از امروز صورت می‌گیرد؛
رييس کل بانک مرکزي گفت: سومين مرحله از تعيين تکليف سپرده‌گذاران کاسپين از امروز چهارم تير ماه شروع مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت، ولي‌الله سيف در پيامي‌تلگرامي‌آورده است: در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان و روزهاي پاياني اين ماه پربرکت، مردم ايران يکپارچه و يک صدا عهد ديرين خود با بنيانگذار جمهوري اسلامي‌ايران را تجديد مي‌كنند و با حماسه اي پرشکوه يادآور آرمانهاي آن امام همام مي‌شوند.
امسال نيز پس از نزديك به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي، با حضور گسترده خود در راهپيمايي امروز، صداي مظلوميت مردم فلسطين را به گوش جهانيان رساندند و حضور با صلابت در صحنه و حمايت مداوم خود از جمهوري اسلامي‌را به رخ جهانيان كشيدند. حضوري مسولانه که مسوليت سخت و سنگين کارگزاران نظام را براي خدمت بيشتر و بهتر به مردم و تلاش براي رفع مشکلات پيش روي ايشان، يادآور
 شد.
اين روزها يكي از دغدغه‌هاي اصلي، نگراني‌هايي است كه برخي از هموطنان گرامي‌با آن مواجه هستند و آن مشكلي است كه به واسطه اهمال و بي مسئوليتي سهامداران يك يا چند تعاوني ايجاد و سپرده گذاران آنها را دچار آسيب و خسران کرده است. اين موضوع مستلزم تلاشي مضاعف و مسئولانه براي رفع آن از سوي دستگاه‌هاي ذيربط به ويژه بانك مركزي است موضوعي که از ابتداي بروز، با ورود جدي حوزه‌هاي مرتبط در حاکميت همچون قوه قضائيه، بانك مركزي، نيروي انتظامي‌و برخي ديگر مواجه و جلوهايي از جديت و تلاش براي صيانت از حقوق سپرده گذاران را نمايان ساخت.
هرچند اين حضور مسولانه در مواردي با اين سوال مواجه شد که چرا بانک مرکزي به موضوع تصفيه نهادهاي پولي متوقف وارد مي‌شود. ورود مسولانه به موضوع، براساس وظيفه اي است كه قانون پولي و بانکي کشور بر عهده بانك مركزي قرار داده است. بر اين اساس در صورت توقف يا ورشکستگي يك مؤسسه اعتباري كه از محل جمع آوري سپرده‌هاي مردم فعاليت مي‌كند بانك مركزي در كنار مرجع محترم قضايي اقدامات لازم را به منظور جلوگيري از جابجايي و يا حيف و ميل دارايي‌هاي واحد متوقف يا ورشكسته انجام مي‌دهد. معمولا دادگاه در اينگونه موارد از نظرات كارشناسي بانك مركزي استفاده مي‌كند.
 البته مسؤليت اصلي تعيين تكليف بنگاه‌هاي اقتصادي متوقف و ورشكسته كه نهادهاي پولي را هم شامل مي‌شود بر عهده مرجع قضايي است لکن بانک مرکزي نيز براي حفظ و صيانت از حقوق سپرده گذاران و ارايه نظرات کارشناسي در مرحله رسيدگي حضور دارد. حضور بانک مرکزي در اين فرآيند در واقع به عنوان نماينده سپرده گذاران و براي استيفاي حقوق متعلق به آنهاست. به عنوان نمونه در موضوع تعاوني منحله "فرشتگان" ، بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه تمام دارايي‌هاي اين تعاوني متعلق به سپرده گذاران آن است، به منظور سرعت بخشيدن به تسويه وجوه سپرده گذاران - با توجه به ميزان دارايي‌هاي شناسايي شده تعاوني منحله مذکور- خطوط اعتباري لازم را به منظور سرعت بخشيدن به تعيين تكليف سپرده گذاران محترم تخصيص و پرداخت‌هاي علي الحساب را آغاز کرده
 است
وتا بحال با همراهي سپردهگذاران محترم دو مرحله از تعيين تکليف وجوه سپرده گذاران از طريق موسسه اعتباري کاسپين انجام شده و مرحله سوم آن نيز از چهارم تيرماه شروع و سپرده‌هاي تا ۵۰۰ ميليون ريال از طريق ٨٠ شعبه موسسه اعتباري "کاسپين" تعيين تکليف ميشوند و بعد از مراجعه و تعيين تكليف اين گروه به تدريج تعيين تكليف ساير سپرده گذاران نيز در اولويت قرار گرفته و اعلام خواهد شد.
شناسايي ساير اموال و دارايي‌هاي تعاوني منحله فرشتگان نيز که‌اميدوارم به فضل الهي و همراهي و اطلاعرساني مردم و سپردهگذاران عزيز به مرجع قضايي و بانک مرکزي به سرعت به انجام برسد، با همکاري پليس آگاهي در حال انجام است .
  همانطور كه قبلا اعلام شد پرداختهاي حاضر، حکم پرداخت علي الحساب را داشته و در صورت تامين منابع ناشي از فروش اموال و دارايي‌ها پس از تکميل فرآيند شناسايي، طبق قراردادهاي سپرده گذاري متعاقبا به سپرده گذاران تعلق خواهد گرفت.  بدون شک اقدام بجا و شايسته قوه قضاييه در صدور بخشنامه به دادستان‌هاي کشور مبني بر لزوم هماهنگي در چگونگي رسيدگي به شکايات عليه تعاوني‌هاي اعتبار موجبات "وحدت قضايي" در فرآيند رسيدگي به اين موضوعات و افزايش دقت و سرعت در روند رسيدگي شده و به احقاق حقوق سپرده گذاران كمك شاياني خواهد کرد.
درخواستهاي واصله از سوي برخي از سپرده گذاران مبني بر حضور نماينده اي از سوي ايشان در هيئت تصفيه نيز در دست پي گيري است و در صورت عدم مغايرت قانوني و موافقت مرجع محترم قضايي، اقدام خواهد شد.
در پايان به تمامي‌سپردهگذاران اطمينان ميدهم که بانک مرکزي با معاضدت مسولين محترم قضايي و همكاري نيروي انتظامي‌و حمايت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي‌براي استيفا و بازستاندن حقوق آنها از هيچ کوشش و تلاش مضايقه نخواهد کرد. در اين مسيرِ سخت لطف الهي و صبر، شکيبايي، همدلي و همراهي صاحبان حق لازمه موفقيت است. موفقيتي که دور از دسترس نخواهدبود. انشاالله

