بانک مرکزي اعلام کرد؛
بر اساس محاسبات اوليه و مقدماتي انجام شده، توليد ناخالص داخلي کشور در سال ۱۳۹۵ (به قيمتهاي ثابت سال ۱۳۹۰) به ۶۶۹۱.۱ هزار ميليارد ريال رسيده است که در مقايسه با رقم دوره مشابه سال قبل (۵۹۴۶.۷ هزارميليارد ريال)، معادل ۱۲.۵ درصد افزايش يافته است.
به گزارش روابط عموميبانک مرکزي، حسب روال معمول، آخرين دادهها و اطلاعات مورد نياز براي محاسبه رشد اقتصادي از منابع آماري رسمياز قبيل وزارت جهاد کشاورزي، وزارت نفت، طرح آماري کارگاههاي بزرگ صنعتي و طرح آماري فعاليتهاي بخش ساختمان (ادارهامار اقتصادي بانک مرکزي)، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نيرو دريافت شده است. همچنين در گروه خدمات نيز متناسب با هر يک از فعاليتها، از منابع آماري و شاخصهاي قيمت مرتبط با موضوع استفاده شده است. بررسي سهم فعاليتهاي مختلف اقتصادي در افزايش توليد ناخالص داخلي نشان ميدهد که در سال ۱۳۹۵ ارزش افزوده فعاليتهاي "نفت"، "صنعت"، "بازرگاني، رستوران و هتلداري" و "حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات" به ترتيب با سهميمعادل ۹.۸، ۰.۸، ۰.۷ و ۰.۷ واحد درصد از رشد اقتصادي، نقش عمده اي در افزايش رشد توليد ناخالص داخلي ايفا کردهاند. در مقابل ارزش افزوده فعاليت "ساختمان" با سهميمعادل ۰.۸- واحد درصد از رشد ۱۲.۵ درصدي، نقش کاهندهاي در توليد ناخالص داخلي طي دوره زماني مورد نظر داشته است.آخرين آمار و اطلاعات دريافتي از وزارت جهاد کشاورزي نشان ميدهد که برآورد مقادير توليد محصولات زراعي، باغي و داميدر سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل به ترتيب از رشدي معادل۸.۲ ، ۶.۱ و ۴.۶ درصد برخوردار بوده است. بر اين اساس در سال ۱۳۹۵ و بر اساس محاسبات فصلي، رشد ارزش افزوده گروه کشاورزي (به قيمتهاي ثابت ۱۳۹۰)، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴.۲ درصد افزايش يافته است.بر اساس محاسبات اوليه، ارزش افزوده گروه نفت در سال ۱۳۹۵ به قيمتهاي ثابت سال ۱۳۹۰ به ميزان ۱۵۲۴.۵ هزار ميليارد ريال برآورد شد که گوياي رشد ۶۱.۶ درصدي نسبت به دوره مشابه سال قبل ميباشد. نتايج حاصل از محاسبات اوليه در اين زمينه نشان ميدهد كه افزايش قابل توجه نرخ رشد ارزش افزوده اين گروه، ناشي از رفع محدوديتها و افزايش توليد و صادرات نفت خام، فرآوردههاي پالايشگاهي، ميعانات و مايعات گازي و نيز افزايش توليد و صادرات گاز طبيعي بوده است. ارزش افزوده بخش صنعت در سال ۱۳۹۵ (به قيمتهاي ثابت سال ۱۳۹۰) با ۶.۹ درصد رشد به رقم ۷۸۱ هزار ميليارد ريال رسيد. لازم به يادآوري است که اين رشد در سال ۱۳۹۴ ، ۴.۶- درصد بود. بيترديد مساعدتهاي نظام بانکي در تامين مالي بخش صنعت و اعطاي تسهيلات لازم به بنگاههاي کوچک و متوسط در افزايش رشد ارزش افزوده اين بخش نقش قابل توجهي داشته است. شاخص توليد کارگاههاي بزرگ صنعتي (که حدود ۷۰ درصد ارزش افزوده بخش صنعت را پوشش ميدهد) در سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۹ درصد افزايش يافته است. شايان ذکر است که از مجموع ۲۴ رشته فعاليت صنعتي در سال ۱۳۹۵، شانزده رشته فعاليت با (ضريب اهميت ۸۳.۷ درصد)، داراي رشد مثبت بوده است. بيشترين سهم ايجاد شده در رشد ۷.