بانک مرکزي تأکيد کرد:
بانک مرکزي در راستاي صيانت از منافع سپرده‌گذاران، ايفاي مسئوليت در ايجاد و حفظ سلامت و ثبات نظام بانکي کشور و نيز به منظور تسهيل در برقراري ارتباطات بين المللي بانک‌هاي ايراني و پيرو مکاتبات قبلي خود در ارتباط با گزارشگري مالي و برگزاري مجامع عمومي‌سال مالي ۱۳۹۵، شفافيت و قابليت اتکاي مالي را مولفه اصلي کيفيت گزارشگري مالي دانست و مواردي را به شبکه بانکي متذکر ‌شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، اين بانک در بخشنامه شماره ۹۶.۷۶۰۰۹ مورخ ۱۳۹۶.۳.۱۳ شفافيت و قابليت اتکاي مالي را مولفه اصلي کيفيت گزارشگري مالي عنوان کرده که صورت‌هاي مالي، يادداشت‌هاي پيوست و گزارش حسابرسي را شامل مي‌شود.
شواهد نشان مي‌دهد در سطح بين المللي و در ارتباط با شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس‌هاي اوراق بهادار به ويژه بانک‌ها و موسسات اعتباري، انتشار گزارش حسابرسي غيرمقبول اصولاً جايگاهي ندارد. صدور گزارش‌هاي حاوي اظهار نظر حسابرسي، مشروط، آن هم با بند‌هاي متعدد، مبهم و با اهميت، اعتبار صورت‌هاي مالي را به شدت مخدوش ساخته و اطمينان استفاده کنندگان را سلب مي‌کند. فراواني اين نوع گزارش‌‌ها در ارتباط با صورت‌هاي مالي شرکت‌ها در ايران، رويه‌اي نادرست و رو به تزايدي است که متاسفانه به يک عرف تبديل شده است. اين نقيصه‌ بارز به طور کلي فلسفه وجودي گزارشگري مالي که فراهم کردن اطلاعات قابل اتکا و سودمند براي تصميم گيري است را به شدت مخدوش کرده و اکنون به يکي از موانع اصلي تعاملات بين المللي بانک‌هاي ايراني تبديل شده است. اين موضوع بارها مورد اشاره طرف‌هاي خارجي قرار مي‌گيرد و لزوماً ارتباطي با نوع استاندارد‌هاي حسابداري مورد استفاده (ملي يا بين‌المللي) نيز ندارد.
کيفيت گزارشگري مالي بانک‌ها ‏و موسسات اعتباري با توجه به ضرورت تسريع در برقراري ارتباطات بانکي بين المللي، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. براين اساس، بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران به عنوان مرجع نظارت بر عملکرد بانک‌ها ‏و موسسات اعتباري و در راستاي صيانت از منافع سپرده‌گذاران و ايفاي مسئوليت در ايجاد و حفظ سلامت و ثبات نظام بانکي کشور، اقدامات اصلاحي تدريجي را اتخاذ کرده است. در اين ارتباط به منظور تسهيل در برقراري ارتباطات بين المللي بانک‌هاي ايراني و پيرو مکاتبات قبلي خود در ارتباط با گزارشگري مالي و برگزاري مجامع عمومي‌سال مالي ۱۳۹۵، موارد زير را متذکر مي‌شود:۱.هيات مديره بانک‌ها و موسسات اعتباري موظفند با اهتمام کامل نسبت به تنظيم صورت‌هاي مالي سال ۱۳۹۵ مطابق نمونه ابلاغي بانک مرکزي اقدام کنند. به ويژه تمام يادداشت‌هاي پيوست صورت‌هاي مالي نمونه جديد که در اولين سال اجرا، ناقص ارسال شده بود، را به طور کامل ارائه کنند. همچنين هيات مديره مکلف است دسترسي کامل حسابرسان به اطلاعات را فراهم کرده و با صدور دستور همکاري حداکثري به تمامي‌سطوح مديريتي بانک‏ و موسسه اعتباري، به گونه‌اي عمل کنند که محدوديتي در رسيدگي حسابرسان مستقل در فرآيند حسابرسي وجود نداشته باشد. به علاوه، ضمن برگزاري جلسات با حسابرسان مستقل به منظور رفع ابهامات و عدم توافق‌هاي احتمالي با هدف دستيابي به گزارش مطلوب حسابرسي، اهتمام لازم را مبذول کنند.
