واگذاري ۱۲۱ بناي تاريخي به بخش خصوصي
معاون وزير راه و شهرسازي از خريد و واگذاري بالغ‌بر ۱۲۱ ساختمان تاريخي در حال تخريب در کشور به بخش خصوصي خبر داد و گفت: بافت شهري بروجرد نمونه‌اي بي‌بديل از تمدن ايران‌شهري است و بروجرد مي‌تواند به‌عنوان نخستين شهر اجراي الگوي بازسازي بافت‌هاي ناکارآمد قرار گيرد.
به گزارش تسنيم معاون وزير راه در سفر يک روزه خود به بروجرد از خريد و واگذاري بالغ‌بر ۱۲۱ ساختمان تاريخي در حال تخريب در کشور به بخش خصوصي خبر داد و افزود: اين ساختمان‌ها پس از مرمت براي بهره‌برداري به بخش خصوصي واگذارشده و اين آمادگي وجود دارد که در شهرستان بروجرد نيز ساختمان‌هاي تاريخي با هماهنگي با مالکان خريداري‌شده و پس از مرمت با حفظ همان کاربري در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد.

خرسندي ايرباس از تفاهمنامه با ايران ايرتور
«فابريس برژيه» مدير عامل شرکت ايرباس از امضاي تفاهمنامه خريد 45 هواپيما از سوي شرکت ايران ايرتور و افزوده شدن اين شرکت ايراني به جمع مشتريان ايرباس ابراز خرسندي کرد وگفت اميدوار به همکاري بلندمدت است.پايگاه اينترنتي ايرباس در اين مورد نوشت: شرکت هواپيمايي ايران ايرتور مستقر در تهران با امضاي تفاهمنامه خريد45 فروند در نمايشگاه هوايي پاريس به جديدترين مشتري هواپيماي خانواده A320neo تبديل شده است.اين شرکت هواپيمايي که 45 سال از تاسيس آن مي‌گذرد اکنون به فهرست مشتريان جديد ايرباس افزوده شده است. ايران اير تور که سرويس‌هاي برنامه ريزي شده به بازارهاي داخلي و بين المللي ارائه مي‌دهد از اين هواپيماي جديد براي مدرنيزه کردن ناوگان و گسترش عمليات خود در بازارهاي داخلي و بين المللي استفاده خواهد کرد.

پرواز مستقيم هواپيمايي ماهان به اسپانيا
پرواز مستقيم هواپيمايي ماهان به اسپانيا بين شهرهاي تهران و بارسلون آغاز شد.به گزارش ايرنا از روابط عمومي‌هواپيمايي ماهان، با هدف گسترش شبکه پروازي بين المللي، اسپانيا به مقاصد جديد ماهان در اروپا افزوده شده است.بر اين اساس، اولين پرواز مستقيم تهران-بارسلون-تهران هواپيمايي ماهان در ساعت 6 و 55 دقيقه صبح، فرودگاه‌امام خميني (ره) را به مقصد بارسلون ترک کرد که طبق برنامه ساعت 9 و 45 دقيقه به وقت محلي در فرودگاه شهر بارسلون به زمين نشست.پروازهاي تهران- بارسلون- تهران هواپيمايي ماهان به صورت 2 پرواز هفتگي در روزهاي يکشنبه و پنجشنبه با هواپيماي مدرن ايرباس A340 انجام خواهد
 شد.
به دلیل افزایش قیمت و نیاز به نقدینگی صورت گرفته است؛
پروژه مسکن مهر از آن دست پروژه‌هايي است که حاشيه آن بر متن غلبه پيدا کرده است و سال‌ها و ماه‌هاي زيادي است که سوژه رسانه‌ها و خبرنگاران و صنعت ساختمان کشور و مردم شده است.
