اعضاي شوراي شهر دوره پنجم اولین گام را برداشتند؛
گروه اجتماعي: اعضاي جديد شوراي شهر پايتخت هنوز زمان قانوني دوره آنها در پارلمان شهري تهران آغاز نشده، نخستين جلسه خود را برگزار كردند. در دور پنجم شوراي شهر خبري از اصولگرايان نخواهد بود.
ليست 21 نفره اصلاح‌طلبان به‌طور كامل وارد شوراي شهر تهران شده و اگر اتفاق خاصي پيش نيايد، نشاني از اصولگرايان در شوراي تهران نخواهد بود. قرار است مردادماه نخستين جلسه شوراي شهر پنجم برگزار شود. حالا اين روزها گمانه‌زني درباره شهردار بعدي تهران در صدر خبرها قرار گرفته و اين در حالي است كه روز گذشته منتخب مردم تهران در شوراي شهر از معرفي هيات رييسه «شوراي منتخبان 21 نفره» شهر تهران خبر داده است.
مرتضي الويري در گفتگو با ايسنا، گفت: شوراي منتخبان تهران در حقيقت 21 کانديداي "ليست اميد" که با راي مردم تهران به شورا راه يافته‌اند در اولين جلسه خود که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، هيات رييسه موقت خود را انتخاب کردند. در اين جلسه مرتضي الويري به‌عنوان رئيس و «احمد مسجد جامعي» و «شهربانو اماني» به عنوان نايب رئيس و «بهاره آروين» و «حجت نظري» به‌عنوان منشي انتخاب شدند. انتخاب اين افراد به گونه‌اي است که الويري به‌عنوان رييس موقت شوراي شهر و بهاره آروين و حجت نظري به‌عنوان منشي‌ها و مسجد جامعي نيز به‌عنوان نايب رييس اول و اماني نيز به‌عنوان يکي از بانوان به‌عنوان نايب رييس دوم انتخاب شد. رييس شوراي منتخبان تهران از تشکيل دبيرخانه اين شورا خبر داد و افزود: از اين پس براي تشکيل جلسات بعدي و پيگيري کارهاي اين شورا دبيرخانه اين امور را پيگيري مي‌کند.
مرتضي الويري در گفتگو با ايسنا گفت: روز گذشته (دوشنبه) نخستين جلسه منتخبان شوراي شهر تهران با حضور 19 عضو تشکيل شد. اين جلسه در فضايي مناسب با حضور آقاي‌هاشمي‌و مسجدجامعي تشکيل و در مورد دستيابي به اطلاعات جزئي اداري – مالي شهرداري تهران بحث و تبادل نظر شد چراکه براي برنامه‌ريزي‌هاي آتي دستيابي به اين اطلاعات ضروري و حياتي است. وي افزود: هيات رييسه موقت تا زمان استقرار 21 نفر در شوراي شهر تهران يعني 14 مردادماه جلسات خود را برگزار مي‌کند و در مورد موضوعات مختلف اين شهر بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد. اين هيات رييسه اداره جلسات و هماهنگي‌ها را تا تشکيل شوراي شهر جديد تهران برعهده خواهد داشت.
رييس شوراي منتخبان تهران در پاسخ به اين سوال که آيا در اين جلسه درباره انتخاب شهردار تهران گفت‌وگويي صورت گرفته يا خير؟ گفت: در اين جلسه در مورد انتخاب شهردار تهران بحثي نشد، اما قطعا اين موضوع در دستور جلسات بعدي شوراي منتخبان قرار دارد. اين شورا دو روز در هفته جلسات خود را به صورت مستمر برگزار خواهند کرد و جلسه بعدي روز چهارشنبه با حضور 21 عضو منتخب شهر تهران برگزار خواهد شد. الويري افزود: در اين جلسه آقاي محسن‌هاشمي‌ضمن تقدير از پيام رييس دولت اصلاحات تاکيد کرد که هر راهکاري که توسط جمع 21 نفره بيان شود به آن پايبند خواهد بود و همچنين صحبت‌هاي تخصصي درباره شهر تهران عنوان کردند.
