سرنوشت ۹ ماه پنهان‌کاري محيط زيست گلستان درخصوص پلنگ معروف ایرانی؛
گروه اجتماعي: سازمان محيط زيست پس از سکوت و انتظاري طولاني، در موضعي رسمي‌زمان مرگ هيرکان، پلنگ ماده گلستان، را ۳۵ روز پس از رهاسازي اعلام کرد.
زماني که بارها توسط رسانه‌ها اعلام شده و چندين بار توسط مسئولان استاني سازمان حفاظت محيط زيست تکذيب شده بود. مرتضي فريد مديرکل دفتر ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست گفته است: اگرچه اظهارات غير واقع معاون اداره کل و عدم اعلام مرگ پلنگ به گونه‌اي که عنوان شده به منظور پيشگيري از ورود افراد سودجو در زمينه خريد و فروش گونه‌هاي حيات وحش و نگراني وي از احتمال جلوگيري از رهاسازي پلنگ نر بوده، اما بي‌توجهي افراد ذي‌ربط به ضوابط اداري از جمله عدم اطلاع به هنگام تلف شدن پلنگ با هر توجيهي که باشد، مراتب مطابق قوانين و ضوابط دستگاه‌هاي دولتي و سازمان‌ها در کميته مربوطه مورد بررسي و مورد اقدام قرار مي‌گيرد.
فريد افزود: با بررسي سامانه‌اي که سينگال‌هاي ارسالي ردياب‌هاي ماهواره‌اي توسط آن تجزيه و تحليل مي‌شد، مشخص شد هيرکان که پس از هماهنگي‌هاي اوليه و نصب ردياب ماهواره‌اي در تاريخ ۲ شهريورماه ۱۳۹۵ در پارک ملي گلستان رهاسازي شده بود تا تاريخ ۶ مهرماه ۱۳۹۵ يعني ۳۵ روز پس از رهاسازي زنده بوده و اظهارات بعدي مبني بر زنده بودن هيرکان صحيح و مطابق با واقعيت نبوده
 است.
مديرکل دفتر ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص برخي ادعاهاي مطروحه در مورد جابجايي ردياب ماهواره‌اي، اظهار کرد: اينکه عنوان شده چندين ماه ردياب در پارک ملي گلستان چرخيده، صحت ندارد و بررسي سامانه مربوطه و اطلاعات موجود در آن حاکي از آن است که ردياب از تاريخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶ برابر با ۶ مهر ۱۳۹۵ ثابت بوده و جابجايي در سامانه ثبت نشده است.
 فريد در ارتباط با برخي ادعاها مبني بر اخذ حمايت‌هاي مالي از IUCN و مراکز بين‌المللي، تصريح کرد: هيچگونه اعتباري از طرف اين مراکز به اداره کل و يا سازمان حفاظت محيط زيست اختصاص داده نشده و در بررسي‌هاي به عمل آمده نيز مستندي در اين زمينه مشاهده نشد.
 ضمن آنکه اصولاً بهره‌گيري از کمک‌هاي بين‌المللي، سازوکار و فرايند مشخص خود را داشته و اين ادعا نشان از بي‌اطلاعي از روندها است.
فريد با تأکيد بر اين موضوع که پلنگ رهاسازي شده به مدت ۳۵ روز که زمان قابل توجهي به شمار مي‌رود در طبيعت دوام آورده، موفق به شکار و تداوم زندگي خود شده و نهايتاً توسط گونه رقيب و قوي تر و احتمالاً به دليل اختلاف بر سر قلمرو از بين رفته است، تصريح کرد: اين در حالي است که با مقايسه‌اي ساده بين اين پروژه و پروژه احياء ببر که ميلياردها ريال هزينه از خريد تجهيزات تا ساخت محل نگهداري و غيره شد، نشان دهنده فاصله زياد اين دو پروژه است زيرا ببرها حتي به مرحله انتقال به سايت احداثي نيز نرسيدند. مديرکل دفتر ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه‌اماده‌سازي مکان ديگر و انتقال توله پلنگ‌ها که بر آن‌ها نام هيرکان و ورکان گذاشته شده بود، مشکلات و ملاحظات خود را داشت، گفت: اداره کل حفاظت محيط زيست گلستان از ابتدا بنا را بر عدم تحويل توليه پلنگ‌ها به باغ وحش‌ها گذاشت و گزينه رهاسازي آن‌ها را با نصب رد ياب در نظر گرفت و بنابراين با وجود مشکلات نگهداري، تلاش شد با نوع رژيم غذايي و عدم رويارويي با انسان، پلنگ‌ها را براي رهاسازي آماده كنند.
