مردم ايران روي اسارت نمي‌بينند
وزير اطلاعات گفت: تا زماني که در کوچه‌ها و خيابان‌هاي شهرهاي کشورمان بوي شهادت جاري و ساري است، مردم ايران اسلامي‌روي اسارت را نخواهند ديد. به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمود علوي در جريان تشييع پيکر شهيد حسن عشوري سربازان گيلاني گمنام امام زمان (عج) گفت: تاکنون وزارت اطلاعات بيش از 200 شهيد، تقديم انقلاب اسلامي‌کرده است.وي گفت: شهيد عشوري، بعد از ضربه زدن به بيش از 120 تيم تروريستي، در مصاف با تروريست‌ها تقديم انقلاب شکوهمند اسلامي‌ايران شد. علوي گفت: وقتي خون شهيد و شهادت در رگ‌هاي جامعه اسلامي‌به جريان مي‌افتد؛ حيات، پويايي، عزت، شکوه و سربلندي به جامعه ما هديه مي‌کند.

اتحادمان را آسان نشکنيم
مدتهاست که تمامي‌مسوولان بر اتحاد تاکيد کرده و خواستار فاصله گرفتن مسوولان و مردم از اقدامات تفرقه افکنانه شده و مي‌شوند. اما با کمال تاسف شاهد اين هستيم که عده اي اهداف جناحي و سياسي را به منافع ملي ترجيح مي‌دهند و ابزار تفرقه را در دست مي‌گيرند و به انتقادهاي بي حساب و کتاب از نظام اجرايي کشور مي‌پردازند. اين در حالي است که رهبر معظم انقلاب بارها بر اتحاد تاکيد کرده و خواستار خويشتن داري شده‌اند در اين رابطه حسام الدين آشنا در توئيتر نوشت :درمواجهه با آمريکاي ترامپ، بيش ازهميشه به راهبري رهبري، تدبير دولت و اميد ملت نيازمنديم. روزهاي دشواري در راه است؛ اتحادمان را آسان نشکنيم.

برخي عزت خود را در تحقير دولت مي‌بينند
وزير بهداشت گفت: برخي عزت خود را در حقير کردن دولت و ضعيف نشان دادن دولت مي‌بينند و با فريب افکار عمومي‌وعده‌هاي غير عملي مي‌دهند و دست به هر اقدامي‌مي‌زنند تا اقدامات و خدمات به مردم را کمرنگ جلوه دهند.به گزارش ايسنا، حسن قاضي زاده‌هاشمي‌گفت: با اين که شيعه‌ حضرت علي (ع) هستيم، حکومت ما با حکومت شيعه‌ علوي فاصله‌ دارد و از يک‌هزار و ۴۰۰ سال پيش تاکنون همواره جنگ بر اثر قدرت‌طلبي بوده است.وزير بهداشت افزود: خدمت به خلق عبادت است و هر کسي با دروغ گويي و اتهام زني در روند خدمت رساني به مردم اخلال ايجاد کند از ما نيست؛ به طوري که اين عادت‌هاي زشت جزو ارزش‌هاي اخلاقي شده است.
کدخدايي عنوان کرد؛
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به انتخابات رياست جمهوري 96 با بيان اينکه بيشترين شکايت از سوي کانديداي غيردولتي بوده است، گفت: طبق روال گزارشات تخلفات را به قوه قضاييه ارسال کرديم که تعدادي از آن گزارشات، مربوط به تعدادي از مديران دولتي هم هست. با دوستان انتخابات صحبت کردم و گفتند که عموم گزارشات فرستاده شده است.
به گزارش ايسنا، عباسعلي کدخدايي در نشست خبري سخنگوي شوراي نگهبان از رسانه‌ها براي پوشش خبري اخبار انتخابات تشکر کرد و طبق روال گذشته گزارشي اجمالي از بررسي مصوبات و نامه‌هاي ديوان عدالت اداري ارائه کرد و در پاسخ به اولين سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه آخرين اقدامات شوراي نگهبان در خصوص معرفي متخلفين انتخاباتي به دستگاه قضا چه بوده است، توضيح داد: در خصوص تخلفات طبق روال گذشته گزارشاتي را به ترتيب براي قوه قضاييه ارسال کرديم که برخي از اين گزارشات مربوط به تعدادي از مديران دولتي هم هست، عموما گزارشات فرستاده شده است.