۲.ضروري‌ است حسابرسان مستقل بانک‌ها و موسسات اعتباري با اهتمام کامل و حرفه‌اي، در رسيدگي‌ها به گونه‌اي عمل کنند که گزارش‌هاي حسابرسي صادر شده با رعايت دقيق استاندارد‌هاي حسابرسي تنظيم شود. در اين ارتباط لازم است حسابرسان از تنظيم بند‌هاي شرط و توضيحي ناقص، مبهم و پيچيده که فهم آن را براي استفاده کنندگان صورت‌هاي مالي دشوار مي‌کند، خودداري کنند. همچنين اين شيوه براي مرجع نظارتي و در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي ذاتي نظارتي نيز مفيد واقع نمي‌شود. زيرا بر اساس عرف بين المللي، تکيه بر گزارش‌هاي حسابرسي با کيفيت يکي از ابزار‌هاي اصلي نظارتي تلقي مي‌شود. به خصوص رسيدگي و اظهار نظر نسبت به طبقه بندي و ذخيره‌گيري تسهيلات اعطايي، سود‌هاي شناسايي شده مرتبط با معاملات مشکوک و مسئله دار و اظهار نظر نسبت به محاسبه صحيح درآمدهاي مشاع و تخصيص آن بين دو طبقه از تامين‌کنندگان منابع يعني سپرده‌گذاران و سهامداران (موضوع صورت عملکرد سپرده‌هاي سرمايه گذاري و يادداشت‌هاي آن) بايد در نهايت دقت و با رعايت کامل استاندارد‌هاي حسابداري و مقررات بانک مرکزي انجام و بند‌هاي احتمالي شرط و يا توضيحي با دقت و صراحت کامل تنظيم شود. لازم به ذکر است نمونه‌هاي متنوعي از گزارش‌هاي حسابرسي صادر شده در سال‌هاي گذشته که توسط کميته نظارت بر عملکرد حسابرسان مورد بررسي قرار گرفته، مويد عدم رعايت نکات مورد اشاره است. برخورد نامناسب در ارتباط با نحوه طبقه بندي و کسري ذخاير کاهش ارزش تسهيلات، سود‌هاي شناسايي شده معاملات مشکوک و عدم توجه و اظهار نظر نسبت به مازاد سود پرداختي به سپرده‌گذاران از جمله اين کاستي‌ها بوده است.۳.ضروري است پيش نويس نهايي گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني قبل از صدور نهايي براي اين بانک ارسال و متعاقباً طبق جدول زمان‌بندي شده، امضاءکنندگان گزارش در جلسه‌اي با ناظران اين معاونت به منظور تبادل نظر و رفع ابهامات احتمالي شرکت کنند و پس از آن بر اساس توافقات حاصله نسبت به صدور گزارش نهايي اقدام شود. برگزاري اين جلسات که‌امروز يک رويه حاکم بر ارتباط متقابل حسابرس و مقام ناظر مي‌شود، با توجه به تجربيات ساير کشور‌ها و رهنمود‌هاي کميته تخصصي بال، در ارتقاي کيفيت گزارشگري مالي بانک‌ها و موسسات اعتباري بسيار موثر بوده است.