اوليت‌هاي پيش روي شوراي پنجم
در همين حال منتخب مردم در شوراي شهر پنجم تهران پاسخگويي و شفافيت دو مطالبه جدي مردم از شوراي شهر آتي دانست. حجت نظري گفت: انتخاب صد درصدي مردم تهران از يک ليست نشان‌دهنده آن است که شهروندان خواهان تغيير در سيستم مديريت شهري هستند، چراکه مردم در مناظره‌ها ديدند که متاسفانه شهردارشان سياست‌ورز و اخلاق‌مدار نبوده و مي‌خواهند اين فرد کنار گذاشته شود و اولين و بزرگترين پيام انتخاب ليست اميد آن هم به‌طور صد درصد اين است که بايد تغييري در سيستم مديريت شهري ايجاد شود. وي تصريح کرد: حکمراني خوب شامل پاسخگويي و شفافيت است که متاسفانه در اين 12 سال اخير در مديريت فعلي ديده نشده است و لازم است اين دو مقوله مورد توجه جدي قرار گيرد. منتخب مردم در شوراي شهر پنجم با بيان اينکه براساس بند 10 ماده 71 قانون شهرداري‌ها، مسوولان شهري بايد هر شش ماه يک بار صورت هزينه و درآمدها را تحويل شورا بدهند، اظهار کرد: قطعا يکي از اقدامات شوراي شهر پنجم در راستاي پاسخگويي به مطالبه مردم در زمينه شفاف‌ساري درخواست اين گزارش‌ها است.
از طرف ديگر يك منتخب ديگر مردم در شوراي شهر پنجم عنوان کرد: مردم با رأي صد درصدي به ليست اميد خواهان شوراي پاک و شهري شيشه‌اي و شفاف هستند. زهرا صدراعظم نوري گفت: در اين انتخابات دو تفکر و دو راه پيش روي مردم بود که در انتخابات شوراي شهر با انتخاب تمامي‌اعضاي ليست اميد که منتخبين اصلاحات بودند به جاي ليست خدمت که تمامي‌منتخبان اصولگرا بودند نشان دادند که خواهان اصلاح طلبي در شهر و کشور هستند. وي با بيان اينکه مردم با انتخاب اصلاح طلبان و ليست اميد نشان دادند که خواهان به رسميت شناختن حقوق شهروندي، دفاع از حقوق آحاد مردم و توجه به حريم خصوصي و احترام به آزادي در همه عرصه‌ها هستند تصريح کرد: مردم با انتخاب کامل ليست اميد اعلام کردند که خواهان تعامل و احترام به جاي تقابل هستند. منتخب مردم در شوراي شهر پنجم با بيان اينکه مردم با انتخاب ليست اميد اعلام کردند که به عقب باز نخواهند گشت و خواهان حرکت رو به جلو و تعامل هستند، گفت: مردم با انتخاب 100 درصدي ليست اميد اعلام کردند که خواهان شفافيت در شهر و شفافيت در ارائه خدمات و منابع مالي هستند. وي با بيان اينکه روحيه انحصار طلبي بايد در شهر تغيير کند چرا که مردم خواهان بهبود و تغيير شهر و مديريت شهري هستند، ادامه داد: بايد با افزايش فعاليت و ترجيح منافع عمومي‌به جاي منافع فردي و حزبي کاري کنيم که اين سرمايه اجتماعي تقويت و نگهداري شود. مردم با انتخاب ليست اميد خواهان شوراي پاک هستند که شفافيت کافي داشته باشد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه ايران جزء ۲۰ کشور برتر در حوزه تنوع زيستي غني است تاکيد کرد: علاوه بر تنوع زيستي ويژگي تنوع فرهنگي و قوميتي نيز در ايران ديده مي‌شود.