مديرعامل بانک شهر از رشد 60 درصدي منابع اين بانک طي 3 سال گذشته خبرداد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حسين محمد پورزرندي با اعلام اين خبر گفت: منابع بانک شهر در سال 1393 تنها 11 هزار ميليارد تومان بود که در حال حاضر اين منابع به 46 هزار ميليارد تومان رسيده است. وي با اشاره به اينکه رشد منابع بانک‌هاي ديگر در چند سال گذشته به طور ميانگين تنها 20 درصد بوده است، افزود:اما عملکرد موفق بانک شهر در جلب اعتماد مردم طي 3 سال اخير باعث شده است که منابع اين بانک به نسبت بانک‌هاي ديگر به طور قابل توجهي افزايش يابد. پورزرندي خاطرنشان کرد: بانک شهر موفقيت‌هاي بسيار قابل توجهي را در حوزه‌هاي مختلف بانکي کسب کرده و هم اکنون نيز در ميان بانک‌هاي برتر کشور قرار دارد. مديرعامل بانک شهر با تاکيد بر افزايش چشمگير سرمايه اين بانک عنوان کرد: سرمايه بانک شهر هم اکنون در حدود 16 هزارميليارد ريال است و به زودي به 20 هزار ميليارد ريال افزايش خواهد يافت. وي در ادامه با اشاره به پيشرفت‌هاي بانک شهر در حوزه بانکداري الکترونيکي،تامين زيرساخت‌ها براي راه‌اندازي دستگاه‌هاي خودبانک شبانه روزي را از جمله اقدامات بسيار مهم از سوي اين بانک عنوان کرد و گفت: اين سيستم که چند سال بيشتر از عمر آن نمي‌گذرد، از سوي بانک شهر به عنوان نخستين بانک در کشور، راه‌اندازي شد و خوشبختانه با استقبال هموطنان مواجه شده است. وي در پايان با اشاره به تغيير نام صندوق گنجينه آرمان شهر به صندوق "گنجينه زرين شهر" افزود: اين تغيير نام با توجه به حاشيه‌هايي که براي موسسه مالي و اعتباري آرمان اتفاق افتاد و تشابه اسمي‌که اين موسسه به طور کاملا اتفاقي با صندوق گنجينه آرمان شهر بانک شهر داشت، انجام شد

