مديرعامل بانک کشاورزي در اجلاس چین مطرح کرد:
مديرعامل بانک کشاورزي در اجلاس بين المللي كميته اجرايي آپراكا در چين : كاهش فقر و افزايش دسترسى گروه‌هاى فقير به اعتبارات ، در كانون سياست‌هاى اقتصادى و اجتماعى دولت ايران قرار دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و همکاري‌هاي بين الملل بانک کشاورزي، دکتر شهيدزاده ضمن حضور در اين اجلاس، طي سخناني در نشست سياست منطقه اي با عنوان فقرزدايي و خدمات مالي با تاکيد بر اين نکته که كاهش فقر و افزايش دسترسى گروه‌هاى فقير به اعتبارات ، در كانون سياست‌هاى اقتصادى و اجتماعى دولت ايران قرار دارد، به تشريح طرح‌هاي فقرزدايي بانك كشاورزي و اهميت اين مساله براي دولت ايران پرداخت که متن آن به شرح ذيل مي‌باشد.رئيس محترم و اعضاي هيئت رئيسه آپراکا، خانم‌ها و آقايان، سلام عليکم،اينجانب به نمايندگي از هيئت جمهوري اسلامي‌ايران، اين جلسه را که با هدف فقرزدايي و توانمندسازي افراد کم درآمد برگزار مي‌شود به فال نيک مي‌گيرم و اميدوارم که نتيجه اين جلسه راهبردهايي براي ريشه کن کردن فقر و ايجاد رفاه براي تمام جوامع انساني باشد.کاهش فقر و کمتر کردن فاصله طبقاتي در مرکز سياست‌هاي اقتصادي و اجتماعي جمهوري اسلامي‌ايران قرارداد و دولت با اجراي برنامه‌هاي توسعه متوازن، توسعه مناطق محروم و پرداخت‌هاي انتقالي به اقشار کم درآمد به دنبال آن است که گروه‌هاي فقير جامعه را در جريان حرکت به سمت رشد و تعالي انساني قرار دهد.
در کنار اين برنامه‌ها، گسترش دسترسي گروه‌هاي فقير به تسهيلات مالي و بخش مالي هم در اولويت‌ برنامه ريزي‌هاي دولت ايران قرار دارد.از جمله برنامه‌هاي در دست اجراي بانک کشاورزي براي توانمندسازي افراد کم درآمد مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
1- برنامه‌هاي اجرا شده براي افزايش دسترسي گروه‌هاي کم درآمد و فقير به اعتبارات، تسهيلاتي است که از محل منابع قرض الحسنه براي اشتغال اين قشر پرداخت مي‌شود. از جمله پرداخت تسهيلات 100 ميليون ريالي براي اشتغال از محل منابع قرض الحسنه بانک‌ها که در اين برنامه، بانک کشاورزي نقش محوري دارد.
با پرداخت اين تسهيلات، گروه‌هاي تحت پوشش مستمري کميته‌امداد و سازمان بهزيستي، با کسب درآمد از محل اشتغال خود، از پوشش دريافت مستمري خارج شده‌اند به گونه اي که سال گذشته فقط با پرداخت تسهيلات قرض الحسنه، بيش از 50 هزار خانوار از پوشش کميته‌امداد امام خميني خارج و صاحب شغل مستقل و زندگي مناسبي شده‌اند.
2-  تأمين تسهيلات سرمايه در گردش با متوسط مبلغ 100 ميليون ريال (10 هزار دلار) براي کشاورزان کوچک از سوي بانک کشاورزي از ديگر اقدامات بانک کشاورزي براي توانمندسازي افراد کم درآمد است.
در اجراي اين برنامه هر سال حدود 60 درصد از کل تسهيلات پرداختي توسط بانک کشاورزي، به اين قبيل کشاورزان کوچک اختصاص مي‌يابد. با اين طرح کل سرمايه در گردش توليدکنندگان کوچک تأمين و توانسته‌اند در خودکفايي محصولات کشاورزي نقش مهمي‌ايفا کنند.