۹ درصدي شاخص توليدکارگاههاي بزرگ صنعتي (در سال ۱۳۹۵) به ترتيب مربوط به فعاليتهاي صنايع توليد "وسايل نقليه موتوري، تريلر و نيمتريلر"، "مواد و محصولات شيميائي" و "مواد غذايي" است.در بخش "ساختمان"، ارزش سرمايه گذاري بخش خصوصي ساختمان مناطق شهري در سال ۱۳۹۵ به قيمتهاي جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۱ درصد کاهش يافته است. با اعمال شاخصهاي قيمتي متناظر و تعديل ارزش افزوده ساختمانهاي خصوصي به قيمتهاي جاري و همچنين با احتساب ارزش افزوده ساختمانهاي دولتي، نرخ رشد بخش "ساختمان" در سال ۱۳۹۵ (به قيمتهاي ثابت سال ۱۳۹۰) در حدود ۱۳.۱- درصد برآورد ميشود. انتظار ميرود با بهبود و تقويت ايجاد شده در بخش توليد و صادرات نفت خام و همچنين در حوزه ماليات، پرداخت هزينههاي عمراني دولت که سهم عمدهاي در ايجاد رونق در بخش ساختمان دارد، با بهبود قابل ملاحظهاي همراه گشته و رشد اين فعاليت اقتصادي در سال جاري مثبت گردد.اگرچه برآوردهاي مقدماتي نشان ميدهد که بخش عمده رشد اقتصادي ۱۲.۵ درصدي طي سال ۱۳۹۵ مربوط به افزايش ميزان توليد و صادرات گروه نفت بوده است؛ با اين وجود، رشد اقتصادي بدون نفت نيز از رشد مثبت و روند رو به بهبودي برخوردار شده است. به گونهايکه رشد اقتصادي بدون نفت از ۱.۸- درصد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۵ به ترتيب به رشد مثبت ۳.۹، ۵.۴ و ۵.۶ درصدي طي فصول دوم تا چهارم رسيده و نهايتاً از رشد ۳.۱- درصد در سال ۱۳۹۴ به رشد ۳.۳ درصدي در پايان سال ۱۳۹۵ افزايش يافته است.
مديرعامل بانک ملي ايران اعلام کرد: اين بانک نسبتهاي مالي و اعتباري مورد تاکيد بانک مرکزي را به خوبي رعايت کرده است.
دکتر محمد رضا حسين زاده در گفت و گو با روابط عموميبانک ملي ايران با اشاره به اين که اين بانک نسبت به بخشنامهها و ابلاغهاي بانک مرکزي به شدت حساس است، گفت: انضباط مالي، در راس امور بانک ملي ايران است و به همين دليل همه تلاش همکاران من اين است که نسبتهاي مالي را به درستي رعايت کنند.
رئيس هيات مديره بانک ملي ايران در پاسخ به اين سوال که هم اکنون نسبت تسهيلات به سپرده در اين بانک چقدر است، اظهار کرد: هم اکنون اين نسبت در بانک ملي ايران 90 درصد است که عددي استاندارد و مورد تاييد بانک مرکزي است.
پيش از اين بانک مرکزي درباره افزايش نسبت تسهيلات به سپردهها در نظام بانکي به بيش از 100 درصد هشدار داده
بود.
مدير عامل بانک مهر اقتصاد گفت: موضوع ادغام اين بانک با موسسات کوثر و ثامن صرفاً شايعه بوده و روند فعاليتهاي بانک مهر اقتصاد به صورت مستقل ادامه مييابد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک مهر اقتصاد، سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک – در اين رابطه اظهار کرد: در چند روز گذشته بروز شايعاتي در خصوص ادغام بانک مهر اقتصاد با موسسات اعتباري کوثر و ثامن در برخي رسانهها و شبکههاي اجتماعي، موجب ايجاد نگراني در ميان مشتريان بانک گرديد که با اطلاع رساني مديران اين موسسات و تاکيد بر حفظ استقلال بانک مهر اقتصاد، جاي هيچ گونه نگراني نيست و اين بانک مستقل و با قدرت روند فعاليتهاي خود را ادامه ميدهد.
