فقط دفاع نمي‌کنيم، شکار هم مي‌کنيم
فرمانده کل ارتش با حضور در مرزهاي غربي کشور و ارزيابي اقتدار نيروهاي واکنش سريع نيروي زميني ارتش گفت: اينجا فقط براي دفاع حضور نداريم بلکه براي شکار هم مستقريم. به گزارش خانه ملت، امير سرلشکر عطاالله صالحي با تاکيد بر اينکه به طور قطع هيچ خطري مرزهاي غربي ما را تهديد نمي‌کند گفت: داعش براي ما مانند سگي وحشي است و نه تنها به راحتي حساب آنها را خواهيم رسيد، بلکه جواب اربابان آنها را هم مي‌دهيم. صالحي آمادگي نيروهاي مستقر در مرزهاي غربي ايران را بسيار مقتدرانه خواند و تاکيد کرد: براي امنيت مرزها بايد شکرگزار خدا باشيم و نماد عملي اين شکرگزاري حضور جوانان پاي کار ارتش جمهوري اسلامي‌ايران در نوار مرزهاست.

آسيب‌شناسي انتخابات پس از تاييد نهايي
عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: انتخابات سال ۹۶ بعد از تاييد نهايي نتيجه انتخابات شوراهاي شهر و روستا در تمامي‌شهرها در دستور کار جريان اصلاحات قرار مي‌گيرد.سهيلا جلودار زاده در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص تاثير انتخابات سال 96 برآينده سياسي کشور اظهار داشت: از آنجايي که هنوز نتيجه انتخابات شوراهاي شهر و روستا در برخي مناطق تاييد نشده است، اصلاحات وارد مرحله بررسي و آسيب شناسي انتخابات نشده است.نماينده تهران ادامه داد: اما در اين مرحله ترکيب کابينه دولت دوازدهم از اهميت بسياري بر خوردار است چرا که شاهد بوديم آقاي دکتر روحاني پس از تاييد نتيجه انتخابات رياست جمهوري از تشکيل کابينه اي با کمترين اشتباه صحبت کرد.


راهکارهاي دريافت غرامت کودتاي ۲۸مرداد
عضو هيأت رئيسه کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به اينکه‌امريکا اسناد دخالت خود در کودتاي ۲۸مرداد را منتشر مي‌کند گفت: اين واقعيت کلي وجود دارد که اگر ادله و اسناد محکمي‌در خصوص مداخله‌امريکا در ايران وجود داشته باشد خسارت مادي و معنوي آن قابل پيگيري است.يحيي کمالي پور در گفت و گو با خانه ملت گفت: طبق قوانين حاکم در کشورها و معاضدت‌هاي بين المللي که اکثر کشورها آن را پذيرفته‌اند کشورها از دخالت در امور يکديگر منع شده‌اند از اين رو هر اقدام مداخله جويانه کشوري در کشور ديگر خلاف موازين بين المللي بوده که اگر به خاطر آن خسارتي به کشوري وارد شود قابل پيگيري در محاکم بين المللي است.


هيات نظارت بر اجراي برجام مصوبه سنا را بررسي کرد؛
هنگامي‌که برجام با حضور 1+5 به تصويب رسيد، گمان مي‌رفت تعهدي بين المللي باشد که هيچيک از طرفين به دنبال نقض آن نخواهند بود.
