هيچ نهادي توان حذف شوراياري را ندارد
نايب رييس شوراي شهر تهران گفت: با توجه به اهميت شوراياري‌ها نبايد به خاطر يک مشکل قانوني اقدام به حذف اين مجموعه کرد. مرتضي طلايي گفت: دو سال از عمر شوراياري‌ها باقي مانده و اين مجموعه آنقدر قدرت دارد که هيچ نهادي توان حذف آن را نداشته باشد.
 با توجه به اهميت شوراياري‌ها نبايد به خاطر يک مشکل قانوني اقدام به حذف اين مجموعه کرد. طلايي خطاب به شوراي شهر ادامه داد: حداقل اعضاي شورا در اين مدت باقي مانده تبصره‌اي را به قانون شوراها اضافه کنند تا شوراياري‌ها در مراکز استان‌ها فعال شود. شوراياري‌ها نيز مطمئن باشند که شوراي پنجم از آنها حمايت خواهد کرد.

صدور مجوز واگذاري فرزند به زنان مجرد
رئيس سازمان بهزيستي با بيان اينکه ۱۶۰۰ متقاضي فرزندخواندگي وجود دارد، گفت: سياست ما اين است که در اسرع وقت کودکان رابه خانواده‌ها واگذار کنيم و براي واگذاري فرزند به زنان مجرد هم اجازه صادر شده است. انوشيروان محسني بندپي با بيان اينکه در حال حاضر در کل کشور ۹۰۰ شيرخوار داريم، اظهارکرد: بسياري از خانوادها خواستار دريافت سرپرستي کودکان دختر هستند و در حال حاضر ۱۶۰۰ متقاضي فرزندخواندگي داريم. سياست ما اين است که در اسرع وقت آنها را به خانواده‌ها واگذار کنيم. قانون تسهيلاتي در اين زمينه قايل شد و حتي براي واگذاري فرزند به زنان مجرد هم اجازه صادر شده است.

ابلاغ افزايش نرخ کرايه حمل و نقل عمومي
رييس شوراي شهر تهران از ابلاغ افزايش حدودا 10 تا 15 درصدي نرخ کرايه وسايل حمل و نقل عمومي‌به شهرداري تهران خبر داد.
مهدي چمران در مورد افزايش نرخ کرايه وسايل حمل و نقل عمومي‌که به فرمانداري تهران ابلاغ شد، گفت: شوراي حل اختلاف پس از اختلاف فرمانداري و شوراي شهر مبني بر درصد افزايش نرخ کرايه حمل و نقل عمومي‌با افزايش نرخ حدودا 10 تا 15 درصدي موافقت کرده است. وي تصريح کرد: ما افزايش نرخ کرايه وسايل حمل و نقل عمومي‌را براي اجرا به شهرداري ابلاغ کرديم و پس از فراهم کردن زمينه‌ها افزايش قيمت رخ خواهد داد.


در روز پرحاشيه‌ شورای شهر افشا شد؛
گروه اجتماعي: يک ماه از برگزاري انتخابات شوراها مي‌گذرد و تا امروز اعضاي شوراي پنجم؛ 8 جلسه به‌صورت غيررسمي‌و بدون حضور خبرنگاران برگزار کرد‌ه‌اند. در حالي كه بسياري از رسانه‌ها در اخبار خود مهمترين برآيند اين جلسات را تصويب مشخصه‌هاي عمومي‌شهردار آينده تهران و فرآيند انتخاب شهردار معرفي مي‌كنند، آخرين جلسات شوراي شهر چهارم در حال برگزاري است؛ جلساتي كه اين روزها بي‌حاشيه نيست.
