موافق خريدهاي کلان باشگاه نيستم  
پيشکسوت استقلال به مانند ديگر پيشکسوتان و علاقه‌مندان اين تيم از وزير ورزش و جوانان اين سؤال را پرسيد که چرا اعضاي هيئت مديره باشگاه محبوبش انتخاب نمي‌شوند؟ علي جباري  درباره اينکه استقلال تا چه حد مدعي قهرماني فصل آينده ليگ برتر خواهد بود، اظهار داشت: استقلال بازيکناني چون رابسون جان‌واريو و کاوه رضايي را از دست داده است. اگر مهره‌هاي جذب شده بتوانند داخل زمين جواب دهند، مي‌توان به قهرماني اين تيم اميدوار بود. وي در ادامه افزود: من موافق خريدهاي کلان باشگاه نيستم، اما اصل قضيه اين بود که ابتدا هيئت مديره باشگاه تشکيل مي‌شد و سپس اقدام به خريد بازيکن مي‌کردند. فردا روزي هيئت مديره مخالف قراردادها باشد، چه کسي پاسخگو خواهد بود؟

 در پرسپوليس مي‌مانم
دروازه‌بان ملي‌پوش تيم فوتبال پرسپوليس تهران تأکيد کرد که در اين تيم مي‌ماند. به گزارش مهر، علي‌رضا بيرانوند، اظهار کرد: امسال سال فوتبالي خوبي داشتم و با تيم پرسپوليس علاوه بر قهرماني در ليگ برتر توانستيم به جمع هشت تيم برتر آسيا هم صعود کنيم و در تيم ملي نيز با صعود مقتدرانه به جام جهاني اين موفقيت تکميل شد. امسال نيز به دنبال ادامه اين روند در تيم ملي و تيم پرسپوليس هستم. بيرانوند در پاسخ به پرسش این که از پرسپوليس جدا مي‌شويد؟ تأکيد کرد: من تا سال ۱۴۰۰ با پرسپوليس قرارداد دارم و وقتي اين قرارداد بلندمدت را بسته‌ام يعني به دنبال اهداف زيادي با اين تيم هستم و در روزهاي اخير شايعات زيادي مبني بر لژيونر شدنم به گوش رسيده که سکوت کرده‌ام.

آغاز دور تمرينات کانوپولوي بانوان  
دور نخست تمرينات تيم ملي کانوپولوي بانوان در رده سني جوانان از ۵ تير آغاز مي‌شود. تيم ملي کانوپولوي بانوان رده سني جوانان خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا آماده خواهد کرد. به همين منظور در آغاز اولين مرحله اردوي انتخابي اين تيم 21 قايقران به اردو دعوت شدند تا تمرينات خود را از 5 تيرماه در نوشهر آغاز کنند. اين اردو تا 9 تيرماه ادامه پيدا مي‌کند و بهترين نفرات براي حضور در مراحل بعدي معرفي خواهند شد. الهه عمرو سرمري تيم ملي کانوپولوي بانوان رده سني جوانان است. مهسا دشتبان، مهرآسا عباسپور، فاطمه سهرابي منش، آذين مهديزاده و... از جمله  نفرات دعوت شده به اين مرحله از اردو هستند.
منتظري بهترين موقع به استقلال برگشت
سرمربي تيم فوتبال استقلال با بيان اينکه پژمان منتظري در بهترين زمان ممکن به اين تيم بازگشت، گفت: افسوس مي‌خورم چرا در ۱۷ سالگي به استقلال نيامدم!به گزارش مهر، عليرضا منصوريان در گفتگو با سايت باشگاه استقلال به شرايط اين باشگاه پرداخته و از نقل و انتقالات ابراز رضايت کرده است. مشروح گفتگوي منصوريان در زير مي‌آيد:
گفته بوديم به باشگاه اعتماد داشته باشند
از روند يارگيري تيم بسيار راضي هستم. از کميته نقل و انتقالات باشگاه نهايت تشکر را دارم و به جرات مي‌گويم که آقاي افتخاري به عنوان مديرعامل باشگاه و آقاي توفيقي دبير هيات مديره براي جذب بازيکنان بسيار زحمت کشيدند. ما در آرامش و با حوصله کامل يارگيري کرديم. مديرعامل و دبير هيات مديره باشگاه شب‌هاي بسياري تا نزديکي صبح مشغول مذاکره و برگزاري جلسه براي جذب بازيکن بودند. ما از همان ابتداي فصل نقل و انتقالات به هواداران عزيز اعلام کرديم که به باشگاه اعتماد داشته باشند و با آرامش کامل اجازه دهند ما روند جذب بازيکن را آغاز کنيم.
