علي ديواندري اعلام کرد؛
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي از برگزاري بيست و هفتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي 10 و 11 تير ماه سال جاري خبر داد و گفت: اين همايش با حضور مسئولين بانک مرکزي، مديران و کارشناسان نظام بانکي برگزار مي‌شود.
علي ديواندري در نشستي خبري با اعلام اين خبر، افزود: تمرکز اصلي همايش امسال بحث ثبات مالي؛ بستر رشد اقتصادي پايدار است. ثبات مالي بستري مداوم و داخلي براي رشد اقتصادي کشور محسوب مي‌شود. همچنين بخشي از مطالب در همايش در قالب ميزگرد و بخش ديگري نيز در قالب سخنراني مقامات و مسئولين سياستگذار بيان خواهد شد.
وي به انتخابات اخير رياست جمهوري اشاره کرد و افزود: دولت بعد از پشت سر گذاشتن اين انتخابات در حوزه اقتصادي داراي برنامه‌هايي است و طبيعتا مقامات اقتصادي در اين همايش حضور يافته و ديدگاه‌هاي خود را براي سال جاري و براي دوره ميان مدت در بازار پول بيان مي‌کنند.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي با بيان اينکه همايش سياست‌هاي پولي و ارزي به دوره بلوغ خود رسيده و همايشي اثرگذار است، گفت: مقامات بلندپايه اقتصادي و مقامات پولي کشور اعم از مسئولين بانک مرکزي و نظام بانکي در اين همايش حضور خواهند داشت و مخاطب آن بيشتر متوجه نظام بانکي است.
جزييات محورها و اهداف همايش
وي افزود: محورها و اهداف اين همايش شامل نقش بانک مرکزي در حفظ ثبات مالي، ساختار نهادي و عملياتي بازار سرمايه و بدهي و ثبات مالي، مديريت تنگناي اعتباري و عوامل و راهکارها به همراه نقش ثبات مالي در حفظ تورم پايين براي رشد اقتصادي پايدار برخي از محورهاي اين همايش است.
به گفته وي، آثار عدم تعادل بودجه و عمليات شبه مالي دولت بر ثبات مالي يکي ديگر از محورهاي همايش مذکور است که در آن در سه حوزه آثار نبود تعادل بودجه و عمليات شبه مالي دولت بر ترازنامه بانک‌ها و بانک مرکزي، آثار نبود تعادل بودجه دولت بر تعادل بازار بدهي، راهکارهاي رفع آثار نامطلوب بودجه دولت بر ثبات مالي مورد توجه و بررسي قرار مي‌گيرد.
دبير بيست و هفتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي افزود: همچنين عوامل موثر بر همگرايي و واگرايي نرخ‌ها در بازارهاي مالي، راهکارهاي ايجاد همگرايي ميان نرخ‌ها در بازارهاي مالي، رقابت قيمتي کنترل نشده (جنگ قيمتي) و تاثير آن بر ريسک بانکي از جمله مباحثي است که در محور ساماندهي نرخ‌ها در بازارهاي مالي (بازار سپرده، بازار بين بانکي و بازار بدهي) مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي اظهارداشت: ساز و کار مطلوب مديريت نوسانات نرخ ارز براي حفظ ثبات مالي و رشد اقتصادي و سلامت بانکي نيز دو محور اصلي ديگر همايش هستند؛ در محور اول سعي شده تا تمام موضوعات مربوط به نوسانات ارزي مانند اثرات نوسانات ارزي بر ثبات مالي، اثرات نوسانات ارزي بر ثبات مالي، اثرات ترازنامه‌اي نوسانات ارزي بر ثبات اقتصادي، نقش ارتباطات بين‌المللي نظام بانکي در مديريت بازار ارز، سازوکار مديريت نوسانات نرخ ارز به همراه تک نرخي کردن ارز مورد ارزيابي قرار بگيرد.
