با تصميم مشترک بانک مرکزي و قوه قضاييه صورت می‌گیرد؛
ساماندهي تعاوني‌هاي اعتبار منحله هشت گانه و انجام ارزيابي و نقل و انتقال دارايي‌هاي آنها با مسئوليت هيات‌هاي تصفيه و موسسه کاسپين و متناسب با آن انتقال سپرده‌هاي تعاوني‌هاي مذکور به موسسه اعتباري کاسپين حسب موافقت مرجع قضايي، در مراحل نهايي است.
برهمين اساس، سپرده سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان به تدريج به موسسه اعتباري کاسپين منتقل مي‌شود.
فرشاد حيدري از تصميم مشترک بانک مرکزي و قوه قضاييه براي تعيين تکليف سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان خبر داد و گفت: با توجه به اينکه از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده گذار تعاوني منحله فرشتگان حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زير ۱۰۰ ميليون ريال دارند مقرر شد در مرحله اول براي اينکه سپرده گذاران خرد، زودتر تعيين تکليف شوند از ۲۸ ارديبهشت ماه تا ۸ خرداد ماه سپرده اين ۴۰۰ هزار نفر از طرف موسسه کاسپين تعيين تکليف شود. با اين تصميم حدود ۸۷ درصد تعداد سپرده گذاران طي ۱۰ روز آينده تعيين تکليف و پرداخت مي‌شوند.روابط عمومي‌بانک مرکزي در گفت و گو با فرشاد حيدري، معاون نظارتي بانک براي آگاهي از جزييات موضوع فرآيند تعيين تکليف سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان مصاحبه اي انجام داده است که در ادامه مي‌خوانيد:
 لطفا توضيح دهيد صدور مجوز فعاليت موسسه اعتباري کاسپين بر چه اساسي صورت گرفت؟
هشت تعاوني اعتبار غيرمجاز فرشتگان، الزهراء، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پيوند مشهد، بدر توس و اميد جلين قبل از سال ۱۳۹۴ در کشور فعال بودند که هرکدام به صورت مستقل قصد داشتند از بانک مرکزي اجازه فعاليت به عنوان موسسه اعتباري دريافت کنند که البته قادر به تامين شرايط مدنظر بانک مرکزي نبودند. لذا حسب مصوبه شوراي پول و اعتبار و مستند به قانون بازار غيرمتشکل پولي مقرر شد تعاوني‌هاي مذکور پس از انحلال، توسط موسسه اعتباري جديدالتاسيس کاسپين ساماندهي شوند. از اين رو مجوز فعاليت موسسه اعتباري کاسپين صادر شد.
منظور از ساماندهي چيست و فرآيند ساماندهي به چه صورت انجام شد؟
ساماندهي به اين معناست که در راس تعاوني‌هاي منحله، هيئت تصفيه شکل مي‌گيرد که وظيفه ي تقويم و ارزيابي دارايي‌ها و تعيين ميزان بدهي تعاوني‌هاي منحله را به عهده دارد تا سپس از محل دارايي‌ها، بدهي‌هاي تعاوني پرداخت شود. در صورت برابر بودن دارايي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني، دارايي‌ها و بدهي‌هاي تقويم شده به موسسه کاسپين منتقل مي‌شود و در صورت کسري دارايي‌ها، سهامداران و مديران تعاوني موظفند کسري مربوطه را تامين کنند.
موسسه اعتباري کاسپين با اين ماموريت در ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ کار خود را آغاز مي‌کند. در سال ۱۳۹۵ نيز هيئت‌هاي تصفيه براي انجام همين وظايف،‌ فعاليت خود را پيش مي‌بردند و در انتهاي سال، کار نقل و انتقال دارايي و بدهي‌هاي ۶ مورد از تعاوني‌هاي منحله به موسسه اعتباري کاسپين انجام مي‌شود.. در اين ميان، بزرگترين تعاوني به لحاظ تعداد سپرده گذاران و حجم دارايي‌ها، تعاوني منحله فرشتگان بود که نياز به بررسي‌هاي جزيي تري داشت.