3- اجراي طرح بانکداري پيوندي ازسوي بانک کشاورزي که با تشکيل گروه‌هاي خوديار و با همکاري صندوق بين المللي توسعه کشاورزي (ايفاد) اجرا شده است ، اقدام موثر ديگر بانک کشاورزي است. در اين برنامه 2500 گروه خوديار با بيش از 41 هزار عضو تشکيل وحدود 430 ميليارد ريال معادل20 ميليون دلار تسهيلات به اين گروه‌ها پرداخت شد.
4-  ايجاد سامانه اعتبارات خرد در بانک کشاورزي براي تسهيل دسترسي گروه‌هاي کم درآمد به سامانه بانک کشاورزي و درخواست اعتباري و پيگيري اتوماتيک آن تا زمان دريافت اعتبار.
5- اختصاص 1.5 ميليارد دلار اعتبار از سوي مجلس و دولت جمهوري اسلامي‌ايران براي ايجاد شغل و فقرزدايي در روستاها از طريق بانک کشاورزي .
اين گزارش مي‌افزايد ؛ درشصت و هشتمين اجلاس كميته اجرايي آپراكا و همايش بين المللي خدمات مالي و فقرزدايي که با حضور نمايندگان کشورهاي عضو، از روز16خرداد آغاز شده است وتا روز 17خرداد در شهر پکن کشور چين ادامه خواهد داشت، روح الله خدارحمي‌عضو هيات مديره بانک کشاورزي، مديرعامل اين بانک را همراهي مي‌کند.
مديرعامل بانک ملي ايران اعلام کرد: اين بانک در سال گذشته يک ميليون و 677 هزار و 557 فقره تسهيلات پرداخت کرده که 344 هزار و 288 فقره آن تسهيلات قرض الحسنه بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده افزود: اين تعداد تسهيلات قرض الحسنه به مبلغ 25 هزار و 432 ميليارد ريال در اختيار متقاضيان قرار گرفته است. وي ادامه داد: تسهيلات قرض الحسنه 20 درصد تعداد کل تسهيلات پرداختي بانک در سال گذشته را شامل شده است. مديرعامل بانک ملي ايران با اشاره به اين که در سال گذشته بيشترين تعداد تسهيلات پرداخت شده (به تفکيک عقود) از سوي بانک ملي ايران به تعداد يک ميليون و 53 هزار و 849 فقره در حوزه مشارکت مدني بوده است، اظهار کرد: اين رديف از نظر مبلغ نيز با رقم 665 هزار و 185 ميليارد ريال، بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است. وي افزود: بانک ملي ايران در حوزه کشاورزي و صنايع تبديلي در سال گذشته بيش از 80 هزار فقره تسهيلات پرداخت کرده که رقم آن به بيش از 32 هزار ميليارد ريال رسيده است. به گفته حسين زاده، در سال گذشته همچنين در حوزه مسکن بيش از 48 هزار فقره تسهيلات به مبلغ بيش از 10 هزار ميليارد ريال پرداخت شده است.
عليرضا پويان شاد، مديرعامل و عضو هيات مديره بانک سرمايه به طور سرزده از چهار شعبه سعادت آباد، سرو شرقي، چهارراه رشيد و بني‌هاشم بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مديرعامل و عضو هيات مديره اين بانک، به طور سرزده در چهار شعبه سعادت آباد، سرو شرقي، چهارراه رشيد و بني‌هاشم حضور يافت و ضمن ديدار با يکايک همکاران اين شعب، به صورت رو در رو با آنها به گفتگو پرداخت.
مديرعامل بانک سرمايه در اين بازديدها، ابتدا با مسئول هر شعبه در زمينه وضعيت منابع و مصارف و همچنين وضعيت عملکرد شعبه در خصوص ضمانت‌نامه‌ها، دستگاه‌هاي پوز و خودپرداز و ساير مسائل مربوطه به گفت و گو پرداخت و ضمن شنيدن نظرات و پيشنهادات مسئولان شعب، راهکارها و پيشنهادات خود را جهت بهبود عملکرد هر شعبه ابراز نمود.
