آخرين وصيت  آیت الله‌هاشمي‌ادامه راه روحاني
فرزند مرحوم آيت الله رفسنجاني از مردم خواست تا به آخرين توصيه پدرش مبني براينکه زمينه ادامه راه روحاني فراهم شود، عمل کنند.به گزارش ايرنا محسن‌هاشمي‌افزود: در وضعيت کشور ما امکان پذير نيست که در يک دوره چهار ساله از تلاش‌ها نتيجه گرفت، طوريکه در نظام جمهوري اسلامي‌ايران تا به حال هيچ رئيس جمهوري نتوانسته همه وعده‌هايي که داده است را به نتيجه برساند.وي اضافه کرد: بايد زيربناها را آماده کرد و يک به يک پيش برد تا در دور دوم از تمام برنامه ريزي‌هاي انجام شده نتيجه جدي گرفته شود.وي اظهار کرد: دولت با برنامه ريزي چهار ساله توانسته زيربناي فعاليت خود را آماده کند و در دور دوم بايد از اين فعاليت‌ها ميوه بچينند.

دولت در مرحله آواربرداري گذشته
عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي‌با بيان اينکه در هشت سال دولت اصولگرايي ديديم که چگونه منابع مالي و سرمايه‌هاي اجتماعي کشور اتلاف شد، گفت: دولت اکنون در مرحله آواربرداري است.به گزارش ايسنا،‌هادي خانيکي، با بيان اينکه از کودکي به ما آموخته مي‌شود که به ديگران بي‌اعتماد باشيم و زمين و زمان در کارند که سر ما کلاه بگذارند گفت: اين فرهنگ نسل به نسل بين ما منتقل شده و باعث شده به طور طبيعي دور هم جمع نشويم، مگر در مواردي خاص مانند زمان انقلاب و يا جنگ تحميلي. اکثر افراد از فعاليت و تحرک سياسي نگران هستند، حتي در انتخابات و مناظره‌ها هم نگرانيم که دوز آن بالا برود و همه به جان هم بيفتند.

تاييد صلاحيت ۹۵ نفر براي انتخابات مجلس
دبير ستاد انتخابات کشور گفت: شوراي نگهبان در فرصت قانوني از مجموع داوطلبان چهار حوزه انتخابيه اهر، مراغه ، بندر لنگه و اصفهان براي انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي‌144 نفر را رد صلاحيت کرد و 95 نفر را تاييد کرد.
به گزارش تسنيم، علي پورعلي مطلق با بيان اينکه 48 نفر نيز از داوطلبان در اين انتخابات انصراف دادند، گفت: رد صلاحيت شدگان سه روز فرصت دارند شکايات خود را به شوراي نگهبان ارسال و اين شورا يک هفته فرصت رسيدگي به شکايات را دارد.دبير ستاد انتخابات گفت: فرصت تبليغات نامزدهاي انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي، يک هفته و از 21 ارديبهشت تا 27 ارديبهشت ماه است.


رييس جمهوري:
رئيس جمهوري با بيان اينکه هرروز براي فيلتر شبکه‌هاي اجتماعي تحت فشار بوديم اما مقاومت کرديم گفت:قرارما با مردم درسفرهاي استاني اين بود که قولي بدهيم که تاپايان دولت به افتتاح برسد اما اينک مي‌گويند افتتاح نکنيد.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام حسن روحاني در جمع قشرهاي مختلف مردم کرمان در سالن تلاش اين شهر افزود: عده اي مي‌گويند چرا در ماه‌هاي آخر شما طرح‌ها را افتتاح مي‌کنيد. قرار ما با مردم در سفرهاي استاني اين بود که قولي به مردم بدهيم که قابل عمل باشد و قولي بدهيم که تا پايان دولت يازدهم به افتتاح برسد و حالا که مي‌خواهيم افتتاح کنيم مي‌گويند نکنيد.
وي با بيان اينکه‌امروز ما بايد راه‌هاشمي‌را ادامه دهيم ،مسير عدالت و اعتدال و اصلاحات را رها نخواهيم کرد، اضافه کرد:ما در مسيري که سال 92 با هم عهد بستيم و تا امروز در آن مسير حرکت کرديم ادامه مي‌دهيم و بايد راه را تا پايان و رسيدن به اهداف بلندمان ادامه دهيم.