اين سخنان فريد در حالي پس از سکوتي طولاني اعلام شده که هنوز مشخص نيست سازمان محيط زيست با مديران خاطي چه برخوردي خواهد کرد. از سوي ديگر آنچه بارها در رسانه‌ها مورد تأکيد قرار گرفته نه مرگ هيرکان، که مي‌تواند اتفاقي طبيعي در حيات وحش تلقي شود، بلکه ۹ ماه پنهانکاري، دروغ و اطلاعات نادرست در سازمان حفاظت محيط زيست است. تنها دو روز پيش از اعلام مرگ هيرکان در رسانه‌ها، يکي از مديران نامبرده به صراحت گفته بود هيرکان زنده است و اطلاعات دريافتي از سلامت وي حاکي است. همچنين پس از اعلام خبر مرگ هيرکان در رسانه‌ها نيز زمان مرگ او يک بار تنها «چند روز پيش» و بار ديگر «سه ماه بعد از رهاسازي» اعلام شد و برخي مديران ديگر نيز تلاش کردند از اعتبار استاداني استفاده کنند که مشخصا اين ادعا را تکذيب کردند. اکنون بايد سازمان حفاظت محيط زيست با اين حجم از دروغ و پنهانکاري در زماني دست کم ۹ ماهه برخورد شايسته خواهد کرد يا با حمايت بي‌دليل از مديران خطاکار به الگوبرداري از اين رفتار نادرست دامن خواهد زد.

ميراث دیگری از دولت گذشته در آموزش و پرورش افشا شد؛
گروه اجتماعي: مجموعه‌اموزش و پرورش سال‌هاست كه از نبود آمار واقعي در هر زمينه به‌ويژه تعداد نيروهاي خود رنج مي‌برد.
وجود نيروهاي غيرتخصصي در بخش‌هاي تدريس و آموزش يكي از موضوعاتي است كه سال‌هاي قبل براي سيستم آموزشي كشور چالش‌هايي ايجاد كرده است. حالا آنطور كه مطرح شده يكي از موضوعاتي كه در دولت گذشته اتفاق افتاده مربوط به ورود بخشي از نيروهاي خدماتي مدارس به كادر آموزشي است، تا جايي كه روز گذشته يكي از معاونان وزارت آموزش و پرورش از آن به‌عنوان ميراث آزاردهنده به يادگار مانده از دولت دهم ياد كرد. براساس اين صحبت‌ها در حال حاضر شواهد و مداركي وجود دارد مبني بر اينكه برخي افراد به‌عنوان مستخدم استخدام شده‌اند و حالا مشغول كار معلمي‌هستند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش، استفاده از نيروهاي غيرمتخصص به‌عنوان معلم در مقطع ابتدايي را تاييد کرد و گفت: نيروهايي که فاقد صلاحيت تدريس و آموزش بودند، صرفا به دليل اينکه سواد خواندن و نوشتن داشتند، براي تدريس به کار گرفته شدند و بدتر اينکه اين افراد را به راحتي نمي‌توان از سيکل خارج کرد! رضوان حکيم‌زاده در گفتگو با ايلنا درباره ميزان تطابق رشته تحصيلي معلمانِ شاغل در اين مقطع، گفت: در حال حاضر موضوع تناسب تحصيلات معلمانِ شاغل در مقطع ابتدايي به دليل اجراي شتابزده طرح ۶- ۳ – ۳ و اضافه کردن پايه ششم، آن‌هم بدون انديشيدن تمهيدات لازم، به يک چالش تبديل شده است. وي افزود: شتابزدگي در را‌ه‌اندازي پايه ششم ابتدايي در شرايطي که کلاس‌هاي درس آماده نبود، معلمان آموزش لازم را نديده بودند و حتي برنامه درسي تدوين نشده بود، ناگهان آموزش و پرورش را در مقطع ابتدايي، با کمبود معلم روبرو کرد. در مقابل، براي جبران خسارت‌هاي وارد شده بواسطه اين اقدام عجولانه، تصميمات بدتري گرفته و اجرا شد.
