قرار دارند.روزنامه انگليسي اکسپرس در گزارشي نوشت، همزمان با شروع استقرار سامانه دفاع ضد موشکي تاد در کره جنوبي رزمايش‌هاي مشترک آمريکا و ژاپن و کره جنوبي در اين منطقه برگزار مي‌شود که ممکن است کره شمالي را به اقدام متقابل تحريک کند.علت استقرار اين سامانه در راستاي مقابله با آزمايش‌هاي موشکي و هسته‌اي کره شمالي عنوان شده بود و اين درحاليست که پيونگ‌يانگ همواره گفته است برنامه موشکي اتمي‌خود را ادامه مي‌دهد و نسبت به حمله پيشگيرانه و تبديل آمريکا به خاکستر هشدار داده بود.از سوي ديگر چين که متحد کره شمالي است، نيروهاي نظامي‌خود را در مرز اين کشور در حال آماده باش قرار داده است. همچنين روسيه هم در کنار چين نيروي نظامي‌به مرزهاي کره شمالي فرستاده و در حالت آماده‌باش قرار داده است.

 آزمايش موشکي آمريکا در جزيره کره
براساس اعلام نيروي هوايي آمريکا اين کشور قصد دارد همزمان با افزايش تنش‌ها در شبه جزيره کره دست به آزمايش يک موشک بالستيک قاره پيما با قابليت حمل کلاهک هسته‌اي بزند. به گزارش پايگاه نشريه تايم، اين آزمايش قرار است از محل پايگاه نيروي هوايي آمريکا در واندنبرگ کاليفرنيا با استفاده از يک موشک بالستيک قاره پيماي Minuteman III صورت گرفته و زمان آن بين ۱۲ بامداد تا ۶ صبح خواهد بود.سرهنگ جان موس، فرمانده يگان ۳۰ فضايي در نيروي هوايي آمريکا در بيانيه‌اي گفت: هدف از اين آزمايش آزمودن وضعيت قواي هسته‌اي کشور ما و نشان دادن قابليت‌هاي هسته‌اي ملي ماست.اين آزمايش در حالي قرار است انجام شود که تنش‌ها در شبه جزيره کره بر سر آزمايش‌هاي موشکي کره شمالي و نگراني از بابت احتمال ششمين آزمايش هسته‌اي اين کشور تشديد شده است.روز سه شنبه کره شمالي در سالگرد پايه گذاري ارتش اين کشور دست به يک رزمايش توپخانه‌اي زد. در عين حال به گزارش آسوشيتدپرس، ‌يک زيردريايي هسته‌اي به نام يو اس اس ميشيگان در بندر بوسان کره‌ جنوبي وارد شد. ديروزهمچنين کره‌ جنوبي خبر از آغاز استقرار بخش‌هايي از سامانه دفاع موشکي تاد آمريکا در خاک خود داد.

تهديد ونزوئلا به خروج از سازمان کشورهاي آمريکايي
همزمان با انتقاد شديد قدرت‌هاي بزرگ در همسايگي ونزوئلا از واکنش دولت سوسياليست مادورو به ناآرامي‌هاي سياسي که جان ۲۶ تن را در هفته‌هاي اخير گرفته، کاراکاس تهديد کرد از سازمان کشورهاي آمريکايي خارج مي‌شود.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، دلسي رودريگز، وزير امور خارجه ونزوئلا در برنامه‌اي تلويزيوني گفت: نيکولاس مادورو، رئيس جمهور کشورمان به من دستور داده که اگر وزراي امور خارجه سازمان کشورهاي آمريکايي مستقر در واشنگتن بدون حمايت و تائيد دولت کاراکاس نشستي درباره بحران ونزوئلا برگزار کنند، بايد راهي براي خروج کشورمان از اين سازمان بيابيم. اين اظهارات رودريگز چند ساعت قبل از نشست نمايندگان سازمان کشورهاي آمريکايي مطرح شد. نمايندگان اين سازمان قرار است درباره پيشنهاد مکزيک، برزيل، آمريکا و ۱۳ کشور ديگر در خصوص برگزاري نشست ويژه وزراي امور خارجه حول محور "وضعيت ونزوئلا" تشکيل جلسه دهند.رودريگز گفت: ما ديگر اجازه نقض‌هاي قانوني و حقوقي را که "مستبدانه و دلخواهي" هستند و تمامي‌مرزهاي اخلاقي، قومي‌و قانوني را رد کرده‌اند، نمي‌دهيم. اينها مرزهايي هستند که کشورهاي اين سازمان منطقه‌اي بايد به آنها احترام بگذارند.در ماه گذشته صدها هزار تن از مردم ونزوئلا به خيابان‌ها آمده‌ها آمده و خواستارپايان رياست جمهوري مادورو شده‌اند. اين اعتراضات مرتبا با درگيري‌هاي خشونت‌آميز ميان معترضان و نيروهاي امنيتي پايان يافته است. نيروهاي امنيتي در اين رويدادها براي متفرق کردن مردم متوسل به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌هاي پلاستيکي شده‌اند.