وي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص عدم اخذ راي بعد از ساعت 12 شب، گفت: انتخابات بايد در همان روز جمعه انجام شود. ما هميشه در تمام ادوار مشکلاتي با وزارت کشور در اين باره داشته‌ايم و اصرار داشتيم که اين کار بعد از ساعت 12 انجام نشود. اين بار هم از وزير کشور تشکر و قدرداني مي‌کنم که در اين باره همکاري داشتند. راي‌گيري اگر 12:1 انجام شود خلاف است. سوابق نشان مي‌دهد ما در همه ادوار با وزارت کشور در اين باره مشکلاتي داشته‌ايم.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه وزارت کشور در خصوص دستگاه احراز هويت در ساعات اوليه صبح پيشنهادي را به شوراي نگهبان داشته است، در اين باره توضيح دهيد، گفت: آن دستگاهي که شما اشاره کرديد مربوط به ثبت مشخصات سجلي افراد است که در بخش مشخصات تعرفه از آن استفاده مي‌شد.
وي ادامه داد: طبق قانون مشخصات افراد بايد ثبت شود، در آيين‌نامه اجرايي هيات وزيران بر ثبت مشخصات سجلي تصريح شده بود. در ساعت 8 غروب روز راي‌گيري وزير کشور به ما گفت که با توجه به صف‌هاي طولاني اخذ راي اگر اجازه داده شود به جاي مشخصات سجلي فقط کد راي‌گيري اخذ شود. در قانون و آيين‌نامه بر مشخصات سجلي تاکيد شده بود. ما ناچار شديم جلسه هيات مرکزي را تشکيل دهيم تا اين موضوع از نظر حقوقي بررسي شود که ساعت 10 هم به نتيجه رسيديم. با توجه به اينکه قانون درباره انتخابات الکترونيک اصلاحاتي داشته تشخيص داده شد که کد ملي مي‌تواند به جاي مشخصات سجلي ثبت شود. فاصله درخواست وزارت کشور تا پاسخ ما حدود دو ساعت زمان بود.
وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه اقدامات شما درباره تخلفات انتخاباتي چه بوده و آيا اين موضوع صحيح است که برخي موسسه‌هاي اعتباري به کانديداهاي انتخاباتي کمک مالي کرده‌اند؟ اظهار کرد: گزارشات را براي قوه قضاييه ارسال کرديم. نتيجه از سوي قوه قضاييه اعلام مي‌شود. ما چنين چيزي که شما اشاره کرديد دريافت نکرديم، اگر گزارشي باشد بررسي مي‌کنيم.
خبرنگاري از کدخدايي خواست که جزئيات تخلفات را به صورت سرفصلي ذکر کند که وي در پاسخ گفت: در گزارشي که همراه اعلام نظر شوراي نگهبان بود سرفصل‌ها را اعلام کرديم. مواردي مانند نرساندن و کمبود تعرفه، دير شروع شدن ساعت راي‌گيري و تبليغات برخي مسئولين از يک نامزد خاص همه را دسته‌بندي کرديم و به قوه قضاييه ارسال کرديم.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره احراز جرايم انتخاباتي توسط قوه قضاييه، بيان کرد: تخلف بايد در محکمه احراز شود. گزارشاتي براي ما يا براي دستگاه‌هاي ديگر فرستاده شده ولي احراز آن به عهده قوه قضاييه است. در صورتي‌که تخلفي به صورت عمده وجود داشته باشد شوراي نگهبان ورود مي‌کند ولي جرم‌انگاري و موضوع مجازات مجرمين منوط به احراز جرم در قوه قضاييه است.
