وعده حزب کارگر به افزايش ماليات طبقه مرفه
حزب کارگر در مانيفست انتخاباتي خود وعده افزايش ماليات بر شرکت‌هاي بزرگ را تا 330 هزار پوند داده است. به گزارش گاردين ،جرمي‌کوربين رهبر حزب کارگراين طرح را معرفي خواهد کرد که برطبق آن شرکتهاي بزرگ تجاري ، بانک‌ها و کلوب‌هاي فوتبال شامل پرداخت ماليات بيشتر خواهند بود.براساس اين طرح در صورت پيروزي حزب کارگر با اين ميزان ماليات قادر به درآمدي 1.5 ميليون پوندي شود.برنامه مالياتي حزب کارگر با نام "ماليات گربه‌هاي چاق" منتشر شد و درباره خدمات رايگان بهداشت کودکان ، بهبود درآمد‌ها طبقه متوسط است. اين حزب ميگويد اين افزايش ماليات تنها شامل 5 درصد از جمعيت کشور مي‌شود که درآمدي بالاتر از 80 هزار پوند دارند. اين برنامه درست يک روز پس از بازخورد ديدار «ترزا مي» با زني داراي معلوليت ذهني رخ داد که از حقوق بيکاري 100 دلاري ناراضي بود کيتي به نخست وزير انگليس که سعي در جلب نظر عامه مردم را براي انتخابات داشت گفت: گربه‌هاي خپل پول را چپاول مي‌کنند و به ما هيچ چيز نمي‌رسد. نخست وزير انگليس ترزا مي‌ به منظور افزايش اکثريت پارلماني خود در آستانه مذاکرات پيچيده انگليس براي خروج از اتحاديه اروپا خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام شده است.نظرسنجي‌ها حاکي از آن است که حزب محافظه‌کار به رهبري ترزا مي‌نسبت به حزب اپوزيسيون کارگر پيشتاز است.

تعديل نيرو در شرکت فورد
شرکت خودرو سازي فورد قصد دارد تا در سطح جهان 10 درصد از نيروي کاري خود را تعديل نمايد. به گزارش وال استريت ژورنال و به گفته مديرکل اين شرکت اين امر باعث تقويت سود و کاهش نرخ سهام فورد در بازارها خواهد شد. اين تعديل پس از اعلام هزينه‌هاي 3 ميليارد دلاري شرکت در سال جديد صورت گرفت. انتظار مي‌رود کاهش نيروي کار در هفته جاري صورت گيرد.کاهش شديد نيروي کار در ايالات متحده مي‌تواند باعث بازخوردي سياسي با کاخ سفيد شود.

شوراي امنيت
 آزمايش موشکي کره شمالي را محکوم کرد

شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا تازه‌ترين آزمايش موشکي کره شمالي را محکوم کرده و در مورد تحريم‌هاي جديد به اين کشور اخطار داده است.۱۵ عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي خواستار خودداري پيونگ‌يانگ از انجام آزمايش‌هاي ديگر از اين نوع شدند.کره شمالي پيشتر گفت که موشکي که روز يک‌شنبه آزمايش کرد يک نوع تازه با توانايي حمل يک کلاهک بزرگ اتمي‌بود. اين موشک به ارتفاع دو هزار کيلومتري رسيد و پس از طي مجموعا ۷۰۰ کيلومتر در غرب ژاپن در دريا فرود آمد.کره شمالي اعلام کرد که اين آزمايشي براي آزمودن توانايي‌هاي يک موشک بالستيک است که تازه ساخته شده است. ارتش کره جنوبي اعلام کرد، هنوز نمي‌تواند ادعاهاي کره شمالي را تاييد کند.در بيانيه شوراي امنيت بر اهميت اقدام فوري کره شمالي براي نشان دادن تعهد جدي به برچيدن برنامه اتمي‌از طريق اقدامات ملموس تاکيد شده است.در اين بيانيه‌امده است که پيونگ يانگ نبايد آزمايش‌هاي اتمي‌و موشکي ديگري انجام دهد.به گزارش بي.بي.سي، شوراي امنيت از سال ۲۰۰۶ تاکنون شش مجموعه تحريم عليه کره شمالي وضع کرده است.

