بازگشت طرح صيانت از باغ‌ها تاسف‌آور است
عضو کميسيون موقت سلامت و محيط زيست شوراي شهر از بازگشت دوباره بخش دوم اصلي طرح حفاظت و صيانت از باغ‌ها در شوراي شهر چهارم اظهار تاسف کرد. زهرا صدراعظم نوري در واکنش به برگشت مجدد طرح حفاظت و صيانت از باغ‌ها در شوراي شهر چهارم گفت: برگشت دوباره اين طرح واقعاً مايه تاسف است. شورا به‌عنوان يک نهاد بالادستي، سياست‌گذار و ناظر بايد مواضع جدي‌تري نسبت به مسائل زيست‌محيطي اتخاذ کند. اين عضو شوراي شهر دوره پنجم ادامه داد: انتظار مي‌رفت شوراي شهر رويکرد مثبت‌تري به مسائل زيست محيطي داشته باشد و طرح‌هايي اين چنيني مورد حمايت وتاييد همه‌جانبه اعضا قرار گيرد.

قاچاق ۷۰۰ ميليون دلار تجهيزات پزشکي به کشور
عضوکميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: از ۱۵ ميليارد دلار کالاي قاچاق به کشور تخمين زده مي‌شود که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ ميليون دلار مربوط به تجهيزات پزشکي است. محمدنعيم اميني فرد با اشاره به اينکه حوزه کالاهاي سلامت محور به ويژه تجهيزات پزشکي داراي حساسيت ويژه‌اي است، گفت: کالاهاي سلامت‌محور بايد از استانداردهاي کيفي لازم برخوردار باشند، با توجه به اينکه اين کالاها با سلامت و جان مردم در ارتباط هستند بايد به ارتقاء کيفيت آنها توجه کرد. وي افزود: درجهت مبارزه با قاچاق کالاهاي سلامت محور بايد برخوردهاي سختگيرانه‌تري صورت گيرد، البته مقابله با قاچاق کالا نسبت به گذشته بهبود پيدا کرده است.

