با هدف انطباق با استانداردهاي نوين بين‌المللي صورت گرفت؛
مقررات ناظر بر نحوه محاسبه سرمايه نظارتي و کفايت سرمايه مؤسسات اعتباري منطبق با استانداردهاي نوين نظارت بانکي بين‌المللي در يک هزار و دويست و سي و سومين جلسه شوراي پول و اعتبار به تصويب رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، در جلسه ۲۳ خردادماه ۱۳۹۶ شوراي پول و اعتبار، با هدف همگرايي نظام بانکي کشور با آخرين استانداردها و ضوابط نظارت بانکي بين‌المللي،‌ ارتقاي ثبات و استحکام بانک‌ها، تسهيل و تسريع در گسترش ارتباطات بين‌المللي بانکي و همچنين انجام تکاليف مقرر در طرح اصلاح نظام بانکي کشور، مقررات پيشنهادي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران با عنوان "دستورالعمل نحوه محاسبه سرمايه نظارتي و کفايت سرمايه مؤسسات اعتباري" تصويب شد. اين دستورالعمل، جايگزين مقررات سرمايه پايه و کفايت سرمايه‌ مي‌شود که در سال ۱۳۸۲ به تصويب شوراي پول و اعتبار رسيده بود و با وجود تمام محدوديت‌ها و کاستي‌هاي مترتب بر آن‌ها و نيز‌ به رغم تحولات و دگرگوني‌هاي فراوان در استانداردهاي نظارت بانکي بين‌المللي، تاکنون بدون تغيير باقي مانده بود. بر اساس اين گزارش، در دستورالعمل جديد مقرر شده است که بانک‌ها ظرف مدت پنج سال خود را با الزامات و اقتضائات آن تطبيق دهند.
سقف تسهيلات قرض‌الحسنه اشتغالزايي افزايش يافت
همچنين در اين جلسه مقرر شد سقف تسهيلات قرض‌الحسنه اشتغالزايي براي مددجويان کميته‌امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي، ايثارگران، مشاغل خانگي و موارد مشابه از ۱۵۰ ميليون ريال به ۲۰۰ ميليون ريال افزايش يابد.
پيرو مفاد بند (د) و (هـ) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ مبني بر اختصاص مجموعاً ۳۰ هزار ميليارد ريال از محل منابع قرض‌الحسنه براي مددجويان تحت پوشش کميته‌امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي و همچنين حسب بند (پ) ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه و با عنايت به تکاليف قوانين بودجه سنواتي در خصوص اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه اشتغال، مقرر شد سقف تسهيلات قرض‌الحسنه اشتغالزايي براي کليه موارد از جمله مددجويان کميته‌امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي، ايثارگران، مشاغل خانگي و موارد مشابه از ۱۵۰ ميليون ريال به ۲۰۰ ميليون ريال افزايش يابد. همچنين افزايش سقف فردي تسهيلات قرض‌الحسنه ضروري (درمان، تحصيل،‌ وديعه مسکن و ... ) از ۲۰ ميليون ريال به ۱۰۰ ميليون ريال مورد تصويب قرار گرفت.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: بانک مرکزي بايد از توان مديريتي بانک پارسيان بيشتر استفاده کند.
کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، به پاس تقدير از خدمات بانک پارسيان در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، رونق توليد و اشتغال و حمايت از کارگاه‌هاي کوچک و متوسط، از دکتر کورش پرويزيان مديرعامل بانک پارسيان و رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي تقدير کرد. در اين زمينه دکتر نادري نماينده مجلس و عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت وگو با خبرنگاران پارلماني، ضمن تقدير از عملکرد بانک پارسيان و مديريت آن، افزود: بانک پارسيان در راستاي اشتغال و توليد، حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را در اولويت خود قرار داده و از اوايل سال ۹۵ تاکنون با دادن تسهيلات به توليدکنندگان و کارافرينان گام‌هاي بزرگي را برداشته است. وي افزود: مديريت بانک پارسيان در سال گذشته با برنامه ريزي توانست بحران موسسه ثامن الحج را مهار کند و اين موفقيت بزرگي براي پارسيان است.بانک مرکزي بايد از توان مديريتي بانک پارسيان بيشتر استفاده کند. بانک پارسيان همواره در خدمت رونق توليد بوده و طي دو سال اخير به اين روند شدت بخشيده است . در متن لوح تقدير از مديرعامل بانک پارسيان و رئيس کانون بانک‌هاي خصوصي کشور، که در تاريخ 23 خرداد 96 به‌امضاي دکتر شهاب نادري نماينده مجلس شوراي اسلامي‌و عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌رسيده، آمده است: جناب آقاي دکتر کورش پرويزيان مديرعامل محترم بانک پارسيان؛ در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به نام سال توليد و اشتغال نامگذاري شد و با همت و تدبير مسوولين اجرايي کشور و فراهم کردن فضاي مثبت در کسب وکار، موجب شد تا مديريت بانک پارسيان گام‌هاي روبه جلويي در راستاي رونق و شکوفايي اقتصادي بردارد، برخود واجب مي‌دانم از تلاش‌هايتان درجهت رونق توليد و حمايت از کارگاه‌هاي کوچک و متوسط از خدمات ارزنده تا تقدير به عمل آورم.
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران مي‌گويد، اطلاعات جديدي که قرار است بانک‌ها در صورت‌هاي مالي خود منعکس کنند، مبتني بر ريسک است که نتيجه آن کاهش سودهاي کاغذي در ترازنامه بانک‌ها است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، دکتر علي صالح آبادي ابلاغيه جديد بانک مرکزي به بانک‌ها در خصوص ارائه صورت‌هاي مالي حاوي اطلاعات جامع تر را متکي بر نگاه «آينده نگر» دانست و گفت: يعني فقط گذشته نگر نيست و آينده را نيز خواهد ديد. وي با بيان اينکه بانک مرکزي از سال گذشته در ارايه صورت‌هاي مالي بحث استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي (IFRS) را مطرح کرده است، افزود: اينکه صورت‌هاي مالي بانک‌ها بايستي حاوي اطلاعات جامع تري باشد، با صورت‌هاي مالي سنتي متفاوت است؛ در صورت‌هاي مالي سنتي که قبلا تهيه مي‌شد ريسک‌ها مطرح نبود و صرفاً يک نوع گزارشگري از اطلاعات گذشته بانک‌ها بود. وي افزود: در اين فرآيند کلي، مجموعه سيستم بانکي را بايد نگاه کرد؛ البته در بانک توسعه صادرات ديتابيس‌ها اصلاح شده است تا بتوانيم اطلاعات مالي خود را در تاريخ مقرر برسانيم اما در برخي بانک‌ها اگر آمادگي کافي وجود نداشته نباشد، ممکن است با تأخيرهايي مواجه شوند. صالح آبادي اطمينان داد: به تدريج که نرم افزارها و مراکز اطلاعاتي ديتا بيس‌ها ارتقاء يابد، صورت‌هاي مالي نيز تکميل خواهد شد. اگرچه ممکن است در سال اول، اطلاعاتي در برخي صورت‌هاي مالي کامل نباشد و جاهاي خالي وجود داشته باشد. وي در پاسخ به اينکه اصلاح و استانداردسازي صورت‌هاي مالي بانک‌ها چه تاثيري در جلوگيري از خطر ورشکستگي آنها دارد و آيا نقطه پاياني بر سودهاي کاغذي در بازار سهام خواهد بود يا خير، اظهار داشت: اين تحول باعث مي‌شود بانک‌ها، هم از وضعيت خود و هم سهامدارانشان تحليل دقيق تري داشته باشند؛ لذا کمکي در جهت آسيب شناسي و حرکت به سمت حل مشکلات خواهد بود. وي در عين حال افزود: البته نمي‌توان گفت که سودهاي کاغذي به طور کامل حذف مي‌شود اما در جهت بهبود، حرکت خواهد شد.

دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي روز چهارشنبه 24 خرداد با حضور در مرکز ارتباط سبز اين بانک به تماس‌هاي تلفني مشتريان و کارکنان بانک پاسخ و دستور داد به پرسش‌ها و مطالبات آن‌ها رسيدگي شود.
به گزارش روابط عمومي‌بانک کشاورزي، طي اين ارتباط تلفني که به طور مستقيم ميان مردم و مديرعامل اين بانک برقرار شد، ده‌ها نفر خواسته‌ها ، مشکلات و سوالات خود را مطرح کردند .