انتخاب نخست وزير فرانسه
 از بین جمهوريخواهان

رئيس‌جمهور جديد فرانسه، ادوارد فيليپ، شهردار فرانسوي را به نخست‌وزيري اين کشور منصوب کرد. به گزارش يورونيوز، «امانوئل ماکرون» رئيس‌جمهوري جديد فرانسه، ادوارد فيليپ از حزب جمهوري‌خواهان و از نزديکان «آلن ژوپه» را به‌عنوان نخست‌وزير انتخاب کرد. ادوارد فيليپ ۴۷ ساله نماينده پارلمان از حزب جمهوري‌خواهان (جناح راست فرانسه) مي‌باشد.ادوارد فيليپ که در رشته علوم سياسي و حقوق تحصيل کرده به مدت ۲ سال حامي‌حزب سوسياليست فرانسه بود و از سال ۲۰۰۱ جهت گيري‌اش به نفع جناح راست فرانسه‌اندک اندک تغيير کرد. وي ابتدا به جنبش آلن ژوپه «اتحاد براي جنبش مردمي» پيوست و بعد در کابينه ژوپه در سال ۲۰۰۷ بعنوان وزير محيط زيست انتخاب شد.اداورد فيليپ بين سال‌هاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بعنوان شهردار شهر «اور» انتخاب شد و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ميلادي نماينده پارلمان فرانسه مي‌باشد.در انتخابات رياست‌جمهوري سال جاري، فيليپ از حاميان آلن ژوپه يکي از کانديداهاي حزب جمهوريخواهان فرانسه بود. بعد از شکست ژوپه از «فرانسوا فيون» در دور دوم انتخابات درون‌حزبي، از حاميان فيون بود اما بعد از مطرح شدن پرونده استخدام غير واقعي همسر فيون، ادوارد فيليپ کارزار انتخاباتي فرانسوا فيون را ترک کرد.از نظر تحليل‌گران، انتخاب ادوارد فيليپ به‌عنوان نخست‌وزير که نزديک به ميانه‌روهاي جناح راست فرانسه است از استراتژي امانوئل ماکرون براي کسب اکثريت پارلماني در انتخابات پارلماني ماه آينده فرانسه به کمک جناح راست حکايت دارد.

تاسيس دو پايگاه نظامي‌ترکيه در الباب سوريه
معاون نخست وزير ترکيه اعلام کرد،‌ آنکارا تاسيس يک پايگاه ژاندارمري و يک پايگاه مجزاي ارتش در نزديکي شهر الباب واقع در شمال سوريه را مدنظر دارد.ويسي قايناق، معاون نخست وزير ترکيه در مصاحبه با روزنامه حريت گفت: ستاد کل ارتش ما قصد دارد تا دو پايگاه در منطقه ارتفاعات استراتژيک "جبل الشيخ عقيل" واقع در غرب شهر الباب جايي که مبارزات شديدي با تروريست‌هاي داعش در جريان است، تاسيس کند.وي افزود: يکي از اين پايگاه‌ها، پايگاه ژاندارمري و ديگري پايگاه مجزاي ارتش در اين منطقه خواهد بود تا نيروهاي محلي را آموزش دهد، آنها را تجهيز کند و به آنها کمک کنند تا نيروي ژاندارمري و پليس خود را تشکيل دهند.قايناق درباره وضعيت حومه ادلب که اکثر مناطق آن شامل منطقه کاهش تنش مي‌شود گفت:‌ آنکارا در نشست اخير آستانه پيشنهاد استقرار هيئت ترکيه براي نظارت بر آتش‌بس را در آنجا مطرح کرد و چنين اقدامي‌به تضمين امينتي مرزهاي ترکيه کمک مي‌کند.ارتش ترکيه موفق شده تا پس از يک عمليات يک ماهه تروريست‌هاي داعش را از شهر الباب واقع در شمال سوريه خارج کند.نيروهاي مسلح ترکيه ۱۷ فوريه سال جاري ميلادي اعلام کرده بودند که ارتش ترکيه با همکاري ارتش آزاد سوريه کنترل شهر الباب را به دست آوردند.نيروهاي مسلح ترکيه در بيانيه‌اي گفت: ارتش ترکيه در عمليات خود بين ۹ تا ۱۵ فوريه ۱۶۶ تروريست داعش را کشته و ۲۳۶ هدف مدنظر را نابود کردند. شايان ذکر است که مقاومت داعش نيز تا حد زيادي کاهش يافته است.