روحاني بيان کرد: اين روزها، روزهاي سرنوشت ساز براي ماست در اين ايام واقعا جاي مرحوم آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني خالي است، اي کاش مي‌شد هنوز هم از فيض وجود آن سياستمدار پخته و صابر، آن مجاهد نستوه که در انقلاب در کنار امام عزيز و بزرگوار ما و در دفاع مقدس به عنوان بازوي امام راحل بود و براي حراست از انقلاب اسلامي‌ما به عنوان يار ديرين کنار رهبر معظم انقلاب باقي بود، بهره مي‌گرفتيم.
رئيس جمهوري اظهار کرد: از روز اول تصميم گرفتيم با صداقت، راستگويي و شفافيت با هم مسير اعتلاي کشور را ادامه دهيم زيرا اگر روزي در اين کشور دروغ جاي خود را پيدا کند، پيشرفت از اين کشور رخت بر مي‌بندد.
روحاني گفت: ما سالها آمار دروغ و نادرست و حرف‌هاي دروغ و نادرست را شنيديم و ديديم کشور ما در مسير پرتگاه قرار گرفت و امروز ملت ما ديگر آماده شنيدن دروغ جديد در کشور نيست.
وي بيان کرد: امروز ديگر ملت ما بعد از اين همه مقاومت و ايستادگي نشان داده است که شعار دادن، وعده‌هاي بي پايه دادن و آمار و ارقام براي آينده ساختن نمي‌تواند گوش شنوايي ميان مردم بزرگوار و فهيم ايران عزيز ما داشته باشد، ما بايد راهمان را ادامه دهيم و راه ما راه آزادي است.
روحاني گفت: ما نخواهيم گذاشت بار ديگر فضاي امنيتي بر دانشگاه‌هاي ما حکمفرما شود.
وي در پاسخ به شعار 'روحاني روحاني، حمايتت مي‌کنيم' گفت: اگر حمايت شما نبود به هيچ عنوان ما در اين مدت توفيقي را به دست نمي‌آورديم.رئيس دولت يازدهم افزود: در سه سال و نيم بارها و بارها در جلسات تصميم گيري خصوصي و عمومي‌رودر روي ما ايستادند تا مردم از شبکه مجازي استفاده نکنند، هر روز به ما فشار آوردند تا همه شبکه‌هاي اجتماعي را فيلتر کنند، حالا که موقع انتخاب شده است آنها پيشتاز در استفاده از فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي هستند، اگر چيز بدي بود براي شما هم بايد بد باشد و اگر وسيله خوبي بود براي شما هست چرا براي مردم ما نباشد.
وي تاکيد کرد: ما راهمان را با هم شروع کرده و با هم ادامه مي‌دهيم و با هم به مقصد نهايي خواهيم رساند.
روحاني گفت: امروز روز سرنوشت ماست و ما امروز در يک مسير مهمي‌در حال حرکت هستيم و عده اي مي‌خواهند وسط راه بر گرديم ما به آنها مي‌گوييم، بر نمي‌گرديم.
رئيس جمهوري بيان کرد: عده اي مي‌خواهند وسط راه متوقف شويم، ما متوقف نمي‌شويم، ما چرا بايد از راهمان برگرديم به ما بگوييد، شما که مي‌گوييد اين راه را ادامه ندهيد، بگوييد چرا؟
روحاني گفت: راهمان اين بوده که شرق کشور را آباد کنيم، استان کرمان مسير ارتباط جهان شرق با غرب باشد، مسير ما اين بوده که از شاهراه و شرق کشور راه آهن و جاده را تا اروپا متصل کنيم، ما راهمان اين بوده که براي اولين استان در ايران آب درياي عمان به صورت شيرين شده وارد اين استان شود.وي افزود: در سه سال و نيم يکهزار تفاهم نامه توسط مسئولان با بخش‌هاي خصوصي و عمومي‌امضا شده و 16 هزار ميليارد تومان به بهره برداري رسيده است.