مرتضي اکبري با اشاره به نوپا بودن بانک قرض الحسنه مهر ايران در شبکه بانکي كشور بيان داشت: اين بانك توانسته است با رويكردي مناسب و عملكردي مطلوب در طول يك دهه فعاليت بانكي در حوزه قرض الحسنه جايگاه خود در ميان آحاد جامعه را به دست آورد و امروزه با استقبال زيادي از سوي مردم همراه است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، اکبري افزود: تمامي‌همکاران به ويژه مديران قبلي، با اهتمام در راستاي تحقق ماموريت‌هاي بانک تلاش نمودند تا به اهداف تبيين شده دست پيدا كنند و امروزه هيچ انحرافي از معيار‌هاي تدوين شده براي بانك قرض الحسنه مهر ايران وجود ندارد.
اکبري ادامه داد: در حال حاضر اين بانک بالغ بر ۶۸ هزار ميليارد ريال منابع مردمي‌دارد که نزديک به ۹۰ درصد آن را تسهيلات قرض الحسنه در زمينه‌هاي ازدواج جوانان، درمان بيماري‌ها، رفع مايحتاج ضروري، حمايت از مددجويان، اشتغالزايي و كارآفريني پرداخت نموده است و ۱۰ درصد ديگر نيز ذخيره قانوني نزد بانك مركزي مي‌باشد.
مديرعامل بانک در خصوص مبالغ وامهاي اعطايي تصريح کرد: مبلغ تسهيلات پرداخت شده در اين بانک براي اشخاص حقيقي بين ۲ تا ۱۵ ميليون تومان مي‌باشد که در تفاهمنامه‌هاي حمايتي با سازمان‌ها و نهادها كه در قالب اعطاي خدمات رفاهي و معيشتي پرسنل منعقد مي‌شود، اين مبلغ به ۳۰ ميليون تومان نيز مي‌تواند افزايش پيدا كند.
وي افزود: طي ۹ سال فعاليت موثر بانک در زمينه قرض الحسنه بالغ بر ۲ميليون و ۶۸۰ هزار فقره تسهيلات به نيازمندان واقعي جامعه پرداخت شده است که ۷۵ درصد آن مربوط به اقدامات صورت گرفته طي ۴ سال گذشته (دولت يازدهم) مي‌باشد، همچنين با همت همکاران در سال گذشته بيش از ۵۱۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه با ميانگين مبلغي ۹ ميليون تومان اعطا شده است.
وي در رابطه با رضايت نسبي مشتريان از عملکرد بانک خاطرنشان کرد: ماهيت ماموريت‌هاي تعريف شده براي بانک قرض الحسنه مهر ايران به نحوي است كه اقشار كم توان و متوسط جامعه بيشتر به آن مراجعه مي‌كنند. اين امر سبب مي‌شود تا همكاران ما در بانك تلاش بيشتري براي جلب رضايت و خشنودي مراجعين داشته باشند. در اين راستا با تاكيد بر رعايت اصول مشتري مداري و اخلاق حرفه اي بانكداري تلاش شده تا يك رضايت نسبي از خدمات و نحوه پاسخگويي به مراجعين به وجود آيد.