کدخدايي در پاسخ به اينکه موضوعي مبني بر بررسي و نظارت انتخابات شوراي شهر توسط نهادي به غير از مجلس مطرح شده، شوراي نگهبان در اين باره چه همکاري داشته است؟ گفت: جلسات پراکنده‌اي بين کارشناسان ما و هيات نظارت مجلس برگزار شد. اين جلسات هم قبل از انتخابات، هم هنگام انتخابات و هم بعد از انتخابات انجام شد. مشکلات زيادي درباره انتخابات شوراها بود، اينکه چه اقداماتي صورت بگيرد منوط به اصلاح قانون انتخابات است. از آنجا که اصلي در اين باره در قانون اساسي وجود ندارد امکان اصلاح اين رويه در قوانين عادي وجود دارد.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه آخرين اقدامات شوراي نگهبان درباره موضوع رجل سياسي را توضيح دهيد، بيان کرد: در حال بررسي اين موضوع بوديم که به انتخابات رسيديم ولي اميدواريم در بعد از انتخابات بر اساس نظرات کارشناسي اعلام نظر کنيم. آنچه در جزء 5 بند 10 آمده مربوط به رجل سياسي، مذهبي، مدير و مدبر بودن است اما اصل 115 قانون اساسي اين صلاحيت را به شوراي نگهبان داده که درباره جزئيات آن و مصوبه مجلس در اين باره اعلام نظر کند. يکي از اعضا هم درخواست تفسير اصل 115 را داشته‌اند.
خبرنگاري از کدخدايي پرسيد عنوان کنيد که بيشترين تخلفات از سوي کدام کانديدا بوده که وي در پاسخ، گفت: مي‌توان گفت که بيشترين شکايت از سوي نامزد غيردولت بود.

معاون پارلماني رييس جمهور:
معاون پارلماني رييس جمهور گفت: در دوران مختلف و متناسب با نياز جامعه، افراد به طريقي با نثار جان و اموالشان مجاهدت کردند و امروز نيز وظيفه اي مهمتر از اشتغالزايي نداريم.
به گزارش ايسنا ، حسينعلي اميري در مراسم افتتاح کارخانه ماه گلاب لاله زار بردسير با قدرداني از استاندار کرمان به منظور حمايت از کارآفريني و سرمايه گذاري در استان اظهار کرد: رزم حسيني در دوران دفاع مقدس يکي از مجاهدان عرصه جهاد و شهادت بود که‌امروز نيز با پذيرش مسئوليت استانداري، منشاء خدمات زياد و برجسته اي در استان مستعد و زرخيز کرمان شده است.وي افزود: بيکاري يکي از مهمترين مسائل و معضلات کشور است و ايجاد اشتغال براساس سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري، يکي از مهمترين برنامه‌هاي دولت يازدهم بوده است.اميري لازمه داشتن کشوري آزاد براي دست يافتن به آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي‌و تحقق اهداف مقام معظم رهبري را ايجاد اشتغال عنوان و تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي مهمترين برنامه‌هاي دولت و مطالبه جدي مقام معظم رهبري از دولتمردان است که حقيقتا بدون مشارکت مردم امکان پذير نخواهد بود.وي بيان کرد: در دوران مختلف و متناسب با نياز جامعه افراد به طريقي با نثار جان و اموالشان مجاهدت کردند و امروز نيز وظيفه اي مهمتر از اشتغالزايي نداريم. بنابراين از سرمايه گذاران حوزه کارآفريني و اشتغالزايي مي‌توان به عنوان مجاهدان عرصه جهاد اقتصادي ياد کرد.معاون رييس جمهور با اشاره به سيره عملي حضرت علي(عليه السلام) در خصوص اشتغالزايي با حفر چاه و توسعه نخيلات، افزود: در تاريخ صدر اسلام پيامبر اعظمصلي الله عليه و آله به مشکلات دنيوي و مالي مردم پرداختند و سپس بحث‌هاي توحيدي و معنوي را که لازمه تثبيت و استقرار نظام نوپاي اسلام بوده را پيگيري نمودند.وي با اشاره به احادث و روايات مبني بر فقرزدايي از چهره جامعه و سخناني مبني بر اينکه با ورود فقر، ايمان خارج مي‌شود، يادآورشد: دولت يازدهم گام‌هاي بلندي را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي برداشت و با افول قيمت نفت از 100 دلار به 40 دلار در يک دوره زماني علي رغم اينکه کشورهاي صادرکننده نفت با مشکل مواجه شدند اما دولت سال‌هاي سختي را پشت سر گذاشت و نگذاشت کشور دچار مشکل و بحران شود.اميري اشتغالزايي را مهمترين عبادات و ذخاير آخرت دانست و تصريح کرد: دولت يازدهم از کارآفرينان و سرمايه گذاران حمايت و پشتيباني نموده و همواره فرش قرمز جلويشان پهن مي‌کند زيرا اين يک اصل از آموزه‌هاي اسلامي‌است.