دولت ترکيه دستور بازداشت هزاران نفر را صادر کرده است و همزمان به گفته وزارت کشور ترکيه نيروهاي امنيتي در شبانه روز گذشته بيش از هزار نفر را بازداشت کرده‌اند.
 دولت ترکيه ادعا مي‌کند که افراد بازداشتي جز حاميان جنبش وابسته به فتح الله گولن هستند.فتح الله گولن مقيم آمريکا است و رئيس جمهوري ترکيه در ميانه‌هاي ماه مه در واشنگتن با دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا ديدار خواهد کرد.رئيس جمهوري ترکيه همچنين دیروز در گفتگو با خبرگزاري رويترز درباره بحران سوريه گفت: «بايد سوريه را از دست اسد آزاد کرد تا به راه حل بحران سوريه برسيم. با وجود اسد در راس دولت سوريه‌امکان رسيدن به راه حلي براي بحران سوريه وجود ندارد.»اردوغان همچنين در اين گفتگو از قول ولاديمير پوتين نقل کرد که رئيس جمهوري روسيه هيچگاه مستقيما از رهبر روسيه دفاع نکرده است و نمي‌خواهد وکيل مدافع بشار اسد باشد.رئيس جمهوري ترکيه در اين مصاحبه گفت که کردهاي پ ک ک از ناآرامي‌در مرزهاي ترکيه با سوريه و عراق بهره برده‌اند و برخي از مناطق را به پايگاههاي نظامي‌خود تبديل کرده‌اند. به رغم هشدارهاي دولت بغداد، رئيس‌جمهور ترکيه تأکيد کرد که اين کشور هرگز اجازه نمي‌دهد سنجار عراق به پايگاه پ‌ک‌ک تبديل شود و همچنان عمليات خود را در شمال عراق و سوريه تا زمان از بين بردن آخرين تروريست‌ها ادامه مي‌دهد.

در حالي که نيروهاي عراقي در تلاش براي پيشروي در داخل بخش قديمي‌موصل در غرب موصل از طرف محله الفاروق و رسيدن به مسجد بزرگ النوري محل اعلام خلافت ابوبکر البغدادي هستند، يک مقام امنيتي عراق در استان صلاح‌الدين از آغاز عمليات نظامي‌براي آزادسازي منطقه "مطيبيجه" در شرق سامرا خبر داد.
به گزارش سايت شبکه الجزيره، منابع افزودند: پيشروي کند نيروهاي عراقي در بخش قديمي‌موصل از هراس حملات انتحاري داعش که با هدف ممانعت از پيشروي‌هاي نيروهاي عراقي و همچنين حملات تک تيراندازهاي آن از پشت بام‌ ساختمان‌ها در جريان است.در همين حال عبدالغني الاسدي، فرمانده سازمان مبارزه با تروريسم عراق گفت که نيروهاي عراقي براي مجبور کردن تروريست‌هاي داعش جهت خروج از بخش قديمي‌موصل و جلوگيري از کشته شدن غيرنظاميان محاصره شده در داخل اين محله تاريخي در موصل،‌ طرح‌هاي اعمال محاصره را در پيش گرفته‌اند. وي گفت که نيروهاي عراقي توانسته‌اند محله النهروان موسوم به محله التنک در غربي‌ترين بخش شهر موصل را تحت کنترل درآوردند.  از سوي ديگر سعد ظالم الساعدي،‌ يک افسر نيروهاي واکنش سريع وزارت کشور عراق در مصاحبه با آناتولي گفت که در حمله يک هواپيماي ناشناس به خانه‌اي در منطقه الزنجلي در غرب موصل سه تن از اعضاي يک خانواده کشته شدند و طرف‌هاي مسئول در حملات هوايي عراق به‌امريکا پاسخ‌هاي کافي درمورد دلايل تکرار کشته شدن غيرنظاميان نمي‌دهند.