خدا را شکر مي‌کنم که حالا اين اتفاق افتاد. وضعيت روحي و رواني هواداران را به طور کامل درک مي‌کنم، هوادار دوست دارد تيمش در فصل نقل و انتقالات سربلند باشد و همين نفرات در داخل زمين باعث سربلندي استقلال و هوادارانش شوند.
منتظري در بهترين زمان ممکن به استقلال بازگشت
بخش اعظمي‌از نفرات استقلال قراردادشان تمديد شد و چند بازيکن جديد نيز جذب کرديم که از ميان آنها تعدادي ستاره ي ليگ بودند و تعدادي هم نفرات خوب دسته اول و تيم ملي جوانان و اميد. با اضافه شدن پژمان منتظري يک نقطه اطمينان بيشتر در خط دفاع استقلال ايجاد شد. پژمان در بهترين زمان ممکن به استقلال بازگشت، يعني در اوج پختگي و به عنوان يکي از ستون‌هاي تيم ملي.
ما روزهاي سختي را در فضاي نقل و انتقالات گذرانديم و بايد دوباره از مديرعامل و دبير هيات مديره باشگاه تشکر بسيار ويژه اي داشته باشم.همچنين دست هواداراني را که در روزهاي ماه رمضان و قبل از افطار در شرايط سخت در تمرين استقلال حاضر مي‌شوند، را مي‌بوسم. مک درموت مربي بدنساز تيم وقتي اين جو را در کمپ مي‌بيند، از فضاي استقلال لذت مي‌برد. افتخار مي‌کنم که خودم در ۲۳ سالگي بازيکن استقلال شدم و در اين مکتب رشد کردم و بزرگ شدم اما اين افسوس هميشه براي من باقي است که چرا در ۱۷ سالگي به استقلال
 نيامدم.
شفيع زاده در تمديد قرارداد ابراهيمي‌پيش قدم شد
يک قدرداني ويژه نيز از خانواده شفيع زاده دارم. هفته قبل به نمايندگي از برادران شفيع زاده با آقاي محمد جواد شفيع زاده جلسه خوبي داشتم.
آنها در تمديد قرارداد اميد ابراهيمي‌خودشان پيش قدم شدند و بستر را براي باشگاه استقلال فراهم کردند. ضمن اينکه خانواده شفيع زاده قول همه گونه حمايت از من و استقلال در طول فصل را نيز دادند و قرار گذاشتيم در اين سال سخت همه جوره از مجموعه استقلال حمايت کنند.
ضمن اينکه سال گذشته نيز ما را در روزهاي سخت ياري کردند. به جز خانواده شفيع زاده، دوست ديگري هم دارم که به استقلال کمک مي‌کند اما علاقه اي ندارد نام او در رسانه‌ها مطرح شود. نا گفته نماند خانواده شفيع زاده نيز هر بار که اسمشان را مياورم، بابت اين کار از من گلايه مي‌کنند اما هواداران عزيز استقلال بايد در جريان محبت‌ها و حمايت‌هاي آنها باشد.
استقلال به جاي «کاوه» چند بازيکن خوب گرفت
ايوب اصغرخاني هم در خصوص نحوه نقل و انتقالات استقلال اظهار داشت: به نوبه خودم بايد به مديران باشگاه استقلال بابت تلاش شبانه روزي در نقل و انتقالات خسته نباشيد بگويم. روند نقل و انتقالات در اين تيم خوب و راضي کننده است.
وي ادامه داد: من خودم سالهاست در تيم‌هاي پايه فعاليت مي‌کنم و علاقه خاصي به بازيکنان در رده‌هاي سني زير بزرگسال دارم. لذا وقتي مي‌بينم اين باشگاه در کنار ستاره‌هايي مثل بيت سعيد، شهباززاده، منتظري و شجاعيان رويکرد خاصي هم به بازيکنان جوان مثل خادم پور، نورافکن، قائدي،‌هاشمي‌و ديگران دارد بسيار خوشحال مي‌شوم. با شناختي که از اين بازيکنان جوان دارم به جرات مي‌گويم جوانان خيلي خوبي در تيم استقلال حضور دارند که در آينده‌اي نه خيلي دور اغلب آنها ستاره‌هاي گرانبهاي فوتبال ايران مي‌شوند.هافبک سابق آبي‌ها گفت: اين تيم عملا يک خروجي مهم داشته که آن هم کاوه رضايي است. اما مي‌بينيم در قبال اين يک خروجي مهم، چند ورودي مهم هم داشته است و اين موضوع نشان مي‌دهد که وزنه نقل و انتقالات به سود استقلال سنگيني مي‌کند.سرمربي سابق تيم جوانان استقلال اظهار داشت: حسن بزرگ کار باشگاه در نقل و انتقالات اين بود که درست در مناطقي از زمين که نياز به ترميم و تقويت داشت بازيکن گرفت. مثلا اين تيم يک مدافع مرکزي با خصوصيات ليدر بودن مي‌خواست که پژمان منتظري را گرفت، يک وينگر چپ و يا گوش چپ خيلي تخصصي نياز داشت که در اين پست حسن بيت سعيد را جذب کرد، به جاي کاوه رضايي در پيشاني خط حمله نيز سجاد شهباززاده را به خدمت گرفت و با جذب داريوش شجاعيان هم خلاء چند سال اخير تيم در پست‌هافبک مياني بازيساز و طراح را پر کرد.