جنجال آفريني‌هاي دولت جديد آمريکا ادامه دارد؛
کورش شرفشاهي – مدتهاست که ايران حسن نيت خود را به جهانيان اثبات کرده و آخرين گام مثبتي که ايران برداشت، برجام بود. ايران در مذاکراتي نفس گير با 1+5 سعي کرد تمامي‌پيشنهادهاي کشورهاي جهان را مورد بررسي قرار دهد و آنها را با سياستهاي کلان نظام جمهوري اسلامي‌هماهنگ کند.
 نتيجه اين اقدامات برنامه جامع هسته اي معروف به برجام را رقم زد. تمامي‌کشورهاي جهان از نرمش قهرمانانه ايران استقبال کردند و سند برجام امضا شد. اما با تغيير در سياستهاي آمريکا و تغيير دولت دموکرات به جمهوري خواه، ترامپ نهايت سعي خود را به عمل آورد تا با ايران نيز مانند جهان رفتار کند. ترامپ که تمامي‌کشورهاي جهان را با رفتار غير منطقي خود به چالش کشيد و آمريکا را در برابر جهان قرار داد، سعي کرد برجام را نيز به چالش بکشد. اگرچه تاکنون ترامپ درمقام رييس جمهور آمريکا به صراحت اعلام نکرده که چه رفتاري با برجام خواهد داشت، اما همواره نسبت به برجام هجمه وارد کرده است. بدترين رفتاري که‌امريکا نشان داده، مصوباتي است که از سوي کنگره و سناي آمريکا تصويب مي‌شود و تمديد تحريمها و اعمال تحريمهاي جديد ايران، از آن جمله بوده است. اکنون مشخص نيست که آيا ترامپ چهره واقعي آمريکا را نشان داده يا نتيجه سياستهاي کلان آمريکا، رياست جمهوري ترامپ است؟
ادامه ياوه گويي‌هاي ترامپ
اما رييس‌جمهور آمريکا در اظهاراتي جديد ضمن انتقاد از توافق هسته‌اي با ايران، گفت که در جريان مذاکرات مربوط به اين توافق، ايراني‌ها با تمام قوا براي همه چيز جنگيدند.به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه خبري ريل پالتيک، دونالد ترامپ در سخناني در مورد توافق هسته‌اي با ايران، در ادامه ادعاهاي خصمانه خود عليه کشورمان، اظهار کرد: بايد گفت که توافق برجام يک توافق کاملا بد بوده است. آن‌ها (دولت اوباما) با دولتي توافق کرده‌اند که باعث ايجاد خشونت و بي‌ثباتي در خاورميانه است.ترامپ افزود: آن‌ها (ايران) با تمام قوا براي همه چيز جنگيدند و ما به‌اندازه کافي تلاش نکرديم.وي گفت: اما حالا آن روزها تمام شد و اکنون ورق‌هاي بازي دست ما است.