وي افزود: با توجه به مشخص شدن کذب بودن اخبارِ منتشر شده، به مشتريان و سپرده گذاران محترم بانک مهر اقتصاد اطمينان ميدهيم که اين قبيل اخبار هيچ خللي در روند فعاليتهاي بانک بوجود نميآورد و اين بانک با حفظ استقلال و هويت حقوقي خود بيش از پيش در خدمت آحاد هم ميهنان گراميميباشد.
ايماني خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد با بيش از 24 سال سابقه فعاليت در عرصه پولي و مالي کشور با 730 شعبه و بالغ بر 12 ميليون سپرده گذار بر اساس رتبه بندي سازمان مديريت صنعتي در جايگاه سوم بانکهاي خصوصي کشور قرار دارد.
وي تصريح کرد: بانک مهر اقتصاد با اعتماد عموميمردم و در اختيار داشتن منابع قابل توجه، توانسته است گامهاي بزرگي در زمينه توليد و اشتغال کشور بردارد که پرداخت 188 هزار ميليارد ريال تسهيلات به عموم هموطنان عزيز در سال گذشته، گواهي بر قابليتهاي عظيم مجموعه مهر است.
خسرو فرحي مديرعامل پستبانکايران در جلسه شوراي اداري مديريت شعب منطقه يک تهران اظهارداشت: با توسعه خدمات بانکي و مالي در حوزههاي IT و ICT، افق جديدي پيشروي پستبانکايران قرار گرفته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعموميپستبانکايران: فرحي در اين جلسه که با حضور دکتر صباغي عضو هياتمديره و مديران امور و مدير، معاون و رؤساي شعب اين منطقه برگزار شد ضمن بيان مطلب فوق، گراميداشت لياليقدر و تسليت شهادت اسوه عدل حضرت علي(ع) و تقدير از زحمات و تلاشهاي مديريت شعب منطقه يکتهران و بهرهمندي از ديدگاهها و نظرات همکاران درجهت تقويت نقاط قوت و مشهود بودن اثرگذاري بانک در بخشهاي اقتصادي گفت: ماهيت وجودي پستبانکايران و اثرگذاري آن با توجه به حضور چشمگير درسطح کشور بويژه مناطق روستائي و کمبرخوردار برکسي پوشيده نيست و در همين راستا شاهد انعقاد قراردادهاي متعدد با صندوق توسعه ملي جهت خدمترساني به هموطنان هستيم.
وي ضمن اشاره به فعاليت اين بانک بعنوان بانک توسعه اي و تخصصي حوزه ICT و خردهبانکدار کشور افزود: بايد با حضور گسترده، فعالتر و خدمترساني بيشتر در حوزه ICT و حمايت از مشاغل و کسب و کارهاي خرد، بازار هدف خود را بيش از پيش توسعه دهيم.
فرحي با اشاره به اولويت دادن دولت به پستبانکايران به جهت حضور مؤثر در حوزه ICT، بر استفاده مناسب از اين ظرفيت قانوني تأکيد کرد و بيان داشت: قطعاً با خرد جمعي و همافزائي بيشتر و همسوئي واحدهاي ستادي و اجرائي ميتوانيم در اين حضور مثمرثمر باشيم.
مديرعامل پستبانکايران در ادامه يکپارچهسازي سامانههاي بانک و استقرار نرمافزار جديد را مثبت ارزيابي کرد و خواستار بهرهمندي از ظرفيت موجود شد و بر ارتقاء بانکداري الکترونيک با توجه به اينکه بعنوان بانک عامل دولت الکترونيک نيز شده است تأکيد کرد.
وي با اشاره به عبور از دوره گذار بانک و قرارگرفتن در سراشيبي پيشرفت براي دستيابي به اهداف عاليه بانک عنوان کرد: اين مهم با تلاش صادقانه، دوستي و همدلي تمام مجموعه کسب شده است و از آنجا که خدمات ما توسط واحدهاي اجرائي به عموم مشتريان عرضه ميشود کارکنان بايد در خدمت اهداف بانک بويژه اجرا باشند.
رئيس هيات مديره موسسه اعتباري ثامن به مردم اطمينان داد که نگران سپردههاي خود در اين موسسه نباشند، زيرا هرگونه تصميم درباره ادغام و تغيير در ساختار آن با نظر بانک مرکزي انجام ميشود.