حکيم‌زاده ادامه داد: بسياري از کساني که براي جبران کمبود معلم در مقطع ابتدايي آمدند، تناسب لازم را با استانداردهاي دوره ابتدايي نداشتند. از اين ميان عده‌اي دبيران مقطع متوسطه بودند که سالها در دبيرستان درس داده بودند. اين افراد از لحاظ رشته‌اي که خود تحصيل کرده و فضايي که در آن تدريس کرده بودند؛ اصلا هيچ تطابقي با مقطع ابتدايي نداشتند. معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه ما وارثِ ماترکي تلخ و آزاردهنده از يک تصميم شتابزده و غيرعلمي‌هستيم، به صراحت موضوع استفاده از نيروهاي غيرمتخصص را بعنوان معلم در اين مقطع تاييد کرد و گفت: متاسفانه نيروهايي که فاقد صلاحيت تدريس و آموزش بودند، صرفاً به دليل اينکه سواد خواندن و نوشتن داشتند، براي تدريس به کار گرفته شدند و از آن بدتر اينکه اين افراد به هر حال وارد اين سيکل شده‌اند و به راحتي نمي‌توان آنها را خارج کرد! حکيم‌زاده ادامه داد: متاسفانه با بررسي مدارک، اسناد و شواهد برايمان مسجل شده که حتي مستخدم يک مدرسه براي تدريس ابتدايي به کار گرفته شده! زياد هم دور نرويم؛ در همين منطقه ۱۸ تهران هم چنين مواردي اتفاق افتاده! متاسفانه در قبال آينده فرزندان اين کشور با اين طرح مسامحه شد!
حکيم‌زاده در ادامه، به موضوع مداخله معاونت آموزش ابتدايي در آزمون استخدامي، به‌عنوان يکي از راهکارهاي برون رفت از چالش نبود تطبيق تحصيلات معلمان اشاره کرد و گفت: به‌طور جدي در حال کار روي برنامه‌اي هستيم که براساس آن در روند استخدام نيروهاي جديد، فعالانه در ميدان باشيم. اين موضوع به اطلاع وزير محترم نيز رسيده و خوشبختانه ايشان هم به فوريت دستور همکاري ساير بخش‌هاي وزارتخانه؛ به خصوص منابع انساني را صادر کردند که دوستان نيز همکاري لازم را صورت داده‌اند. او با بيان اينکه به رسميت شناختن معاونت آموزش ابتدايي براي تعيين و تشخيص صلاحيت‌هاي علمي‌متقاضيان استخدامي‌معلمي‌در مقطع ابتدايي، يک دستاورد بزرگ محسوب مي‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه با مساعدت وزير محترم آموزش و پرورش و همچنين همکاري صميمانه دوستان در ساير بخشهاي وزارتخانه، اکنون ما در حال انتقال نقطه نظرات خود براي مصاحبه‌ها و فرآيند جذب هستيم.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: عوامل متعددي در شکل‌گيري يک آموزش با کيفيت در تمام مقاطع تحصيلي از جمله مقطع ابتدايي تاثيرگذار است؛ اما اگر قرار باشد که ما دست به انتخاب بزنيم و بگوييم آيا محيط مدرسه، تراکم کلاس، امکانات و فضا و يا معلم کدام يک مهمترين عاملِ ارتقاء کيفيت آموزش است؟ قطعاً ما معلم را انتخاب مي‌کنيم و بالطبع بيشترين سرمايه گذاري و حساسيتي که بايد بخرج بدهيم روي همين موضوع است. حکيم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌هاي ما تا اينجاي کار مثمر ثمر بوده و اين نخستين بار است که نظر آموزش و پرورش ابتدايي را براي چگونگي جذب و استخدام معلم در اين مقطع مي‌خواهند.