 اين باور در مورد طرفهاي اروپايي واقعيت داشت و امروزه هيچ کشوري را نمي‌توان پيدا کرد که نسبت به برجام موضع گيري منفي داشته باشد. اما آمريکا در وفاي به عهد سابقه چندان خوبي ندارد و همواره عهدشکني را به نمايش گذاشته است. تاسف آور اينکه سياست ثابتي در آمريکا وجود ندارد و هر کس که سکان قدرت را در اين کشور به دست بگيرد، مي‌تواند تمامي‌تعهدات ملي و بين المللي را نقض کند. رفتن اوباما و آمدن ترامپ يکي از اين موارد است. اگرچه از روزي که ترامپ روي کار آمده، قوانين بسياري را نقض کرده و پشت پا به تعهدات بسياري زده است، اما انتظار نمي‌روفت که عليه برجام نيز کاري انجام دهد. ترامپ در اولين گام در مخالفت با برجام، تحريمهايي را تمديد کرد که بنابر نظر بسياري از صاحب نظران، ربطي به برجام نداشت. اما يک باره سناي آمريکا تحريمهاي جديدي را اعمال کرد که بي شک برجام را هدف قرار داده است. سناي آمريکا طرح اعمال تحريم‌هاي گسترده غيرهسته‌اي عليه ايران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بي‌ثبات‌کننده ايران- 2017» را تصويب کرد که قرار است پس از طرح در مجلس نمايندگان و درصورت تصويب براي امضاي رئيس جمهوري آمريکا ارسال شود.در طرح موسوم به S_722، اعمال تحريم‌ها عليه ايران به سبب برنامه موشکي بالستيک اين کشور، ادعاي حمايت از فعاليت‌هاي تروريستي بين‌المللي و همچنين ادعاي نقض حقوق‌بشر و موارد ديگر مدنظر قرار گرفته است.
تصميم گيري براي اقدام متقابل
در همين رابطه دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: در جلسه اخير هيات نظارت بر اجراي برجام مصوبه مجلس سناي آمريکا به دقت بررسي و تصميمات لازم براي انجام اقدامات و فعاليت‌هاي متقابل اتخاذ شد.به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني اين گونه اقدامات از سوي آمريکا را فارغ از نسبت حقوقي آن با برجام، رفتاري خصمانه و غير قانوني عليه جمهوري اسلامي‌ايران عنوان کرد.وي افزود: تداوم مسير غير سازنده دولت قبلي ايالات متحده‌امريکا عليه ايران نشان مي‌دهد که حکام اين کشور بدون توجه به هنجارهاي پذيرفته شده بين المللي به دنبال بهانه جويي براي افزايش تنش و بي ثباتي در منطقه هستند.دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين درباره گفته‌هاي اخير رکس تيلرسون وزير خارجه‌امريکا گفت: افراط گرايان آمريکا و داعش دو روي يک سکه‌اند که با هدف مشترک و ابزارهاي متفاوت به دنبال تاثير گذاري منفي بر محيط داخلي کشور و امنيتي کردن شرايط جمهوري اسلامي‌ايران هستند.شمخاني اظهارات ستيزه جويانه وزير امورخارجه‌امريکا را مصداق بارز توحش مدرن دانست و افزود: متاسفانه‌امروز در منطقه و در عرصه بين الملل افراد و کشورهايي صحبت از ثبات و امنيت مي‌کنند که خود ريشه و ثمره ناامني، شرارت و توسعه تروريسم هستند.وي با اشاره به اقداماتي که از سوي مجلس شوراي اسلامي‌به منظور مقابله با مصوبه اخير کنگره‌امريکا دنبال خواهد شد، گفت: يکي از تاثير گذارترين اقدامات براي بسيج مجموعه ظرفيت‌هاي کشور در مسير برخورد با اقدامات ستيزه جويانه‌امريکا، اتخاذ سازوکارهاي قانوني تکليف آور است که در اين راستا مجلس شوراي اسلامي‌اقدامات لازم را انجام خواهد داد.نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در شوراي عالي امنيت ملي يادآور شد: تجربه شکست خورده تحميل جنگ، تحريم‌هاي همه جانبه و اقدامات تروريستي گسترده عليه ايران نشان داد که انسجام غير قابل خدشه کشور ما که بر پايه حمايت و مشروعيت مردمي‌استوار است با اقداماتي از اين دست، در معرض آسييب قرار نخواهد گرفت.شمخاني هدف دشمن از تحريم‌ها را تاثيرگذاري منفي بر اقتصاد کشور و آسيب پذير کردن جامعه در برابر فشارهاي اقتصادي عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي و تحکيم ساخت دروني قدرت نظام، فارغ از وجود يا فقدان تحريم، راهبرد محوري کشور براي مديريت تغييرات اقتصادي، سياسي و امنيتي است.وي با تاکيد بر ضرورت تقويت انسجام ملي در فضاي پس از انتخابات عنوان داشت: با عبور از انتخابات، اکنون بايد رقابت‌ها به فراموشي سپرده شود و مجموعه سليقه‌هاي سياسي و رسانه‌هاي وابسته به آنها با اتخاذ مشي سازنده و همکاري و انسجام بيش از پيش، دولت منتخب را براي تحقق راهبردهاي تعيين شده از سوي مقام معظم رهبري در ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي ياري کنند.