همه اين موارد پتانسيل اشتغالزايي و رشد اقتصاد ملي از طريق جلب گردشگر را فراهم مي‌کند. به گزارش ايسنا، معصومه ابتکار با بيان اينکه کاهش ۸۰ درصدي قراردادهاي طرح‌هاي جنگل‌داري خبر خوبي است که روز گذشته رياست سازمان جنگل‌ها مطرح کرد، گفت: در برنامه ششم توسعه جهت‌گيري خوبي در اين زمينه وجود دارد. سياست‌هاي دولت يازدهم نيز از ابتدا در اين مسير بوده است. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به همکاري و مشارکت اين سازمان با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اشاره و اظهار کرد: قصد داريم در اين دوره همکاري‌ها را توسعه دهيم تا اجراي برنامه حفاظت از تنوع زيستي با همکاري فرابخشي بين اين دستگاه‌ها صورت گيرد. اين برنامه با برنامه ششم توسعه، سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست و اهداف توسعه پايدار تطابق دارد. ابتکار گفت: اميدواريم به سرعت برنامه حفاظت از تنوع زيستي را در دولت به تصويب برسانيم. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينکه بحث تغيير اقليم و تنوع زيستي با يکديگر ارتباط دارند، گفت: يک رويکرد جامع بايد براي برنامه ملي ريخته شود که در برنامه ششم توسعه اين موضوعات لحاظ شده است.

رئيس اداره حقوقي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي‌درخصوص ابهامات قانوني پيرامون دريافت گواهينامه بدون کارت پايان خدمت و وظيفه پليس در مواجهه با مشمولان فراري يا غايب و ... سخن گفت.
سرهنگ محمد ترحمي‌در گفتگو با فارس، درخصوص تعارض قوانين در موضوع گرفتن گواهينامه بدون سربازي، اظهار داشت: در ماده 54 قانون بيمه‌امده که براي گرفتن گواهينامه نيازي به داشتن کارت پايان خدمت نيست و افراد مي‌توانند بدون داشتن اين کارت براي دريافت گواهينامه مراجعه کنند. رئيس اداره حقوقي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي‌تصريح کرد: در صورتي که طبق ماده 58 مکرر نظام وظيفه بايد فردي را که به خدمت سربازي نرفته دستگير کرد. سرهنگ ترحمي‌ادامه داد: اگر بخواهيم بر طبق ماده 58 عمل کنيم بايد فردي را که بدون کارت پايان خدمت مراجعه مي‌کند درجا دستگير کرده و به مقامات قضايي تحويل دهيم و اين مساله جاي ابهام دارد چراکه از نظر اخلاقي درست نبوده و نوعي دام گستري براي دستگيري سربازان غايب و فراري محسوب مي‌شود. اين مقام ارشد انتظامي‌تاکيد کرد: ما طبق قانون بايد از يکسو خدمات ارائه دهيم و از سوي ديگر بايد فرد را دستگير کنيم و اين مساله تعارض قوانين محسوب مي‌شود. ترحمي‌درخصوص وضعيت ماده 58 قانون بيمه و تکليف افرادي که کارت پايان خدمت ندارند، گفت: فعلاً اين ماده مسکوت است.

در پنجمين مرحله قرعه کشي مشتريان خوش حساب همراه اول در استان مرکزي صورت گرفت؛
با حضور مهندس فراهاني مشاور کسب وکار مدير مخابرات منطقه مرکزي ، مهندس فرهادي مدير تجاري ومشتريان استان مرکزي وجمعي از کارشناسان ونمايندگان بخش‌هاي مختلف شرکت مخابرات منطقه مرکزي وجمعي از اصحاب رسانه استان مرکزي پنجمين قرعه کشي مشترکين خوش حساب همراه اول در استان مرکزي برگزار شد .