وي تصريح کرد: در محور سلامت بانکي نيز ارتقاي نظام نظارت بر بانک‌ها، اجراي کامل استاندارد بين‌المللي گزارشگري مالي (IFRS) در صنعت بانکداري ايران، برقراري تعادل در جريان نقدي و کيفيت سود در بانک‌ها، برقراري تعادل در ساختار درآمد- هزينه بانک‌ها، مطالبات غيرجاري، دارايي‌هاي منجمد و راهکارهاي اصلاح ترازنامه بانک‌ها، بنگاه‌داري بانک‌ها، بازسازي و گزير در نهادهاي مالي و مطالبات غيرجاري مانند دارايي‌هاي منجمد، بدهي‌هاي دولت به نظام بانکي، بدهي بانک‌ها به بانک مرکزي و کفايت سرمايه بانک‌ها بررسي مي‌شود.
ديواندري ادامه داد: امروز بازار بدهي با حدود ۴۰ هزار ميليارد تومان، اهميت بسيار بالايي دارد و اين بازار از بازار پول جدا نيست. ساماندهي نرخ‌ها در بازارهاي مالي بايد مورد توجه قرار گيرد؛ اين در حالي است که‌امروزه بازار سرمايه و بازار بدهي از اهميت بالايي برخوردار هستند.
وي افزود: مديريت تنگناي اعتباري و نقش بانک مرکزي نيز در همايش امسال مورد بررسي قرار خواهد گرفت و در اين زمينه بانک مرکزي اقداماتي را انجام داده است که مي‌توان اثرات آن را در اين همايش بررسي کرد. عوامل موثر بر همگرايي و واگرايي نرخ‌ها و راهکارهاي ارتباط بين نرخ‌ها و جلوگيري از رقابت‌هاي مخرب در کنار بحث جنگ قيمتي نيز مطرح است که‌امروز تا حدودي اين جنگ کنترل شده است.
رييس پژوهشکده پولي و بانکي با اشاره به نرخ ۱۲.۵ درصدي رشد اقتصادي در سال ۹۵ تاکيد کرد:‌ رشد غيرنفتي کشور در سه ماهه آخر سال گذشته ۵.۶ درصد از کل رشد را به خود اختصاص داد و در کل سال نيز ۳.۳ درصد بود.
 وي عنوان کرد:‌ سازوکار مطلوب نرخ ارز و حفظ ثبات بازار ارز نيز مورد توجه است که توسط بانک مرکزي در ۴ سال گذشته به خوبي انجام و اين بازار اداره شده است و براي تدوام اين دستاورد مباحثي در همايش مطرح خواهد شد.
رييس پژوهشکده پولي و بانکي گفت:‌ تهيه صورت‌هاي مالي همگرا با IFRS در همايش امسال مورد بررسي قرار خواهد گرفت و برخي موارد ديگر مانند مطالبات غيرجاري بانک‌ها و راهکارهاي اصلاح ترازنامه و وضعيت بنگاهداري بانک‌ها نيز در همايش امسال مورد بحث قرار
مي‌گيرد.
وي از ۸ سخنراني کليدي خبر داد و افزود:‌ ۱۰۳ مورد مقاله نيز دريافت شده که در نهايت ۱۶ مقاله پذيرفته شده و در همايش ارائه مي‌شود. سخنراني‌هاي کليدي از سوي رييس کل بانک مرکزي و وزير امور اقتصادي و دارايي خواهد بود. در عين حال، معاون اول رييس جمهور نيز به عنوان سخنران ويژه حضور خواهند يافت.
به گفته ديواندري، قائم مقام بانک مرکزي و برخي مهمانان خارجي نيز در روز اول سخنراني خواهند داشت. در روز دوم نيز سخنراناني داخلي و خارجي حضور دارند. ۵ ميزگرد اصلي در قالب محورهاي همايش برگزار مي‌شود که به مسائل روز نظام بانکي مي‌پردازند.