شبکه تلويزيوني «RTL» فرانسه اعلام کرد: کارزار انتخاباتي امانوئل مکرون نامزد پيشتاز دور نخست انتخابات 2017 رياست جمهوري اين کشور که به دور دوم راه يافت، هدف حمله هکرهاي روسيه قرار گرفته است.
هکرهايي که حمله سايبري به کارزار انتخاباتي اين نامزد ميانه رو از حزب «در حرکت» فرانسه را ترتيب دادند، گروه «فَنسي بير» (Fancy Bear) است که در انتخابات رياست جمهوري آمريکا «هيلاري کلينتون» و حزب دموکرات را هدف حمله قرار داد. اين شبکه تلويزيوني با استناد به گزارش شرکت امنيت داده‌هاي «ترند ميکرو» که در شب 24 تا 25 آوريل منتشر شد، اتهام‌هاي مطرح شده تيم انتخاباتي مکرون مبني بر صدها و هزاران حمله سايبري از طرف مرزهاي روسيه را در فوريه گذشته تاييد کرد. «مُنير محجوبي» رئيس بخش ديبجتال کارزار انتخاباتي مکرون در گفت و گو با نشريه «20 دقيقه» با بيان اينکه از اين اطلاعات شگفت زده نشده، اطمينان داد که هيچ ايميلي (از کارزار انتخاباتي) هک نشده است.بر اساس گزارش رسانه‌هاي فرانسوي، در ميانه ماه‌هاي مارس تا آوريل، هکرهاي روس چهار دامنه اينترني با نام‌هايي شبيه به کارزار رسمي‌انتخاباتي امانوئل مکرون راه‌اندازي کردند تا از اين طريق به اطلاعات برخي کارمندان دست يابند.امانوئل مکرون اواسط بهمن پارسال کرملين را به انجام حمله‌هاي سايبري و تبليغات رسانه اي نامزدهاي هوادار روسيه با هدف نفوذ در انتخابات رياست جمهوري اين کشور، متهم کرد.

تلاش ناموفق کاخ سفيد براي بهبود وجهه خود پس از صد روز
گروه بين الملل- در آستانه رسيدن دولت ترامپ به صدمين روز کاري خود ، شکست در به انجام رساندن وعده‌هاي انتخاباتي و همچنين رسوايي سياسي رابطه نزديکان وي با روسيه بر کاخ سفيد سايه افکنده است.
رئيس‌جمهور آمريکا همچنين در رويکرد سخت‌گيرانه مهاجرتي خود شکست خورده و همچنان با مخالفت قضات فدرال روبروست .اين درحالي است که انتقاد بسياري به تلاش وي براي کاهش زياد ماليات شرکت‌هاي تجاري وارد شده که ميتواند ضرر زيادي را به بودجه کشور و درآمد حاصل از ماليات برساند. در بخش سياست خارجه درحاليکه دولت ترامپ همچنان به سخنان خصمانه خود درباره ايران و توافق برجام ادامه مي‌دهد. درمقابل تنش ميان کره شمالي و آمريکا به سطحي رسيده که سامانه ضدموشکي تاد در کره جنوبي نصب گرديده است. به نظر بسياري دستاورد صد روزه ترامپ آشوب و نفرت پراکني در جهان بوده است.