اقدام صريح و مدبرانه
اما علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در جلسه روز يکشنبه ٢١ خرداد مجلس از کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خواست تا طرح مقابله با اقدام اخير سنا را آماده کند. در اين رابطه يک عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي تصويب، تحريم جديد عليه ايران را به معناي نقض برجام دانست و گفت: اقدام متقابل ايران در برابر سناي آمريکا بايد هوشمندانه، صريح و مدبرانه باشد. محمدجواد جمالي در گفت وگو با ايرنا افزود: تحريم‌هاي جديد، نقض برجام است، سناتور کراکر اعلام کرده که نياز نيست يکدفعه از برجام خارج شويم، همين که تعهدات را انجام ندهيم و تحريم‌ها را ادامه دهيم، يک نوع خروج از برجام است.وي با بيان اين که اين رفتار به معناي نقض برجام توسط آمريکايي‌هاست، افزود: آمريکايي‌ها تاکنون تحريم‌هاي مختلفي را همچون تحريم‌هاي عادي و هوشمند به ما تحميل کرده‌اند ولي امروز به تحريم‌هاي اتوماتيک روي آورده‌اند، تحريم‌هاي اتوماتيک يعني اين که براي مثال بانکي توسط آمريکا تحريم شده، اگر ايران شرکت ديگري را در اين موضوع فعال کرد بدون در نظر گرفتن مصوبه سنا خودش تحريم مي‌شود.جمالي افزود: اقدامات آمريکا نشان مي‌دهد که آنان در برجام جدي نيستند و نمي‌خواهند برجام اجرايي شود، گاهي رندي هم مي‌کنند که اگر برجام به هم خورد مقصر را ايران بدانند.نماينده فسا در مجلس تصريح کرد: البته اروپا هم در اين زمينه منفعل برخورد مي‌کند، صرف محکوم کردن کافي نيست.اين عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي تاکيد کرد: پيشنهاد مي‌کنم حاکميت در سطح رده اول بنشينند و فارغ از اين که چه کسي موافق و چه کسي مخالف برجام بوده است، در اين راستا سخن بگويند،امروز يکسال و نيم از اجرايي شدن برجام مي‌گذرد ولي آمريکايي‌ها هر روز تحريم جديد ايجاد مي‌کند و از سويي مي‌خواهند همه چيز را به توانايي دفاعي ما وصل کنند.وي گفت: ما براي منافع ملي بايد تصميم صريح و شفاف بگيريم همه هم يکصدا شويم، ما بايد يک اقداماتي که نشان دهنده واکنش مدبرانه و عملي ما و در راستاي منافع ملي باشد انجام دهيم و در اين راستا بايد تصميم ما هوشمندانه، صريح و مدبرانه باشد.
