تعيين سرنوشت از طريق انتخابات است   
دختر آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني گفت: مردم فهميده‌اند که سرنوشت‌شان را بايد از طريق اين انتخابات تعيين کنند. اين نقطه عطفي در تاريخ جمهوري اسلامي‌است. فاطمه‌هاشمي ‌در گفت و گو با فايننشال تايمز افزود: روحاني با چالش‌هايي در مسائل اقتصادي در اين انتخابات مواجه بود؛ اما ايران توانست موجي از کمپاني‌هاي خارجي را به سمت ايران جلب کند و قراردادهاي مهمي‌با کمپاني‌هاي غربي منعقد کرد.به گزارش ايلنا فايننشال تايمز نوشت که حسن روحاني براي دومين دوره چهارساله از سوي مردم انتخاب شد. اين پيروزي قاطعي براي گروه‌هاي حامي‌اصلاحات بود که خواستار باز شدن فضاي جمهوري اسلامي‌و تعامل بيشتر با جهان‌اند. پيروزي روحاني نشانه روشني از آغاز اصلاحات تدريجي در کشور است.


 روز گفت‌وگو و تفاهم ملي آغاز شده است
انتخابات به پايان رسيد و در اين مدت شاهد رفتارهايي بوديم که تنها کلمه درخور آنها، بي اخلاقي بود. اتهام،‌ افترا، توهين، فحاشي و خلاصه آنکه همه جوره رقابت انتخاباتي را شاهد بوديم و تنها جمله اي که مي‌توانست پاسخگوي اين رفتارها باشد، هماني بود که روحاني گفت: شنبه اي هم مي‌آيد، چگونه آب و صابون بياوريم و رويتان را بشوييم؟ اما در هر صورت شنبه هم گذشت و بايد به فکر فرداهاي دورتر باشيم تا مبادا حاشيه‌ها بر اصل غلبه کند. در اين رابطه‌ اسحاق جهانگيري در توييت خود نوشت: روزي ديگر و مرحله‌اي ديگر آغاز شده،‌ روز تفاهم ملي، گفت‌و‌گوي ملي و روز مشارکت و همکاري ملي براي برداشتن گام‌هاي بلند‌تر به سوي توسعه همه جانبه.

تنها راه آرامش، خروج آمريکا از منطقه  
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح درواکنش به سخنان وزير خارجه‌امريکا در مورد انتخابات رياست جمهوري کشورمان گفت: مقاومت منطقه در بهترين وضعيت خود قرار دارد و قادر است در برابر اقدامات نظامي‌ به خوبي برخورد نمايد.به گزارش ايسنا، سردار جزايري افزود: تنها راه صلح آرامش منطقه، خروج آمريکايي‌ها و دست کشيدن رژيم‌هاي وابسته و مرتجع منطقه از عمليات‌هاي تجاوزکارانه و تروريستي عليه کشورهاي مستقل است.وي گفت: سياست‌ها و اهداف دفاعي ايران در يک روند تعريف شده مشخص در حال انجام است و هيچ عامل مانع اينکار به حساب نمي‌آيد. در شرايط امروز، تداوم   و عمق بخشي به اهداف دفاعي، از جمله سيستم‌هاي دفاعي موشکي از اولويت‌هاي کشورمان محسوب مي‌شوند.