جلسه روز گذشته شوراي چهارم تهران نيز حاشيه‌هايي داشت. روز گذشته محمد حقاني، رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر در تذكر پيش از دستور خود از برخي برخوردهاي حذفي و جابجايي‌هاي اجباري برخي کارمندان و کارشناسان شهرداري گلايه کرد.حقاني با انتقاد از برخورد حذفي با تعدادي از کارشناسان و کارمندان مستقل و قديمي‌در شهرداري، گفت: مطمئن هستم که شهردار تهران از برخوردهاي حذفي با تعدادي از کارشناسان قديمي‌و مستقل در معاونت حمل و نقل اطلاعي ندارد چراکه در اين معاونت نسبت به جابجايي اجباري کارشناسان اقدام شده و با کارمنداني که سابقه چند ده ساله دارند برخورد حذفي مي‌شود و اين اقدامات به دور از انصاف است.  روز گذشته و پس تذكر حقاني، رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر بود كه ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي و امور شوراهاي شهرداري تهران به صحبت‌هاي مطرح شده پاسخ داد. اماني با اشاره به تذکر حقاني با بيان اينکه جابجايي کارمندان جزء اختيارات معاونين است اظهار کرد: اين توقع بيجايي است که از يک معاون بخواهيم مديري که با مجموعه هماهنگ نيست و يا ضعف عملکرد دارد را جابجا نکند. از طرف ديگر روز گذشته مرتضي الويري، رئيس سني شوراي شهر پنجم تهران در گفتگويي با ايلنا نيز صحبت‌هايي درباره چالش مقابله با نهادينه شدن فساد و خبرهايي درباره بركنار شدن برخي مديران مستقل شهرداري داشت و اظهار کرد: يکي از چالش‌هاي اصلي شهرداري نهادينه شدن فساد است. در حال حاضر گزارش‌هاي نگران کننده‌اي از فساد در عزل و نصب مديران، فساد در مناقصه‌ها ومزايده‌ها، فساد در واگذاري‌ها و تغيير کاربري‌ها به گوش مي‌رسد و همه اين‌ها ايجاب مي‌کند که برخوردي سيستماتيک براي جلوگيري از فساد در شهرداري تهران شکل بگيرد.  الويري ضمن اشاره به برخي تخلفات صورت گرفته در شهرداري طي دوره چهارم شوراي شهر گفت: من با گوشمالي متخلفان، مخالفتي ندارم.‌ فساد نهادينه شدن اعتماد مردم را نسبت به حاکميت نابود خواهد کرد. وقتي مردم براي پيشبرد کارهايشان مجبور باشند رشوه بدهند، اعتماد خود را به سيستم از دست مي‌دهند. زماني که پروژه‌اي صد ميليارد توماني با ۵۰۰ ميليارد تومان به انجام مي‌رسد، پولش از جيب مردم مي‌رود. مردم مشتاق هستند روزي را ببينند که شهرداري شفاف، بدون ابهام و تخلف است و هرکس در جاي خود قرار دارد. البته برخورد و محاکمه متخلفان برعهده قوه قضائيه است و وظيفه ما ارائه گزارش است. الويري همچنين با اشاره به اهميت حضور شهردار در هيئت دولت تصريح کرد: بايد ارتباطي ارگانيک و پيوسته ميان ارکان دولت و شهرداري وجود داشته باشد.
انتقاد از بي‌دقتي در انتخاب ذيحسابان در شهرداري
همچنين عباس جديدي، عضو شوراي شهر تهران از بي‌دقتي در انتخاب ذيحسابان در شهرداري انتقاد کرد. او انتخاب ذي‌حسابان در شهرداري را بدون دقت خواند و گفت: براساس مصوبه 18/3/86 ذي‌حسابان بايد داراي مدرک کارشناسي ارشد در يک رشته مرتبط (اقتصادي و مالي) با پنج سال سابقه کار و يا مدرک کارشناسي در يک رشته مرتبط (اقتصادي و مالي) با 10 سال سابقه کار باشد اما رزومه عده‌اي از اين ذي حسابان با مصوبه مذکور هيچ سنخيتي ندارند. دوستان در شهرداري بايد در انتخاب ذي‌حسابان دقت بيشتري کنند. در همين ارتباط محسن سرخو، عضو شوراي شهر چهارم تهران در گفتگو با خبرنگار «تجارت» گفت: در جلسه شوراي شهر صحبت از انجام برخي عزل و نصب‌ها در معاونت‌هاي شهرداري بود که به نظر مي‌رسد از منطق درستي برخوردار نيست، به خصوص افرادي که عزل مي‌شوند افرادي هستند که در مواقعي منتقد شهرداري بودند و الان به نوعي از کار برکنار مي‌شوند. البته روز گذشته معاون شهرداري به اين موضوع پاسخ داد، اما هيچ دليل دقيقي در رابطه با عزل‌هاي صورت گرفته مطرح نکردند.