رفتار آمريکا منطقه را بي‌ثبات‌تر مي‌کند
در اين رابطه نايب رييس پارلمان اتريش تاکيد کرد که رفتار آمريکا در برابر ايران نه تنها باعث ايجاد ثبات در منطقه نخواهد شد بلکه نتيجه‌اي عکس خواهد داشت.به گزارش ايسنا به نقل از اسپوتنيک، کارلهيز کوف در جريان ديدار با سخنگوي مجلس عوام روسيه با اشاره به اين نکته که تهران مي‌تواند کمک بزرگي در ايجاد ثبات در خاورميانه داشته باشد، گفت: اتريش مايل به همکاري با ايران است.کوف افزود: ما بسيار مايل به همکاري با ايران هستيم چرا که معتقديم ايران مي‌تواند نقش بسيار مهمي‌در ايجاد ثبات در منطقه خاورميانه داشته باشد.وي هشدار داد که تحريم‌ها عليه بخش بانکي ايران هنوز پابرجاست و باعث توقف روند توسعه در ايران شده است.
نمايش چهره واقعي آمريکا
از سوي ديگر نايب رييس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به وضع تحريم‌هاي جديد تسليحاتي آمريکا عليه ايران، گفت: ما معتقديم چهره واقعي آمريکا به وسيله ترامپ نشان داده شده و اين فرصتي براي جمهوري اسلامي‌است که براي عهدشکني آمريکا شاهد مثال بياورد.کمال دهقاني در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: موضع آمريکا در قبال ايران در طول تاريخ روابط دو کشور قبل و بعد از انقلاب موضع خصمانه‌اي بوده و اساس آن بر بي‌اعتمادي گذاشته شده که‌امريکا آغازکننده آن بوده است. آنها دولت مردمي‌مصدق را سرنگون کردند، ‌در انقلاب اسلامي‌قصد دخالت داشتند، از منافقين حمايت کردند و به وسيله عناصرشان در منطقه در جنگ صدام را مورد حمايت قرار دادند؛ لذا کارنامه آنها پر از خصومت عليه مردم ايران است.وي افزود: بي‌جهت نيست که مردم ايران هنوز هم مرگ بر آمريکا مي‌گويند. اين به خاطر اقدامات آمريکا عليه منافع ملي و هويت ملي ماست که همچنان انجام مي‌شود. بعد از توافق برجام هم انتظار بود آنها رويه قبل خود را فراموش کنند اما دولت جديد آمريکا خلاف قوانين بين‌الملل، قوانين داخلي و عرف بين‌الملل عمل مي‌کند و توافقات خود را هم زير پا گذاشته است.نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس ادامه داد: آقاي ترامپ در روزهاي اول رياست جمهوري خود براي شهروندان هفت کشور از جمله ايران ممنوعيت در نظر گرفت که خلاف مقررات داخلي آمريکا بود. در عرصه بين‌الملل هم از توافقنامه پاريس که دولت قبل به آن پيوسته بود خارج شد. نمونه ديگر بدعهدي آمريکا هم توافقنامه برجام به عنوان يک توافقنامه چندجانبه است که حالا آنها خلاف آن عمل مي‌کنند.دهقاني با بيان اينکه شرکاي سنتي آمريکا متوجه بدعهدي اين کشور در عرصه بين‌الملل شده‌اند، اضافه کرد: امروز ديگر ايران به عنوان عامل بي‌ثبات‌کننده جهان در افکار عمومي‌شناخته نمي‌شود بلکه چنين تلقي در مورد آمريکا وجود دارد. ما معتقديم چهره واقعي آمريکا به وسيله ترامپ نشان داده شده و اين فرصتي براي جمهوري اسلامي‌است که براي عهدشکني آمريکا شاهد مثال بياورد.