«عيسي رضايي» در گفت و گو با ايرنا گفت: توصيه من به سپرده گذاران، حفظ آرامش است و هيچ جاي نگراني در تامين نقدينگي مورد نياز مردم نيست.
وي تاکيد کرد: نقدينگي مورد نياز مردم تامين است و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.
رئيس هيات مديره موسسه اعتباري ثامن افزود: در صورت موافقت بانک مرکزي براي ادغام اين موسسه، همه سپردههاي مردم حفظ ميشود و تنها مشتريان براي صدور کارتهاي جديد به شعب مراجعه خواهند کرد.
رضايي، ادغام را فرآيندي زمان بر دانست و گفت: تا زماني که روال اداري مربوط به ادغام انجام نشود و بانک مرکزي تاييد نکند، اين ادغام صورت نميگيرد.
رئيس هيات مديره اين موسسه اعتباري گفت: از آنجا که مشکلي در رسيدگي به حسابهاي مردم وجود ندارد، تماميشعب ثامن در سراسر کشور فعال است ولي با ازدحام جمعيت رو به رو است.
انتشار اخبار تاييد نشده از احتمال ادغام تعاوني ثامن با موسسه مالي اعتباري کوثر، دل نگراني برخي سپرده گذاران را به دنبال داشته و از اين رو روابط عموميموسسه اعتباري ثامن از سپرده گذاران خود خواسته است در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با اين موسسه تماس بگيرند.
روابط عموميموسسه اعتباري ثامن شماره تلفنهاي 82072181 و 82072182 و 82072186 را با پيش شماره تهران براي پاسخگويي به پرسشها و ابهامهاي مشتريان اعلام کرده است.
پيگيري خبرنگار ايرنا از تعاوني ثامن نشان ميدهد رفتار هيجاني سپرده گذاران در برداشت وجوه از حسابهاي خود و سيل مراجعات مردميسبب شده تا آنان نتوانند در يک بازه زماني کوتاه مدت پاسخگوي سپرده گذاران باشند و از اين رو به مردم پيشنهاد کردهاند که به ازاي مبالغ موجود در حسابهاي آنها، از تعاوني چک دريافت کنند.
البته بايد گفت که مشکل تامين نقدينگي آن هم در يک بازه زماني کوتاه مدت و در شرايطي که تعداد بالايي از سپرده گذاران بخواهند سپرده خود را از هر موسسه يا بانکي طلب کنند، ميتواند براي هر بانکي ايجاد شود.
مراسم افتتاح سومين شعبه بانک پارسيان دراروميه با حضورآقايان قاضي پورنماينده شهرستان اروميه در مجلس، حجه الاسلام بيگي نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي استان، مسئولين کشوري و مديران و مشتريان بانک پارسيان برگزار شد.
قاضي پور نماينده مردم اروميه در مراسم افتتاح شعبه آزادگان اروميه گفت: متاسفانه اخيرا عليه بانک پارسيان شايعه اي به وجود آمده که بايد بانک مرکزي اطلاعيه اي در اين مورد صادر ميکرد که متاسفانه اين اتفاق نيافتاد همچنين سازمانهاي نظارتي و قضايي کل کشور، بايد با خاطيان برخورد کنند؛ ملت با هزاران مشقت پولهايشان را براي روز مبادا، پيري، ازدواج و موضوعات اين چنيني جمع ميکنند لذا ما بايد اعتماد مردم را به نظام بانکي جلب
کنيم.
وي افزود: بانک پارسيان يک سهام دار و پشتيبان قوي به نام ايران خودرو دارد که متاسفانه تعدادي افراد سود جو قصد داشتند با ايجاد کمپين عدم خريد خودرو داخلي توليد ملي را زمين بزنند؛ زماني که من به عنوان مخالف بحث انحصاري خودروسازان ايراني در مناظره شرکت کرده بودم، مرا به عنوان ضد شرکت سايپا و ايران خودرو ميشناختند در حالي که بنده هميشه از توليد ملي استقبال کردم؛ چرا که خودروسازان ملي نزديک صد هزار نفر خودشان مستقيم و 600 هزار نفر بصورت غير مستقيم اشتغال زايي کرده است.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامياز روند پيشرفت سيستم بانکي ابراز اميدواري کرد و گفت: سيستم بانکي ما بايد قوي شده و تعدادي از بانکها ادغام شوند و دولت بايد به فکرافزايش سرمايه پايدار
باشد.
