اعتراض فراگیر دانشجويان دانشگاه چمران اهواز در فضاي مجازي
گروه اجتماعي: سرانجام صداي اعتراض‌شان به گوش مسئولان رسيد. دانشجويان دختر دانشگاه چمران اهواز با وجود گرماي بالاي 40 درجه از داشتن سيستم تهويه و وسايل سرمايشي در خوابگاه خود محروم بودند و براساس برخي گزارش‌ها در اتاق‌هاي اين خوابگاه تنها پنكه‌اي وجود داشته است. دانشجويان دختر اين خوابگاه ابتدا اعتراض صنفي خود را در صحن دانشگاه انجام دادند. مدتي بعد شبكه‌هاي مجازي نيز به كمك اين دانشجويان آمدند و در ظرف كمتر از 24 ساعت اين موضوع تبديل به ترند اول شبكه اجتماعي توئيتر شد.
طبق برخي گزارش‌ها برخورد نامناسب مسئولان دانشگاه چمران اهواز، يعني بستن در‌هاي خوابگاه دانشگاه براي مقابله با اعتراض دانشجويان آتش‌ زير خاکستر را در آن گرماي اهواز را شعله‌ور کرد و اعتراضات پشت درهاي بسته خوابگاه دختران دانشگاه چمران اهواز به درهاي باز شبکه‌هاي اجتماعي رسيد. در ابتدا دانشجويان وضعيت خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به گوش افکار عمومي‌رساندند و در ادامه کاربران شبکه‌هاي اجتماعي در حمايت از دانشجويان طوفان توييتري با هشتگ #دانشجو‌پزي را راه‌انداختند. از حدود يک ماه پيش تعدادي از دانشجويان دختر مجتمع خوابگاهي حضرت معصومه(س) دانشگاه شهيد چمران اهواز با مراجعه به مسئولان، خواستار رسيدگي به وضع سيستم‌هاي تهويه سرمايشي بلوک‌هاي اين مجتمع خوابگاهي با توجه به روند افزايش دماي هوا شدند. در ابتدا مراجعات و درخواست‌هاي دانشجويان به‌صورت فردي بود اما با توجه به روند افزايش دما در اهواز ناشي از تغيير اقليم و اينکه سيستم‌هاي سرمايشي خوابگاه ديگر پاسخگوي گرماي هوا نبود، دانشجويان دختر اين خوابگاه روز پنجشنبه از ساعت هفت عصر براي اعتراض به اين وضعيت در محل درب ورودي خوابگاه تجمع کردند و مانع از بستن درب ورودي در موقع مقرر توسط نگهبان شدند. دانشجويان با شعار "سيستم سرمايشي حق مسلم ماست"، خواستار رسيدگي به وضعيت تهويه اتاق‌هاي خوابگاه شدند؛ تداوم اين اقدام دانشجويان موجب شد تا برخي از اعضاي هيات‌رييسه دانشگاه براي رسيدگي به اعتراض آن‌ها در محل حاضر شوند و توضيحاتي را در خصوص تعمير و رسيدگي به وضع سيستم‌هاي خنک‌کننده خوابگاه ارائه دهند.
صحبت‌هاي رئيس دانشگاه چمران چه بود؟
مدتي بعد از اينكه با انتشار اخبار اين اعتراض در فضاي مجازي، حساسيت افكار عمومي‌برانگيخته شد، رئيس دانشگاه به جمع دانشجويان آمد. هرچند در ابتدا دانشگاه چمران وجود چنين اعتراض‌هايي را به كلي تكذيب مي‌كرد، اما صحبت‌هاي رييس دانشگاه در جمع دانشجويان نيز با واکنش‌هاي همراه شد و دانشجويان خواستار تعهد کتبي رييس دانشگاه براي حل موضوع شدند. غلامحسين خواجه، رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره به اينکه خوابگاهي در سطح شهر با ظرفيت ۲۲۰ نفر براي اسکان دانشجويان دختر خوابگاه حضرت معصومه (س) آماده شده، گفت: متأسفانه تنها سه يا چهار نفر از دانشجويان از اين کار استقبال کردند. رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز تصريح کرد: دليل عدم استقبال دانشجويان از محل جديد در نظر گرفته شده براي آنها به احتمال فراوان آن است که در فصل امتحانات جابجايي وسايل براي دانشجويان سخت و زمان‌بر است؛ اگرنه اين خوابگاه در مرکز شهر است و مشکلي از نظر دسترسي ندارد. وي درخصوص هشتگ #دانشجوپزي که توسط دانشجويان شهيد چمران براي رسيدگي به وضعيت خوابگاه‌ها در فضاي مجازي منتشر شده، گفت: در فضاي مجازي هرکسي مي‌تواند هر چيزي بگويد و کسي جلوي دانشجويان را نيز در اين زمينه نگرفته است. ما کارهايي که مي‌توانستيم براي دانشجويان انجام داده‌ايم و تا حدودي زمينه‌ها براي حل مشکلات دانشجويان فراهم شده است.