اين گزارش مي‌افزايد در ادامه اين ديدار صميمانه، پويان شاد ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف هر شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به همکاران جوان شعبه بيان نمود و همکاران شعبه نيز نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادهاي خود را پيرامون مسائل شعبه با وي در ميان گذاشتند.
مرتضي اکبري مدير عامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در جمع خيرين سلامت که در مرکز بين المللي همايش‌هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران با حضور دكتر قاضي زاده‌هاشمي‌وزير بهداشت برگزار شد بيان داشت: اين بانك داراي ساختاري اجتماعي است و منابع آن از محل سپرده گذاري خيرين آحاد جامعه سازمان‌ها و ارگان‌هاي مردم نهاد تامين شده است و بالغ بر ۹۰ درصد آن را به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه اختصاص داده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، مرتضي اکبري در جمع خيرين حوزه سلامت، ضمن اشاره به سبد محصولات و تاريخچه بانک بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران افتخار دارد تا به عنوان اولين و بزرگترين بانك تخصصي قرض الحسنه در كشور به هموطنان عزيزمان خدمات بانكي در بستر قرض الحسنه اعطا نمايد.
وي افزود: بانک قرض الحسنه مهر ايران يک بانک اجتماعي است که داراي ساختاري متفاوت از ساختار ساير بانك‌هاي تجاري كشور مي‌باشد و كاركرد آن پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد حداكثر تا ۴ درصد مي‌باشد.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ادامه داد: اين بانک در طول مدت زمان فعاليت خود گام‌هاي اساسي و موثري در راستاي ترويج و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و کاهش ميزان آسيب‌هاي اجتماعي و تامين مايحتاح نيازمندان واقعي جامعه برداشته است.اکبري خاطر نشان ساخت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در سال ۸۶ به همت ۱۰ بانک بزرگ کشور و با سرمايه اوليه ۱۵۰۰ ميليارد تومان ايجاد شده و خوشبختانه با رويكردي كه براي آن مدنظر است تنها در زمينه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به اشخاص حقيقي و حقوقي فعاليت مي‌نمايد.وي اضافه کرد: اين بانک در حوزه‌هاي معيشت، ازدواج، سلامت و درمان و همچنين کارآفريني و مشاغل خرد، طي ۹ سال فعاليت خود بالغ بر ۲ ميليون و ششصد هزار فقره تسهيلات ارزان قيمت و با کارمزد حداكثر ۴ درصد پرداخت نموده است.
با برگزاري مجمع عمومي‌عادي به طور فوق العاده بانک تجارت ، ترکيب اعضاي هيات مديره اين بانک تغيير يافت .
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در اين جلسه که عصر روز شنبه سيزدهم خردادماه با حضور 81 درصد سهامداران و نمايندگان دولت جمهوري اسلامي‌ايران ، شرکت‌هاي سرمايه گذاري سهام عدالت ، نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانوني برگزار شد ابتدا "عسگري ماراني" رييس مجمع عمومي‌عادي به طور فوق العاده بانک تجارت توضيحاتي در خصوص روند قانوني معرفي اعضاي هيات مديره و چگونگي راي گيري براي انتخاب آنان ارائه داد .
پس از سخنان رييس مجمع ، راي گيري براي انتخاب چهارنامزد معرفي شده براي تصدي عضويت در هيات مديره بانک تجارت که صلاحيت آنها از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران مورد تاييد قرار گرفته است، برگزار شد که با تاييد سهامداران آقايان محمدابراهيم مقدم ، عباس اشرف نژاد ، غلامحسين مظفري و هيبت اله سميع با راي اکثريت مطلق حاضرين در مجمع به عنوان اعضاي هيات مديره بانک تجارت انتخاب شدند .
همچنين با تصميم مجمع ، مقرر شد انتخاب عضو پنجم هيات مديره بانک تجارت و دو عضو علي البدل براي عضويت در هيات مديره اين بانک در جلسه مجمع عادي ساليانه اين بانک صورت گيرد .
پس از برگزاري مجمع جلسه ي هيات مديره اين بانک نيز برگزار شد که با تصميم اعضا، ، هيبت اله سميع به عنوان رييس هيات مديره و محمد ابراهيم مقدم به عنوان نايب رييس هيات مديره و مديرعامل اين بانک انتخاب
شدند.

