از فرصت در اختيار اصلاح طلبان استفاده کنيم  
قائم مقام دبير کل حزب اعتماد ملي با اشاره به نتيجه خوب اصلاح طلبان در انتخابات گفت: از اين فرصت طلايي بايد به احسن وجه استفاده کنيم.به گزارش ايسنا، رسول منتجب نيا گفت: در سال 76 و پس از پيروزي سيدمحمد خاتمي‌ در جلسه‌اي گفتم که درست است اصلاح طلبان در انتخابات پيروز شدند ولي بايد مراقب باشيم زيرا مسئوليت ما از اين به بعد سنگين است مردم فرصتي براي ما ايجاد کردند که بايد از آن استفاده کنيم. الان هم مي‌گويم که فرصت ديگري فراهم شده است. وي با اشاره به اينکه مجلس، دولت و شوراها در اختيار اصلاح طلبان است گفت: با اين وجود وظيفه ما بسيار سنگين و حساس است و بايد مراقب باشيم که دچار اختلاف نشويم.

هنگام خاموش کردن صداي تروريست‌هاست  
نماينده آشوريان در مجلس خطاب به آنتونيو گوترش، دبيرکل سازمان ملل متحد نسبت به سکوت سازمان ملل درمورد حادثه تروريستي تهران انتقاد کرد و گفت: آقاي دبيرکل، همتي بايد، هنگام برخاستن و خاموش کردن صداهاي مرگبار تروريست‌ها است.به گزارش ايسنا، يوناتن بت‌کليا، در اين نامه ادامه داد: با تاسف، اين نخستين برخورد خاموش و ساکت جهان غرب، جهان استکبار و ابرقدرت‌ها، با خون پاشي تروريست‌ها در ايران نيست، از هنگام ميلاد جمهوري اسلامي‌ايران، بارها شاهد آن بوده‌ايم.مسيحيان خاورميانه به ويژه مسيحيان آشوري در سوريه، عراق، يمن و ... مثل برادران و خواهران مسلمان همسايه خود، سال‌هاست هدف نخست ترورهاي کور منطقه است.

تمديد سه ماهه تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان  
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌گفت: اعضاي اين هيات با تمديد سه ماهه تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان موافقت کردند.به گزارش ايرنا، اسدالله عباسي افزود: درخواست تمديد تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در جلسه هيات رئيسه مجلس مطرح و با تمديد سه‌ماهه آن موافقت شد. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌25 مهر ماه سال گذشته با 200 راي موافق با تقاضاي تحقيق و تفحص از عملکرد صندوق ذخيره فرهنگيان موافقت کردند.درخواست تمديد اين تقاضاي تحقيق و تفحص روز گذشته سه شنبه به هيات رئيسه مجلس ارائه و در جلسه روز گذشته هيات رئيسه مجلس تصويب شد.


سخنگوي دولت:
سخنگوي دولت درباره سوء استفاده برخي‌ از واژه آتش به اختيار مطرح شده از سوي مقام معظم رهبري، اظهار کرد: اين قطعاً ظلم به رهبري نظام است که عده‌اي از بيانات و رهنمودهاي ايشان جهت خواسته‌هاي سياسي خود سوء استفاده کنند.
به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبري با رسانه‌ها ادامه داد: قطعاً مقام معظم رهبري ارتقاء فرهنگ جامعه را فقط منوط به دستگاه‌هاي رسمي‌نمي‌دانند. مجريان فرهنگي فقط دولتي‌ها نيستند و اصلاً فرهنگ دستگاهي نيست بلکه با مشارکت همه مردم است. اين مبحث آتش به اختيار را هم بايد اينطور در نظر بگيريم که هر فردي در قبال فرهنگ مسئوليت دارد و بايد نسبت به ارتقاء سطح فرهنگي جامعه تلاش کند. اينکه هر جمله‌اي ايشان مطرح مي‌کنند عده‌اي براي بيرون کردن رقيب از آن سوء استفاده مي‌کنند چيز ساده‌اي نيست و اين موضوع هم حل خواهد شد.