وي با بيان اينکه عده اي مي‌گويند چرا در ماه‌هاي آخر شما طرح‌ها را افتتاح مي‌کنيد گفت: قرار ما با مردم در سفرهاي استاني اين بود که قولي به مردم بدهيم که قابل عمل باشد و قولي بدهيم که تا پايان دولت يازدهم به افتتاح برسد و حالا که مي‌خواهيم افتتاح کنيم مي‌گويند نکنيد.
روحاني اظهار کرد: آنها فکر مي‌کنند طرح هزار ميلياردي که‌امروز افتتاح مي‌شود، ديروز کلنگ زده شده‌اما اين مردم در طول سه سال و نيم تلاش کرده‌اند.
وي با تاکيد بر اينکه ما چرا از راهمان برگرديم گفت: راه ما اين است که غير از سرمايه داخلي اگر توانستيم سرمايه خارجي را هم به داخل کشور بياوريم براي جوانان و مردم شغل ايجاد کنيم.
وي خاطرنشان کرد: ما راهي را که براي اجراي حقوق شهروندي انتخاب کرده‌ايم اين را رها نخواهيم کرد، برخي فکر مي‌کنند حقوق شهروندي روي کاغذ نوشته شده و اجرا نمي‌شود اما دولت يازدهم در ماه‌هاي آخر با تمام توان خود حقوق شهروندي را اجرا مي‌کند و من به آنهايي که از حقوق شهروندي خوشحال نيستند و مي‌گويند به مردم آزادي ندهيم، زنها نبايد در فعاليت‌هاي اجتماعي باشند، مي‌گويم اگر اين مردم بار مسئوليت دولت دوازدهم را بر دوش اين خادم خود گذاشتند بدانند حقوق شهروندي مو به مو اجرا خواهد شد.
روحاني گفت: ما اجازه نمي‌دهيم حقوق خصوصي مردم تضعيف يا نقض شود، ما اجازه نمي‌دهيم بي قانوني‌ها در کشور ادامه يابد و با حول و قوه الهي با حمايت مجلس شوراي اسلامي‌راه احقاق حقوق ملت را ادامه مي‌دهيم.
روحاني گفت: قول مي‌دهم که تا اجراي کامل فصل سوم قانون اساسي براي احقاق حقوق ملت از پاي ننشينيم و براي اجراي قانون اساسي و حقوق ملت همه توان خود را بايد به کار بگيريم.
رئيس دولت يازدهم بيان کرد: امروز روز ساختن سرنوشت چهار سال آينده و آينده‌هاي دورتر به دست شما مردم است و راي ما همه بايد در روز 29 ارديبهشت کنار صندوق آرا باشد و ما مي‌خواهيم آزادي را ادامه دهيم، ما مي‌خواهيم امنيت واقعي مردم محور و جامعه محور را ادامه دهيم و مي‌خواهيم آرامش کشور ما باقي بماند و ما در پي پيشرفت و سربلندي ايران عزيز هستيم.
وي بيان کرد: دوباره ايران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره‌اميد، دوباره پيشرفت ايران عزيز و دوباره سربلندي کرمان.
ظريف با انتقاد از عملکرد مديران دولت گذشته:
وزير امور خارجه، سياست‌هاي خاص دولت گذشته را باعث تشديد مشکلات کشور در مسايل خارجي دانست و گفت: اگر مديران آن زمان مفهوم کاغذ پاره را بهتر درک مي‌کردند، اموال ايران مورد راهزني آمريکا قرار نمي‌گرفت.
به گزارش ايرنا، محمدجواد ظريف در چهارمين همايش تجاري و بانکي ايران و اروپا ادامه داد: بر اساس برخي منابع مالي در يک مورد 35 ميليارد دلار در فرايندي خاص سر از جاهايي درآورد که بخشي از آن در پرونده فساد اقتصادي عيان شد و مردم شريف ايران از آن با خبر شدند.