بسيج امکانات استان براي دانشجويان معترض
در همين حال استاندار خوزستان درخصوص اعتراض دانشجويان دختر خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهيد چمران اهواز نسبت به وضعيت سيستم‌هاي تهويه اين خوابگاه، گفت: اگر دانشجويان همکاري لازم را انجام دهند، تمام امکانات استان را براي حل مشکلات آنها بسيج خواهم کرد. غلامرضا شريعتي به ايسنا گفت: مرکزي را در منطقه برومي‌اهواز با همکاري شرکت نفت آماده کرده‌ايم که داراي ۱۵۰ اتاق و بسيار شيک، مجهز و استاندارد است و به دانشگاه اعلام کرديم تا در صورت نياز دانشجويان را به اين خوابگاه منتقل کنند. وي افزود: همچنين حدود ۱۵۰ پنکه خريداري شده و در اختيار دانشجويان قرار گرفته تا شرايط اندکي بهتر شود. به دنبال حل مشکلات دانشجويان هستيم و در اين زمينه همه‌امکانات را به کار خواهيم گرفت.
استاندار خوزستان تصريح کرد: اگر دانشجويان همکاري لازم را انجام دهند و از اقدامات انجام‌ گرفته براي اسکان آنها در خوابگاه‌هاي ديگر استقبال کنند، تمام امکانات استان را براي حل مشکلات آنها بسيج خواهم کرد. شريعتي با بيان اينکه خوابگاهي نيز در مرکز شهر آماده شده که حدود ۲۲۰ نفر گنجايش دارد اما تنها حدود دو تا سه نفر از دانشجويان حاضر شدند که در آنجا مستقر شوند، عنوان کرد: اگر دانشجويان اين آمادگي را داشته باشند تا در خوابگاه‌هاي ديگر استقرار پيدا کنند، همه‌امکانات استان را به کار خواهيم گرفت تا مشکلات دانشجويان دختر خوابگاه حضرت معصومه (س) حل شود. وي اظهار کرد: طبق صحبت‌هايي که با رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز انجام گرفته، گفته شد که اعتبار لازم براي خريد چيلر نو و تعميرات چيلرها فراهم شده‌اما مسئولان مربوطه در اين زمينه اقدامي‌انجام نداده‌اند. استاندار خوزستان افزود: در اين زمينه از رييس دانشگاه دانشگاه خواسته‌ام که اگر واقعا چنين مساله‌اي صحت دارد، به‌طور جدي با کساني که کوتاهي کرده‌اند، برخورد شود. شريعتي خاطرنشان کرد: بايد بررسي‌هايي انجام شود و با عواملي که در اين زمينه کوتاهي کرده‌اند، برخورد لازم صورت بگيرد.