اين گزارش روزنامه تجارت به نقل از مي‌افزايد بانک کشاورزي با هدف تعامل با مشتريان و کارکنان بانک، از سال‌ها پيش چنين برنامه اي را دنبال مي‌کند و مديران سطوح مختلف بانک در مقاطع زماني مشخص و از پيش تعيين شده، پاسخگوي مردم خواهند بود.

پذيرندگان MPOS بانک تجارت ، با پذيرش انواع کارت‌هاي شتابي در هر مکان مي‌توانند دريافت‌هاي خرد را مديريت کنند .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، ابراهيم کاظم پور سخنگوي اين بانک ، روز سه شنبه بيست و سوم خرداد ماه با اشاره به گسترش شبکه‌هاي تلفن همراه و بهبود روش‌هاي پرداخت الکترونيک در کشور گفت : ابزار جديد پرداخت (MPOS ) به مصرف کننده اين امکان را مي‌دهد که از تلفن همراه خود به عنوان پايانه فروش استفاده کرده و مبالغ مربوط به دريافت‌هاي خرد همچون تحويل کالا در منزل يا محل کارمشتريان ، کرايه تاکسي ، خريدهاي رهگذري و ... را از طريق کارت‌هاي شتابي به راحتي انجام دهد .وي با بيان اينکه پذيرنده MPOS  با پذيرش کارت‌هاي شتابي در هر مکان از مزايايي چون تسهيل در امر فروش ، افزايش جذب مشتريان جديد و دسترسي ساده و سريع به گزارش تراکنش‌ها ، برخوردار خواهد شد افزود : استفاده از اين ابزار به صاحبان مشاغل در اصناف مختلف و کسب و کارهايي چون شرکت‌هاي پخش ، فروشگاه‌هاي بزرگ ، رستوران‌ها ، آژانس‌هاي مسافربري و تاکسيراني ، داروخانه‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي که اقلام خريداري شده را در محل تحويل مي‌دهند ، پيشنهاد مي‌شود .سخنگوي بانک تجارت با اشاره به سرعت بسيار بالاي تراکنش به دليل انجام عمليات به وسيله سيمکارت و کاهش هزينه نصب و پشتيباني اضافه کرد : ارائه رسيد پرداخت به صورت پيامک يا با استفاده از پيام رسان تلگرام با نگاه زيست محيطي کاهش مصرف کاغذ ، امکان اضافه کردن خدمات گسترده ارزش افزوده، شارژ سيمکارت پرداخت قبض، قابليت NFC از ديگر مزاياي ابزار پرداخت MPOS محسوب مي‌شود .
عضو کميسيون عمران مجلس گفت: بدون اغراق تسهيلات صندوق پس انداز مسکن يکم ،قدرت خريد بسياري از خانواده‌‌ها به ويژه زوج‌‌هاي جوان را افزايش داد.
فرج الله رجبي در گفتگو با روابط عمومي‌بانک مسکن، با اشاره به عملکرد مثبت بانک مسکن در دوره ۴ سال گذشته، گفت: اين بانک به عنوان يک بانک توسعه‌اي به وظايف خود به خوبي عمل کرده که خروجي اين عملکرد امروز واضح و مبرهن است. اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه بانک مسکن فعاليت‌هاي تخصصي خود را به خوبي انجام مي‌دهد گفت: سياست‌هاي شفاف در بانک مسکن به خوبي در جريان است و اين بانک در بخش‌هاي مختلف طي حدود ۴ سال گذشته به خوبي به لحاظ کيفي رشد کرده که اين بهبود عملکرد کاملا مشهود و محسوس بوده است. عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌با تاکيد بر اينکه طبق اساسنامه بانک مسکن، پرداخت تسهيلات به منظور خريد واحد مسکوني، احداث، تکميل و تعمير ساختمان يکي از وظايف مهم اين بانک به شمار مي‌رود گفت: بدون ترديد طي چهار سال گذشته اين بانک رسالت خود را به خوبي در سياست گذاري تسهيل خريد مسکن به نمايش گذاشته است. وي ادامه داد: تاسيس صندوق پس انداز مسکن يکم، پرداخت تسهيلات از محل اوراق گواهي حق تقدم و امکان استفاده از تسهيلات جعاله براي خريد مهمترين برنامه‌ها و اقدامات اين بانک در راستاي افزايش قدرت خريد خانوار بوده است. ضمن اينکه در اين مدت امکان پرداخت تسهيلات مسکن با تجميع انواع حساب‌ها با يکديگر فراهم شد. عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌ادامه داد: در بخش ساخت نيز بانک مسکن انواع تسهيلات ساخت از جمله صنعتي را به متقاضيان و انبوه سازان پرداخت مي‌کند که مي‌تواند به بخش عرضه کمک کند. البته انتظار مي‌رود ظرفيت تسهيلات دهي بانک به بخش عرضه بيش از گذشته تقويت شود.
عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين گفت: بانک ايران زمين با تلاش و همدلي و هم سويي مديران و اعضاي هيات مديره و پرسنل پر تلاش، تمام موانع و مشکلات را پشت سر گذاشته و روند رو به رشدي را در پيش رو دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين: ضيافت افطاري پرسنل بانک ايران زمين با حضور اعضاي هيات مديره، معاونين، مديران و کليه پرسنل دو استان البرز و تهران در هتل اسپيناس پالاس برگزار شد. پورسعيد گفت: روزه داري داراي اثرات و برکات فراوان فردي و اجتماعي است که مي‌توان از آن جمله به آرامش، حکمت آفريني، يادآوري معاد، کاهش خواهش‌هاي نفساني، دوري از ريا، دريافت پاداش الهي را از برکات فردي آن و توجه به معارف اسلامي، توسعه فرهنگ اسلامي‌و افزايش اخلاق اجتماعي را از اثرات اجتماعي روزه برشمرد. پورسعيد در ادامه اين ضيافت گفت: بانک ايران زمين با تلاش و همدلي و هم سويي مديران و اعضاي هيات مديره و پرسنل پر تلاش، تمام موانع و مشکلات را پشت سر گذاشته و روند رو به رشدي را در پيش رو دارد. حسن شاهي مديريت شعب استان‌هاي فارس، بوشهر و کهکيلويه در مراسم افطاري اين استان بيان داشت: کارنامه اهداف سال ۹۶ به تمامي‌شعب ارسال شده، از اين رو از همه همکاران درخواست کرد نسبت به دستيابي اهداف تعين شده اهتمام ويژه نمايند و با بازاريابي همگاني جهت رسيدن صد در صدي به اهداف تلاش کنند. محسن نصيري پور مديريت شعب غرب کشور در مراسم افطاري اين استان اظهار داشت: هدف اصلي از برگزاري اين مراسم علاوه بر اجر معنوي، ايجاد همدلي و صميميت بين کارکنان و استماع مسايل و مشکلات است. محمد رضا سبزواري مديريت شعب استان‌هاي اصفهان، قم ،مرکزي و چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه ضيافت الهي است و مي‌توان با بهره گيري از سفره بي کران لطف و بخشش خداوند روح و جسم خود را پاکيزه و مطهر نمود و فرصت خوب و مناسبي است که انسان با مراقبه و محاسبه در جهت اصلاح امور اخروي و دنيوي خود تلاش نمايد و با خلوت با خداي خود به اعمال خويش بازنگري داشته باشد. خواجوئي مدير شعب استانهاي هرمزگان و کرمان ضمن عرض خوش آمدگويي و آرزوي قبولي طاعات و عبادات همکاران در اين ماه مبارک از کليه همکاران خواست با سعي و تلاش همه جانبه در تحقق اهداف ابلاغي بانک تمام تلاش خود را بکار ببرند. صفا معاون اجرايي استان‌هاي هرمزگان و کرمان از همکاران خواست هرچه بيشتر در جهت رشد و شکوفايي و ارتقاء نام بانک ايران زمين در عرضه بانکداري تلاش نمايند، و ضمن رعايت مقررات و توجه به مفاد دستورالعملها و بخشنامه‌هاي بانک بحث مشتري مداري و ارائه خدمات بهينه و به موقع را سرلوحه کار خويش قرار دهند.