اين پروژه ابتدا اميدواري‌هايي را براي رفع مشکل مسکن مردم زنده کرد و حتي در همان اوايل اجرايي شدن آن تعدادي را هم صاحب خانه کرد اما پس از مدتي و بنا به دلايلي نظير باز شدن پاي سودجويان، ورود سرمايه‌هاي سرگردان، افزايش تورم، رکود اقتصادي، گراني مصالح و بسياري عوامل ديگر ازمسير خود منحرف و به يک معضل جدي براي مردم، مسئولان و صنعت ساخت و ساز تبديل شد، تا آنجا که هر از گاهي چند تجمعات اعتراض آميزي از سوي متقاضيان و مشترکان مسکن مهر در برابر مراکز تصميم گيري کشور برپا مي‌شود. آخرين خبري که در اين زمينه در فضاي رسانه اي کشور منتشر شده است مربوط به انتخاب هيئت مديره جديد انجمن انبوه سازان تهران و انتخاب احمد خرم به عنوان رييس اين انجمن است. به همين بهانه خبرگزاري تسنيم اقدام به تهيه مطلبي نموده و طي آن به نقل قولي از حسن محتشم رييس سابق انجمن انبوه سازان تهران اشاره کرده است؛ آنجا که وي گفته بود: « براي اتمام واحدهاي مسکن مهر پرديس 400 ميليارد تومان پول نياز است، پيشرفت 10 هزار واحد مسکن مهر انبوه‌سازان 70 درصد است که در صورت تزريق نقدينگي تا شهريور يا بهمن امسال به اتمام مي‌رسد»
و در پايان تاکيد کرده است که هيئت مديره جديد از طريق مقتضي تکميل و تحويل اين تعداد واحد مسکن مهر را در دستور کار خود قرار دهد.
رويه اعضاي جديد انبوه سازان چه گونه خواهد بود؟
به گزارش تسنيم، درحالي اعضاي جديد هيئت مديره انجمن‌ انبوه‌سازان تهران انتخاب شده‌اند که درخواست افزايش قيمت خارج از چارچوب‌‌ها باعث شده ۱۰ هزار مسکن مهر پرديس با پيشرفت ۷۰ درصدي متوقف شود،آيا اعضاي جديد رويه رييس و اعضاي قبلي در قفل کردن اين واحدها را ادامه مي‌دهند.
انجمن‌ انبوه‌سازان استان تهران در فازهاي 5 و 9 جديد 10 هزار واحد مسکن مهر را در دست اجرا دارد. پيشرفت فيزيکي اين پروژه‌ها بنا به گفته رييس سابق انجمن انبوه‌سازان تهران حدود 70 درصد است. پروژه‌هايي که بايد از سال 92 روند تحويل آنها آغاز مي‌شد اما به دلايلي از جمله درخواست‌هاي متعدد براي افزايش قيمت ساخت در حال حاضر متوقف شده است.
محتشم رييس قبلي انجمن انبوه‌سازان استان تهران و عضو علي‌البدل کنوني اين انجمن فروردين ماه‌امسال در اين‌باره به تسنيم گفته بود: «براي اتمام واحدهاي مسکن مهر پرديس 400 ميليارد تومان پول نياز است، گفته بود: پيشرفت 10 هزار واحد مسکن مهر انبوه‌سازان 70 درصد است که در صورت تزريق نقدينگي تا شهريور يا بهمن امسال به اتمام مي‌رسد.»
طي ماه‌هاي اخير در شهر پرديس افتتاح‌هاي متعددي در فازهاي 11، 8 (دره بهشت) و حتي فاز فراموش شده 9 قديم صورت گرفته و واحدهايي نيز به متقاضيان مسکن مهر تحويل شده، اما بر خلاف مفاد پيش‌قراردادهاي طرح مهر انبوه‌سازان در فاز 9 جديد و 5 انجمن انبوه سازان هنوز نتوانسته‌اند يک واحد را تکميل و تحويل دهند. بهانه اين انجمن نيز که بارها مطرح شده افزايش قيمت نهاده‌هاي ساختماني و البته مسائل و مشکلات بلندمرتبه‌سازي بوده است. روساي قبلي اين انجمن دستورالعمل‌هاي سه گانه افزايش مسکن مهر را کافي ندانسته و خواستار افزايش قيمت بالاتر از رقم اين دستورالعمل‌ها (حدود 110 هزار تومان برا هر مترمربع) شده‌اند.