سيدهادي خامنه‌اي:
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام گفت: در اسلام نمي‌توان به بهانه برخي احکام مثل حجاب و اين‌طور موارد، به کرامت انساني لطمه زد، حال شما ببيند که چقدر ما در جامعه‌مان از توجه به اين موارد اسلامي‌دور هستيم.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام سيدهادي خامنه‌اي در مراسم احياء شب قدر در موسسه دارالزهراء(س) با بيان اين‌که يکي از مختصات انسان و جامعه انساني هدفدار بودن است، گفت: خدا، جهان هستي را هدفدار خلق کرده است و براي نيل به هدف، وسايلي لازم است که انسان ناچار است براي انتخاب آنها دست به انتخاب بزند.
وي افزود: انتخاب وسيله بدون ضابطه نيست و براي رسيدن به هدف بايد وسيله‌اي هم‌سنخ هدف، انتخاب کرد. در تاريخ شاهد بوده‌ايم که شوروي سابق هدف خود را نيل به عدالت اقتصادي معرفي و از وسيله سرکوب و کشتار مخالفان استفاده کرد اما به هدف اوليه اعلامي‌خود نرسيد چرا که اگر واقعا دنبال اين هدف بودند با اين روش به آن دست نمي‌يافتند. پس هدف بايد با وسيله سنخيت داشته باشد.
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام با بيان اين‌که در کشور ما عده‌اي با شعار دين و مردم‌سالاري به ميدان مي‌آيند و طرف مقابل را متهم به بي‌ديني مي‌کنند، اظهار کرد: هدف اصلي آنان رسيدن به قدرت است و براي اين هدف از دروغ، بهتان و... استفاده مي‌کنند اما بديهي است که به هيچ يک از اهداف خود نمي‌رسند چرا که به آنچه مي‌گويند اعتقادي ندارند.
خامنه‌اي با طرح اين پرسش که چرا دروغ در سياست نفوذ فراواني دارد؟، گفت: ارتباط بين دين و سياست هست اما اگر کسي دروغ و تزوير در سياست به کار مي‌بندد، دينش نيز همين است و در واقع به‌دنبال سوءاستفاده يا استفاده‌ي ابزاري از مقدسات ديني است.
وي افزود: اگر هدف ما خدمت به انسان است، در اسلام و در تمامي‌مراحلش به اهداف ريز و درشت اهميت مي‌دهد. در اسلام ارزش‌هاي اسلامي‌همان اخلاق اسلامي‌است که در راس آن صداقت و عدالت است و ظلم به بهانه رسيدن به عدالت مورد قبول نيست. توسل به دروغ، غيبت و ريا براي رسيدن به مقصود عدالت، مورد تاييد اسلام نيست چرا که اسلام اجازه نمي‌دهد براي رسيدن به عدالت به عده‌اي ظلم شود.
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام با تاکيد بر اين‌که لازمه‌ي شناخت، پذيرفتن مساوات و عدالت است، گفت: عده‌اي در گذشته برخي را رد صلاحيت مي‌کردند و مي‌گفتند تقواي‌شان کم است، اين بحث‌ها غلط است. تقوا چيزي است که خدا آن را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد نه ما.
وي ادامه داد: احکامي‌مثل نماز و روزه مقدماتي براي رسيدن به ارزش‌ها و کرامت انساني است اما صرفا اجراي اين احکام به داشتن کرامت انساني منجر نمي‌شود، ما آدم‌هايي داريم که نماز را خوب مي‌خوانند و روزه فراوان مي‌گيرند اما انسان‌هاي فاسد و از خدا به دوري هستند. خامنه‌اي با بيان اين‌که در اسلام نمي‌توان به بهانه برخي احکام مثل حجاب و اين‌طور موارد به کرامت انساني لطمه زد، گفت: شما ببيند که چقدر ما در حال حاضر و در جامعه‌مان از برخي مسائل اسلامي‌دور هستيم. من برخي اوقات در روزنامه‌ها مي‌خوانم که عده‌اي مي‌گويند، مي‌شود به کسي که مسلمان نيست حتي بهتان زد و به روايتي استناد مي‌کنند که منبع آن هم مشخص نيست؛ در حالي که اسلام هرگز چنين چيزي را نمي‌پذيرد و اجازه نمي‌دهد که کرامت انسان‌ها زير سوال برود.