همراهي شبکه‌هاي اجتماعي با دانشجويان اهوازي
همزمان با اعتراضات دانشجويان در مقابل درب خوابگاه حضرت معصومه(س) دانشگاه شهيد چمران، تعدادي از کاربران فضاي مجازي نيز با راه‌اندازي هشتگ دانشجوپزي به اين اتفاقات واکنش نشان دادند. يکي از کاربران در توييتر خود نوشته است: «تغيير اسم فصل خرماپزون توي خوزستان به #دانشجوپزي کاريه که فقط از دانشگاه چمران اهواز بر مياد و ميشه اين افتخار رو تبريک گفت.» همچنين يکي ديگر از کاربران فضاي مجازي در توييت خود نوشته است: «سيستم سرمايشي تو هواي 50 درجه مثل اکسيژن براي تنفس و زنده موندن مي‌مونه، حالا دختراي خوابگاه دانشگاه چمران از اين اکسيژن محرومن». يکي ديگر از کابران توييت کرد: «وقتي مسئولان دانشگاه يخ رو چاره حل گرماي 50 درجه اهواز مي‌دونن، قطعا قطب، بهترين محل احداث دانشگاه است.» کاربري ديکر نوشته است: «بياين منطقي باشيم. دانشگاه داره روش‌هاي جديد طبخ دانشجو رو ياد دانشجوها ميده. براي زندگي آيندشون لازمه.» واکنش‌ها به هشتگ #دانشجوپزي در فضاي مجازي بسيار زياد شد، به‌طوري که بسياري از رسانه‌هاي مطرح داخلي و خارجي نيز به اين مساله اشاره و پيام‌ها و عکس‌هاي دانشجويان اين دانشگاه را با هشتگ #دانشجوپزي در فضاي مجازي منتشر کردند.

گروه اجتماعي: سرپرست‌هاي ۸ هزار و ۱۵ کودک اعلام کرده‌اند که به دليل فقر نمي‌توانند کودک خود را به مدرسه بفرستند؛ از همين رو کارگروهي با حضور نماينده‌اموزش و پرورش و سازمان‌هاي مردم‌نهاد تشکيل خواهد شد تا راهکارهاي مناسب براي حل اين مسئله تدوين شود.
به گزارش ايلنا، وزارت کار و رفاه اجتماعي در آخرين آماري که از وضعيت کودکان بازمانده از تحصيل منتشر کرده است به وضعيت ۲۳ هزار و ۹۸۶ کودک که خارج از مدرسه هستند؛ اشاره کرده است که در سامانه دريافت يارانه نام آنها ثبت نشده؛ اما براساس اطلاعات ثبت احوال زنده هستند.
طبق اين آمار که در راستاي تحقيقات براي شناسايي کودکان بازمانده از تحصيل منتشر شده است و توسط معاونت رفاه اجتماعي در سال گذشته کليد خورده است؛ با سرپرست ۲۱ هزار و ۲۳۹ کودک تماس تلفني گرفته شده که تلفن آنها مسدود است. از همين رو مصوب شده است که وزارت ارتباطات شماره تماس آنها را در اختيار وزارت رفاه قرار دهد تا جمع‌آوري اطلاعات دقيق‌تري از آنها ممکن شود. همچنين سرپرست‌هاي ۸ هزار و ۱۵ کودک در تماس تلفني اعلام کرده‌اند که به دليل فقر نمي‌توانند کودک خود را به مدرسه بفرستند؛ بنابراين کارگروهي با حضور نماينده‌اموزش و پرورش و سازمان‌هاي مردم‌نهاد تشکيل خواهد شد تا راهکارهاي مناسب براي اين مسئله تدوين شود. براساس آمار؛ ۵۵ هزار و ۶۵ کودک خارج از مدرسه تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند، ۳۶ هزار و ۱۶ کودک تحت پوشش بهزيستي، ۲۵ هزار و ۳۳۲ کودک تحت پوشش کميته‌امداد و ۸ هزار و ۲۷۷ کودک تحت پوشش هر دو نهاد هستند و براساس مصوبه‌اي که در چهارمين جلسه شوراي ساماندهي اين کودکان به تصويب رسيده، قرار است نمايندگان اين نهادها وضعيت کودکان را تا پايان مردادماه تعيين و گزارش کنند. گفتني است که قرار است کارگروهي با حضور نماينده‌اموزش و پرورش و سازمان‌هاي مردم‌نهاد تشکيل شود تا راهکارهاي مناسب تدوين شود. در آمار ديگري سرپرست ۷ هزار و ۲۱۷ کودک اعلام کردند که کودکشان به دليل معلوليت به مدرسه نمي‌رود که بر اين اساس مصوب شده سازمان بهزيستي وضعيت‌شان را بررسي کرده و در صورت اثبات معلوليت، آنها را حمايت کند. براساس اين گزارش؛ ۳ هزار و ۵۵۴ کودک خارج از کشور زندگي مي‌کنند. در اين ميان ۱۸۱۴ کودک نيز فوت شده‌اند. همچنين سرپرست ۱۵۵۲ کودک خارج از مدرسه نيز گفته است به علت دوري از مدرسه نمي‌توانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. همچنين ۱۴۸۷ کودک به دلايل فرهنگي و عدم تمايل سرپرست به مدرسه نمي‌روند. قرار است براي ۷۶۲ کودکي که سرپرست آنها تماس تلفني را قطع و حاضر به همکاري نشده، وزارت رفاه يارانه‌هاي نقدي و دفترچه بيمه را مسدود کند و اطلاعات آنها را به شوراي انسداد مبادي بي‌سوادي بدهد تا نسبت به برخورد قانوني يا ترويجي به بازگشت کودکان اقدام شود.