خسارت حمله سايبري به شرکتهاي آسيايي
دولت‌ها و شرکت‌هاي آسيايي گزارش‌هايي از بروز اختلالاتي از ناحيه حمله کرم باج افزار «وانا کراي» داده‌اند. با توجه به اينکه بعد از تعطيلات آخر هفته کارمندان بيشتري اقدام به باز کردن ايميل‌هاي کاري خود کرده‌اند، کارشناسان امنيت سايبري نسبت به آلودگي سيستم‌هاي رايانه اي بيشتري هشدار مي‌دهند.در چين، دومين اقتصاد بزرگ جهان، سيستم‌هاي پرداخت و خدمات دولتي مواردي از قطع ارتباط به دليل حمله اين باج افزار گزارش کرده‌اند، اما تعداد اين گزارش‌ها بسيار کمتر از پيش بيني‌هاي قبلي بوده است. موارد اختلال در بقيه کشورهاي آسيايي از جلمه ژاپن، هند، کره جنوبي و استراليا نيز پايين بوده است.کرم «وانا کراي» که روز جمعه حمله خود را آغاز کرد، صدها هزار رايانه را در بيش از 150 کشور جهان قفل کرده و موجب آسيب ديدن کارخانجات، بيمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و مدارس سراسر جهان شده است.هرچند ميزان تاثير گذاري اين کرم اينترنتي بر نهادهاي آسيايي در روز دوشنبه کمتر از چيزي بوده که پيش بيني مي‌شده، اما متخصصان صنعتي ريسک‌هاي احتمالي ناشي از اين ريسک در آينده را دور از انتظار نمي‌دانند. آنها افزودند، شرکت‌هايي که از اين کرم آسيب ديده‌اند ممکن است از علني کردن اين آسيب‌ها ابا داشته باشند. کي از مديران ارشد شرکت مايکروسافت از آژانس امنيت ملي آمريکا انتقاد کرد. شرکت مايکروسافت پس از حمله سايبري گسترده به بيش از ۲۰۰ هزار کامپيوتر نسبت به استفاده از برنامه‌هاي جلوگيري از آلوده‌شدن شبکه‌هاي کامپيوتري در کشورها انتقاد کرد.
رئيس جمهوري جديد فرانسه در يک نشست خبري مشترک با صدراعظم آلمان در برلين گفت، نياز اتحاديه اروپا براي اصلاحات جدي ديگر نه ترسناک است و نه تابو به حساب مي‌آيد.
به گزارش خبرگزاري راشاتودي، امانوئل ماکرون، رئيس جمهوري جديد فرانسه در نخستين سفر خارجي خود به آلمان رفت. وي به آنگلا مرکل، صدراعظم اين کشور گفت که از همکاري با برلين در زمينه‌هاي مشترک درباره اتحاديه اروپا و ناحيه يورو بسيار خرسند است.رئيس جمهوري جديد فرانسه همچنين گفت که اصلاحات جدي براي اتحاديه اروپا بسيار ضرورت دارد و اين مساله نيازمند همکاري ميان پاريس و برلين است. وي همچنين ادامه داد: در گذشته، مساله تغيير معاهده اتحاديه اروپا يک تابو براي فرانسه بود اما ديگر اينچنين نيست. مرکل نيز از اين موضع رئيس جمهوري فرانسه حمايت کرد و گفت، تغيير در معاهده‌ها مي‌تواند امکان پذير باشد اگر آنها ناحيه يورو را تقويت کنند. البته دسترسي به چنين تغييراتي نيازمند بازه زماني بلندمدت است. صدراعظم آلمان ادامه داد: نخست، ما نياز داريم تا براي اين تغييرات با يکديگر همکاري کنيم و اگر لازم باشد که اين روند صورت گيرد، بايد خودمان را آماده کنيم. ما هردو به نفع کشورهايمان عمل مي‌کنيم. اروپا تنها زماني قدرتمند عمل مي‌کند که فرانسه قدرتمند باشد و من به آن متعهدم. اميدوارم که يک پويايي جديد در روابط بين فرانسه و آلمان شکل بگيرد.