مقابله با تحريم‌هاي آمريکا در مجلس
در همين رابطه يک عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به وضع تحريم‌هاي تسليحاتي از سوي سناي آمريکا عليه ايران اين امر را نشانه بي توجهي آمريکايي‌ها به برجام عنوان و تاکيد کرد که طرح مقابله با تحريم‌هاي آمريکا بعد از تعطيلات مجلس به فوريت به جريان خواهد افتاد.عليرضا رحيمي‌در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: به نظر مي‌رسد آمريکايي‌ها به متن برجام بي توجه بوده‌اند، چرا که در برجام يکي از توافقات مهم، مختومه شدن پرونده pmd و حوزه نظامي‌و موشکي بود، با توجه به اينکه مورد تاييد آژانس هم قرار گرفت و در قطعنامه ۲۲۳۱ به تصويب شوراي امنيت رسيد جايي براي وضع تحريم به بهانه‌هاي موشکي و نظامي‌نيست.وي افزود: آمريکايي‌ها بهانه‌هاي واهي را اساس قرار دادند، چرا که فعاليت‌هاي نظامي‌و موشکي ايران مورد راستي آزمايي و استثناء قرار گرفته و قاعدتا بعد از برجام تهديدهاي نظامي‌و هسته‌اي قابل وضع و تصويب نبود. پيش بيني ما همين است که اولين خسارت اين اقدام متوجه کشورهاي اروپايي و شرکاي تجاري آمريکا است.نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه «برجام موج ايران هراسي را از بين برده و حالا آمريکا به دنبال ترويج مجدد ايران هراسي است» گفت: آمريکا در شرايطي به دنبال اين کار است که اجماع عليه ايران شکسته شده و ديگر اين تلقي که فعاليت‌هاي ايران بي ثبات کننده نظم بين الملل است جايي در افکار عمومي‌ندارد.رحيمي‌با بيان اينکه «ايران از قربانيان تروريسم است و اخيرا هم شاهد اقدامات تروريستي داعش در تهران بوديم» يادآور شد: جمهوري اسلامي‌ايران در خط اول مبارزه با تروريسم در کل منطقه سوريه و عراق قرار دارد و رسيدن به توافق برجام هم روشن‌ترين دليل بر منطق تعامل و همکاري با جامعه جهاني است، لذا آمريکايي‌ها بايد به اين تناقض پاسخ دهند.اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه «وضع تحريم‌هاي همزمان آمريکا عليه ايران و روسيه انسجام ۱+۵ بدون ترامپ را بيشتر مي‌کند» خاطرنشان کرد: اتحاديه اروپا هم رسما اعلام کرده متعهد به برجام و خواهان اجراي کامل آن است و صراحتا گفته که با خروج آمريکا برجام را تمام شده تلقي نمي‌کند.وي اضافه کرد: موضع جمهوري اسلامي‌ايران نظارت موثرتر بر تعهدات آمريکايي‌ها در چارچوب برجام و اعلام موارد نقض برجام و در صورت نياز ابلاغ آن به شوراي امنيت است. همچنين مجلس در طرح مقابله با تحريم‌هاي آمريکا تحريم‌هاي غير هسته‌اي را دنبال مي‌کند. کميسيون امنيت ملي مقدمتا اين طرح را آماده کرده و در اولين جلسه علني مجلس آن را با قيد دو فوريت ارائه خواهد کرد.

هشدار قوه قضائيه
درباره حربه جديد جاسوسان

روابط عمومي‌مرکز آمار و فن آوري اطلاعات قوه قضائيه با صدور اطلاعيه‌اي درباره حربه جديد جاسوسان که از طريق ارسال نامه‌هاي الکترونيکي و با عنوان جعلي انجام مي‌شود هشدار داد.به گزارش ايلنا، در اين اطلاعيه‌امده است: با توجه به شکايت برخي از مردم، به تازگي نامه‌هاي الکترونيکي با عنوان مجعول "سامانه رسيدگي به شکايات دادگاه‌هاي عمومي‌و انقلاب اسلامي‌پايگاه اطلاعاتي وزارت دادگستري" براي برخي افراد ارسال شده است که حاوي مطالب جعلي بوده و خواننده را ترغيب به باز نمودن پيوست‌هاي نامه مي‌کند.با بررسي‌هاي صورت پذيرفته مشخص گرديد پيوست‌هاي مذکور آلوده به بدافزار جاسوسي بوده که اطلاعات کاربران را را به مکاني خارج از کشور ارسال مي‌نمايد.در اين اطلاعيه مرکز آمار و فن آوري اطلاعات قوه قضائيه ضمن اعلام اين موضوع که کليه ابلاغ‌هاي الکترونيکي صرفاً در سامانه ابلاغ الکترونيکي قوه قضائيه به آدرس http://eblagh.adliran.ir و با نام کاربري و رمز عبور افراد قابل مشاهده مي‌باشد اعلام نمود که هموطنان از باز نمودن پست‌هاي الکترونيکي و ضمائم آن با متن و عناوين مشابه جدداً خودداري کنند.

