تلاش کشورهاي همسايه براي حل بحران ادامه دارد؛
گروه بين الملل - به دنبال قطع روابط ديپلماتيک ميان قطر و کشورهاي عربي، مقامات ارشد کشورهاي کويت ، روسيه و ترکيه درتلاش براي ميانجيگري در حل بحران هستند که عميقتر شدنش مي‌تواند بحراني تازه را در خاورميانه ايجاد کنند.
 امير کويت ديروز در گامي‌جديد در راستاي وساطت براي حل اختلافات کشورهاي عرب حوزه خليج فارس راهي جده شد. امير کويت تماس تلفني هم با امير قطر برگزار کرده بود، امير کويت در جريان اين تماس تلفني ابراز اميدواري کرده بود تلاش‌هاي امير کويت بتواند بحران و تنش ايجاد شده را از بين ببرد و فرصتي براي تلاش‌هاي هدفمند در جهت تحقق آن باشد.منابع آگاه دفتر رياست جمهوري ترکيه از رايزني رجب طيب اردوغان با رهبران قطر، روسيه، کويت و عربستان سعودي براي کاهش تنش خبر داده‌اند. همچنین منابع آگاه با انتشار بيانيه‌اي تاکيد کردند: اهميت صلح و ثبات منطقه در اين گفتگوها مورد تاکيد واقع شده است، همين طور اهميت تمرکز بر روي مسير ديپلماسي و گفتگو براي کاهش تنش در بحران کنوني است. به گزارش رويترز، مقام‌هاي کنوني و سابق آمريکا معتقدند، واشنگتن تلاش دارد تا در خفا تنش‌ها ميان عربستان و قطر را آرام کند چرا که تاکيد دارد اين کشور کوچک حوزه خليج‌فارس براي ارتش و منافع ديپلماتيک آمريکا حائز اهميت است. قابل ذکر است يک ايميل افشا شده از سوي وب‌سايت افشاگر ويکي ليکس که از سوي هيلاري کلينتون در زمان تصدي وزارت خارجه از سوي او فرستاده شده نشان مي‌دهد مقام‌هاي آمريکايي از حمايت قطر و عربستان از تروريست‌هاي فعال در کشورهاي خاورميانه اطلاع داشته‌اند. دراين سند همچنين به آنچه که رقابت ميان دوحه و رياض براي تسلط بر جهان عرب سني خوانده، اشاره کرده است.
خسارت اقتصادي
بانک‌هاي مصر تعامل با بانک‌هاي قطر را در پي اين بحران ديپلماتيک قطع کرده‌اند. به گزارش رويترز، بعد از توقف کار بانکهاي مصري با همتايان قطري، اکنون بانک‌هاي سعودي و اماراتي و حتي برخي بانکهاي سريلانکا تعاملات خود با قطر را قطع کردند. بانک الاهلي مصر به همه شُعب خود بخش‌نامه کرده که «نبايد با ريال قطري خريد فروش شود تا ليست ارزهايي که ريال قطر از آن حذف شده در اختيار شعب قرار بگيرد». بانک‌هاي سعودي و اماراتي نيز ديروز تعامل خود با بانک‌هاي قطر را قطع کرده‌اند. علاوه بر اين برخي بانک‌هاي سريلانکا نيز از خريد ريال قطر خودداري کرده‌اند و به نظر مي‌رسد اين اقدام در پي توصيه بانک‌هاي سنگاپوري انجام شده باشد که گفته‌اند ريال قطر را نخرند.رويترز مي‌گويد که حداقل چهار بانک محلي گفته‌اند که خريد ريال قطر را متوقف کرده‌اند. از طرفي ديگر بانکهاي سريلانکا منتظر بخش‌نامه بانک مرکزي هستند تا بدانند که با ريال قطر کار کنند يا خير. البته بانک مرکزي سريلانکا تکذيب کرده که هرگونه بخش‌نامه‌اي در خصوص عدم خريد و فروش ريال قطر صادر کرده است. سايت عربين‌ بيزينس گزارش داد که پس از اعلام قطع رابطه چهار کشور عربي با قطر، بورس اين کشور دچار افت شاخص‌ها شد اما در مقابل بورس عربستان شاهد رشد بود.طبق اين گزارش شاخص بورس قطر 7.3 درصد افت کرد تا بيش از هشت ميليارد دلار از ارزش خود را از دست بدهد.اين افت در بورس قطر از اواخر سال 2009 که بازار جهاني دچار بحران مالي شد، بي‌سابقه بود. در مقابل شاخص بورس عربستان در ابتداي انتشار اخبار قطع روابط دچار کاهش شد اما ساعاتي بعد با 0.5 درصد رشد، بسته شد. به دنبال قطع روابط، پروازهاي عربستان و امارات به قطر از ديروز متوقف شده و متقابلا پروازهاي خطوط هواپيمايي قطر به اين دو کشور نيز متوقف شد. خطوط هواپيمايي قطر پروازها به بحرين، مصر و امارات عربي متحده را تا اطلاع ثانوي لغو کرده است. تاکنون شرکت هواپيمايي مصر، فلاي دبي و طيران الخليج بحرين در کنار الاتحاد و طيران الامارات همه پروازهاي خود به قطر را لغو کرده‌اند.حالا خطوط هوايي قطر، در خطر تبديل شدن به بزرگ‌ترين بازنده اين ماجراست. بخشي از مشکل اين است که پروازهايش به مقصدهايي مثل دبي، ابوظبي، رياض و قاهره متوقف خواهد شد که معادل ده‌ها پرواز در روز است.اما محروم شدن از بخش بزرگي از آسمان منطقه مشکل بزرگ ديگري است و اين شرکت را مجبور مي‌کند مسيرهاي پروازي خود را تغيير دهد. ناچار طول بعضي از پروازها طولاني‌تر مي‌شود که علاوه بر افزايش هزينه سوخت، مسافران را هم ناراحت مي‌کند.

