7 سال پس از اولين مصوبه ممنوعيت فروش سيگار در روزنامه‌فروشي‌ها
گروه اجتماعي: حدود هفت سال است که از اولين مصوبه ممنوعيت فروش سيگار در دکه‌هاي روزنامه فروشي مي‌گذرد، اما اين مصوبه هنوز توسط صنف دکه‌داران و همچنين شهرداري‌ها اجرايي نشده ‌است. سال ۱۳۸۹ بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز براي پيشگيري و مبارزه با قاچاق کالاي دخاني تصويب کرد که طبق آن فروش اين کالا در دکه‌هاي روزنامه فروشي ممنوع است.
علاوه بر آن، ۱۶ خرداد سال گذشته نيز در جلسه ستاد کشوري کنترل و مبارزه با دخانيات که در وزارت بهداشت برگزار شد، بر اجراي همين مصوبه با رويکرد جديدي تاکيد شد. هدف از اين مصوبه کاهش فروش محصولات دخاني و انجام تعهدات ايران در سند کنترل بيماري‌هاي غيرواگير در حوزه دخانيات بود. در اين جلسه تصويب شد که شش ماه پس از ابلاغ اين مصوبه، برخورد قانوني با متخلفين طبق قانون توسط وزارت کشور با همکاري شهرداري‌ها، نيروي انتظامي‌و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي آغاز مي‌شود. اما طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت که يکي از اعضاي ستاد کنترل و مبارزه با دخانيات محسوب مي‌شود، شهرداري‌ها تا کنون در اين زمينه همکاري موثري نداشته و تنها مدت کوتاهي به اين مصوبه عمل شده است و اين در حالي است که فروش محصولات دخاني سنخيتي با نوع فعاليت اين دکه‌ها ندارد.
در همين حال دکتر خسرو صادق نيت، رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با ايسنا، ضمن انتقاد از همراهي نکردن شهرداري در زمينه جلوگيري از فروش دخانيات توسط دکه‌هاي مطبوعاتي، مي‌گويد: اين موضوع درخواست جدي ما از شهرداري است؛ چراکه‌امار دکه‌داراني که تاکنون فروش دخانيات را کاهش داده‌اند، قابل توجه نيست. طي مکاتباتي که با شهرداري داشته‌ايم آنها گفتند که ما تلاش مي‌کنيم اين کار را پيگيري کنيم. وي ادامه مي‌دهد: برداشت ما اين است که تلاش شهرداري براي مديريت اين موضوع موثر نبوده است. با دکه‌داران هم جلساتي داشتيم و صحبت‌هايي در اين خصوص انجام شد، قول‌هايي هم در اين خصوص دادند و مدتي فروش سيگار را محدود کردند ولي دوباره بعد از اينکه فشارها ادامه پيدا نکرد، قول‌هايشان عملياتي نشد. به گفته رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، دکه‌هاي مطبوعاتي با شهرداري‌ها قرارداد دارند و تحت نظر آنها مديريت مي‌شوند؛ بنابراين شهرداري مي‌تواند با افراد متخلف قرارداد نبندد.
آنطور كه ايسنا گزارش داده، طبق آنچه که مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده‌اند، تنها به سه رسته خواروبار فروشان، سوپرمارکت‌داران و سقط فروشان اجازه عرضه محصولات دخاني داده مي‌شود. در حال حاضر نيز بيش از يک سال از اعلام اين مصوبه در جلسه ستاد کشوري کنترل و مبارزه با دخانيات مي‌گذرد و هنوز خبري از همکاري شهرداري براي جلوگيري از فروش دخانيات در دکه‌هاي مطبوعاتي نيست. همچنين بنابر اعلام دکتر علي اکبر سياري، معاون بهداشت وزارت بهداشت، دخانيات عامل مرگ ۶۰ هزار ايراني در سال است. وي مي‌گويد: سالانه ۶۰ هزار نفر در اثر مصرف دخانيات مي‌ميرند اما عزم جدي براي جلوگيري از آن وجود ندارد. همچنين سالانه ۱۰ هزار ميليارد تومان از پول مردم صرف دخانيات و ۲۰ تا ۳۰ هزار ميليارد تومان نيز هزينه درمان بيماري‌هاي ناشي از آن مي‌شود.