در اين مراسم مشاور کسب و کار مدير مخابرات منطقه مرکزي گفت: شرکت مخابرات استان مرکزي به عنوان يکي از استان‌هاي پيشرو در تهيه نرم افزار‌هاي مخابراتي بوده که در اين زمينه و تهيه و توليد اين نرم‌افزارها از ظرفيت نيروهاي بومي‌استان استفاده شده است.ابوالقاسم فراهاني بيان کرد: شرکت مخابرات استان مرکزي ۶۰۰ هزار شماره تلفن ثابت دارد و در رتبه بندي و ارزيابي‌هاي شرکت‌هاي استاني که از سال 90 انجام شده شرکت مخابرات استان مرکزي در رده اول تا سوم کشور قرار گرفته است.وي ادامه داد: کارکنان شرکت مخابرات استان در همه زمينه‌ها به ويژه فني و مالي از استان‌هاي ديگر بسيار جلوتر هستند به طوري که معمولا طرح‌هاي مخابراتي که در طرح‌هاي اجرا شده در کشورشرکت مخابرات استان مرکزي هميشه پيشتاز و جز اولين استان‌ها بوده است.مشاور کسب وکار مدير مخابرات منطقه مرکزي افزود: همچنين اين استان در زمينه اجراي طرح هم کد سازي در استان توانسته موفق عمل کند و بعد از استان‌هاي تهران و قم با کمترين اختلال اين طرح را اجرا کرده است.فراهاني اظهار کرد: رعايت حقوق مشتريان، افزايش رضايتمندي آنان و ارتقاي سطح خدمات مورد تاکيد و توجه مخابرات استان مرکزي بوده و هست وزيرا مشتري‌مداري و رضايت‌مندي يکياز اصلي‌ترين اهداف اين شرکت است.وي گفت: اجراي برنامه‌هاي و طرح‌هايي که داراي ارزش‌هاي مشتري‌مدارانه است مورد تاکيد و توجه شرکا مخابرات استان مرکزي است که اهداي جوايز به مناسبت‌هاي مختلف را در اين زمينه انجام مي‌شود.مشاور کسب وکار مدير مخابرات منطقه مرکزي بيان کرد: ارتباطات لازمه پيشرفت و توسعه هر جامعه است که شرکت مخابرات استان مرکزي تاکنون در اين زمينه و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گام‌هاي بسيار خوبي را برداشته است.فراهاني ادامه داد: اجراي طرح فيبر نوري در کشور نيز يکي ديگر از اين اقدامات است که در دستور کار شرکت مخابرات ايران قرار گرفته که خوشبختانه در زمينه اجراي اين طرح در استان مرکزي نيز عزم و اراده بسيار قوي و جدي وجود دارد تا بتوانيم با اجراي اين طرح رضايتمندي شهروندان را بيشار از گدشته داشته باشيم.

با حضور کامران اصغري رييس شوراي هماهنگي تعاون، کار و رفاه اجتماعي مازندران؛
دومين جلسه شوراي هماهنگي تعاون، کار و رفاه اجتماعي مازندران به ميزباني بانک توسعه تعاون در سالن جلسات ساختمان شهيد نوري اداره کل برگزار گرديد.
 به گزارش روابط عمومي‌اداره کل، کامران اصغري رييس شوراي هماهنگي تعاون، کار و رفاه اجتماعي مازندران در اين جلسه طي سخناني اظهار داشت: با عنايت به شعار سال وظيفه مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي تحقق اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال بسيار سنگين مي‌باشد.
وي افزود: با تعامل هميشگي اعضاي شوراي هماهنگي براي توسعه استان تلاش ويژه اي خواهيم داشت و عملکرد بسيار خوب اين مجموعه در چند سال گذشته نشان از توانايي بالاي دولت در استان دارد.
اصغري با اشاره به سفرهاي اخير وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به استان خاطرنشان کرد: طرح هر روستا يک محصول در روستاي ورازان نور به بهره برداري رسيد و در روستاهاي ديگر نيز ادامه خواهد داشت و اجراي اين طرح و مانند آن نشان از توجه دولت به اشتغال روستائيان دارد.