دولت پيگير مطالبات مراکز درماني از بيمه‌ها باشد
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس نسبت به خطر ورشکستگي مراکز پخش دارو و تجهيزات پزشکي هشدارداد وگفت: بيمارستان‌ها ۹ هزار ميليارد تومان به مراکز پخش دارو بدهکار هستند. همايون‌هاشمي‌با بيان اينکه مطالبات بخش دولتي و غيردولتي از بيمه‌ها يکي از دغدغه‌هاي اصلي مجلس است، گفت: افزايش مطالبات مراکز درماني از بيمه‌ها از جمله تامين اجتماعي و بيمه سلامت موجب نگراني فزاينده‌اي شده و بسياري از مراکز پخش دارو و تجهيزات پزشکي در حال حاضر دچار ورشکستگي شدند، هم‌اکنون بالغ بر9 هزار ميليارد تومان مطالبات و يا به شکلي بدهي بيمارستان‌ها و مراکزدرماني به بخش‌ها و مراکز دارويي و تجهيزات پزشکي است.
انتقادها به وضعيت نگران کننده خط 7 متروي پایتخت ادامه دارد؛
گروه اجتماعي: خط ٧ متروي تهران با ٩ ايستگاه و ٣ يا ٥ رام قطار و آنطور كه رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر پايتخت گفته، بدون «هواكش» و «پله فرار» هفته گذشته افتتاح شد.
روز افتتاح خط 7 متروي تهران تنها روزي سه ساعت به صورت آزمايشي مردم را جابه‌جا مي‌كند. البته مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو مي‌گويد كه قرار است در اين يك‌ماه اشكالات آن برطرف شود و بعد تعداد واگن‌ها و ميزان سرويس‌دهي افزايش پيدا كند.
درست فرداي روزي كه قاليباف تعدادي از ايستگاه‌هاي خط ٧ متروي تهران را بعد از ١٠‌سال افتتاح كرد، مردم در مواجهه با ايستگاه‌ها با درهاي بسته و دقايق طولاني معطلي براي مترو مواجه شدند.
 پيمانكار خط ٧ در واقع همان پيمانكار پل صدر بوده كه گفته مي‌شود به جاي ساخت آن بودجه‌ها را به تكميل پل صدر اختصاص داده و براي همين خط هفت مترو سه سال بعد از پل صدر افتتاح شده است، آن‌هم درحالي كه اولويت‌هاي شهر تهران تكميل مترو است تا ساخت بزرگراه. هفته گشده محسن‌هاشمي، نماينده دوره پنجم شوراي شهر پايتخت در انتقاد به افتتاح زود هنگام خط 7 متروي تهران، گفت: افتتاح‌هاي زودرسي که شاهد آن هستيم، بايد متوقف شود، افتتاح خطي که هواکش ندارد و قطار کافي براي آن وجود ندارد، ايجاد ناامني براي مسافران است و هرکس به‌عنوان شهردار جديد تهران انتخاب شود، بايد در نخستين روز کاري خود اين خطوط را تعطيل کند.»
در پاسخ به اين انتقادها محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در اولين روز از هفته جاري در مراسم افتتاح ايستگاه شهيد محلاتي صد و پانزدهمين ايستگاه مترو شهر تهران، با اشاره به حواشي خط 7 مترو با بيان اينکه سياه‌نمايي کردن کارها بي‌انصافي است تصريح کرد: اينکه بخواهيم يک کاري را ضايع کنيم، ضايع کردن يک فرد نيست بلکه ضايع کردن فرهنگ و دستاورد يک ملت و شهر است.
در همين حال يك عضو مجمع نمايندگان تهران با انتقاد از افتتاح خط ۷ مترو تهران، گفت: منتخبين شوراي پنجم نيز بر توقف يک ماهه فعاليت اين خط و تکميل زيرساخت‌هاي آن تاکيد دارند. طيبه سياوشي شاه عنايتي در گفتگو با خانه ملت در خصوص افتتاح خط 7 متروي تهران بدون تکميل زيرساخت‌هاي لازم، گفت: متاسفانه برخي خطوط مترو با اينکه ماه‌هاست راه‌اندازي شده همچنان دچار مشکلات و حوادث مي‌شوند زيرا برخي زيرساخت‌ها هنوز تعبيه نشده است. وي افزود: خط 7 مترو نيز اخيرا بسيار عجولانه افتتاح و راه‌اندازي شده است، اين اقدام عجولانه به قيمتِ جان مردم تمام خواهد شد، هزاران نفر روزانه از اين خط استفاده خواهند کرد بنابراين جابه‌جايي مردم با اين خط مترو خطرات احتمالي بسياري را رقم خواهد زد.
سياوشي شاه عنايتي با بيان اينکه تهران علي رغم ظاهر مدرن خود با کمبود شديد وسايل حمل و نقل عمومي‌مواجه است، گفت: در اين شرايط مردم به ناچار از مترو بيشتر استفاده مي‌کنند، لذا به جاي نشان دادن عملکرد شهرداري بايد به جان مردم توجه شود زيرا کلانشهر تهران ديگر تاب و تحمل تکرار حوادثي چون پلاسکو را ندارد. اين نماينده مردم در مجلس يادآور شد: موارد و مشکلاتي که کارشناسان اين حوزه بررسي و احصا کرده‌اند بايد رفع و تا تکميل نهايي بايد شهرداري دستور توقف پروژه خط 7 مترو را اعلام کند، منتخبين شواي پنجم شهر تهران نيز بر اين باورند که خط 7 مترو بايد براي يک ماه متوقف شود تا زيرساخت‌هاي لازم تعبيه شود. عضو مجمع نمايندگان تهران تاکيد کرد: توقف خط 7 مترو جهت عملياتي کردن نظرات کارشناسي مطرح و تکميل زيرساخت‌هاي لازم ضروري است.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي ضمن اعلام ثبت‌نام تعداد کثيري در سامانه «رفاه اجتماعي» جهت شناسايي نيازمندان غيرتحت پوشش نهادهاي حمايتي و پرداخت مستمري به کم‌درآمدها، از متوقف شدن اين طرح در راستاي انجام بررسي‌هاي بيشتر خبر داد.
 احمد ميدري در گفتگو با ايسنا، درخصوص آخرين وضعيت اجراي طرح پرداخت مستمري به کم‌درآمدها گفت: درحال حاضر تعداد قابل توجهي در سامانه خدمات حمايتي ثبت‌نام کرده‌اند. وي افزود: درمرحله نخست اجراي اين طرح به صورت آزمايشي آن را اعلام عمومي‌کرديم تا بررسي کنيم چه گروه‌هايي اقدام به ثبت‌نام دراين سامانه مي‌کنند و متاسفانه ديديم تعداد بسيار زيادي از آنها مشمول اين طرح نمي‌شوند، اين در حالي است که هرچند در چنين روش‌هايي که فرآيند جذب آسان است، متقاضي افزايش مي‌يابد اما بايد اين شيوه اطلاع رساني در کشور فرهنگ‌سازي شود. ميدري اعلام کرد: لذا درحال حاضر اجراي اين طرح متوقف شده است تا بررسي‌هاي لازم را انجام و پس از آن مجددا طرح را آغاز کنيم.