از طرف ديگر يکي از بندهاي سند ملي پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي غيرواگير که ايران در سال ۹۳ براي انجام آن متعهد شده، کاهش محسوس مصرف دخانيات در کشور است. وزارت بهداشت نيز که به همراه ساير وزارتخانه‌ها مسئوليت اجراي اين سند را بر عهده دارد، قاچاق سيگار را يکي از عوامل موثر بر موفق نبودن کشور در اين موضوع مي‌داند. به همين دليل ايران مدتي است تلاش مي‌کند برنامه‌هايي براي کاهش واردات سيگار قاچاق تدوين کند يا در اقدامات بين‌المللي مشارکت داشته باشد. يکي از اين برنامه‌ها امضاي پروتکل ريشه کني تجارت غيرقانوني مواد دخاني است که هنوز در سطح دنيا اجرايي نشده‌ و تاکنون تنها ۲۷ کشور دنيا آن را امضا کرده‌اند؛ اين پروتکل در سال ۱۳۹۴ توسط مجلس شوراي تصويب شده و در حال حاضر از طرف معاونت حقوقي وزارت امورخارجه براي گرفتن تاييد از سازمان ملل در حال پيگيري است. پروتکل ريشه کني تجارت غيرقانوني دخانيات که به منظور رصد محصولات دخاني از توليد تا مصرف برنامه‌ريزي شده است، تاکنون توسط ۲۷ کشور دنيا پذيرفته شده و تا رسيدن به عدد ۴۰ کشور براي اجرا شدن فاصله دارد. ايران نيز از دو سال قبل به اين پروتکل پيوسته است. طبق اين پروتکل کشورها در برابر مواد دخاني که از کشور آنها به کشوري ديگر قاچاق مي‌شود، مسئول خواهند بود و بايد براي آن پاسخگو باشند.

آمارهاي متفاوت از تعداد كشته شدگان نزاع در خوزستان
گروه اجتماعي: در درگيري جمعه در پيش پتک که به رامهرمز کشيد شد يک جوان از طايفه محمد ميسايي در خيابان امام روبه روي مسجد امام علي به قتل رسيد.
اين درگيري‌ها تا پاسي از شب در رامهرمز ادامه داشته و براساس برخي خبرها صداي تيراندازي در چند منطقه از شهر شنيده مي‌شد.
طبق آخرين اخبار منتشر شده از سوي خبرگزاري‌ها اين درگيري‌ها روز گذشته نيز ادامه داشته و با توجه به گستردگي اين درگيري طايفه‌اي، يگان ويژه و نيروهاي امنيتي به رامهرمز اعزام شدند تا بتوانند درگيري خونين را مهار کنند. در اين خصوص اما‌م جمعه رامهرمز با آيت‌الله جزايري و استاندار خوزستان براي حل مشکل تماس گرفت و همزمان جلسه فوري مسئولين براي حل درگيري و برخورد با متخلفين تشکيل شد. از طرف ديگر بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس از عزم جدي براي پايان به اين درگيري‌ها خبر داد. عضو شوراي تأمين رامهرمز نيز درباره اين خبر گفت: در ادامه درگيرهاي طايفه‌اي پتک که به شهرستان رامهرمز هم کشيده شد شوراي تامين شهرستان بلافاصله تشکيل جلسه داد. در همين خصوص با پيگيري‌هاي اعضاي اين شورا و نماينده محترم شهرستان از طريق استاندار در آخر مراتب به مسئولين کشوري انتقال داده شد.
درباره‌امار تلفات اين درگيري طايفه‌اي در استان خوزستان و منطقه باغملك خبرهاي متفاوتي منتشر شده است. در حالي كه مسئولان استانداري و اورژانس استان خوزستان از كشته شدن يك نفر و مجروح شدن چندين نفر خبر مي‌دهند؛ هدايت‌الله خادمي‌نماينده ايذه و باغملك آمار كشته شده‌هاي اين درگيري را رقمي‌بالاتر و حدود 22 نفر اعلام كرده است.