نوبخت در واکنش به اظهارات رئيس قوه قضاييه درباره سند 2030 يادآور شد: ما تحفظ خودمان را اعلام کرديم که درست است عضو هستيم اما اگر در جزئيات اين سند جمله و کلمه‌اي باشد که با فرهنگ و ارزش‌هاي ديني ما متغاير باشد آن را انجام نمي‌دهيم. ما در اين زمينه چيزي را امضاء نکرده‌ايم و اگر سندي هست که نشان مي‌دهد وزير آموزش و پرورش ما امضاء کرده و نشان مي‌دهد مي‌خواهيم به عنوان يک سند فرادست اجرا کنيم آن را نشان بدهند.
سخنگوي دولت با اشاره به اسناد فرادستي دولت خاطرنشان کرد: آنچه در کشور اجرا مي‌شود سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و اسناد فرادستي ماست و 2030 مادامي‌که در چارچوب اينها باشد قابل قبول است.
وي در ادامه بيان کرد: اينگونه نيست که کشورهاي خارجي سياست‌هاي ما را تعيين کنند. ما يا نبايد در مجامع بين‌المللي شرکت کنيم يا وقتي شرکت مي‌کنيم نبايد سکوت کنيم که در اين زمينه هم سکوت نکرديم. اما بايد پرسيد دولت در اين رابطه چه کاري بايد انجام مي‌داده که نداده و متوجه چنين عقوبت و انتقاداتي است. ما عضوي از مجمع جهاني يونسکو هستيم و سياست نظام است که عضو مجامع بين‌المللي باشيم. در اين زمينه هم منفعل عمل نکرده‌ايم و وظيفه ما اين بوده که بگوييم آن چيزهايي که از طريق گمرک ما قابل عبور است، اجرا مي‌کنيم که آن را هم گفته، آيا بايد در اين زمينه آن را به قوه قضاييه ارجاع دهيم تا دادگاه تشکيل شود؟
نوبخت عنوان کرد: اگر در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به اين نتيجه برسيم که نبايد اجرا شود اصلاً اين پنج بند اجرا نمي‌شود به ويژه اينکه براي دولت نظر مقام معظم رهبري فصل‌الخطاب است.
سخنگوي دولت ادامه داد: رونوشت همه اينها به سازمان‌هاي مختلف مي‌رود و چيز مخفيانه‌اي نيست. ضمن اينکه در جلسات اين چنيني نماينده‌اي از قوه مقننه هم حضور دارد که نظارت مي‌کند. از طرفي ما هنوز آن را اجرا نکرده‌ايم و تازه مي‌خواهيم نسخه ملي آن را داشته باشيم.
وي درباره کابينه دولت دوازدهم گفت: کابينه دوازدهم نسبت به کابينه يازدهم قطعاً‌ کارآمدتر،‌ بانشاط‌تر و هماهنگ‌تر خواهد بود و آقاي رييس جمهور از تجربه چهارساله در تشکيل کابينه جديد استفاده مي‌کند. برخي افراد از خودشان در کابينه نام مي‌برند و يا بعضي رسانه‌ها گمانه‌زني‌هايي را مطرح مي‌کنند که فقط گمانه‌زني است.
نوبخت درباره صحبت‌هاي مطرح شده در مورد فشار به رييس جمهور براي حضور افراد يک جناح در کابينه افزود: آقاي روحاني انسان نفوذ ناپذيري است و اينگونه نيست که فشار باعث شود از مطالبات مردم کوتاه بيايد. ممکن است عده‌اي گمانه‌زني کنند و حرف‌هايي بزنند که حداکثر رييس جمهور مي‌شنود ولي نهايتاً خودش تصميم مي‌گيرد و نظر رهبري را مورد توجه قرار مي‌دهد.
سخنگوي دولت درباره پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان و نظارت برآن خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراجع قضايي و دستگاه‌هاي نظارتي درحال رسيدگي هستند و ما منتظر شنيدن گزارش هستيم.
 وي درباره تحريمهاي جديد آمريکا و احتمال نقض برجام يادآور شد: در اين زمينه کميسيون خاصي تشکيل شده که بر چگونگي اجراي برجام نظارت مي‌کند. اگر در اين موارد کميسيون به جمع بندي رسيد که تخلف و نقض از سوي آمريکا يا هريک از کشورهاي طرف برجام صورت گرفته طبق مکانيزمي‌که پيش بيني شده عمل خواهيم کرد.
نوبخت درباره حل مشکلات موسسات مالي مثل کاسپين عنوان کرد: براي آنکه موسسات مالي غيرمجاز ساماندهي شوند آنها را مقيد به داشتن مجوز کرده‌اند که تعدادي از آنها مثل کاسپين جمع آوري شد.