مديرکل دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به برگزاري سومين نشست کارگاه مشورتي و هماهنگي ثبت جنگل‌هاي هيرکاني به‌عنوان ميراث طبيعي جهاني و بررسي پيشرفت کار گفت: پرونده جنگل‌هاي هيرکاني سال 2018 به يونسکو ارسال مي‌شود.
 به گزارش ايلنا حميد گشتاسب با اشاره به اينکه اولين نشست هماهنگي تدوين پرونده جنگل‌هاي هيرکاني براي ثبت به‌عنوان ميراث طبيعي جهاني در دي‌ماه سال 1395 و به ميزباني معاونت محيط زيست طبيعي برگزار شد، افزود: درآن نشست نقشه راه تدوين و تهيه پرونده به‌امضاي مسئولين ذي‌ربط دستگاه‌هاي متبوع رسيد و متعاقبا دومين جلسه نيز در بهمن سال 1396 براي پيگيري کار برگزار شد. مديرکل دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست هدف از برگزاري اين نشست را هماهنگي براي معرفي سايت‌هاي واجد شرايط جهت معرفي و بررسي گزارش پيشرفت کار دانست و گفت: با توجه به نقشه راه، جمهوري اسلامي‌ايران در نظر دارد تا در سال 2018 ميلادي پرونده مذکور را به يونسکو ارسال کنند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران عنوان نمود : تمامي‌جنبه‌هاي توسعه ملي در گرو توسعه صنعت حمل و نقل است.
به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران مهندس احمد آفرين محمد زاده ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات تمامي‌خدمتگزاران صديق به اين نظام مقدس و قدرداني از تلاشهاي همه دست اندركاران بخش‌هاي مختلف حمل و نقل در استان ، از مازندران به عنوان يك استان ويژه و استراتژيك در منطقه ياد كرد و افزود: با توجه به اهميتي كه صنعت حمل و نقل در توسعه كليه‌امور اعم از اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي ، سياسي و جذب توريست به استان داشته ، بايد تمامي‌دستگاه‌ها در اين بخش نسبت به پيشرفت استان تعلق خاطر داشته باشند. وي در ادامه براستاندارد سازي راه‌هاي استان تاكيد و اظهار داشت : علاوه بر استاندارد سازي راهها ، بايد به مقوله استانداردسازي خودروها و نظارت بر مراكز معاينه فني آنان نيز نگاه ويژه شود. مهندس محمدزاده پياده نمودن روشهاي صحيح و مناسب مديريتي ، اطلاع رساني ، تبليغات از طريق رسانه‌ها را از برنامه‌هاي مهم براي كاهش سوانح رانندگي دانست و اظهار داشت : با توجه به فرا رسيدن تابستان و تعطيلات پاياني ماه مبارك رمضان ضروري است جاده‌هاي استان به دليل وجود ميليوني مسافر و گردشگر ايمن باشد. مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت : مي‌توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت _ تبليغات كافي _ اطلاع رساني عمومي‌_ آموزش فراگير _ راهنمايي و ارشاد خاطيان گامي‌به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي
برداريم.

