جلوگيري از برخوردهاي امنيتي با خبرنگاران  
نماينده تهران در مجلس گفت: مردم درگيري، جنگ و نزاع و افراط‌گرايي را نمي‌خواهند؛ واقعيت اين است که انتخابات 96 رقابت ميان دو انديشه و رويکرد بود و مردم با انتخاب روحاني به رويکرد تعامل مثبت در داخل و خارج رأي دادند. رويکردي که منافع ملي ايران را همواره دنبال مي‌کند.به گزارش ايسنا، غلامرضا حيدري در نطق ميان دستور گفت: از وزراي ارشاد و اطلاعات به ‌جد تقاضا دارم در خصوص جلوگيري از برخوردهاي امنيتي با روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه تلاش و پيگيري ويژه کنند زيرا اين قشر عموماً جوان و از مظلوم‌ترين اقشار جامعه هستند.وي گفت: صداوسيما متأسفانه در ايام انتخابات در تخريب دولت مستقر از مرز بي‌طرفي بسيار خارج شد.

مشکلات برگزاري انتخابات رفع شود
رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به صف‌هاي طولاني مردم براي شرکت در انتخابات اخير گفت: علي رغم تاکيد چند باره قانون براي مکانيزه شدن انتخابات و به دنبال آن رفع نگراني مردم و صرفه جويي در وقت‌شان اما عملا اين روند انجام نشده است.به گزارش ايسنا، علي لاريجاني گفت: بر اين اساس کميسيون شوراها با کمک مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شوراي نگهبان جلسات فشرده‌اي براي حل اين مساله برگزار کند. اگر لازم است نرم افزارها کنترل شده تا انتخابات بعدي مکانيزه برگزار شود و اين صف‌هاي طولاني را نداشته باشيم.وي گفت: طبيعتا بعد از ثبت کد ملي احتياجي به ثبت مشخصات سجل نيست چون وقت گير است. به طور کلي الان زمان خوبي براي رفع مشکلات است.

 تروريسم در رأس تهديدات امنيتي جهاني
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: ائتلاف ايران، روسيه، سوريه، عراق و حزب الله لبنان در صحنه سوريه توانست معادلات را تغيير دهد.به گزارش ايسنا علي شمخاني در گفت‌وگو با ايراس افزود: هنوز تهديد تروريسم در رأس تهديدات امنيتي ملي جامعه جهاني است. اگر چه قدرتمندترين گروه تروريستي يعني داعش در طي دو سال اخير روند رو به اضمحلالي داشته و اکثر مناطق تحت تصرف خود در عراق و بسياري از مناطق تحت کنترل در سوريه را از دست داده است، اما اين به مفهوم کاهش تهديد تروريستي نيست.وي گفت: اين ائتلاف حتي اگر نيازي به اقدام نظامي‌نداشته باشد از نظر فکري بسيار حائز اهميت است. چرا که ريشه کني تفکر تروريستي مستلزم از بين بردن زمينه‌هاي آن و اصلاح تفکرات انحرافي و افراطي است.


مردم انقلاب را به ريل اصلي بازگرداندند
فرزند آيت الله‌هاشمي‌گفت: آيت الله‌هاشمي‌ريشه اصلي مشکلات کشور قبل از سال ۹۲ را بداخلاقي‌ها و اختلاف افکني‌ها مي‌دانست اما مردم در آن سال با رأي خودشان کشور را به ريل اصلي اش بازگرداندند.به گزارش ايسنا ، ياسر‌هاشمي‌گفت: مشکلي که آيت الله‌هاشمي‌در هشت سال دولت سابق مي‌ديد و از آن ابراز نگراني مي‌کرد، فقط به دليل مسائل سياست خارجي يا بحران اقتصادي نبود، بلکه وي ريشه اصلي مشکلات کشور را در بداخلاقي‌ها، دروغ و تهمت‌ها و تفرقه و اختلاف انداختن بين مردم و مسئولان مي‌دانست . وي با ابراز تأسف از بداخلاقي‌هاي سال‌هاي اخير در عرصه سياسي به ويژه در مناظرات اخير انتخابات رياست جمهوري گفت: امروز گاهي مي‌بينيم که براي برخي افراد، گويا هدف، وسيله را توجيه مي‌کند و براي نيل به اهداف خود از هيچ دروغ و تهمت و مسائل غيراخلاقي فروگذار نمي‌کنند.وي تصريح کرد: نبايد اجازه داد که مثل برخي مقاطع گذشته، بين مردم با نظام فاصله بيافتد يا اخلاقيات زير پا گذاشته شود که ان مسائل مانع از اين خواهد شد که انقلاب اسلامي‌به نتايج مطلوب برسد .

