توسعه ساختمان های سبز برای افزایش بازدهی ساختمان ها و محیطی که در آن قرار گرفته اند، مناسب است، چراکه این بناها به گونه ای از انرژی، آب و مصالح ساختمانی استفاده می کنند که حداقل صدمه را به محیط زیست برسانند.

سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد:
سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد با ابراز رضايت از عملکرد شاگردانش در رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفت: از نفراتي چون رضا اطري توقع بيش‌تري داشتم.
محمد طلايي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره قهرمان تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد در رقابت‌هاي آسيايي هند، اظهار کرد: خدا را شکر با وجود اين که تيمي‌جوان را عازم اين مسابقات کرده بوديم موفق شديم عنوان قهرماني را به دست بياوريم. تاکنون کم‌تر پيش آمده که به جوانان تازه کار در چنين مسابقاتي ميدان بدهند، اما بر روي اين نفرات در اردوهاي تيم‌ ‌ملي کار شده بود که همين امر باعث شد همه کشتي‌گيران با انگيزه بالا و با آمادگي خوب به مصاف حريفان‌شان بروند و نتايج خوبي را در اين رقابت‌ها کسب کنند.
سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد، با قدرداني از همکارانش در کادرفني تيم‌ ‌ملي، گفت‌: کادرفني زحمات زيادي را متحمل شده است تا اين کشتي‌گيران را که ميدان رسمي‌نديده بودند، آماده حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا کنند. اين موضوع از ريسک بالايي برخوردار بود که باعث شد فشار زيادي به کادر فني وارد شود. او با ابراز رضايت از عملکرد شاگردانش در رقابت‌هاي قهرماني آسيا، گفت‌: رشيدي، تيموري، شهبازي و محبي براي نخستين‌بار بود که در اين رويداد براي ايران کشتي مي‌گرفتند که با اين وجود همگي عملکرد بسيار خوبي از خود نشان دادند. اگر رشيدي و تيموري در لحظه آخر دچار اشتباه نمي‌شدند، مطمئنا شايستگي بيش‌تر از مدال برنز داشتند. آن‌ها در حالي شکست خوردند که حريفان‌شان صاحب تجربه زيادي بودند و سابقه حضور در رقابت‌هاي جهاني و المپيک را داشتند، اما اين نفرات براي اولين‌بار بود که در يک رويداد رسمي‌کشتي مي‌گرفتند و با اين حال با اختلاف اندکي شکست خوردند. شهبازي هم حتي مي‌توانست به مدال طلا برسد، اما به‌ هر حال کسب مدال نقره نشان از شايستگي بالاي اين کشتي‌گير دارد. در سنگين وزن هم محبي هر چند بسيار خوب کشتي گرفت و توانست به مدال طلا برسد، اما بايد بيش‌تر از اين‌ها کار کند تا با برطرف کردن نقاط ضعف، موفقيت‌هاي بيش‌تري را به‌دست بياورد.
طلايي در ادامه‌ گفت‌وگو با ايسنا، درباره بازگشت دوباره عليرضا کريمي، دارنده برنز جهان با کسب مدال طلا در رقابت‌هاي قهرماني آسيا، اظهار کرد: کريمي‌پس از باخت‌هايي که در يکي، دو سال اخير داشت، از تجربه بسيار بالايي برخوردار شده و به لحاظ رواني نيز موفق شده خود را به شرايط خوبي برساند. او آينده درخشاني دارد و مطمئنا شايستگي بسيار بيش‌تر از اين‌ها را داراست.
سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد درباره عملکرد نه چندان خوب رضا اطري و ميثم نصيري که مدال برنز آسيا را از آن خود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اطري هر چند که کشتي‌گير با تجربه‌اي محسوب مي‌شود، اما او تجربه حضور در تورنمنت‌هاي مختلف را دارد. البته انتظار من از او بيش‌تر از اين‌ها بود. هر چند او به کشتي‌گيراني باخت که مقابل حسن رحيمي‌نيز با اختلاف اندکي شکست خورده بودند، اما اگر اطري مي‌خواهد خود را ثابت کند بايد بهتر از اين‌ها کشتي بگيرد. از ديد من او ضعيف کار کرده است و لازم است که نقاط ضعفش را بر طرف کند، اما نصيري بر اثر اتفاق و در پيچ و خم کشتي شکست خورد. نصيري خيلي بهتر از حريف هندي بود، اما بر اثر اتفاق در نهايت شکست خورد. او بسيار با تجربه و پخته کشتي مي‌گرفت و در مجموع حرکت رو به جلويي داشته است.