معاون مالي بانک قوامين گفت : مجمع تقسيم سود سال 93 و 94 بانک قوامين در تاريخ 96/03/17 با حضور حداکثري سهامداران محترم بانک با موفقيت برگزار شد.
محسن زرندي مقدم ضمن بيان مطلب فوق علت برگزاري مجمع تقسيم سود سال‌هاي مذکور در اين تاريخ را، تأخير در افزايش سرمايه بانک دانست و افزود : بانک قوامين در سال 93 مبلغ 926 ميليارد ريال و در سال 94 مبلغ 440 ميليارد ريال سود داشته که نظر مديران بانک تقسيم حداکثري سود فوق بوده که به دليل محدوديت‌هاي بانک مرکزي مبني بر عدم کفايت سرمايه، 10 درصد سود فوق در ماه آتي تقسيم و الباقي تا انجام اصلاحات در نسبت‌هاي فوق در راستاي تأمين منابع آتي سهامداران باقي خواهد ماند.
تعداد ٦ طرح صنعتي از سال ١٣٩٢ با تسهيلات بانك صنعت و معدن در استان گيلان به بهره برداري رسيده و براي ٦٣٠ نفر شغل مستقيم ايجاد كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، طرح‌هاي ياد شده شامل شركت‌هاي صنايع سيمان گيلان سبز ، صنعت نيكان چوب پلاست ، پلي استر پارس كاسپين ، تالك ايرانيان ، تعاوني دام ديلم صنعت شرق و گسترش فناوري‌هاي صنعت ساختمان مي‌شود كه ١٠ ميليون يورو و ٤ ميليارد ين تسهيلات ارزي و ٣١ ميليارد تومان تسهيلات ريالي از اين بانك دريافت كرده‌اند.
گفتني است بانك صنعت و معدن مبلغ ١٠٠ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد به منظور رفع موانع واحد‌هاي صنعتي ، حفظ اشتغال موجود و ايجاد شغل جديد به صنايع كوچك و متوسط استان گيلان پرداخته است.
با گذشت پنج ماه از فراهم شدن امکان ارسال حواله ارزي توسط شعب بانک ملي ايران، گشايش‌هاي قابل توجهي در اين زمينه ايجاد شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دانشجويان، بيماران و ساير افراد خارج کشور از طريق اين حواله‌ها ارز مورد نظر خود را دريافت کرده‌اند. در حال حاضر امکان انتقال تا سقف ماهانه 2 هزار يورو از طريق شعب ارزي بانک به کشورهاي حوزه اروپا، روسيه، آذربايجان و افغانستان وجود دارد و پس از آن مي‌توان با استفاده از ظرفيت کارگزاري‌ها، وجوه را به مناطق ديگر دنيا نيز منتقل کرد.
طي پنج ماه گذشته بيش از 500 فقره حواله ارزي به مقصد اروپا، روسيه، آذربايجان و افغانستان از طريق شعب بانک ملي ايران صادر شده است. استفاده از ظرفيت بانک براي حواله کردن ارز، باعث کاهش هزينه‌هاي مشتريان و تسريع در کار مي‌شود.
همزمان با ليالي قدر پيشخوان شهرنت بانک شهر در شهر مقدس مشهد مستقر و راه‌اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، ،سرپرستي منطقه 1 اين بانک با هدف ارائه خدمات بانکي به زائران و افزايش سطح رضايتمندي شهروندان، اقدام به استقرار و راه‌اندازي پيشخوان شهرنت بانک شهر در مجاورت حرم امام هشتم (ع) کرد. درهمين راستا و درجهت افزايش رضايتمندي از خدمات ارايه شده توسط بانک شهر، هموطنان مي‌توانند با مراجعه به اين پيشخوان به‌صورت آنلاين با رئيس شعبه مجازي ارتباط گرفته و درخواست‌هاي بانکي خود را به‌صورت غيرحضوري انجام دهند. بر اين اساس، برداشت و واريز وجه، خدمات مبتني بر کارت، افتتاح حساب سپرده سرمايه‌گذاري کوتاه‌مدت و صدور کارت نقدي، انتقال وجه بين سپرده‌ها و انتقال وجه بانکي، اعلام مفقودي و مسدودي کارت، صدور کارت هديه،پرداخت اقساط تسهيلات بانک شهر، مسدود کردن اينترنت بانک و همراه بانک،انتقال وجه ساتنا، انتقال وجه پايا، ارايه صورت حساب، صدور ضمانت‌نامه بانکي و .... از جمله خدماتي است که از طريق پيشخوان‌هاي شهرنت بانک شهر قابل دريافت است.