رئيس اداره مبارزه با پولشويي بانک صنعت ومعدن گفت مبارزه با پولشويي بهانه نيست بلکه اجراي قانون است و مسئولين مبارزه با پولشويي بايد به تراکنش همه حسابها و معاملات همه مشتريان، دسترسي و به رفتارهاي آنان تسلط و احاطه اطلاعاتي كامل داشته باشند.
دردنياي كنوني فساد وبخصوص مفاسد مالي ابعاد واشكال جديدتروپيچيده تري بخود گرفتهاند كه شناسايي ومبارزه با آنها سخت تر ومشكلتر نيز شده است .مفسدين وعوامل ريز ودرشت آنها همواره دراين مسير بدنبال دورزدن قانون ؛نفوذ دردستگاهاي اجرايي ومسئول با مبارزه بامفاسد هستند ودراين راه ازهيچ كوششي براي ناكام گذاشت قانون ومجريان قانوني فرو گذاري نميكنند."پولشويي " درچندساله اخير دردنيا بعنوان يكي ازمهمترين وخطرناكترين شيوههاي فساد شناخته شده ويك عزم بين المللي براي اين مفسده بوجو آمده است .پولشويي چنان به اقتصادهاي ملي وبين المللي ضربات جبران ناپذيري وارد كرده وميكند كه سازمانهاي ريز ودرشتي براي مبارزه با آن درسطح كشورها وجهان ايجادشده است.
براي روشن شدن ابعاد مختلف اين موضوع وشناخت چگونگي فعاليت پولشويان وشيوههاي پولشويي پاي صحبت آقاي حميدمحمد ميرزايي رئيس اداره مبارزه با پولشويي باتك صنعت ومعدن نشستهايم كه بخشي از آن ازنظرتان ميگذرد:
تعريف پول كثيف ازديدگاه قانون چيست وچه پولهايي درزمره اين موضوع ميگنجند؟
ماده «٢» قانون مبارزه با پولشويي جرم پولشويي را تعريف كرده كه مبتني بر تعريف عوايد حاصل از فعاليتهاي غير قانوني است، به عبارتي اگرآن عوايد را همان پول كثيف بناميم شامل مصاديق پولهايي است كه از طريق فعاليتهاي مجرمانه از جمله؛ كلاهبرداري؛ فرار مالياتي؛ قاچاق كالا، ارز، مواد مخدر، انسان؛ سرقت؛ ربا؛ اختلاس؛ ارتشاء و تباني در معاملات دولتي بدست ميآيد، با عنايت به اينكه جرايم دائماً در حال تغيير شكل هستند، بنابراين ميتوانيم مصاديق پول كثيف را متنوع و قابل تغيير فرض كنيم.
شكل ايجاد و بدست آمدن پولهاي كثيف چيست وتوسط چه افرادي واردچرخه اقتصادي ميشوند؟
به محض اينكه يك جرم با تعريف جرم منشاء پولشويي يا جرم اوليه، اتفاق ميافتد، عوايد و منافع حاصل از آن فعاليت مجرمانه، بصورت دارايي منقول يا غير منقول قابليت تبديل به پول را خواهد داشت، اين دارايي چه نقد شده باشد و چه نشده باشد، پس از اثبات جرم اوليه، در هر مرحله كه كشف شود، به عنوان پول كثيف توسط ضابطين قضايي قابل ضبط است، افرادي كه با اين پولها سرو كار دادند دو دستهاند يا در باند پولشويان عضو بوده و از فعاليت مجرمانه آگاهند يا در فرايند معاملات و نقل و انتقالات وجوه قرار ميگيرند بدون اينكه در جرم نقش داشته باشند، در هر حال اين افراد با عبور از مراحل سه گانه جايگذاري، لايه گذاري و ادغام، وارد شبكه بانكي يا شبكههايي كه با پول سرو كار دارند شده و سعي در پنهان كردن منشاء غير قانوني پول خود خواهند داشت.
