در پيام تلگرامي با هدف ساماندهی بازار غیر متشکل پولی صورت گرفت؛
در پي طرح اخباري درباره ساماندهي و ادغام بانکها و موسسات اعتباري در برخي رسانه‌ها و خبرگزاريها و بازنشر انبوه و همراه با حاشيه آن در کانالها و شبکه‌هاي اجتماعي طي روزهاي اخير به آگاهي هموطنان گرامي‌مي رساند؛ بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران طي سال‌هاي اخير با هدف انتظام‌بخشي و ايجاد شفافيت هرچه بيشتر عملکرد نظام پولي و بانکي با نگاه کارشناسي و به طور جدي، ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي را دنبال کرده است.
رسالت اصلي اين بانک صيانت از اعتماد و اطمينان مردم به شبکه پولي و بانکي کشور و افزايش آن در سايه استمرار اصلاح و بسامان آوردن نظام بانکي ميباشد و در اين مسير به استناد قوانين و مقررات و با هماهنگي و همکاري ساير مراجع، برخورد جدي با موسسات غيرمجاز فعال در بازار پول را در دستور کار قرار داده است. اين سياست قطعي بانک مرکزي است و عزم مسئولان و مجريان امر جزم و به فضل الهي تحت فشارها و تنگناهاي ايجادشده، از پيگيري اين سياست منصرف نخواهند شد.بر اين اساس، در طول سالهاي اخير اقدامات بسياري به منظور ساماندهي موسسات غيرمجاز انجام شده که بسته به مورد، به صدور مجوز، انحلال يا ادغام آنها منجر شده است و در اين مسيرِ سخت و کار صعب، صيانت از سپرده‌هاي هموطنان گرامي‌به عنوان ماموريت اصلي بانک مرکزي مدنظر قرار داشته است.بديهي است برنامه جامع انتظام بخشي، از رهگذر بررسي پيشنهادها، مذاکرات و جلسات متعدد کارشناسي در بخش‌هاي مختلف و پس از طي مراحل قانوني اجرايي مي‌شود و بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار پس از کسب اطمينان از حفظ منافع و حقوق همه سپرده گذاران و تامين منابع لازم از سوي موسسات و تعاوني‌ها و مسؤلين آن‌ها، اقدامات بعدي را در دستور کار قرار خواهد داد.
بدون ترديد در اين راهِ سخت و ماموريت دشوار، بعد از لطف و فضل الهي نقش بي بديل رسانه‌هاي جمعي و ارباب و اصحاب خبر براي تعاطي افکار و تبادل نظر در خصوص چرايي معضلات کهنه نظام پولي و بانکي کشور و چگونگي رفع و حل و فصل آنها ياريگر و مددکار اصلي مديران و مسولين کاربلدي است که به روش ديرين، اين مشکلات را به بعد از خود واگذار نکردند و با شهامت در صدد حل وفصل قطعي آنها بر آمده‌اند.
در کنار طلب اين همراهي از رسانه‌ها، از مردم عزيزمان حفظ آرامش و دوري از اقدامات هيجاني که مي‌تواند مشکلات جديدي را ايجاد و ضرر و زيان تمام عوامل مرتبط در کشور را سبب شود و از همکاران سختکوش خود در نظام بانکي کشور، پرهيز از رقابت‌هاي غيرسازنده و مديريت امور بانکي ، به نحوي که به حفظ اعتماد عمومي‌به عنوان اصلي‌ترين سرمايه نظام بانکي منجر گردد را تقاضا دارم.
بديهي است اخبار اقدامات مربوط به ساماندهي موسسات غيرمجاز پس از طي مراحل کارشناسي و قانوني، از طريق اطلاعيه‌هاي رسمي‌بانک مرکزي و يا مصاحبه‌هاي مسئولان اين بانک به استحضار مردم شريف و سپرده گزاران عزيز خواهد رسيد.  ولي الله سيف
معاون نظارتي بانک مرکزي گفت: موسسه ثامن در مسير پيوستن به موسسات مجاز است و سپرده گذاران نگران نباشند.
فرشاد حيدري در گفت وگو با خبرنگار ايبِنا، اظهار داشت: موسسه اعتباري ثامن يکي از موسسه‌هاي متقاضي دريافت مجوز از بانک مرکزي است.