چه ميزان از دارايي‌ها تا کنون شناسايي شده است؟
تا کنون حدود ۲۵۰۰ ميليارد تومان از دارايي‌هاي تعاوني منحله فرشتگان شناسايي شده که قابل انتقال به موسسه اعتباري کاسپين است. کار ارزيابي حدود ۶۰۰ ميليارد تومان ديگر نيز تا پايان هفته جاري به اتمام مي‌رسد. بنابراين مجموع دارايي‌هاي فرشتگان تا امروز بالغ بر ۳۱۰۰ ميليارد تومان مي‌شود. همچنين با کمک پليس آگاهي و قوه قضاييه تاکنون ۳۰ فقره ملک شخصي مديران فرشتگان شناسايي شده و کار تقويم و ارزيابي آنها در حال انجام است که آن دارايي‌ها هم به کاسپين منتقل مي‌شود
آيا در حال حاضر شعب موسسه اعتباري کاسپين پذيراي سپرده گذاران هستند؟
با توجه به اينکه بانک مرکزي بعد از صدور مجوز فعاليت براي موسسه کاسپين مجوز هيچ شعبه اي براي اين موسسه صادر نکرده بود، در حال حاضر اجازه فعاليت ۲۰ شعبه براي موسسه کاسپين را صادر کرده که اين شعب از روز ۲۷ ارديبهشت ماه مشغول به کار شده‌اند و از روز ۲۸ ارديبهشت ماه کار پرداخت سپرده سپرده گذاراني که مبلغ سپرده آنها کمتر از ۱۰۰ميليون ريال است را شروع خواهند کرد.
تصميم اخير درخصوص پرداخت‌هاي سپرده
سپرده گذاران چگونه اتخاذ شد؟
روز سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ماه جلسه اي با حضور رييس کل بانک مرکزي و معاون نظارتي اين بانک در دفتر رييس محترم قوه قضاييه حضرت آيت الله‌املي لاريجاني و با حضور معاون اول قوه قضاييه، دادستان کل کشور، دادستان تهران،‌ معاون اقتصادي دادستان کل و رييس دادسراي رسيدگي به جرايم پولي و بانکي برگزار شد. در اين جلسه جزييات و مسائل اين تعاوني‌ها به خصوص فرشتگان، بررسي و تصميماتي براي حل و فصل و تسريع در روند تعيين تکليف سپرده سپرده گذاران اتخاذ شد.
از جمله مواردي که در اين جلسه مصوب شد اين بود که با توجه به اينکه از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده گذار تعاوني منحله فرشتگان حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زير ۱۰ ميليون تومان دارند در مرحله اول براي اينکه سپرده گذاران خرد زودتر تعيين تکليف شوند از ۲۸ ارديبهشت ماه تا ۸ خرداد ماه سپرده اين ۴۰۰ هزار نفر از طرف موسسه کاسپين تعيين تکليف و پرداخت شود. با اين تصميم حدود ۸۷ درصد تعداد سپرده گذاران طي ۱۰ روز آينده تعيين تکليف مي‌شوند.
در مرحله بعدي براي ۱۳ درصد باقيمانده بر اساس دارايي‌هاي منتقل شده و متناسب با آن، سپرده‌هاي سپرده گذران تعاوني منحله فرشتگان به موسسه کاسپين به تدريج منتقل و تعيين تکليف خواهند شد.
روش انتقال سپرده‌ها از تعاوني منحله فرشتگان به موسسه اعتباري کاسپين به چه صورت است؟
در اين مرحله صرفا سپرده‌هاي سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان که تا ۱۰۰ ميليون ريال مي‌باشد به موسسه کاسپين منتقل و پرداخت مي‌شود صاحبان سپرده‌ها مي‌توانند وجه منتقل شده را نزد موسسه سپرده گذاري کرده و در صورت عدم تمايل وجه سپرده خود را دريافت کنند.