نامه شديدالحن کاخ سفيد درباره برجام
به دستور رئيس جمهوري آمريکا وزارت خارجه آن کشور نامه شديد اللحن‌تري را در مورد عملکرد ايران در چارچوب برجام به کنگره ايالات متحده ارسال کرد.روزنامه‌امريکايي وال استريت ژورنال به نقل از يک مقام کاخ سفيد گفته است که دونالد ترامپ به وزارت خارجه دستور داد تا پيش‌نويس نامه خود به کنگره‌امريکا در مورد رويکرد ايران نسبت به برجام را تغيير دهد و لحني تندتر و هشدارآميزتري را به کار بندد. به گفته اين مقام کاخ سفيد، پيش‌‌نويس نامه که توسط وزارت خارجه تهيه و براي تاييد به کاخ سفيد ارسال شده بود. مدعي شده است «بيش از اندازه ملايم بود زيرا فعاليت‌هاي بي‌ثبات ساز ايران در خاورميانه و حمايت اين کشور از گروه‌هاي تروريستي منطقه را ناديده مي‌گرفت». براساس اين گزارش، ترامپ شخصا در اين مورد مداخله کرد و دستور تجديد نظر در متن اوليه را داد. نسخه نهايي ضمن تاکيد بر "رفتار تهديدآميز منطقه اي ايران" حمايت آمريکا از توافق هسته‌اي در بلندمدت را نيز زير سئوال برد. رئيس جمهوري همچنين به رکس تيلرسون، وزير خارجه، دستور داد تا روز بعد از ارسال نامه، هشدار دهد که دولت جديد در صدد تجديد نظر در سياست اين کشور نسبت به ايران است. روز ۱۸ آوريل، رکس تيلرسون در نامه‌اي به رئيس مجلس نمايندگان آمريکا گزارشي از برداشت دولت اين کشور از نحوه اجراي برجام توسط ايران به کنگره ارائه کرد. در پاراگراف اول اين نامه ، تيلرسون گفته است که طي ۹۰ روز منتهي به تاريخ ارسال نامه، ايران به تعهدات خود در چارچوب برجام پايبند بوده است.وزير خارجه‌امريکا سپس در پاراگراف دوم مدعي شده است: « در عين حال، ايران همچنان يکي از دولت‌هاي اصلي حامي‌تروريسم به اشکال و رويه‌هاي مختلف باقي مانده است. دونالد ترامپ، رئيس جمهوري، دستور بازبيني برجام توسط نهادهاي مربوطه به رهبري شوراي امنيت ملي را صادر کرده تا اين موضوع را ارزيابي کنند که آيا تعليق تحريم‌هاي آمريکا به تبع برجام با منافع حياتي ايالات متحده همسو بوده است. پس از تکميل اين بازبيني، دولت خواستار همکاري کنگره در اين زمينه خواهد بود.» همچنين، روز ۱۹ آوريل، آقاي تيلرسون در سخناني گفت که اين کشور "مشغول بازنگري جامع سياست خود در مقابل ايران است
تعليق ساخت ديوار مکزيک
دونالد ترامپ که ساخت ديوار حائل ميان آمريکا و مکزيک را شعار اصلي خود قرار داده بود،‌ اعلام کرد، براي ممانعت از تعطيل شدن دولت فعلا درخواست منابع مالي براي ساخت اين ديوار را از لايحه بودجه خارج مي‌کند. همزمان کليان کانوي، از مشاوران ارشد آقاي ترامپ گفته براي تسهيل در جريان رسيدگي و تصويب بودجه دولت که هم اکنون در کنگره است، فعلا بخش تامين منابع ساخت اين ديوار از لايحه خارج مي‌شود. ساخت ديوار حائل ميان آمريکا و مکزيک که هزينه‌هايش هم به پاي مکزيک نوشته خواهد شد يکي از اصلي‌ترين وعده‌هاي انتخاباتي دونالد ترامپ بود. دموکرات‌ها که اقليت را در کنگره‌امريکا دارند تهديد کرده بودند که اگر در لايحه هزينه‌هاي جاري دولت ماده تامين منابع ساخت اين ديوار گنجانده شده باشد آن را بلوکه مي‌کنند؛ اقدامي‌که مي‌تواند به توقف دسترسي دولت به بودجه جاري و در نتيجه به تعطيلي دولت بيانجامد .آن طور که گزارش شده، ترامپ همچنين در جلسه خصوصي که با اعضاي رسانه‌هاي محافظه‌کار داشت گفته شايد تلاش‌ها براي تامين منابع مالي ساخت اين ديوار را به ماه‌هاي آتي امسال موکول کند.خانم کانوي هم به فاکس‌نيوز گفته لزومي‌ندارد که منابع مالي ساخت اين ديوار حتما اين هفته تامين شود اما احداث آن همچنان "يک الويت مهم" است.ترامپ در لايحه بودجه که اکنون در کنگره است درخواست اختصاص يک و نيم ميليارد دلار براي تامين هزينه‌هاي احداث اين ديوار در سال جاري ميلادي کرده بود.اما اين درخواست دموکرات‌ها را متحد کرد که يکپارچه با آن مخالفت کنند.همزمان بعضي از جمهوري‌خواهان هم گفته‌اند بودجه احداث چنين ديواري حدود ۲۱ ميليارد و۶۰۰ ميليون دلار خواهد بود؛ رقمي‌که بسيار بيشتر از برآورد اوليه آقاي ترامپ است. او بودجه احداث اين ديوار را ۱۲ ميليارد دلار تخمين زده بود.
