با کسب هفت مدال رنگارنگ:
تيم کشتي آزاد جوانان ايران موفق شد با شايستگي با کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز، عنوان قهرماني آسيا را از آن خود کند.
به نقل از مهر، در پايان رقابت‌هاي کشتي آزاد جوانان قهرماني آسيا که روزهاي ۲۷ و ۲۸ خردادماه در شهر تايچونگ کشور چين تايپه (تايوان) برگزار شد، تيم کشتي آزاد جوانان با ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و يک عنوان ششمي‌و کسب ۶۹ امتياز عنوان قهرماني را از آن خود کرد. پس از تيم ايران تيم‌هاي ازبکستان و قزاقستان به ترتيب با ۶۷ و ۵۳ امتياز دوم و سوم شدند.ديروز در روز پاياني رقابتهاي کشتي آزاد قهرماني آسيا نتايج زير به دست آمد:
در وزن ۵۵ کيلوگرم نادر نصري در دور اول با نتيجه ۱۰ بر صفر (ضربه فني) راتاناتهيوا از تايلند را شکست داد. وي در دور بعد مقابل روزگلدي سعيداف از ترکمنستان با نتيجه ۸ بر ۲ به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. نصري در اين مرحله مقابل جهانگير ميرزا توروبوف از ازبکستان با نتيجه ۲ بر ۲ (ضربه فني) مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت. وي در اين ديدار هونگ چانگ از چين تايپه را با نتيجه ۱۰ بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۶۰ کيلوگرم يونس امامي‌در دور اول مقابل يونت اردنچيمگ از مغولستان با نتيجه ۱۰ بر صفر پيروز شد. وي در دور دوم اديل کاديربک اولو از قرقيزستان را با نتيجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نيمه نهايي نيز با نتيجه ۱۲ بر يک از سد سلطان بيسوف از قزاقستان گذشت و راهي ديدار فينال شد. امامي‌در ديدار فينال مقابل شاروان از هند با نتيجه ۹ بر ۲ (ضربه فني) مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.
در وزن ۶۶ کيلوگرم اميرحسين حسيني در دور نخست ال آستا از سوريه را با نتيجه ۱۰ بر صفر شکست داد. وي در دور بعد با نتيجه ۸ بر ۴ از سد کاران از هند گذشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. حسيني در اين مرحله نيز تمولن انختويا از مغولستان را با نتيجه ۱۳ بر ۶ مغلوب کرد و به ديدار فينال رسيد. وي در اين ديدار در مصاف با ريوما آنراکو از ژاپن با نتيجه ۸ بر ۶ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن ۷۴ کيلوگرم محمد متقي نيا پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل وانگ از چين تايپه با نتيجه ۱۲ بر يک به پيروزي رسيد. وي در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي در برابر ريوکي يوشيدا از ژاپن با نتيجه ۵ بر صفر به پيروزي رسيد و به ديدار پاياني رسيد. حريف متقي نيا در ديدار فينال عيسي شاپيف از ازبکستان بود که با نتيجه ۱۴ بر ۳ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ۸۴ کيلوگرم احمد بذري در دور نخست آلماس ژانيس از قزاقستان را با نتيجه ۹ بر ۳ مغلوب کرد. وي در دور بعد آزات گاجيف از ترکمنستان را با نتيجه ۱۱ بر صفر شکست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. بذري در اين مرحله مقابل جاورايل شاپيف از ازبکستان با نتيجه ۹ بر صفر به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت. بذري در ديدار نهايي ديپاک پونيا از هند را با نتيجه ۶ بر ۵ مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.در وزن ۹۶ کيلوگرم دانيال شريعتي نيا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم موهامت روزي کولي اف از ترکمنستان را با نتيجه ۱۰ بر صفر از پيش رو برداشت. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه ۱۰ بر صفر ابراهيم الهام جانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهي ديدار فينال شد. شريعتي نيا در اين ديدار کانتورو تالانتبک اولو از قرقيزستان را نيز با نتيجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسيد.روز شنبه نيز شايان جليل زاده در وزن ۱۲۰ کيلوگرم به مدال برنز رسيد و علي فاتحي هم در وزن ۵۰ کيلوگرم حذف شد.