ضمن ابراز تاسف و همدردي از حادثه سقوط کودک اهوازي در کانال دفع آب‌هاي سطحي به اطلاع کليه شهروندان گرامي‌مي‌رساند، اين كانال متعلق به شهرداري و جهت دفع آب‌هاي سطحي در منطقه مي‌باشد که در موازات كانال دفع فاضلاب شرکت آبفا قرارگرفته است.
 مراتب تاسف و نگراني شرکت آبفا در زمينه پاسخگويي و تنويرافكار عمومي‌بر مسوولين آن واجب مي‌سازد توضيحاتي در اين خصوص اطلاع رساني نمايند: كانال دفع آب‌هاي سطحي يادشده در حوزه خدمات شهرداري بوده که مراحل روپوش گذاري نيز از سوي متولي مربوطه صورت پذيرفته و به همين ترتيب بهره برداري از آن نيز در اختيار اين نهاد محترم است.شرکت آبفا اهواز همواره‌امادگي خود جهت همکاري در راستاي ارايه خدمات به مردم شريف و فهيم اهواز و به ويژه ساماندهي اين کانال‌ها را به محضر متوليان محترم امر رسانده و هر زمان که اين نهاد درخواست همکاري نمايد با تمام توان خود اقدام خواهد نمود.همچنين به اطلاع مي‌رساند،شرکت آبفا اهواز با توجه به اينکه حادثه پيش آمده براي شهروندان را جبران ناپذير مي‌داند و خود را به دور از هرگونه عناوين و نهاد مسووليتي، همدرد با خانواده مصيبت ديده ميبيند، نيروهاي عملياتي شرکت را از شب گذشته جهت حضور در محل حادثه و عرض تاسف و تسليت به محضر خانواده داغدار اين کودک عزيزاعزام و موظف به خدمتگزاري به خانواده محترم و همچنين ساماندهي علت حادثه نموده است.

به گزارش روابط عمومي‌شركت آب و فاضلاب استان مركزي مهندس عبدالرضا خليلي مديرعامل اين شركت با اعلام خبر فوق افزود: در سومين مميزي مراقبتي آزمايشگاه مركزي، اين شركت براي بار سوم موفق به تمديد گواهي نامه استاندارد بين المللي سيستم مديريت آزمايشگاه ايزوIEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۲/ شد.
 وي در ادامه تصريح كرد: از اوايل سال ۱۳۹۰ مراحل استقرار اين سيستم با برگزاري دوره‌هاي آموزش مباني و مستندسازي، ارزيابي وضعيت آزمايشگاه، تهيه روش‌هاي اجرايي، تهيه دستور عمل كار با تجهيزات، انجام آزمايش‌هاي PT، رفع مغايرت‌ها و خريد مواد شيميايي مرجع و ... انجام شد و مميزي نهايي با حضور گروه مميزي شركت TURKAK از كشور تركيه صورت گرفت كه در نهايت در خرداد ماه سال ۱۳۹۱ منجر به صدور گواهينامه بين‌المللي ايزو ۱۷۰۲۵ براي دفتر كنترل كيفيت و بهداشت آب و فاضلاب اين شركت براي مدت اعتبار ۴ ساله گرديده بود و هم اکنون براي چهارساله دوم اين گواهي نامه مجدا تمديد گرديد.مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي مزاياي پياده‌سازي استاندارد ايزو ۱۷۰۲۵ را شامل اثبات صلاحيت فني آزمايشگاه، الزام به استفاده از روش‌هاي استاندارد، قابليت كسب اعتماد بين مشتريان در سطح ملي و بين‌المللي، پذيرش نتايج آزمايشگاه در سطح بين‌المللي، افزايش انگيزه و رضايت كاركنان آزمايشگاه و كاهش هزينه‌هاي مرتبط با شكايات مشتركان و تكرار تست‌ها برشمرد.