ساخت مدارس «اميد آينده»، که سال پيش در دستور کار بانک آينده قرار گرفته بود، مطابق با برنامه‌ريزي صورت‌پذيرفته، امسال به‌صورت هم‌زمان و مصادف با عيد سعيد قربان در سراسر کشور افتتاح خواهند شد.
 بانک آينده درسال 1395، در راستاي عمل به مسؤوليت اجتماعي خود، ساخت 8 باب مدرسه با هدف تسهيل شرايط ادامه تحصيل کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق کم‌تر برخوردار کشور را در دستور کار خود قرار داد. ساخت اين مدارس که کلنگ احداث آن‌ها روز 21 شهريور ماه سال گذشته، هم‌زمان با عيد سعيد قربان و توسط تعدادي از مردم منطقه، اعضاي هيأت مديره، معاونان و مديران بانک آينده، مسؤولان سازمان نوسازي مدارس و استانداري‌ها به زمين زده شد، در استان‌هاي: هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبي، کهگيلويه و بويراحمد، کردستان، سيستان و بلوچستان، کرمان و ايلام در دست انجام و پي‌گيري است.
در همين راستا، طبق هماهنگي‌هاي انجام شده با ادارات نوسازي مدارس و مسؤولان استان‌هاي مربوط، مدارس «اميد آينده»، روز پنج‌شنبه 9 شهريور ماه سال‌‌جاري، مصادف با عيد سعيد قربان، به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور افتتاح خواهند شد.


در آستانه فرارسيدن عيد سعيد فطر هموطنان روزه دار و خداجوي ايران اسلامي‌ميتوانند وجوه فطريه و کفاره خود را اينترنتي و از طريق وب سايت بانک صادرات ايران پرداخت نمايند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران در راستاي تسهيل در پرداخت فطريه و انجام مطمئن و مطلوب اين فريضه الهي، بانک صادرات ايران طي هماهنگي با کميته‌امداد حضرت امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي و بنياد خيريه کهريزک، امکان واريز وجوه فطريه و کفاره خانوارهاي روزه دار را فراهم نموده است. گفتني است هموطنان گرامي‌جهت واريز وجوه فطريه و کفاره خود مي‌توانند به وب سايت بانک صادرات ايران به نشاني www.bsi.ir مراجعه و با ورود به سامانه دريافت فطريه و تکميل مراحل تعريف شده در نرم افزار مزبور اقدام نمايند. لازم به يادآوري است، هموطنان ساکن خارج از کشور نيز بدون محدوديت زماني و مکاني مي‌توانند از طريق وب سايت بانک صادرات وجوه فطريه خود را به حساب موسسات خيريه داخل کشور و افراد نيازمند واريز نمايند.