 وي ادامه داد: در همين راستا در روز شنبه هفته جاري با حضور دکتر ربيعي مراسم اعطاي احکام بازنشستگي پيش از موعد بيمه کشاورزان، روستائيان و عشاير برگزار شد که باز هم نشان از توجه ويژه دولت تدبير و اميد به اين قشر زحمت کش دارد.
رييس شوراي هماهنگي تعاون، کار و رفاه اجتماعي مازندران در پايان بيان داشت: از همه اعضاي شوراي هماهنگي به جهت برگزاري با شکوه هفته کارگر و حضور موثر و توجه ويژه به جامعه کارگري تشکر داريم

معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب کشور در بازديد از پروژه‌هاي استان کرمانشاه تاکيد کرد:
مهندس پاکروح معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندس آب و فاضلاب کشور طي سفري به اين استان در معيت جمعي از مسئولان از تصفيه خانه آب شهيد نظري، تصفيه خانه فاضلاب کرمانشاه و همچنين تصفيه خانه آب شماره 2 کرمانشاه در منطقه سراب خشکه بازديد بعمل آورد.
مهندس عليرضا تخت شاهي مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بدو تاسيس از شرکت‌هاي موفق بوده است اما طي چند سال گذشته با مشکلاتي روبرو بوده که قدري از توانمندي اين شرکت کاسته است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اينکه هم اکنون نيروهاي توانمند با تجربيات ارزشمند و روشنفکر اين شرکت بصورت تيمي‌منسجم در تلاش هستند که پروژه‌هاي نيمه تمام را تکميل نمايند، افزود: ما با شاخص‌هاي کشور فاصله داريم که البته اين فاصله کاري به ناحق ايجاد شده‌اما بازتاب آن نامناسب بوده است.
مهندس پاکروح «ارائه خدمات پايدار و مولفه‌هاي متعدد» را شعار شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد و گفت: زماني به خدمات پايدار و منابع آبي مطلوب به لحاظ کيفي و مطلوب دست خواهيم يافت که اقتصاد آب را به جايگاه مطلوب که منزلت اقتصادي در بر داشته باشد، برسانيم و اين وضعيت نيازمند همّت نيروهاي متخصص و آموزش ديده است.
وي همچنين اظهار کرد: در حوزه بهره‌برداري روزانه بيش از صدها ديتا و اطلاعات مانند تله متري و اطلاعات اپراتور را توليد مي‌کنيم اما متاسفانه بخش تحليلگر در حوزه بهره برداري براي تحليل دارايي‌ها و ابزارهاي توليد اطلاعات و انتقال فيدبک به حوزه‌هاي ديگر وجود ندارد.
مهندس پاکروح با اشاره به بازديد از تصفيه خانه آب شهيد نظري شهر کرمانشاه گفت: با وجود اينکه طول عمر اين تصفيه تمام شده‌اما خوب نگهداري شده و اين نگهداري خوب، تنشها را در جايگاه خود به نحو مطلوب مديريت کرده است.
در ادامه از تاسيسات آبرساني شهر پاوه و «تصفيه خانه آب‌هاني کوان» در اين شهر بازديد بعمل آمد و در جريان اين بازديد عنوان شد که پاوه از جمله شهرهاي استان کرمانشاه است که با تنش و کمبود آب مواجه است و با اجراي تامين آب از سوي همکاران شرکت آب منطقه‌اي کرمانشاه اقدام لازم با محوريت ساخت ايستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و تصفيه خانه آب انجام مي‌شود و انتظار مي‌رود که اين پروژه از سوي شرکت آب منطقه‌اي شتاب بيشتري بخود بگيرد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمانشاه از وجود 3500 شعله روشنايي در سراسر جاده‌هاي استان خبر داد.مهندس بهمن خسرواني در خصوص خدمات رساني جاده اي به کاربران و مخاطبين حمل و نقل جاده اي گفت: در حال حاضر تعداد 3500 شعله روشنايي در سراسر جاده‌هاي استان فعال هستند.