چهارمين شوراي هماهنگي مديران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان هرمزگان در منطقه آزاد قشم با تاکيد حميد رضا مومني رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد براي مشارکت تعانگران استالن هرمزگان در فعاليت‌هاي مختلف صنعتي و توليد محصولات صادرات محور در قشم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در اين نشست که با حضور مسئولان 12 دستگاه اجرايي زير مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان هرمزگان در سالن ساختمان مرکزي اين سازمان برگزار شد، گفت: از ابتداي انقلاب قرار بود سهم 30 درصدي براي بخش تعاون در فعاليت‌هاي اقتصادي لحاظ گردد که متاسفانه اين سهم به خوبي ايجاد نشد.حميدرضا مومني اعلام کرد: مشکلات مربوط به تعاونگران را در آينده نزديک و در سفر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به منطقه آزاد قشم با هدف ورود هرچه بيشتر تعاوني‌ها به چرخه فعاليت‌هاي اقتصادي در اين منطقه را بررسي خواهيم کرد.وي با اعلام اينکه هم اکنون نزديک به 500 شرکت تعاوني در شهرستان قشم فعاليت مي‌کنن، افزود: با وجود اين تعداد تعاوني بايد شاهد حضور پررنگ تر تعانگران در بخش‌هاي توليدي باشيم.
به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در حال حاضر نرخ بيکاري در نقاط مختلف جزيره قشم بين بين 5.5 تا 7 درصد است که با افزايش فعاليت‌هاي صنعتي اين رقم بايد کاهش پيدا کند.او داشتن نيروي کارآزموده را از آيتم‌هاي مهم جذب در فعاليت‌هاي صنعتي منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: براساس سياست‌هاي تبيين شده تفاهم نامه اي بين اين سازمان با سازمان فني و حرفه اي کشور براي آموزش 20 هزار نيروي کار ماهر و نيمه ماهر منعقد شده و سال گذشته بيش از يکهزار نفر با گذراندن دوره‌هاي فني و حرفه اي در بخش‌هاي مختلف صنعتي مشغول به کار شدند.
مومني گفت: معتقديم توسعه در منطقه آزاد قشم امکان پذير نخواهد بود مگر با عبور از مجراي جوامع محلي و آموزش نيروهاي بومي‌در کنار توجه ويژه به بهداشت، سلامت و اشتغال پايدار آنان به صورت ويژه مد نظر ما است.وي از صنايع پتروشيمي، نفت و گاز و پالايشگاه‌ها، چند نيروگاه 500 مگاواتي برق، صنايع فولاد، صنايع دريايي و شيلات، صنايع هوايي، کشاورزي صنعتي، گردشگري و ... به عنوان مهمترين بخش صنعتي جذب نيروي کارآزموده در قشم نام برد که به مرور زمان و تا چند سال آينده در اين منطقه فعاليت خود را آغاز خواهند کرد.رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بخش گردشگري جزيره قشم را در زمره موفق‌ترين فعاليت‌هاي کاري در اين منطقه دانست و گفت: نيروهاي بومي‌با استفاده از دوره‌هاي آموزشي سازمان منطقه آزاد و دريافت مجوز راه‌اندازي کاشانه‌هاي مهمان هم اينک با شماري از کشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي از طريق فناوري روز در جذب توريست فعاليت مي‌کنند.