وي در مورد ادغام بانک‌ها يادآور شد: الان وضع موجود ايده آل نيست و همه تلاش مي‌کنيم که کارآمدي نظام بانکي را بيشتر کنيم. نظر دوستان اين است که مي‌توانيم با ادغام بعضي بانکهاي کوچک آن را مرجع بزرگتري براي اعطاي تسهيلات و کارهاي اقتصادي تبديل کنيم که اينها هيچ کدام قطعي نيست.
نوبخت در خصوص طرح دولت براي تفکيک برخي وزارتخانه‌ها گفت: کارآمدي دولت دوازدهم مقداري با مديران و مقداري با ساختارهاي کارآمدتر حاصل مي‌شود. به همين منظور وزارت راه و شهرسازي و صنعت، معدن، تجارت مي‌تواند به وزارتخانه‌هاي ديگري تفکيک شود.
سخنگوي دولت درباره مشکلات دريافت وجوه نفتي ايران گفت: بحثي وجود دارد که از منابع صادرات پتروشيمي‌خود استفاده کنيم ضمن اينکه درباره قانون مبارزه با پولشويي هم مذاکراتي با طرفهاي خارجي داريم که همه موانع واردات وصادرات خود را برطرف کنيم. گزارشات اين مسئله توسط وزارت دارايي انجام مي‌شود.
وي به ارائه‌اماري از عملکرد دولت در زمينه اقتصادي پرداخت و گفت: طبق گزارش مرکز آمار تورم از 40 درصد تا سال 94 به 11. 3 و در سال 95 به 6.8 درصد تقليل پيدا کرده است. رشد اقتصادي در سال 94 يک درصد بوده که در سال 95 به 8.3 درصد رسيده و بدون نفت 6.3 درصد بوده است. در حاليکه از روز سند چشم انداز 20 ساله از سال 84 اجرايي شد و رشد متوسط 8 درصدي در آن ابلاغ شده بود درهيچ سالي چنين رشدي نبوده و در برخي سالها منفي بوده است.
نوبخت با بيان اينکه يارانه‌ها سروقت پرداخت مي‌شود گفت: در ماه گذشته مي‌خواستيم يارانه تعدادي را دوباره برقرار کنيم که اعتراضاتي نسبت به آن صورت گرفت و مجلس هم به آن ورود کرد. طبق اعلامي‌که در 21 خرداد به ما شد اين برقراري مجدد منوط به رسيدگي نهايي در تحقيق تفحص مجلس است که البته ترديد ندارم مشکلي دراين زمينه وجود نخواهد داشت.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اينکه بيش از اينکه اعداد و ارقام مهم باشد آثار بودجه در زندگي مردم مهم است به ارائه‌اماري از بودجه سال 95 پرداخت و گفت: سال 95 سال بسيار خوبي از نظر عملکرد بودجه اي بود. آنها که مي‌گويند خيلي به بودجه اضافه شده و انتقاداتي مطرح مي‌کنند معلوم است از اعداد و ارقام چيزي نمي‌دانند. منابع عمومي‌در بودجه 95، 294 هزار ميليارد تومان بودکه از اين رقم 283 هزار ميليارد تومان يعني 96 درصد تحقق يافته است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اينکه 13 هزار و 200 ميليارد تومان از بدهي دولت به نظام بانکي کاسته و 29 هزار ميليارد تومان به سرمايه دولت نزد بانکهاي دولتي افزوده شد گفت: در سال 95 جمعا 21 هزار 450 ميليارد تومان از بدهي دولت به طلبکاران پرداخت شده است.
 نوبخت اظهار کرد: بيمه سلامت 8 هزار ميليارد تومان کسري داشت که پارسال داديم و 39 هزار و 150 ميليارد تومان از بدهي‌هاي دولت تسويه شده است.
رصد حرکات عربستان در مرزهای ایران:
وزير امور خارجه کشورمان گفت: ايران مطلع است که عربستان سعودي به طور فعال در توسعه گروه‌هاي تروريستي در نزديکي مرزهاي شرقي و غربي ايران مشارکت دارد.