جمعي از مديران اقتصادي ، صنعتي و بانكي در نامه‌هاي جداگانه اي از افخمي‌، رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن به خاطر دستاوردهاي اين بانك در دوران دولت تدبير و اميد و در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و ايجاد توسعه پايدار صنعتي در كشور قدرداني كردند .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ،صالحي نيا معاون امور صنايع وزير صنعت ، معدن و تجارت ،نوابي معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت و رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان ، حميدرضا عظيميان معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن، آيت اللهي مديرعامل بانك كارآفرين ، رسول اف مديرعامل بانك آينده و جوادي مديرعامل موسسه اعتباري ملل عملكرد بانك صنعت ومعدن را عاملي مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي ، توسعه صنعتي و افزايش سطح اشتغال در كشور توصيف كردند.

در چهارمين جشنواره ستارگان روابط عمومي‌ايران و مراسم نکوداشت روزروابط عمومي، مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر مورد تقدير قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، در اين جشنواره باتمرکز بر موضوع «روابط عمومي‌و حقوق شهروندي» و با حضور مسئولان عالي رتبه کشوري و صدها نفر از کارکنان روابط عمومي‌هاي کشور برگزارشد، به دليل موفقيت در بخش‌هاي مختلف روابط عمومي‌و رضايت مشتريان، جايزه ستاره ارتباطي صنعت بانکداري ، را به خود اختصاص داد و مورد تقدير قرار گرفت. بر اين اساس، اعطاي ستاره خدمت به بازنشستگان روابط عمومي، تجليل ازفوت شدگان صنف روابط عمومي‌با اعضاي ستاره ماندگار روابط عمومي،تکريم از مديران متخصص روابط عمومي‌با اعطاي ستاره شايستگي، تقديراز ستاره ارتباطي دولت و نيز معرفي ستارگان ملي و استاني روابط عمومي‌در سال 1395 از اهداف اصلي چهارمين جشنواره ستارگان روابط عمومي‌ايران و مراسم نکوداشت روز روابط عمومي‌بود.

در مراسمي‌با حضور اعضاي هيأت مديره، مشاور مدير عامل، مديران امور، رؤسا و معاونان ادارات کل از مدرسان دوره‌هاي آموزشي در بانك تقدير شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرنگار بانک مسکن، در اين مراسم جعفر آقاملايي، عضو هيأت مديره بانک با بيان اينکه هر ساله براي ۹ هزار نفر از کارکنان، آزمون سنجش شغلي برگزار مي‌شود، ادامه داد: اميدواريم با همکاري کارکنان، در حوزه‌اموزش روز‌به‌روز پيش رفته و به سوي بانکداري حرفه‌اي حرکت کنيم.
وي خواستار آن شد که برنامه‌هاي آموزشي، بر اساس زمان و شرايط روز تغيير کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در استان گلستان در ديدار با رئيس اداره‌امور شعب استان با اشاره به رويکرد بانک مهر اقتصاد به دو مقوله مرابحه و اقتصاد مقاومتي گفت: رعايت اصول فقهي و اجراي بانکداري بدون ربا و تحقق نظام پولي و مالي اسلامي‌در نظام بانکي، تاثير بسيار مطلوبي بر زندگي مردم خواهد داشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان گلستان؛ آيت‎الله سيد عبدالهادي حسيني‎ شاهرودي _ نماينده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري_ در اين ديدار با تاکيد بر تحقق شعار سال اظهار داشت: تقويت مالي و همه جانبه واحدهاي صنعتي و طرح‌هاي زودبازده و توجه به ايجاد اشتغال باعث رونق اقتصادي در جامعه خواهد شد.
وي در ادامه اقدام عملي بانک مهر اقتصاد به سمت اجرايي کردن قرارداد مرابحه در ارائه تسهيلات را موجب مسرت خواند و عنوان کرد: رعايت اصول فقهي و اجراي بانکداري بدون ربا و تحقق نظام پولي ومالي اسلامي‌در نظام بانکي، تاثير بسيار مطلوبي بر زندگي مردم خواهد داشت.