مدير عامل بانک مهر اقتصاد گفت: اين بانک در سال گذشته 188 هزار ميليارد ريال تسهيلات به اقشار مختلف کشور پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک – با بيان مطلب فوق اظهار داشت: ارزش آفريني روز افزون براي سازمان از طريق افزايش سودآوري در کنار ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي يکي از اصلي‌ترين اهداف بنگاه‌هاي اقتصادي چون بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري مي‌باشد. ايماني خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن تمامي‌عوامل محيطي و در راستاي تحقق هر چه بهتر مأموريت اصلي بانک و حفظ منابع و منافع سپرده ‌گذاران، اين بانک با تمام توان تلاش نموده تا سود پيش بيني شده را با رعايت موازين شرع مقدس و در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌هاي بانک مرکزي، محقق نمايد تا براي سهامداران، سپرده گذاران و ساير ذينفعان ارزش افزوده بيشتري حاصل شود. مدير عامل بانک، تصريح کرد: بانک مهر اقتصاد در سال گذشته و در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي، با تمامي‌امکانات و استفاده از کارکنان جوان، متعهد و متخصص خود در بيش از 730 شعبه سراسر کشور با ارائه تسهيلات در سه سطح خرد، متوسط و کلان نقش مهمي‌در ايجاد اشتغال پايدار، رفع نيازهاي ضروري مشتريان و تثبيت مشاغل به ويژه کارگران زحمت‌کش در صنايع مهم اعم از صنعت و معدن، کشاورزي، ساختمان و مسکن و امور بازرگاني، داشته است.وي ادامه داد: در تمامي‌بخش‌هاي فوق، مبلغ 188 هزار ميليارد ريال به تعداد 563 هزار و 113 فقره وام و تسهيلات پرداخت شده که از مبلغ مورد اشاره 5 هزار و 50 ميليارد ريال به تعداد 32 هزار و 954 فقره تسهيلات در راستاي حمايت از طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي با شرايط ويژه و حمايتي در عرصه‌هاي بومي‌اقتصاد مقاومتي مانند پرورش ماهي، توليد قارچ خوراکي، پرورش بوقلمون، شتر مرغ، اصلاح و احيا باغات، کاشت گياهان دارويي و صنايع تبديلي ارائه شده است.ايماني گفت: بانک مهر اقتصاد در سال 1396 براساس فرمايشات رهبر معظم رهبري "اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" را سرلوحه کار خود قرار داده و از روزهاي ابتدايي سال اقدام به اعطاي تسهيلات نموده و موفق شده تا تاريخ 31/02/1396 مبلغ 17 هزار و 946 ميليارد ريال به تعداد 39 هزار 352 فقره، تسهيلات در اين زمينه پرداخت کند.

مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران اظهار داشت: خدمات اين بانک در قالب پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد كمتر از ۴ درصد و با هدف حمايت و پوشش نيازمندان واقعي جامعه و تامين مالي خرد در حوزه‌هاي مختلف طراحي و ارائه شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، مرتضي اکبري با اشاره به عملکرد ۹ ساله بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: در طول اين مدت بالغ بر ۲ ميليون و ششصد هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه اعطا شده است كه بالغ به يك ميليون و نهصد هزار فقره آن مربوط به دوران دولت يازدهم مي‌باشد.
وي افزود: در اين ۹ سال، نزديک به ۱۵ هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که تنها در سال ۹۵ بالغ بر ۴۵۰۰ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه به ۵۱۰ هزار نفر از اقشار نيازمند جامعه اعطا شده است.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران خاطر نشان کرد: پوشش افراد نيازمند از محل پرداخت تسهيلات خرد و با کارمزد کمتر از ۴ درصد از وظايف اين بانك به شمار مي‌آيد و تلاش مي‌كنيم تا با اهتمام هرچه تمام تر مسئوليت‌هاي محوله را به شكل مطلوب و ارزنده انجام دهيم.
وي ضمن تاکيد به عملکرد مناسب و ارزنده بانک قرض الحسنه مهر ايران در دولت يازدهم تصريح کرد: هرچه مقياس اين بانك نسبت به برخي از بانك‌هاي شبكه بانكي كشور كوچك مي‌باشد اما در خصوص دامنه پوشش خدمات بسيار عالي عمل نموده است.
مرتضي اکبري تصريح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران يک مجموعه كاملا اجتماعي است و با آحاد مردم جامعه سر و كار دارد و خدمات و سبد محصولات اين بانك به نحوي طراحي شده كه پاسخگوي تامين مايحتاج نيازمندان واقعي در زمينه‌هاي كارآفريني، اشتغالزايي، ازدواج جوانان، درمان بيماري و.... باشد.

مديرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به هدف‌گذاري پرداخت ۴ هزار و ۲۰۰ ميليارد تسهيلات به بخش تعاون در سال ۹۶ از موافقت کلي بانک مرکزي براي انتشار اوراق حق تقدم تسهيلات براي تعاوني‌هاي مسکن خبر داد.