وي با بيان اينکه اقداماتي توسط اين موسسه شامل پذيره نويسي در بورس و توديع سپرده قانوني نزد بانک مرکزي انجام شده است، گفت: بر اين اساس اين موسسه در حال پيوستن به موسسات مجاز
 است.
حيدري ادامه داد: فرآيند قانوني و رسيدگي به تقاضاي اين موسسه در حال انجام بوده و ممکن است منجر به صدور مجوز و يا ادغام با يکي از بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري شود.
وي خاطر نشان کرد: در هر صورت هيچ گونه مشکلي براي سپرده گذاران اين موسسه به وجود نخواهد آمد.
معاون نظارتي بانک مرکزي گفت: از سپرده گذاران موسسه اعتباري ثامن تقاضا مي‌شود حسب نياز به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمينان داشته باشند که صدور مجوز و يا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صيانت از سپرده‌هاي آنها انجام مي‌شود.

مديرعامل بانک توسعه صادرات با بيان اينکه در بازار سرمايه ريسک پذيري و ريسک گريزي وجود دارد، تاکيد کرد: تبديل ريسک‌هاي بيمه اي به اوراق بهادار را يک ضرورت مي‌دانم.
علي صالح آبادي در گفت و گو با ايبِنا درباره طرح بيمه مرکزي براي راه‌اندازي کت باندها (اوراق بهادار مرتبط با بيمه) در بازار سرمايه گفت: متاسفانه در حال حاضر اوراق بيمه اي در بازار سرمايه کشور وجود ندارد و تا کنون بحث تبديل ريسک‌هاي بيمه اي به اوراق بهادار عملياتي نشده است.عبدالناصر همتي رئيس کل بيمه مرکزي اواخر سال گذشته از در دست مطالعه بودن طرحي در پژوهشکده بيمه خبر داد که براساس آن کت باندها به ويژه براي بيمه‌هاي زندگي در بازار سرمايه راه‌اندازي خواهد شد.رئيس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: همان طور که مردم در بازار سرمايه، سهام يا اوراق بدهي را به شکل معمول خود خريداي مي‌کنند، اين بازار مي‌تواند بازاري براي انتقال ريسک هم باشد زيرا در اين بازار هم ريسک پذيري و هم ريسک گريزي وجود دارند.مديرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: در بازار سرمايه ريسک را مي‌توان از قشري به قشر ديگر با هزينه و قيمت آن منتقل کرد زيرا بالاخره و در نهايت هر ريسک قيمت خود را دارد.وي درباره اينکه راه‌اندازي کت باندها تا چه‌اندازه مي‌تواند به عمق دهي به اوراق بدهي و سرمايه کمک کند، افزود: حتما اين موضوع مي‌تواند به عمق دهي به بازار سرمايه کمک کرده و صنعت بيمه را ياري دهد.
جلسه شوراي اداري مديريت شعب منطقه سه‌تهران با حضور دکتر فرحي مديرعامل، دکتر صباغي عضو هيأت‌مديره، جمعي از مديران ستادي و مدير و رؤساي شعب اين منطقه در محل سالن کنفرانس موزه ارتباطات برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: فرحي دراين جلسه ضمن تقدير از زحمات و تلاش‌هاي مديريت شعب منطقه سه‌تهران و بهره‌مندي از ديدگاه‌ها و نظرات همکاران درجهت تقويت نقاط قوت و تعديل چالش‌هاي موجود در زمينه باجه‌هاي خدمات بانکي به‌عنوان بازوي خدمت‌رساني بانک درمناطق روستائي و با توجه به تأکيد بانک ‌مرکزي بر ارائه خدمات بانکي و مالي شفاف، آسان و قابل دسترس در اين مناطق گفت:‌ اين منطقه از لحاظ جغرافيائي بدليل تحت پوشش قرار دادن شهرستان‌هاي استان تهران در موقعيت استراتژيک بسيار خوبي از لحاظ توسعه باجه‌هاي خدمات‌بانکي شهري و روستائي براي خدمات‌رساني،‌ جذب منابع و درآمدزائي قرار گرفته است که از اين مزيت مهم بايد به شکلي مؤثر بهره لازم را ببريم.وي استقرار نرم‌افزار جديد بانک در شعب و باجه‌هاي خدمات بانکي را فرصت مناسبي براي ارائه خدمات مطلوب به مشتريان و گسترش خدمات بانکي دانست و بر رفع خلل‌هاي احتمالي آن و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي بالاي اين سامانه در ارائه خدمات برخط و لحظه اي تأکيد نمود. اکبر غلامي‌مديرشعب منطقه سه تهران نيز در اين جلسه به ارائه گزارشي درخصوص نيروي انساني، تجهيز و به‌روزرساني دستگاه‌هاي بانکداري الکترونيک و عملکرد دستگاه‌هاي خودپرداز (ATM)و پايانه فروش(POS) پرداخت.