رئيس اداره بررسي و کنترل ريسک بانک صنعت و معدن عنوان کرد: با توجه به فعاليت و ماهيت بانک‌ها، اين موسسات مالي براي انجام عمليات مربوط ناگزير از پذيرفتن ريسک‌هاي مختلفي هستند.
 به واقع ريسک نمودن جزء لاينفک عمليات بانکهاست. البته نبايد از نظر دور داشت که ميزان ريسک بستگي مستقيم به بازده مورد انتظار فعاليتها و همچنين ريسک پذيري سهامداران دارد ليکن حتي در صورتيکه سهامداران يک بانک مايل به پذيرش ريسک زيادتر براي دست يابي به بازده زياد تر باشند اين امر نمي‌تواند بدون حد مرز صورت پذيرد و ناظران مالي و بويژه بانک مرکزي با هدف تنظيم و کنترل بازار و حفظ منافع جمعي محدوديت‌هايي براي اين امر وضع نمايد.
اميد محمد رحيم نيا، رئيس اداره بررسي و كنترل ريسك بانک صنعت و معدن در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن در رابطه با اينکه ريسك و عدم اطمينان جزء ذاتي فعاليت‌هاي مالي و بانكي مي‌باشد، گفت: فعاليت‌هاي بانكي همانند ساير فعاليت‌هاي اقتصادي بر بستري از عدم اطمينان قرار دارند به طوريكه در اكثر موارد پيامد فعاليت‌هاي بانكي به ويژه اعطاي تسهيلات و احتمال به ثمر نشستن اهداف از پيش تعيين شده بانك از ارائه تسهيلات، به طور قطع و يقين روشن نمي‌باشد.
وي افزود: بانك‌ها صرف نظر از اهداف مورد نظر خود، در معرض اين نااطميناني‌ها قرار دارند. به عبارت ديگر ريسك و عدم اطمينان جزء ذاتي فعاليت‌هاي مالي و بانكي است.
محمد رحيم نيا درخصوص اهميت مديريت ريسک در بانکداري خاطرنشان کرد: از اين رو، عملكرد اقتصادي و ايجاد ارزش در بانك‌ها به كيفيت ارائه خدمات مالي و كارايي مديريت ريسك بستگي داشته و مديريت ريسك در بانكداري براي حفظ و بقاي بلندمدت بانك‌ها حياتي است و استقرار آن منجر به كاهش زيان‌هاي احتمالي ناشي از ريسك معاملات شده و موجب ارتقاي سطح عملكرد و در نتيجه افزايش ارزش دارائي‌ها و ثروت سهامداران و ساير ذينفعان و در نتيجه افزايش اعتبار بانك و تثبيت سيستم بانكي مي‌گردد.
رئيس اداره بررسي و كنترل ريسك بانک صنعت و معدن در خصوص معرفي ساختار مديريت ريسك در بانك صنعت و معدن عنوان داشت: در بانک صنعت و معدن كميته‌هاي فرعي "مديريت ريسک اعتباري"، "مديريت ريسک عملياتي و تطبيق" و "کميته مديريت دارايي‌ها و بدهي‌هاي بانک (ALCO)" تحت نظارت کميته عالي مديريت ريسک به عنوان عالي‌ترين رکن تصميم‌گيرنده در زمينه ريسک بانک وظيفه پايش، اندازه‌گيري، کنترل و تهيه گزارش‌هاي مختلف جهت طرح در کميته عالي مديريت ريسک را عهده‌دار مي‌باشند.
وي در ادامه گفت: در اين ميان اداره بررسي و كنترل ريسك به عنوان تسهيل گر جريان اطلاعات از كميته‌هاي فوق الذكر به كميته عالي مديريت ريسك و نيز هدايت كننده راهبردها و تصميمات متخذه در سطوح مديريت ارشد به بدنه سازمان و در نهايت كمك به تصميم سازي در زمينه مديريت بهينه انواع ريسك‌هاي بانكي عمل مي‌نمايد.
محمد رحيم نيا همچنين به گزارش‌هاي ماهانه بررسي وضعيت ريسك بانک صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: اين گزارش‌ها كه مشتمل بر تحليل‌هاي مختلفي از وضعيت بانك در ريسك‌هاي اعتباري، نقدينگي و بازار مي‌باشد به صورت مستمر و ماهانه تهيه مي‌گردد.
رئيس اداره بررسي و كنترل ريسك بانک صنعت و معدن تصريح کرد: در اين گزارش در حوزه ريسك اعتباري؛ بررسي وضعيت پرتفوي اعتباري بانك به تفكيك تسهيلات و اعتبارات و به تفكيك ارزي و ريالي، بررسي وضعيت ريسك اعتباري شعب، بررسي ريسك تمركز در صنايع گوناگون، در حوزه ريسك نقدينگي؛ نسبت‌هاي دارايي‌هاي نقد به كل دارايي‌ها، دارايي‌هاي نقد به سپرده‌هاي ديداري، نسبت مجموع سپرده‌ها به كل بدهي‌ها، نسبت مانده تسهيلات به كل سپرده‌ها، نسبت كل مصارف به منابع و تحليل شكاف نقدينگي بانك براي پايش ريسك نقدينگي و در نهايت در حوزه ريسك بازار نيز، وضعيت باز ارزي بانك و ميزان دارايي‌ها و بدهي‌هاي ارزي براساس ارزهاي مختلف مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