حجت‌الله مهديان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه‌هاي اين بانک براي حمايت از بخش تعاون به‌عنوان يکي از سه رکن اقتصادي کشور گفت: در سال گذشته درمجموع ۵ هزار ميليارد تومان تسهيلات توسط بانک توسعه تعاون به بخش‌هاي مختلف پرداخت شد که با رعايت اساسنامه بانک ۷۰ درصد اين تسهيلات معادل حدود ۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان به بخش تعاون اختصاص يافت.وي ادامه داد: همچنين براي سال جاري پرداخت ۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات توسط بانک توسعه تعاون هدف‌گذاري شده است که ۷۰ درصد اين منابع يعني حدود ۴ هزار و ۲۰۰ ميليارد از اين ميزان سهم بخش تعاون خواهد بود.مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در پاسخ به اين سوال که آيا امسال برنامه ويژه‌اي براي حمايت از بخش تعاون در نظر گرفته‌شده است؟ گفت: علاوه برافزايش سهم تسهيلات بخش تعاون، امسال طرح جديدي براي حمايت از اين بخش برنامه‌ريزي‌شده است؛ در اين زمينه با ارائه پيشنهادي به بانک مرکزي قرار است اوراق حق تقدم تسهيلات براي بخش تعاون منتشر شود.اين مقام مسئول بانکي گفت: تاکنون چندين جلسه کارشناسي در خصوص بررسي طرح انتشار اوراق حق تقدم تسهيلات براي بخش تعاون برگزارشده که در فاز نخست قرار است مجوز انتشار اين اوراق براي تسهيلات مسکن تعاوني‌هاي مسکن صادر شود.وي بابيان اينکه اين طرح بايد براي اجرا به تصويب شوراي پول و اعتبار برسد گفت: در صورت اجراي طرح، سپرده‌گذاران علاوه بر اينکه مي‌توانند از اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن استفاده کنند، در صورت تمايل با توجه به اينکه اين اوراق قابل معامله در فرا بورس است امکان معامله آن براي دارندگان اوراق وجود دارد.مديرعامل بانک توسعه تعاون درباره زمان انتشار اين اوراق گفت: اميدواريم در ۶ ماهه نخست سال جاري اين طرح به سرانجام برسد و اعلام عمومي‌شود.

استاندار خوزستان در نشست مشترک با خسرو فرحي مديرعامل پست‌بانک‌ايران ضمن اعلام آمادگي براي همکاري همه‌جانبه گفت: با توجه به نقش اين بانک در روستاها و مناطق دوردست، تمامي‌منابع دهياري‌هاي استان به باجه‌هاي خدمات بانکي منتقل مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: غلامرضا شريعتي ضمن اعلام خبر فوق و اشاره به فعاليت پست‌بانک‌هاي دنيا ازجمله ژاپن عنوان‌کرد: اين بانک از بزرگترين بانک‌هاي دنياست و خدمات پست‌بانک‌ايران قابل توجه و موثر است ليکن خدمات آن در کشورمان نيازمند اطلاع‌رساني و معرفي هرچه بيشتر به مردم است.شريعتي تصريح کرد: در حوزه‌هاي دانش‌بنيان، IT و ساير بخش‌هاي اشتغال‌زائي ظرفيت‌هاي زيادي درسطح استان وجود دارد و بسته‌هاي حمايتي طراحي کرده‌ايم و تسهيلات لازم نيز درنظر گرفته شده است که خواستار حضور پست‌بانک‌ايران در اين حوزه‌ها و کمک و به اشتغال‌زائي و رونق توليد در استان کمک کند.فرحي نيز در ادامه اين نشست ضمن اشاره به تاريخچه بانک و تشريح خدمات آن گفت: اين بانک با بيش از 8 هزار و 500 شعبه و باجه‌ خدمات بانکي داراي گستردگي درسطح کشور است و منابع جذب شده در هر منطقه، صرف رونق اقتصادي همان مناطق مي‌شود.وي تصريح کرد: اين بانک عامليت بانکي صندوق توسعه ملي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي را دارد و قادر است سرمايه‌هاي ريالي و ارزي طرح‌هاي توجيه‌دار و پربازده هموطنان به ويژه در حوزه‌هاي روستائي را از محل منابع اين صندوق تأمين نمايد.