تکواندو قهرماني جهان «کره جنوبي»
يکشنبه چهارم تيرماه در دومين روز از رقابتهاي تکواندو قهرماني جهان دو تکواندو کشورمان در بخش مردان و زنان به ديدار رقباي خود مي‌روند.
به گزارش مهر، در ادامه بيست و سومين دوره رقابتهاي تکواندو قهرماني جهان که در سالن «تيرول» شهر موجو کره‌جنوبي جريان دارد در دومين روز اين مسابقات امروز تکواندوکاران دو وزن ۴۹- زنان و ۷۴- کيلوگرم مردان به ميدان مي‌روند که ناهيد کياني و مسعود  حجی‌زواره نمايندگان کشورمان مي‌باشند. در وزن ۷۴- کيلوگرم مردان مسعود حجي‌زواره که مدال طلاي ۲۰۱۵ جهان را در کارنامه خود دارد، در سومين حضور جهاني خود به عنوان سرگروه تيم ملي کشورمان با رنکنيگ ۸ دنيا، دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده ديدار نمايندگان جزاير موريس و مالت مي‌رود. يکي از تکواندوکاران پاکستان و اوکراين حريف دور سوم حجي‌زواره خواهد بود. بر همين اساس و در صورت صعود نماينده ايران، يکي از تکواندوکاران اردن، قرقيزستان، صربستان، مقدونيه و ‌هائيتي حريف  حجی‌زواره در مرحله يک چهارم نهايي خواهد بود. تا اين مرحله  حجی‌زواره به نظر نمي‌رسد کار دشواري پيش رو داشته باشد. وي براي صعود به نيمه نهايي و قطعي کردن مدال برنز خود به احتمال فراوان «عيسي سيف» از مصر با رنکنيگ يک جهان را پيش رو خواهد داشت. در قسمت پائين جدول هم «کيم هون» کره اي مهمترين تکواندوکاري است که در صورت صعود به نيمه نهايي با  حجی‌زواره ديدار خواهد کرد. ناهيد کياني در وزن ۴۹- کيلوگرم دور نخست با «هدي ايت اوآلي» از مراکش ديدار مي‌‌کند و در صورت پيروزي به مصاف «ياسمينا عزيز» از فرانسه نايب قهرمان اروپا ۲۰۱۴ و دارنده مدال نقره و برنز گرندپري ۲۰۱۵ خواهد رفت. تکواندوکار وزن ۵۴- کيلوگرم کشورمان که با سه پيروزي متوالي راهي اين مرحله شده بود، در پيکار با «مراد لاکروي» تکواندوکار بلژيکي با نتيجه ۱۷ بر۹ صاحب برتري شد و به مرحله نيمه نهايي صعود کرد.
هادي پور در نيمه نهايي
روز شنبه در روز نخست اين رقابتها تيم ملي کشورمان تنها در بخش مردان و در وزن ۵۴- کيلوگرم نماينده داشت. آرمين‌هادي پور با چهار پيروزي به نيمه نهايي رسيده بود، امروز در مرحله نيمه نهايي بايد با «رامنارونگ ساوکويهار» از تايلند دارنده مدال برنز قهرماني جهان ۲۰۱۵ و نايب قهرمان آسيا در سال ۲۰۱۶ پيکار کند. هادي پور با برتري مقابل «آنشومن پاراشار» از هند با نتيجه ۳۱ بر ۵، «سولومون دمسه» از اتيوپي با نتيجه ۲۲ بر ۱۵، «آتمانگارا» از اندونزي با نتيجه ۲۴ بر ۳ و «مراد لاکروي» از بلژيک با نتيجه ۱۷ بر ۹ به اين مرحله راه يافته بود. اين دوره از رقابتها که‌ صبح روز شنبه در کره جنوبي آغاز شده و تا پنجشنبه نهم تيرماه ادامه خواهد داشت.