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه وشهرسازي لارستان ، مهندس محمدرضا باقري فرد مديرکل راه وشهرسازي لارستان از تلاش مضاعف راهداران با بسيج تمامي‌امکانات و نيروهاي راهدار خود در سطح محورهاي ارتباطي خبرداد.
باقري فرد اظهارداشت : همه ساله در همه فصل‌ها عمليات راهداري محوري با هدف ايجاد محورهاي ايمن براي بهره برداري کاربران جاده اي شکل مي‌گيرد . اما آنچه بيش از همه در بحث راهداري اهميت خود را بيش تر نمود داده و نقش مثمر ثمري در کاهش تصادفات داشته اصلاح شيب شيرواني و شانه سازي کنار جاده‌ها مي‌باشد.
وي افزود : راهداري امري ضروري است و به منظور رسيدن به اهداف خود در اين مسير لازم است با ارتقاء ايمني تردد گامي‌بلندتر در جهت کاهش تصادفات برداشته شود و بحمدلله با شانه سازي 90 درصد از راه‌هاي شرياني در محورهاي حوزه ي استحفاظي و بررسي کارشناسان در مجموعه ي راهداري ميزان تصادفات جاده اي با اين اقدام کاهش اساسي داشته است .باقري فرد ادامه داد : روز گذشته نيز با منحرف شدن خودرو در جاده ي لار – جهرم قبل از چاهگزي همين موضوع توانست نجات جان سرنشينان و کمترين آسيب را به خودرو وارد کند و اين نشان از تاثير مستقيم اقدامات مذکور راهداران ما در مجموعه ي اداره کل راه وشهرسازي لارستان مي‌باشد .وي در پايان خاطرنشان کرد : در لباس سربازان جبهه‌هاي سازندگي شهر و کشورمان در افق خدمت به مردم و جامعه ي نوين مهدوي از پاي نمي‌نشينيم .

به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب وفاضلاب روستايي استان ايلام ، مهندس نوروز نژاد مدير کل ديوان محاسبات استان و مهندس تيموري مدير عامل شرکت اب و فاضلاب روستايي استان از مجتمع آبرساني شباب شهرستان چرداول بازديد بعمل آوردنند .
 در اين بازديد مهندس تيموري ضمن تبريک ماه مبارک رمضان به کليه مسلمانان و آرزوي قبولي طاعات و عبادات آنها با تشريح خدمات انجام شده در مجتمع آبرساني شباب مشخصات پروژه را حفر يک حلقه چاه به عمق ۳۰۰متر با دبي ۳۰ليتر در ثانيه ،تجهيز ۱ باب ايستگاه پمپاژ ، احداث خط انتقال بطول ۴ کيلومتر ،احداث شبکه توزيع به طول ۵۰ کيلومتر ، احداث ۲ باب مخزن بتني به حجم ۱۵۰۰متر مکعب و ۳۲۱۷ انشعاب آب عنوان نمود .تيموري اعتبار اين مجتمع را ۳۰ ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي با پيشرفت فيزيکي ۷۵ درصد بيان کرد .
نوروز نژاد مديرکل ديوان محاسبات استان ايلام با اشاره به نقش ديوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتي و اهميت صنعت آب در تامين آب شرب مردم، تلاش شرکت آب وفاضلاب روستايي ايلام در اين امر مهم را قابل تقدير دانست و بر تعامل بيش از پيش هر دو دستگاه تاکيد
نمود.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي ايلام گفت: 22 هزار ميليارد ريال اعتبار و سرمايه ملي و استاني در مدت چهار سال گذشته (دولت تدبير و اميد) به اين سازمان تزريق شد که بي سابقه و کم نظير است.