وي تصريح کرد مصادره حدود 2 ميليارد و ضبط 1.5 ميليارد دلار ديگر از منابع بانک مرکزي که توسط آمريکا مورد راهزني قرار گرفت به دليل اين بود که اگر مديران آن زمان مفهوم کاغذ پاره را بهتر درک و به موقع و با درايت اقدام مي‌کردند همين موارد در دست آمريکا قرار نمي‌گرفت که بتواند نيات خصمانه خود را اجرا کند.
ظريف با بيان اينکه بازار مالي ايران شامل پول، سرمايه و بيمه به عنوان يکي از زيرساخت‌هاي اصلي کشور در طول بحران هسته اي زير حملات ناجوانمردانه بود ادامه داد: طراحان تحريم عمليات ويژه اي را براي فلج کردن اين سيستم کليدي داشتند زيرا آن‌ها بدنبال محدوديت و فلج کردن ارتباطات بين بانکي و در نتيجه اختلال مروادات بانکي خارجي، قطع منابع مالي در کوتاه و بلند مدت بين المللي بودند که البته تا حدودي نيز موفق به اين کار شدند.
ظريف تصريح کرد: دسترسي به منابع مالي و حتي عدم کمک نهادهاي بين المللي و رشد سرسام آور ارائه خدمات و بر هم خوردن تعادل داخلي، تورم، افزايش نرخ ارز و کاهش توليد از جمله اقداماتي بود که مورد هدف کشورهاي تحريم کننده قرار داشت.
وي با تاسف از اينکه مديريت وقت کشور با سياست‌هاي خاص خود باعث تشديد اقدامات و ايجاد مشکلات در بعد خارجي شد، اظهار داشت: وقتي که منابع کشور توسط خارجي‌ها مورد رهزني قرار مي‌گرفت سودجويان داخلي نيز به آن دستبرد مي‌زدند و بر اساس برخي منابع مالي، در يک مورد 35 ميليارد دلار در يک فرآيند خاص سر از جاهايي درآورد که بخشي از آن در پرونده فساد اقتصادي عيان و مردم شريف ايران از آن با خبر شدند.وزير امور خارجه افزود: مصادره حدود 2 ميليارد و ضبط يک و نيم مليارد دلار از منابع بانک مرکزي مواردي بود که مورد راهزني قرار گرفت و اگر مديران کشور مفهوم کاغذ پاره را بهتر درک و به موقع و با درايت اقدام مي‌کردند، همين موارد در دست آمريکا قرار نمي‌گرفت تا بتواند نيات خصمانه خود را اجرا کند.
ظريف به تشريح نتايج برجام پرداخت و گفت: از بعد قانوني و عملياتي تا حد بسيار زيادي به شرايط قبل از تحريم برگشته‌ايم، در سايه برجام امروز به جرات مي‌توان ادعا کرد زنجيرهايي که به دليل تحريم‌هاي هسته اي بر دستان سيستم بانکي قرار گرفته بود، باز شده است و پس از تنها 100 روز از توافق ژنو ماهيانه 700 ميليون دلار از منابع مالي خودمان که در دوره گذشته توقف معامله شده بوديم و به شدت در آن زمان مورد احتياج کشور بود، آزاد شد.
وزير امور خارجه با يادآوري اين که پس از نهايي شدن برجام ده‌ها ميليارد دلار از پول‌هاي کشور آزاد و در دسترس سيستم بانکي قرار گرفت، اضافه کرد: غالب طلب‌هاي ارزي وصول شده و روند و توصيه‌هاي FATF معکوس شده و ايران بعنوان بزرگترين قرباني تروريسم و مبارزه با افراط گرايي در ميان کشورهاي منطقه پيشرو است و احتياج به تکريم ديگران ندارد.
وي اظهار داشت: امروز مراجع رسمي‌به تدريج دست از بهانه جويي برداشته و شبکه مالي کشور به سوئيفت متصل شده، هر چند برخي از افراد که خود باعث تحميل اين مضايق به کشور هستند امروز با وسواس و جملاتي که خودشان مشکلات را ايجاد کرده‌اند، مي‌خواهند واقعيت‌ها را نپذيرفته و وارونه جلوه دهند.