به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در سخنان خود در مجمع اسلو در نروژ، به اظهارات اخير مقامات سعودي عليه کشورمان اشاره کرد و گفت که اين اظهارات از پيش حاکي از حملات تروريستي اخير در تهران بود.ظريف اين اظهارات سعودي‌ها را تهديدي مستقيم و بسيار خطرناک و تحريک‌آميز از سوي رياض دانست.بنا به گزارش شبکه پرس تي‌وي، وزير امور خارجه ايران هم‌چنين گفت: ايران هوشيار است. ما اطلاعاتي داريم که نشان مي‌دهد عربستان سعودي در توسعه گروه‌هاي تروريستي که در نزديکي مرزهاي شرقي و غربي ايران فعاليت مي‌کنند، مشارکت دارد.محمد بن سلمان، وزير دفاع عربستان ماه گذشته در اظهاراتي خصمانه گفت که کشورش تلاش خواهد کرد جنگ به داخل خاک ايران کشيده شود. همچنين عادل الجبير، وزيرامورخارجه عربستان روز 6 ژوئن، ساعتي پيش از وقوع حادثه تروريستي در تهران گفت که ايران بايد براي آنچه رياض دخالت تهران در منطقه مي‌خواند، مجازات شود.ظريف در بخش ديگري از سخنانش گفت که‌امريکا تحت رياست جمهوري دونالد ترامپ چشم خود را روي واقعيت نقش عربستان در حملات تروريستي 11 سپتامبر در آمريکا و ديگر حوادث تروريستي در غرب بسته است.وي افزود: ترامپ تلاش مي‌کند تا مليت 15 حمله کننده عربستاني يا هر حمله کننده ديگري که‌امريکا يا کشورهاي غربي که در طول 20 سال گذشته هدف قرار داده است را تغيير دهد.وزير امور خارجه ايران گفت که‌امريکا تلاش مي‌کند تاريخ را عوض کند.
اعمال فشار تصميمي‌اشتباه است
همچنين وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي‌ايران و اسلواکي در اسلو ديدار و گفت‌وگو کردند.به گزارش ايلنا، در ديدار محمدجواد ظريف با ميروسلاو لايچاک، وزير امور خارجه اسلواکي پيش از برگزاري اجلاس مجمع اسلو مسائل منطقه‌اي و دو جانبه مورد گفت‌وگو قرار گرفت. وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به شرايط سياسي اخير پس از قطع روابط عربستان و برخي ديگر از کشورهاي عربي با کشور قطر اظهار داشت: راهکار اعمال فشار براي حل منازعات منطقه‌اي تصميمي‌اشتباه است.او تاکيد کرد: بهترين راه براي حل اختلافات بين کشورها گفت‌وگوهاي سياسي است.ظريف تفکر سلفي گري مورد اعتقاد وهابيت را ريشه افراط گرايي در منطقه دانست.وزير امور خارجه اسلواکي نيز ضمن ابراز تسليت به وزير امور خارجه کشورمان در پي حوادث اخير تروريستي در تهران بر تعهد کشورهاي اروپائي بر اجراي توافق برجام تاکيد کرد.او همچنين آمادگي اسلواکي براي گسترش و تقويت همکاري‌هاي دو جانبه با کشورمان را اعلام کرد.

رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جمهوري اسلامي‌ايران قطعا آتش‌افروزي‌هاي سعودي‌ها را تحمل نخواهد کرد هر چند ظرفيت و جرات اين کار را ندارند.
به گزارش ايسنا، علي‌اکبر ولايتي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين که قبل از حادثه تروريستي تهران عربستان اعلام کرد ايران را به ميدان جنگ تبديل مي‌کند. از نظر شما چه قرينه ديگري بايد وجود داشته باشد که بگوييم ممکن است عربستان سعودي هم در اين ماجرا نقش داشته باشد؟ گفت: يک مشکلي که عربستان سعودي در طي اين سال‌ها به آن دچار شده مسئله ناپختگي و بي تجربگي افرادي است که در اين کشور عمل و گاهي سخن مي‌گويند و اين امر حاکي از نداشتن شناخت از ايران و منطقه و بي تجربگي است. رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع ادامه داد: آنها امنيت خود را هم نمي‌توانند حفظ کنند. هزينه زيادي از بيت المال مسلمين را مي‌گيرند و اقدامات قرون وسطايي انجام داده و دعوت از رييس جمهور آمريکا مي‌کنند و مدعي شدند که اتحادي بين کشورهاي اسلامي‌ايجاد کردند ولي جز دو _سه کشور کوچک اسلامي‌که آنها هم کمک‌هاي مالي از عربستان مي‌گيرند هيچ کس به آنها پاسخ مثبت نداد و هنوز شکل نگرفته(ائتلاف ضد تروريستي) اولين شکاف ايجاد و نشان داد که اين حاکمان جديد عربستان ظرفيت تحمل اين ادعا را ندارند و نتوانستنند اين ادعا را براي چند روزهم به اثبات برسانند و هنوز مرکب اين اعلاميه خشک نشده بين آنها و قطر اختلافي پيش آمد که در تاريخ منطقه بي سابقه بوده است.