قاضي فدرال يک حکم حکومتي ديگر ترامپ را متوقف کرد
همزمان با عقب‌نشيني ترامپ از احداث فوري ديوار آمريکا-مکزيک که از آن به عنوان راه حلي سريع براي مقابله با مشکل مهاجرت غيرقانوني ياد مي‌کرد، يک قاضي فدرال در کاليفرنيا گفته حکم حکومتي رئيس جمهور براي محدود کردن منابع 'شهرهاي امن' مخالف قانون اساسي آمريکا است.شهرها و مناطق امن نواحي از آمريکا هستند که رسما اعلام کرده‌اند از فرمان ترامپ براي مقابله با مهاجران بدون مدارک قانوني تبعيت نخواهند کرد. در پي "سرپيچي" اين شهرها، کاخ‌سفيد تهديد کرده بود دسترسي نهادهاي محلي در اين مناطق را به منابع فدرال محدود خواهد کرد. به گزارش بي بي سي، قاضي ويليام اوريک که در شعبه سانفرانسيسکو دادگاه فدرال آمريکا حضور دارد، با صدور حکمي‌که قابليت اجرايي در سراسر آمريکا دارد، دولت را از اجراي حکم حکومتي ترامپ که در روز ۲۵ ژانويه صادر شده بود، منع کرد.قاضي اوريک گفته اين حکم به دولت فراتر از اختياراتي که قانون در اختيارش گذاشته قدرت مي‌دهد. او با اشاره به اظهارات ترامپ و جف سشنز، وزير دادگستري درباره اين حکم حکومتي که گفته شده هدفش مواجهه اثربخش با مهاجران غيرقانوني است، گفته اگر اندک شبهه‌اي هم در مورد نيت اين فرمان وجود داشت، اظهارات ترامپ و سشنز آن را برطرف کرده است.اوريک گفته اين فرمان حکومتي به مثابه "سلاحي" در دست رئيس جمهور شده که مي‌تواند با آن نهادهاي اجرايي محلي را که با سياست‌هاي مهاجرتي او همراه نشده‌اند، تنبيه کند.با وجود اين، وکلاي وزارت دادگستري آمريکا راي اين قاضي فدرال را نادرست خوانده و گفته‌اند به آن اعتراض خواهند کرد. آنها مي‌گويند تنها آن بخش از بودجه فدرال که مرتبط با فرمان حکومتي ترامپ بوده براي شهرهاي امن در نظر گرفته نخواهد شد.حکم اين قاضي فدرال که به متوقف شدن فرمان حکومتي ترامپ منجر مي‌شود، شکستي ديگر براي دولت جديد آمريکاست که تلاش کرده بود در يکصد روز نخست استقرارش تغييرات اساسي در سياست‌هاي جاري آمريکا به وجود آورد.
پنهانکاري کاخ سفيد در مورد ژنرال فلين
کاخ سفيد به يک کميته کنگره‌امريکا گفته است که به درخواست براي آزاد کردن فايل‌هاي مرتبط با مايکل فلين مشاور سابق امنيت ملي عمل نخواهد کرد.کميته نظارتي مجلس نمايندگان مشغول بررسي مبالغي است که آقاي فلين به عنوان دستمزد دريافت کرده بود.نمايندگان سوءظن دارند که او شايد مبلغي که در دسامبر ۲۰۱۵ براي نطقي در يک مهماني رسمي‌در مسکو دريافت کرده بود را فاش نکرده باشد. او در آن مراسم در کنار ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه نشسته بود. فلين در ماه فوريه پس از گمراه کردن معاون رئيس جمهور آمريکا در مورد محتواي مکالمات با سفير روسيه در آمريکا مجبور به استعفا شد. علاوه بر اينها کميته نظارتي مجلس نمايندگان مي‌خواهد مطمئن شود که آيا ژنرال فلين هر گونه دريافت پول از روسيه و ترکيه يا هر کشور ديگري را به طور کامل فاش کرده يا نه.اين کميته مي‌خواست فرم تقاضاي او براي دريافت مجوز "عبور امنيتي" پيش از پيوستن به دولت در ماه ژانويه را ببيند.اما کاخ سفيد اين درخواست را به وزارت دفاع ارجاع داد.