عملکرد سه ماهه «دارو»  
شرکت کارخانجات داروپخش صورت‌هاي مالي سه ماهه نخست سال مالي 96 را حسابرسي نشده و با سرمايه 500 ميليارد ريال منتشر کرد. به گزارش سنا، شرکت کارخانجات داروپخش پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي 96 را مبلغ 979 ريال اعلام کرده است و در دوره سه ماهه نخست امسال با اختصاص 184 ريال سود به ازاي هر سهم معادل 19 درصد از پيش بيني‌هايش را محقق کرد.
اين شرکت در سال مالي 95 پيش بيني درآمد هر سهم خود را مبلغ 973 ريال اعلام کرده بود و طي سه ماه با اختصاص 184 ريال سود به ازاي هر سهم به 19 درصد از پيش بيني‌هايش رسيد.

عملکرد سه ماهه 96 «کدما» افزايشي بود  
شرکت معدني دماوند در سه ماهه نخست سال مالي 96 مبلغ 77 ريال سود به ازاي هر سهم کنار گذاشت و به 42 درصد از پيش بيني‌هايش رسيد در حالي که در دوره مشابه سال مالي قبل اين شرکت از پيش بيني‌هايش جامانده بود.
به گزارش سنا، شرکت معدني دماوند پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 31 خرداد ماه 96 را مبلغ 184 ريال اعلام کرد و طي سه ماه با اختصاص 77 ريال سود به ازاي هر سهم به 42 درصد از پيش بيني‌هايش رسيد.
"کدما" پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي 95 را حسابرسي نشده مبلغ 477 ريال اعلام کرد.

«البرز» و اختصاص سود 33388 ريالي  
بيمه البرز صورت‌هاي مالي 3 ماهه سال منتهي به 29 اسفند 1396 را با سرمايه 4 هزار ميليارد ريال به صورت حسابرسي نشده منتشر کرد.
به گزارش سنا، بيمه البرز در دوره 3 ماهه ياد شده مبلغ 133 ميليارد و 550 ميليون ريال سود خالص کسب کرد و به هر سهم مبلغ 33 هزار و 388 ريال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال 95 معادل 11 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.
همچنين، "البرز" سود انباشته پايان دوره مذکور را مبلغ 531 ميليارد و 475 ميليون ريال اعلام کرده است.
اين شرکت در دوره مشابه در سال 95، مبلغ 149 ميليارد و 363 ميليون ريال سود خالص و شناسايي کرده بود.



رييس سازمان بورس برای ۲ ماه آينده خبر داد:
رييس سازمان بورس با اشاره به اين که به دنبال کاهش کارمزد سازمان بورس و ساير ارکان از معاملات هستيم گفت: اين اقدام تا دو ماه آينده به سرانجام مي‌رسد که البته در اين مورد با توجه به سياست حمايت از صنعت کارگزاري، کارمزد کارگزاري‌ها کاهش نمي‌يابد.
به نقل از سنا؛ شاپور محمدي گفت: در خصوص نرم افزارهاي مورد استفاده سازمان بورس و بازار سرمايه ارزيابي‎هاي تخصصي انجام شده و در اين زمينه صاحب‌نظران و فعالان نظرات کارشناسي خود را به اين سازمان اعلام کرده‌اند و اکنون به مرحله اجرا وارد شده است. رييس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در پي اين اقدام در زمان عملکرد نهايي نرم‌افزارها با افزايش محسوس سرعت مواجه شديم، بدين ترتيب لازم نيست براي تاييد نرم‌افزارها زمان زيادي صرف شود.
توقف‌هاي بورس کم مي‌شود
وي همچنين درباره دستورالعمل جديد توقف و بازگشايي نمادها گفت: دستورالعمل نهايي شده و به زودي به مرحله اجرا مي‌رسد و بدين ترتيب يکي از وعده‌ها براي رفع محدوديت‌ها از اين طريق برطرف مي‌شود.
تغيير ساز و کار حجم مبنا و دامنه نوسان شايد وقتي ديگر
سخنگوي سازمان بورس در ادامه در خصوص رفع ساير محدوديت‌ها گفت: در خصوص تغيير در ساز و کار فعلي حجم مبنا و دامنه نوسان نيز کارشناسي‌هاي لازم در جهت بازنگري در بحث‌هاي مقرراتي و آيين نامه‌ها صورت گرفته است. وي ادامه داد: موضوعاتي که در اين رابطه به سامانه معاملاتي مرتبط است نيز دنبال و سازو کار اجرايي آن تنظيم شده و اميدواريم در چند ماه آينده به جمع بندي نهايي مي‌رسيم.