رده بندي تيمي: ۱- ايران ۶۹ امتياز ۲- ازبکستان ۶۷ امتياز ۳- قزاقستان ۵۳ امتياز ۴- مغولستان ۵۲ امتياز ۵- هندوستان ۴۳ امتياز ۶- قرقيزستان ۴۳ امتياز
سرمربي ناراضي، ملي‌پوش خودمختار
فدراسيون وزنه برداري پس از ماه‌ها در حالي تصميمي‌براي پايان دادن به اختلافات سجاد انوشيرواني و کيانوش رستمي‌گرفت که باز هم نتوانست به ماجراي اين دو نفر را براي هميشه پايان دهد.
به نقل از ايسنا، فدراسيون وزنه برداري پس از گذشت نزديک به 10 ماه از المپيک بالاخره تصميم گرفت مسئله کيانوش رستمي‌و سجاد انوشيرواني را حل کند که البته اين کار را بسيار دير انجام داد و در نهايت شرايط اين دو نفر به گونه اي پيچيده شد که شايد هيچ وقت نتوان اين دو را به عنوان شاگرد و سرمربي کنار هم ديد.
اگر فدراسيون وزنه برداري پس از المپيک و قبل از اينکه کار به مصاحبه کردن در رسانه‌ها از سوي طرفين کشيده شود، تدبير ديگري پيدا مي‌کرد، شايد ماجرا در يک فضاي تعاملي زودتر از اين حل مي‌شد. اکنون هم راه حلي را برگزيده که باز هم التهابات موجود را پايان نداد.
" فدراسيون وزنه برداري تصميم گرفت امکانات و تجهيزاتي که مورد نياز کيانوش رستمي‌براي آماده سازي و حضوري موفق در رقابت‌هاي جهاني داشته باشد فراهم مي‌کند تا ملي پوش دسته 85 کيلوگرم در تيم ملي وزنه برداري همراه يک مربي که مورد تاييد وي و فدارسيون وزنه برداري باشد تمرينات خود را مجدداً آغاز کند."
اينکه فدراسيون اين تصميم را گرفته تا کيانوش رستمي‌همراه با يک مربي ديگر تمرين کند به مذاق سجاد انوشيرواني سرمربي تيم ملي خوش نيامده و اين را اتفاق خوبي براي ورزش ايران نمي‌داند.
راه حلي که فدراسيون برگزيده تا رستمي‌با يک مربي ديگر تمرين کند، اين تصور را براي سرمربي تيم ملي وزنه برداري به وجود آورده که شان و جايگاه سرمربي تيم ملي رعايت نشده است و بدعت نه چندان خوبي در ورزش ايران نهاده شده است.
طبيعي است که انوشيرواني و رستمي‌هر کدام به دنبال محقق شدن خواسته خود باشند و در اين ميان اين وظيفه فدراسيون بود که راه حلي منطقي را انتخاب کند تا جاي هيچ گونه حرف و حديثي را باقي نگذارد اما تصميمي‌که در پايان جلسه شوراي عالي فني اعلام شد تنها يک طرف ماجرا را راضي نگه داشت و طرف ديگر رضايت از اين تصميم ندارد و واضح است فدراسيون در ايجاد تعامل بين دو طرف کامل ناموفق بوده است.
البته بهتر بود سجاد انوشيرواني هم به عنوان سرمربي تيم ملي در دو جلسه اي که براي رسيدگي به تيم ملي برگزار شد، شرکت مي‌کرد و اگر نسبت به موضوعي اعتراض داشت در همان جلسه مطرح مي‌کرد.
در کل اين راه حل فدراسيون هم فعلا نتوانسته به اين ماجراي چند ماهه پايان دهد. انتظار مي‌رفت فدراسيون بعد از گذشت اين همه مدت راه حلي را برگزيند تا يکبار براي هميشه پايان بخش اين ماجرا باشد اما در نهايت باز هم دوباره همه چيز به خانه اول بازگشته و اکنون مشخص نيست در اين ميان سرنوشت تيم ملي که بايد براي رويدادهاي مهمي‌آماده شود چه چيز خواهد شد. آيا طبق برنامه شاهد آغاز اردوها خواهيم بود يا خير.
اگر دوباره تمام برنامه ريزي بهم بريزد ،تيم ملي قرباني اختلافي است که فدراسيون مي‌توانست ماه‌ها قبل آن را به راحتي با دست باز کند نه اينکه اکنون براي باز کردن آن از دندان کمک بگيرد.
انوشيرواني: فعلا به استعفا فکر نمي‌کنم
به نقل از ميزان، سجاد انوشيرواني در خصوص تصميم فدراسيون وزنه‌برداري مبني بر تمرين کيانوش رستمي‌با مربي اختصاصي اظهار داشت: با توجه به صحبت‌هايي که شده بود فکر نمي‌کردم فدراسيون وزنه‌برداري چنين تصميمي‌بگيرد. ضمن اين که چه کسي به هر قيمتي سرمربي تيم ملي مانده که من بمانم.