دريافت يا انتقال سپرده‌هاي بالاي ۱۰۰ ميليون ريال براساس برنامه اي است که از طرف بانک مرکزي و موسسه اعتباري کاسپين اطلاع رساني خواهد شد.
چه زماني مسائل مربوط به تعاوني‌هاي منحله هشت گانه و موسسه اعتباري کاسپين به طور کامل حل مي‌شود؟
ما اميدواريم فرآيند شناسايي و نقل و انتقال دارايي‌ها هرچه سريعتر انجام شود. پليس آگاهي، قوه قضاييه و بانک مرکزي مشغول بررسي ساير اموال و دارايي‌هاي تعاوني منحله فرشتگان هستند که ممکن است به نام ديگر اشخاص باشد.
توصيه شما براي هموطنان درخصوص سپرده گذاري در بانک‌ها و موسسات مجاز چيست؟
 ما از هموطنان عزيز خواهش مي‌کنيم که به موسسات غيرمجاز مراجعه نکنند و از سپرده گذاري در آنها خودداري کنند در غير اين صورت مسئوليت اين کار به عهده خود آنهاست، موسسات غير مجاز متخلف و متجاوز به قانون هستند و به شدت با آنها برخورد خواهد شد. اسامي‌بانک‌ها و موسسات اعتباري مجاز نيز در وب سايت بانک مرکزي موجود است و هموطنان گرامي‌مي‌توانند به اين وب سايت مراجعه کنند.

زراعتي مديرعامل بانک صادرات ايران از زحمات آقاي"مصطفي پرورش" قهرمان جهان و مربي تيم ملي پاورليفتينگ قدرداني نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سياوش زراعتي مديرعامل بانک صادرات ايران از زحمات آقاي مصطفي پرورش قهرمان جهان و مربي تيم ملي پاورليفتينگ قدرداني و براي وي آرزوي موفقيت نمود.
زراعتي در اين ديدار که جمشيد جام خانه مشاور اجرايي مديرعامل نيز حضور داشت، قهرمانان ملي را بعنوان پرچمداران عزت و سربلندي ايران اسلامي‌معرفي کرد و گفت: کسب مدال و عنوان قهرماني در عرصه بين المللي، اقدامي‌بسيار ارزشمند و در خور تحسين بوده و مسئولان قدردان زحمات آنان مي‌باشند.مدير عامل بانک صادرات با يادآوري اينکه ورزش موجبات تندرستي جسمي‌و روحي همکاران را در پي خواهد داشت، بر ضرورت ترغيب کارکنان در زمينه انجام فعاليت‌هاي ورزشي و لزوم ارتقاي بيش از پيش سطح ورزشي کارکنان بانک و همچنين توسعه‌اماکن ورزشي در سطح سازمان تأکيد کرد.
گفتني است آقاي پرورش که از سال ١٣٧٩ به استخدام بانک صادرات درآمده است در مسابقات آسيايي و جهاني سال‌هاي ٢٠١٢ و ٢٠١٥ عنوان قهرماني را کسب و نيز در ١٧ دوره مسابقات کشوري حائز رتبه‌هاي برتر شده است.
دکتر فرحي مديرعامل پست‌بانک‌ايران در نشست صميمانه با کارکنان اداره‌کل روابط‌عمومي‌که به‌مناسبت 27 ارديبهشت روز جهاني ارتباطات و روابط‌عمومي‌برگزار شد ضمن تبريک اين روز به آنان اظهارداشت: روابط‌عمومي‌ها مشاوران امين مديران سازمان‌ها هستند و نقش بسيار مؤثري در ارتباطات و تعاملات درون و برون‌سازماني دارند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي در ادامه به تبيين نقش روابط‌عمومي‌بعنوان بازوي کمکي و امين مديريت بانک پرداخت و گفت:‌ تفکر روابط‌عمومي‌نزديک به تفکر مديريت است که در راستاي آن بايد زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي لازم را تقويت نموده و روز به روز نسبت به ارتقاء مجموعه اهتمام ورزيم.وي در ادامه با اشاره به نقش ارزنده روابط‌عمومي‌در داخل سازمان عنوان کرد: کارکنان روابط‌عمومي‌بايد جايگاه خود را بدليل نقش بي‌بديلشان در اثرگذاري و الگوپذيري مجموعه از آنان گرامي‌بدارند و با جهت‌دهي و همسوئي با مديران ارشد اهداف بانک را به ثمر برسانند. فرحي نوآوري و تدبير را لازمه کار روابط‌عمومي‌دانست و عنوان کرد:‌ با توجه به مأموريت پست‌بانک‌ايران بعنوان بانک توسعه‌اي و تخصصي حوزه ICT بايد برندسازي و انجام تبليغات اثرگذار درخصوص محصولات و خدمات‌ اين بانک توسط روابط‌عمومي‌بصورت جدي انجام پذيرد تا مطلوبيت از خدمات‌رساني اين بانک در جاي‌جاي کشور انعکاس يابد.
