بررسي عملکرد ورزش ايران در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي نشان داد؛
کشورهاي آذربايجان و ترکيه در چهارمين دوره بازيهاي اسلامي‌با يک برنامه ريزي دقيق توانستند با يک صعود چشمگير عنوان قهرماني و نايب قهرماني را از آن خود کنند و کاروان ايران نيز با يک پله سقوط نسبت به دوره قبل، سوم شد.
به نقل از ايسنا، نخستين دوره بازيهاي همبستگي اسلامي‌در سال ۲۰۰۵ به ميزباني عربستان برگزار شد و ۶۰۰۰هزار ورزشکار از ۵۷ کشور در اين دوره حضور داشتند. کاروان ورزشي ايران در نخستين دوره بازيهاي همبستگي کشورهاي اسلامي‌که در عربستان برگزار شد، از مجموع ۱۷ رشته ورزشي حاضر در اين بازيها با ۱۳۰ ورزشکار در ۱۳ رشته حضور يافت که در مجموع با کسب ۱۰ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز بعد از کشورهاي عربستان، مصر و قزاقستان در رده چهارم رنکينگ مدال آوران قرار گرفت.
دومين دوره اين رقابت‌ها که به ميزباني ايران بود برگزار نشد. اندونزي سومين ميزبان بازيهاي همبستگي اسلامي‌بود که ۵۶ کشور در اين رويداد حضور داشتند و کاروان ايران با ۸۸ ورزشکار در ۶ رشته موفق به کسب ۳۰ نشان طلا، ۱۷ نقره و ۱۲ برنز شد و در مکان دوم بازي‌ها قرار گرفت. اندونزي با ۳۶ طلا، ۳۵ نقره و ۳۴ برنز اول شد و مصر با ۲۶ طلا، ۲۷ نقره و ۳۲ برنز در رده سوم جاي گرفت.
چهارمين دوره بازيها نيز ارديبهشت ماه سال جاري به ميزباني آذربايجان در باکو برگزار شد و کاروان ايران با ۱۶۱ ورزشکار در ۱۸ رشته نماينده داشت.
در هر سه دوره برگزار شده از بازيهاي همبستگي اسلامي، کشور‌هاي ميزبان عنوان قهرماني را از آن خود کرده‌اند. نکته قابل تامل در نتايج کسب شده صعود قابل توجه کشور‌هاي آذربايجان و ترکيه در اين دوره از رقابت‌ها بود. آذربايجاني‌ها که در دوره نخست با ۴ مدال طلا و در دوره سوم بازيها با ۶ طلا در مکان هشتم جدول رده بندي قرار داشتند به يک باره در چهارمين دوره بازيها با کسب ۷۵ مدال طلا در رده نخست بازيها قرار گرفتند. کشور ترکيه نيز که در نخستين دوره با ۱ طلا در رده ۱۵ جدول رده بندي و در دور سوم بازيها با ۲۳ مدال طلا در رده پنج جدول قرار داشت در چهارمين دوره با کسب ۷۱ مدال طلا در مکان دوم جدول قرار گرفت. کشور ترکيه ميزبان پنجمين دوره بازيها در سال ۲۰۲۱ خواهد بود و بدون شک خود را براي قهرماني در اين دوره‌اماده خواهد کرد.
کاروان ايران هرچند ۳۰ مدال طلاي دوره قبل را به ۳۹ طلا تبديل کرد اما در رده بندي کشورها از آذربايجان و ترکيه عقب افتاد. شايد اين دو کشور در دوره‌هاي قبل بازيهاي کشورهاي اسلامي‌را چندان جدي نمي‌گرفتند، اما در اين دوره با تمام قوا در اکثر رشته‌هايشان به ميدان آمدند تا ورزش ايران در حضور رقباي قدر محک بخورد.
جهش آذربايجان و ترکيه که در برخي رشته‌ها با استفاده از ورزشکاران مليتهاي ديگر نيز بدست آمده بود، مي‌تواند هشداري براي ورزش ايران باشد. نتايج دور از انتظار دووميداني کاران ايران که هيچ مدال طلايي نگرفتند و يا کاراته مردان ايران که داعيه قهرماني جهان دارد اما در اين بازيها با تمام مهره‌هايش تنها يک طلا گرفت، زنگ خطرهايي بودند که براي ورزش ايران به صدا درآمدند.

استقلال بازيکن امتحان پس داده جذب مي‌کند
سرمربي استقلال تصميم خود را براي جذب بازيکنان مورد نظرش گرفته است و قصد دارد بازيکناني را به خدمت بگيرد که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند.