بانک صادرات ايران در سال ١٣٩٥در راستاي تحقق اصل اقتصاد مقاومتي و همسو با سياستهاي دولت محترم، با اختصاص بيش از يکصد هزار ميليارد ريال از منابع(ريالي و ارزي)، اجراي ٤٤ طرح کلان اقتصادي در استانهاي فارس، بوشهر، يزد، كرمانشاه، خراسان رضوي، گيلان، اصفهان، تهران، آذربايجان غربي، ايلام، كردستان، قزوين، همدان، كرج، هرمزگان، مركزي و مازندران را تأمين اعتبار کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي اقتصاد مقاومتي و به منظور افزايش اشتغال و رونق اقتصادي، هدايت منابع بانکي به سمت طرح‌هاي مولد و اشتغالزا را در دستور کار قرار داده که بر اساس در سال گذشته، بيش از ٤٤ طرح کلان اقتصادي در اقصي نقاط کشور را تأمين اعتبار کرده است. اين گزارش مي‌افزايد: اين طرح‌ها که در بخش‌هاي مختلف اقتصادي مي‌باشند از ٩٤ هزار ميليارد ريال تسهيلات ارزي و ٦ هزار ميليارد ريال منابع ريالي بهره مند شده‌اند. با راه‌اندازي آنها مي‌توان در کنار توسعه و آباداني، اشتغالزايي و رونق اقتصادي بيشتر را در استانها و مناطق مربوط شاهد باشيم. گفتني است اين بانک در سال جاري نيز به منظور تحقق اصل اقتصاد مقاومتي و اجراي سياستهاي ابلاغي دولت محترم، حمايت از بخش‌هاي توليدي را در دستور کار قرار داده است.
افزايش همکاري‌هاي
پست‌بانک و کميته‌امداد خوزستان

در نشست مشترک مسئولان پست‌بانک و کميته‌امداد‌ امام خميني(ره) استان خوزستان بر افزايش همکاري‌هاي متقابل براي خدمت‌رساني بيشتر به مددجويان تأکيد شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: در اين نشست عباس استواري مديرشعب پست‌بانک استان خوزستان ضمن تشريح فعاليت‌ها و خدمات شعب و باجه‌هاي خدمات بانکي روستائي گسترده درسطح کشور و فراهم نمودن دسترسي آسان مددجويان کميته‌امداد به خدمات بانکي، خواستار انتقال حساب کميته‌امداد استان به اين بانک شد. همچنين در اين نشست مقررگرديد در راستاي هدف‌گذاري ايجاد باجه‌هاي بانکي در برخي روستاها و مناطق محروم درسطح استان با اولويت خدمات‌رساني به مددجويان کميته‌امداد امام خميني‌(ره)، هماهنگي‌هاي لازم انجام و سرمايه اوليه نيز از طريق کميته‌امداد تأمين گردد.

اولويت نظام بانکي
بايد کمک به توليد و اشتغال باشد

محمد حسام اميري مدير شعب استان يزد موسسه اعتباري کوثر با آيت‌الله محمدرضا ناصري يزدي امام جمعه يزد ديدار و گفتگو کرد .به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ محمد حسام اميري مدير شعب استان يزد در ديدار با آيت الله ناصري نماينده ولي فقيه در استان يزد گزارشي از روند فعاليت‌هاي کوثر ارائه و بر خدمت صادقانه به مردم تاکيد کرد. آيت الله محمدرضا ناصري يزدي امام جمعه يزد در اين ديدار با اشاره به اينکه فلسفه بانک‌ها در انقلاب اسلامي‌ايران کمک به رفع مشکلات نيازمندان و پيشرفت کشور است گفت: اگر بانک‌ها برنامه ريزي درستي داشته باشند و با حرکت مناسب به پيش بروند، مي‌توانند در زمينه رفع مشکلات اقتصادي جامعه تاثير بسيار خوبي داشته باشند. نماينده ولي فقيه در استان يزد افزود: اگر بانک‌ها برنامه‌هاي خود را بر رفع گرفتاري عامه مردم تنظيم کنند و هدفشان را بر اين اساس در نظر بگيرند، مطمئنا ضرر هم نمي‌کنند. امام جمعه يزد گفت: در حال حاضر برخي واحدهاي توليدي-صنعتي هستند که اگر به آنها مبالغي پرداخت شود، مي‌توانند با شروع به کار سبب اشتغال چندين نفر گردند. طبيعي است که اگر به اين واحدها تسهيلات پرداخت شود نتيجه بهتري مي‌گيريم.