دکتر صباغي و مهندس فلاح‌فر اعضاي هيأت مديره نيز به مناسبت همين روز از اداره‌کل روابط عمومي‌بازديد و ضمن تبريک روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي‌به آنان و تقدير از زحمات و تلاش‌هايشان به تشريح نقش و جايگاه روابط عمومي‌در سازمان‌ها به ويژه در عصر ارتباطات پرداختند.
همچنين سيدرحمان حسين‌پور رئيس اداره‌کل روابط‌عمومي‌و حوزه مديريت نيز در نشست فوق ضمن تبريک اين روز به تلاشگران عرصه روابط‌عمومي‌و ارتباطات به‌ويژه همکاران پرتلاش مجموعه روابط‌عمومي‌و مديريت‌هاي شعب استان‌ها و مناطق درخصوص برنامه‌هاي عملياتي اين اداره کل در سال‌جاري مطالبي را بيان داشتند.
مؤسسه معتبر يوروماني (Euromoney)، مدت 26 سال است که بانک‌ها را در سه سطح: کشوري، منطقه‌اي و جهاني براساس عملکرد سال مالي قبل، ارزيابي و با يکديگر مقايسه و بر همين اساس: برترين بانک در هر کشور.
برترين بانک منطقـه و هم‌چنين برترين بانک‌هاي هر منطقـه در رشتـه‌هـاي مختلف؛ در مناطق جغرافيايي جهان (خاورميانه، آسيا، اروپا، آمريکاي جنوبي، آمريکاي شمالي و آفريقا)برترين بانک جهان و برترين بانک‌ها در چند رشته تخصصي در سطح جهاني. را انتخاب مي‌نمايد.در کشورهاي مختلف، اين ارزيابي، واجد اهميت و توجه حرفه‌اي از سوي مؤسسات و نهادهاي تخصصي مي‌باشد.با همين رويکرد، مؤسسه يوروماني، در سال جاري، بانک آينده را به عنوان "برترين بانک تحول‌ساز خاورميانه” (Best Bank Transformation In Middle East) براي سال 2017 ميلادي، انتخاب و اعلام نمود.اين نخستين بار است که يک بانک ايراني موفق شده اين عنوان را در سطح منطقه، آن هم منطقه "خاورميانه” که برجسته‌ترين بانک‌هاي جهان، نظير: HSBC، Citi Bank، Barclays،Standard Chartered، Goldman sachs، Deutsche Bank و … در آن فعاليت مي‌نمايند، را کسب نمايد.
براساس حکمي‌از سوي عبدالمجيدپورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين، غلامرضاچيذري به سمت مشاور در امور سازمان و توسعه سيستم اين بانک منصوب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين؛ متن حکم مربوطه به شرح ذيل است؛
جناب آقاي غلامرضا چيذري
نظر به تخصص، توانمنديها و تجربيات جنابعالي، به موجب اين حکم به عنوان(( مشاور در امور سازمان و توسعه سيستم))منصوب مي‌شويد تا در چارچوب ضوابط و مقررات بانک انجام وظيفه فرمائيد.موفقيت شما را براي بکارگيري مجموعه عوامل و امکانات در جهت انجام وظايف و مسئوليتهاي محوله، در راستاي تحقق اهداف عاليه بانک از خداوند متعال مسئلت دارم.
عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي نظارت بر نحوه ارائه خدمات بانکي به مشتريان و بررسي عملکرد مديريت شعب استان سمنان از دواير ستادي و شعب اين استان بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، امامي‌در سفر به استان سمنان از شعب و دواير ستادي بازديد و ضمن بررسي عملکرد و ارزيابي فعاليت‌هاي صورت گرفته، رهنمودهاي لازم در خصوص ارتقاء کيفي و کمي‌خدمات قابل ارائه به مشتريان را ارائه نمود.وي ضمن تشکر از تلاش‌هاي مدير شعب استان سمنان و همچنين ارج نهادن به اقدامات مثبت همکاران اظهار داشت: باتوجه به نقش بي بديل منابع در رشد و شکوفايي بانک، اهتمام به‌امر بازاريابي هدفمند بخش اصلي فعاليت‌هاي سازمان را تشكيل مي‌دهد و دراين عرصه، جذب و شناسايي مشتريان ارزنده از الويت‌هاي كاري پرسنل مي‌باشد.وي تصريح کرد: دستيابي به اهداف و برنامه‌هاي ترسيمي‌بانک، مستلزم شناسايي ظرفيت‌هاي جديد بازاريابي مي‌باشد تا با گام‌هاي موثر همکاران صف و ستاد، سهم بيشتري از منابع بازارهاي هدف در قالب طرح‌هاي حقيقي و حقوقي جذب گردد.عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران ضمن تاکيد به نقش کارکنان در رضايتمندي مشتريان افزود: وجود نيروي انساني متخصص و با انگيزه تاثير شاياني در ارائه مطلوب خدمات به مراجعين دارد و خوشبختانه سجاياي اخلاقي در ميان همكاران ما زبانزد است.در ادامه‌امار عملکرد بانک به تفکيک شعب توسط رضائيان مديرشعب استان سمنان ارائه و نقاط قوت و ضعف مجموعه در حوزه‌هاي جذب منابع، وصول مطالبات و كنترل مصارف تشريح شد.
معاونت بازاريابي و امور شعب بانک قوامين از ارائه ي موفقيت آميز خدمات سامانه‌هاي کاملا الکترونيکي مشترک بين بانک قوامين و معاونت گردشگري کيش خبرداد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک جعفر اسدي معاون بازاريابي و امور شعب بانک با اعلام اجراي موفقيت آميز پروژه در کيش که با مشارکت بانک قوامين انجام گرفت افزود :ارائه خدمات کاملا الکترونيکي از طريق سامانه‌هاي مشترک بانک و معاونت گردشگري همانند طرح حصين و سناک موجب ايجاد رضايت در بين گردشگران نوروزي گرديد.اين گزارش حاکي است معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش با ارسال لوح تقدير ضمن قدرداني از علي انگشت باف رئيس شعبه و خانم باقر زاده مسئول تسهيلات شعبه بانک در مرکز تجاري کيش ، مشارکت بانک قوامين را در اجراي موفقيت آميز اين پروژه بسيار مثمر ثمر خواند.بر پايه ي اين گزارش پروژه سناک ( سامانه نظارتي الکترونيک سازمان منطقه آزاد کيش ) به منظور بالا بردن سطح کمي‌و کيفي خدمات گردشگري و بر اساس نياز‌هاي گردشگران و نيز با رويکرد نظارت بر خدمات گردشگري و رونق و توسعه ي آن با مشارکت بانک قوامين در سال گذشته راه‌اندازي و اجرايي گرديد و مورد استقبال مسافران نوروزي قرار گرفت.