با ورود 21 نامزد لیست امید به شورای شهر تهران رقم خورد؛
همزمان با شکست اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري، پيروزي «۲۱ بر صفر» اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراي شهر تهران و «فتح بهشت» مي‌تواند پاياني باشد بر عصر قاليباف در شهرداري تهران و آغاز دوره‌اي نو در پايتخت! ب
ه گزارش ايلنا، عيسي فرهادي، فرماندار تهران نتايج شمارش آرا تا لحظه تنظيم خبر را اعلام کرد و آن‌چه باتوجه به نتايج انتخابات رياست‌جمهوري و پيروزي قاطع حسن روحاني، و همچنين تجربه پيروزي ۳۰ بر صفر اصلاح‌طلبان تهراني در انتخابات مجلس دهم قابل پيش‌بيني بود، بار ديگر تَکرار شد!حالا ادبيات سياسي و مطبوعاتي ايران، بعد از آن‌که در بيش از يک‌سال اخير به انحاي گوناگون با ترکيب‌هاي متکي بر «۳۰ بر صفر» اين پيروزي را توصيف کرده، يک نتيجه قاطع ديگر نيز در دست دارد: «۲۱ بر صفر»! و شايد در اين نتايج بيش از آن‌که عدد مربوط به تيم پيروز که يک مرتبه «۳۰»‌ و دفعه ديگر «۲۱» است، حائز اهميت باشد، عدد «صفر» که سهميه اصولگراهاي تهران است، مهم باشد؛ عددي که هر بار با پيروزي اصلاح‌طلبان و «ليست اميد»شان تَکرار مي‌شود و حال به نظر مي‌رسد اصلاح‌طلبان نمي‌خواهند به اين سادگي از مرکب بخت و اقبال به زير بيايند. البته تا زمان تنظيم اين خبر تعداد کمي‌از صندوقها شمارش نشده که با توجه به تقاوت آراي نفر 22 با 21 نامزدهاي شوراي شهر که بيش از 450 هزار نفر است، امکان تغيير در آرا وجود ندارد و ليست اميد با قاطعيت توانسته است وارد شوراي شهر تهران شود. آخرين شمارش فرمانداري تهران که عيسي فرهادي فرماندار تهران آن را اعلام کرد بدين شرح است:
۱ – محسن‌هاشمي‌رفسنجاني بهرماني: ۱۷۴۶۵۶۸ راي
۲ – مرتضي الويري: ۱۴۰۱۶۴۵ راي
۳ – احمد مسجد جامعي: ۱۳۹۷۷۴۱ راي
۴ – شهربانو اماني انگنه: ۱۲۸۸۸۰۵ راي
۵ – محمدجواد حق شناس: ۱۲۸۱۳۴۹ راي
۶ – بهاره آروين: ۱۲۷۶۷۱۹ راي
۷ – سيدابراهيم اميني: ۱۲۵۷۶۳۶ راي
۸ – افشين حبيب زاده کلي: ۱۲۲۶۳۷۷ راي
۹ – سيدآرش حسيني ميلاني: ۱۲۲۴۰۷۰ راي
۱۰ – حسن خليل‌آبادي: ۱۲۲۲۳۶۳ راي
۱۱ – علي اعطا: ۱۲۰۸۱۹۰ راي
۱۲ – زهرا صدراعظم نوري: ۱۱۹۹۹۶۳ راي
۱۳ – محمد سالاري: ۱۱۸۲۵۵۵ راي
۱۴ – سيدحسن رسولي: ۱۱۸۰۰۴۴ راي
۱۵ – ناهيد خداکرمي: ۱۱۶۶۳۳۱ راي
۱۶ - مجيد فراهاني: ۱۱۶۴۰۷۲ راي
۱۷ – زهرا نژادبهرام: ۱۱۲۶۸۴۰ راي
۱۸ – سيدمحمود ميرلوحي جوآبادي: ۱۱۱۴۰۵۳ راي
۱۹ – الهام فخاري: ۱۱۰۶۴۶۸ راي
۲۰ – محمد عليخاني: ۱۰۶۴۲۴۰ راي
۲۱ – بشير نظري: ۱۰۶۰۰۲۳ راي
همچنين براساس آمار شمارش شده تاکنون، اعضاي علي البدل شوراي شهر تهران، ري و تجريش به شرح زير است:
۲۲ – مهدي چمران: ۶۵۳۲۴۷ راي
۲۳ – عليرضا دبير: ۵۲۶۵۵۵ راي
۲۴ – حبيب کاشاني: ۴۷۱۵۷۹ راي
۲۵ – مرتضي طلايي: ۴۶۶۸۸۴ راي
۲۶ – جلال ملکي: ۴۵۳۴۲۱ راي
۲۷ – الهه راستگو: ۴۴۲۷۶۹ راي
۲۸ – محسن پيرهادي: ۴۴۰۰۵۶ راي
۲۹ – پرويز سروري: ۴۰۵۸۴۸ راي
۳۰ – اقبال شاکري: ۳۷۹۵۸۷ راي
۳۱ – زهره السادات لاجوردي: ۳۶۷۱۹۵ راي
۳۲ – رضا تقي‌پورانوري: ۳۶۷۱۳۶ راي
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: جمهوري اسلامي‌ايران با اين انتخابات نشان داد اگر تروريسم در منطقه ما با شرارت‌هاي صهيونيست و حمايت آمريکا و مرتجعان منطقه شکل گرفته، آن را به شکست مي‌کشاند.