با استفاده از تسهيلات بانك صنعت و معدن 7 طرح صنعتي در استان كرمان به بهره برداري رسيده و براي 806 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، طرح‌هاي ياد شده از 46 ميليون يورو تسهيلات ارزي و 21 ميليارد تومان تسهيلات ريالي اين بانك استفاده كرده‌اند.7 طرح صنعتي بانك صنعت و معدن در استان كرمان شامل صنايع فولاد كرمان، صنايع فولاد هما ، فولاد تنبور، فولاد زرند ايرانيان، فرآوران ذغالسنگ پابدانا، شركت آماتيس شهر بابك و پارس پپتك مي‌شود.گفتني است 5 طرح صنعتي نيز با 436 ميليون يورو تسهيلات ارزي و 8 ميليارد تومان تسهيلات ريالي بانك صنعت و معدن در استان كرمان در حال اجرا هستند كه با تكميل و راه‌اندازي آنها 950 شغل مستقيم ايجاد مي‌شود.
مطابق اساسنامه و مجوز بانک مرکزي و سازمان بورس، ده درصد سود خالص سال‌هاي 93 و 94 به سهامداران بانک قوامين تقسيم شد.
اکثريت سهامداران بانک قوامين در مجمع عمومي‌عادي به طور فوق العاده اين بانک با توجه به ضوابط مربوط به بانک مرکزي و سازمان بورس اوراق بهادار تصميم گرفتند 10% سود خالص سال‌هاي 93 و 94 به سهامداران اين بانک پرداخت شود.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک، مجمع عمومي‌عادي که به طور فوق العاده در 17 خردادماه در مجتمع رفاهي پرديس تشکيل شد در رابطه با تقسيم سود سال‌هاي مالي 93 و 94 تصميم گيري کرد.مجمع عمومي‌بانک قوامين که با حضور اکثريت سهامداران رسميت يافت، ابتدا مديرعامل بانک با توضيح مراحل افزايش سرمايه و اخذ مجوز برگزاري اين مجمع تشريح کردند که به دليل ضرورت افزايش نسبت کفايت سرمايه ي اين بانک، بانک مرکزي فقط مجوز تقسيم 10 درصد سود خالص را داده است، بنابراين مجمع با حداکثر تقسيم سود با رعايت اين الزام موافقت نمود.
مدير امور فناوري اطلاعات بانک شهر با اشاره به اقدامات اين بانک در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم پايتخت، گفت: بيش از 20 هزار بن کارت آماده ارائه به متقاضيان در اين نمايشگاه است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، ميثم نمازي با تاکيد براين‌که برگزاري نمايشگاه‌هاي قرآني يک نياز ضروري براي کشور است، گفت: بانک شهر طي روزهاي گذشته توانسته است به عنوان بانک عامل نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم، به روز‌ترين و کامل‌ترين خدمات بانکي را به بازديدکنندگان اين نمايشگاه ارايه کند. وي با اشاره به اين‌که در حدود 300 دستگاه کارتخوان در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم تهران به کار گرفته شده است،افزود:6 دستگاه خودپرداز سالني و يک دستگاه خودپرداز سيار نيز به بازديدکنندگان خدمات بانکي ارايه مي‌دهند. نمازي ادامه داد: بيش از 20 هزار بن کارت آماده تحويل به متقاضيان است. مدير امور فناوري اطلاعات بانک شهر تصريح کرد: طبق مصوبات ابلاغي ، افرادي که در زمينه‌هاي مختلف قرآني فعاليت مي‌کنند ؛ مي‌توانند بن کارت‌هاي خريد کتاب از اين نمايشگاه را دريافت کنند.
رييس انجمن صنفي انبوه سازان تهران تاثير تسهيلات ساخت مسکن در خروج فعاليت‌هاي ساختماني از حالت رکود را تشريح کرد.
حسن محتشم در گفت و گو با روابط عمومي‌بانک مسکن با اشاره به نقش مثبت تسهيلات ساخت مسکن در خروج بازار ساخت و ساز از حالت رکود گفت: تاثير تسهيلات بدون سپرده ساخت مسکن طي يک تا دو سال آينده نمايان خواهد شد.
وي با بيان اينکه معمولا تاثير پرداخت تسهيلات و تزريق مالي به بخش ساخت وساز و فعاليت‌هاي ساختماني خود را با وقفه زماني بيشتري نسبت به اثر تسهيلات خريد ملک در بازار مسکن نشان مي‌دهد، خاطر نشان کرد: به طور کلي پرداخت تسهيلات و تقويت بنيه مالي خريداران و سازندگان مسکن يکي از مهمترين عوامل تعيين کننده در زمان و سرعت خروج بازار مسکن از حالت رکود و ورود به فاز رونق است.