آيين رونمايي از ياراکارت اعتباري بانک کشاورزي با حضور معاون نظارتي بانک مرکزي، مديرعامل ، مديران بانک کشاورزي و همچنين رئيس روابط عمومي‌بانک مرکزي ، تعدادي از توليدکنندگان برتر بخش کشاورزي و اصحاب رسانه، روز سه شنبه 30 تير در محل ساختمان مرکزي بانک کشاورزي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک کشاورزي، فرشاد حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي در اين مراسم اظهار اميدواري کرد بانک کشاورزي در ادامه فعاليت‌هاي خود در زمينه تامين امنيت غذايي کشور و توسعه اقتصادي موفق باشد و همچنين بستري فراهم شود تا حداکثر استفاده از امکانات ياراکارت انجام شود.وي افزود: درپي تصويب قانون بانکداري بدون ربا، ابزار سازي متناسب با نيازها در دستورکار قرار گرفت . مديريت مصرف صحيح تسهيلات و افزايش بهره وري در زمان و هزينه‌ها براي کارکنان و مشتريان از جمله مزاياي کارت‌هاي اعتباري است که علاوه بر خريد کالا، خريد خدمات را نيز ميسر مي‌کند.وي تصريح کرد: کارت‌هاي اعتباري قابليت جايگزيني با تسهيلات سنتي را دارند و بسياري از مشکلات به ويژه براي تامين سرمايه درگردش واحدهاي خرد کشاورزي و اقتصادي را مرتفع خواهند کرد. حيدري افزود: در اين روش، پرداخت تسهيلات به سريع‌ترين و ساده‌ترين شکل، ميسر است و بانک‌ها به ويژه بانک کشاورزي بايستي ضمن توجه ويژه به تسهيلات خرد ، نگاه هدفمندي به کارت‌هاي اعتباري هم داشته باشند تا علاوه بر افزايش توليد و رفاه خانوارها، درآمد بانک نيز افزايش يابد.بر اساس اين گزارش، در اين مراسم دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي ضمن تشکر از حضور فرشاد حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي و نمايندگان کشاورزان و توليدکنندگان برتر در آيين رونمايي از ياراکارت ، گفت: مفتخريم نخستين بانک در کشورهستيم که در اجراي دستور بانک مرکزي با هدف مديريت نقدينگي و تسهيل خريد کالا و خدمات براي کشاورزان، ياراکارت اعتباري را رونمايي مي‌کنيم و صدالبته اين مهم بدون حمايت بانک مرکزي ميسر نبود.
مديرعامل بانک ملت و هيات همراه در نشستي مشترک با معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي‌و دبير مسابقات بين المللي ربو کاپ آزاد ايران، راه‌هاي توسعه و ارتقاي مراودات دوسويه را بررسي کردند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار در اين نشست با ابراز خرسندي از پيشرفت‌هاي علمي‌و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي‌واحد قزوين،خودکفايي،کسب دانش وفناوري‌هاي نوين همچنين حمايت از نخبگان وايجاد اشتغال براي جوانان را يکي ازمهم‌ترين اهداف و سياست‌هاي بانک ملت اعلام کرد.
مديرعامل بانک ملت با اعلام حمايت همه جانبه اين بانک از مراکز علمي‌و فناوري کشور به خصوص دانشگاه آزاد قزوين تاکيد کرد: وقتي انسان در مجموعه اي حاضر مي‌شود که مشغول توليد دانش هستند و نوآوري در همه جا موج مي‌زند، حس بسيار خوبي پيدا مي‌کند.
وي افزود: مشاهده زحمات پژوهشگران و آشنايي با دستاوردهاي کار آنان باعث مي‌شودکه نظام بانکي کشور نيز خودش را مقيد بداند تا با اين حرکات بسيار ارزشمند همراهي کند.
دکتر اخلاقي تصريح کرد: اميدواريم ما هم بتوانيم در اين حرکت با عزيزاني که تمام هم و غم و انرژي خود را صرف سربلندي و سرآمدي کشور در دانش و پژوهش کرده‌اند، همراه و همگام باشيم.
دکتر موسي خاني، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي‌هم در اين نشست با ابراز رضايت ازحمايت‌هاي بانک ملت ازمسابقات بين المللي ربوکاپ ، از مشارکت اين بانک در ساخت پارک علم و فناوري، خوابگاه‌هاي دانشجويي، پرداخت تسهيلات به نخبگان علمي‌و حمايت از پژوهش‌هاي ملي قدرداني کرد.