به گزارش ايسنا، علي‌اکبر ولايتي با تبريک به مناسبت برگزاري انتخابات گفت: مهم‌ترين عامل قوت و اقتدار جمهوري اسلامي‌ايران حضور پر شور مردم در صحنه‌هاي مختلف از جمله در صحنه دفاع مقدس، سازندگي کشور و سياسي است و مشارکت بيش از 70 درصدي واجدان شرايط راي دادن در انتخابات و هم‌چنين مشارکت ايراني‌هاي مقيم در بيش از 100 کشور جهان حاکي از آن است که ما به رکورد خوب جهاني و استاندارد طلايي در منطقه دست يافتيم و فضاي باز سياسي و استقبال مردم از اين انتخابات حاکي از آن است که مردم با گذشت بيش از 40 سال از انقلاب به نظام خودشان علاقه‌مند هستند.وي افزود: رئيس‌جمهور کاسب‌کار آمريکا براي جمع‌آوري پول براي اقتصاد ورشکسته‌امريکا دوره‌گردي مي‌کند و متاسفانه برخي از کشورهاي ابزار دست آمريکا مانند عربستان سعودي از اموال و بيت‌المال مسلمين به اين رئيس‌جمهور کاسب هديه مي‌دهند براي اين‌که انجمن و نشست نمايشي در جهت تقويت تروريزم در حال شکست منطقه درست کنند و اين براي آن است که در عراق، سوريه و يمن قطعا شکست خوردند.رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوري اسلامي‌ايران با اين انتخابات نشان داده که نه فقط در داخل کشور خود منسجم است بلکه اگر اماکن مقدس مسلمانان در معرض خطر قرار گيرد مدافع حرم مي‌شود و اگر تروريزم در منطقه ما با شرارت‌هاي صهيونيست و حمايت آمريکا و مرتجعان منطقه شکل گرفته، آن را به شکست مي‌کشاند.وي با اشاره به اين‌که آن‌ها کارهاي تکراري انجام مي‌دهند، گفت: امروز رئيس‌جمهور جديد آمريکا با فرهنگ بسيار مبتذل با کشورها و رييسان آن‌ها، برخورد و کاسبي مي‌کند.ولايتي با تاکيد بر اين‌که اين نمايش‌ها تاثيري بر روي مردم ما ندارد افزود: مردم ما با اطلاع از اين‌که ترامپ به منطقه مي‌آيد انگيزه مضاعف داشتند تا با قدرت و شور بيش‌تري در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.مشاور مقام معظم رهبري با اشاره به اين‌که کره شمالي با وجود بلوف آن‌ها به کار خود ادامه داد و آن‌ها عقب نشستند، اضافه کرد: آن‌ها در منطقه ما هم در مقابل ايستادگي زنجيره مقاومت که جمهوري اسلامي‌ايران حلقه بزرگ آن است عقب‌نشيني مي‌کند.ولايتي با اشاره به اينکه صاحب نظران و متفکران غربي هم بر وجود دموکراسي در ايران اقرار دارند، افزود: حضور حماسي مردم در پاي صندوق‌هاي راي پاسخ اصلي به دشمنان است.وي اضافه کرد: مذاکره‌کنندگان سياسي اگر حمايت ملت خود را نداشته باشند سخن‌شان شنونده‌اي ندارد اما زماني که دولتي با راي بالاي مردم تشکيل مي‌شود، طرف مقابل مذاکره با جمهوري اسلامي‌ايران مي‌داند که مذاکره کننده‌ها حمايت مردمي‌عظيمي‌را در پشت خود دارد.رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت با تاکيد بر اين‌که عامل اصلي اقتدار يک کشور حضور مردمش در صحنه‌هاي مختلف است، گفت: حرف سياستمداري در صحنه بين‌المللي شنونده بيش‌تري دارد که حمايت مردمي‌بيش‌تري را پشت سر خود داشته باشد.

عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: آقاي رئيسي به طور طبيعي به استان قدس بازخواهد گشت و مسئوليت آنجا را ادامه خواهد داد که خود اين کلي کار دارد. ايشان کارهاي خودش را ادامه مي‎دهد، اصلا ديگر وقت ندارد به عرصه سياست ورود پيدا کند.
حجت الاسلام سيدرضا اکرمي‌به انتخاب گفت: در قانون اساسي امده است که رئيس جمهور مي‌تواند دو دوره پي در پي و پشت سرهم مسئوليت را بپذيرد و تا الان هم در ادوار گذشته اين طور عمل شده است. همه افراد دو دوره اي بوده‌اند، اقاي روحاني هم همينطور شد، امر طبيعي و معقولي بود که تحقق پيدا کرد.
البته اين انتخابات، انتخابات ويژه اي بود، ارديبهشت در کناره خرداد جايگاه ويژه اي در کشور پيدا کرد. در اين انتخابات بيش از 40 ميليون نفر شرکت کردند و ساعت‌ها وقت گذاشتند و در سراسر کشور، شور و شعور مشاهده کرديم و حتي يک حادثه‌امنيتي هم نداشتيم.
وي در تشريح علت پيروزي روحاني در انتخابات گفت: قطعا مصاحبه‌ها و مناظره‌ها اثر داشت، همچنين براي اولين بار، يک ماه تبليغ انجام گرفت. از سوي ديگر، مقايسه‌هاي خوبي بين قبل و بعد از روي کار آمدن دولت روحاني انجام گرفت. بالاخره پيش از 92، ما تحريم و تهديد را داشتيم، خب روحاني کوشيد با برنامه ريزي و مذاکره، ايران هراسي را رفع کرد. بعلاوه، بيش از صد دولتمرد بلندپايه خارجي به ايران امدند و روحاني به ان کشورها رفت و در حوزه ي روابط خارجي به درجات بسيار خوبي رسيديم.
اکرمي‌با اشاره به سوابق روحاني اضافه کرد: وقتي مردم سوابق روحاني با رقبايش را مقايسه مي‌کنند، با نتيجه خيلي متفاوتي مواجه مي‌شوند. روحاني 20 سال نماينده و 16 سال رئيس شوراي امنيت ملي بوده
 است.
همچنين، در سطوح عالي فرماندهي جنگ هم حضور داشته است. خب حتما بسياري اين سوابق را در نظر داشته‌اند و به ايشان راي داده‌اند.
وي همچنين با اشاره به مطالبات مردم از روحاني گفت: به نظرم اکنون که روحاني انتخاب شده، حتما در کابينه و دولت تغييرات بوجود خواهد آورد، اما نه از راس تا ذيل.
عضو جامعه روحانيت مبارز در مورد ديدار خواننده مشهور با رئيسي گفت: ما در اين انتخابات، لغزش‌ها و بداخلاقي‌هايي ديديم، گاهي اطرافيان و هوداران اين‌ها را بوجود مياورند و گاهي غفلت خود ادم باعثش مي‌شود.
 با اين حال، معتقدم اطرافيان و هواداران در ايجاد ناهنجاري اثر گذار هستند. برداشتم اين است که رئيسي شخصيتي با سابقه مذهبي است و هرگز عمدا مرتکب اين لغزش نمي‌شود، بلکه اطرافيان باعث اين نوع اتفاقات شده‌اند.

وزير دادگستري گفت: بابک زنجاني از حدود ۸ هزار ميليارد تومان بدهي خود به وزارت نفت، تنها دو هزارميليارد تومان را از محل واگذاري اموال و شرکت‌هايش، تسويه کرده است؛ البته وزارت نفت مدعي است بدهي زنجاني با احتساب ضرر و زيان به حدود ۱۲هزار ميليارد تومان مي‌رسد.
به گزارش ايلنا، حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي درباره آخرين جزييات رسيدگي به پرونده متهم رديف اول نفتي افزود: درباره بابک زنجاني اقداماتي براي شناسايي عوامل همکارش صورت گرفته که در مرحله بازپرسي قرار دارند.در اين پرونده تاکنون نتايج ملموس قابل ارائه‌اي به دست نيامده‌اما اميدواريم در ادامه روندرسيدگي، به نتايج خوبي برسيم.