در همين حال رييس مرکز اورژانس خوزستان از کشته شدن يک نفر و زخمي‌شدن چهار نفر ديگر در جريان درگيري‌هاي طايفه‌اي جمعه شب در رامهرمز خبر داد. دکتر شهيار ميرخشتي در گفتگو با ايسنا ،‌ اظهار کرد: در درگيري‌هاي طايفه‌اي جمعه 19 خردادماه که در ميدان ادهم رامهرمز رخ داد، يک نفر به ضرب گلوله به قتل رسيد و چهار نفر نيز زخمي‌شدند که حدود ساعت 21:13 توسط اورژانس به بيمارستان انتقال يافتند. وي ادامه داد:‌ مصدومان توسط اورژانس به بيمارستان رازي اهواز منتقل شده‌اند.
همچنين معاون امنيتي انتظامي‌استانداري خوزستان با اشاره به کشته شدن يک نفر و مصدوم شدن چهار نفر ديگر در درگيري‌هاي طايفه‌اي در رامهرمز گفت: گزارش‌هايي از تداوم اين درگيري‌ها به صورت پراکنده طي روز گذشته به دست ما رسيده است اما نيروي انتظامي‌کاملا اوضاع را تحت کنترل دارد. قدرت‌الله دهقان در گفتگو با ايسنا اظهار کرد: متاسفانه درگيري‌هاي دو طايفه در منطقه "پتک جلالي" شهرستان باغملک سابقه‌اي طولاني دارد و با توجه به حضور دو طايفه محمدي و محمدموسايي در حومه رامهرمز که دو طرف درگيري‌هاي پتک باغملک هستند، نزاع طرفين در محدوده رامهرمز نيز دور از انتظار نبود. وي ادامه داد: متاسفانه علي‌رغم تمام تلاش‌هاي صورت گرفته براي خاتمه بخشيدن به اين درگيري‌هاي چندين ساله و ايجاد صلح بين طرفين، برخي اصرار دارند که کار خود را با نزاع پيش ببرند. اين افراد بايد توجه کنند در صورت عدم تمکين به قانون، با آنان به صورت جدي و محکم برخورد خواهد شد. معاون امنيتي انتظامي‌استانداري خوزستان با اشاره به کشيدن شدن درگيري‌هاي قديمي‌دو طايفه محمدي و محمدموسايي از منطقه پتک جلالي باغملک به رامهرمز، عنوان کرد:‌ شب جمعه 19 خردادماه طرفين اين نزاع‌ها اين بار در رامهرمز درگير شدند و در اين درگيري يک نفر به قتل رسيد و چهار يا پنج نفر زخمي‌شدند. دهقان با تاکيد بر اين‌که وضعيت امنيتي رامهرمز اکنون تحت کنترل است، گفت: اکنون نيروهاي امنيتي و انتظامي‌در منطقه حضور دارند. به صورت پراکنده گزارش‌هايي از تداوم درگيري‌ها طي امروز به دست ما رسيده است اما نيروي انتظامي‌وضعيت را تحت کنترل خود دارد.
در همين حال نماينده مردم ايذه و باغملک با اشاره به درگيري طايفه‌اي جمعه از کشته شدن بيش از ۲۰ نفر، زخمي‌شدن ده‌ها شهروند و آوارگي تعداد بسياري از مردم روستاهاي اين منطقه خبر داد و با انتقاد از برخورد نه‌چندان مقتدر با اين اتفاق‌ها از موافقت معاونت سياسي-امنيتي وزارت کشور براي تشکيل جلسه فوري در اين رابطه سخن گفت. هدايت‌الله خادمي‌در گفتگو با ايلنا، گفت: متاسفانه در اثر درگيري مسلحانه شب گذشته با استفاده از تسليحات پيشرفته نظامي‌در منطقه رامهرمز بيش از ۲۰ نفر (حدود ۲۱ تا ۲۲ نفر) کشته شدند و تعداد بسياري از مردم اين منطقه نيز مجروح و زخمي‌شدند و همچنين تعداد زيادي از مردم اين روستاها نيز آواره شده‌اند و حداقل يک روستا به طور کامل تخليه شده و مردم آواره اين روستا به روستاهاي اطراف پناهنده شده‌اند.