در روزها و ماه‌هايي که انبوه‌سازان دربدر افزايش قيمت بودند حتي آن زماني که در حال ساخت و ساز واحدها بودند، شرکت ترکيه‌اي کوزو با همان مبالغ مندرج در قرارداد واحدهاي مسکن مهر را در قالب برج‌هاي بلند مرتبه در موعد مقرر ساخت بدون آن‌که درخواست افزايش قيمتي داشته باشد.
موضوع درخواست افزايش قيمت ساخت واحدهاي مسکن مهر انبوه‌سازان استان تهران تاکنون با مقاومت شرکت‌ عمران شهرهاي جديد ايران مواجه شده است. مديرعامل اين شرکت در اين‌باره به تسنيم گفت:‌ متاسفانه انبوه‌سازان برخلاف مفاد قراردادهاي مسکن مهر درخواست افزايش قيمت دارند که اين زياده‌خواهي است.
محسن نريمان افزود:‌ براي حل مشکل موجود جلسات متعددي با انبوه‌سازان برگزار شده و به دنبال حل اين مسئله هستيم.
وي تاکيد کرد: در حال حاضر ساخت 10 هزار مسکن مهر پرديس قفل شده
است.
به گزارش تسنيم، چند روز پيش انتخابات ششمين دوره هيئت مديره انجمن‌ انبوه‌سازان استان تهران برگزار شد که در آن احمد خرم بيشترين راي را به خود اختصاص داد. نکته
جالب توجه در اين انتخابات خروج محتشم از فهرست اعضاي اصلي اين انجمن است، وي به عنوان اولين عضو علي‌البدل انتخاب شده است. گذشته از اين انتخابات معنادار، رييس و اعضاي جديد بايد هر چه زودتر نسبت به تکميل و تحويل واحدهاي مسکن مهر اقدام کنند. 10 هزار متقاضي اين طرح چند سالي است که منتظر دريافت واحد خود هستند، انتظاري که با درخواست‌ افزايش قيمت مشخص نيست چه زماني به پايان خود مي‌رسد.

مديرکل راه و شهرسازي خراسان جنوبي با اعلام اينکه تعهد استان در بخش ساخت مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بوده است، گفت: از ابتداي دولت يازدهم ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکوني تکميل و تحويل متقاضيان شد در حالي که قبل از اين دولت فقط ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر احداث و تحويل شده بود که رشد ۱۹۹ درصدي را نشان مي‌دهد.
مهدي جعفري افزود: در اجراي رهنمودهاي مقام معظم رهبري، دولت يازدهم با استفاده مطلوب از منابع موجود در سياست کاري خود و با وجود کمبودهاي زياد، عملکرد خوبي در اين استان مرزي داشته است.
وي گفت: از جمله اقداماتي که با پيگيري‌هاي استاندار خراسان جنوبي در جهت تکميل و اتمام مسکن مهر استان انجام شد مي‌توان به اختصاص ۴۰ ميليارد تومان اسناد خزانه اسلامي‌براي پرداخت به پيمانکاران راه و شهرسازي و همچنين اختصاص ۶ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان کمک نقدي و غيرنقدي براي اجراي پروژه فاضلاب مسکن مهر در مهرشهر بيرجند اشاره کرد.
جعفري گفت: از ديگر تلاش دولت يازدهم در خراسان جنوبي مي‌توان به بهره‌برداري از سه پروژه اداري، فرهنگي و بهداشتي در ۶ ماه اخير اشاره کرد که شامل بيمارستان ۱۴۶ تختخوابي و مجتمع فرهنگي و هنري در شهرستان فردوس و ساختمان اداره ثبت‌احوال عشق‌آباد شهرستان طبس است.
مديرعامل ‌شرکت هواپيمايي قشم با اشاره به يادداشت‌تفاهم اين ايرلاين با کمپاني بوئينگ براي خريد ۱۰ فروند بوئينگ ۷۳۷ MAX، از هدفگذاري خريد ۵ فروند بوئينگ جوان ۸۰۰-۷۳۷ خبر داد و گفت: قرارداد نهايي تا اواسط مرداد امسال امضاء مي‌شود.
محمود شکرآبي مديرعامل شرکت هواپيمايي قشم، اظهار داشت: به تازگي به دعوت رسمي‌دبير کل ياتا به عنوان تنها ايرلاين ايراني غير عضو در هفتاد و سومين اجلاس سالانه جهاني ياتا معروف به AGM که در شهر کانکون مکزيک برگزار شد، شرکت کرد‌يم.