وي با بيان اينکه اين اظهارت نشان دهنده بي ظرفيتي ديپلماسي عربستان سعودي است که با نزديک‌ترين همسايگان خود هم نمي‌تواند زندگي آرامي‌داشته باشد گفت: جمهوري اسلامي‌ايران هم قطعا اين آتش افروزي‌هاي سعودي را تحمل نخواهد کرد. هرچند که سعودي‌ها هم ظرفيت و جرات اين کار را ندارند و فقط ادعا مي‌کنند و خيلي مواقع پاسخ اين ادعاهاي ابلهانه خاموشي است.
ولايتي در مورد اينکه‌امريکا به تازگي تحريم‌هاي جديدي در حوزه‌هاي مبارزه با تروريسم، موشکي و تسليحات هسته اي عليه ايران را در دستور کار خود قرار داده است گفت: براي ما تفاوتي نمي‌کند زيرا هيچ نوع رابطه جدي اقتصادي و غير اقتصادي بين ما و آمريکايي‌ها وجود ندارد. حال تحريم کنند يا نکنند.
رييس مرکزتحقيقات استراتژيک مجمع ادامه داد: ايران با درپيش گرفتن اقتصاد مقاومتي عملا نوعي آسيب ناپذيري در مقابل اين تهديدها دارد و يکي از فوايد و نتايج اقتصاد مقاومتي همين آسيب ناپذير بودن ايران در مقابل تهديدها است.

نماينده مردم نقده و اشنويه گفت: متاسفانه عده‌اي بعد از اين ترورها با نگاه قوميتي به تروريست‌ها باعث مي‌شدند تا اهداف تروريست‌ها يعني شکاف بين مردم ايران محقق شود.
به گزارش ايلنا، عبدالکريم حسين‌زاده در نطق ميان دستور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به حادثه تروريستي هفته گذشته در تهران گفت: داعشيان سال‌هاست که مرد و زن، مسلمان و غير مسلمان را از دم تيغ مي‌گذرانند و اندک توجهي به انسان و انسانيت ندارند و در آخرين اقدام خود قصد جان ملت ايران را کردند. اينک راجع به اين حرکت غير انساني لازم مي‌دانم مطالبي راجع به شناخت و سابقه ترور در کشور بيان کنم.
نماينده نقده و اشنويه گفت: در بين سال‌هاي ۷۰ تا ۸۰ گروهک‌ها قصد داشتند مرجع مردم‌سالاري کشور را مورد هجمه قرار دهند و بعد از انتخابات ۷۶ و مشارکت بالاي مردم اين موضوع را نتوانستند تحمل کنند و دست به ترورهايي مانند حادثه ترور در دادستاني تهران، کشتار ارامنه و ترور صيادشيرازي زدند. همچنين سخنان مردک منافقي که گفته بود راي به خاطر خاتمي‌راي به ولايت است را به ياد داريم و گفته بود که نبايد در انتخابات راي داد.
عضو فراکسيون اميد تصريح کرد: حوادث امسال يعني مشارکت بالاي مردم در انتخابات باعث شد که اين افراد دوباره دست به اينگونه ترورها بزنند و مرکز اسلاميت و جمهوريت نظام را هدف قرار دهند. براي پيشگيري از اينگونه ترورها بايد از نگاه قوميتي به اين مسئله بپرهيزيم و توجه کنيم که همه کشته‌شدگان اين ترورها سوا از قوميت و مذهبشان ايراني بودند.