رئيس کميته حمل و نقل و ترافيک شوراي شهر تهران در رابطه عملکرد شوراي شهر چهارم در رابطه با برخي تخلفات شهرداري ادامه داد: هر مرتبه که تخلفاتي از سوي اعضاي شوراي شهر مشاهده مي‌شد، تذکراتي در صحن شورا مطرح مي‌شد. در پاسخ به اين تذکرها گاهي جواب از سوي مسئولان شهرداري مطرح مي‌شد، جواب‌هايي که در برخي موارد قانع کننده هم نبود.
وي تصريح کرد: از آنجايي که 17 يا 18 نفر از اعضاي شوراي شهر چهارم بلامنازع حامي‌شهردار تهران بودند، پيگيري‌هاي صورت گرفته از سطح تذکر بيشتر پيش نمي‌رفت و نهايتا اعلام اين تذکرها به مردم تمام کاري بود که يک عضو شوراي شهر چهارم مي‌توانست انجام دهد. سرخو در ادامه با اشاره به فعاليت اعضاي شورا در کميته‌هاي تخصصي خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال در کميته حمل و نقل و ترافيک که بنده در آنجا مشغول بودم و حدود 40 درصد بودجه شهرداري مربوط به آن بود، برنامه‌اي پنج ساله در پايان سال 92 تدوين شد که طبق آن بودجه‌هاي سالانه مشخص شده و کنترل و نظارت بر اجراي دقيق و صحيح اين برنامه‌ها را انجام مي‌داديم. اين عضو شوراي شهر ادامه داد: در کنار فعاليت اعضا در کميته‌هاي تخصصي، برخي تخلفات نيز مشاهده مي‌شد که تذکرات مربوط به آنها در صحن شورا مطرح شده است. البته برخي از اين تخلفات نياز هست تا در شوراي پنجم و توسط منتخبان مردم مجددا مورد بررسي قرار بگيرند و گزارش‌هاي مربوط به آنها به اطلاع مردم رسيده و متخلفان معرفي شوند. سرخو در ارتباط با چگونگي فعاليت شوراي براي بررسي و نظارت بر وضعيت تخلفات در شهر و زيرمجموعه‌هاي آن، ادامه داد: شوراي پنجم مي‌تواند مجموعه‌اي از تذکرهايي که توسط اعضاي شوراي چهارم مطرح شده را مورد بازنگي قرار داده و از شهردار آينده تهران بخواهند تا پرونده اين موضوعات باز باقي بماند تا مورد بررسي قرار بگيرد.  عضو شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به برخي تخلفات صورت گرفته در شهرداري گفت: واگذاري‌هاي املاک نجومي‌هرچند هنوز هم از سوي مسئولان دستگاه قضايي در حال پيگيري است، اما اعضاي شوراي شهر نيز يک وظيفه مديريتي نظارتي دارند و بايد يک به يک اين واگذاري‌ها بررسي شود. تا جايي که بنده بررسي کردم تعدادي از اين واگذاري‌ها با آيين‌نامه مالي معاملاتي سازمان املاک و مستقلات شهرداري تطبيق ندارد. وي ادامه داد: در مورد فروش‌هايي که با واسطه‌گري شرکت ج از شرکت‌هاي وابسته به بانک شهر صورت گرفته نياز به بررسي دقيق دارد. همچنين مصوبات مربوط به کميسيون ماده 5 طي دوازده سال گذشته صورت گرفته بازهم نياز به مطالعه و بررسي دارند. درباره شرکت‌هاي خصوصي طرف قرارداد شرکت واحد اتوبوسراني بايد بررسي شود و متخلفان چه کارکنان شهرداري و چه غير از آنها بايد معرفي شوند. سرخو اضافه کرد: در برخي خريدهاي صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافيک به صورت ترک تشريفات قراردادهاي چند ده ميلياردي توسط شرکتي به نام ب.ق صورت مي‌گرفته که بايد پرونده آن به صورت دقيق مورد بررسي قرار بگيرد. اين مواردي است که در برخي گزارش‌هاي سازمان بازرسي نيز به آنها اشاره شده است. همچنين استخدام‌هاي بدون ضابطه شرکت بهره‌برداري مترو در سال 92 و پست دادن به افرادي که واجد شرايط نبودند. اين عضو شوراي شهر در پايان خاطرنشان کرد: اعضاي شوراي شهر پنجم و شهردار جديد تهران بايد پرونده‌هاي تخلفات صورت گرفته در شهرداري را با دقت مورد بررسي قرار بدهند و متخلفان را به مردم معرفي کنند.