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام با اشاره به شيوه برخورد امام علي(ع) با طلحه و زبير، گفت: آن دو از مدينه خارج شدند تا بروند و زمينه يک جنگ را با حضرت علي (ع) فراهم کنند و ايشان نيز از چنين موضوعي خبر داشت اما معترض آنان نشد چرا که معتقد بود، تا زماني که کسي مرتکب جرمي‌نشده نمي‌توان با او به مخالفت برخاست. اما در منطق امروز جامعه ما اين حرف‌ها خريدار ندارد و مي‌گويند چرا حضرت مسامحه کرد در حالي که ما بايد به اين موارد توجه داشته باشيم.
خامنه‌اي در پايان تاکيد کرد: الان به بسياري از جريان‌ها براي اين‌که از صحنه حذف شوند، تهمت زده مي‌شود چرا که افرادي که دست به چنين کارهايي مي‌زنند، خود را ميزان و معيار هم مي‌دانند و با معيار آنان برخي جريان‌ها براي اسلام مضر هستند که براي حذف کردن آن جريان‌ها از همين روش‌هاي غير اخلاقي و اسلامي‌استفاده مي‌کنند، در حالي که اسلام چنين چيزي را نمي‌پذيرد.

عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌تخريب‌ها عليه دولت روحاني منصفانه نيست، گفت: مخالفان و منتقدان هم به جاي تخريب به ميدان آمده و به کمک دولت بيايند.
محمدرضا بادامچي در گفت وگو با ايرنا تاکيد کرد: دولت آقاي روحاني در مقطعي روي کار آمد که کشور در شرايط بسيار بدي بود، وي توانست بسياري از انحرافات مسير را تغيير دهد و بسياري از گرفتاري‌ها را حل کند.
وي با تاکيد بر اين که دولت آقاي روحاني تمام تلاش‌هايش را براي بهبهود شرايط کشور به کار برد، يادآورشد: هم اکنون شاهديم که هنوز دولت دوازدهم شروع نشده دوباره يکسري شروع به تخريب دولت و آقاي روحاني کردند که اين واقعا منصفانه نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما در مقطع حساس خارجي و شرايط پيچيده داخلي قرار داريم و بايد در اين شرايط به دولت کمک کنيم اگر براي ارزش کشور قائل هستيم بايد کمک کنيم.
وي تصريح کرد: هم اکنون در شرايط پيچيده اقتصادي قرار داريم نبايد پشت دولت را خالي کرد حتي مخالفان و منتقدان دولت هم به ميدان بيايند و به دولت کمک کنند.
اين نماينده مجلس افزود: نبايد اجازه دهيم که دولت با مشکل برخورد کند، شکست دولت روحاني، شکست کشور است ما ديگر فرصت آزمون و خطا هم نداريم و شرايط اقتصادي بسيار حساس است.
وي يادآور شد: دولت آقاي روحاني دولتي بود که در اين سال‌ها نسبت به شرايطي که در آن قرار داشتيم خوب عمل کرد، در اين دوره وضعيت بانک‌ها بهبود يافت، اشتغال زايي انجام شد، ما توانستيم با کشور‌هاي ديگر وارد گفت وگو شويم و بسياري از مشکلات ما حل شد.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري درضيافت افطار با اصحاب رسانه با بيان اين که بي ترديد دولت يازدهم مظلوم‌ترين دولت در تاريخ انقلاب بوده است ، گفت: ما در شرايط امروز بايد بيشتر به آينده و نه گذشته و به اهداف ملي و نه رقابت‌هاي ديروز نگاه کنيم.