مهندس زماني قمي‌ استاندار استان مركزي در بازديد خود از پالايشگاه‌امام خميني (ره) شازند، حمايتهاي همه جانبه خود را از مهندس جمشيدي مدير عامل، در جهت احداث پروژه ETBE در راستاي محقق شدن فرمايشات مقام معظم رهبري “اقتصاد مقاومتي، توليد، اشتغال” اعلام نمود.
به گزارش روابط عمومي‌شركت پالايش نفت امام خميني (ره) شازند در اين بازديد كه مهندس ميرزايي فرماندار شهرستان شازند، مهندس جمشيدي مدير عامل و تني چند از مديران واحدهاي عملياتي و ستادي، استاندار را همراهي مي‌كردند از محل پروژه مورد نظر در ضلع جنوبي پالايشگاه به منظور امكان سنجي و تسريع در تخصيص زمين جهت احداث واحدهاي توليد ETBE و پلي پروپيلن بازديد شد.اين گزارش مي‌افزايد مهندس جمشيدي طي توضيحي، هدف از اين طرح را تاكيد بر مطالعات و بررسي انجام شده پيرامون تبديل بوتان مازاد پالايشگاه دانست كه جهت تسريع در اجرايي شدن اين پروژه و رفع موانع امنيتي و مشخص شدن حفظ حريم حراستي شركت اين هماهنگي صورت گرفته است و انشاالله در اولين فرصت شروع كارهاي ساختماني آن به صورت رسمي‌توسط استاندار محترم صورت خواهد پذيرفت. وي افزود هدف از اين پروژه كه توسط يك شركت خصوصي احداث خواهد شد استفاده از گاز بوتان مازاد پالايشگاه به عنوان خوراك و توليد محصولاتي همچون ETBE "ماده اكتان افزا و پلي پروپيلن” خواهد بود.در پايان استاندار مركزي ضمن تاكيد بر پيگيري موضوع فوق از زحمات مهندس جمشيدي و كليه دست اندركاران شركت تقدير و تشكر نمود.

روابط عمومي‌اداره کل اوقاف ايلام، حجت الاسلام حسن شهيدي عنوان کرد: طرح ضيافت الهي از نخستين روز ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و آستان مبارک امامزادگان استان با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي مذهبي اجرا شده است.
وي با اشاره به اعزام مبلغ از قم افزود: از توان و ظرفيت مبلغين بومي‌هم در اين ماه مبارک در امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده شده است.حجت الاسلام شهيدي هدف از اين طرح را ترويج فرهنگ قرآن، تبليغ معارف ديني و احکام اسلامي، بهره گيري از فضاي معنوي امامزادگان و تبديل اين اماکن به قطب فرهنگي عنوان کرد.وي با اشاره به غبارروبي وعطرافشاني امامزادگان و آماده سازي اين اماکن متبرکه قبل ازماه رمضان گفت: برپايي نماز جماعت، سخنراني، بيان احکام شرعي و پاسخگويي به شبهات، برگزاري دوره‌هاي قرائت، حفظ و مفاهيم قرآني، از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است

مدير آموزش و پرورش شهرستان نور عنوان کرد :
نور –زينب تذکاري -عليرضا اسديان اعلام کرد؛ ۳۷ دانش آموز نوري از مدرسه استعداد‌هاي درخشان شهيد بهشتي نور توانستند ديپلم افتخار مسابقات بين المللي رياضيات کانگورو را کسب کنند.