مديرعامل شرکت هواپيمايي قشم ادامه داد: در اين اجلاس فرصتي پيش آمد تا با مديران ارشد کارخانه‌هاي بزرگ و مطرح سازنده هواپيما در جهان نظير بوئينگ، ايرباس و چند کمپاني معتبر ديگر جلساتي برگزار کنيم و مذاکراتي جدي داشته باشيم.
شکرآبي اضافه کرد: در اين ميان شرکت هواپيما‌سازي‌ بوئينگ براي فروش هواپيما به قشم‌اير اعلام آمادگي کرد و در ادامه جلسات ديگري نيز در تهران با حضور مديران ارشد اين شرکت هواپيماساز از جمله قائم مقام مديرعامل شرکت بوئينگ در منطقه آفريقا و آسياي غربي، مدير فروش خاورميانه، روسيه و آسياي مرکزي شرکت بوئينگ و مدير منطقه‌اي و امور قراردادهاي اين شرکت در خاورميانه روسيه و آسياي مرکزي برگزار شد که به توافقات مطلوبي دست يافتيم.
عضو هيئت مديره شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران با اشاره به برگزاري نشست ۵ جانبه ميان روساي راه‌آهن‌ کشورهاي ايران، آذربايجان، گرجستان، اوکراين و لهستان در آذربايجان گفت: اين جلسه با هدف تعريف کريدوري حمل‌و‌نقل ترکيبي به نام جنوب- غرب و بررسي حمل بار از جنوب شرق آسيا، هندوستان، کشورهاي حاشيه خليج فارس و پاکستان به اروپا و بالعکس برگزار شد.
حسين عاشوري از برگزاري جلسه‌اي با حضور روساي راه‌آهن‌هاي ايران، آذربايجان، گرجستان، اوکراين و لهستان در شهر باکو آرذبايجان با هدف تعريف کريدوري تحت عنوان کريدور جنوب به غرب خبر داد و گفت: هدف از برگزاري جلسه، تعريف اين کريدور و بررسي حمل بار از جنوب شرق آسيا، هندوستان، کشورهاي حاشيه خليج فارس و پاکستان به اروپا و بالعکس بود.
وي افزود: طبق نتايج بررسي در اين جلسه، قرار شد راه‌آهن‌هاي ۵ کشور به صورت حمل‌ونقل ترکيبي زمينه جابجايي بار در قالب اين کريدور از خليج فارس به درياي سياه و سپس به اروپا فراهم شود. رئيس کميته ترانزيت شرکت راه‌آهن ايران بيان داشت: در اين اجلاس مسير دقيق مشخص شد که عبارت است از؛ بمبئي هند-بندرعباس ايران- آستاراي آذربايجان- بندر باتومي‌و پوتي در گرجستان- بندر اوکراين- لهستان( به صورت ريلي) که از آنجا بار به داخل اروپا توزيع مي‌شود.عضو هيئت مديره شرکت راه‌آهن با اشاره به تاسيس سازمان اين کريدور نيز گفت: طبق توافق ميان اعضا، سازمان اين کريدور ظرف يک ماه آينده با پيشنهادي که قرار است از سوي راه‌آهن آذربايجان مطرح شود مورد بررسي قرار گيرد و تصميم نهايي در مورد آن اتخاذ شود. همچنين قرار شد دفتر کارگروه اين کريدور نيز در تهران تشکيل شود تا در زمينه‌هاي تحليل و بررسي جذب و رفع موانع و مشکلات حمل بار در اين مسير فعاليت کند.به گفته عاشوري سامانه اينترنتي کريدور جنوب-غرب توسط راه‌آهن آذربايجان طراحي خواهد شد. وي خاطرنشان کرد: جلسه‌اي در سطح راه‌آهن‌هاي کشورهاي عضو ظرف سه ماه آينده به منظور پيگيري اقدامات انجام شده در راستاي پيگيري اقدامات انجام شده براي راه‌اندازي اين کريدور برگزار خواهد شد.