روحاني دولت را نماينده مردم ايران دانست و اظهارداشت: بيان موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي دولت چيزي جز بيان موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي ملت نيست. دولت چيزي نيست جز نماينده مردم و يکي از اشتباهاتي که رسانه‌ها بايد تصحيح کنند، اين است که گفته مي‌شود مثلا اين آقا وکيل الدوله است و يا اين رسانه، رسانه طرفدار دولت است. در حالي که دولت همان نماينده ملت است.

نايب رييس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي‌گفت: به نظر مي‌رسد دستگاه‌هاي امنيتي کشور و دولت متولي امنيت زنان هستند و بايد حداکثر امنيت را براي زنان تامين کنند.
به هر حال تمامي‌اين افراد حامي‌امنيت جامعه هستند و قطعاً اگر به‌امنيت يک زن ضربه وارد شود، امنيت جامعه نيز خدشه‌دار خواهد شد.طيبه سياوشي شاه‌عنايتي در گفت‌وگو با ايلنا، با بيان اين‌که هيچ منع قانوني براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد، تاکيد کرد که زنان تا همين ۳ سال پيش بدون هيچ مشکلي وارد ورزشگاه‌ها مي‌شدند. وي با بيان اين‌که نظرات همه نهادهاي فرهنگي، مذهبي و سياسي در اين زمينه دريافت شده است، گفت: بنابر قانون ورود به ورزشگاه‌ها حق زنان است.
وي با اشاره به انتشار بيانيه شوراي مرکزي حزب‌الله و جمع‌‌آوري امضاي دانشجويان حزب‌اللهي براي جلوگيري از ورود زنان به ورزشگاه‌ها اعلام کرد: باتوجه به اين‌که مجلس هم‌اکنون در تعطيلات به‌سر مي‌برد و نمايندگان براي سرکشي به حوزه‌هاي انتخابيه به شهرستان‌ها رفته‌اند، کميسيون فرهنگي در اين رابطه موضع‌گيري يا تصميم‌گيري خاصي انجام نداده است.او با اين حال، با تاکيد بر اين‌که از ابتدا در جريان مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده است، گفت: جلسات متعددي به‌عنوان نايب رييس فراکسيون زنان و عضو کميسيون فرهنگي مجلس با وزارت ورزش و جوانان برگزار کرديم و اين درحالي است که هيچ منع قانوني براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد.نماينده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به استناد مخالفان ورود زنان به ورزشگاه به وصيت‌نامه حضرت امام خميني (ره) اعلام کرد: کساني که اين بيانيه را امضاء کرده‌اند، در واقع گروهي از مردم هستند که با ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالف هستند و براي تاييد ادعايشان به وصيت‌نامه حضرت امام استناد کرده‌اند. حال آن‌که بسياري از شهروندان نيز با اين مسئله موافق بوده و طبيعتاً مي‌توانند به‌نوعي ديگر به وصيت‌نامه حضرت امام (ره) استناد
 کنند.
نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اين‌که گروهي از مردم تلاش مي‌کنند، اين مسئله را متوقف کنند، باتوجه به نظر مساعدي که نهادهاي مختلف به اين مسئله داشته و آن‌را حق زناني مي‌دانند که نيمي‌از جامعه را تشکيل مي‌دهند، تلاش خواهيم کرد روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها همچنان پيش برود؛ چرا که اين مسئله نه منع قانوني دارد و نه منع شرعي!