وي افزود: 124 کيلومتر روشنايي معابر در سطح جاده‌هاي استان وجود دارد که حدود 2 ميليارد تومان بطور متوسط هزينه نگهداري سالانه اين نوع خدمات مي‌گردد.خسرواني ضمن تأکيد بر اينکه تأمين رفاهيات و خدمات دهي جاده اي بر عهده اين اداره کل مي‌باشد افزود: نصب علايم و تابلوهاي اخطاري و انتظامي،خط کشي جاده‌ها و روشنايي معابر تأثير بسزايي در کاهش تلفات و تصادفات جاده اي دارد، ضمن اينکه اعلام پيش آگاهي در خصوص ترافيک عبوري در محورهاي مواصلاتي نيز از ديگر اقدامات اين مجموعه در اين راستا مي‌باشد.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ،سرقت و تصادفات جاده اي را از جمله خسارات احتمالي به روشنايي جاده‌ها دانست و گفت بطور متوسط سالانه حدود 5/1 ميليارد تومان هزينه بابت خسارات احتمالي و نگهداري روشنايي معابر برون شهري صرف مي‌گردد.
آيين گراميداشت خدمات رساني آب وبرق به روستاهاي کشور به مناسبت گراميداشت برقرساني به روستاهاي بالاي 10 خانوار وآبرساني به پنج هزارو200روستاي کشور با تحت پوشش قرار دادن چهارميليون نفر دردولت تدبير واميد درمحل سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي‌برگزارشد.
درآيين خدمت رساني آب و برق به روستاهاي کشور که با حضور دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، حميد چيت چيان وزير نيرو، جمعي از استانداران، فرمانداران و مديران عامل شرکت‌هاي توزيع نيروي برق و مديران عامل شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي و نمايندگاني از اقوام مختلف سراسر کشور برگزار شد، مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان گلستان با هيات همراه، نمايندگاني از اقوام مختلف استان گلستان (کتولي، مازني، ترکمن، قزاق، سيستاني، قزلباش)نيز در اين مراسم شرکت کردند.در اين آئين حميد چيت چيان وزير نيرو با اهداء لوح تقديري به علي اکبر نصيري، مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان گلستان از زحمات اين مدير شايسته در امر برق رساني تقدير و تجليل نمود.در اين لوح چنين آمده است: توسعه روستاها مرهون تلاش ارزشمند مديران و کارکناني است که با تدبير و اميد و روحيه جهادي در اين عرصه نقش آفريني ميکنند. اينک که با برق رساني به روستاهاي بالاي 10 خانوار و آب رساني به 5200 روستا با جمعيت 4 ميليون نفر در دولت يازدهم، گامي‌بلند در راه توسعه روستاهاي کشور برداشته شده است، از تلاش‌هاي مجدانه جنابعالي و همکارانتان در راستاي تحقق اهداف صنعت برق و برقرساني روستايي تقدير و تشکر مي‌نمايم.مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان گلستان از بهبود 23 درصدي شاخص‌هاي کلان صنعت توزيع برق در گلستان طي چهار سال دولت يازدهم خبر داد. طي چهار سال اخير دولت تدبير و اميد، مجموع خطوط شبکه توزيع طي سال 92، 13 هزار و 575 کيلومتر بوده که در سال 96 به 14 هزار و 643 کيلومتر رسيده است که افزايش 8 درصدي را نشان ميدهد.به گفته مهندس نصيري شرکت توزيع برق استان گلستان در حال حاضر با دارا بودن، 14 هزار شبکه فشار متوسط و ضعيف، 15 هزار ترانس هوايي و زميني وظيفه برق‌رساني باکيفيت به 680 هزار مشترک برق گلستان را دارا مي‌باشد.