محمدتراب ميري در نشست خبري اظهار کرد: سه هزار و 710 ميليارد ريال تسهيلات نيز از محل تملک سرمايه در اين مدت به بهره برداران زيربخش‌هاي کشاورزي استان ايلام پرداخت شده است.وي افزود: دولت يازدهم در مدت فعاليت خود توجه شاياني به کشاورزي و زيربخش‌هاي آن داشته و در اين ميان وزارت جهاد کشاورزي نگاه ويژه اي به استان ايلام با توجه به پتانسيل‌هاي بالا در زمينه کشاورزي دارد.ميري يادآور شد: در سال‌هاي اخير رشد زيربخش‌هاي جهاد کشاورزي در استان ايلام چشمگير و مطلوب بود و همين امر موجب مهاجرت معکوس روستاييان از شهرها به روستاها شده است.وي گفت: يکي از اهداف و سياست‌هاي اصلي وزارت جهاد کشاورزي و به تبع آن سازمان‌هاي تابعه رسيدن به توليد پايدار و کيفي محصولات، خودکفايي در انواع توليدات کشاورزي و دستيابي به‌امنيت غذايي مطلوب است.وي اضافه کرد: در سال زراعي گذشته استان ايلام در زمينه توليد گندم به خودکفايي رسيد و اين روند همچنان با توليد سه برابري دانه روغني کلزا و ذرت با وجود کاهش بارش‌ها و تغييرات اقليمي‌و جوي ادامه داشت.رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام افزود: سازمان جهاد کشاورزي با ارائه الگوهاي جديد کشت و جهت بخشي به توليدات در صدد افزايش توليد انواع محصولات کشاورزي از نظر کمي‌و کيفي با رعايت الگوي کشت همراه با کاهش مصرف آب و انرژي و افزايش بهره وري است.وي با اشاره به توسعه فضاهاي گلخانه اي در استان ايلام گفت: 2 سايت گلخانه اي در مناطق بدره و هليلان در حال اجراست که با تکميل اين طرح‌ها محصولاتي با نياز آبي کمتر و بهره وري بيشتر کشت و توليد مي‌شود. ميري در مورد طرح‌هاي نوين آبياري هم اظهار کرد: هفت هزار ميليارد ريال قرارداد جاري در سال گذشته در خصوص تامين آب و تجهيز اراضي استان به سيستم‌هاي نوين آبياري و ديگر زيربخش‌هاي جهاد کشاورزي در زمينه تامين آب منعقد شده است.وي در خصوص طرح احياي اراضي جنوب استان از آبريز سد کرخه هم يادآور شد: در مرحله نخست اين طرح تامين آب و تجهيز 45 هزار هکتار از اراضي جنوب استان به سيستم‌هاي نوين آبياري در حال انجام است که 25 هزار هکتار آن انجام شده و مابقي نيز در دست تکميل است و در مرحله بعدي نيز 9 هزار هکتار از اين اراضي به سامانه‌هاي نوين و مدرن آبياري مجهز مي‌شود.وي تاکيد کرد: در مجموع با اجراي طرح سامانه گرمسيري و طرح احياي اراضي جنوب استان، 100 هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي استان ايلام با سيستم‌هاي مدرن و نوين آبياري مي‌شوند که اين اقدام افزايش بهره وري و توليد کمي‌و کيفي بيشتر محصولات و نيز کاهش انرژي و آب را در پي دارد.

به منظور ارائه خدمات مطلوبتر آبرساني و بالا بردن کيفيت آب مصرفي شهروندان در شهر هرسين، نسبت به شستشوي مخازن ذخيره آب اين شهر بدون قطعي آب اقدام شد .
مدير امور آب و فاضلاب شهر هرسين گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوبتر آبرساني و بالا بردن کيفيت آب مصرفي شهروندان در شهر هرسين، نسبت به شستشوي مخازن ذخيره آب اين شهر بدون قطعي آب اقدام شد.ساسان افضلي کيا با بيان اينکه شستشو و لايروبي مخازن ذخيره آب بعنوان محل نگهداري و توزيع آب شرب مصرفي شهروندان از اهميت ويژه اي برخوردار است افزود: 2 مخزن آب 6000 متر مکعبي اين شهر ضدعفوني و شستشو شد.مدير امور آب و فاضلاب شهر هرسين در خصوص مراحل شستشوي مخازن آب گفت: ابتدا مخازن بطور کامل از آب تخليه و سپس عمليات خارج کردن رسوبات نه نشين شده با فشار آب انجام و در نهايت ديواره‌ها و کف مخازن پس از شستشو توسط مواد گندزدا با غلظت مناسب چند بار شستشو داده مي‌شود.ساسان افضلي کيا در پايان تصريح کرد؛ عمليات شستشوي مخازن آب شهر بدون قطعي آب صورت گرفته است.