در آخرين روزهاي ماه مبارک رمضان،سه نفر از زندانيان جرايم غير عمد توسط کارکنان بانک مسکن مديريت مرکز تهران آزاد شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن، کارکنان شاغل در صف و ستاد مديريت بانک مسکن در مرکز تهران،با برپايي مراسم گلريزان و جمع آوري کمک‌هاي مالي موفق شدند سه نفر از زندانيان جرايم غير عمد را آزاد و آنها را به کانون گرم خانواده بازگردانند. بر اساس اين گزارش، در اين مراسم جهانبخش نماينده ستاد ديه استان تهران طي سخناني از اقدام خداپسندانه کارکنان بانک مسکن قدرداني کرد. وي با اشاره به اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون ۱۵۲ نفر از زندانيان جرايم غير عمد با حمايت‌هاي مالي مردم آزاد شده‌اند گفت:از اين تعداد حدود ۸۶ نفر در ماه مبارک رمضان آزاد شده‌اند که‌اميدواريم اين تعداد در روز عيد فطر به ۱۱۰ نفر برسد. ايرج نيک بنياد مدير شعب بانک مسکن در مرکز تهران نيز طي سخناني اين اقدام را در راستاي فرهنگ سازي و گسترش فعاليت‌هاي خيرخواهانه بين کارکنان بانک مسکن برشمرد و گفت: کمک به نيازمندان يک سنت الهي است که فضيلت بسيار زيادي نزد خداوند دارد

بانک ملت ۵۰۰ دستگاه جديد پايانه بانکي غيرنقد را در سطح کشور نصب و راه‌اندازي مي‌کند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين بانک با نصب و راه‌اندازي پنج هزار دستگاه خودپرداز در کشور، رتبه سوم در بين بانک‌هاي کشور و سهم ۱۰.۵ درصدي را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.
بر اساس اين گزارش، بانک ملت همراستا با توسعه دستگاه‌هاي خودپرداز، تاکنون دو هزار پايانه بانکي غيرنقد را با هدف افزايش دسترس پذيري خدمات بانکداري الکترونيک به مردم، راه‌اندازي کرده است. بر اين اساس، پايانه‌هاي بانکي غيرنقد تمامي‌خدمات دستگاه‌هاي خودپرداز به جز برداشت نقد را به متقاضيان ارائه مي‌دهد.
در عين حال، بانک ملت با هدف توسعه شبکه خدمات الکترونيک خود، بهره برداري از ۵۰۰ دستگاه جديد پايانه بانکي غيرنقد را در دستور کار قرار داده است که با راه‌اندازي آنها، شمار اين پايانه‌ها در سراسر کشور به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسيد.
اين گزارش حاکي است، بانک ملت به منظور رفاه حال شهروندان تهراني، با راه‌اندازي بيش از ۱۱۰ پايانه بانکي غيرنقد در تمامي‌ايستگاه‌هاي مترو و ۲۰ دستگاه خودپرداز در ايستگاه‌هاي منتخب، آماده ارائه انواع خدمات بانکي به مشتريان تمامي‌بانک‌هاي عضو شتاب است.