دولت دوازدهم از شايسته‌‌ترين‌ها تشکيل شود
وزير علوم دولت اصلاحات با بيان اينکه از قانون انتخابات تفسير درستي نشده است گفت: اگر تفسير از اين قانون درست بود راي روحاني بيش‌تر مي‌شد. مصطفي معين در پاسخ به اين که آيا مي‌توان منتظر حضور وزراي اصلاح‌طلب در کابينه دولت بعدي بود، اظهار کرد: اصلاح طلبان ازدولت سهم خواهي نمي‌کنند اما انتظارشان اين است که براساس آرمانهاي ديني و ملي و تخصصي، دولت دوازدهم از شايسته‌‌ترين‌ها تشکيل شود. کابينه‌اي که از بالاترين سطح کارآمدي و کفايت برخوردار باشد.وي سپس گفت: براي تشکيل کابينه، اصل را بر شايستگي افراد و فراتر از مواضع سياسي آنها مي‌گذاريم. در شرايط برابر، طبيعي است که رئيس‌جمهور کابينه‌اش را براساس نزديکي فکري و نظري و اعتماد متقابل با افراد مي‌چيند. با وجود شرايط برابر از نظر کارآمدي؛ انتخاب زنان ، جوانان و اقليتهاي قومي‌و مذهبي اولويت خواهد داشت. هرچه دولت از تنوع‌ فکري، تخصصي و بافت اجتماعي متفاوتي تشکيل شده باشد دولت موفق‌تر و از مقبوليت بيشتري برخوردار مي‌شود. معين با اشاره به ضرورت همکاري و فعاليت دو جريان اصولگرايي و اصلاح طلبي در داخل کشور گفت: اصلاح طلبان و اصولگرايان اصيل دو جريان فکري ضروري براي توسعه سياسي و پيشرفت کشور هستند . آن‌ها بايد پيشبرد عقايد خود را از خودشان آغاز کنند. بزرگترين الگوي اخلاق براي جامعه بشري پيامبر اسلام است. ويژگي ايشان چه بود؟ ساده زيستي، مدارا با مردم، پرهيز از هرگونه دروغ و افترا و نفاق و ريا، شريک شدن در درد و رنج مردم و دلسوزي آنها از جمله ويژگيهاي اخلاقي ايشان است.
روحاني در ضيافت افطار با رييس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي:
رييس جمهور با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات 29 ارديبهشت، خواهان تقويت وحدت در جامعه و تلاش همگاني براي تحقق اهداف بلند کشور شد.حجت الاسلام حسن روحاني در ضيافت افطار با رييس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، انتخابات رياست جمهوري دوره دوازدهم را به نزول باران رحمت الهي توصيف کرد و گفت: حضور پرشور مردم، تلاش دشمناني را که مي‌خواستند کشور را تحت فشار بيشتر قرار دهند، خنثي کرد.