طلايي با اشاره به مدال طلاي يدالله محبي، کشتي‌گير جوان تيم‌ ‌ملي در سنگين وزن، گفت‌: محبي عملکرد خوبي داشت و توانست در اولين رويداد رسمي‌با انگيزه و تجربه بالايي کشتي بگيرد. او هم بايد بيش‌تر از اين‌ها کار کند تا به مدال‌هاي خوش رنگ در رقابت‌هاي بين‌المللي برسد. خوشبختانه ما در سنگين وزن به غير از کميل قاسمي‌و يدالله محبي نفراتي مانند جابر صادق‌زاده، پرويز‌هادي و ... را داريم که همگي از نفرات خوب ما محسوب مي‌شوند. وي در ادامه به عملکرد خوب داوران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه داوري در اين رقابت‌ها بسيار خوب و به هيچ وجه قابل مقايسه با دوره گذشته نبود. طلايي درباره وضعيت تيم‌ ‌ملي در آستانه حضور در بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي، گفت‌: ان‌شاء‌الله بامداد فردا (چهارشنبه) عازم باکو هستيم تا در رقابت‌هاي بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي‌حاضر شويم. حسن رحيمي‌و کميل قاسمي‌را به دليل مصدوميت در کنار تيم‌ ‌ملي نداريم و اين فرصتي است تا نفرات جايگزين آن‌ها خود را نشان دهند. خوشبختانه همه تيم در شرايط خوبي قرار دارد و با هدف کسب بهترين نتايج به آذربايجان مي‌رويم.
او در پاسخ به اين سوال که با توجه به حضور دودانگه در کميسيون فني اتحاديه جهاني کشتي، او کماکان در کادرفني حضور خواهد داشت يا خير، گفت‌: جا دارد به دودانگه تبريک بگويم که چنين پست مهمي‌را به دست آورده است. پست جديد او منافاتي با ادامه فعاليتش در کادر فني تيم ملي ندارد. مطمئنا او در کنار ما خواهد بود، چرا که به او نياز داريم و نمي‌گذاريم از تيم ملي جدا شود. سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي آزاد در پايان با قدرداني از رسول خادم، گفت‌: از خادم به خاطر مهيا کردن فضاي مناسب براي تيم‌ ‌ملي قدرداني مي‌کنم ، چرا که ما در چنين فضايي با آرامش کار مي‌کنيم و مي‌توانيم بدون حاشيه به فکر موفقيت تيم‌ ‌ملي باشيم.

توافق همزمان تراکتورسازي با نکونام و ويسي
معادله انتخاب سرمربي تيم تراکتورسازي هر روز پيچيده‌تر از قبل مي‌شود و مسئولان اين تيم هنوز به جمع‌بندي نهايي نرسيده‌اند.
به نقل از تسنيم، تراکتورسازي پس از جدايي امير قلعه‌نويي از اين تيم، همچنان به دنبال جايگزين اين سرمربي است. تراکتورسازان براي جايگزيني قلعه‌نويي گزينه‌هايي مانند زلاتکو کرانچار، فراز کمالوند، يحيي گل‌محمدي، عبدالله ويسي و جواد نکونام داشتند. کرانچار که قراردادش را با سپاهان تمديد کرد و فراز کمالوند هم هدايت تيم صنعت نفت آبادان را برعهده گرفت. با اين حساب يحيي گل‌محمدي، عبدالله ويسي و جواد نکونام گزينه‌هاي هدايت تراکتورسازي شدند. کرانچار به دليل اينکه رقم بالايي پيشنهاد داد از فهرست گزينه‌ها خط خورد. آجورلو سپس به سراغ يحيي گل‌محمدي رفت، اما گل‌محمدي حاضر به قبول برخي شروط مسئولان باشگاه تراکتورسازي نشد تا آنها به سراغ جواد نکونام بروند. کاپيتان پيشين تيم ملي شرط‌هاي مسئولان باشگاه تراکتورسازي را پذيرفت و در يک قدمي‌نشستن روي نيمکت سرخ‌پوشان تبريزي قرار گرفت. پس از گذشت 24 ساعت، تراکتورسازان اما به سراغ گزينه ديگر خودشان رفتند. عبدالله ويسي که سابقه قهرماني با تيم استقلال خوزستان را در کارنامه‌اش دارد، شبانه با مسئولان باشگاه تراکتورسازي به توافق اوليه رسيد. ويسي که سال خوبي را در سپاهان پشت سر نگذاشته بود، حالا اصلي‌ترين گزينه براي سرمربيگري تراکتورسازي به حساب مي‌آيد. مسئولان تراکتورسازي هنوز نتوانسته‌اند بين گزينه‌هاي موجود به جمع‌بندي نهايي برسند. تراکتورسازان به صورت همزمان با نکونام و ويسي به توافق رسيدند، اما در عين حال، احتمال حضور يحيي گل‌محمدي را هم رد نمي‌کنند. اين معادله روزبه‌روز پيچيده‌تر از قبل مي‌شود. آجورلو از طرفي نمي‌تواند هواداران و خواسته‌هاي آنها را ناديده بگيرد، از طرفي ديگر نيز در حال انتخاب گزينه‌اي مناسب است. گفته مي‌شود حداکثر تا ابتداي هفته آينده سرمربي جديد تراکتورسازي مشخص خواهد شد.