ظريف تصريح کرد: ايالات متحده‌امريکا در سال‌هاي اخير جريمه‌هاي سنگيني به بانک‌هاي بين المللي به بهانه مراودات با ايران تحميل کرده که البته قسمت اعظم اين جريمه‌ها به دليل مراودات اين بانک‌ها با کشورهايي جز ايران بوده است.
وزير امور خارجه اضافه کرد: شرکاي اروپايي ايران بدانند ايران امن‌ترين، مطمئن‌ترين و شفاف‌ترين کشور براي همکاري اقتصادي است زيرا براي پيشرفت اقتصادي، علمي‌و ثبات اقتصادي بر مردم خود متکي است و اين مردم عليرغم تمامي‌تحريم‌ها، جنگ‌ها و تروريسم، آرامش و امنيت خود را تضمين کرده‌اند که بهترين تضمين براي شرکاي اروپايي جهت همکاري با ايران است.
سخنگوي دولت اصلاحات با اشاره به اين‌که رئيسي کانديداي اصلي جمناست و قاليباف به‌صورت مستقل عمل مي‌کند، تاکيد کرد که جهانگيري به درخواست آقاي خاتمي‌اعلام کانديداتوري کرده و هرگز زير حرفش نمي‌زند.
به گزارش ايلنا، عبدالله رمضان‌زاده در نشست خبري درباره حقوق‌هاي نامتعارف اعلام کرد: متاسفانه برخي اوقات بعضي از افراد و همين‌طور برخي رسانه‌هاي خاص خودشان را به نشنيدن مي‌زنند. در مورد حقوق‌هاي نامتعارف هم دادگستري و هم ديوان محاسبات رسيدگي کرد و درنهايت نيز اعلام شد کل اضافه دريافتي که غيرقانوني هم نبود، به حساب خزانه بازگشته است.او گفت: آقاي محسني اژه‌اي چند روز پيش درمشهد اعلام کرده که ريشه اين تخلفات در کجا بوده است. سوال اينجاست که آيا دولت همه پول‌ها را برگردانده يا خير. اگر هم پولي برنگشته، متخلفان مورد برخورد قرار گرفته و هم‌اکنون در زندان هستند. اين درحالي است که دادستان تهران اعلام کرده در بحث املاک نجومي‌حداقل ۵۰ مورد تخلف صورت گرفته، اما آيا گزارشي به مردم ارائه شد؟! شهرداري تهران يا خبرگزاري‌هاي خاص چه برخوردي با اين تخلفات داشتند.سخنگوي دولت اصلاحات يادآور شد: نمونه ديگر مربوط به کمک شهرداري تهران به خيريه‌اي است که همسر آقاي قاليباف ازجمله اعضاي هيات مديره آن است و بنابر قانون منع مداخله کارکنان دولت خلاف قانون است. توضيح شهرداري تهران چه بوده؟! آيا يک کلمه در اين ارتباط توضيح داده‌اند.رمضان‌زاده در ادامه اين تخلفات را با تخلفات صورت گرفته درمورد استخدام‌هاي مترو مقايسه کرد و گفت: نزديکان و اقوام برخي مداحان در شرايطي استخدام شدند که اساساً سرکار هم نمي‌رفتند اما حقوق مي‌گرفتند اما هيچکس هيچ توضيحي در اين رابطه نداد و حتي نگفتند که اين مسئله دروغ است. علت هم اين است که قانون‌گريز هستند و کسي که به قانون‌گريزي عادت کند، هميشه قانون‌گريزي مي‌کنند و حتي حاضر نيستند براي ترک محل خدمت، مرخصي بگيرند.سخنگوي دولت اصلاحات درمورد مدعيات برخي رسانه‌هاي درباره تخلفات برادر رييس‌جمهوري اعلام کرد: هر کسي که مدعي است ، وظيفه دارد مستندات و دلائل خود را به قوه قضاييه ارائه کند و اين قوه نيز موظف به رسيدگي است که اگر تا به‌امروز اين قوه رسيدگي نکرده، يعني يا مدرکي به اين قوه ارائه نشده يا دستگاه قضايي کوتاهي کرده است. دولت بايد چه‌کاري انجام دهد؟! او درباره توييت‌هايي که درباره تخلفات برادر يکي از کانديداها کرده بود، گفت: توييت کردم که برادر يکي از کانديداهاي انتخابات در سال ۸۴ بازداشت شده بود.به نظر مي‌رسد بالاخره آقاي قاليباف بعد از سال‌ها يک مصاحبه مطبوعاتي خواهد گذاشت. از ايشان بپرسيد که برادرشان براي چه بازداشت شده بود. البته من اطلاعاتم کامل نيست و صرفاً گفتم يک نفر بازداشت شده بود و بايد دليل اين بازداشت را جويا شويد.