فدراسيون کشتي ايران بعد از اولتيماتوم جدي و بدون شرط اتحاديه جهاني و کميته بين المللي المپيک مبني بر اصلاح فوري اساسنامه اين فدراسيون، نسبت به اين مساله واکنش نشان داد.
اتحاديه جهاني کشتي طبق دستور و تذکر جدي کميته بين‌المللي المپيک(IOC)، عضويت و اعمال نظر افرادي که سمت‌هاي رسمي‌در دستگاه ورزش ايران( وزير ورزش يا نماينده وي) و يا همچنين ساير دستگاه‌هاي دولتي (نمايندگان ساير دستگاه‌هاي دولتي وابسته) دارند را در مجمع فدراسيون، با اصول خودمختاري و استقلال فدراسيون کشتي که در اساسنامه اتحاديه جهاني صريحا قيد شده، مغاير دانسته است. از اين رو فدراسيون کشتي ايران نيز با مشکل جدي روبرو شده و حتي ممکن است در صورت عدم برطرف کردن اين مشکل قانوني با تعليق روبرو شود. همچنين موضوعاتي از قبيل ارسال اساسنامه اصلاح شده فدراسيون کشتي ايران به رييس سازمان ورزش جهت تاييد، تاييد چهار عضو اجرايي فدراسيون ايران توسط رييس سازمان ورزش، اجازه برکناري رييس فدراسيون از سوي رييس سازمان ورزش و همچنين تعيين جانشين رييس فدراسيون مستعفي يا برکنار شده توسط وزير ورزش و جوانان از ديگر ايراداتي است که اتحاديه جهاني کشتي به اساسنامه فدراسيون ايران وارد دانسته است. ميشل دوسون دبير کل اتحاديه جهاني کشتي با اشاره به اينکه چندماه قبل از فدراسيون ايران درخواست ارسال اساسنامه را داشته‌اند و سپس ايرادات را به فدراسيون کشتي ايران اعلام نموده‌اند، اعلام کرده است: مهم‌ترين موضوع براي کميته بين المللي المپيک و اتحاديه جهاني حفظ استقلال فدراسيون‌هاي ملي است به‌همين دليل به فدراسيون کشتي ايران در اين زمينه اخطار جدي داده‌ايم و از آن‌ها خواسته‌ايم با توجه به تاکيد کميته بين المللي المپيک يک نسخه از اساسنامه اصلاح شده خود را براي ما ارسال نمايند. در همين راستا حميد بني تميم، نايب رييس فدراسيون کشتي با بيان اينکه تهديد IOC و اتحاديه جهاني مبني بر درخواست براي تغيير اساسنامه فدراسيون کشتي بسيار جدي است، گفت:خطر تحريم و تعليق بر سر کشتي ايران وجود دارد. بني تميم در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اخطار اتحاديه جهاني کشتي به فدراسيون کشتي ايران مبني بر لزوم تغيير در اساسنامه اين فدراسيون، اظهار کرد: اين موضوع به المپيک 2012 لندن بر مي‌گردد که در آن زمان کميته‌ بين‌المللي المپيک خواستار تغيير در اساسنامه فدراسيون‌هاي مختلف ورزشي در سراسر جهان شده بود. بر همين اساس از ايران نيز خواسته شد که اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي خود را متناسب با سياست‌هاي IOC تغيير دهند. وي با بيان اين که هدف IOC داشتن اساسنامه واحد ميان تمام فدراسيون‌هاي ورزشي در سراسر جهان و با هدف جلوگيري از دخالت نهادهاي دولتي است، خاطر نشان کرد: اخيرا نيز کميته‌ بين‌المللي المپيک به اتحاديه جهاني کشتي دستور داده که بايد فدراسيون‌هاي تابع اين اتحاديه از جمله ايران اساسنامه خود را متناسب با سياست‌هاي IOC تغيير دهند. اتحاديه جهاني کشتي نيز چند روز پيش در نامه‌اي به فدراسيون کشتي ايران اخطار جدي در اين‌باره داد و خواستار تغييرات هر چه‌ سريع‌تر در اساسنامه فدراسيون کشتي با هدف حذف دخالت نهادهاي دولتي در کليه‌امور فدراسيون شد. بني‌تميم در ادامه در پاسخ به اين سوال که اگر تغييرات مدنظر IOC در اساسنامه فدراسيون کشتي باز هم به تاخير بيافتد، چه عواقبي مي‌تواند براي کشتي ايران داشته باشد، گفت‌: ازآنجا که چند سال از درخواست IOC مي‌گذرد اين بار اين تهديد بسيار جدي است.