عمليات احداث وتکميل سامانه فاضلاب سردشت در استان آذربايجانغربي باتمام رسيده وبزودي باحضور وزير نيرو ومقامات استاني مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد .
مدير عامل شرکت آب وفاضلاب آذربايجان غربي باتاييد اين خبر گفت براي احداث وتکميل اين سامانه که درقالب پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي اجراگرديده بالغ بر200 ميليارد ريال اعتبار هزينه گرديده که از اين مبلغ 110 ميليارد ريال براي تصفيه خانه و 90 ميليارد ريال نيز براي ايجاد شبکه بوده است .مهندس رسول اکبري افزود ظرفيت اين تصفيه خانه که با فرآيند لجن فعال باهوادهي گسترده مي‌باشد 15 هزار متر مکعب درشبانه روزبوده وبيش ار 80 هزار نفر ازشهروندان سردشت راتحت پوشش قرارمي‌دهد .وي بابيان اينکه 89 درصد از مردم شهر تحت پوشش جمع آوري شبکه وتصفيه فاضلاب قرار دارند ظرفيت افق پيش بيني شده طرح را تا سال1415 عنوان کرد .

علي کيواني - پرند، روح الله حسني معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري پرند با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي اين مجموعه در ايام ماه مبارک رمضان، تصريح کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و ترويج قرآن خواني و انس با قرآن از رسالت‌هاي شهرداري در سطح شهر متناسب با اين ايام است که در اين راستا در مساجد شهر پرند مراسم روخواني و ختم قرآن، کمک به نيازمندان و اجراي طرح اطعام به فقرا و ايتام و همچنين اجراي مراسمات شب‌هاي قدر با حضور قاريان بزرگ برگزار مي‌شود.
معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري پرند يکي از مهمترين برنامه‌ها را فعاليت‌هاي قرآني برشمرد و گفت: در ماهي که بهار قرآن و ماه نزول وحي الهي است، مراسم روخواني قرآن کريم هر روزه بين نماز ظهر و عصر در نمازخانه شهرداري پرند با حضور پرسنل و امام جماعت شهرداري پرند برگزار مي‌شود.وي قرائت زيارت عاشورا در پنجشنبه هر هفته را نيز از ديگر برنامه‌ها خواند و گفت: به دليل همزماني ماه مبارک رمضان و رحلت امام خميني (ره) و همچنين قيام 15 خرداد، مراسم عزاداري و قرائت زيارت پر فيض عاشورا با حضور شهردار، مسئولين و کارکنان اين مجموعه برگزار شد.برگزاري ضيافت افطار و حمايت از خانواده‌هاي زندانيان در شب ميلاد کريم اهل بيت (ع) نيز يکي ديگر از برنامه‌هايي بود که روح الله حسني به آن اشاره کرد و گفت: همزمان با ميلاد خجسته ي کريم آل الله، امام حسن مجتبي (ع) مراسم حمايت از خانواده‌هاي زندانيان، همراه با افطار و با حضور مسئولين، خيرين و مردم شريف شهر پرند برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوبي روبرو بوديم.برگزاري مراسم احياي شب‌هاي قدر در مساجد شهر پرند و همچنين برنامه ريزي و تدوين تدارکات لازم جهت برگزاري باشکوه عيد سعيد فطر نيز از ديگر برنامه‌هايي بود که معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري پرند در پايان سخنان خود به آنها اشاره کرد.

بوشهر- خبرنگار تجارت : محمد شکيبي نسب ، معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در اين باره گفت: در پي اعلام اضطرارموتور لنج باري مذکور که در مسير دبي به دلوار در حال تردد بود به مرکز فرعي جستجو و نجات دريايي دير، مبني بر از کار افتادن موتورها و نياز به عمليات يدک کشي بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم بعمل آمد و شناور کيش ۸۱۳ به منطقه اعزام گرديد.