آزار آمريکا در آب‌هاي بين‌المللي
رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا مدعي شد، ايران با آزار دادن آمريکا و فعاليت‌هاي دريايي بين‌المللي در خليج فارس و ارسال موشک‌هاي کروز پيشرفته ضدکشتي براي شورشيان در يمن در ساحل درياي سرخ، براي دو آبراه که در تجارت جهاني اهميت زيادي دارند، يک تهديد تلقي مي‌شود. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي بريکينگ ديفنس، ژنرال جوزف دانفورد در پاسخ به اين که وضعيت توافق‌هاي آستانه که ترکيه ماه گذشته با ايران و روسيه به آن دست يافت و خواستار تشکيل چهار منطقه «بدون درگيري» در سوريه شد، چگونه است، گفت: آمريکا در آن مذاکرات به صورت ناظر حضور داشت ولي واشنگتن تصميم گرفت در روندي که شامل ايران به عنوان يکي از حاميان آن است، به طور رسمي‌شرکت نکند. تيلرسون به طور علني گفته است که ما از هر توافقي که موجب توقف درگيري‌ها شود، استقبال مي‌کنيم. اما ما معتقديم روند ژنو و نه آستانه، مسيري صحيح براي دستيابي به راه حلي سياسي در سوريه است. پس از امضاي طرح آستانه ما شاهد شواهدي دال بر کاهش خشونت در برخي مناطق هستيم. در عين حال، ما شاهد بوده‌ايم که رژيم سوريه در روزهاي اخير در يکي از مناطق بدون درگيري، چند عمليات مهم انجام داده است. بنابراين، عادلانه است که بگوييم مذاکرات براي برقراري آتش‌بس، همچنان در حال انجام است.دانفورد همچنين مدعي شد: من هيچ تغييري در رفتار ايران مشاهده نکرده‌ام. نيروي قدس سپاه پاسداران همچنان از طريق نيروها و شبه‌نظاميان نيابتي خود و در لبنان از طريق حزب‌الله لبنان، نفوذي بدخواهانه در عراق و سوريه دارد. حمايت ايران از شورشيان يمن هم غيرسازنده بوده است. تهران همچنان براي متحداني مانند اردن و اسرائيل يک تهديد محسوب مي‌شود. بنابراين، کاهش اين نفوذ بدخواهانه ايران همچنان يکي از اهداف مهم آمريکا در منطقه است.

تيم اقتصادي کابينه دوازدهم ترميم شود
نايب رئيس فراکسيون مستقلين مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينکه «هنوز رايزني‌هاي رسمي‌بين مجلس و دولت درباره وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم صورت نگرفته» گفت: تيم اقتصادي دولت بايد در دوره بعد بازسازي و ترميم شود.سيدمهدي فرشادان در گفت‌وگو با ايسنا گفت: ما در حوزه‌هاي اقتصادي،‌ خصوصاً اشتغال و معيشت نواقصي داشتيم که در دوره جديد بايد اين مشکلات حل شود و تيم اقتصادي دولت مورد بازسازي و ترميم قرار گيرد و افراد جديد با انگيزه و انرژي وارد عرصه شوند.وي افزود: ما در حوزه‌هاي مختلف مشکلاتي داريم که مهمترين آن بخش اقتصاد، صنايع و معادن است و نيازمند عزم جدي در حوزه اقتصاد،‌ ايجاد اشتغال و بهبود معيشت مردم هستيم. اگر هم اقدامي‌در اين زمينه انجام شده قوي نبوده و بايد تقويت شود.وي با بيان اينکه «رايزني‌هاي رسمي‌بين مجلس و دولت درباره وزراي پيشنهادي وجود نداشته است» اضافه کرد: گزينه‌هاي زيادي براي هر وزارتخانه مطرح شدند اما هنوز هيچ کدام موثق نيست، ولي نهايتاً با توجه به اينکه آقاي جهانگيري هم گفتند ميانگين سني کابينه بايد به ۴۵ سال کاهش پيدا کند به نظر مي‌رسد شاهد تغييراتي در اين زمينه باشيم.