اين نشست با حضور دکتر ابوسعيدي معاون امور اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي کرمان و کارشناسان مربوطه و اقاي‌هاشمي‌مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان کرمان، چهارشنبه 31 خرداد برگزار شد.
در اين نشست پيرامون تفاهم نامه في مابين معاونت امور اجتماعي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان کرمان به گفتگو پرداختند و با توجه به بندهاي اين تفاهم نامه در خصوص ارائه تسهيلات بانکي به خيرين معزز و سازمان‌هاي مردم نهاد حوزه سلامت نيز توافقاتي صورت گرفت. و همچنين در خصوص همکاري در زمينه اجتماعي کردن سلامت و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با استفاده از درج پيام‌هاي سلامت از طريق ابزارهاي نوشتاري بانک به تبادل پرداختند و مديرعامل محترم بانک قرض الحسنه مهر ايران، جناب اقاي‌هاشمي‌اعلام امادگي کردند که تسهيلات لازم را در اختيار دانشگاه علوم پزشکي کرمان قرار گيرد.

سرپرست دانشگاه پيام نور استان هرمزگان خبر داد :
دکتر عبدالکريم قائدي سرپرست دانشگاه پيام نور استان هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه همکاري با مجتمع کشتي سازي بندرعباس در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش روابط عمومي‌دانشگاه پيام نور، دکتر عبدالکريم قائدي سرپرست دانشگاه پيام نور استان هرمزگان با اشاره به توليد علم در ايران گفت: ايران مقام 16 جهان و رتبه اول منطقه را بدست آورده است.دکتر قائدي در راستاي تبديل علم به ثروت در دانشگاه افزود:امسال 24 مورد از مقالات اعضاي هيات علمي‌دانشگاه پيام نور استان هرمزگان به چاپ رسيده است و ارتباط بسيار خوبي بين اعضاي هيات علمي‌دانشگاه با پارک علم و فناوري و شرکت‌هاي دانش بنيان نيز برقرار است.سرپرست دانشگاه پيام نور استان هرمزگان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه و جهت دهي به مقالات علمي‌افزود: با افزايش سرعت پيشرفت علمي‌کشور، نياز‌هاي آينده نيز برطرف خواهد شد.دکتر قائدي تصريح کرد:با همکاري پارک علم و فناوري و دانشگاه پيام نور کارگاه استارت آپ برگزار شد و بازديدي از صنايع کشتي سازي و منطقه ويژه اقتصادي جهت همکاري طرح‌هاي پژوهشي با حضور اعضاي علمي‌دانشگاه بعمل آمد که در اين زمينه نيز توافقات اوليه صورت گرفته است.وي با اشاره به جايگاه علمي‌دانشگاه پيام نور افزود:بر اساس آخرين رتبه بندي پايگاه استنادي جهان اسلام ISC رتبه اول کيفيت آموزشي کشور و جزء 10 دانشگاه برتر در حوزه پژوهش مي‌باشد.سرپرست دانشگاه پيام نور استان هرمزگان افزود: براي ارتقاي سطح پژوهشي دانشگاه به دنبال تفاهم نامه با صنايع کشتي سازي فرا ساحل ايران هستيم و شرکت‌هاي دانش بنيان و مراکز رشد و نوآوري نيز در مراکز و واحدهاي استان هرمزگان در حال فعاليت مي‌باشند.قائدي خاطر نشان کرد: برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و کار آفريني، انعقاد تفاهم نامه با سازمان کشتي سازي و برگزاري کارگاه کسب و کار در آينده در دست اقدام مي‌باشد.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع ، معادن و کشاورزي اراک گفت: اتاق بازرگاني تنها بستر مراودات را فراهم مي‌کند و مسئول بررسي عقد قراردادها نيست.