رئيس کميته ترانزيت شرکت راه‌آهن با اشاره به ارائه تعرفه‌هاي پيشنهادي کشورها در جلسه مذکور تصريح کرد: قرار شد ظرف يک ماه آينده نرخ تعرفه و جدول زماني سير بار که توسط کارگروه تهيه مي‌شود نهايي گردد و سپس در اختيار صاحبان بار و شرکت‌هاي فورواردر قرار گيرد تا در آينده راه‌اندازي قطار آزمايشي براي سير در کريدور تصميم نهايي اتخاذ شود.‌
وزير راه و شهرسازي در سفر به کشور فرانسه و سخنراني در جمع اعضاي انجمن و کارفرمايان (مدف) آن کشور، خواستار افزايش اعتماد شرکت‌هاي اروپايي به همکاري با ايران در بخش حمل و نقل شد.
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به همراه هياتي به منظور بازديد از نمايشگاه هوايي لوبورژه پاريس و ملاقات با وزير حمل و نقل فرانسه به آن کشور سفر کرد. وزير راه و شهرسازي در حاشيه اين سفر و در جمع اعضاي انجمن و شوراي کارفرمايان (مدف) فرانسه، گفت: پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سنگ‌بناي بسيار ارزشمندي براي روابط و توسعه همکاري‌هاي دو کشور نهاده شد که در اين ميان اراده رهبران و سياستمداران دو کشور نيز بسيار راهگشا بوده است.
آخوندي ادامه داد: شاهد عقد قراردادهاي مهم همکاري در بخش‌هاي مهم هوايي، دريايي، ريلي، جاده‌اي و شهرسازي بوديم. همچنين قراردادهاي حائز اهميت تجاري با شرکت‌هاي ايرباس، بوئينگ، ATR منعقد شده است.
به گفته اين مقام مسئول و سياستگذار ارشد حوزه راه و شهرسازي کشور، در زمينه‌هاي ريلي و راه‌آهن، نوسازي ناوگان و طرح‌هاي جامع نوين‌سازي ايستگاه‌هاي راه‌آهن، زيربناهاي آن و تکنولوژي‌هاي نوين، پيشرفت‌هاي خوبي در عقد قراردادهاي همکاري با کشورهاي اروپايي داشتيم.آخوندي به اقدامات و همکاري‌هاي مطلوب دو کشور ايران و فرانسه در پيوند بخش‌هاي خصوصي اشاره و تصريح کرد: در اين ميان اما مشکلات و چالش‌هايي هم وجود دارد که هدفم بيشتر پرداختن به اين بخش از مساله است که کشورهاي اروپايي از طريق رايزني با نهادهاي‌سياسي و تصميم‌ساز مانند کميسيون اروپايي، شوراي مديران و اتحاديه اروپا بايستي به شرکت‌ها و بخش‌هاي خصوصي اطمينان دهند تا با انگيره و اعتماد بيشتري براي همکاري و سرمايه‌گذاري در ايران اقدام کنند.وزير راه و شهرسازي ادامه داد: براي نمونه، اگرچه قرارداد با بوئينگ پس از ايرباس آغاز شد ليکن زودتر به نتيجه رسيد. به همين دليل نيز استنباط و درک ما اين است که شرکت‌هاي اروپايي با محاظفه کاري بيشتري مساله را دنبال مي‌کنند و در مقايسه با شرکت‌هاي آمريکايي اعتمادکمتري دارند.آخوندي تصريح کرد: معتقدم ظرفيت‌سازي برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) زياد است و مي‌توانيم از اين ظرفيت، استفاده کنيم. همچنين، اظهارات اخير رهبران و سياستمداران کشورهاي اروپايي همچون آقاي مکرون، خانم موگريني و صدراعظم آلمان خانم مرکل مبني بر اينکه کشورها و بخش‌هاي خصوصي بايد با استقلال بيشتري در تعاملات اقتصادي با ايران اقدام کنند بسيار کمک کننده است.آخوندي همچنين در خصوص مسائل بانکي و ضرورت ارايه تسهيلات و رونق دادن به اين بخش، تاکيد کرد: در چهارچوب قراردادهاي منعقده، اقدامات ارزشمندي انجام شده و بسياري از بانک‌هاي اروپايي براي توسعه همکاري‌ها اقدام کرده‌اند. در حال حاضر، وضعيت فعلي برنامه اقدام جامع مشترک به خودي خود، ظرفيت رفع مشکلات بانکي را دارد، اما در عين‌حال ضرورت دارد که اقدامات اعتمادساز توسط دولت‌ها در قبال بخش‌هاي‌خصوصي و شرکت‌ها انجام بگيرد.