نرخ رشد جمعيت به ۲ درصد رسيد
عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اينکه نرخ رشد جمعيت به ۲ درصد رسيده، گفت: با رفع موانع قانوني سياست‌هاي تشويقي سبب افزايش جمعيت شده است. عبدالرضا عزيزي در گفتگو با خانه‌ملت با يادآوري ابلاغ سياست‌هاي کلي جمعيت از سوي مقام معظم رهبري در 30 ارديبهشت سال 93، گفت: اين سياست‌ها جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعيت و نرخ باروري در سال‌هاي گذشته ابلاغ شد، در گذشته رشد جمعيت 1.3 درصد بوده‌اما طبق برخي آمارها جمعيت کشور پس از ابلاغ سياست‌ها به رشد 2 درصد رسيده است. وي با بيان اينکه سياست‌هاي تشويقي افزايش جمعيت موثر واقع شده است، تصريح کرد: مجلس نيز در مدت اخير و پس از ابلاغ سياست‌هاي کلي جمعيت تلاش کرده تا موانع قانونگذاري را مرتفع سازد، از اين رو مبلغ وام ازدواج از 3 ميليون تومان به 10 ميليون تومان افزايش داشته است.

ارائه خدمات درماني
 با تخفيف ۲۰ درصدي به فرهنگيان

مديرکل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش وپرورش از فعاليت ۱۲۰ مرکز درماني ويژه فرهنگيان درسراسرکشورخبر داد. به گزارش ايلنا، وي با اشاره به وجود بيش از ۱۲۰ مرکز درماني ويژه فرهنگيان در سطح کشور، اظهارکرد: در اين مراکز، کليه کارکنان شاغل و بازنشسته و خانواده‌هاي تحت تکفل آنها مي‌توانند از امکانات و خدمات درماني بهره‌مند شوند. وي افزود: ارائه خدمات در مراکز درماني فرهنگيان با تعرفه‌هاي دولتي و تخفيف ۲۰ درصد صورت مي‌گيرد و کليه خدمات درماني براي فرهنگيان شاغل که داراي بيمه تکميلي هستند رايگان ارائه مي‌شود. باقري تصريح کرد: علاوه بر ارائه خدمات درماني در مراکز مذکور، ۱۳ مرکز نيز خدمات دندانپزشکي، به فرهنگيان ارائه مي‌دهند. وي خاطرنشان کرد: با هدف ارتقاي کيفيت خدمات رفاهي، درماني به فرهنگيان، ۱۲ مرکز اسکان ويژه بيماران فرهنگي و همراهان آنها که جهت درمان به استان‌هاي ديگر مراجعه کرده‌اند، در مراکز استان‌ها ايجاد شده است.

شفاف‌سازي و تغييرنام
برخي آيتم‌هاي قبوض تلفن همراه

همراه اول به منظور شفاف‌سازي، تغييراتي در نام برخي رديف‌هاي صورتحساب تلفن همراه دائمي‌ مشترکين خود ايجاد کرد. به گزارش شرکت ارتباطات سيار ايران، با توجه به اظهارات تعدادي از مشترکين درخصوص عدم آگاهي از محتواي برخي آيتم‌هاي قبوض تلفن همراه، اپراتور اول تغييراتي در صورتحساب مشترکين خود ايجاد کرد. بر اين اساس، آيتم «ساير هزينه‌ها» که مربوط به خدماتي مانند تغيير نام، تغيير و اصلاح آدرس، قطع، وصل و.. مي‌شد، به «کارمزد خدمات» تغيير نام پيدا کرد. همچنين آيتم جديدي تحت عنوان «خدمات الکترونيک دولت» براي استفاده از سامانه‌هاي دولتي مانند راهنمايي و رانندگي، شهرداري، ثبت احوال و.. اضافه شده است. مبالغ اين آيتم، پيش از اين به‌طور کلي در آيتم «خدمات مبتني برمحتوا» محاسبه مي‌شد، با افزودن اين رديف، مبالغ به صورت تفکيک شده و مجزا نمايش داده مي‌شوند و بيانگر سرويس‌هايي هستند که از سامانه‌هاي دولتي به درخواست مشترک دريافت مي‌شود.

توليد به روزترين داروهاي ديابت در ايران با همکاري دانمارک
طرح نصب تجهيزات شرکت دارويي نوونورديسک پارس با سرمايه گذاري 70 ميليون يورويي کشور دانمارک در شهرک دارويي برکت شهرستان ساوجبلاغ آغاز شد.