مديرعامل بانک سرمايه به صورت سرزده از دو شعبه قم و کاشان بازديد و با همکاران به گفت و گو پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، عليرضا پويان شاد، مديرعامل و عضو هيات مديره اين بانک در ديداري سرزده و صميمي، ضمن گفت و گو با همکاران دو شعبه قم و کاشان، از نزديک در جريان مسائل و موضوعات شعبه قرار گرفت.
در اين ديدار پويان شاد ضمن گوش سپردن به سخنان همکاران هر دو شعبه در خصوص نقطه نظرات، مشکلات و پيشنهادات آنها پيرامون مسائل شعبه، رهنمودهايي در خصوص انجام بهتر امور به همکاران بيان نمود.
در حال حاضر شرکت هلدينگ معدن و صنايع معدني خاورميانه (ميدکو) به يک غول معدني در ايران و منطقه تبديل شده است.
ميدکو هم اکنون با سرمايه‌گذاري 15 هزار ميليارد توماني و با اجراي 23 پروژه در حوزه معدن و صنايع توانسته‌است به يک گروه معدني بزرگ در بازار تبديل شود. سرمايه‌گذاري بر روي معادن سنگ‌آهن، مس و زغالسنگ در داخل و خارج کشور اولويت اصلي اين هلدينگ بزرگ معدني است.مهندس علي‌اصغر پورمند مديرعامل شرکت ميدکو با اشاره به هدف اين شرکت که رسيدن به ظرفيت توليد سالانه 4.2 ميليون تن شمش فولاد و 50 هزارتن مس کاتدي همراه با تأمين کليه مواد اوليه و کمکي عمده براي رسيدن به اين حجم از توليد است، در خصوص عملکرد اين شرکت در 4 سال گذشته گفت: براي نيل به اين هدف، شرکت ميدکو نسبت به طرح و اجراي 23 پروژه از معدن تا محصول نهايي، با حجم سرمايه‌گذاري بيش از 15 هزار ميليارد تومان اقدام کرده‌است. از اين تعداد، طي 5 سال گذشته تاکنون، تعداد 11 پروژه به بهره‌برداري رسيده و در حال توليد است. ساير پروژه‌هاي باقيمانده نيز مطابق برنامه زمانبندي‌شده در دست احداث بوده و بخش عمده‌اي از اين پروژه‌ها تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.وي ادامه داد: علاوه بر اين، با هدف تأمين مواد اوليه کارخانجات مذکور، گروه ميدکو نسبت به بهره‌برداري از معادن مختلف با مجموعاً بيش از 550 ميليون تن ذخيره معدني اقدام کرده و نيز عمليات اکتشاف مواد معدني را در محدوده‌هاي اکتشافي به وسعت حدود 3500 کيلومتر مربع، آغاز کرده‌است.مهندس پورمند در ادامه در خصوص اولويت‌هاي شرکت ميدکو در خصوص سرمايه‌گذاري بر روي بخش‌هاي معدن و صنايع معدني خاطرنشان کرد: اولويت اصلي ميدکو در چهار سال آينده، اتمام پروژه‌هاي در دست اجراي اين شرکت، تکميل زنجيره ارزش تعريف شده براي شرکت و رسيدن به هدف توليد 4.2 ميليون تن شمش فولادي و 50 هزار تن مس کاتدي است. علاوه بر اين، تمرکز بر توسعه بخش معدن و اکتشافات در سال‌هاي پيش‌رو، در دستور کار ميدکو قرار دارد.

تفاهم‌نامه سه جانبه همکاري فيمابين بانک توسعه صادرات ايران، صندوق ضمانت صادرات ايران، و بانک خارجي کوبا به‌امضاء رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بين‌الملل بانک توسعه صادرات ايران، براساس تفاهم نامه مذکور که پس از چندين دور مذاکرات فشرده بين نمايندگان طرف‌هاي ايراني و کوبايي منعقد شد، طرفين در خصوص تمامي‌موضوعات مطروحه به توافق رسيدند.بر اساس اين تفاهم نامه، در خصوص رقم بدهي‌هاي معوقه طرف کوبايي، نحوه بازپرداخت اقساط تسهيلات توسط طرف کوبايي و بررسي فعال شدن مجدد خط اعتباري اعطايي به بانک خارجي کوبا توافق حاصل شد.با توجه به شرايط پسا برجام و موفقيت‌هاي ايجاد شده در تعامل با بانک‌هاي خارجي در زمينه تامين مالي، انعقاد تفاهم نامه سه جانبه، گام مهمي‌در راستاي همکاري‌هاي آتي في‌مابين بانک توسعه صادرات ايران، صندوق ضمانت صادرات ايران و بانک خارجي کوبا خواهد بود.