 محمدرضا جعفري با اشاره به رفت و آمد با شرکت‌ها و هيئت‌هاي خارجي اظهار داشت: اتاق بازرگاني تنها بستر را براي مراودات با کشورهاي خارجي فراهم مي‌کند و ديگر در برقراري اين ارتباط و امور دخالتي ندارد و اينکه شرکت‌ها بخواهند اطلاعات ريز را به اتاق بدهند در دنيا باب نيست.وي افزود: در واقع اين روند در دنيا باب نيست که شرکت‌ها به اتاق بگويند که مراوداتشان را با کدام کشورها آغاز کرده‌اند و يا اينکه اتاق بخواهد برود و تک تک واحدهاي اقتصادي را بررسي کند که چه اتفاقي در آنها افتاده يا اينکه آيا قراردادي منعقد شده يا نه و تنها کار اتاق بازرگاني فراهم کردن بسترهاي تعامل است.رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي اراک تصريح کرد: اتاق‌ها با اطلاع‌رساني نمايشگاه‌هاي مختلف، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و غيره بستر تعامل با شرکت‌هاي خارجي را فراهم کرده و سبب حرکت واحدهاي کوچک و متوسط مي‌شوند به طوري که اين واحدها با شرکت‌هاي خارجي قرارداد مي‌بندند، مواد اوليه وارد مي‌کنند و صادرات خود را برقرار مي‌کنند.جعفري بيان کرد: در اين استان دو هزار واحد صنعتي وجود دارد، اتاق بازرگاني اطلاعات را براي اين واحدها، حداقل اعضاي خود ايجاد کرده و اطلاعات کشورهاي هدف هم صادراتي و هم مصرف‌کننده را دراختيار اين واحدها قرار مي‌دهد و در حال حاضر اين واحدها با بسياري از اين کشورها کار مي‌کنند.وي ادامه داد: بخش عمده اطلاعات به‌ويژه ميزان صادرات و رونق در توليد واحدهاي ما در اختيار بخش دولتي است و بخش خصوصي مقوله اطلاعات ندارد، اطلاعات واردات و صادرات بيشتر دراختيار سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک است.رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي اراک عنوان کرد: به هرحال فضاي اقتصاد خارجي بهتر و مراودات آسان‌تر شده ولي هنوز مشکلات زيادي داريم که بايد برطرف کنيم.

توليد بالغ بر750هزار ماهي زينتي دريايي و توليد چهارگونه از دلقک ماهيان براي اولين بار در هرمزگان به همت بخش خصوصي و حمايت شيلات هرمزگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي‌شيلات هرمزگان،عبدالرسول دريايي با بيان اينکه توسعه توليد ماهيان زينتي گامي‌موثر در راستاي اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال است گفت: با تکثير وتوليد اين ماهيان در استان فشار بسياري از روي ذخيره طبيعي اين گونه‌ها در آبهاي خليج فارس برداشته مي‌شود .وي با اشاره به توليد بالغ بر750هزار عدد بچه ماهي زينتي درهرمزگان کفت:اين ميزان توليد و همچنين توليدچهارگونه از دلقک ماهيان براي اولين بار در هرمزگان به همت جوانان و کارشناسان شيلاتي بومي‌استان صورت گرفته است.دريايي افزود: اين توليدات از ماهيان زينتي در استان به سرتاسر کشور به ويژه استان‌هاي تهران،فارس،اصفهان و ...ارسال ميگرد.توليدچهارگونه از دلقک ماهيان براي اولين بار در هرمزگان با اشاره به نقش اين صنعت در خود باوري و اشتغال زايي جوانان گفت: خوشبختانه اين ميزان از فعاليت‌ها بالغ بر 50 نفر اشتغال زايي مستقيم ايجاد کرده است.