وزير دادگستري تصريح کرد: متاسفانه تاکنون دارايي‌هايي که از سوي بابک زنجاني ارائه شده به سختي ۲هزار ميليارد تومان مي‌شود؛ در حاليکه بدهي اين متهم بيش از ۱۲ هزار ميليارد تومان با حداقل سود تخمين زده شده است. پورمحمدي افزود: فاصله بدهي زنجاني با ميزان اموالي که از وي شناسايي شده بسيار زياد است و نمي‌توانيم طلب ملت ايران را برگردانيم.پرونده نفتي, پرونده بسيار بدي بود که با اين همه اقدام و پيگيري هنوز به آن نتيجه مطلوب و شايسته نرسيده‌ايم. پورمحمدي گفت: همه براي پيگيري اين پرونده تلاش مي‌کنيم و اميدواريم بتوانيم حقوق ملت را استيفا کنيم.دادگاه‌هاي رسيدگي به پرونده نفتي سال ۹۴ در ۲۵ جلسه علني و ۱ جلسه غير علني با حضور بابک زنجاني متهم رديف اول ، (م.ش) و (ح.ف.ه) متهمان رديف دوم و سوم پرونده به رياست قاضي صلواتي و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
بابک زنجاني با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد في الارض شناخته و به اعدام، رد مال و جزاي نقدي معادل يک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لايحه اعتراضي وکيل مدافع بابک زنجاني به حکم دادگاه، پرونده اين متهم براي فرجام خواهي به ديوان عالي کشور ارسال شد.
اوايل آذر ۹۵ حکم اعدام بابک زنجاني در ديوان عالي کشور تاييد شد و البته اين حکم براي( م ش )و( ح ف ه) ، دو متهم ديگر اين پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.
به گزارش صدا و سيما پورمحمدي گفت: اواخر سال ۹۵ نيز يکي ديگر از متهمان اين پرونده يعني (ع ز م) که گفته مي‌شود نقشي کليدي در ماجراي فروش نفت داشته، دستگير و به کشور برگردانده شد.متهم رديف اول پرونده نفتي مدتي پيش درخواست اعاده دادرسي داد.

براساس گفته مقامات استانداري اردبيل ميرزاآقا با رئيس‌جمهور ديدار مي‌کند.
به گزارش ايسنا، ميرزا آقا همان پيرمردي است که تصويرش در سفر تبليغاتي روحاني به اردبيل ماندگار شد. ميرزاآقا يکي از اقشار فرودست جامعه است که به دليل مشکلات مالي مجبور به فروختن وانت، تنها دارايي‌اش براي امرار معاش شده و اکنون با ميوه فروشي آن هم بدون هيچ وسيله‌اي زندگي‌اش را مي‌چرخاند.او با نگاهي پر از بيم و اميد در بين هواداران روحاني حضور داشت و با در دست داشتن تصويري از روحاني حمايتش را از رئيس‌جمهور اعلام کرد تا نشان دهد حاميان رئيس جمهور تنها محدود به قشر خاصي نيستند.بعد از انتشار اين تصوير در فضاي مجازي بسياري از هنرمندان و فعالان اجتماعي آن را در صفحات شخصي خود در اينستاگرام بازتاب دادند و از رئيس‌جمهور خواستند که شرايط ديدار با او را فراهم کند و پاي درد دل او بنشيند.