با حمايت بانک‌پاسارگاد و پس از گذراندن موفقيت‌آميز آزمون‌هاي مختلف فني، ربات اگزواسکلتون به مرحله توليد رسيد.
به‌ گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، حامد ساجدي مديرعامل شرکت پيشگامان امين سرمايه پاسارگاد(شناسا) از شرکت‌هاي گروه مالي پاسارگاد، با اعلام اين خبر گفت: با حمايت بانک‌پاسارگاد، شرکت پداسيس موفق شد تا پس از طي موفقت‌آميز آزمون‌هاي مختلف فني بر روي محصول خود يعني ربات اگزواسکلتون، قرارداد فروش اين محصول را با بيمارستان رفيده تهران نهايي کند.وي ادامه داد: اين ربات، نوعي ربات کمک حرکتي است که به بيماران پاراپلژيک و داراي ضايعات نخاعي که قدرت حرکت ندارند، کمک مي‌کند تا با پوشيدن آن امکان حرکت را بازيابند. اين ربات قابليت به‌کارگيري در زندگي عادي و يا فرايندهاي توانبخشي را نيز داراست.ساجدي خاطرنشان کرد: شرکت پداسيس که در حوزه توانبخشي حرکتي به طراحي و توليد محصولات نوآور و دانش‌بنيان مي‌پردازد، از مجموعه سرمايه‌گذاري‌هاي شرکت شناسا به‌عنوان شرکت تخصصي سرمايه‌گذاري خطرپذير گروه مالي پاسارگاد است.گفتني است پيش از اين نيز دکتر ستاري معاونت علمي‌و فناوري رياست‌جمهوري، در بازديدي که در 7 خرداد سال 1396 از شرکت پداسيس داشتند، ضمن آشنايي با فعاليت‌هاي مرکز تحقيقات فن‌‌آوري‌هاي هوشمند عصبي جواد موفقيان، با «ربات اسکلت بيروني اکسوپد» که ويژه راه‌رفتن توانيابان و کم‌توانان ناحيه پايين تنه است، آشنا شد. وي همچنين از دستگاه «آويز هوشمند تعليق وزن»، آخرين پروژه شرکت پداسيس که ويژه راه‌رفتن افراد دچار اختلال حرکتي پايين‌تنه است، بازديد کرد.
عضو هيات مديره بانک پارسيان: بانک پارسيان بانکي است پيشرو که سهم بزرگي از خدمات الکترونکي در شبکه بانکي کشور را در اختيار دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ هفتمين شعبه بانک پارسيان در شهر تبريز با حضورخسرواني، معاون امور اجرايي و عضو هيأت مديره، خليل پور مدير امور شعب، بيژني مدير پشتيباني وکسبه و تجار محل در خيابان راه آهن تبريز افتتاح شد.
طي اين مراسم افتتاحيه که با حضور جمعي از مشتريان بانک پارسيان برگزار شد، خسرواني از افتتاح شعبه جديد بانک پارسيان در شهر اروميه با حضور برخي مقامات استاني به ويژه قاضي پور، نماينده مردم اروميه خبر داد و گفت: به‌اميد خدا در برنامه توسعه شعب در تبريز طي ماه‌هاي آينده تا پايان سال جاري حداقل 2 يا 3 شعبه جديد افتتاح خواهد شد.