عربستان يک صياد ايراني را کشت
مديرکل امور مرزي وزارت کشور گفت: با شليک گارد مرزباني عربستان يک صياد بوشهري که براساس امواج دريا از مسير خارج شده بود کشته شده است. مجيد آقا بابايي در گفت و گو با ايرنا افزود: دو قايق ايراني که در حال ماهيگيري در آب‌هاي خليج فارس بودند بر اثر امواج دريا از مسير خود خارج مي‌شوند.وي ادامه داد: بر اين اساس و بدون تاييد اين مساله که قايق‌هاي ايراني وارد مرزهاي عربستان شوند، تيراندازي از سوي گارد مرزباني اين کشور به سوي قايق‌‌هاي ايراني صورت مي‌گيرد و يک صياد ايراني بر اثر اصابت تير به کمرش کشته مي‌شود.مديرکل امور مرزي وزارت کشور گفت: اين کار عربستان مطابق با اصول انساني نبوده و حتي با فرض ورود قايق‌هاي ايراني به مرزهاي عربستان بر اثر امواج دريا آن‌ها مجاز به شليک به سوي قايق‌‌هاي ايراني نبودند.آقابابايي تاکيد کرد: ما در حال پيگيري اين موضوع هستيم تا مشخص شود که آيا قايق‌‌هاي ايراني وارد مرز عربستان شده بودند يا خير.آقابابايي افزود: از سرنوشت يکي از قايق‌ها اطلاعاتي در دست نيست که اين موضوع در حال پيگيري است و با توجه به نداشتن سفارت در عربستان با مشکلاتي در اين زمينه مواجه هستيم.

مناسبات ايران با آمريکاي لاتين گسترش يابد
سفير کوبا در ايران، روابط تهران -‌هاوانا را در دولت يازدهم بسيار عالي توصيف کرد و گفت: اميدوارم مناسبات ايران با آمريکاي لاتين در دولت دوازدهم بيش از پيش گسترش يابد.ولاديمير آندره گنزالس کسادا که کشورش اين روزها در معرض تهديد دوباره‌امريکا قرار گرفته به ايرنا گفت: در حال حاضر روابط ايران و کوبا بسيار عالي است، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه و حسن روحاني رئيس جمهوري، در ماه اوت و سپتامبر 2016، به طور رسمي‌به‌هاوانا سفر کردند.وي ادامه داد: اين دو ديدار، همراه با سفر ديگر مقامات کوبايي به تهران، کمک کرده است تا روابط سياسي و ديپلماتيک بين دو کشور تقويت شود و همچنين روابط اقتصادي و تجاري دو کشور ارتقا يابد، به همين علت، شانزدهمين جلسه کميسيون مشترک کوبا-ايران در فوريه 2017 در‌هاوانا برگزار شد.سفير کوبا در تهران خاطرنشان کرد: مقامات کوبا از انتخاب مجدد آقاي روحاني رئيس جمهوري براي دومين دوره خود استقبال کردند و او نيز به همتاي کوبايي خود سرلشگر رائول کاسترو تبريک گفت.کسادا ادامه داد: معتقدم روحاني رئيس جمهوري و دولت بعدي ايران بايد تلاش خود را براي گسترش روابط با آمريکاي لاتين از جمله کوبا در تمامي‌حوزه‌ها ادامه دهند.

بابک زنجاني در بانک ژاپن پول ندارد
وکيل مدافع بابک زنجاني گفت: موضوع عنوان شده مبني بر اينکه پول‌هاي موکلم در يک بانک ژاپني به اسم توکيو قرار دارد را تکذيب مي‌کنم.رسول کوهپايه‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا گفت: در يکي از رسانه‌ها از قول موکلم عنوان شده که پول‌هاي وي در بانک ژاپني توکيو قرار دارد که اين موضوع کذب است.وي خاطرنشان کرد: در اين شرايط که پرونده تحت محوريت وزارت اطلاعات پيش مي‌رود و يکسري اقدامات در حال انجام است که بيانش ضرورت ندارد، عنوان شدن اين موضوع، خلاف واقع است و اين ادعاي خلاف واقع نه تنها هيچ کمکي به استرداد پول‌ها نمي‌کند، بلکه ايجاد مشکل مي‌کند و اين اقدام با توجه به کذب بودن اصل موضوع، مصداق نشر اکاذيب است.کوهپايه زاده از مراجع ذي صلاح تقاضا کرد که بررسي کنند منبع مطلع، اطلاعات کذب را از کجا آورده است.