بانک ملي ايران در دو ماه نخست امسال بيش از 8 هزار ميليارد ريال تسهيلات به منظور تهيه لوازم و وسايل و کالاهاي مورد نياز خانوارها پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين ميزان تسهيلات با رقم دقيق هشت هزار و 41 ميليارد ريال در 43 هزار و 455 فقره پرداخت شده است.  تسهيلات مشارکت مدني تهيه لوازم و وسايل خانوارها در قالب بيش از 40 هزار فقره به مبلغ حدود هفت هزار و 700 ميليارد ريال بوده است.  در حوزه تسهيلات فروش اقساطي خريد کالاي مصرفي با دوام داخلي نيز سه هزار و 402 فقره تسهيلات به مبلغ 262 ميليارد ريال به متقاضيان تعلق گرفته است.
 اين دو رديف در مجموع 10.6 درصد کل تسهيلات پرداختي بانک ملي ايران در دو ماه نخست سال را در بر گرفته‌اند.

تحليل‌نامه اقتصادي شماره 19
بانک‌انصار منتشر شد

نوزدهمين شماره تحليل‌نامه اقتصادي بانک‌انصار با موضوعات متنوع و آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به اقتصاد، تجارت و حوزه پولي‌وبانکي از سوي مرکزمطالعات‌ونوآوري بانک‌انصار منتشر شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌وتبليغات، در نوزدهمين شماره تحليل‌نامه از گزارش IMF از چشم‌اندازاقتصادي جهان، نسخه سال 2017 گزارش رقابت‌پذيري سفروگردشگري، نرخ‌بيکاري در استان‌هاي مختلف کشور، رشداقتصادي در بخش‌هاي مختلف اقتصاد در سال 1395، ايران در گزارش چشم‌انداز صندوق بين‌المللي پول، صنعت بانکداري 2030 و ظهور بانک‌هاي نامريي در 2030 وتحرکات رقبا وفعالان در صنعت بانکداري سخن به ميان آمده است. اين گزارش مي‌افزايد که اين تحليل‌نامه حاوي معرفي فعاليت‌هاي پژوهشي، آمار وارقام، نمودارها، تحليل‌هاي تئوريک و طرح موضوعات کليدي و داراي اولويت حوزه اقتصاد وپولي وبانکي است و به ارتقاي سطح آگاهي‌هاي تخصصي و کارشناسي منابع انساني بانک و علاقمندان حوزه‌هاي بانکداري ياري رسانده و مي‌کوشد تا ارزش تحليل‌هاي علمي‌در حوزه‌هاي اقتصادي و بانکي را نمايان کند.

افتتاح حساب مجازي
 خدمتي نوين  از موسسه اعتباري کوثر

با هدف گسترش خدمات نوين بانکداري الکترونيک و سرعت بخشيدن به ارائه خدمات، افتتاح حساب مجازي در موسسه اعتباري کوثر راه‌اندازي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ اين موسسه با ارائه خدمات نوين ، طيف وسيعي از خدمات بانکي را در هر زمان و هر مکان در اختيار شما مشتريان گرامي‌قرار مي‌دهد. بر اساس اين گزارش: مشتريان محترم مي‌توانند با مراجعه به وب سايت موسسه اعتباري کوثر به نشاني www.kosarfci.ir و انتخاب گزينه افتتاح حساب مجازي و وارد نمودن اطلاعات فردي نسبت به افتتاح حساب مجازي در کوثر اقدام نمايند.
اين گزارش مي‌افزايد: پس از پايان يافتن مراحل ورود اطلاعات و تائيد نهايي آن توسط مشتري پيامک شماره حساب و شماره کارت براي مشتري ارسال و خدمات کارت شتابي براي مشتريان در دسترس خواهد بود .   همچنين مشتريان محترم مي‌توانند با سامانه پاسخگوي کوثر به شماره 42830-021 تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان موسسه در ميان گذاشته و از مشاوره تلفني نيز بهره مند شوند.