رسول سعيدي حقيقت_ رئيس اداره‌امورشعب استان گلستان_ نيز در اين ديدار ضمن بيان عملکرد سه سال گذشته اين بانک در حوزه اقتصاد مقاومتي بيان کرد: ظرف اين مدت تسهيلات مناسبي در 27 عرصه اقتصاد مقاومتي در استان گلستان اعطا شده که بخش قابل توجهي از آن در سال 94 پرداخت شده است.

براي دو سال آينده "اقتصادنوين" رئيس کميسيون کارت بانک‌هاي کشور شددر اولين جلسه کميسيون کارت بانک‌هاي کشور در سال 96، رياست اين کميسون با نظر اکثر نمايندگان بانک‌هاي دولتي و خصوصي به سرپرست مديريت بازار و توسعه مشتريان بانک اقتصادنوين رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين جلسه که با هدف تعيين رئيس، نايب رئيس و دبير کميسيون کارت بانک‌هاي کشور برگزار شد و بيش از 40 تن از نمايندگان بانک‌هاي دولتي و خصوصي حضور داشتند، با راي اکثريت، مجددا علي کبيري رئيس فعلي کميسون کارت بانک‌هاي کشور، به رياست اين کميسيون منصوب شد. همچنين نازيلا آستاني‌نژاد از بانک کارآفرين نيز به عنوان نايب رئيس کميسيون و کمال نيک‌سيرت از بانک اقتصادنوين به عنوان دبير براي دوسال ديگر انتخاب شدند.در اين نشست ابتدا کبيري به تشريح وضعيت فعلي کميسيون کارت بانک‌ها پرداخت و با اشاره به نواقص و ضعف‌هاي موجود در اين کميسيون، بر تعامل بيشتر بانک‌ها براي افزايش دانش در خصوص خدمت کارت اعتباري، بهره‌برداري صحيح از فرصت‌ها و به اشتراک گذاشتن دانش بين يکديگر تاکيد کرد.گفتني است بعد از ارائه گزارش عملکرد، رأي گيري براي انتخاب مجدد رياست کميسيون صورت گرفت و با توجه به اينکه رياست دوره‌اي بانک اقتصادنوين در اين کميسيون به پايان رسيد، تمامي‌نمايندگان با تاکيد بر حفظ شرايط موجود، بر همان ترکيب قبلي اعضاي منتخب رأي دادند.

فرآيند رسيدگي به شکايت‌هاي مشتريان بانک سامان که سال گذشته گواهينامه ايزو 10002:2014 دريافت کرده بود، موفق شد اين گواهينامه را براي يک سال ديگر تمديد اعتبار کند.
منصور مومني مدير روابط عمومي‌و صداي مشتريان بانک سامان با اعلام اين خبر گفت: فرآيند رسيدگي به شکايت‌هاي مشتريان از سال 1390 با استقرار سيستم‌ها و روش‌هاي مناسب در بانک پياده‌سازي و عملياتي شده است و از سال 1394 تحت نظارت مداوم و ارزيابي کارشناسان شرکت توف نورد ايران قرار گرفت.
مدير روابط عمومي‌و صداي مشتريان بانک سامان تصريح کرد: پروژه استانداردسازي فرآيند رسيدگي به شکايت‌هاي مشتريان، در راستاي افزايش رضايت و وفاداري مشتريان بانک و کاهش زمان رسيدگي به شکايت‌هاي مشتريان با تمرکز بر افزايش کيفيت عملياتي شده است که سال گذشته پس از تاييد آن، گواهينامه ايزو 10002:2014صادر شد.
مومني خاطرنشان کرد: پس از برگزاري مميزي مراقبتي توسط مميز شرکت توف نورد ايران در هفته گذشته، گواهينامه ايزو 10002 بانک سامان براي يک سال ديگر تمديد اعتبار شد.