مديرعامل شرکت گاز استان گلستان از برخورداري بيش از 78 درصدي واحدهاي صنعتي استان از نعمت گاز طبيعي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي‌ ، مهندس صفرعلي جمال ليواني درگفتگو با پايگاه اطلاع رساني شرکت در اين باره گفت: با همت وتلاش مجموعه کارکنان گازگلستان اين شرکت تاکنون توانسته است 1550 واحد صنعتي و همچنين 64 جايگاه CNG را از اين انرژي پاک برخوردار نمايد.وي يادآور شد درحال حاضر در استان گلستان افزون بر 78 درصد واحدهاي صنعتي از سوخت گاز طبيعي استفاده مي‌نمايند.مهندس جمال ليواني در ادامه افزود: با توجه به سياست گذاري دولت درخصوص جايگزيني گازطبيعي با سوختهاي فسيلي خوشبختانه روند گازرساني به اين واحدها همچنان در دست برنامه ريزي و اجرا مي‌باشد .وي اظهار اميدواري کرد:در سال جديد نيز که توسط رهبرفرزانه به سال اقتصاد مقاومتي ،توليد و اشتغال نام گذاري شده است اين شرکت همراه با ساير دستگاههاي اجرايي ، رسالت خود را در اين زمينه به خوبي انجام خواهد داد و با تسريع در روند گازرساني به شهرکها و واحدهاي صنعتي ضمن کمک به توليد و چرخه اقتصادي کشور در زمينه ايجاد اشتغال نيز به نحو مطلوبي سهيم خواهد شد. وي در خصوص اهداف گازرساني به بخش صنعتي استان گفت: هدف از گازرساني به پروژه‌هاي صنعتي، تقويت بخش صنعت ، افزايش بهره وري ،رونق اقتصادي ، رشد صنعتي و ارتقاي جايگاه صنعتي استان گلستان مي‌باشد.مدير عامل گازگلستان درخاتمه اظهارداشت:گازطبيعي ضمن اينکه سهم بالايي درتامين انرژي مورد نياز واحد‌هاي صنعتي دارد نقش بسيارمهمي‌نيزدرکاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي داشته ونقطه عطفي درشكوفائي اقتصاد کشورو بستر مناسبي براي افزايش توليد و سرمايه بوجود خواهد آورد.
مديرکل آموزش وپرورش استان مرکزي چهار شاخصه مهم هدايت تحصيلي را شرح داد :
مديرکل آموزش و پرورش استان مرکزي گفت: سال گذشته 67 درصد دانش آموزان اين استان در رشته نظري و 33 درصد در رشته فني و حرفه به‌اموزش اشتغال داشتند که بر اساس پيش بيني‌هاي انجام شده در برنامه پنجم و ششم توسعه سهم اين استان در حوزه رشته‌هاي فني و حرفه اي و کار و دانش پايين تر از سطح کشور است.
به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي‌آموزش و پرورش استان مرکزي شهريار فولادوند در دويست و سي امين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان افزود: رشته تجربي با 46 و 43 درصد دانش آموزان استان در اين رشته رتبه نخست را در سطح استان مرکزي به خود اختصاص داده است. وي استعداد، علايق، ظرفيت‌ها و محدوديت‌هاي منطقه و نياز جامعه به شغل را چهار شاخصه مهم هدايت تحصيلي عنوان کرد.فولادوند ادامه داد: يکصد امتياز براي دانش آموزان در پايه نهم براي هدايت تحصيلي پيش بيني شده است که 30 امتياز آن بر اساس آزمون‌هاي مشاوره اي، 10 امتياز خود دانش آموزان، 10 امتياز نظر دبيران و بر اساس عملکرد تحصيلي، پنج امتياز نظر والدين، 10 امتياز نظر مشاوره‌ها و 35 امتياز عملکرد تحصيلي دانش آموزان انجام مي‌شود.
مديرکل آموزش و پرورش استان مرکزي، از ايجاد 10 رشته تحصيلي جديد در هنرستان‌هاي اين استان در سال تحصيلي آينده خبر داد و گفت: ايجاد اين رشته‌ها با هدف افزايش سهم رشته فني و حرفه اي در هدايت تحصيلي دانش آموزان صورت مي‌گيرد.فولادوند گفت: فرهنگ سازي توسط صدا و سيما و رسانه‌ها، همکاري ساير نهادها با برگزاري دوه‌هاي توجيهي براي جامعه هدف، روز آمد کردن تجهيزات هنرستاني نيز از جمله الزامات هدايت تحصيلي دانش آموزان محسوب مي‌شود.