هزاران تن از مردم ونزوئلا در هفتمين هفته ناآرامي‌ها و اعتراضات عليه رئيس جمهوري اين کشور خيابان‌ها و مسيرها را مسدود کردند و متعهد شدند تا به اين روند ادامه دهند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، رسانه‌هاي محلي ونزوئلا گزارش دادند که درگيري‌ها ميان مخالفان دولت نيکولاس مادورو، رئيس جمهوري اين کشور با نيروهاي امنيتي و پليس در گرفته و اعضاي اپوزيسيون در جريان اين درگيري‌ها در شش ايالت بازداشت شدند. اين ناآرامي‌ها و درگيري‌ها که وارد هفتمين هفته خود شده عليه مادورو و اقداماتش براي به دست گرفتن قدرت بيشتر و امتناع از برگزاري انتخابات زودهنگام صورت گرفته است. اپوزيسيون راست ميانه، دولت سوسياليست مادورو را عامل اصلي بحران اقتصادي در کشور مي‌داند که باعث کمبود مواد غذايي و دارويي شده است. در هفتمين هفته از تظاهرات اعتراضي عليه ادامه زمامداري نيکلاس مادورو، رئيس جمهوري ونزوئلا، يک نوجوان تظاهرکننده در ايالت تاچيرا در غرب اين کشور کشته شده و به اين ترتيب، شمار کشته‌شدگان مخالف دولت به سي و نه نفر رسيده است. به گزارش رئيس مرکز ايالتي رسيدگي به شکايات عليه دولت، اصابت گلوله به سينه اين نوجوان به مرگ او منجر شده است. سازمانهاي بين‌المللي و نمايندگان هجده کشور عضو سازمان کشورهاي آمريکايي اعلام کردند که شرايط داخلي ونزوئلا به جايي رسيده که لازم است اين سازمان آن را مورد بررسي قرار دهد.
نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه اعلام کرد ششمين دور مذاکرات سوريه که در ژنو برگزار مي‌شود، از نشست‌هاي قبلي متفاوت خواهد بود.
به گزارش آناتولي، «استفان دي‌مستورا» نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، در نشست مطبوعاتي در دفتر ژنو اين سازمان گفت: «ششمين دور از ديدارهاي مربوط به سوريه فردا برگزار مي‌شود. دولت انتقالي، قانون اساسي، انتخابات و مبارزه با تروريسم در سوريه از موضوعاتي است که قرار است در اين نشسن بررسي شوند.»وي در اين کنفرانس مطبوعاتي همچنين تصريح کرد: «با توجه به روند اين مذاکرات احتمالا اين نشست در ۱۹ يا ۲۰ مه پايان يابد. اين نشست متفاوت از ديدارهاي قبلي خواهد بود؛ زيرا همه هيات‌هاي مرتبط با موضوع سوريه در اين نشست حضور خواهند يافت. منظور از همه هيات‌ها تمام گروه‌هايي، که در قطعنامه ۲۲۵۴ شوراي امنيت مشخص شده‌اند و همچنين ديگر گروه‌هايي که در مذاکرات گذشته حضور داشته‌اند.»وي افزود: «موضوعات مورد بررسي، دولت انتقالي، قانون اساسي، انتخابات و مبارزه با ترور خواهد بود. همه اين موضوعات مهم و مرتبط با يکديگر هستند. قصد ما بررسي و مذاکره جزئيات اين موضوعات است.»پس از امضاي توافقنامه «مناطق کاهش تنش» در سوريه، که از طرف ترکيه، روسيه و ايران در آستانه قزاقستان امضا شد، نشست ژنو اهميت زيادي پيدا کرده است.