مدير عامل شرکت نوونورديسک پارس گفت : با توجه به پيشرفت‌هاي کشورمان در حوزه دارويي بويژه در حوزه انسولين و داروهاي هموفيلي ، شرکت نوونورديسک از جمله شرکت‌هاي معتبر دارويي جهان محسوب مي‌شود .
وي افزود : اين شرکت که يکي از قطب‌هاي توليد انسولين در جهان است، براساس مطالعات فراوان و درک صحيح از توانمندي‌هاي دارويي ايران ، فعاليتي مشترکي را با بخش خصوصي کشورمان در زمينه توليد به روز‌ترين داروهاي ديابت و هموفيلي آغاز کرده است . قباد شهبازي افزود : با بهره گيري از تجهيزات که در اين همکاري واردکشورمان مي‌شود ، توليد داروهاي اساسي در دستور کار اين شرکت قرار گرفته است . وي گفت : هم اکنون سهم ايران در بازار دارويي جهان حدود يک درصد است که با آغاز به کار اين شرکت شاهد رشد چشمگيري در اين بخش خواهيم بود .مدير عامل شرکت نوونورديسک پارس گفت : هم اکنون اين شرکت با ۱۷۰ نفر نيرو کار خود را شروع کرده است و با تکميل مرحله نخست اين طرح شاهد کارآفريني براي ۴۰۰ نفر خواهيم بود .
در ادامه اين مراسم سفير دانمارک نيز گفت: ظرفيت‌هاي بالاي ايران پس از برجام مورد توجه سرمايه گذاران کشورها قرار گرفته است. سفير دانمارک در ايران با تاکيد بر اينکه شرکت‌هاي دانمارکي با سرمايه گذاري در ايران مي‌توانند به رشد پايدار برسند، گفت: ايران ظرفيت‌هاي بالايي را براي جذب سرمايه گذاري کشورهاي جهان دارد که پس از برجام بيش از پيش آشکار شده است.
دني عنان در آيين آغاز ساخت داروهاي مدرن ديابت در ايران درشرکت توونورديسک دانمارک در شهرک داروئي برکت ساوجبلاغ، افزود: مذاکرات هسته اي تاثير زيادي در اين مورد داشته است. عنان يادآورشد که پس از برجام صادرکنندگان ايراني بهتر از اروپا بعد از تحريم عمل کردند و نرخ متوسط صادرات ايران به اروپا دو برابر شده است، حتي سازمان‌هاي تجارت بين المللي نظر مثبتي در اين زمينه نسبت به ايران دارد. وي تصريح کرد: از سال 2014 و قبل از تحريم‌ها هيچ کس توقع نداشت صادرات ايران به اين شکل تغيير کند، اما اکنون پس از گذشت يک سال موفقيت‌هاي بسيارخوبي به دست آمده است.  سفير دانمارک گفت: اين سرمايه گذاري شاهد خوبي براي اين است که کشورهاي ديگر نيز بدانند که ايران کشوري امن و با ثبات است و مي‌توانند با آرامش در ايران سرمايه گذاري کنند. وي تصريح کرد: من اعتقاد دارم که ايران توانايي جذب سرمايه گذاران ديگر را هم دارد و وجود شرکت توونورديسک جلوه خوبي را براي رساندن ايران به اين هدف رابه وجود مي‌آورد.  وي گفت: اميدواريم با تعامل دوسويه دوکشور همکاري خوبي درآينده انجام شود وقطعا نتايخ خوبي هم حاصل مي‌شود. سفير دانمارک همچنين گفت:‌ اميدواريم روابط تجاري با ايران را با قوت بيشتر ادامه دهيم و همکاري‌هاي سياسي را نيز گسترش دهيم. اين سرمايه گذاري مربوط به بخش خصوصي دانمارک است اما نه تنها براي ايران بلکه براي کشور ما نيز منفعت دارد.