پايگاه اينترسپت با استناد به يک سند فوق محرمانه آژانس امنيت ملي آمريکا گزارش داد.
 پيش از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته‌امريکا هکرهايي از اداره اطلاعات ارتش روسيه مکررا براي نفوذ در سيستم راي‌گيري تلاش کردند.به گزارش خبري اينترسپت، گزارش آژانس امنيت ملي آمريکا (ان‌اس‌اي) از عملياتي وابسته به اداره اطلاعات مسکو (GRU) حکايت دارد که شرکت‌هاي خصوصي‌ را هک مي‌کرده که خدماتي براي ثبت راي‌دهندگان ارائه مي‌کرده و تجهيزاتي در اختيار دولت‌هاي محلي در سراسر کشور قرار مي‌داده است.طبق اين سند، عمليات مذکور که به صورت بالقوه تهديدي براي راي‌گيري يکپارچه بوده است، براي ماه‌ها تا چند روز پيش از انتخابات هشتم نوامبر ادامه داشته است. اينترسپت گزارش داد، ان‌اس‌اي در اين گزارش مشخص نکرده است که آيا اقدام هکرها تاثيري در نتيجه نهايي داشته است يا خير. با اين حال، مقام‌هاي اطلاعاتي آمريکا مکررا تاکيد دارند که شمارش آرا از آن تاثير نگرفته است.
پليس بريتانيا نام دو عامل حمله لندن را اعلام کرد. خرم بات ۲۷ ساله و راشد رضوان ۳۰ ساله، شهروندان بريتانانايي به ترتيب پاکستاني و مراکشي-ليبيايي تبار هستند و به همراه نفر سوم پس از حمله مرگبار لندن به ضرب گلوله پليس از پاي درآمدند.
اين سه مهاجم شامگاه شنبه، سوم ژوئن در مرکز لندن با يک خودروي ون رهگذران را در نزديکي ايستگاه «لاندن بريج» زير گرفتند و پس از ورود به محله‌اي پر رفت و آمد «بارو مارکت»، با چاقو به مردم حمله کردند. در جريان اين حمله هفت نفر جان باختند و ۴۸ نفر ديگر زخمي‌شدند.خرم بات، متاهل، صاحب فرزند و سالها ساکن بارکينگ واقع در شرق لندن بوده است. جزئيات ديگري از راشد رضوان منتشر نشده است. به گفته اسکاتلنديارد خرم بات براي سازمان اطلاعات داخلي بريتانيا چهره‌اي شناخته شده بود اما اين سازمان از طرح حمله او مطلع نبوده است. تحقيقات پليس براي شناسايي هويت سومين مهاجم ادامه دارد. پليس همچنين در جستجوي يافتن ديگر همدستان يا حاميان احتمالي آنهاست.
شهردار لندن در واکنش به انتقادهاي دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا از اظهارات خود درباره حملات اخير لندن، خواستار لغو سفر آقاي ترامپ به بريتانيا شده است.
صادق خان در گفتگو با يک شبکه تلويزيوني بريتانيا گفته است که نظر دونالد ترامپ درباره بسياري از موضوعات اشتباه است و افزوده: "در حالي که سياست‌هاي رئيس جمهوري ايالات متحده مغاير تمام ارزش‌هايي است که ما به آنها معتقديم، فکر نمي‌کنم مناسب باشد فرش قرمز جلوي پاي او پهن کنيم." شهردار لندن، که از اقليت مسلمانان بريتانياست، واکنش تند خود نسبت به مواضع رئيس جمهوري آمريکا را مغاير روابط دوستانه و نزديک دو کشور ندانسته و گفته است: "روابط ويژه‌اي که با يک کشور داريم با روابط ويژه با يک رفيق نزديک تفاوتي ندارد. وقتي لازم باشد، شما در کنار دوستتان مي‌ايستيد اما وقتي اشتباه کند، اشتباهش را تذکر مي‌دهيد. نظر دونالد ترامپ در مورد خيلي چيزها غلط است." سخنان صادق خان پس از دومين پيام توئيتري رئيس جمهوري آمريکا ايراد شد. آقاي ترامپ در اين پيام واکنش شهردار لندن به پيام اول خود را هم مورد انتقاد شديد قرار داده بود. موضعگيري رئيس جمهوري آمريکا با واکنش انتقادآميز شماري از مقامات و فعالان سياسي در بريتانيا مواجه شد و ترزا مي، نخست وزير نيز با قدرداني از اقدامات شهرداري، تلويحا حمايت خود را از صادق خان ابراز داشت. در این میانوزير خارجه انگليس در واکنش به اظهارات شهردار لندن که خواسته بود ترامپ به انگليس سفر نکند، اعلام کرده است، هيچ دليلي براي لغو سفر مرد اول کاخ سفيد به اين کشور وجود ندارد. بوريس جانسون، وزير خارجه انگليس در واکنش به اين اظهارات و پاسخ صادق خان به توييت ترامپ گفت: صادق خان کاملا حق دارد که به مردم شهرش درباره حضور نيروهاي مسلح در خيابان‌ها اطمينان دهد. جانسون در پاسخ به سوالي درباره لغو يا انجام سفر ترامپ به انگليس ادامه داد: دعوت از ترامپ صورت گرفته و از آن طرف نيز پذيرفته شده است و من دليلي براي تغيير در اين برنامه نمي‌بينم. وي هم‌چنين نسبت به خاتمه بگو مگو ميان ترامپ و صادق خان ابراز اميدواري کرد.