شکيبي نسب افزود : با رسيدن شناور" کيش ۸۱۳ " به موقعيت اعلام شده، ناگهان پيام عدم رويت و عدم پاسخگويي راديويي موتور لنج مضطر از سوي شناور امداد رسان مخابره گرديد،از اين رو بادريافت اين پيام و با توجه به وضعيت نامساعد جوي شناور ناجي ۸ بمنظور گشت زني و جستجو به موقعيت اعزام شد.وي اضافه کرد:شناور ناجي ۸ بعد از گذشت ۲ ساعت جستجو نهايتا موفق به رويت موتور لنج مضطر گرديد و با هماهنگي با مرکز جستجو و نجات دير موتور لنج صيادي جهت يدک نمودن لنج مضطر اعزام شد .معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر اظهار داشت: شناور ناجي ۸ پس از رسيدن شناور صيادي و حصول اطمينان از ايمني هر دو شناور، بسمت پايگاهش بازگشت شناور مضطرنيز  توسط شناور امدادرسان به اسکله بندر دير انتقال و پهلو گيري داده شد.

مدير روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت پتروشيمي‌شازند گفت: از سال 93 تاکنون 580 نفر در مقاطع مختلف تحصيلي به استخدام اين شرکت درآمده‌اند تا اين شرکت توانسته باشد گامي‌در جهت رفع معضل اشتغال در استان مرکزي برداشته باشد.
 فرهاد جهانگيري مدير روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت پتروشيمي‌شازند از شرکت پتروشيمي‌شازند به عنوان يکي از شرکت‌هاي مطرح در صنعت پتروشيمي‌کشور که نقش عمده اي در اشتغال و کارآفريني در استان مرکزي و افزايش حجم صادرات و تقويت صنايع وابسته داشته است نام برد.جهانگيري با بيان اينکه اين شرکت در سه سال اخير توانسته با افزايش توليد و فعال سازي بخش‌هاي مختلف خود در بعد اشتغال زايي نقش عمده اي در منطقه ايفا نمايد بيان کرد: در سال 1393، 140 نفر، در سال 94، 59 نفر و در سال 95، 151 نفر از بين نيروهاي توانمند بومي‌با برگزاري آزمون‌هاي استاندارد(علمي-روان شناختي- مصاحبه تخصصي) جذب اين شرکت شده‌اند.وي ادامه داد: براي اولين بار در فرآيند تعميرات اساسي سال‌هاي اخير 75 درصد نيروي‌هاي مورد نياز که حدود 1400 نفر بودند به گواه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي از نيروي‌هاي بومي‌استان مرکزي استفاده شده است. مدير روابط عمومي‌و امور بين الملل شرکت پتروشيمي‌شازند با تاکيد بر اينکه شرکت پتروشيمي‌شازند در آغازين روزهاي سال 96 اقدام به جذب 230 نفر از نيروهاي بومي‌کرده است خاطر نشان ساخت: در راستاي اجراي سياست اقتصاد مقاومتي و با لبيک به منويات مقام معظم رهبري در چارچوب تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، آزمون استخدامي‌اين شرکت برگزار و 230 نفر از فرزندان بومي‌استان مرکزي به استخدام شرکت پتروشيمي‌شازند در خواهند آمد.

ايلام - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب ايلام گفت: از ابتداي شکل گيري دولت تدبير و اميد بيش از 126 کيلومتر شبکه فاضلاب در شهرهاي مختلف سطح استان ايلام احداث شده است.