مشکل خبرنگاران ممنوع‌الورود به مجلس
به دنبال ممانعت از ورود تعدادي از خبرنگاران پارلماني به مجلس در پي تهيه گزارش از محل وقوع حادثه تروريستي، رييس فراکسيون اميد براي حل مشکل پيش آمده رايزني‌هاي انجام داده است.به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف پس از مطلع شدن از ممانعت از ورود تعدادي از خبرنگاران پارلماني به مجلس در پي تهيه گزارش از محل وقوع حادثه تروريستي ساختمان مراجعان مردمي،با ابراز ناخشنودي از مشکل پيش آمده نامه‌نگاري‌هايي از طريق هيات رييسه مجلس براي حل مشکل پيش آمده و حفظ حرمت خبرنگاران انجام داده است.

انتقاد وزارت کشور از انتشار مطالب خلاف واقع
وزارت کشور نسبت به انتشار مطالبي در برخي رسانه‎ها به نقل از افراد غيرمسئول در حوزه‌امنيت داخلي اطلاعيه اي منتشر کرد. در اين اطلاعيه‌امده است:همانگونه که در اطلاعيه‌هاي وزارت اطلاعات و نيروي زميني سپاه پاسداران اعلام شد در روزهاي اخير با عنايت به خداوند متعال و مجاهدت نيروهاي اداره کل اطلاعات استان و مجموعه نيروهاي تحت کنترل قرارگاه قدس سپاه پاسداران يک شبکه تروريستي در شرق کشور در دو مرحله در منطقه عمومي‌چابهار و قصرقند استان سيستان و بلوچستان مورد هدف قرار گرفت و کاملاً منهدم شد. در اين رابطه تعدادي از اعضاي گروهک به هلاکت رسيده و برخي نيز دستگير شدند و مقادير قابل ملاحظه اسلحه، مهمات و تجهيزات و امکانات انفجاري از آنها کشف و ضبط گرديد. براساس اطلاعات به دست آمده از اسناد و مدارک و اظهارات عناصر دستگير شده اين تيم به دنبال اهداف ضد امنيتي در نقاط خاصي در استان سيستان و بلوچستان بوده‌اند که با اقدام به هنگام و شهادت طلبانه نيروهاي مدافع امنيت کشور، ناکام ماندند.اما در برخي رسانه‎ها به نقل از افراد غيرمسئول در حوزه‌امنيت داخلي مطالبي انتشار يافت (از جمله اينکه اهداف گروه تروريستي فوق شب‌هاي قدر در تهران عنوان شده است) که خلاف واقع بوده و بيان اينگونه مسائل که مبتني بر اطلاعات درست و صحيح نبوده، صرفاً موجب تشويش افکار عمومي‌مي‌گردد. لذا از کليه هموطنان عزيز درخواست مي‌شود نسبت به پيگيري اينگونه اخبار از کانال‌هاي رسمي‌و قانوني اهتمام داشته و ساير مباحث مطروحه از طريق افراد يا رسانه‌هاي غير مطلع و مسئول مورد توجه قرار ندهند.

«شهروند» و «گل» تبرئه شدند
جلسه رسيدگي به پرونده‌هاي روزنامه‌هاي «شهروند» و «گل» در شعبه 9 دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي محمدي کشکولي برگزار شد.به گزارش ايسنا، در اين جلسه پرونده مدير مسئول روزنامه شهروند به اتهام درج مطالب خلاف واقع و با شکايت سازمان زندان‌ها مورد رسيدگي قرار گرفت که پس از پايان جلسه دادگاه، هيات منصفه مطبوعات وارد شور شد و مديرمسئول اين روزنامه را مجرم تشخيص نداد.همچنين پرونده سردبير روزنامه گل به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشويش اذهان عمومي‌و اضرار به غير و با شکايت فيروز کريمي‌مورد رسيدگي قرار گرفت که مدير مسئول اين روزنامه نيز مجرم شناخته نشد.