فرماندار ويژه شهرستان ري با تاکيد بر اينکه اقدام تروريستي داعش در حرم عبدالعظيم يک شايعه بي اساس است افزود: در اين موضوع برگزار کنندگان مراسم شب قدر در حرم نيز تدبير لازم را نکردند و بر اساس يک شايعه عجولانه اقداماتي را کردند که تذکرات لازم داده شد.
علي کيواني -هدايت اله جمالي پور گفت: مردم به شايعات توجه نکنند. بي ترديد در سطح شهرستان ري امنيت کامل برقرار است و مراسم شبهاي قدر نيز در حرم عبدالعظيم الحسني (ع) با تدابير لازم امنيتي برگزار مي‌شود و فرماندار و ساير اعضاي شوراي تامين شهرستان با حضور در اين مراسم از نزديک برقراري نظم و امنيت مراسم را رصد مي‌کنند.وي افزود: ارگان‌هاي ذيربط از جمله اداره اطلاعات در حال پيگيري براي کشف منشاء پيدايش شايعات بي اساسي است که در شب پنجشنبه و در جريان برگزاري مراسم شب قدر آرامش مردم ري و زوار را به هم ريخت.وي در مورد خبري که در شبکه‌هاي اجتماعي مبني بر شنيده شدن صداي تيراندازي در ري منتشر شده است نيز گفت: اين خبر اصلا صحت ندارد و شب پنجشنبه نه تيري شليک شده و نه صداي غير معمولي به گوش رسيده است. درخصوص پخش اين شايعات بي اساس نيز تعدادي در ري دستگير شده‌اند.جمالي‌پور تاکيد کرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي پس از حصول اطمينان از اينکه هيچ نکته مشکوکي که مردم را تهديد کند، وجود ندارد، بلافاصله اقدام به کشف منبع شايعات کردند و در اين باره چندين نفر بازداشت شده و تحت بازجويي قرار دارند.معاون استاندار تهران از مردم خواست تا توجهي به شايعات بي اساس نکرده و آرامش خود را حفظ کنند و اطمينان داشته باشند که همه دستگاها امنيتي و اطلاعاتي هميشه در کنارشان هستند لذا شهرستان ري در امنيت کامل است.
سمينار يك روزه «تبيين انديشه‌هاي امام» با هدف آشنايي بانوان شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه با انديشه‌هاي رهبر كبير انقلاب در شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه برگزار شد.
در اين سمينار كه بانوان شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اديب نيا با بيان اينكه‌امام خميني(ره) شخصيت تاريخ ساز و كم نظير قرن بيستم بود كه مسير تحولات ديني، سياسي و فرهنگي دنيا را تغيير داد و انديشه‌هاي ايشان همه جهان را در بر گرفته است، گفت: امروز پس از۳۸ سال از پيروزي انقلاب اسلامي‌ايران، مشخص شده كه اين انقلاب بزرگ تأثيرگذارترين رويداد جهان معاصر بوده كه نه تنها رو به افول نرفته، بلكه پرتو افشاني آن روز به روز بيشتر مي‌شود، بنابراين، كسي مي‌توانسته است چنين انقلابي را تا پيروزي و پس از آن رهبري كند كه از ويژگي‌هاي شخصيتي ممتازي برخوردار باشد.وي در ادامه با برشمردن ويژگي‌هاي ممتاز شخصيت امام خميني(ره) اظهار داشت: مهمترين ويژگي كه ايشان را از رهبران ساير انقلاب‌ها متمايز مي‌كند، الهي بودن و اعتقاد راسخ به اسلام به عنوان دين رهايي بخش بود و اصولاً حضرت امام، يك عالم برجسته ديني بودند كه در فقه، اخلاق، عرفان و فلسفه اسلامي‌معلومات گسترده اي داشتند، به همين دليل مردم مسلمان ايران خود را متعهد به پيروي از ايشان مي‌دانستند.در پايان اين مراسم، پروين آقايي مشاور مديرعامل در امورزنان و خانواده، از برگزاري مسابقه ترنم وحي ۴ به صورت آموزشي و آزموني خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارك رمضان مسابقه ترنم وحي۴ به شيوه‌اموزش وآزمون از راه دور (الكترونيكي ) برگزار ميگردد و علاقمندان بايد يك دوره ۸ ساعته را بگذرانند تا بتوانند در مسابقه شركت كنند.