داراب بيرانوندي در نشست خبري با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: امروز کمبود آب و منابع آبي يکي از چالش‌هاي اساسي در ايران و ساير کشورهاست.وي افزود: مصرفي بي رويه در مصارف کشاورزي (بيش از90 درصد) و خانگي چالشي بزرگ در بحران آب قرار داده که تنها راه برون رفت از آن مديريت مصرف آب است.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب ايلام مصرف آب آشاميدني استان در سال گذشته را بيش از 31 ميليون متر مکعب آب اعلام کرد و يادآور شد: ميزان مصرف آب در سه ماهه ابتدايي سال جاري نسبت به مدت مشابه پارسال (95) حدود هفت درصد رشد را نشان مي‌دهد. بيرانوندي متوسط مصرف ماهانه آب در استان را 17 مترمکعب بيان کرد و گفت: بيشترين ميزان مصرف آب در سطح استان در اين مدت (ابتداي سال تاکنون) مربوط به شهر موسيان با 23 مترمکعب و کمترين ميزان مصرف نيز با 15.6 مترمکعب مربوط به شهر ميمه در شهرستان دهلران است. وي به چگونگي مصرف بهينه آب از سوي مردم اشاره کرد و افزود: براي تامين آب شرب مردم مشکل خاصي وجود ندارد اما در سطح توزيع آب که بستگي به رفتار مردم دارد در مجتمع‌هاي مسکوني که رعايت نکات فني مانند نصب پمپ و تانکر را نکرده‌اند به طور طبيعي در زمان اوج مصرف در طبقات بالا مشکلاتي ايجاد خواهد شد. مديرعامل شرکت آبفاي ايلام تاکيد کرد: مردم بايد در فصل گرم سال از مصرف بي رويه آب جلوگيري کنند و به افرادي هم که آب را درست مصرف نمي‌کنند تذکر دهند چراکه بررسي‌ها حاکي از آن است هنگامي‌که دماي هوا در تابستان بالا مي‌رود مصرف آب افزايش قابل ملاحضه اي مي‌يابد.بيرانوندي تاکيد کرد: محدوديت منابع آبي واقعيتي غيرقابل انکار است و شهروندان بايد براساس شيوه‌هايي که کارشناسان توصيه مي‌کنند در صدد مصرف بهينه آب برآيند تا تبعات بحران کم آبي به حداقل ممکن برسد.وي حجم توليد آب در اين استان راسالانه بيش از 40 ميليون مترمکعب اعلام کرد و گفت: 40 درصد از اين ميزان بدليل فرسودگي شبکه و عمر بالاي تاسيسات هدر مي‌رود.بيرانوند با اشاره به عملکرد اين شرکت در چهارسال دولت يازدهم گفت: اصلاح و بازسازي 191 کيلومتر شبکه خطوط آب، احداث 10 هزار متر مکعب مخزن ذخيره آب، ايجاد 15 حلقه چاه و ايستگاه پمپاژ بيش از 126 کيلومتر شبکه فاضلاب از جمله اقدام‌هاي انجام شده اين شرکت در طول فعاليت چهارساله دولت يازدهم در سطح استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان مرکزي در دوازدهمين روز از ماه مبارک رمضان ،مديرعامل شرکت گاز استان مرکزي به اتفاق قائم مقام کميته‌امداد امام خميني (ره)استان مرکزي وجمعي از همراهان ازخانواده‌هاي تحت پوشش اين نهاد بازديد به عمل آوردند .
 بر اساس همين گزارش جوادمهندس مديرعامل شرکت گاز استان مرکزي دراين بازديد ضمن استماع مسائل ومشکلات اين خانواده‌هادرخصوص هزينه‌هاي گازبهاء وانشعاب گازطبيعي با ايشان مساعدت لازم به عمل آورده ودرپايان اين ديدارها هدايايي به همراه قاب عکس مزين به تمثال حضرت امام (ره)ومقام معظم رهبري (مدظله العالي)به هرخانواده
 اهداء شد.

ماجراي يک بوي بد مرموز در خاش
روز گذشته بوي بدي شهر خاش را فرا گرفت. دقايقي بعد تعدادي از شهروندان دچار مشکلات تنفسي شده و به بيمارستان مراجعه کردند. با روشن شدن هوا شهر به حالت عادي بازگشت.  در اين ميان گمانه‌زني‌هاي مختلفي درباره علت و منشاء اين بو به وجود آمد که مديرکل بحران استان سيستان و بلوچستان در اين باره توضيح داده است. غلامرضا اربابي در گفتگو با ايسنا درباره ماجراي بوي بد در شهرستان خاش اظهار کرد: حوالي 3 بامداد امروز بوي بدي در بخش‌هاي مختلفي از شهرستان خاش استشمام شد که در پي آن 52 نفر از شهروندان اين شهر به بيمارستان‌ها و مراکز درماني مراجعه کردند که تاکنون برابر آخرين آمارها، 35 نفر از آنان ترخيص شده و مابقي که عمدتا داراي سابقه بيماري تنفسي بودند، در بيمارستان بستري هستند. وي با بيان اينکه در پي اين ماجرا بلافاصله جلسه فوق‌العاده مديريت بحران شهرستان خاش برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته نيز جلسه مديريت بحران استان سيستان و بلوچستان نيز برگزار شده و درباره اين موضوع تصميم‌گيري و بررسي شد.