وي افزود، رياضيات کانگورو يکي از بزرگترين برنامه‌هاي ترويج دهي رياضيات در دنياست؛ که با هدف ارتقاء درک رياضي دانش آموزان در بين بيش از ۷۰ کشور جهان برگزارمي‌شود. روز و مسابقه رياضيات کانگورو در آخرين پنجشنبه ماه مارس( فروردين) هر سال در تمام کشور‌هاي عضو برگزار ميشود. به گزارش روابط عمومي‌آموزش و پرورش شهرستان نوراسديان در ادامه گفت: طي مراسمي‌کارنامه‌ها، لوح يادبود و ديپلم افتخار و لوح تقديرنامه دبيرخانه رياضيات کانگورو ايران و لوح تقدير مدير آموزش و پرورش شهرستان نور به دانش آموزان اهدا خواهد شد

همزمان با نخستين همايش تجليل از مقام حضرت خديجه (س) در محل حوزه علميه ريحانه الرسول (ص) شهر قشم، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اهداي لوح تقدير از جايگاه ويژه ۱۳ مادر شهيد اين شهر تجليل کرد.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم در بخشي از متن لوح اهدايي حميدرضا مومني به مادران ۱۳ شهيد آمده است:"شهدا نامهاي درخشاني هستند که بر تارک تاريخ ايران زمين نگاشته شده‌اند و همواره مانا و جاويدان در ياد مردم اين سرزمين خواهند ماند؛ اما اين مانايي و جاودانگي گره خورده است با چشمان اشک بار ولي پر اميد مادراني که نهال نورس باغ زندگيشان را پيشکش اسلام عزيز، ايران سربلند و انقلاب شکوهمند کرده‌اند.فرزنداني که رستگارانه به شهادت رسيدند خاطر مادراني را به ياد مي‌آورند که ترديد نکردند و جگرگوشه‌هايشان را در افق نگاه غرورآميز پدر، راهي سرزمين پاسداري از ميهن نمودند. از همين رو بود که با سينه اي ستبر و گردني فراز در هشت سال دفاع مقدس خم به ابرو نياوردند و نستوه و استوار با تكيه بر ياد خداوند يکتا و پشت گرم از دعاي مادر، ايران اسلامي‌را در شرايط امن و آرامش از هجوم اجنبي دور نگاه داشتند.زنده باد ياد بلند همه شهيدان گلپوش بهشتي نوش ايران آباد و آزاد! و درود بر شما مادر با ايمان و مهربان که در راه اسلام و انقلاب به نداي رهبر کبير انقلاب (ره) جانانه لبيک گفته و جوان برومندتان را همچون کبوتري سپيد از ديار دريايي جزيره قشم به سوي بهشت آسماني جبهه‌هاي نبرد عليه کفار به پرواز دار آورديد"شايان ذکر است، لوح تجليل مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مادران شهداي شهر قشم به همراه هدايايي ارزشمند توسط آيت الله سيد محمد جواد رکني امام جمعه بندرلنگه به عنوان مهمان ويژه نخستين همايش تجليل از مقام حضرت خديجه (س) به همراه حجت الاسلام والمسلمين رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم، تراب ذاکري مشاور سازمان منطقه آزاد قشم در امور ايثارگران و شهدا و جمعي از مديران شهرستاني تقديم مادران شهداي شهر قشم شد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمانشاه:
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمانشاه از مرز پرويزخان بعنوان دومين مرز فعال كشور در امر واردات كالا خبر داد.
 مهندس بهمن خسرواني ضمن بيان مطلب فوق افزود:آمار و اطلاعات حاکي از اين است که طي2 ماهه ابتداي سال 96،حدود 1440 هزار تن کالا از کشور ترانزيت شده است که اين مقدارنسبت به مدت مشابه سال قبل 8/6 درصد افزايش داشته است.وي تصريح كرد :بعد از مرز شهيد رجايي با اختصاص 35 درصد ازسهم ترانزيت ورودي به كشور ، مرز زميني پرويزخان با 15 درصد در جايگاه دومين مرز فعال کشور قرار دارد. وي افزود:شايان ذكر است مرز شهيد رجايي ، پرويزخان و بازرگان کماکان سه مرز اول فعال در حوزه ترانزيت ورود کالاي کشور محسوب شده و مرزهاي زميني باهنر،لطف آباد و سرخس به ترتيب در جايگاه چهارم تا ششم قرار دارند.مديركل اظهار داشت:گفتني است كه 71 درصد از حجم ترانزيت ورودي کشور از طريق مرز رجايي- پرويزخان و بازرگان و باهنر انجام مي‌شود.وي در خصوص مسيرهاي پرتردد کالا از مرزهاي کشور طي 2 ماه گذشته گفت: مسير پرويزخان به بندر امام با 216 هزارو 264 تن بار پر تردد‌ترين مسير شناخته شد.خسرواني افزود:به ترتيب ترانزيت مازوت با 236 هزار و 960 تن، برنج با 36 هزار و 430 تن و انواع پنبه با 30 هزار و 924 تن، سه کالاي عمده عبوري از مرزهاي کشور به شمار مي‌آيند .

