سرپرست معاونت مالي وزارت ورزش از رايزني‌هاي انجام شده با دولت براي اختصاص ۱۰ ميليارد تومان به فدراسيون فوتبال جهت آماده‌سازي تيم ملي براي جام جهاني خبر داد.
به نقل از مهر، فوتبال هميشه در زمره فدراسيون‌هايي بوده که به واسطه موقعيتش و حساسيت بيشتري که نسبت به عملکرد ملي پوشان اين رشته در ميادين مختلف وجود دارد، بيشترين دريافتي را از وزارت ورزش داشته است. به خصوص امسال که رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني و بعد از آن آماده سازي براي حضور در اين رويداد در برنامه فدراسيون بود، وزارت ورزش بودجه قابل توجهي را به فوتبال اختصاص داد.
گفته مي‌شود سهم فدراسيون فوتبال از بودجه سال ۹۶ وزارت ورزش، ۱۵ ميليارد تومان است که تا به‌امروز بخشي از آن همزمان با تخصيص بودجه به ديگر فدراسيون‌ها، در اختيار مديران اين رشته قرار داده شده است. اما با توجه به صعود تيم ملي به جام جهاني که خيلي هم مقتدرانه انجام شد و همين مسئله انتظارات را بابت عملکرد اين تيم بالاتر برده است، سوالات زيادي مطرح است پيرامون مسائل مالي و اينکه «فدراسيون فوتبال به خاطر تيم ملي و آماده سازي آن براي جام جهاني از چه حمايت‌هاي مالي ويژه اي برخوردار خواهد شد؟» و اينکه «آيا وزارت ورزش با توجه به حساسيت ماه‌هاي پيش روي فوتبال، به لحاظ مالي و به خصوص در بحث تيم ملي و حقوق کي روش، کمکي به فدراسيون خواهد داشت؟»
سيد علي آقازاده، سرپرست معاونت مالي وزارت ورزش براي پاسخ به آن از رايزني‌هاي انجام شده براي حمايت مالي ويژه دولت خبر داد. وي همچنين ضمن تشکر از همه مديران فدراسيون، اعضاي کادر فني و ملي پوشان که با همت و درايت اين صعود را موجب شدند و اينکه وزير ورزش هم در مدت زمان کم حضورش در راس ورزش، آرامش مناسب و سازنده اي را در بدنه ورزش ايجاد کرده، تاکيد کرد که «در رابطه با قرارداد کي روش و حق و حقوق آن، هيچ مسئوليتي متوجه وزارتخانه نيست.»
براي فوتبال برنامه‌اي نداريد؟ قرار نيست به خاطر صعود تيم ملي به جام جهاني، کمک مالي ويژه‌اي به اين فدراسيون شود؟
- فدراسيون فوتبال بابت حضور در ترکيب تيم‌هاي حاضر در جام جهاني، مبلغي را از فيفا دريافت مي‌کند که قابل توجه هم است. مديريت فدراسيون بايد براي استفاده از اين رقم مديريت لازم را داشته باشد تا از آن بتواند به خصوص براي آماده سازي تيم ملي به بهترين شکل استفاده کند. به هر حال تيم ملي به عنوان دومين تيم صعود کرد و از حالا بايد تدارکات لازم در نظر گرفته شود تا تيم ملي با آمادگي بالا در مسابقات شرکت کند. براي اين منظور بايد به هزينه‌ها توجه زيادي داشت و به گونه اي مديريت شود که تا يک سال آينده و تا پيش از حضور درجام جهاني، بتوان تمام برنامه‌هاي لازم را اجرا کرد. وزارت ورزش هم به نوبه خود کمک لازم را در اين زمينه خواهد داشت.
يعني قرار است وزارت ورزش حمايت مالي ويژه‌اي از فدراسيون فوتبال بابت آماده‌سازي تيم ملي براي جام جهاني داشته باشد؟
- وزارت ورزش براي سال۹۶ و با توجه به حساسيت رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني، بودجه فدراسيون فوتبال را نسبت به سال گذشته خيلي بيشتر بالا برد. فدراسيون فوتبال تا به‌امروز همچون فدراسيون‌هاي ديگر، طي دو مرحله از محل بودجه سال ۹۶ بودجه دريافت کرده است. مجموع بودجه اي که طي اين دو مرحله در اختيار فدراسيون فوتبال گذاشته شده، ۵/۵ ميليارد تومان شده است که سه برابر بودجه تخصيصي به فوتبال در مدت زمان مشابه سال قبل مي‌شود. فوتبال سال گذشته در دو ماه نخست سال يک و نيم ميليارد دريافت کرده بود. همين مسئله عزم جدي وزارت ورزش را براي حمايت از فوتبال نشان مي‌دهد.