وي با اشاره به تمايز ويژه تبريز نسبت به ساير شهرهاي کشور اظهار کرد: اين تمايز به وضوح در خروجي رسانه‌ها نيز قابل مشاهده است. چرا که تبريز به عنوان بهترين شهر براي زندگي براساس استانداردهاي بين اللمللي انتخاب شده و شهري جهاني است. از همين رو طبيعي است که انتظارات صاحبان کسب و پيشه آن نيز انتظاراتي متفاوت از سطح کشور باشد.
معاون امور اجرايي بانک پارسيان گفت: همواره نظر ما در بانک پارسيان ارايه سرويس‌هاي متفاوت در شأن مردم بوده است. تا قبل از ظهور بانک‌هاي خصوصي ارايه سرويس بانک‌ها از پشت شيشه‌ها صورت مي‌گرفت و رابطه مستقيمي‌بين مشتريان و متصديان بانک‌ها وجود نداشت. اما با ظهور بانک پارسيان و تولد يک ايده جديد، فرهنگ مشتري مداري به يک شکل متفاوتي ارايه شد و به تأسي از بانک پارسيان شبکه بانکي مجبور شد رفتارش را در ارايه خدمت به مردم تغيير دهد. عضو هيات مديره بانک پارسيان افزود: با اين حال اين پايان ماجرا نيست و تنها بخشي از اتفاقاتي است که رقم خورده و آنچه در ايده مديران ارشد بانک پارسيان وجود دارد عبور از فرهنگ مشتري مداري و تحقق مدل شريک تجاري است. زيرا ما معتقديم سود بانک آنجايي است که مشتريانش سود مي‌کنند و نتيجه تمام تلاش‌هاي ما در تحقق خواسته‌هاي مشتري متبلور خواهد شد.اين عضو هيات مديره بانک پارسيان اظهار داشت: در بانک پارسيان اين اعتقاد وجود دارد که مشتريان ما شرکاي تجاري ما هستند و بر اين اساس برنامه‌هايي را داريم. به طوريکه حوزه اعتباري بانک آماده سرويس دهي به مشتريان هست و براي اينکه بتوانيم اين سرويس دهي‌ها را دسته بندي کنيم، ارايه سرويس به مشتريان ويژه را در قالب سرويس‌هاي بانکداري شرکتي از پايان سال 1395 کليد زديم و آمادگي داريم چنانچه محصولات فعلي ما در شان بانک پاسخگوي نيازهاي موجود نباشد، محصولات جديد را طراحي و ارايه کنيم.
مجمع عادي ساليانه شرکت توسعه‌اميد افق گردشگري در مجتمع فرهنگي رفاهي الماس شهر برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌گروه مالي گردشگري ، در اين نشست که با هدف انتخاب هيئت مديره جديد، انتخاب بازرس مستقل قانوني و ارائه گزارش سالانه عملکرد شرکت با حضور ۵۴ درصدي سهامداران برگزار شد «محسن بيژني فرود»، مديرعامل، در گزارشي اظهار داشت: «سرمايه گذاري و فعاليت در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي سودآور در دستور کار شرکت توسعه‌اميد افق گردشگري است و قصد داريم با اتمام پروژه‌هاي در دست اجرا، حافظ منافع سهامداران باشيم.» به گفته مديرعامل شرکت توسعه‌اميد افق گردشگري، اين شرکت در حوزه‌هايي چون پول رساني به بانک‌ها و موسسات اعتباري، خدمات حفاظتي مراقبتي در قالب شرکت ايمن گستر مرصاد، فعاليت در حوزه بازارگرداني و بورس، ارائه خدمات بيمه اي در قالب شرکت بيمه آرمان و مديريت مجموعه ورزشي آب تهران در حال فعاليت است و قصد دارد در سال ۱۳۹۶، اقداماتي چون تکميل نيروي انساني مورد نياز در شهرستان‌ها، تکميل پروژه‌هاي ساختماني و استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي همکاري با شرکت‌هاي گروه مالي گردشگري در حوزه‌هاي سودآور را مورد توجه قرار دهد.