مزاياي حذف دفترچه‌هاي بيمه كاغذي
عضو هيات مديره سازمان تامين اجتماعي با اشاره به حذف دفترچه‌هاي بيمه کاغذي در مراکز ملکي سازمان تامين اجتماعي گفت: در حال حاضر بيش از 93 درصد نسخ در مراکز تامين اجتماعي به صورت الکترونيک توليد مي‌شوند. محمدعلي همتي در گفتگو با ايسنا، درباره آخرين روند حذف دفترچه‌هاي بيمه در مراکز درماني سازمان تامين اجتماعي اظهار کرد: خوشبختانه در تمامي‌بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي دفترچه‌هاي بيمه عملا حذف شده و بيش از 93 درصد نسخ در مراکز درماني تامين اجتماعي نيز به صورت الکترونيک توليد مي‌شوند. به گفته عضو هيات مديره سازمان تامين اجتماعي اکنون در تمامي‌مراکز درماني مردم مي‌توانند بدون استفاده از دفترچه و با کدملي، خدمات دريافت کنند. همتي افزود: حذف دفترچه‌ها مزيت‌هاي خوبي دارد به عنوان مثال کنترل استحقاق درمان به صورت قطعي انجام مي‌شود. قبلا شاهد بوديم دفترچه‌هايي تا سه سال اعتبار زده مي‌شد اما فرد بيمه‌اش قطع شده بود. اکنون ديگر بيمه شده بايد به صورت حضوري مراجعه کند و کد ملي‌اش را ارائه دهد و نمي‌تواند حتي با دفترچه فرد ديگري مراجعه کند.

گرماي تهران فروکش مي‌کند
کارشناس سازمان هواشناسي از کاهش دماي تهران در روزهاي آتي خبر داد. احد وظيفه در گفتگو با مهر در خصوص وضعيت هواي تهران، گفت: بيشينه دماي تهران در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ رسيد. وي درخصوص وضعيت جوي پايتخت در روزهاي آتي، اظهارداشت: براساس پيش‌بيني‌هاي سه روزه سازمان هواشناسي در طي سه روز آينده دماي هوا در تهران کاهش خواهد داشت. کارشناس سازمان هواشناسي افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمي‌ابري و وزش باد خواهد بود و دما در کمترين به ۲۴ و بيشترين ۳۶ درجه مي‌رسد. وي گفت: شنبه هم آسمان تهران صاف تا کمي‌ابري همراه با وزش باد خواهد بود. وظيفه افزود: کمترين دما ۲۳ و بيشترين ۳۵ درجه خواهد بود. آسمان استان تهران در روز دوشنبه هم صاف، همراه با وزش باد است که دما در اين روز در کمترين به ۲۲ و در بيشترين به ۳۵ درجه مي‌رسد.

افزايش دماي هوا و احتمال آتش‌سوزي در جنگل‌ها
سازمان حفاظت محيط زيست در اطلاعيه مهمي‌با اشاره به افزايش دماي هوا، نسبت به هرگونه آتش‌سوزي در جنگل‌ها هشدار داد. به گزارش تسنيم؛ سازمان حفاظت محيط زيست در اطلاعيه مهمي‌با اشاره به افزايش دماي هوا، نسبت به هرگونه آتش‌سوزي در جنگل‌ها هشدار داد. در اين اطلاعيه‌امده است: نظر به افزايش دما و خشکي هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزي در محيط‌هاي طبيعي فزوني يافته است. بنابراين ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کساني که در محيط‌هاي طبيعي و باز براي فعاليت يا تفريح حاضر مي‌شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوي جداً خودداري کنند. مامورين حفاظتي دستگاه‌هاي مسئول، شوراهاي شهرها و روستاها، دهياري‌ها و شهروندان عزيز حساسيت لازم در قبال اين مسئله را داشته باشند و با مشاهده خطر، بلافاصله براي اطلاع‌رساني يا خاموش کردن آتش اقدام کنند.