روحاني افزود: رييس جمهور آمريکا به منطقه‌امده بود، سران برخي کشورها را جمع کرده بودند و هدف اصلي آنها فشار به ملت ايران بود، اما در يک موقعيت تاريخي و استثنايي مردم پاي صندوق آرا حضور يافته و به خوبي پاسخ بدخواهان را دادند.رييس جمهور گفت: از رهبري معظم انقلاب که با درايت اين انتخابات را به درستي هدايت و ساماندهي کردند و از مردم که حضور باشکوهي در انتخابات داشتند و حرفشان را با صراحت و نجابت زدند و از ترکيب اين درايت، نجابت و صراحت براي کشور در سطح جهان، امنيت، آرامش و عظمت آفريده شد، تشکر مي‌کنم.روحاني تصريح کرد: اين حضور گسترده مردم نشان مي‌دهد، اگر حاکمان در برابر مردم سعه صدر نشان دهند، مردم در برابر آن سعه صدر پاسخ مناسب مي‌دهند؛ مردم در برابر اين سعه صدر در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت و فداکاري مي‌کنند و با اين فداکاري براي کشور عظمت مي‌آفرينند. اگر ما هم در برابر مردم مهربان و فداکار باشيم، مردم به مسير انقلاب و نظام اسلامي‌پاسخ مناسب مي‌دهند.رييس جمهور از رييس مجلس، هيات رييسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌که در اين انتخابات حضوري فعال و تاثيرگذار در سطح کشور و در حوزه‌هاي انتخابيه داشتند نيز تشکر و خاطرنشان کرد: اين شور بايد حفظ شود. اگر دولت و مجلس با هم باشند، اين شور حفظ مي‌شود. البته همه قوا بايد با هم باشند، منتها سر و کار دولت بيشتر با نمايندگان مجلس است. اين نمايندگان مجلس هستند که با راي به کابينه پيشنهادي دولت، به هيات دولت مشروعيت بيشتر مي‌دهند تا کارشان را شروع کنند.روحاني گفت: از ديد ما مجلس تنها يک مرجع قانونگذاري نيست و حتي تنها مرجع قانونگذاري و نظارت هم نيست؛ از نظر ما مجلس نقش بسيار مهمي‌دارد و همانطور که‌امام(ره) فرمود، مجلس از نظر ما عصاره فضائل يک ملت بزرگ است. مجلس مي‌تواند در کشور جريان سازي و فرهنگ سازي کند و انسجام و وحدت در جامعه بيافريند.رييس جمهور با تاييد اين گفته رييس مجلس که بعد از انتخابات بايد از مسائلي که در انتخابات پيش آمد بگذريم، اضافه کرد: در انتخابات مسائلي پيش مي‌آيد مقداري از آن طبيعي بوده و مقداري غيرطبيعي است، اما بايد از اين مسائل بگذريم و آنها را فراموش کنيم. بايد به فکر آينده و اهدافمان باشيم.روحاني فلسفه برگزاري انتخابات و رجوع به صندوق آرا را حصول پيشرفت و ارتقاي معيشت و منزلت و حل مشکلات مردم دانست و اظهار داشت: دولت بدون ياري مجلس و اساسا قواي سه گانه بدون کمک يکديگر و بدون کمک ساير ارکان کشور و همه اينها بدون هدايت و حمايت مقام معظم رهبري نمي‌توانند به اهداف بلند کشور دست يابند.رييس جمهور با بيان اينکه همه مسائل ديگر مثل انتخابات فرع و مسير رسيدن به اهداف بلند کشور مثل رشد و حل مشکلات مردم است، تصريح کرد: همه بايد کمک کنند. نه تنها 24 ميليون نفري که به کانديداي منتخب راي دادند، بلکه 16 ميليون نفر ديگر و حتي حدود 15 ميليون نفر ديگري که به هر دليل راي ندادند، همه بايد در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند. دکتر روحاني خاطرنشان کرد: دولت به تنهايي نمي‌تواند بر مشکلات بزرگ کشور مثل اشتغال و رسيدن به رشد حداقل 8 درصدي فائق آيد. مگر مي‌شود با رشد 4 درصدي هدف ايجاد 955 هزار شغل در سال را محقق کرد. خود تحقق رشد 8 درصد که در برنامه‌امده چگونه بايدحاصل شود، چقدر سرمايه گذاري ساليانه مي‌خواهد؟