وقتي تصور دبل کردن رئال هم دشوار است
بارسلونا احتمالا اين لاليگا را از دست خواهد داد؛ اما نه به خاطر پيروزي‌هاي احتمالي که رئال در دو هفته پاياني کسب خواهد کرد. به نقل از ورزش سه، اگر بارسلونا اين لاليگا را از دست بدهد، نه به خاطر رئال و بردهاي احتمالي اش در دو بازي آتي، که به خاطر چند غفلت بزرگي است که کمي‌پيشتر خودش مرتکب شده است. به خاطر شکست‌هايي که به طرزي عجيب و باورنکردني در خانه دپورتيوو و مالاگا متحمل شد. همان شکست‌ها احتمالا به قيمت از دست رفتن لاليگا تمام خواهند شد و اينکه رئال در دو بازي بعدي به پيروزي دست خواهد يافت، نمي‌تواند بر اين حقيقت سرپوشي بگذارد. فکر کردن به اينکه رئال به سلتا و مالاگا خواهد باخت، عبث و بيهوده است. اطمينان به اينکه دو حريف پاياني رئال توان غلبه بر تيم متحد زيدان را دارند، يک روياي غيرممکن است. بله؛ در همين فصل شاهد معجزاتي در زمين فوتبال بوده‌ايم ولي رئال قدرتمند تر از آن است که اجازه بدهد سلتا و مالاگا مانع قهرماني اش شوند. رئال به طرزي خطرناک در حال نزديک شدن به قهرماني در لاليگا و چمپيونزليگ است. اتفاقي که ضربه بزرگي به بارسا و هوادارانش خواهد زد. فقط فکر کردن به دبل کردن رئال سخت و دشوار است؛ چه رسد به....
دو بازي در يک روز
بارسا شنبه شب در زمين لاس پالماس وظيفه اي که بر دوشش بود را به درستي انجام داد. بارسا در فصل جاري در چند نوبت لاليگا را از دست داده ولي اين بار در زمين لاس پالماس پيغام مهمي‌براي رئال فرستاد؛ اينکه اگر لاليگا را مي‌خواهد، مجبور است که براي به دست اوردن آن تلاش کند و اين بار خبري از هديه بارسا نيست. بارسا برابر تيم خوب لاس پالماس که البته حالا ديگر نشاني از تيم چند ماه پيش ندارد، به يک برد راحت دست يافت. برخي تصور مي‌کردند که بارسا به سبک امسال احتمالا مقابل يک تيم متوسط ديگر امتياز از دست خواهد داد اما اينگونه نشد. بارسلونا ديرتر از آنچه تصور مي‌شد از خواب بيدار شده است؛ زماني که شايد ديگر فرصتي براي جبران اشتباهات گذشته نيست. اين هفته‌ها بارسا هر روز دو بازي برگزار مي‌کند؛ يکي بازي خودش و ديگري بازي رئال. اول وظيفه دارد که ديدار خودش را با برد پشت سر بگذارد و همزمان دست به دعا باشد براي شکست يا امتياز از دست دادن رئال. بارسا همزمان بايد لاس پالماس را شکست مي‌داد و اميدوار مي‌ماند که رئال هم به سويا امتياز بدهد اما دومي‌ممکن نشد؛ چه راه دشواري براي به پايان رساندن ليگ. به لطف نيمار، سرنوشت قهرماني لاليگا اين هفته تعيين نشد. او سال گذشته در چنين روزهايي پيشنهادي جدي از پاري سن ژرمن دريافت کرده بود و تمديد قراردادش نيز روي هوا بود. امسال نيز خيلي‌ها معتقدند با توجه به جدايي انريکه و شروع يک پروژه جديد در بارسا، پيشنهادات بزرگ ديگري نيز براي نيمار خواهند رسيد اما نيمار ياد گرفته است که نه تنها روبروي خبرنگاران که حرف‌هايش را در زمين نيز بزند.