توافق اعضاي شوراي پنجم براي عدم قبول شغل‌هاي ديگر
عضو منتخب شوراي شهر پنجم از توافق جمعي اعضاء براي نپذيرفتن مشاغل ديگر همزمان با کار در شورا خبر داد. زهرا صدراعظم نوري در گفتگو با ايسنا، با بيان اين‌ که در جلسه اخير اعضاي منتخب شوراي شهر پنجم يک توافق جمعي ايجاد شد، گفت: به پاس احترام به راي مردم و امانتداري در مسووليتي که برعهده ما گذاشته شده است و با تاکيد بر پايبندي به ميثاق نامه شوراي عالي سياست گذاري که اين انتخاب انجام شد. وي با بيان اين که براساس اين توافق 21 نفره اعضاي دوره پنجم شوراي اسلامي‌شهر تهران، ري و تجريش متعهد شدند در طول چهار سال نمايندگي مردم در اين شورا هيچ گونه مسووليتي که قابل جمع با عضويت در شورا نباشد را برعهده نخواهند گرفت.

کاخ ثابت پاسال در فهرست ميراث ملي ثبت شد
مراتب ثبت ملي خانه ثابت (معروف به کاخ ثابت‌پاسال) در نامه‌اي از سوي معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به استاندار تهران ابلاغ شد. به گزارش خبرآنلاين؛ کاخ ثابت پاسال بعد از چند سال اختلاف نظر ميان چند دستگاه مختلف از جمله سازمان ميراث فرهنگي، بنياد مستضعفان، شوراي شهر و شهرداري بر سر تخريب اين کاخ و ساخت و ساز در زمين آن اين بناي مهم معماري ثبت ملي شد و در فهرست ميراث ملي ايران قرار گرفت. در نامه‌اي که روز گذشته چهارشنبه 31 خرداد از سوي زهرا احمدي‌پور معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به سيدحسين‌هاشمي‌استاندار تهران ارسال شد، مراتب ثبت اين اثر تاريخي به او ابلاغ شده است.

افزايش روند مهاجرت به كلانشهرها در کشور
رييس کميته‌امداد امام خميني(ره) با بيان آنکه در حال حاضر شاهد افزايش مهاجرت از شهرهاي کوچک به شهرهاي بزرگ هستيم و اين موضوع را از مراجعات مهاجران به دفاتر کميته‌امداد در شهرهاي بزرگ متوجه مي‌شويم؛ نسبت به ايجاد حاشيه‌هاي جديد در اطراف شهرهاي بزرگ هشدار داد. پرويز فتاح در گفتگو با ايسنا، درخصوص تشکيل حاشيه‌هاي جديد در اطراف شهرهاي بزرگ گفت: از گوشه و کنار مي‌شنويم که در اطراف شهرهاي بزرگ حاشيه‌هايي جديد در حال شکل‌گيري هستند؛ اين در حالي است که مراجعات مددجويان غيربومي‌که از نظر گويش و ظاهر، شباهتي به مردم شهرهاي بزرگ ندارند، به دفاتر کميته‌امداد در کلانشهرها نشان دهنده افزايش روند مهاجرت در کشور است. وي افزود: اين مسئله بايد تلنگري به همه مسئولان کشور باشد و بايد مراقب باشيم روند حاشيه‌نشيني در کشور افزايش پيدا نکند زيرا همين 11 ميليون نفر حاشيه‌نشين فعلي کشور نيز بار بسيار سنگيني براي کشور هستند و بايد مواظب باشيم اين بار سنگين‌تر نشود.