نايب رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان، روحاني را نامزد اصلي اين جريان براي رياست جمهوري دانست و گفت: در جلسه سال گذشته اين شورا، تصميم گرفته شد کانديداي اصلي، روحاني باشد و ترديدي در اين ديده نخواهد شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيدعبدالواحد موسوي لاري در نشست خبري افزود: بعنوان جريان اصلاحات از فرصت بوجود آمده بايد ديدگاه‌هاي خودمان را مطرح کنيم تا مشخص شود براي اداره کشور چه برنامه اي داريم و اگر با آقاي روحاني همکاري مي‌کنيم خواستار اين برنامه‌ها هستيم.نايب رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان اظهار داشت: ما پيشنهاد چند نفر را در کنار روحاني داده بوديم ولي برخي افراد نيامدند اما آقاي جهانگيري پذيرفت و با اصرار خود آقاي روحاني وارد عرصه انتخابات شد.موسوي لاري با اشاره به اينکه از ظرفيت انتخابات براي طرح ديدگاه‌هايمان استفاده مي‌کنيم، اضافه کرد: آقايان روحاني و جهانگيري هر دو نفر تا آخر تبليغات باقي نخواهند ماند و در فينال يک نفر را انتخاب خواهند کرد تا براي تداوم راهي که از سوي مردم آغاز شده که همان مسير آرامش، امنيت، توسعه، کم کردن چالش‌ها در عرصه بين الملل و توجه به اقتصاد مولد به جاي اقتصاد صدقه اي است، فراهم شود.موسوي لاري در پاسخ به اينکه ليست پايش شده اطلاح طلبان براي شوراها در چه مرحله اي است؟ گفت: براي رسيدن به ليست واحد با تقاضاي 700 الي 800 داوطلب رو برو بوديم و مشکل اوليه اين بود که مي‌بايست از ميان اين تعداد 21 نفر را انتخاب کنيم.وي افزود: تصميم شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان براين بود که براساس وضعيت شورا، مشکلات شورا و چالش‌هاي کلان شهرها و نگاه به آينده، شاخص‌هايي طراحي شود و کارگروه 15 نفره فارغ از گرايش حزبي و گروهي داوطلبان را با شاخص‌ها تطبيق دهد .نايب رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان اظهار داشت: البته همه اين نيروها سرمايه هستند و مي‌شود در آينده در شورا يا در مديريت شهرداري از آنها بهره مند شد ولي ليست اوليه بعد از ظهر امروز-شنبه- آماده و براي مراحل بعدي ارائه خواهد شد و در نهايت تا آخر هفته جاري ليست نهايي مي‌شود.موسوي لاري گفت: شوراي شهر باشگاه سياسي نيست بلکه مجموعه مدني براي تصميم گيري در همه حوزه‌هاي شهري است و برايند نهايي ليست 21 نفره حضور افرادي با توجه به نيازهاي شهري خواهد بود.وي درباره اينکه چند درصد از ليست شوراها به جوانان و زنان اختصاص خواهد يافت؟ گفت: ملاک تعيين افراد، اصلاح طلب، پاک دست و متخصص بودن است ولي تا سقف 30 درصد، از زنان در اين ليست استفاده خواهيم کرد .
موسوي لاري در پاسخ به اينکه صراحت کلام جهانگيري در مناظره آيا اصلاح طلبان زمان کناره گيري جهانگيري را مشخص کرده‌اند؟ گفت: حضور جهانگيري به منظور بيان نظرات اصلاح طلبان است و در نهايت با مديريت شورا فضا به سمت يک نفر پيش خواهد رفت.