اصولا ازچه زماني مبارزه باپولهاي كثيف احساس شد وبراي اولين باردركجا به مرحله اجرا درآمد؟
برخي معتقدند مبارزه با پولشويي ريشه در هزاران سال پيش دارد و مثلاً تجار چيني ثروتشان را از مامورين حكومتي مخفي ميكردند تا ماليات كمتري بپردازند، اما در تاريخ معاصر، الكاپون در آمريكا و در سال ١٩٣٠ كه مالك قمارخانههايي بود براي پنهان كردن فعاليتهاي مجرمانه خود، تعدادي ماشين لباسشويي سكهاي در اختيار مردم قرار داد تا درآمدهاي نا مشروع قمارخانههاي خود را به ظاهر از محل استفاده مردم از لباسشوييها جلوه دهد.
اشكال مختلف مبارزه با پولشويي دركشورهاي مختلف چگونه است ؟
سازمانهاي بين المللي مانند كميته بال، گروه اقدام مالي، گروه ولفسبرگ، بانك جهاني، صندوق بين المللي پول و ساير سازمانهاي بين المللي و منطقهاي تعريفي واحد از پولشويي ارائه دادهاند و راه كارهاي استاندارد براي مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم تدوين كردهاند كه شناسايي و احراز هويت مشتري؛ خودداري از انجام معاملات و عمليات مشكوك و گزارش دهي آنها به مراجع قانوني؛ همكاري با سازمانهاي مجري قانون و ارائه گزارشات آماري و دوره اي در زمان اعلام شده؛ نگهداري سوابق تراكنشها، اسناد مالي و هويتي مشتري مطابق ضوابط مربوطه؛ آموزش كاركنان و تدوين معيارهاي كنترل داخلي، از اين قبيل است.
مرجع مبارزه باپولشويي درايران كدام سازمان است وچگونه اين اقدامات را نظارت ورصد ميكند؟
شوراي عالي مبارزه با پولشويي و بانك مركزي ج.ا.ايران، مراجع سياستگذاري و قانون گذاري هستند و مركز اطلاعات مالي و مبارزه باپولشويي وزارت امور اقتصادي و دارايي مرجع نظارت فني، عملياتي و مديريت اجرايي مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در كشور است.
بانك مركزي مبتني بر شاخصها و معيارهاي خود، سالانه نسبت به ارزيابي عملكرد بانكها درخصوص كيفيت و كميت اجراي قوانين و مقررات مبارزه با پولشويي اقدام مينمايد، مركز اطلاعات مالي و مبارزه باپولشويي وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز با اجراي فازهاي پروژه مديريت مبارزه با پولشويي، بر اساس گزارش عملكردهاي دريافتي از بانكها به ازاء هر فعاليت تعريف شده در موضوعات مختلف، بر عملكرد بانكها نظارت نموده و گزارش امتيازات آن را در مقاطع زماني يكساله ارائه ميدهد.
بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف گسترش خدمات بانکداري الکترونيک، جلب رضايت مشتريان و آسان سازي در ارائه خدمات بانكداري نوين، امكان افتتاح حساب و تشكيل پرونده تسهيلاتي از طريق سايت بانك را راهاندازي نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک قرض الحسنه مهر ايران، بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي تکريم و ارج نهادن به مشتريان وفادار و با هدف صرفه جويي در وقت و کاهش تعداد مراجعه آنان به شعب جهت پيگيري تسهيلات درخواستي به طراحي و راهاندازي سامانه تسهيلات آنلاين مبادرت نموده است.با افتتاح اين سامانه تماميدارندگان حساب نزد بانک قرض الحسنه مهر ايران که متقاضي دريافت تسهيلات ميباشند، ميتوانند با مراجعه به سايت بانک و انتخاب (سامانه تسهيلات آنلاين) نسبت به تکميل سيستميمشخصات خود و ضامنين و همچنين بارگذاري مستندات مورد نياز اقدام و درخواست خود را به صورت اينترنتي جهت بررسي به شعبه مربوطه ارسال نمايند.پس از انجام بررسي از سوي شعبه و با دريافت پيامک از طرف بانک، وام گيرنده به همراه ضامنين پس از هماهنگيهاي قبلي جهت تطبيق مدارک هويتي و امضاء مدارک و مستندات پرونده فيزيكي تسهيلات به شعبه مربوطه مراجعه ميكنند.