مهندس علي اکبر نصيري گفت: مديريت مصرف بعنوان يک دارايي نامشهود از نقاط کليدي است که بايد مورد اهتمام مجموعه شرکت قرار گيرد.
 مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان گلستان در خصوص مواجهه با پيک بار سال 96 گفت: بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته اجراء و پيگيري فعاليت‌هايي نظير تعديل روشنايي معابر، توجه و رفع اتصالات سست، برق‌هاي غيرمجاز، تست و بازرسي مصارف غيرمتعارف کمک شاياني در کاهش پيک بار خواهد داشت.وي يکي از مهمترين و باصرفه‌ترين راهکارهايي که بايد مورد توجه مديران ادارات و صنايع قرار گيرد، استفاده و بکارگيري از ظرفيت مولد‌هاي اضطراري دانست و افزود: بخش‌هاي دولتي و خصوصي سرمايه گذاري‌هاي هنگفتي در بخش تأمين و خريد ديزل ژنراتورها انجام مي‌دهند که عملا غيرقابل استفاده و غير بهره ور نگهداري مي‌شوند لذا با عنايت به اهميت ملي کاهش پيک، نياز است با برنامه ريزي و احصاء اين پتانسيل قوي در شاخص کاهش پيک بصورت يک مولد مجازي مورد استفاده قرار گيرد.

توسط واحد بهر ه برداري وتاسيسات توليد آبفا اراک صورت گرفت:
با شناسايي وتعمير نشتي به وجود آمده در خطوط انتقال ورودي يکي از مخازن ذخيره آب شهر اراک ، به ميزان 2 ليتر در ثانيه از هدرفت آب جلوگيري شد.
 به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي مهندس سعيد سر آباداني مدير امور آب وفاضلاب شهرستان اراک عنوان نمود : با توجه به مشاهده نشتي در يکي از مخازن 4000 متر مکعبي صنعت دو شهر اراک واحد بهره برداري تاسيسات وتوليد آب اين امور براي شناسايي محل دقيق نشتي جهت تعمير و عايق کاري آن اقدام به تخليه بخش‌هاي مختلف مخزن نمود که پس از بررسي کف و بدنه مخزن وهمچنين حفاري بر روي خطوط انتقال ورودي مخزن؛ بر روي اتصال ورودي مخزن در 8 نقطه سوراخ‌هايي که منجربه نشتي آب مي‌شد شناسايي و نسبت به اصلاح آن اقدام گرديد.
با همت بي وقفه كارشناسان فناوري و ارتباطات شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري تقويت كننده‌هاي تلفن همراه در تاسيسات شركت آغاجاري نصب و راه‌اندازي شد.
يحيي اتابك رئيس فناوري و ارتباطات اين شركت توضيح داد: نصب و راه‌اندازي تقويت كننده‌هاي تلفن همراه در تاسيسات شركت كه از لحاظ سرويس دهي تلفن همراه دچار مشكل بودند و ارائه خدمات به همكاران در آن ميسر نبود با تلاش همكاران و استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي انجام شد.وي، ارائه خدمات مناسب مخابراتي به همكاران در تاسيسات عملياتي و سهولت در برقراري ارتباط با تلفن همراه را از اهداف اين طرح عنوان نمود.اتابك گفت: در شركت آغاجاري با توجه به گستردگي جغرافيايي و وجود تاسيسات در نقاط كوهستاني ارائه خدمات را دچار مشكل كرده بود وگاهاً برقراي ارتباط به جز از طريق استفاده از تلفن‌هاي چهار شماره شركتي قابل انجام نبود كه با نصب و راه‌اندازي سيستم‌هاي تقويت كننده برقراي ارتباط به سهولت امكان پذير شد.رئيس فناوري و ارتباطات بيان كرد: اين طرح در تاسيسات رگ سفيد و پازنان توسط بخش خصوصي و در تاسيسات تزريق گاز آغاجاري و كرنج توسط نيروها و امكانات داخلي فناوري و ارتباطات به انجام رسيد .