فاز اول ساخت پروژه نيمه‌تمام بيمارستان ۸۰۰ تخت خوابي مهدي کلينيک با حمايت بانک ملت و با حضور مديرعامل اين بانک و معاون توسعه و مديريت منابع وزارت بهداشت کليد خورد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار در نشستي که به مناسبت عقد قرارداد شروع عمليات ساخت پروژه نيمه تمام بيمارستان ۸۰۰ تخت خوابي مهدي کلينيک برگزار شد، حمايت و پشتيباني اين بانک را از اين پروژه در قالب ارائه تسهيلات اعلام کرد.وي بابيان اين نکته که بهره‌برداري از پروژه مهدي کلينيک مي‌تواند ظرفيت قابل‌توجهي از نياز کشور را در بخش درمان و سلامت پوشش دهد گفت: اين پروژه در گذشته به دليل محدوديت‌هايي که به لحاظ مالي داشته با چالش‌هايي مواجه شده است؛ بنابراين با حمايت بانک ملت براي بازسازي و استقرار ساختار اين مجموعه، به نظر مي‌رسد با اطمينان خاطر بتوانيم اين پروژه را به بهره‌برداري برسانيم.دکتر اخلاقي با اشاره به اين نکته که در برنامه توسعه و طرح سلامت به موضوع اتمام پروژه مهدي کلينيک پرداخته‌شده است، ادامه داد: با توجه به اهميت اين پروژه، در سال گذشته موافقت اصولي بانک ملت در حمايت اين پروژه و فرآيند عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکي تهران داده شد که با نهايي شدن اين توافق،اميدواريم ظرف يک ماه آينده بر اساس صورت‌ وضعيت پيشرفت کار، تسهيلات مورد نظر پرداخت شود.
مديرعامل بانک ملت با ابراز خرسندي از عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکي تهران، حوزه بهداشت و درمان را يکي از شرکاي استراتژيک اين بانک خواند و افزود: بانک ملت نه‌تنها در اين پروژه بلکه در پروژه‌هاي ديگر حوزه سلامت هم حضور فعال دارد.وي درباره زمان بهره‌برداري از اين پروژه گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندي، فاز اول اين پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداري مي‌رسد و در فاز اول پروژه حدود ۲۵۰ تخت به همراه چند بخش و اتاق عمل راه‌اندازي مي‌شود. البته در فاز ۲، ظرفيت مالي بيشتري نياز است و ابعاد پروژه هم گسترده‌تر خواهد بود.مديرعامل بانک ملت و مديران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي تهران در پايان اين نشست، از طبقات و بخش‌هاي نيمه ساخته اين پروژه بازديد کردند.پروژه ۸۰۰ تخت خوابي مهدي کلينيک در مساحتي بالغ‌بر ۱۰۷ هزار مترمربع واقع در مجتمع بيمارستاني امام خميني (ره) در سال ۱۳۹۰ به دست خانواده مرحوم گرامي‌از خيران بزرگ دانشگاه علوم پزشکي تهران کليد خورد و با صرف هزينه ۱۴۰ ميليارد توماني با پيشرفت ۳۰ درصدي در سال ۱۳۹۳ به دليل مشکلات مالي، نيمه‌تمام ماند. در عين حال هم اکنون با حمايت بانک ملت و همراهي دانشگاه علوم پزشکي تهران، عمليات ساخت اين پروژه مجددا آغازشده است.

صدور « يارا کارت» بانک کشاورزي در خرداد
مدير امور مشتريان و بانکداري عمومي‌بانک کشاورزي از ارائه خدمت جديد يارا کارت در خرداد ماه سال جاري و در آستانه هشتاد و چهارمين سالگرد تأسيس اين بانک خبر داد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي ، محمدرضا غفوري با اعلام اين خبر افزود ، بانک کشاورزي با هدف سهولت در انجام امور بانکي کشاورزان و روستائيان براي خريد ملزومات، ابزار‌ها و نهاده‌هاي کشاورزي، اين کارت را صادر و در اختيار آنان قرار خواهد داد.وي با بيان اينکه اين خدمت بانک کشاورزي بر اساس مجوز بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران به مرحله اجرا درآمده است خاطر نشان کرد: سقف اعتبار اين کارت‌ها 50 ميليون ريال است که از طريق شعب اين بانک صادر و در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.مدير امور مشتريان بانک کشاورزي در ارتباط با تضمين صدور يارا کارت توضيح داد: حساب يارانه اي هموطناني که مشمول استفاده از اين کارت مي‌شوند، به عنوان تضمين در نظر گرفته شده است و اقساط آن از محل يارانه پرداختي تسويه خواهد شد.غفوري يادآور شد، ارديبهشت ماه سال 1395 نمونه آزمايشي اين کارت در يکي از استان‌ها اجرايي شد و در خرداد ماه سال جاري به عنوان خدمتي جديد در سراسر کشور عملياتي خواهد شد.