محتشم افزود: هر چند تسهيلات ساخت با وقفه زماني بيشتري نسبت به تسهيلات خريد مسکن در بازار ملک خود را نشان مي‌دهد اما نه تنها افزايش تسهيلات ساخت و ساز و تزريق منابع مالي به سازندگان منجر به خروج بازار مسکن از رکود مي‌شود بلکه رونق بازار معاملات مسکن در نتيجه پرداخت تسهيلات خريد آپارتمان خود يکي از عوامل بروز رونق در بازار ساخت واحدهاي مسکوني نيز هست.
رييس انجمن صنفي انبوه سازان تهران توضيح داد: به اين معنا که با تقويت قدرت خريد خانوارها براي خريد مسکن، به خصوص در بخش واحدهاي مصرفي، تقاضا براي خريد آپارتمان در بازار افزايش مي‌يابد و همين افزايش تقاضا محرک و مشوق خوبي براي سازندگان به منظور ورود به سرمايه گذاري‌هاي جديد و بازار ساخت و ساز است.
وي افزود: تسهيلات بدون سپرده ساخت مسکن فرصت ويژه اي را براي افزايش بنيه مالي ساخت و ساز در اختيار سازندگان قرار مي‌دهد که اثر خود را طي يکي دو سال آينده به شکل افزايش عرضه واحدهاي مصرفي نشان خواهد داد.
محتشم افزود: نقش تسهيلات خريد و ساخت مسکن که طي دست کم يکسال اخير به متقاضيان پرداخت شده است در تامين مسکن گروه‌هاي مصرفي به خصوص خانه اولي‌ها بسيار پررنگ و قابل توجه بوده است و دولت در ادامه با توجه به چشم اندازهاي تعريف شده بنا دارد اين سياست‌ها را ادامه دهد.

بانک ملي ايران در سال گذشته 216 هزار و 841 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، کل مبلغ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده طي سال گذشته بيش از 18 هزار و 876 ميليارد ريال بوده است. در دو ماه نخست سال جاري نيز بانک ملي ايران 25 هزار و 151 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
مبلغ اين تسهيلات بيش از 2 هزار و 603 ميليارد ريال بوده است. در حال حاضر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي هر يک از زوجين مبلغ 100 ميليون ريال است.
بانک صادرات ايران ٤ هزار زوج جوان را به خانه بخت فرستاد
طي دو ماهه اول سالجاري، شعب بانک صادرات ايران در سراسر کشور به بيش از ٤ هزار زوج جوان بالغ به ١٠٣٤ميليارد ريال وام ازدواج و جهيزيه پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي ايفاي مسئوليتهاي اجتماعي و حمايت از زوجهاي جوان و تسهيل در امر ازدواج جوانان، مبادرت به پرداخت ١٠٣٤ ميليارد ريال وام قرض الحسنه ازدواج و جهيزيه نموده است.
لازم بذکر است زوجين جوان از سوي بانک مرکزي، سازمان بهزيستي، بنياد شهيد، بنياد جانبازان و صندوق مهر امام رضا(ع) به شعب بانک صادرات ايران معرفي و پس از تکميل پرونده، در حداقل زمان موفق به اخذ وام ازدواج و جهيزيه مي‌گردند.
شايان ذکر است مانده وام قرض الحسنه ازدواج و جهيزيه در سطح شعب اين بانک بالغ بر ١٦ هزار ميليارد ريال مي‌باشد که اين امر بيانگر بهره مندي جمع کثيري از جوانان از وامهاي قرض الحسنه ازدواج و جهيزيه بانک صادرات ايران مي‌باشد.
گفتني است منبع تأمين اين نوع وامها، دارندگان حسابهاي قرض الحسنه نزد شعب بانک صادرات ايران مي‌باشند که با نيت خيرخواهانه خود در اين امر نوع دوستانه و خداپسندانه مشارکت نموده‌اند.