رييس جمهور گفت: اگر مي‌خواهيم مشکل اشتغال را درست کنيم و با فقر مبارزه کنيم، بايد همه به هم کمک کنيم. شعارها و اهداف همه کانديداها در اين انتخابات تقريبا يکي بود و فقط با شيوه‌هاي متفاوت بيان شد. همه به دنبال رفع مشکل اشتغال، رشد اقتصادي و حفظ برجام بودند. همه بر سر اينکه اهداف اصلي کدامند، اتفاق نظر داشتيم و حالا بايد تحقق اين اهداف را دنبال کنيم.روحاني اضافه کرد: يک نکته مهم براي تحقق اين اهداف اين است که بايد سياست از عرصه اقتصاد کنار برود. سياست تا حالا سوار اسب اقتصاد بوده است. اگر بخواهيم اقتصاد کشور را درست کنيم، بايد اين وضعيت برعکس شود. بايد به اقتصاد به عنوان هدف اول نگاه کنيم، چنانکه بارها رهبري تاکيد کرده‌اند که اقتصاد هدف اول و اصلي است.رييس جمهور اظهار داشت: بايد سياست از عرصه اقتصاد کناربرود تا ميدان براي بخش خصوصي باز شود. بايد دولت اقتصاد را رها کند؛ نه دولت بنگاه دار خوبي است و نه عزيزان نظامي‌ما. بايد اقتصاد را به مردم واگذار کنيم و يک ميدان رقابت آزاد براي مردم بوجود بياوريم.روحاني تصريح کرد: شما نمايندگان، خودتان در برنامه آورده‌ايد که بخشي از سرمايه گذاري لازم در 5 سال آينده بايد از خارج تامين شود و سرمايه داخلي براي تحقق اهداف کشور کافي نيست. در 20 سال گذشته کمتر از 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي جذب کرده‌ايم که با اين ارقام تحقق رشد اقتصادي 8 درصدي و ايجاد 955 هزار شغل ممکن نيست.
هدف بايد تقويت اقتصاد ملي باشد
رييس مجلس نيز در اين مراسم گفت: امروز مسأله اصلي در کشور وضعيت اقتصادي بوده و اقتصاد ملي کشور ما دچار مشکل اساسي و جدي است.رييس مجلس با اشاره به اينکه متأسفانه‌امروز اقتصاد ملي ما ضعيف است و معتقديم اگر اين مسأله رونق پيدا کند، بسياري از چالش‌ها برطرف خواهد شد گفت: تابلوي اصلي دولت دوازدهم بايد رونق اقتصاد ملي باشد، ساماندهي اقتصاد کشور، تنها بر عهده چند دستگاه يا وزارتخانه نيست، بلکه بايد همه قوا و مسئولين از عمق جان آن را درک و تلاش کنند.لاريجاني با اشاره به اينکه متناسب با شرايط امروز کشور دولت بايد تابلوي رونق اقتصاد ملي را در دست داشته و چينش نيروهاي خود را متناسب با آن انجام دهد، اظهار داشت: افرادي بايد کارها را برعهده بگيرند که ابتکار کافي براي توسعه و رونق اقتصادي را دارا بوده، تجربه کافي داشته و براي انجام اقدامات، انقلابي باشند و توانمندي لازم براي ايجاد رونق اقتصاد ملي را داشته باشند.رييس مجلس گفت: نبايد احزاب و گروه‌ها در زمينه چينش نيروها در دولت بخواهند سهم خواهي کنند، بلکه مهم اين است که افراد کاردان و شايسته براي انجام امور کشور بکار گرفته شود.لاريجاني با اشاره به حضور نيروهاي کارآمد در دولت يازدهم از جمله وزير جهاد کشاورزي که مورد تأييد همه گروه‌ها و جناح‌ها هستند، گفت: در چينش نيروها خط بازي و سياسي کاري اهميتي ندارد بلکه مهم استفاده از نيروهاي کارآمد است که مي‌توانند براي کشور به خوبي کار کرده و امور را سامان دهند.رييس مجلس شوراي اسلامي‌افزود: در شرايط کنوني آنچه باعث مي‌شود که دولت توفيق پيدا کند، اين است که بتواند ميان قوا هماهنگي ايجاد کرده و ملاحظات رهبري را در امور مد نظر قرار دهد.
لاريجاني با اشاره به تأکيدات دين مبين اسلام و پيامبر اکرم(ص) بر ضرروت عدم کينه ورزي مسلمانان نسبت به همديگر، افزود: بايد از انجام امور و ايراد سخناني که موجب بدبيني مي‌شود، پرهيز کنيم، چرا که بايد نسبت به يکديگر گذشت کرده و شرايط را با حلم و صبوري براي توسعه همگرايي ملي در کشور فراهم کنيم.