مددجويان و محرومان متقاضي دريافت تسهيلات پس از مراجعه به کميته‌امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور و با معرفي‌نامه رسمي‌اين نهادها مي‌توانند به شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران مراجعه و در چارچوب قانون عمليات بانکي بدون ربا مبالغ تسهيلات قرض‌الحسنه تعيين‌شده در معرفي‌نامه را دريافت نمايند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، با تصويب دولت و ابلاغ بانک مرکزي ج.ا.ا، وام قرض‌الحسنه حداکثر تا سقف ۱۵۰ميليون ريال توسط بانك قرض الحسنه مهر ايران به مددجويان و محرومان تحت پوشش كميته‌امداد و سازمان بهزيستي تعلق مي‌گيرد.بر اساس اين آيين‌نامه مطابق سنوات گذشته، بانک قرض الحسنه مهر ايران مکلف است در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۷۵۰ ميليارد ريال از محل وجوه قرض‌الحسنه خود را به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به مددجويان کميته‌امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور اختصاص دهد.در اين راستا مبلغ ۵۰۰ ميليارد ريال به کميته‌امداد امام خميني (ره) و معادل ۲۵۰ ميليارد ريال به سازمان بهزيستي کشور تعلق گرفته است.طبق اين ابلاغيه، سهم و سقف قابل پرداخت به هر يک از استان‌ها از محل تسهيلات اختصاص‌يافته به کميته‌امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور براساس تعداد خانوار مددجويان، تعيين مي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، محمد کيايي با بيان اين مطلب اظهار کرد: قدرالسهم بن کارت‌هاي دانشجويي و دانش‌آموزي از طريق همه کارت‌خوان‌هاي شبکه شتاب نيز قابل استفاده است.
وي تصريح کرد: همچنين دانش‌آموزان و دانشجوياني که هنوز موفق به دريافت بن کارت‌هاي خود نشده‌اند، مي‌توانند با مراجعه به شعب بانک شهر، بن کارت خود را دريافت و نسبت به قدرالسهم بن کارت‌هاي خود اقدام کنند.
به گفته کيايي، در نمايشگاه سي‌امين نمايشگاه بين المللي کتاب پايتخت، بانک شهر ٣٢٠٠ دستگاه کارت‌خوان در اختيار ناشران قرار داد و با به‌کارگيري بيش از ٧٩ دستگاه خودپرداز، سه دستگاه خوددريافت، دو دستگاه صراف الکترونيک و ٦٤ دستگاه وب کيوسک به ارائه خدمات به بازديدکنندگان پرداخت.
همچنين به منظور تسهيل در دسترسي شهروندان، ٧ دستگاه شهرنت، ٦ دستگاه خودپرداز سيار و ٧ کانکس خودپرداز در سالن‌هاي نمايشگاهي و محوطه شهرآفتاب، به اهل نشر، فرهنگ و کتاب خدمات ارائه کرد.
مجمع عمومي‌فوق العاده بانک حکمت ايرانيان با حضور بيش از 61 درصد از صاحبان سهام ، در روز پنجشنبه مورخ 25 خردادماه سال 1396 برگزار و طي آن افزايش سرمايه بانک حکمت ايرانيان با راي اکثريت سهامداران به تصويب رسيد .
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در اين مجمع پس از استماع گزارش هيات مديره و گزارش موسسه حسابرسي دش و همکاران بعنوان حسابرس مستقل بانک و بازرس قانوني اصلي ، افزايش سرمايه بانک حکمت در دو مرحله از 4 هزارميليارد ريال به 6 هزار ميليارد ريال و سپس به 10 هزار ميليارد ريال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي با رعايت مفاد قيد شده در متن لايحه قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت ، الزامات و مقررات بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و قوانين و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار به تصويب رسيد .
در دو ماه نخست امسال 7 طرح كوچك و متوسط صنعتي با تسهيلات بانك صنعت و معدن در كشورمان به بهره برداري رسيده و براي 208 نفر شغل ايجاد كرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن اين طرح‌ها كه شامل شركت شيشه نشكن نيلگون در مهريز يزد، آب معدني شهرستان بهار،پليمر پاكت پرند زاهدان ، واحد سردخانه شهرستان جيرفت، گچ ايلام صالح ، چسب استحكام و لعاب يزد مي‌شود جمعا 13 ميليارد و 500 ميليون تومان تسهيلات از اين بانك دريافت كرده‌اند.بنا به همين گزارش 116 طرح كوچك و متوسط صنعتي نيز با 388 ميليارد تومان تسهيلات مصوب بانك صنعت و معدن در سطح كشور درحال اجرا هستند كه به طور متوسط 63 درصد پيشرفت فيزيكي خود را پشت سرگذاشته و با رسيدن به مرحله بهره برداري 2871 شغل مستقيم ايجاد مي‌كنند.گفتني است طرح‌هاي كوچك و متوسط كشور تاكنون مبلغ 2300ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن دريافت كرده‌اند.