به نقل از ورزش سه، عليرضا منصوريان قبلا در اظهار نظرهاي مختلف اعلام کرده است که ليستش با 3 بازيکن بسته مي‌شود و با توجه به عملکرد اين باشگاه به نظر مي‌رسد تعداد نفرات جذب شده اين باشگاه از تعداد 4 بازيکن تجاوز نکند.  منصوريان بر خلاف فصل گذشته براي فصل بعد تصميم دارد بازيکناني را جذب کند که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند و با اين شرايط جذب بازيکناني مثل بيت سعيد، رحيم زهيوي و حتي اميد جهانبخش منتفي به نظر مي‌رسد، البته اين بازيکنان تنها در شرايطي براي آبي پوش شدن شانس دارند که بازيکناني که در ليست اوليه استقلال حضور دارند براي فصل بعد با باشگاه به توافق نرسند. پژمان منتظري اولين بازيکني است که مورد توجه آبي‌ها قراردارد تا با جذب اين بازيکن کمربند خط دفاع استقلال محکم شود و آبي‌ها بتوانند با حضور او شرايط بهتري را در خط دفاعي پيدا کند. در اين بين گفته مي‌شود منتظري با استقلالي‌ها به توافق‌هايي هم رسيده است و به احتمال زياد قرارداد او به زودي نهايي خواهد شد. منتظري از ليگ هفتم تا نيم فصل اول ليگ سيزدهم در استقلال بازي مي‌کرد و با جو اين تيم اصلا بيگانه نيست. اما بازيکن بعدي سجاد شهباززاده است، بازيکني که بعد از 2 فصل موفق در استقلال در ابتداي فصل گذشته به ترکيه رفت و در نيم فصل پيراهن نفت را برتن کرد و موفق شد گل قهرماني اين تيم در جام حذفي را بزند. او يکي از مهاجماني است که مورد توجه منصوريان است و از بعد از بازي با العين رسما با استقلال وارد مذاکره مي‌شود. مرتضي تبريزي، کاپيتان سوم اين فصل ذوب آهن از نفراتي است که مورد توجه منصوريان قرار گرفته است چراکه او در تيم اميد با منصوريان کار کرده است و به خوبي با روحيات سرمربي جوان آبي‌ها آشنا است.
محمد رشنونژاد نماينده وزن 60- کيلوگرم تيم ملي جودوي کشورمان در فينال مسابقات قهرماني آسيا مقابل نماينده ژاپن ايپون شد و به مدال نقره بسنده کرد.
 به نقل از فارس، بيست و ششمين دور رقابت‌هاي جودوي قهرماني آسيا از جمعه در ورزشگاه ولودروم هنگ کنگ در حالي از آغاز شد که نمايندگان ايران به مصاف حريفان خود رفتند. محمد رشنونژاد جودوکار وزن ٦٠- کيلوگرم تيم ملي کشورمان در فينال مسابقات براي کسب مدال طلا به مصاف "تاکاتو" از ژاپن را رفت و با شکست مقابل اين جودوکار به مدال نقره بسنده کرد. رشنونژاد پيش از اين با برتري مقابل  هنگ کنگ،   کره جنوبي و ازبکستان به نيمه نهايي راه يافت. وي در ديدار نيمه نهايي اين رقابت‌ها به مصاف "ويجي کومار" از هند رفت و حريف هندي خود را شکست داد. عليرضا خجسته نماينده وزن 60 کيلوگرم تيم ملي جودوي کشورمان با شکست مقابل حريف ژاپني از گردونه رقابت‌ها حذف شد. قاسم نوري‌زاده در وزن 66 کيلوگرم نماينده افغانستان را شکست داد و دور دوم با شکست مقابل نماينده قزاقستان ايپون شد و از گردونه مسابقات حذف شد. در بخش بانوان طاهره آذرپيوند نماينده منهاي 52 کيلوگرم تيم ملي بانوان دور اول مقابل نماينده کره شمالي ايپون شد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال با جرايمي‌از سوي کميته انضباطي AFC مواجه شدند.
به نقل از AFC، کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا، باشگاه پرسپوليس و استقلال را با جرايمي‌مواجه کرد. باشگاه پرسپوليس به دليل استعمال دخانيات توسط هوادارانش در ديدار با الريان قطر با سه هزار دلار جريمه مواجه شد و در مدت ۳۰ روز بايد اين جريمه را پرداخت کند. طبق راي AFC در صورت تکرار اين اتفاق در بازي‌هاي آينده پرسپوليس با جرايم سنگين‌تري مواجه مي‌شود. باشگاه استقلال نيز به دليل تاخير ۱۰ دقيقه‌اي در اعلام فهرست بازيکنان به ناظر بازي، ۱۰۰۰ دلار جريمه شد و در مدت ۳۰ روز موظف به پرداخت اين جريمه است.