همچنين وزير راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از نمايشگاه هوايي لو بورژه پاريس با با مديرعامل شرکت ايرباس ملاقات کرد و پيرامون توسعه همکاريهاي في‌مابين در چارچوب قراردادهاي منعقده گفتگو و تبادل نظر نمودند.
وي در پايان به سوالات مطرح شده تجار و نمايندگان شرکت‌هاي بزرگ فرانسوي پيرامون آينده همکاري‌ها با ايران و سرمايه‌گذاري در زيربناهاي حمل و نقل و شهرسازي تاکيد کرد.
اين سفر، نخستين سفر يک وزير کشورمان به فرانسه پس از انتخابات مجدد آقاي روحاني و انتخاب امانوئل مکرون به عنوان روساي جمهوري ايران و فرانسه است.گفتني است عباس آخوندي را در سفر به فرانسه، علي عابدزاده معاون وزير و رئيس سازمان هواپيمايي، فرهاد پرورش مديرعامل ايران اير، سيدکمال الدين شهرياري عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي‌و بابک احمدي ناقدي معاون ناوگان راه آهن همراهي کرده‌اند.

آغاز عمليات ساخت
سه پست اسکله نفتي بندر شهيد رجايي

معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: با بهره‌برداري از سه پست اسکله نفتي بندر شهيد رجايي، مجموع ظرفيت صادراتي مجموعه نفتي به ۳۶ ميليون تن خواهد رسيد.
محمد سعيد نژاد در حاشيه بهره‌برداري از چند پروژه بندري و دريايي در بندر شهيد رجايي، اظهار کرد: خوشبختانه عمليات ساخت اسکله نفتي بندر شهيد رجايي نيز آغاز شد تا بتوانيم با توجه به طرح‌هاي توسعه‌اي در حوزه نفت و گاز کشور ملزم به استفاده از ظرفيت‌هاي جديد در حوزه بندري هستيم که اين اسکله يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت است.
وي با اشاره به اينکه قرار است اين اسکله داراي سه پست باشد، تصريح کرد: جمعاً ۱۶۰ ميليارد تومان مبلغ سرمايه‌گذاري اين اسکله است و مجموع ظرفيت صادراتي مجموعه نفتي با بهره‌برداري از اين اسکله به ۳۶ ميليون تن خواهد رسيد.
سعيدنژاد خاطرنشان کرد: اميدواريم با توانايي که در پيمانکاران داخلي وجود دارد ظرف ۱۸ ماه دو پست اسکله‌اماده و پست سوم نيز در ۲۴ ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

کنفرانس ملي نقش مهندسي مکانيک
 در ساخت و ساز شهري

کنفرانس ملي نقش مهندسي مکانيک در ساخت و ساز شهري، ۳ و ۴ مردادماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي‌شود. کنفرانس ملي نقش مهندسي مکانيک در ساخت و ساز شهري به همت سازمان نظام‌مهندسي‌ساختمان کشور و سازمان نظام‌مهندسي‌ساختمان استان تهران، ۳ و ۴ مردادماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي‌شود.
محورهاي کنفرانس ملي نقش مکانيک در ساخت و ساز شهري شاملِ موارد زير است:
- فناوري‌هاي‌نوين در طراحي سامانه‌هاي‌گرمايش، سرمايش، تهويه مطبوع
- جايگاه صنعت در تاسيسات
- توليد همزمان برق، حرارت و سرمايش
- کاربرد انرژي‌هاي تجديدپذير در تجهيزات‌تاسيساتي
- مديريت مصرف و بازيافت آب
- جايگاه تاسيسات مکانيکي در مبحث ۱۹، طرح‌هاي بهينه‌سازي و برچسب انرژي در ساختمان
- ايمني، آتش‌نشاني و مهندسي‌حريق
- نقش مهندسي ارزش در تاسيسات مکانيکي
- شرايط آسايش در کيفيت هواي فضاهاي‌بسته
- نقش مهندسي تاسيسات در اقتصاد مقاومتي و شرکت‌هاي دانش‌بنيان
- نوآوري و آينده‌پژوهي در تاسيسات
- سرويس، نگهداري و بازرسي دوره‌اي تاسيسات
- نقش تاسيسات در کاهش آلودگي محيط‌زيست
- طراحي تاسيسات در زيرساخت‌هاي‌شهري
علاقمندان براي شرکت، ثبت نام و يا ارسال مقاله به وب سايت کنفرانس به نشاني www.mec۲۰۱۷.com مراجعه کنند.