نسخه جديد همراه بانک سينا با قابليت‌هاي جديد و جلوه‌هاي گرافيکي جذاب و با امکانات و امنيت بيشتر براي دارندگان سپرده در بانک سينا به بهره برداري رسيده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در اين نسخه از همراه بانک سينا که ويژه گوشي‌هاي اندرويد تهيه شده، کاربري نرم افزار جهت مشتريان بسيار آسانتر و دسترسي سريع به قابليت‌هاي نرم افزار براي انجام بهينه خدمات مورد نياز فراهم شده است که مي‌تواند در انجام بهينه خدمات مورد نياز مشتريان موثر باشد.
در جهت افزايش امنيت، اين نرم افزار کاربردي پس از نصب از طريق پيامک فعال سازي مي‌گردد. ورود به نرم افزار همراه بانک سينا نيز علاوه بر استفاده از رمز، براي دستگاه‌هايي که قابليت شناسايي اثر انگشت دارند، نيز به راحتي و آساني با امنيت بيشتر امکانپذير است. بانک سينا در راستاي ايجاد تنوع در سبد محصولات خود، در کنار انجام اقدامات لازم براي بهره برداري از نسخه IOS همراه بانک، برنامه‌هاي ديگري نيز به ويژه در حوزه بانکداري الکترونيک در دست اقدام دارد که به مرور اجرايي خواهد
 شد.
970 ميليارد ريال جايزه براي حساب‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملي
بانک ملي ايران در سي و هشتمين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز خود بيش از 970 ميليارد ريال جايزه در نظر گرفته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در اين دوره از قرعه کشي که در هشتاد و نهمين سال تاسيس بانک برگزار مي‌شود، به 89 نفر از دارندگان حساب‌هاي پس انداز، کمک هزينه خريد واحد مسکوني به مبلغ يک ميليارد ريال اهدا خواهد شد.
 289 کمک هزينه خريد خودرو داخلي هر يک به مبلغ 500 ميليون ريال، 389 کمک هزينه خريد لوازم خانگي توليد داخل هر يک به مبلغ 200 ميليون ريال و 989 کمک هزينه ازدواج هر يک به مبلغ 150 ميليون ريال، بخشي از جوايز اين دوره از قرعه کشي حساب‌هاي پس انداز بانک ملي ايران است.
 1089 کمک هزينه تحصيلي هر کدام به مبلغ 25 ميليون ريال، 189 کمک هزينه سفر به عتبات عاليات هر کدام به مبلغ 10 ميليون ريال و 1089 کمک هزينه خريد صنايع دستي هر کدام به مبلغ 5 ميليون ريال بخش ديگري از اين جوايز است. همچنين 680 هزار و 89 نفر از دارندگان اين حساب‌ها هر کدام مبلغ 700 هزار ريال جايزه نقدي دريافت خواهند کرد.
 در مجموع 684 هزار و 212 نفر از دارندگان حساب، در اين دوره قرعه کشي برنده جايزه خواهند شد.
 آخرين مهلت افتتاح حساب يا تکميل موجودي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملي ايران، پايان تيرماه 1396 و حداقل موجودي براي شرکت در قرعه کشي 500 هزار ريال است.

تعيين تکليف بدهي غيرجاري فعالان
 اقتصادي و اقشار ضعيف در بانک صادرات

بانک صادرات ايران در راستاي حمايت از توليد، با بهره گيري از کليه ابزارهاي وصول مسالمت آميز مطالبات نظير: اعطاي تنفس، تقسيط مجدد طلب، اعمال بخشودگي جرائم دير کرد و تأمين نقدينگي واحد‌هاي توليدي اقدام و در راستاي رسالت کاري و اجتماعي خود مبادرت به تعيين تکليف بالغ بر ١٣ هزار ميليارد ريال از بدهي غير جاري اين گروه از فعالان اقتصادي در سال ١٣٩٥ نموده است.