راه‌اندازي سامانه پيام‌رسان چابک بانک کارآفرين
در راستاي توسعه و تکميل خدمات بانکداري الکترونيک بانک کارآفرين، محصول جديد سامانه پيام‌رسان کارآفرين (چابک) براي مشتريان بانک طراحي، و از روز سه شنبه 16 خردادماه عملياتي گرديد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، سامانه پيام‌رسان کارآفرين که تحت نام "چابک" راه‌اندازي شده است، برنامه‌اي است که روي تلفن همراه مشتري نصب مي‌شود. مشتريان بعد از نصب برنامه و فعالسازي آن، قادر خواهند بود پيام‌هاي بانکي (در فاز اول تراکنش‌هاي بانکي) را از طريق آن دريافت کنند.بر اساس اين گزارش، برنامه چابک براي گوشي‌هاي هوشمند مجهز به سيستم‌هاي عامل Android و iOS (همه نسخه‌ها) طراحي و ارائه شده است. بعد از نصب و فعالسازي برنامه، به محض انجام عمليات بانکي توسط مشتري، پيام مرتبط با عمليات از طريق اينترنت و به صورت سيستمي‌به برنامه چابک ارسال خواهد شد. قابل ذکر است جهت دريافت پيام‌ها، لازم است تلفن همراه مشتري به اينترنت متصل باشد.در برنامه چابک، امکان مديريت و دسته‌بندي پيام‌ها بر اساس نوع تراکنش (واريز يا برداشت) وجود دارد. علاوه بر اين، براي هر يک از تراکنش‌ها، امکان برچسب‌گذاري و دسته‌بندي هزينه‌ها و درآمدها نيز پيش‌بيني شده است. در اين سامانه‌امکان گزارش‌گيري و فيلتر کردن پيام‌ها بر اساس معيارهايي از قبيل تاريخ و مبلغ تراکنش، برچسب‌ها (پرداخت قبض، اقساط تسهيلات و...) و نوع تراکنش
 (به تفکيک واريز و برداشت) نيز وجود دارد.

اهتمام ويژه بانک صادرات
 در اعطاي تسهيلات اشتغالزا

بانک صادرات ايران از سال 1395 تقويت بانکداري خرد و حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را در دستور کار قرار داد که بر اين اساس طي مدت يادشده بالغ بر 61هزار و 800 ميليارد ريال تسهيلات به 14 هزار و 800 بنگاه کوچک و متوسط پرداخت کرده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و تحقق برنامه‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) جهت تدوين برنامه ششم توسعه، تقويت بانکداري خرد را به عنوان يکي از مواد مهم برنامه از سال قبل در دستور کار قرار داده است.بر اين اساس، بانک صادرات ايران از سال قبل برنامه تقويت بانکداري خرد را در دستور کار قرار داده بطوري که حجم تسهيلات اعطايي به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط در سال 1395 مبلغ 61هزار و 800 ميليارد ريال به 14و 800 فقره تسهيلات بوده است.گفتني است اولويت پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي مذکور و همچنين حمايت از توليد و ايجاد اشتغال در صنوف توليدي از طريق اعطاي تسهيلات و همچنين گشايش اعتبارات اسنادي و صدور ضمانت نامه، جزو سياست‌هاي اعتباري بانک صادرات ايران در سال 1396 خواهد بود.

ساخت مدارس در مناطق محروم
با حمايت گروه مالي و بانک گردشگري

آيين کلنگ زني ساخت سه باب مدرسه در مناطق محروم کرمان با حمايت بانک و گروه مالي گردشگري برگزار شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک‌گردشگري در اين آيين که با حضور "مهدي جهانگيري"، رييس گروه مالي گردشگري، "علي اصغر سفري"، مديرعامل بانک گردشگري و جمعي از مسئولين محلي برگزار شد، رييس گروه مالي گردشگري در سخناني با اشاره به اهميت ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي براي بنگاه‌هاي اقتصادي تاکيد کرد: گروه مالي گردشگري و بانک گردشگري نهضت مدرسه سازي به ويژه در مناطق محروم را به طور جدي در دستور کار دارند و باور داريم که کشوري که مي‌خواهد به توسعه يافتگي برسد نيازمند رشد فضا و فرصت‌هاي آموزشي است. جهانگيري با اشاره به نامگذاري سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال گفت: گروه مالي گردشگري در راستاي عمل به منويات مقام معظم رهبري، موفق به ايجاد بيش از شش هزار شغل براي فرزندان اين مرز و بوم شده و ايجاد چهار هزار شغل جديد را تا پايان سال برنامه ريزي کرده است. وي ادامه داد: براي ريشه کن کردن فقر بايد زيرساخت‌ها را به گونه اي فراهم کرد که هيچ جواني در خانواده اي بيکار نباشد و بتواند با تحصيل و در اختيار داشتن فرصت شغلي معاش خانواده خود را تامين کند. همچنين در اين مراسم، سفري مديرعامل بانک‌گردشگري در سخناني گفت: بانک گردشگري به عنوان يک بانک خصوصي همواره نگاهي جدي به ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود داشته است و همواره از فعاليت‌هاي خيريه و اجتماعي که با همت بنياد نيکوکاري ياس فاطمه النبي در سراسر کشور به ويژه مناطق محروم انجام مي‌شده حمايت جدي کرده است.