حساب بانک سينا نزد بانک اسپانيايي Ares Bank و بانک ايتاليايي banca popolare di sondrio افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در راستاي توسعه فعاليت‌هاي بين المللي و ارزي و به منظور بهره گيري از ظرفيت بانک‌هاي خارجي، حساب بانک سينا نزد اين دو بانک اسپانيايي و ايتاليايي افتتاح شد.
پس از افتتاح حساب‌هاي بانک سينا در بانک‌هاي مسقط عمان،‌هالک بانک ، اکتيو بانک ترکيه و بانکBCP سوئيس، حساب بانک سينا نزد Ares Bank و banca popolare di sondrio افتتاح شد. با افتتاح اين حسابها، بانک سينا آمادگي دارد کليه نقل و انتقالات يورويي مشتريان را از طريق اين بانکها به انجام رساند. همچنين تمامي‌امور مربوط به گشايش و دريافت اعتبارات ،صدور ضمانت نامه و حواله‌هاي ارزي از اين طريق قابل انجام خواهد بود.
بانک اقتصادنوين به عنوان بانک عامل بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، انواع پول خرد (سکه‌هاي نيکل و اسکناس کارکرده) توزيع مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، هفت شعبه اين بانک در تهران انواع سکه‌هاي نيکل و اسکناس‌هاي 10 و 20 هزار ريالي کارکرده توزيع مي‌کنند که همشهريان عزيز مي‌توانند با مراجعه به اين شعب نسبت به دريافت سکه و يا اسکناس مورد نظر خود اقدام نمايند.
شعب صادقيه، 17 شهريور، نازي‌آباد، شهران، هفت تير، فلکه دوم تهرانپارس و شهرري، شعب منتخب بانک اقتصادنوين هستند که انواع پول خرد و اسکناس کارکرده را توزيعمي‌کنند.
تفاهم نامه همكاري براي انتقال فناوري توليد مشترك، مونتاژ و ساخت 1000 دستگاه اتوبوس درون شهري 12 و 18 متري با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مدير عامل بانك شهر به‌امضا رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، در اين تفاهم نامه که به‌امضاء مدير عامل گروه توسعه صنايع و معادن شهر و مدير عامل شركت زرين خودرو رسيد، مقدمات لازم براي عقد قرار داد نهايي انتقال فناوري و توليد مشترك اتوبوس‌هاي 12 و 18 متري با يك شركت معتبر اروپايي فراهم خواهد آمد.
در اين تفاهم نامه شركت اروپايي طرف قرار داد با گروه توسعه صنايع و معادن شهر علاوه بر پشتيباني فني در خصوص تجهيز و راه‌اندازي خطوط توليد، در زمينه‌اموزش نيروهاي فني نيز مساعدت خواهد کرد.
همچنين قرار است تامين مالي اين پروژه با اختصاص خط مالي توسط بانك اروپايي اگزيم و با حمايت و تضمين بانك شهر صورت پذيرد، بر همين اساس با تخصيص 45 ميليون يورو براي توليد 200 دستگاه اتوبوس درون شهري براي فاز اول عمليات اجرايي اين پروژه آغاز خواهد شد و پيش بيني مي‌شود براي فاز دوم نيز 400 دستگاه اتوبوس ديگر به صورت مشاركتي توليد و به ناوگان حمل و نقل شهري اضافه شود.