يکي از شاخص‌هاي مهم بانکداري موفق
 امنيت و سهولت در ارائه خدمات بانکي است

باحضور مسعود خاتوني معاون فناوري اطلاعات و شبکه ارتباطات ، حبيب الله رشيد ارده مدير امور حوزه مديريت و روابط عمومي، سعداله عيسي زاده مدير امور مجلس ،فرامرز خالقي مديرعامل شرکت داده ورزي سداد وبرخي از روساي ادارات مرکزي و همچنين گروهي از کارکنان مرتبط با حوزه روابط عمومي‌، بازاريابي و فناوري اطلاعات همايش معرفي خدمات جديد بانک در حوزه‌هاي اينترنت بانک و بانکداري در بستر شبکه‌هاي اجتماعي با رويکرد بررسي مزيت‌هاي رقابتي سامانه‌هاي مختلف بانک در محيط کسب و کار و بانکداري نوين در مرکز آموزشي و فرهنگي بابلسر برگزار شد .به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران ، خاتوني با اشاره به اهميت تغييرات ، فرصت‌ها و تهديدات بانک‌ها در حوزه فناوري اطلاعات گفت : پيشرفت فناوري اطلاعات به حدي است که هر لحظه چشم پوشي از آن خسارت جبران ناپذيري را وارد خواهد کرد و بانک‌ها بايد به عنوان موسسات مالي تاثير گذار در اقتصاد به طور طبيعي به هر تغييري در اقتصاد و تکنولوژي واکنش سريع نشان دهند . معاون فناوري اطلاعات با بيان اينکه بانکداري الکترونيک به بانک‌ها اين امکان را مي‌دهد که سرعت ، کيفيت و دقت خدمات خود را افزايش داده و موجب ايجاد موقعيت رقابتي براي ارائه خدمات شوند افزود : توسعه مستمر بانکداري الکترونيک باعث بهبود کارايي بانکداري شده و به تبع آن باعث کاهش هزينه‌هاي مرتبط با معاملات در سطح ملي و بين المللي و در نهايت باعث بهبود وضعيت اقتصادي جامعه و رضايتمندي مشتريان بانک‌ها خواهد شد . خاتوني بر امنيت در خدمات بانکداري الکترونيکي بخصوص در بسترهاي پيش رو و جديد از جمله شبکه‌هاي اجتماعي تاکيدکرد و گفت : يکي از شاخص‌هاي مهم بانکداري موفق ، امنيت و سهولت در ارائه خدمات بانکي است ، که در حال حاضر مورد توجه مديران و مسئولان در بانک ملي ايران قرار گرفته است . در ادامه اين همايش فقيهي مدير کل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوري‌هاي نوين مجلس و عضو هيات علمي‌مرکز پژوهش‌هاي مجلس با تشريح اهميت اقتصاد دانش بنيان گفت : پتانسيل توسعه فناوري اطلاعات در توسعه کسب و کار در جامعه بسيار بالاست و بايد از دارايي فکر استفاده کرده و خلق ثروت کرد . فقيهي با اعلام آمار درآمدهاي کسب شده در حوزه فناوري اطلاعات و ICT افزود : آمار و ارقام نشان مي‌دهد که در اين بخش ظرفيت بسيار خوبي وجود داشته و ميتواند جزو کسب و کارهاي خوب و پر درآمد باشد .