لباس پرستاري رونمايي شده مورد تاييد وزارت بهداشت نيست
معاون پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: لباس پرستاري که در دانشگاه علوم پزشکي زاهدان رونمايي شده، مورد تاييد وزارت بهداشت نيست و با مباني علمي‌و کارشناسي مغايرت دارد. به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، محمد ميرزابيگي تاکيد کرد: لباس جديد پرستاري رونمايي شده در دانشگاه علوم پزشکي زاهدان با مباني علمي‌و کارشناسي پوشش‌هاي پزشکي و پرستاري مغايرت دارد. وي افزود: تصميم دانشگاه علوم پزشکي زاهدان براي رونمايي از لباس پرستاري در سطح وزارت بهداشت به هيچ عنوان مورد تاييد نيست و توصيه مي‌شود که از اين گونه تصميمات شخصي و سليقه‌اي در مسائلي با ابعاد کشوري پرهيز شود.

گزارش جامع از وضعيت تهران تا مرداد ماه ارائه مي‌شود
منتخبان پنجمين دوره شوراي شهر تهران با هدف بررسي وضعيت شهر و ارائه آن به شهروندان تهراني کميسيون‌هاي تخصصي شش‌گانه را به صورت موقتي تشکيل دادند. به گزارش ايلنا، در جلسه‌اي با حضور منتخبين پنجمين دوره شوراي اسلامي‌شهر تهران اعضاي کميسيون‌ِهاي شش گانه شوراي شهر به صورت موقت تعيين شدند. هدف از تشکيل اين کميسيون‌ها، ارائه گزارش وضع موجود مديريت شهري و وضعيت شهر تهران عنوان شده است و مقرر است تا مرداد ماه آينده اين گزارش در اختيار عموم قرار گيرد. با وجود کاهش تعداد اعضاي شوراي شهر تهران به21 نفر تعداد و عناوين کميسيون‌ها کماکان همچون شوراي چهارم است. با اين تفاوت که کميسيون حقوقي و نظارت فقط داراي 2 عضو ثابت است و 5 کميسيون ديگر بايد يک نفر را به عنوان نماينده کميسيون حقوقي و نظارت معرفي کنند.

رکورد جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني شکسته شد
رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا گفت:در سال ۹۵ يک ميليون و ۴۰۰ هزار وسيله نقليه فاقد معاينه فني جريمه شدند که ۴۹۰ هزار مورد آن به وسيله دوربين‌هاي نظارتي اعمال قانون شده‌اند. به گزارش مهر سرهنگ احمد کرمي‌اسد گفت: در سال ۹۵ يک ميليون و ۴۰۰ هزار وسيله نقليه قاقد معاينه فني جريمه شدند که ۴۹۰ هزار مورد آن توسط دوربين‌هاي نظارتي و مابقي توسط عوامل پليس اعمال قانون صورت گرفته است. وي افزود: ۳۴ درصد اعمال قانون وسايل نقليه فاقد معاينه فني در سال ۹۵ توسط دوربين بوده است و استان‌هاي تهران، اصفهان و مرکزي به ترتيب بيشترين اعمال قانون را داشته است. رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون نيز ۸۵۵ هزار مورد جريمه وسايل نقليه فاقد معاينه فني در سامانه ثبت شده است که در اين خصوص رکورد جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني شکسته شد.