اربابي با بيان اينکه از حوالي ساعت 7 صبح امروز اين بو از شهرستان خاش رفع شد و تاکنون چنين بويي استمشام نشده است، درباره منشاء اين بو گفت: در جلسه ديروز، منشاء و دلايل احتمالي ايجاد اين بو مورد بررسي قرار گرفته و از کارشناسان و دستگاه‌هاي مختلف درخواست کرديم تا نظر کارشناسي خود در اين خصوص را اعلام کنند. مديرکل بحران استان سيستان و بلوچستان درباره علل مطرح شده درباره اين بو اظهار کرد: کارشناسان موارد مختلفي را مطرح کردند. به‌عنوان مثال برخي معتقد بودند که فعاليت آتشفشان تفتان ممکن است باعث ايجاد اين بو شده باشد. گروهي ديگر فعاليت کارخانه ايزوگام را عامل ايجاد اين بو مي‌دانستند و برخي ديگر نيز معتقد بودند که منشا اين بو مي‌تواند از شهرک صنعتي خاش باشد؛ اما تاکنون تمامي‌اين موارد در حد احتمال و گمانه‌زني اوليه بوده و هيچ چيز به شکل قطعي اعلام نشده است. اربابي با تاکيد بر اينکه علت بروز اين پديده همچنان در دست بررسي است گفت: با مشارکت محيط زيست، کارشناسان زمين‌شناسي، دانشگاه علوم پزشکي و ديگر دستگاه‌هاي مرتبط بررسي منشاء اين بو آغاز شده و البته به نظر نمي‌رسد که دوباره چنين پديده‌اي در شهرستان خاش تکرار شود.

آسياتک، برترين اپراتور حوزه ثابت کشور شد
نتايج رتبه‌بندي و انتخاب اپراتورهاي برتر سال ۹۵ در حوزه‌هاي ثابت و سيار براساس الگوي بومي‌رگولاتوري اعلام شد. محمدعلي يوسفي‌زاده مديرعامل شرکت آسياتک با اعلام اين خبر افزود: اين موفقيت در راستاي تبديل شدن اين شرکت به مطلوب‌ترين اپراتور ارايه دهنده خدمات ارتباطي به‌عنوان چشم‌انداز آسياتک تا سال 1400 به دست آمده است. وي با اشاره به تلاش مضاعف پرسنل آسياتک، ارتقاء زيرساخت‌ها، کسب و بومي‌سازي دانش و تخصص روز دنيا، جوان‌گرايي و استفاده از متخصصين داخلي به همراه به کارگيري آخرين فن‌آوري‌هاي موجود در دنيا به عنوان اصلي‌ترين دلايل کسب اين عنوان افزود: سرعت رشد و به کار گيري شاخصه‌هاي علمي‌در شرکت آسياتک به صورت چشمگيري در حال افزايش است. يوسفي‌زاده ادامه داد: ارزيابي، رتبه‌بندي و انتخاب اپراتورهاي برتر در حوزه‌هاي ثابت و سيار براي هفتمين سال پياپي توسط سازمان تنطيم مقررات و ارتباطات راديويي با مشارکت حداکثري اپراتورها و با تاکيد بر معيارهاي افزايش رضايت مشترکين، تعامل با رگولاتوري، ايجاد فضاي رقابتي سالم، قانون‌مداري، رعايت الزامات پروانه‌اي و مصوبات کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ انجام پذيرفته است. مديرعامل آسياتک افزود: نقش رگولاتوري به‌عنوان برنامه‌ريز و ناظر اصلي اين مدل، نقشي بي‌بديل و انکار نشدني است و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، با اعمال ارزيابي‌هايي تخصصي متشکل از سه معيار توانمندساز و سه معيار نتايج و ۲۱ زير شاخص، يکي از به روزترين و جامع‌ترين مدل‌هاي کاربردي در اين زمينه را ارائه و اجرا کرده است. وي گفت: کسب رتبه نخست در بخش دارندگان پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبکه ارتباطات ثابت(FCP) توسط شرکت انتقال داده‌هاي آسياتک، برگ زرين ديگري در روند رو به رشد شرکت آسياتک در سال‌هاي اخير است. روندي که به زودي با اجرايي شدن عرضه سيم کارت‌هاي ديتاي آسياتک، راه‌اندازي رسمي‌بزرگترين و امن‌ترين ديتاسنتر کشور در برج ميلاد و عرضه سهام اين شرکت در بازار بورس رسمي‌کشور و چند پروژه مهم ديگر، در بين ساير شرکت‌هاي فعال در اين حوزه، بيش از پيش نمود خواهد داشت.