کاهش کارمزد سازمان بورس و ساير ارکان
دبير شوراي عالي بورس در خصوص کاهش کارمزدها نيز گفت: به دنبال کاهش کارمزد سازمان بورس و ساير ارکان هستيم، البته در اين مورد با توجه به سياست حمايت از صنعت کارگزاري، کارمزد کارگزاري‌ها کاهش نمي‌يابد. وي با بيان اينکه اين اقدام تا دو ماه آينده به سرانجام مي‌رسد و به بازار اعلام مي‌شود اظهار داشت: با اين اقدام کمک مي‌شود که معاملات الگوريتمي‌شکل بگيرد و سياليت بازار بيشتر شود، همچنين سود کساني که فعاليت مي‌کنند بدين ترتيب بيشتر مي‌شود.
ماليات‌مان زياد است، کم‌اش مي‌کنيم
محمدي با اشاره به اين نکته که سازمان بورس مي‌خواهد از درآمدهاي خودش کم کند تا فعالان بازار بتوانند راحت‌تر کار کنند، خاطر نشان کرد: در حوزه مالياتِ مقطوعِ نيم درصد با سازمان امور مالياتي صحبت شده و فرآيند به گونه‌اي جلو مي‌رود که اين مکانيسم نيز اصلاح شود. دبير شوراي عالي بورس خاطرنشان کرد: نيم درصد ماليات از نظر ما زياد است. چون يک سوي سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه ضرر است. به عبارتي بعضي از مواقع سهامداران ضرر کردند پس وقتي کسي در خريد و فروش ضرر مي‌کند پرداخت ماليات منصفانه نيست و اين موضوعي است که براي رفع آن در حال رايزني با سازمان امور مالياتي هستيم. وي در اين باره ادامه داد: همانطور که در خصوص توقف و بازگشايي‌ها نظرخواهي از کارشناسان و فعالان بازار مبناي عمل سازمان بوده در مورد بحث ماليات هم حتما از اهالي بازار نظرخواهي خواهد شد.
به دنبال شفافيت‌ بيشتريم
رييس سازمان بورس در خصوص امکان تغيير در فرآيند اعلام EPS نيز گفت: در اين مورد به سمت استانداردهاي بين‌المللي حرکت مي‌کنيم تا از مفروضاتي که‌امکان خدشه و تحرکات عامدانه به آن وجود دارد دوري شود و حفظ شفافيت بيشتر مورد توجه ويژه سازمان بورس است. محمدي با بيان اينکه در دنيا مفروضات مديريتي بيشتر از کشور ما افشا مي‌شود، در اين باره تشريح کرد: به دنبال اين موضوع هستيم که از اين پس اين رويه مبناي عمل ما قرار بگيرد تا در بعضي از مسايلي که حوزه افشاي اطلاعات مديريتي است دقت عمل بيشتري صورت بگيرد و مديران مسووليت پذيري بيشتري داشته باشند.
اعمال اصلاحات در قانون بازار سرمايه
وي تصريح کرد: در حوزه اصلاح قوانين و مقررات بازار سرمايه مباحثي مربوط به دستکاري يا پيش‌دستي در معاملات که بعضا به ضرر سهامداران منجر مي‌شد حتما در قانون جديد بازار سرمايه مورد توجه ويژه قرار مي‌گيرد و از اين پس سعي مي‌شود که بازار با اطمينان و سلامت بيشتري به پيش رود.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي:
رئيس سازمان خصوصي‌سازي گفت: بخش زيادي از شرکت‌هاي دولتي به دليل اينکه کالا و خدمات يارانه‌اي دريافت مي‌کنند، اجازه واگذاري آنها به بخش خصوصي وجود ندارد.