بانک صادرات ايران طي سال ١٣٩٥ و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و همسو با سياست‌هاي دولت محترم، از محل منابع داخلي خود اعطاي بالغ بر ٢٦ هزار ميليارد ريال تسهيلات سرمايه ثابت در بخشهاي مختلف اقتصادي نظير صنعت، خدمات، کشاورزي و ...را به تصويب رسانده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک بعنوان بازوي توانمند اقتصادي دولت و با هدف توسعه اقتصادي کشور و آباداني ميهن عزيز اسلامي، همواره در تأمين منابع مورد نياز طرحهاي بزرگ عمراني و ملي پيشقدم بوده که مي‌توان در اين زمينه به تأمين مالي طرح‌هاي بخش نيروگاهي مستقر در استانهاي مختلف از جمله؛ اصفهان، بوشهر، يزد،کرمانشاه و خراسان رضوي که مجموعاً حدود ٣ هزار مگا وات برق توليد مي‌نمايند اشاره کرد.
همچنين بانک صادرات ايران در صنعت پتروشيمي‌نيز حمايت مالي و اعتباري لازم را از طرحهاي مختلف در زمينه‌هاي توليد اوره، آمونياک، متانول، پلي اتيلن و ... بعمل آورده که عمدتاً از پيشرفت فيزيکي بالايي برخوردار مي‌باشند. همچنين در راستاي توسعه بهداشت و درمان کشور احداث بيمارستان، مراکز دياليز و درمان بيماران سرطاني در استانهاي مختلف از جمله آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، تهران، مازندران و ... در اين بانک تصويب و به اجراء در آمده است.

شرايط شرکت در قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک مسکن
آخرين فرصت سپرده پذيري و تکميل اطلاعات حساب براي شرکت در سي و هفتمين دوره قرعه کشي جوايز حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک مسکن ، ۳۱ خرداد ماه مي‌باشد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، مشترياني که تا پايان خرداد ماه با حداقل مبلغ ۲۰ هزار تومان يک حساب قرض الحسنه افتتاح کنند و در حساب خود حداقل به مدت ۹۰ روز پي در پي اين حداقل مبلغ سپرده(۲۰ هزار تومان) را نگهداري کنند مي‌توانند در سي و هفتمين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز اين بانک شرکت نمايند.سي و هفتمين دوره قرعه کشي جوايز حساب‌هاي قرض الحسنه پس از برگزاري يک جلسه کارشناسي با حضور مديران بانک مرکزي و وزارت اقتصاد و دارايي در شهريورماه انجام خواهد شد.لازم به ذکر است، از سال ۹۰ به بعد شوراي عالي مبارزه با پولشويي دستور العملي را منتشر کرد که بر اساس آن براي شناسايي مسيرهاي مبادلات پولي، بانک‌ها ملزم هستند براي هر اقدامي‌حتما مشخصات کامل افراد را ثبت کنند. بر اساس اين دستور العمل حساب‌هاي فاقد کد ملي مسدود و پس از آن با انجام مکاتبات لازم با دارندگان اين حساب‌‌ها از آن‌ها درخواست شد تا اطلاعات حساب‌هاي خود را تکميل کنند.همچنين برخي حساب‌هاي قديمي‌نيز وجود دارد که فاقد اطلاعات هويتي مورد نياز از جمله کد ملي هستند و با وجود اطلاعيه‌هاي بانک مسکن، سپرده‌ گذاران اقدام به تکميل اطلاعات خود نکرده‌اند از اين رو بانک نمي‌‌تواند پس از اين هيچ‌ گونه خدمتي به آنها ارائه کند.

پرداخت 261 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در بانک ملي ايران
بانک ملي ايران در دو ماه نخست امسال بيش از 261 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي ايجاد اشتغال پرداخت کرده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين تسهيلات در سه بخش خود اشتغالي و مشاغل خانگي کميته‌امداد امام خميني (ره)، خود اشتغالي و مشاغل خانگي بهزيستي و مشاغل خانگي وزارت کار پرداخت شده است. بيشترين ميزان تسهيلات پرداختي به مبلغ بيش از 217 ميليارد ريال بابت يک هزار و 679 پرونده در حوزه خود اشتغالي و مشاغل خانگي کميته‌امداد امام خميني (ره) پرداخت شده است. همچنين در حوزه خود اشتغالي و مشاغل خانگي بهزيستي، بابت 211 پرونده بيش از 19 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است. بانک ملي ايران در حوزه مشاغل خانگي وزارت کار نيز در 142 فقره مبلغي بيش از 23 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرده است.