جلسه شوراي حفاظت از منابع آب
 در شهرستان گيلانغرب برگزار شد

جلسه شوراي حفاظت از منابع آب در شهرستان گيلانغرب با حضور سرپرست فرمانداري ومعاونت حفاطت وبهره برداري شرکت آب منطقه اي برگزار گرديد .مهندس شهلايي معاون حفاظت وبهره برداري شرکت آب منطقه اي کرمانشاه ميانگين بارندگي شهرستان گيلانغرب را 740 ميليمتر اعلام داشت وگفت: توانسته‌ايم با احداث سدهاي مخرني در اين شهرستان 70 ميليون متر مکعب آب پشت سد مخزني زاگرس ،دايک گيلانغرب ذخيره کنيم .ايشان افزود با ابلاغ دستور العمل دولت به منظور حفاظت از منابع آب 14 پروژه جديد در دستور کار قرار گرفته که تشکيل تعاوني‌هاي آبران ونصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاههاي مجاز کشاورزي از جمله اين پروژه‌هاست تا کنون 707 کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده و510 حلقه چاه غير مجاز نيز پرومسلوب المنفعه گرديده است .شهلايي لزوم مراقبت هرچه بيشتر در حوزه منابع آب به عنوان مقوله اي حياتي را مورد تاکيد قرار داد وگفت هرگونه بي توجهي به بحث آب موجب ايجاد بحران خواهد شد.بنابراين هم مردم ومسئولين بايستي اين موضوع را بطور جدي مورد توجه قرار دهند.همتي سرپرست فرمانداري شهرستان گيلانغرب نيز در پايان با توجه به فعاليتهاي انجام شده در بخش آب اين شهرستان ابراز خشنودي کرد وگفت: تا کنون 4500 هکتار از اراضي کشاورزي پاياب دوسد دايک گيلانغرب وسد زاگرس به روش آبياري مدرن مجهز شده ومورد بهر هبرداري قرار گرفته است که تا پايان امسال اين مقدار بيش از 9000 هکتار خواهد رسيد.

بهينه سازي عملکرد سيستم غبارگيرهاي فولادسازي در شرکت فولاد هرمزگان
تمامي‌فعاليت‌هاي شرکت فولاد هرمزگان در راستاي حفاظت از محيط زيست و بهبود شرايط زيست ‌محيطي است که با تلاش کارکنان واحدهاي نگهداري و تعميرات فولادسازي و ابزار دقيق سيستم غبارگير فولادسازي اين شرکت بهينه سازي شد.کارشناس واحد غبارگيرهاي فولاد هرمزگان در اين رابطه گفت: سيستم غبارگير فولادسازي بهعنوان ريههاي تنفسي کارخانه است که عملکرد صحيح آن تأثير چشمگيري در حذف غبار و آلودگيهاي هواي ناشي از فرآيندهاي توليد و درنتيجه حفظ سلامت کارکنان زحمتکش فولاد هرمزگان و همچنين محيط زيست دارد. ازاين رو ضرورت داشت تا عيوب سيستم مذکور رفع و بهينه سازي شود.مهدي فرجي در اين خصوص افزود: به منظور بهبود و بهينه نمودن سيستم غبارگير اقدامات زيادي از سوي کارکنان اين واحد براي اولين بار انجام شد که اهم آنها عبارت است از: تعويض 4800 عدد فيلتر کيسه اي؛ ابداع روش جديد و موضعي براي عمليات پيش پوشاني فيلترهاي کيسه اي به منظور عملکرد بهينه فيلترها و افزايش عمر آنها؛ راه‌اندازي سيستم حياتي آنلاين و آفلاين پالس زني هواي فشرده و همچنين حذف رطوبت از هواي فشرده به فيلترهاي کيسه اي به واسطه بهينه نمودن سيستمهاي خشککن هوا که کليه موارد مذکور منجر به افزايش عمر فيلترهاي کيسه اي تا بيش از دو برابرگشته است.