مراسم تکريم و معارفه فرمانده سابق و جديد بسيج شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران برگزار شد.
طي مراسمي‌با حضور سرهنگ نورايي نسب فرمانده بسيج ناحيه سپاه گچساران، مهندس صيدالي مديرعامل شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران، مسوول حوزه نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه گچساران و جمعي از بسيجيان و مديران صنعت نفت گچساران، سروان پاسدار فردوس ناصرزاده به عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسيج شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران معرفي و از خدمات سرگرد پاسدار کيهان ديبا اصل در طول دوران مسووليت ايشان قدرداني شد.براساس اين گزارش در اين آيين که در محل سالن کنفرانس شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد فرمانده بسيج سپاه ناحيه گچساران اظهار کرد: بسيج يادگار امام خميني(ره) و تا به‌امروز مايه پيشرفت انقلاب بوده است.علي اصغر نورايي نسب ادامه داد: بسيجيان ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران بازسازي نقش ويژه‌اي داشتند.وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي‌ايران با رهنمودهاي معمار کبير انقلاب نشات گرفته از تفکر بسيجي بود و حفظ و تداوم آن هم مرهون همين نگاه و رويکرد است، ‘گفت: يکي از وظايف مهم بسيج در طول دوران‌هاي مختلف انقلاب حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهاي آن در همه عرصه‌هاي مختلف است و با توجه به شرايط کنوني کشور وظايف اين نيروي محرک مردمي‌در دستگاه‌هاي اقتصادي کشور و از جمله شرکت‌هاي نفتي از اهميت بيشتري برخوردار است.در ادامه اين مراسم مهندس هوشنگ صيدالي مديرعامل شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران با تقدير و تشکر از فرمانده سابق بسيج نفت گچساران اظهار کرد: امروز پس از سالها کشورهاي دنيا به اين نتيجه رسيده‌اند که اگر بخواهند به استقلال برسند بايد از توان نيروهاي مردمي‌استفاده کنند.وي با بيان اينکه‌امام راحل ما فرمودند اگر مي‌خواهيد به مملکت آسيبي نرسد پشتيبان ولايت فقيه باشيد خاطرنشان کرد: لذا اگر کسي خود را ولايت مدار مي‌داند بايد همواره در اين راستا حرکت کند.مهندس صيدالي تصريح کرد: امروز افتخار ما در صنعت نفت اين است که همواره با روحيه بسيجي و انقلابي در حال عبور از موانع سخت و صعب العبور و مبارزه با توطئه دشمنان بوده‌ايم.مديرعامل نفت گچساران بيان کرد: همين روحيه بسيجي و انقلابي است که توان ايستادگي را به ما داده و تا زماني که اين روحيه در کارکنان صنعت نفت وجود دارد قلب اقتصاد کشور در برابر استکبار کمر خم نخواهد کرد.
تغيير کاربري مناطق شمال تهران
 به جاي نوسازي بافت فرسوده