بانک مهر اقتصاد برنامه اي براي ادغام ندارد  سپرده گذاران نگران نباشند
معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد با تکذيب هرگونه برنامه‌ريزي براي ادغام اين بانک،‌ تاکيد کرد: بانک از نظر نقدينگي مشکلي براي پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ندارد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، جواد حاجي مزداراني – معاون امور مناطق بانک - در نشست خبري با بيان اينکه در روزهاي اخير اخباري مبني بر ادغام برخي موسسات با بانک مهر اقتصاد مطرح شده است، گفت: صحت و سقم اين اخبار را بايد از منتشر کنندگان آن جويا شد، اما ما به عنوان مجموعه بانک مهر اقتصاد هرگونه برنامه ريزي براي ادغام بانک را تکذيب مي‌کنيم.وي اظهارداشت: نقش شبکه بانکي در اداره اقتصاد کشور و به ويژه در سال‌هاي اخير که از سوي مقام معظم رهبري با موضوع اقتصاد مقاومتي مطرح شد، تقويت زير ساخت‌هاي اقتصادي است؛ البته محدوديت‌هاي ناشي از تحريم‌ها نيز وجود دارد، اما نمي‌توان نقش مهم سيستم بانکي را در تحقق اين موضوع ناديده گرفت.معاون امور مناطق بانک افزود: مديران سيستم بانکي در شرايط فعلي بايد هوشمندانه عمل و اظهارنظر کنند و ما هم از نيروهاي نظارتي و امنيتي خواهان جلوگيري از ادامه اين شرايط هستيم.حاجي مزداراني تاکيد کرد: سياست بانک‌ها اين است که در صورت درخواست سپرده گذاران، سپرده آنها را پرداخت کند طبيعتا در پي انتشار چنين اخباري مراجعات به شعب بيشتر مي‌شود، اما بانک مهر اقتصاد از نظر نقدينگي مشکلي براي پرداخت وجوه ندارد، ولي ما خواهان اين هستيم که سپرده گذاران منطقي عمل کنند و نگراني نداشته باشند.

رشد 25 درصدي کاربران موبايل بانک کوثر
تعداد کاربران موبايل بانک موسسه اعتباري کوثر در مقايسه با اسفندماه سال95 رشد 25 درصدي داشته است .به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ حسين نجفي مدير فناوري اطلاعات اين موسسه گفت: موبايل بانک کوثر با اطلاع کافي از انواع نيازهاي مشتريان محترم با پيشرفته‌ترين امکانات، بالاترين خدمات را به مشتريان محترم ارائه مي‌نمايد که استقبال بيش از 000/190 نفر مشتريان کوثر از موبايل بانک مؤيد کارآيي و به روز بودن آن است .وي با اشاره به استفاده بيش از 000/190 کاربر از خدمات موبايل بانک کوثر افزود: هم اکنون"موبايل بانک کوثر" در سيستم‌هاي عامل اندرويد و IOS فعال مي‌باشد.به گفته نجفي؛ مشتريان گرامي‌مي‌توانند با مراجعه به يکي از 351 شعبه موسسه در سراسر کشور و يا وب سايت اين موسسه به نشاني http://www.kosarfci.ir/mobile-bank  نسبت به دريافت و نصب نرم‌افزار "موبايل بانک کوثر" به صورت مستقيم بر روي گوشي خود اقدام نمايند.
مدير فناوري اطلاعات موسسه اعتباري کوثر بيان کرد: مشتريان گرامي‌به منظور استفاده از نسخه جديد موبايل بانک کوثر، بايد داراي حساب در موسسه بوده و کد کاربري، رمز عبور را از شعبه دريافت نمايند.وي خاطرنشان ساخت: نصب نرم افزار موبايل بانک کوثر اين فرصت را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا با استفاده از خدمات غير حضوري متنوع ضمن صرفه‌جويي در وقت و هزينه‌ها از مراجعه حضوري به شعبه براي دريافت خدمات بانکي بي‌نياز شويد.