تخصيص صحيح منابع
 عاملي موثر در رونق اقتصادي است

معاون امور مناطق در بازديد از شعب استان گلستان بانک مهر اقتصاد گفت: بانک‌ها مي‌توانند با تخصيص به موقع منابع و تزريق صحيح پول در اقتصاد در به گردش درآوردن چرخ‌هاي اقتصاد کشور عامل مؤثري در رونق اقتصادي و حمايت از کسب و کار داخلي باشند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان گلستان، جواد حاجي مزداراني- معاون امور مناطق بانک - در اين بازديد ضمن تجزيه و تحليل صورت‌هاي مالي و ارائه راهکارهاي مناسب براي سود آوري شعب، نظارت برتسهيلات پرداختي را عاملي مهم در رونق اقتصادي دانست و افزود: بانک‌ها مي‌توانند با تخصيص به موقع منابع و تزريق درست پول در اقتصاد در به گردش درآوردن چرخ‌هاي اقتصاد کشور عامل مؤثري در رونق اقتصادي و حمايت از کسب وکار داخلي باشند.معاون امور مناطق با بيان اينکه بانک يک بنگاه اقتصادي است لذا برخورداري از نگاه اقتصادي بسيار اهميت دارد، گفت: هرشعبه بانک به عنوان يک واحد اقتصادي بايد رقباي خود را بشناسد و با اطلاعات کافي در جذب منابع و تخصيص به هنگام موجب سود آوري بانک گردد.مزداراني با تاکيد بر لزوم انجام کار هوشمندانه و پرداخت تسهيلات پربازده گفت: به منظور افزايش بهره وري و کاهش حجم کاري پرداخت تسهيلات کلان مشارکت مدني و خريد دين در نيمه نخست سال بايد در دستور کار شعب قرار گيرد. وي در پايان با اشاره به ضرورت فراگيري دانش و آگاهي بانکي گفت: شناخت کافي از محيط و داشتن اطلاعات کافي از رقبا مي‌تواند شعب را در تصميم گيري‌ها کمک کند تا آن‌ها بتوانند با بينش کافي در جهت تحقق اهداف بانک گام بردارند.

آغاز عمليات اجرايي احداث بيست و ششمين مدرسه "مهر نوين" در فيروزکوه
آغاز عمليات اجرايي احداث بيست و ششمين مدرسه "مهر نوين" در شهرستان فيروزکوهکلنگ احداث بيست و ششمين مدرسه "مهر نوين" در شهرستان فيروزکوه استان تهران به زمين خورد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، همزمان با اعياد شعبانيه و با هدف توسعه دانايي، طي مراسمي‌با حضور مقامات ارشد شهرستان فيروزکوه، مديران سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور و مديران بانک اقتصادنوين عمليات اجرايي احداث بيست و ششمين مدرسه بانک اقتصادنوين با نام "مهر نوين" آغاز شد.در اين مراسم محمد رضا بنار مديرکل آموزش و پروش شهرستان فيروزکوه ضمن تشکر از اين اقدام خداپسندانه بانک اقتصادنوين با اشاره به مشکلات و کمبودهاي شهرستان فيرزوکوه در حوزه توسعه و تجهيز مدارس به اقدامات انجام شده و در دست انجام در اين شهرستان اشاره کرد و ابراز اميدواري کرد با احداث اين مدرسه بخشي از مشکلات دانش‌آموزان و معلمان اين شهرستان مرتفع گردد.علي بهرامي، معاون دفتر مشارکت‌هاي مردمي‌اداره کل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان تهران نيز در اين مراسم، با اشاره به تفاوت محروميت اقتصادي و محروميت آموزشي، استان تهران را يکي از محروم‌ترين استان‌ها به لحاظ آموزشي دانست و اظهار داشت، علاوه بر لزوم احداث مدارس جديد مشکل مدارس فرسوده و ضرورت تخريب و بازسازي اين مدارس نيز وجود دارد که اعتبارات دولتي پاسخگوي اين نياز نيست و بدون حمايت خيرين قادر به انجام اين ماموريت نخواهيم بود.