وي ادامه داد: فعلا به استعفا فکر نمي‌کنم اما در چند روز آينده درباره آن فکر خواهم کرد. زماني که نظر من را درباره اين موضوع خواستند من هم نظرم را گفتم. اين هم که گفته مي‌شود به 12 درخواست‌ من رسيدگي شده يکي از اين درخواست‌ها تعيين تکليف وزنه‌برداراني بود که به اردو نمي‌‌آيند. 11 مورد ديگر هم حداقل شرايطي بود که بعد از المپيک، آنها را نداشتيم و بايد حتما برآورده
شود.

رئيس لاليگا:
خاوير تباس، رئيس لاليگا به دفاع تمام قد از رونالدو در مقابل اتهامات مالياتي اخير پرداخت.
دادستاني مادريد از رونالدو به اتهام 14.7 ميليون يورو تخلف مالياتي شکايت کرده و همين مساله باعث شده تا اين فوق ستاره پرتغالي تهديد به جدايي از رئال مادريد کند.
خاوير تباس در همين رابطه گفت: رونالدو و اطرافيانش را مي‌شناسم. همه حرفه اي و کاربلد هستند و اطمينان دارم که او بي گناه است. اين روزها شرايط به گونه اي است که هر کسي از سوي اداره ماليات متهم مي‌شود، سريعا به او وصله کلاهبردار مي‌چسبانند. طبق آنچه که خوانده‌ام، اطمينان دارم که رونالدو مرتکب هيچ اشتباهي نشده است.
از دست دادن رونالدو: «نمي‌توان تعيين کرد که تا چه‌اندازه رئال و لاليگا ضربه خواهند ديد ولي رونالدو يک بازيکن بسيار بسيار مهم است و معتقدم فقدان او در کوتاه مدت غير قابل جبران خواهد بود.»
بارسلونا از 24 روز ديگر تمريناتش براي فصل بعد را آغاز خواهد کرد.باشگاه بارسلونا زمان دقيق آغاز تمرينات و نيز بازي‌هاي تدارکاتي اش در ايالات متحده را اعلام کرد.
برخلاف سال گذشته که بارسلونا در انگليس اردوي پيش فصل خود را برگزار کرد، آبي اناري‌ها مثل دو سال پيش راهي ايالات متحده خواهند شد.به غير از بازيکنان ملي پوش بارسا، سايرين بايد 21 تيرماه خود را به ارنستو والورده، سرمربي جديد بلوگرانا معرفي کنند. ملي پوش‌ها 23 تير ماه به تمرينات اضافه شده و 28 تير بارسا راهي امريکا خواهد شد.قرار است 31 تير بارسا در نيوجرسي به مصاف يوونتوس برود؛ 4 مرداد ماه در واشنگتن ديدار برابر يونايتد و سپس 7 مرداد، ال کلاسيکو با رئال در ميامي‌براي آبي اناري‌ها پيش بيني شده است.
توصيه به دوناروما؛
آريگو ساکي، مربي اسطوره اي باشگاه ميلان در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت به تندي از دوناروما، گلر جوان جدايي طلب روسونري انتقاد کرد.دوناروما چند روز پيش در اقدامي‌غير قابل پيش بيني به مديران ميلان اعلام کرد که قراردادش را تمديد نخواهد کرد.او که يک سال ديگر با روسونري قرارداد دارد؛ احتمالا به تيمي‌ديگر مي‌پيوندد چرا که ميلاني‌ها دوست ندارند سال بعد او به عنوان بازيکن آزاد از جمع شان جدا شود.آريگو ساکي در مورد دوناروما گفت:« به خاطر دو سال تلاشش درون دروازه ميلان قدردان او هستم ولي نمي‌توانم کتمان کنم که به خاطر ناسپاسي اش در حق ميلان از او دلخورم. حالا در مورد هوشمندي اش در تصميم گيري و نيز آينده ورزشي او ترديدهايي جدي دارم.دوناروما بهتر است نگاهي به کاکا و شوچنکو بيندازد که روزگاري ميلان را به خاطر پول ترک کرده و راهي رئال و چلسي شدند. اينگونه بود که فوتبال شان تمام شد. او بهتر است از اين دو اتفاق درس بگيرد.»