ياوه‌گويي جديد الجبير عليه ايران
وزير امور خارجه عربستان در جديدترين گزافه‌گويي خود به ايران و قطر حمله کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، عادل الجبير مدعي شد، مطالبات براي توقف حمايت قطر از تروريسم جهاني است و منحصر به شوراي همکاري خليج فارس نيست.وزير خارجه عربستان با تکرار ادعاي واهي خود درباره حمايت ايران از تروريسم، اظهار کرد: ايران با استفاده از سپاه پاسداران، تروريسم را در منطقه گسترش مي‏‌دهد.وي ادعا کرد: اگر ايران مي‎خواهد کشور محترمي‌باشد، بايد دست از حمايت از تروريسم و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طايفه‌گري دست بردارد!الجبير اظهار داشت، رياض در حال تهيه ليستي از شکايت‎ها درباره قطر است که به زودي اعلام خواهد شد.وزير خارجه عربستان با بيان اين که قطر بايد به درخواست‌هاي مربوط به حمايت از تروريسم پاسخ دهد، گفت: اين درخواست‌ها جهاني است و فقط مربوط به شوراي همکاري خليج فارس نمي‌شود.

از آتش به اختيار سواستفاده نکنيم
دبيرکل حزب اسلامي‌ايران زمين گفت: نبايد فرمايشات رهبري را با نگاه جناحي تفسير کرد. آتش به اختيار ناظر بر حوزه فعاليت دانشجويي است که همواره استقلال داشته و بدون هيچ وابستگي به دولتها با روحيه‌اي به شدت عدالتخواه، ضد سلط و استبداد، ضداختناق و اشرافي‌گري و ضد حاکميت تجمل گرايانه و زورگويانه مدعي جنبش دانشجويي است که بارها و بارها رهبر فرزانه انقلاب بر حفظ چنين روحياتي که از مميزات جنبش دانشجويي است تاکيد داشته و اينبار هم با تعبير آتش به اختيار بر حفظ آن تاکيد فرمودند.ابولقاسم رئوفيان در گفت‌و‌گو با ايلنا گفت: کلمه آتش به اختيار يک واژه نظامي‌است که رهبري از آن استفاده کرده‌اند آن هم در جمع دانشجويان که مي‌توانند هر زمان احساس کردند از ناحيه‌اي گرايشات انحرافي و مسائلي که نظام اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي را تهديد مي‌کند، سرباز کرده که با آرمان‌ها و ارزش‌هاتعارض دارد، مي‌توانند "آتش به اختيار" بر روي آن آتش اعتراض خود را بگشايند.دبير کل حزب اسلامي‌ايران زمين گفت: نبايد از بيانات رهبري تعابير سليقه‌اي کرد. اگر موضوعي را مطرح مي‌کنند به معني آن است که کشور درمعرض خطر و تهديد قرار نگيرد. آن وقت کساني که بهره برداري جناحي مي‌کنند، کشور را در معرض آسيب قرار مي‌دهند.رئيس جبهه اعتلاي نوين ايران درباره جلوگيري از سو استفاده از کلام رهبري گفت:با برخي که باسوءبرداشت دست به اقدامات تخريبي زده وخدمات نظام و مسولان را زير سؤال مي‌برند بايد برخورد شود که البته حساب آنها ازحرکت آرمان خواهانه و اصلاح‌گرايانه دانشجويي جداست. مردم ماخوب مي‌فهمندکه کسي نبايد باسوءاستفاده از فرمايشات رهبري ارزش‌ها را زيرسئوال ببرد و آرامش جامعه را برهم بزند.