شايان ذکر است با عنايت به ضرورت حمايت ويژه از بخش کشاورزي، اين بانک با بهره گيري از ظرفيت‌هاي مندرج در بند (د) تبصره ١١ قانون بودجه سال ١٣٩٤ و بند (و) تبصره ١٣ قانون بودجه سال ١٣٩٥ کل کشورنسبت به‌امهال بدهي ٧ هزار کشاورز خسارت ديده از حوادث غير مترقبه اقدام نمود.
از ديگر موارد قابل ذکر در مقوله مساعدت بانک با مديونين، بخشودگي معادل ٣ هزار و ٨٣٠ ميليارد ريال جرائم تأخير و تسويه تعداد ٤٣ هزار پرونده مطالباتي با مانده کمتر از يک ميليارد ريال در قالب مفاد تبصره ٣٥ قانون بودجه سال ١٣٩٥ کل کشور بوده است .
لازم به توضيح است بانک صادرات ايران همواره استفاده از ابزارهاي مسالمت آميز در راستاي وصول مطالبات معوق را سرلوحه تعامل خود با مديونين غير مقصر قرارداده است.

از طريق باشگاه مشتريان بانک ايران زمين
 با تخفيف کتاب بخوانيد

اعضاء باشگاه مشتريان بانک ايران زمين مي‌توانند با استفاده از اپليکيشن کتابراه هميشه و همه جا به يک کتابخانه بزرگ دسترسي داشته باشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، براساس تفاهم نامه بانک ايران زمين و اين اپليکيشن اعضاء باشگاه مشتريان بانک مي‌توانند براي دريافت بن تخفيف خود به وب سايت باشگاه http://club.izbank.ir، بخش کاربري و يا ربابت تلگرام به آدرس https://t.me/izbankbot، بخش باشگاه مشتريان مراجعه کنند.اين اپليکيشن امکان دسترسي به هزاران کتاب، رمان و مجله را از طريق موبايل، تبلت و رايانه براي شما فراهم مي‌کند. شما با استفاده از اين اپليکيشن هميشه و همه جا به کتابخانه خود دسترسي داريد و مي‌توانيد به سادگي از هر فرصتي براي مطالعه استفاده کنيد.
لازم به ذکر است هر يک از اعضاء يک کد تخفيف ۳۰ درصدي با ۶۰ روز اعتبار دريافت خواهند کرد که هر کد ۳ بار قابل استفاده خواهد بود.

برگزاري جلسه پيش مجمع
 بانک قوامين مديريت شرق تهران

جلسه نظارت ستادي راهبردي مديريت شعب شرق تهران در غالب 4 تيم به صورت هم زمان از 16 شعبه در 24 خردادماه با حضور پارسا معاون نظارتي بانک و هيئت همراه بازديد به عمل آوردند که از نظر همکاري، تلاش، همکاران، چيدمان و امکانات رضايت داشتند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک در مديريت شعب شرق تهران، پس از برگزاري جلسه پيش مجمع بانک قوامين مديريت شرق تهران 25 خردادماه با حضور پارسا معاون نظارتي بانک قوامين، چمني راد رييس اداره مبارزه با پولشويي، نحوي رييس اداره حسابرسي داخلي و مديريت ريسک، خرسندي معاون نظارت و پيگيري اداره بازرسي و همچنين سيد محمد موسوي مدير کل شعب بانک قوامين شرق تهران، حميدرضا قصاب زاده معاون مدير کل شعب شرق تهران و مديران دواير مديريت برگزار گرديد.در اين جلسه پارسا معاون نظارتي بانک عنوان نمود: با توجه به برگزاري مجمع بانک در هفته آينده و به تبع آن انتظارات سهامداران و ذينفان بانک اهداف ترسيم شده بانک جهت ارائه در جلسه مجمع مديريت شرق مورد بررسي قرار مي‌گيرد.سيد محمد موسوي مديرکل شعب شرق خاطرنشان نمود: که مديريت شرق با همت و تلاش بي وقفه جايگاه والايي را براي سال آينده و تحقق بودجه ابلاغي و اهداف جهادي در جمع بانک‌ها داشته باشد.