افزايش مشارکت در پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع آشپزخانه، حمام ، سونا و استخر
توليدکنندگان، صتعتگران و فعالان حوزه صنايع و تجهيزات آشپزخانه حمام، سونا و استخر از جاي جاي کشورمان و ديگر کشورهاي جهان از 9 تا 12 تيرماه در محل دائمي‌نمايشگاههاي بين المللي تهران گردهم مي‌آيند و جديدترين توليدات و خدمات خود را ارائه و به نمايش مي‌گذارند. به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع و تجهيزات آشپزخانه حمام، سونا و استخر: اين دوره از نمايشگاه با استقبال شرکت‌هاي مختلف داخلي و خارجي مواجه شده است بطوري که ميزان مشارکت شرکت‌هاي داخلي 15 درصد و ميزان مشارکت شرکتهاي خارجي 12درصد نسبت به سال گذشته رشد يافته است، ضمن اينکه به علت تکميل ظرفيت نمايشگاه، امکان حضور تعدادي از شرکت‌ها و سازمان‌هاي خارجي در آن فراهم نشد.  رئيس ستاد برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع و تجهيزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر گفت: برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي يکي از مهمترين ارکان معرفي توانمندي واحدهاي توليدي، بازرگاني و خدماتي محسوب مي‌شود تا بتوانند در دوران رکود، جايگاه رقابتي خود را در بازار حفظ کرده و در عين حال مخاطبين جديد و بيشتري را براي عرضه محصولات خود پيدا کنند . فرهاد امينيان افزود : اين انگيزه و تلاش شرکت‌ها به خوبي در ميزان مشارکت آنها در پانزدهمين دوره نمايشگاه بين المللي صنايع و تجهيزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر تجلي يافته است، بطوريکه حتي در شرايط فعلي نيز آمار مشارکت شرکت‌ها و مؤسسات در نمايشگاه حاکي از رشد اين رويداد بين المللي نسبت به دوره قبلي آن است. وي اضافه کرد: تعداد شرکت‌هاي خارجي امسال به حدود 90 شرکت افزايش يافته است که اين افزايش نشان دهنده علاقمندي شرکتهاي خارجي براي حضور در بازار ايران جهت اعطاي نمايندگي و يا سرمايه گذاري در کشورمان است .  امينيان با بيان اينکه يکي از ويژگي‌هاي نمايشگاه‌هاي تخصصي برگزاري نشست‌ها و جلسات تخصصي و نيز برپايي کارگاههاي آموزشي است، افزود:شرکت‌هاي حاضر در پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع و تجهيزات آشپزخانه حمام، سونا و استخر مي‌توانند بطور رايگان از فضا و امکانات تعبيه شده براي معرفي فعاليت خود و نحوه استفاده از محصولات و خدمات خود به مخاطبين و علاقمندان استفاده کنند . رئيس ستاد برگزاري پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع و تجهيزات آشپزخانه حمام، سونا و استخر خاطرنشان کرد : با توجه به اينکه اين نمايشگاه در گروه‌هاي چهارگانه حوزه آشپزخانه‌هاي خانگي و آشپزخانه‌هاي صنعتي، حمام، سونا و استخر برگزار مي‌شود لذا مخاطبين تخصصي آنرا شرکت‌هاي ساختماني، شرکت‌هاي انبوه ساز مسکن، مجموعه‌ها و مجتمع‌هاي مسکوني و اداري، مراکز تجاري، هتلها ، بيمارستان‌ها و مجموعه‌هاي ورزشي تشکيل ميدهند . ضمن اينکه مصرف کنندگان عادي و خريداران شخصي اين محصولات نيز مخاطبين عام اين نمايشگاه خواهند بود. پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع و تجهيزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر از 9 تا 12 تير ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقمندان است .