به نقل از تسنيم؛ پوري حسيني با اشاره به اين که در قانون بودجه، ريال به ريال و ميليارد به ميليارد درآمد و هزينه هر شرکت مقابل آن نوشته شده است گفت: تقاضاي ما اين است که با تهيه يک جدول تلفيقي به سازمان خصوصي‌سازي اعلام شود که افزايش بودجه‌ها مربوط به چيست و آيا مربوط به سرمايه‌گذاري‌هاي جديد دولت در گروه‌هاي 1 و 2 است يا موارد ديگر را در برمي‌گيرد. معاون وزير اقتصاد با بيان اين مطلب که دولت براي سرمايه‌گذاري در گروه 3 مجاز است خاطرنشان کرد: بخش خصوصي اجازه ورود به گروه 3 را ندارد و به عبارت ديگر، اين گروه انحصارا براي سرمايه‌گذاري در اختيار دولت قرار گرفته است و در مقابل هرگونه فعاليت دولت در گروه 1 ممنوع بوده و کاري خلاف محسوب مي‌شود. وي اذعان کرد: ما با بخش اعظمي‌از شرکت‌هاي گروه 1 و 2 مواجه هستيم که به دليل اينکه کالا و خدمات يارانه‌اي ارائه مي‌دهند، اجازه واگذاري آنها به بخش خصوصي وجود ندارد. پوري حسيني، شرکت‌هايي را که در حوزه آب، برق و گاز فعاليت مي‌کنند را جزو اين گروه از شرکت‌ها خواند و افزود: تا زماني که قيمت کالا و خدمات اين گروه از شرکت‌ها تکليفي است، واگذاري‌ها به طور کامل صورت نخواهد گرفت. رئيس سازمان خصوصي‌سازي تصريح کرد: مجلس بايد توجه داشته باشد که لازم است توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي، بنگاه‌داري و تصدي‌گرايانه دولت در گروه يک را متوقف کند؛ اما تصور مي‌رود که اکثريت قريب به اتفاق سرمايه‌گذاري‌هاي دولت در گروه 3 صورت مي‌پذيرد. به‌استناد ماده دو فصل دوم سياست‌هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي دولت مکلف است تا 100 درصد سهام شرکتهاي «گروه يک» را به بخش خصوصي واگذار کند. همچنين در تبصره‌هاي ماده 3 فصل 2 اين قانون در خصوص شرکت‌هاي «گروه 2» آمده که دولت مجاز است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتي در فعاليت‌هاي گروه 2 ماده 2، همچنان 20 درصد از سهام شرکت‌هاي حاضر در گروه 2 را در اختيار داشته باشد و مکلف است 80 درصد باقي‌مانده را به بخش‌هاي خصوصي، تعاوني و عمومي‌غيردولتي واگذار کند.

تنها يک روز ديگر به آغاز اتفاق ناب در بازار سرمايه ايران باقي مانده است، اولين دوره ليگ ستارگان بازار سرمايه ايران از تاريخ 2 مرداد ماه سال جاري شروع به کار خواهد کرد.
 به نقل از خبرگزاري فارس، ياسر فلاح، مشاور رييس سازمان بورس و اوراق بهادار و رييس کميته اجرايي " ليگ ستارگان بورس ايران" درباره اين رويداد گفت: تنها يک روز ديگر به آغاز اتفاق ناب در بازار سرمايه ايران باقي مانده است، اولين دوره ليگ ستارگان بازار سرمايه ايران از تاريخ 2 مردادماه سال جاري شروع به کار خواهد کرد. وي ادامه داد: در اين دوره علاوه بر اينکه شاهد رقابتي هيجان انگيز و جذاب بين معتبرترين قطب‌هاي دانشگاهي مالي کشور خواهيم بود، تجربه حضور در يک کارگاه‌اموزشي حرفه‌اي مالي را نيز کسب خواهيم کرد. به گفته فلاح، سال‌ها است که مسابقاتي در برخي کشورها به جهت شناخت و تربيت نخبگان مالي و همچنين پيوند دانشگاه با بازارهاي مالي انجام مي‌شود که در اين ميان مي‌توان به آزمون‌هاي CFA اشاره کرد. وي با اشاره به اين که اين رويداد براي نخستين بار در کشور عملياتي مي‌شود گفت: امسال ليگ ستارگان بورس به صورت محدود و با 10 تيم از 10 دانشگاه استان تهران برگزار مي‌شود، ولي در سال‌هاي آينده حتما اين مسابقه در سطح کشور گسترده خواهد شد و تمام دانشگاه‌ها از سراسر کشور در اين مسابقه حضور خواهند داشت. وي ادامه داد: در نخستين دوره از ليگ ستارگان بورس علاوه بر شناسايي و آشنايي با نخبگان مالي کشور، تيم پزشکي در حال بررسي و مطالعه رفتار معامله گران است. در اين طرح پيش از برگزاري مسابقه تمامي‌شرکت کنندگان تست‌هاي گوناگون پزشکي (مثل قندخون، فشارخون و ضربان قلب) روانشناسي، شخصيت شناسي و ريسک پذيري را انجام داده‌اند و در حين برگزاي مسابقه نيز معامله گران هر تيم تست‌هاي پزشکي را در ساعات گوناگون معاملاتي انجام خواهند داد. هدف از اين اقدام، بررسي و مطالعه ارتباط بين حالات گوناگون معامله گران و عملکرد آنها در بازار سرمايه است. امين آذريان، دبير کميته اجرايي"ليگ ستارگان بورس ايران" گفت: نخستين مسابقه ليگ ستارگان بورس براي اول بار در ايران برگزار مي‌شود.