حسين‌زاده با اشاره به برخي اظهارنظرها بعد از حادثه ترور تهران گفت: متاسفانه عده‌اي بعد از اين ترورها با نگاه قوميتي به تروريست‌ها باعث مي‌شدند تا اهداف تروريست‌ها يعني شکاف بين مردم ايران محقق شود. کردها بايد در اين زمينه مطالبه‌گر باشند و بگويند چرا با توجه به هشدارهاي فعالان مدني باز به اقدامات اين افراد توجه نشد. براي حفظ انسجام ملي از واکنش‌هايي که مبتني بر قوميت افراد است پرهيز کنيم.
او افزود: برخي از افراد نيز حادثه ترور را به مذاکرات هسته‌اي ربط داده‌اند. کشور ما به‌اندازه کافي از ترور آسيب ديده است. رهبري مذاکره‌کنندگان را مومن واقعي خواندند. نبايد با حرف‌هاي خود آنها را ترور سياسي کنيم. دستگاه‌هاي امنيتي با شفافيت به اين موضوع رسيدگي کنند وبا افرادي که با مباحث قوميتي به اين موضوع مي‌پردازند برخورد کنند. من اعتقاد دارم برخورد با اين افراد به مانند برخورد با داعشيان است. درخواست دارم روز ۱۷ خرداد به عنوان روز ملي همبستگي عليه تروريست لحاظ شود.

تاکيد موگريني و کري بر اهميت اجراي برجام
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان، جان کري وزير امور خارجه پشين ايالات متحده و فدريکا موگريني مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا به همراه وزيران خارجه‌اندونزي و نرو‍ژ در نشستي خبري پيش از نشست اسلو سخناني را بيان کردند.به گزارش ايسنا، در اين نشست موضوعاتي از جمله مسائل منطقه‌اي و توافق هسته‌اي ايران مطرح شد.جان کري در اين نشست در مورد تداوم توافق هسته‌اي و اهميت رسيدن به آن با ايران صحبت کرد که فدريکا موگريني نيز در تکميل صحبت‌هاي وي اظهارات مهمي‌را بيان کرد.فدريکا موگريني در ادامه صحبت‌هاي اين نشست در تاييد سخنان جان کري در موضوع پايبندي ايران به برجام گفت: ما همين چند هفته پيش شاهد چندمين گزارش آژانس بين‌المللي انر‍ژي اتمي‌بوديم که تاييد کرد ايران به تعهدات خود در برجام پايبند است. بنا بر اين ما در اولين قدم بر اين مساله که غير ممکن است با ايران به توافق هسته‌اي برسيم غلبه کرديم و در مرحله بعد هم بر بدگماني‌هايي که مي‌گفتند اين توافق هسته‌اي به سرانجام نخواهد رسيد غلبه کرديم.وي ادامه داد: حالا که در آستانه رسيدن به سال دوم حصول برجام هستيم، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌در ششمين گزارش جامع خود تاييد مي‌کند که ايران به توافق هسته‌اي پايبند است اما در هر حالتي (در هر شرايطي که اتفاق بيفتد) اتحاديه اروپا تضمين مي‌کند توافق هسته‌اي با ايران دوام خواهد داشت.موگريني تصريح کرد: همه ما به اين توافق هسته‌اي پايبند هستيم و اين توافق متعلق به يک کشور نيست. اين توافق متعلق به جامعه جهاني است و تا زماني که مربوط به اتحاديه اروپا باشد ما تمام تلاش خود را مي‌کنيم که مطمئن شويم توافق اجرايي شده و در حال اجرا است.مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا تاکيد کرد: سياست و تعهد ما براي اجراي برجام ادامه خواهد داشت.

سکوت پارلمان اروپا به احترام شهداي تهران
پارلمان اروپا در آغاز نشست خود به احترام قربانيان حوادث تروريستي اخير در تهران و لندن يک دقيقه سکوت کرد.به گزارش ايسنا، آنتونيو تاجاني، رئيس پارلمان اروپا در آغاز برگزاري نشست اين پارلمان از حاضرين خواست تا به احترام قربانيان حوادث تروريستي اخير در تهران و لندن سکوت کنند و اين حملات را به شدت محکوم کرد.بنا به گزارش پايگاه اينترنتي رسمي‌پارلمان اروپا، وي ضمن محکوم کردن اقدامات تروريستي اخير گفت: قدرت آزادي و دموکراسي در برابر تروريسم به زانو در نخواهد آمد.