عضو مجمع نمايندگان استان تهران با انتقاد از تغيير کاربري‌ها در مناطق ۱ و ۲ ازسوي شهرداري،گفت: شهرداري بايد به جاي ايجاد برج‌هاي بلندمرتبه و افزايش تراکم‌ها نوسازي بافت فرسوده را در دستور کار قرار مي‌داد. محمود صادقي در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به اينکه اصلاح قوانين بالادستي در نوسازي بافت فرسوده اقدامي‌اجرايي است، گفت: در نوسازي بافت فرسوده مهمترين موضوع آن است که‌امتيازات قوانين مورد نياز و ضروري براي اين موضوع و رفع تراکم‌هاي مازاد در تهران وجود دارد، بنابراين اين شهرداري است که بايد به تعهدات خود در قبال نوسازي بافت فرسوده عمل کند؛ از اين رو مجلس تنها مي‌تواند به انجام وظايف خود در اجراي قوانين نظارت کند. وي افزود: از شهرداري انتظار مي‌رفت به جاي ارايه مجوز براي تراکم‌هاي مازاد و تغييرات کاربري در برخي مناطق و ايجاد مسائل و مشکلات زيست محيطي، بيشتر حل مشکل بافت فرسوده را در دستور کار قرار مي‌داد.

لو رفتن سوالات امتحان نهايي صحت ندارد
رئيس پليس فتاي تهران بزرگ گفت: هيچ شکايتي از سوي مسئولان آموزش و پرورش مبني بر شناسايي فروشندگان سوالات لو رفته‌امتحانات نهايي در شبکه‌هاي اجتماعي به دست اين پليس نرسيده است. به گزارش مهر، سرهنگ مهدي کاکوان گفت: به دنبال اطلاع همکارانمان در پليس فتا از فعاليت برخي افراد در شبکه‌هاي اجتماعي در خصوص فروش سوالات امتحانات نهايي و همچنين گزارش آموزش و پرورش مبني بر ادعاي برخي افراد مبني برداشتن سوالات امتحاني و فروش آنها به دانش آموزان، موضوع در دست بررسي قرار گرفت. وي با تأکيد بر اينکه در تمام بررسي‌هاي انجام شده پليس فتا، هيچ مستنداتي مبني بر صحت ادعاي لو رفتن سوالات امتحانات نهايي به دست نيامد، افزود: مشخص شد ادعاي اين افراد مبني برداشتن سوالات اصلي، کذب است و اين افراد با وعده‌هاي دروغ از دانش‌آموزان کلاهبرداري مي‌کردند.

تخلفات شهرداري‌ها در بلندمرتبه‌سازي
 به بهانه تأمين درآمد

عضو کميسيون عمران مجلس گفت: شهرداري‌ها به بهانه تامين درآمد از قوانين تخطي مي‌کنند بنابراين مصوبه اخير شوراي عالي شهرسازي درباره توسعه مبتني بر حمل‌ونقل همگاني هم سبب تکرار تخلفات مي‌شود. فرج‌الله رجبي در گفتگو با خانه ملت در واکنش به تصويب سند ملي توسعه ملي توسعه مبتني بر حمل و نقل همگاني به عنوان نقطه پاياني بر هرج و مرج در بلندمرتبه سازي، گفت: در گذشته نيز طرح‌هاي جامع و تفصيلي وجود داشته که در آنها نيز اساس کار مطالعات ترافيکي و هماهنگي بين توزيع کاربري‌ها با حمل و نقل عمومي‌بوده‌اما در عمل بدان هيچ توجهي نشده است. وي تاکيد کرد: هم‌اکنون تخطي از قوانين توسط شهرداري‌ها با بهانه تامين درآمد انجام مي‌گيرد، بعد از اين معناي تخلف از قوانين شهرسازي نيز بايد به صراحت مشخص شود.