اعلام نحوه رسيدگي به شکايت انتخابات
سخنگوي شوراي نگهبان نحوه رسيدگي به شکايات در انتخابات رياست جمهوري را تشريح کرد. به گزارش ايلنا، عباسعلي کدخدايي در يادداشتي تحت عنوان «نحوه رسيدگي به شکايات در انتخابات رياست جمهوري» در کانال تلگرامي‌اش نوشت:قانون انتخابات رياست جمهوري مقرر مي‌دارد:‌ماده ۷۸. اعلام نتايج رسيدگي به شکايات انتخابات رياست‌جمهوري از طريق رسانه‌هاي گروهي از اختيارات شوراي نگهبان است.ماده ۷۹. شوراي نگهبان ظرف يک هفته و در صورت ضرورت حداکثر ده روز پس از دريافت نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري نظر قطعي خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور از طريق رسانه‌هاي گروهي نتيجه نهايي را به اطلاع مردم خواهد رساند.ماده ۸۰. هيأت‌هاي اجرايي موظفند از تاريخ اعلام نهايي صلاحيت داوطلبان تا دو روز پس از اعلام نتيجه اخذ رأي انتخابات، شکايات واصله را ‌بپذيرند و ظرف بيست ‌و چهار ساعت در جلسه ‌مشترک هيأت اجرائي و ناظرين شوراي نگهبان در شهرستان مربوطه به آن‌ها رسيدگي نمايند و نتيجه را صورت‌جلسه نموده و به وزارت کشور اعلام دارند.‌تبصره ۱. کساني که از نحوه برگزاري انتخابات شکايت داشته باشند، مي‌توانند ظرف سه روز از تاريخ اخذ رأي شکايت مستند خود را به ناظرين شوراي نگهبان يا دبيرخانه اين شورا نيز تسليم دارند.تبصره ۲. شکاياتي قابل رسيدگي خواهد بود که مشخصات شاکي يا شاکيان شامل نام، نام خانوادگي، شغل، نشاني کامل، شماره تلفن و اصل امضاء شاکي را داشته باشد.تبصره ۳. در صورتي که شاکي بدون دليل و مدرک و مغرضانه داوطلبان انتخاباتي را متهم نمايد و عمل شاکي عنوان افتراء داشته باشد قابل تعقيب و پيگيري است.‌تبصره ۴. طرح و بررسي شکايات در مورد افراد محرمانه بوده و افشاي آن ممنوع است.

فرانسه، اميدوار به ادامه توافق هسته‌اي
رئيس‌جمهور فرانسه ضمن تبريک به حسن روحاني گفت که با انتخاب مجدد وي به عنوان رئيس‌جمهور ايران، اميدواري‌ من به ادامه اجراي توافق هسته‌اي از سوي ايران را تقويت کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، دفتر رياست جمهوري فرانسه با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد که‌امانوئل ماکرون پيروزي مجدد حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران را به وي تبريک گفته است.در اين بيانيه‌امده است که انتخاب مجدد روحاني اميدواري به ادامه اجراي توافق هسته‌اي تاريخي از سوي ايران را که در ژوئيه 2015 حاصل شد، تقويت کرده است.اين توافق سبب شد تا اختلاف‌نظرها در خصوص اين مساله هسته‌اي از طريق راه‌هاي ديپلماتيک حل و فصل جديدي از روابط ميان ايران و جامعه بين‌الملل آغاز شود. فرانسه نيز به سهم خود با هوشياري به اجراي عناصر اين توافق ادامه خواهد داد.در ادامه اين بيانيه‌امده است: رئيس‌جمهور فرانسه هم‌چنين خواستار افزايش روابط دو کشور در زمينه‌هاي اقتصادي، علمي‌و فرهنگي است و از ايران مي‌خواهد تا به حل بحران‌هاي کنوني در منطقه خاورميانه کمک کند.

موگريني تحت تاثير مشارکت مردم در انتخابات
مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: من بسيار تحت تاثير سطح مشارکت مردم ايران در انتخابات قرار گرفتم و به حسن روحاني تبريک مي‌گويم.به گزارش ايسنا، فدريکا موگريني گفت: من بسيار تحت تاثير سطح مشارکت مردم ايران در انتخابات 29 اردي‌بهشت قرار گرفتم و به رئيس‌جمهور حسن روحاني به خاطر دريافت اين تنفيذ بسيار قوي براي دور دوم تبريک مي‌گويم.موگريني افزود: ما در اجراي توافق هسته‌اي با ايران به خوبي همکاري کرده‌ايم و من مي‌دانم که رييس‌جمهور روحاني چگونه براي ادامه اجراي کامل اين توافق و هم‌چنين تعامل با جامعه بين‌المللي، به‌ ويژه اروپا، درباره بسياري از مسائل دو جانبه و نيز صلح در منطقه (خاورميانه) متعهد است و نياز به کار بيش‌تري داريم.وي تصريح کرد: ما هم‌چنين نياز به نوعي تعامل متفاوت از طرف ايران خواهيم داشت و من اطمينان دارم که اين تنفيذ قوي که وي دريافت کرد، مي‌تواند اساس خوبي براي همکاري آتي در اين زمينه باشد.