رهگيري و شناسايي ۶۸۰ کشتي در خليج عدن
فرمانده ناو گروه چهل و ششم نيروي دريايي ارتش گفت: اين ناو گروه در ماموريت 56 روزه، اقدام به رهگيري ۶۸۰ فروند واحدهاي غيرنظامي‌در خليج عدن و شناسايي تعداد ۱۶ فروند واحدهاي نظامي‌و فرامنطقه اي به صورت مثبت کرده است.به گزارش ايسنا، ناخدا حسين حسني افزود: شناسايي الينتي و کامينتي تعداد ۲۳۸ فروند شناور و هواپيماي نظامي‌منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي و مانيتورينگ راداري تعداد ۳۸ فروند کشتي تجاري و نفتکش در طول مدت ماموريت از جمله فعاليت‌هاي اين ناوگروه بوده است.وي با اشاره به دستور فرماندهي معظم کل قوا جهت حفاظت و حراست از خطوط مواصلاتي دريايي جمهوري اسلامي‌در آب‌هاي بين المللي توسط نيروي دريايي ارتش، عنوان کرد: حفظ و حراست از منافع جمهوري اسلامي‌ايران، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوري اسلامي‌در آب‌هاي بين المللي و خنثي سازي پروژه ايران هراسي و انتقال پيام صلح و دوستي به جهانيان و کشورهاي منطقه‌اي و همسايگان از جمله اهداف اين ماموريت‌ها است.حسني انتقال فرهنگ في مابين جمهوري اسلامي‌ايران و کشورهاي دوست و برادر، انتقال دانش از کارکنان قديمي‌به کارکنان جوان، اِشراف اطلاعاتي در منطقه و تامين امنيت خطوط کشتيراني جمهوري اسلامي‌ايران را از اهداف ماموريت‌هاي برون مرزي نيروي دريايي ارتش و ناوگروه چهل و ششم عنوان کرد.

آزادي 21 ايراني از زندان‌هاي دبي
21 ايراني در زندان‌هاي دبي و امارت‌هاي شمالي مورد عفو قرار گرفتند .به گزارش ايسنا ، بر اساس پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي سرکنسولگري جمهوري اسلامي‌ايران در دبي، 21 تن از اتباع کشورمان که در زندانهاي دبي، شارجه و فجيره زنداني بودند به مناسبت ماه مبارک رمضان مورد عفو قرار گرفته و به زودي، پس از انجام مراحل قانوني آزاد و به ميهن باز خواهند گشت.

دستگيري فردي که پرچم داعش را نصب کرد
دادستان عمومي‌و انقلاب مرکز استان فارس از دستگيري فردي خبر داد که به نصب پرچم گروه داعش در محل پل فساي شيراز اقدام کرده بود.به گزارش ايلنا، علي صالحي گفت: اين فرد در محل پل فساي شيراز اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود که پس از شناسايي از سوي عوامل انتظامي‌دستگير شد.او افزود: فرد دستگير شده تحت بازجويي قرار دارد تا علت و انگيزه رفتار مجرمانه وي مشخص شود.

مؤتلفه‌اماده همکاري با دولت است
يک عضو حزب مؤتلفه اسلامي‌گفت: حزب موتلفه اسلامي‌براي همکاري با دولت به‌منظور پيشرفت کشور و برطرف کردن مشکلات تحقق سياست‌هاي کلي از جمله اصل ۴۴ آمادگي کامل دارد.به گزارش ايلنا، سيد مصطفي ميرسليم از آمادگي حزب مؤتلفه اسلامي‌براي کمک به دولت در اين خصوص خبر داد.
او در پايان جلسه دبيران اين حزب گفت: حزب مؤتلفه اسلامي‌همواره نظريات کارشناسي خود را به دولت‌ها ارائه داده و امروز نيز آماده لبيک گويى به دعوت رئيس‌جمهور است.رئيس شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي‌خاطر نشان کرد: به نظر حزب يکي از مصاديق مهم کمک به دولت، ياري رساندن به آن براي برطرف کردن مشکلات تحقق سياست‌هاي کلي اصل۴۴ و اجرايي شدن هرچه سريعتر و بهتر آن است. ميرسليم با بيان اينکه تحقق اين تحول اساسي، مستلزم همدلي و همکاري ملي است، گفت: در برنامه حزب مؤتلفه اسلامي‌به تکليف هريک از قوا و نهادها در اين مسير دقت شده است.