ايران؛ ميزبان دوازدهمين کنگره اتحاديه پستي آسيا و اقيانوسيه
 دوازدهمين کنگره اتحاديه پستي آسيا و اقيانوسيه (APPU ) دوازدهم لغايت شانزدهم تيرماه سال جاري با حضور 25 کشور، به ميزباني شرکت ملي پست جمهوري اسلامي‌ايران برگزار مي‌شود. مهندس مهري معاون وزير ، رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت ملي پست در جمع اصحاب رسانه با بيان اين که اتحاديه پستي جهاني (UPU) در سال 1874 با حضور 22 کشور تشکيل شد افزود: ايران پس از سه سال به عضويت اين اتحاديه که در حال حاضر 192 کشور عضو آن هستند در آمد. وي کنگره را بالاترين مرجع تصميم گيري اتحاديه پستي جهاني برشمرد و گفت: تاکنون 26 کنگره برگزار شده است که آخرين آن در سال 2016 در استانبول ترکيه برگزار شد که مهم‌ترين دستاورد آن عضويت ايران در شوراي راهبري (CA) پس از 12 سال بود. وي گفت در حال حاضر 32 كشور در اين اتحاديه عضويت هستند. مهندس مهري درخصوص نقش اتحاديه پستي آسيا و اقيانوسيه (APPU)اظهار داشت: اين اتحاديه بزرگ‌ترين اتحاديه منطقه ‏اي در سطح آسيا و اقيانوسيه و مهم‌ترين مجمع تصميم ‏گيري درخصوص توسعه و بهبود امور پستي در منطقه است . رييس هيات مديره کنگره را نهاد عالي اتحاديه خواند و خاطرنشان کرد: کنگره از نمايندگان كشورهاي عضو تشكيل مي‌شود که هر چهار سال يک بار با حضور تمامي‌اعضاي اين اتحاديه برگزار مي‌‏گردد و در هر کنگره به مسائل و موضوعات راهبردي اتحاديه پرداخته شده و كميته ‏هاي مختلف آن تشكيل جلسه مي‌دهند. رييس هيات مديره با بيان اين که تاکنون 150 نفر براي شرکت در اين کنگره ثبت نام نموده‌اند افزود: اين کنگره در سطح وزرا، معاونين وزير، مديران عامل و سفراي برخي کشورها برگزار خواهد شد و دبير کل اتحاديه پستي جهاني، معاون وي و همچنين رييس شوراي راهبري اتحاديه نيز حضور خواهند يافت.  مديرعامل افزود: براساس هماهنگي‌هاي به عمل آمده کنگره 2017 اتحاديه پستي آسيا و اقيانوسيه با هدف تبيين و بررسي سياست‌هاي منطقه اي در حوزه پستي و تبادل تجربيات و توسعه همکاري‌هاي بين المللي به ميزباني کشورمان، طي روزهاي 12 لغايت 16 تيرماه سال جاري در هتل المپيک تهران برگزار مي‌شود. وي با اشاره به اين که رياست کنگره 2017 برعهده ايران است و به دنبال برگزاري اين کنگره ، جمهوري اسلامي‌ايران رياست شوراي اجرايي را به‌ مدت 4 سال تا کنگره آتي که در کشور تايلند برگزار مي‌شود بر عهده خواهد گرفت اظهار اميدواري کرد: پست ايران با ميزباني بهينه اين اجلاس بتواند زمينه لازم براي توسعه همکاري‌هاي پستي ميان کشورهاي عضو و ايجاد فضاي هم‌انديشي و تعامل ميان متخصصان پستي در سطح منطقه را فراهم آورد و نام کشورمان در عرصه پستي بار ديگر خوش بدرخشد.

برگزاري جلسه کميسيون راهبري توسعه مديريت در شرکت آب منطقه اي هرمزگان
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب منطقه اي هرمزگان ، سومين جلسه کميسيون راهبري توسعه مديريت شرکت آب منطقه اي هرمزگان با حضور مديرعامل ، معاونين و ساير اعضاي اين کميسيون با دستورکار بررسي برنامه عملياتي شرکت در سال 96 برگزار شد. مديرعامل آب منطقه اي هرمزگان در اين جلسه با اشاره به نتيجه و گزارش ارزيابي و ارتقاي جايگاه شرکت ، برنامه ريزي صحيح و اجراي آن را عامل مهم رشد جايگاه و اثر بخشي عملکرد برشمرد.وي در ادامه ضمن تشکر از تلاش و همت کليه همکاران اين شرکت جهت دستيابي به جايگاه مطلوب در ارزيابي و بيان اهميت حفظ و ارتقاي جايگاه ، خواستار تهيه برنامه‌هاي عملياتي توسط کليه واحدهاي شرکت شد.درپايان اين جلسه در خصوص موارد مربوط به شرکت ، بحث و چالش‌ها و مشکلات مسائل مربوط به حوزه‌هاي مختلف بررسي شد.