جزئيات جلسه کارگروه راهبردي اداره کل راه و شهرسازي استان قزوين
مدير توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازي استان قزوين گفت: افزايش کيفيت و کميت سطح خدمات قابل ارائه توسط سازمان، اساسي‌ترين هدف تشکيل کارگروه‌ها و کميته‌هاي درون‌سازماني است.
اسماعيل حافظي در نخستين جلسه راهبردي توسعه مديريت که با حضور خانم بحرکاظمي‌نماينده سازمان برنامه و بودجه و اعضاي اين کارگروه در محل ساختمان فلسطين اين اداره کل برگزار شد، گفت: جلسه کارگروه راهبري توسعه مديريت با هدف طراحي ساز و کارهاي مناسب براي اجرايي نمودن سياست‌هاي کلي نظام اداري تشکيل مي‌شود که رياست آن نيز بر عهده مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي است.
مدير توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازي عنوان کرد: کارگروه راهبردي توسعه مديريت شامل ۱۳ کميته است که از آغاز سال ۹۶ تاکنون ۸ جلسه از آن‌ها با حضور اعضاي مربوطه برگزار و ۶۳ دستورکار نيز مصوب شده است.
حافظي بيان کرد: خوشبختانه استقبال خوبي نيز از برگزاري جلسات کميته‌ها توسط همکاران ما در اداره کل انجام شده است.مدير توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازي استان قزوين عنوان کرد: شناسايي آسيب‌هاي اداري و گلوگاه‌هاي فساد و ارائه راهکارهاي مناسب و کارشناسانه براي رفع آن‌ها و همچنين بررسي بسترهاي موجود جهت افزايش هر چه بيشتر سطح خدمات ارائه شده به مردم از جمله موضوعات مورد نظر در اين کميته و کارگروه‌ها است.

شرکت هواپيمايي قطرايرورز برترين خط هوايي سال ۲۰۱۷ ميلادي
موسسه بين المللي اسکاي ترکس بريتانيا که در زمينه ارزيابي خطوط هواپيمايي مسافربري فعال است ،صد شرکت برتر را در سال ۲۰۱۷ ميلادي معرفي کرد.
به گزارش ايسنا از ودوموستي، براين اساس شرکت هواپيمايي قطر به عنوان بهترين خط هوايي جهان شناخته شد و پس از آن ،شرکتهاي سنگاپور ايرلاين ،آنا ژاپن ،هواپيمايي امارت ،کاتاي پاسفيک هنگ کنگ،يوااير تايوان،لوفتانزا آلمان ،اتحاد امارت،هانيان چين و گارودا اندونزي در مکان دوم تا دهم اين رده بندي قرار گرفتند.
سال گذشته شرکت هواپيمايي امارات رتبه نخست بهترين خطوط هواپيمايي جهان را از آن خود کرده بود که‌امسال به رتبه چهارم تنزل کرد و قطر ايرويز از مکان دوم به مکان نخست اين رده بندي رسيد.
همچنين خطوط هواپيمايي ايرفلوت روسيه جايگاه سي ام و شرکت هواپيمايي اس ۷ روسيه در مکان ۹۵ اين رده بندي قرار دارند.
کيفيت رضايتمندي مشتريان ،نوع هواپيما ،سرويس‌هاي ارايه شده به مشتريان در فرودگاه ،حداقل تاخير پروازي و رعايت نکات ايمني پرواز از جمله مواردي است که در رده بندي بهترين خطوط هواپيمايي جهان لحاظ مي‌شود.