وضعيت قرمز در 15 شهر استان کرمان
وضعيت آب اشاميدني در 15 شهر استان کرمان در تابستان پيش رو قرمز است .خبرنگار آبفا کرمان- محمد طاهري مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام وضعيت قرمز در 15 شهر استان کرمان گفت : با اين حال آب اشاميدني تابستان امسال درهيچ نقطه استان جيره بندي نمي‌شود .وي افزود: شهرهاي کرمان ، رفسنجان و زرند از لحاظ کمبود آب بيشترين چالش را دارند .طاهري گفت : امسال همچنين 12 شهر راين، ماهان، چترود ، کاظم اباد، زنگي آباد، اختيار آباد ، ريگان ، بلوک، راور ، کهنوج ، مردهک و حسين آباد نيز در وضعيت زرد قرار دارند .مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود :41 شهرستان نيز از لحاظ تامين آب آشاميدني در وضعيت سبز هستند و فعلا مشکلي ندارند .طاهري همچنين با اشاره به بارندگي‌هاي زمستان گذشته دراستان گفت: اين بارندگي‌ها درتامين آب شهرهاي سيرجان بافت تاثير مثبت داشت اما آب آشاميدني ساير مناطق استان همچنان از منابع زيرزميني تامين مي‌شود .مديرعامل شرکت آبفا استان درپايان تاکيد کرد: با مديريت مصرف و پرهيز از اسراف، مي‌توانيم تابستان امسال را بدون جيره بندي و افت فشار پشت سر بگذاريم.

مديرعامل شرکت آبفا کرمان :شبکه فاضلاب در چهار شهر استان در حال اجرا است
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: در چهار شهر کرمان، ماهان، سيرجان و کهنوج فاضلاب شهري در حال اجرا است .خبرنگار آبفا کرمان- محمد طاهري رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بيان اين مطلب که در چهار شهر کرمان، ماهان، سيرجان و کهنوج فاضلاب شهري در حال اجرا است، افزود: 30 درصد از شبکه فاضلاب شهري کرمان با 435 کيلومتر شبکه اجرا و 26 هزار سيفون به شبکه فاضلاب کرمان وصل شده که 58 هزار واحد مسکوني و تجاري را شامل مي‌شود .طاهري بيان کرد: تصفيه‌خانه اول کرمان با 200 ليتر در ثانيه کاملا وارد مدار شده و تصفيه‌خانه دوم با وجود مشکلات مالي 85 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و سه ماه آينده وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود .وي ادامه داد: شبکه فاضلاب کهنوج با 84 کيلومتر شبکه، 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و 6 هزار انشعاب به آن وصل شده و تصفيه‌خانه آن هم آماده بهره‌برداري است .مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تصريح کرد: 80 ميليارد پروژه آب و فاضلاب کرمان شامل آبرساني به رودبار، تصفيه‌خانه کهنوج، آبرساني قلعه‌گنج و چاه و مخزن سيرجان شش ماه است که در مدار بهره‌برداري است، اما به طور رسمي‌هنوز افتتاح نشده‌اند .

آغاز عمليات گازرساني به 4 روستاي شهرستان ايلام
به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام: کلنگ گازرساني در روستاهاي پاکل ، زيفل ، چنارباشي ورضا آباد بخش سيوان از توابع شهرستان ايلام با حضور استاندار ، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، معاونين استاندار ،فرماندار شهرستان ايلام و جمعي از مسئولان، مديران نظامي‌و انتظامي‌و ادارات شهرستان و مردم محلي بر زمين زده شد. مهندس"عباس شمس الهي" در ابتدا به تشريح وضعيت گازرساني در شهرستان ايلام اشاره کرد و گفت: در اين شهرستان در مجموع 882 کيلومتر خط تغذيه و شبکه توزيع اجرا ، 29860 انشعاب نصب و بيش از 64000 مشترک از نعمت گاز طبيعي برخوردارند. مهندس شمس الهي در ادامه گفت : امروز شاهد آغاز عمليات گازرساني به روستاهاي پاکل ، زيفل ، چنارباشي و رضا آباد بخش سيوان از توابع شهرستان ايلام با 16 کيلومتر خط تغذيه 8 اينچ و 28 کيلومتر شبکه توزيع در اقطار مختلف ، 500 انشعاب و يک ايستگاه تقليل فشار TBS مي‌باشيم. با اجراي اين پروژه حدودا 600 خانوار از نعمت گاز طبيعي بهره مند خواهند شد.