راه‌اندازي سامانه استعلام
 وضعيت ضمانتنامه در بانک سينا

به منظور افزايش بهره وري و ارائه خدمات بيشتر به مشتريان ضمانت نامه‌هاي بانکي، سامانه استعلام وضعيت ضمانت نامه در سپام ريالي، طراحي و راه‌اندازي شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين سامانه در اجراي ماده 52 از فصل هشتم دستورالعمل ناظر بر ضمانت نامه‌هاي بانکي و با هدف ايجاد فرايند تسهيل و تسريع در امور مشتريان راه‌اندازي شده و از طريق وب سايت اين بانک قابل دسترس است.از ويژگي‌هاي اين سرويس، عدم وجود محدوديت استعلام بر اساس بانک صادره است و ذينفع ضمانت نامه‌هاي صادره در شبکه سپام مي‌تواند به درگاه اينترنتي بانک‌هايي که اين خدمت را ارائه مي‌دهند، مراجعه و نسبت به استعلام ضمانت نامه صادره با درج شماره منحصر به فرد آن (کد 16 رقمي) و شناسه/کد ملي ذينفع اقدام نمايد.

بازديد کارکنان بانک قوامين ازکودکان بي سرپرست
مديرکل شعب بانک قوامين استان لرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان، به همراه معاونين، روساي شعب وکارکنان مديريت همچون سال‌هاي گذشته با ورود به برنامه‌هاي فرهنگي از مراکز شيرخوراگاه فرشتگان بهزيستي استان لرستان بازديد بعمل آوردند.در ابتداي اين ديدار مديرکل شعب بانک قوامين استان لرستان ضمن تشکر و قدرداني از اقدامات خداپسندانه و ارزشمند بهزيستي استان لرستان اظهارداشت:کار در مجموعه بهزيستي مقدس است زيرا ارائه خدمات بي منت به قشرآسيب پذير جامعه سخت و ارزشمنداست.
بهمني خطاب به کارکنان بهزيستي بيان داشت کار ما در بانک قوامين ارائه خدمات بانکي به عموم مردم است و خودمان را به نوعي خدمت گذار ملت شريف ايران ميدانيم ولي خدمت ما در قياس با خدمات و زحماتي که کارکنان بهزيستي براي قشرآسيب ديده جامعه بخصوص و کودکان بي سرپرست انجام مي‌دهند در واقع خيلي ناچيز مي‌باشد . کريميان نيز گفت: 8 مرکز کودکان بي سرپرست در سطح استان داريم که کودکان بي سرپرست و بد سرپرست در سنين مختلف و به تفکيک جنسيت تا سن 18 سالگي در اين مراکز نگهداري و مراقبت مي‌شوند و تا زماني که بتوانند تشکيل خانواده بدهند و مستقل زندگي کنند مورد حمايت بهزيستي قرار دارند .در ادامه سيفي معاون مشارکتهاي مردمي، اشتغال و مراکز غير دولتي استان لرستان ضمن قدرداني از توجه مجموعه بانک قوامين به اقشار ضعيف جامعه از احساس مسئوليت مديرکل شعب استان تشکر کرد.