دانشگاه علوم پزشکي کرمان
 عنصر فعال در ارتقاي سياست‌هاي نظام سلامت

نماينده سازمان بهداشت جهاني در حاشيه سفر به کرمان و مستند سازي فعاليت‌هاي دانشگاه علوم پزشکي کرمان گفت: همه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي ايران هدف‌هاي يکساني دارند، آموزش، تحقيق و ارائه خدمات بهداشتي، کرمان خيلي خاص عمل کرده است براي اينکه فعاليت بسيار بالايي دارد و بر روي سياست‌هاي نظام سلامت خيلي تاثير گذار است.به گزارش پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکي کرمان، دکتر"کارل بلانشت" افزود: اتفاقات زيادي در دانشگاه کرماني مي‌افتد و اين دانشگاه بسيار فعال است و آنچه مهم است که اين دانشگاه فعاليت‌هايش را بتواند با ساير دانشگاه‌هاي کشور و کشورهاي ديگر تقسيم کند. وي ادامه داد: اين دانشگاه در زمينه پيدا کردن ايده‌ها و متدهاي جديد ابتکارهاي خوبي دارد. وي افزود: اين دانشگاه توانسته با ارائه ابزارهايي، تغييرهايي در ارائه سياست‌هاي نظام سلامت داشته باشد.وي با بيان اينکه اين دانشگاه محققان باهوش و زبده اي دارد، توصيه کرد: دانشگاه علوم پزشکي کرمان بايد روابط بين المللي خود را با دانشگاه‌هاي جهان خارج بيشتر کند تا مجامع جهاني تحقيقاتي، در مورد دانشگاه کرمان بدانند و بتوانند آنرا ارتقا دهند.

تجهیز و بهره برداري از چاه سايپا ديزل 2 شهرستان قدس
 مديردفترفني امور آبفاي شهرستان قدس ازتجهيز و بهره برداري چاه سايپا ديزل ٢ در محور چيتگر شهرستان قدس خبر داد.علي کيواني- شهرستان قدس، حسن حاجي حيدري گفت: با توجه به نياز آبي شهروندان و در راستاي افزايش ظرفيت توليد آب شرب بهداشتي شهرستان از سال گذشته تملک ٢ قطعه زمين در محدوده کمربندي چيتگر در دستور کار قرار گرفت که پس از تملک، بلا فاصله نسبت به حفر چاها اقدام گرديد.وي افزود: به موازات حفاري چاه جديد اجراي عمليات لوله گذاري بطول ٢٠٥٠متر با لوله‌هايي به اقطار ٢٠٠،٢٥٠، ٥٠٠ و از جنس چدن داکتيل انجام شد.حاج حيدري تصريح کرد: باتجهيز و بهره برداري ازچاه مورد نظر، حدود ٢٥ ليتر درثانيه ميزان توليد آب شرب شهرستان افزايش يافته است، همچنين اقدامات لازم جهت تجهيز و بهره برداري از چاه سايپا ديزل ١ در دست انجام است.

اجراي طرح آموزش سيار
 21 هزار راننده در استان کردستان

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمانشاه از اجراي طرح آموزش سيار بيش از 21 هزار راننده برون شهري در سطح استان خبر داد.مهندس بهمن خسرواني گفت: با توجه به‌امار تصادفات و حوادث جاده اي و اختصاص حدود70 درصد از سوانح به عدم رعايت بستن کمربند ايمني،طرح آموزش رانندگان فعال در سراسر استان با هدف کاهش تلفات و تصادفات جاده اي ناشي از اين موضوع در حال اجرا مي‌باشد.وي افزود:اين طرح بصورت استقرار و بازديد ميداني اکيپي متشکل از نيروهاي پليس راه ونيروهاي اداره کل راهداري در جاده‌ها،ضمن ارائه تذکرات لازم وآموزش همزمان به رانندگان از هشتم ماه جاري آغاز و تا پايان امسال ادامه خواهد داشت.خسرواني اظهار داشت:آمار به دست آمده اخير از حوادث جاده اي، بيانگر اين است که 70 درصد از ضربات مغزي ناشي از نبستن کمربند منجر به فوت و جرح گرديده از اين رو طبق ماده 19 قانون رسيدگي به تخلفات راهور،بستن کمربند ايمني الزامي‌بوده و تأييد بر اجراي اين امر با همکاري اکيپ بازرسي در جاده‌ها و آموزش حضوري رانندگان در حال اجرا و انجام است.