امضاي تفاهم نامه بانک سينا
و صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون

بانک سينا و صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون به منظور ارائه خدمات هر چه بيشتر به مشتريان اعتباري خود، تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، با امضاي اين تفاهم نامه، بانک سينا و صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون در چارچوب قوانين و مقررات جاري، اقدامات متقابل را جهت تسهيل در دريافت تسهيلات و صدور انواع ضمانت نامه‌ها بمنظور ارائه وثيقه تسهيلات دريافتي متقاضيان واجد شرايط فراهم خواهند آورد.
بر اساس بخشي از مفاد اين تفاهم نامه، صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون نسبت به صدور ضمانت نامه به نام متقاضيان و واجدين شرايط به ميزان حداکثر 70 درصد اصل سود و تسهيلات بانک، (به عنوان وثيقه) اقدام خواهد کرد.
همچنين امکان پذيزش ضمانت نامه صادره اين صندوق بابت پوشش وثيقه تسهيلات مربوط به تفاهم نامه مناطق کمتر توسعه يافته فراهم مي‌باشد.

تسهيل انتقال ارز ازطريق بانک سامان
 به بانک‌هاي اروپايي

بانک سامان در تداوم ارايه خدمات ارزي به هموطنان، امکان ارسال حواله به بانک‌هاي اروپايي را فراهم کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک سامان، مديريت امور بين‌الملل اعلام کرد: بر اساس توافق‌هاي صورت‌گرفته، امکان ارسال وجه از ايران بابت هزينه‌هاي زندگي، ارز دانشجويي و درماني از طريق بانک‌هاي کارگزار اروپايي به شرط پذيرش از سوي بانک مقصد امکان‌پذير شده است.
براساس اين گزارش، ارسال حواله به مقصد اروپا محدود به مشتريان بانک سامان نيست و تمام هموطنان مي‌توانند براساس ضوابط قانوني و مقررات جاري بانک مرکزي کشورمان از اين خدمات بانکي بهره‌مند شوند.
اين گزارش حاکي است، پيش از اين نيز دفتر نمايندگي بانک سامان در شهر رم با هدف ارائه خدمات مشاوره تامين مالي و سرمايه‌گذاري، بانکي، حقوقي و همچنين ايجاد شرايط و معرفي زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در کشورمان به سرمايه‌گذاران اروپايي راه‌اندازي شده است.

جوايز برندگان مسابقه دانش آموزي
 «اميد آينده» بانک آينده، اهدا شد

جوايز برندگان مسابقه «اميد آينده»، ويژه کودکان و نوجوانان دانش­آموز که توسط بانک آينده برگزار شد در روز چهارشنبه مورخ 1396/۰۳/17 به برندگان مربوط، اهدا گرديد.
بانک آينده، با هدف تشويق دانش­آموزان در زمينه ترسيم چشم­انداز آينده خود و تقويت طرز تلقي آينده­نگري در آن­ها، به­عنوان نسل آينده­ساز کشور، نسبت به طراحي و اجراي مسابقه با عنوان «اميد آينده» اقدام نمود.
اين مسابقه، در بازه زماني ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ لغايت ۵ ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۶ و در ۴ حوزه متنوع شامل: نقاشي و انشا نويسي (دوست داري در آينده چه­کاره شوي؟)، عکاسي (شبيه آينده­ات شو!) و طراحي (ابزار براي آينده)، به مرحله اجرا درآمد.
با توجه به استقبال گسترده دانش­آموزان از اين مسابقه و از بين آثار متعدد رسيده، پس از بررسي­هاي کارشناسانه و طي فرآيند داوري، در نهايت تعداد ۹۶ نفر از شرکت کنندگان، به­عنوان آثار برتر انتخاب شده و به برندگان خوش شانس آن، طي مراسمي، جوايز نفيسي شامل: ۶ دستگاه پلي استيشن (۴) و تعداد ۹۰ کارت هديه به مبلغ ۵ (پنج) ميليون ريال اهدا گرديد.
گفتني است؛ بانک آينده، پيش از اين نيز نسبت به طراحي حساب «سپرده قرض­الحسنه پس­انداز اميد آينده»، با هدف حمايت­هاي مالي مشترک خانواده­ها و بانک، به­منظور افزايش توانمندي­هاي آموزشي و پرورشي کودکان و نوجوانان کشور اقدام کرده است.
شايان ذکر است؛ اسامي‌برندگان اين مسابقه، در تارگاه‌اميد آينده به نشاني اينترنتي: www.ba-omid.ir، قابل مشاهده است.