معرفي طرح وفا ، خدمتي جديد
 از موسسه مالي اعتباري ثامن

موسسه ثامن براي مشترياني که از بستن حساب‌هاي خود پيشمان شدند طرح جديدي را راه‌اندازي کرده است . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه ثامن، اين موسسه در نظر دارد براي آسودگي خاطر مشترياني که حساب‌هاي خود را مسدود کرده‌اند طرح جديدي ارائه کرده است. در اين طرح تمامي‌مشترياني که در بازه زماني 16 خرداد96 لغايت 28 خرداد96 اقدام به بستن سپرده‌هاي بلند مدت يک ساله تا پنج ساله ويا کوتاه مدت سه ماهه تا شش ماهه خود نموده‌اند، در صورت مراجعه به شعبه تا تاريخ 8 تيرماه 96 و درخواست احياء سپرده قبلي و يا افتتاح سپرده اي با شرايط جديد، مبلغ جريمه سود مربوط به انسداد سپرده قبلي به آنها بازگردانده مي‌شود.

تيم فوتسال بانک سامان قهرمان جام تدبير شد
تيم فوتسال بانک سامان توانست با برتري بر تيم بانک دي، به مقام قهرماني نخستين دوره مسابقات جام تدبير دست يابد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، ديدار پاياني اين رقابت‌ها از ساعت 23 جمعه دوم تيرماه، با حضور دکتر آقابابايي قائم‌مقام مديرعامل و تماشاگران پرشور بانک سامان، در سالن ورزشي بانک تجارت آغاز شد. بازي دو تيم در وقت قانوني با نتيجه يک بر يک مساوي به پايان رسيد. اما در ضربات پنالتي تيم بانک سامان توانست برتري دو بر يک را کسب کند و در مجموع با حساب 3 بر 2 به مقام قهرماني اين مسابقات دست يابد. جام قهرماني مسابقات از سوي نماينده شركت تجارت الكترونيك تدبير كيش به رسول آقايي کاپيتان تيم بانک سامان اهدا شد. بر اساس اين گزارش، تيم بانک سامان در اين مسابقات در شش بازي، 46 گل به ثمر رساند و تنها سه بار توپ وارد دروازه‌اش شد تا از نظر گل زده و خورده نيز برترين تيم جام باشد. در ديدار رده‌بندي اين مسابقات نيز تيم بانک صادرات ايران با حساب 3 بر 1 تيم هيات فوتبال تهران را شکست داد و به مقام سوم رسيد.

پست‌بانک‌ حامي‌اشتغال خرد
 در روستاها و مناطق کم‌برخودار است

عبدالرضا احساني‌نيا فرماندار رامهرمز در نشست مشترک با عباس استواري مدير شعب پست‌بانک استان خوزستان اظهار داشت: پست‌بانک‌ايران بعنوان بانک توسعه‌اي حوزه ICT همواره حامي‌اشتغال خرد در روستاها و مناطق کم‌برخودار است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي ضمن قدرداني از فعاليت‌ها وخدمت‌رساني اين بانک در مناطق کم‌برخوردار گفت: با توجه به حضور گسترده اين بانک درسطح کشور در راستاي حمايت از مشاغل خرد جهت اشتغالزائي و رونق اقتصادي روستاها، انتظار داريم که اين بانک توجه‌ ويژه‌اي به بخش کشاورزي به دليل فعاليت عمده آن در شهرستان رامهرز داشته باشد.  وي آمادگي فرمانداري را جهت هرگونه همکاري و مساعدت لازم با پست بانک ايران اعلام داشت. استواري در اين نشست ضمن ارائه عملکرد شعب و باجه‌هاي خدمات‌بانکي در استان خوزستان از همکاري اين بانک با صندوق توسعه ملي در خدمت‌رساني به مردم در بخش‌هاي صنعت و کشاورزي در راستاي شکوفائي اقتصاد و ايجاد اشتغال پايدار، مباحثي را مطرح نمود. گفتني است: درپايان نشست مذکور مقرر شد براساس توافق حاصله بين فرمانداري و پست‌بانک استان منابع دهياري شهرستان رامهرمز به اين بانک منتقل شود.