معامله‌گران بورس تهران ديروز شاهد پيشرو شدن گروه معدني‌ها و اقبال معامله‌گران حقيقي براي جمع‌آوري سهام هلدينگ‌ پتروشيمي‌و سنگ‌آهني بودند، شاخص کل بورس تهران در آخرين روز فصل مجامع شرکت‌هاي بورسي با ۵۰۸ واحد رشد همراه شد. شاخص کل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات شنبه 31تير ماه 96 با افزايش 508 واحدي روي رقم 80 هزار و 670 واحد ايستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزايش 128 واحدي عدد 17 هزار و 669 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 592 واحدي به رقم 88 هزار و 802 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با افزايش 526 واحدي به رقم 56 هزار و 106 واحد دست يافت که شاخص بازار دوم با افزايش 165 واحدي عدد 178 هزار و 124 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص کل فرابورس (آيفکس) با افزايش 3 واحدي به 923 واحد رضايت داد. ديروز معاملات سهام در نماد معاملاتي شرکت‌هاي معدني و صنعتي گل گهر با 192 واحد ،معدني و صنعتي چادر ملو با 87 واحد و گسترش نفت و گاز پارسيان با 44 واحد افزايش بيشترين تاثيرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي شرکت‌هاي تاپيکو با 17 واحد ، مخابرات ايران با 10 واحد و پتروشيمي‌فجر تا 6 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را در برآورد اين نماگر به دوش کشيدند. ارزش کل معاملات ديروز بورس تهران در بازار نقدي اين بورس به بيش از 146 ميليارد تومان نمايش داده شد که ناشي از دست به دست شدن بيش از 688 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 43 هزار و 359 نوبت داد و ستد بود. طي معاملات ديروز نماد معاملاتي شرکت‌هاي گروه دارويي مهرام، معدني و صنعتي گلگهر، شهد ايران، معدني و صنعتي چادرملو، صنايع مس شهيد باهنر، کشتيراني جمهوري اسلامي‌ايران، قراردادهاي اختيار خريد و فروش گلگهر، اوراق اجاره صمپنا، اوراق مرابحه فولاد مبارکه، کشتيراني درياي خزر، دامداري تليسه نمونه، جوش و اکسيژن ايران از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل، نماد معاملاتي شرکت‌هاي نوسازي و ساختمان تهران، قند هگمتان، سيمان سفيد ني‌ريز، پتروشيمي‌پرديس، سرمايه‌گذاري مسکن شمال غرب، فولاد خوزستان، کارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي، بين‌المللي توسعه ساختمان، فولاد خوزستان متوقف شدند.  ديروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد، 209.5 ميليون سهم مخابرات ايران به ارزش بيش از 41.5 ميليارد تومان ميان سهامداران عمده اين سهم با معاملات انتقالي روبه‌رو شد. در نماد معاملاتي تاپيکو نيز ديروز 19 ميليون سهم به ارزش بيش از 3 ميليارد تومان به کدهاي درون‌گروهي سهامدار عمده جابجا شد. همچنين 18 ميليون سهم سرمايه‌گذاري اعتبار ايران به ارزش بيش از 2 ميليارد تومان با معاملات درون‌گروهي سهامدار عمده در نماد صفر تابلو مواجه بود.  ديروز بازار سهام در پرترافيک‌ترين روز مجامع عادي‌ساليانه در حالي همزمان با بازگشايي نماد معدني‌ها شاهد افزايش اقبال خريداران اغلب حقيقي در اين گروه‌ها با وجود انباشت عرضه سهام از سوي برخي حقوقي‌ها بود که گروه معدني‌ها به پيشراني شرکت سنگ‌آهني‌ و همچنين هلدينگ‌هاي پتروشيمي‌پيشروهاي بازار سهام بودند.