روزه، روح معنوي
و ايمان انسان را تقويت مي‌کند

در آستانه ليالي نوراني قدر، نماينده ولي فقيه در بنياد تعاون بسيج در جمع كاركنان اداره كل امور شعب غرب استان تهران بانک مهر اقتصاد به تشريح فلسفه وجودي ماه مبارك رمضان و دلايل عقلي روزه داري پرداخت.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد غرب استان تهران، حجت الاسلام والمسلمين رحيمي‌– مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در بنياد تعاون بسيج - در سخناني با اشاره به اهميت استفاده از بركات و نزولات ماه مبارك رمضان، به اهميت پيروي و اطاعت از دستورات الهي تاکيد کرد و گفت: مطابق اشاراتي که در قرآن کريم آمده، روزه داري باعث تقويت تقواي الهي و درك حضور مستمر خداوند در زندگي مي‌شود. حجت الاسلام رحيمي‌گفت: انسان روزه دار از نيازها و خواهش‌هاي نفساني خود عبور مي‌كند و با استفاده از نيروي اراده اي كه نتيجه مستقيم روزه داري است به دستاوردهاي ارزشمندتري دست مي‌يابد از اينرو روزه، روح معنوي و ايماني انسان را تقويت و اراده او را در اجتناب از معاصي و گناه قوي و نيرومند مي‌گرداند. در ادامه، محمد قضايي - رئيس اداره‌امور شعب غرب استان تهران - نيز در حاشيه اين مراسم با اشاره به درس‌هايي كه بايد از ماه مبارک رمضان، آموخت گفت: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال نامگذاري شده، استفاده از آموزه‌هاي اين ماه مبارك، فرصت ايده آلي است كه مي‌تواند ما را به سمت ارزش‌هاي واقعي رهنمون كند لذا روزه داري تمريني است كه از طريق آن مي‌توان مفهوم مقاومت و ارزش اراده را به خوبي درك كرد.

استان هرمزگان
 در زمره پنج استان برتر قرار گرفت

مصطفي پور مدير شعب استان هرمزگان بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: با بازاريابي‌هاي موثر انجام شده در سال ۹۵ اين استان به رشد ۶۲ درصد منابع قرض الحسنه دست يافت و در زمره پنج استان برتر بانک قرار گرفت.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران مصطفي پور گفت: بر اين اساس شعب جزيره کيش(کد۷۲۱۷)، پارسيان (کد ۷۲۱۱)، رودان(كد۷۲۱۶)، امام حسين(ع)(كد ۷۲۰۸)، و حاجي آباد (كد۷۲۱۰) به ترتيب پنج رتبه برتر استان را به خود اختصاص دادند. وي در خصوص فعاليت‌هاي مهم سال ۹۵ که منجر به رشد بسيار خوب منابع استان هرمزگان شد گفت: تشکيل منظم جلسه ماهانه روساي شعب و دواير ستادي در ستاد مرکزي و بررسي مشکلات شعب، بازديد منظم از شعب در طول ماه و شركت در جلسات بازاريابي آنان، برگزاري نشست هم انديشي پرسنل بندرعباس به صورت هفتگي و تجزيه و تحليل برنامه‌ها و طرح‌هاي بانك، بازاريابي ميداني روساي شعب در حوزه‌هاي متنوع اقتصادي، حمايت از شعب جهت پايبندي به تعهدات خود و تغيير و زيباسازي نما وتابلوي شعب فرسوده از جمله دلايل و اقدامات ارزنده انجام شده براي تحقق و افزايش ميزان منابع استان هرمزگان
مي‌باشد.