معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده مطرح كرد
گروه اجتماعي: معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده، ارزش‌گذاري کار خانگي زنان و بيمه زنان خانه‌دار را از جمله اقداماتي دانست که در دولت دوازدهم براي به نتيجه رسيدن پيگيري مي‌شود.
 به گزارش ايسنا، شهيندخت مولاوردي در مراسم امضاي تفاهم‌نامه همکاري ميان جمعيت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، افزود: در حال جمع‌بندي دو موضوع هستيم تا از ابتداي دولت دوازدهم انجام شود؛ يعني از اقدامات، ارزش‌گذاري کار خانگي زنان است و پژوهشي در اين زمينه انجام شده است. تلاش مي‌کنيم از يافته‌هاي آن براي محاسبه ارزش کار خانگي زنان و آثاري که به دنبال دارد، استفاده کنيم. بحث ديگر مربوط به بيمه زنان خانه‌دار است که در دولت‌هاي متعدد مورد توجه بود اما به نتيجه مناسبي نرسيد.
معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در دولت يازدهم اين مساله را در چند قالب پيش‌بيني کرديم، در چارچوب ماده 27 برنامه پنجم توسعه، بيمه زنان خانه‌دار را با همکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي مدنظر قرار داديم و سازمان تامين اجتماعي بايد آيين‌نامه‌اي را در اين زمينه به دولت ابلاغ مي‌کرد تا مورد تصويب دولت قرار بگيرد.
 اين لايحه در حال حاضر تصويب شده است. همچنين در لايحه دوم، بيمه‌هاي پايه اجتماعي زنان را گنجانديم که در کميسيون اجتماعي دولت است. مولاوردي ادامه داد: سومين لايحه مربوط به بيمه تکميلي است که به تصويب هيات وزيران رسيده است. همچنين زنان در حال حاضر مي‌توانند به صورت خويش‌فرما خود را بيمه کنند بدين ترتيب پس از 15 سال بازنشسته محسوب مي‌شوند.
وي در مورد اقداماتي که براي زنان سرپرست خانوار انجام شده است نيز گفت: اين مساله به همراه زنان بهبود يافته يکي از اولويت‌هاي دولت بود و تلاش کرديم با سازمان‌هايي که در اين زمينه وظايفي دارند همکاري شبکه‌اي داشته باشيم در همين راستا طرحي را به صورت پايلوت در شهرري انجام داديم و پس از آن اين طرح براي 15 استان ارائه شد.
 با تلاش‌هايي که صورت گرفت، در بند «ت» ماده 80 برنامه ششم توسعه توانمندسازي زنان خانوار مورد توجه قرار گرفت و تدوين و اجراي آن نيز به عهده زنان گذاشته شد. همچنين چند وقت پيش در مجلس جلسه‌اي برگزار شد و گزارش اقدامات دستگاه‌هاي مسوول ارائه شد و ما در اين جلسه حضور داشتيم.
معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد مدت زمان مرخصي زايمان نيز گفت: اين مساله هم يک روند فرسايشي را طي کرد و به ديوان عدالت اداري رسيد. جلساتي هم براي بررسي موانع اجرايي و اعتباري آن برگزار شد و منتظر نظر نهايي سازمان مديريت هستيم. البته با اين حال ما راهکارهاي جايگزين را هم دنبال کرديم و جلسات متعددي با بخش‌هاي مختلف برگزار کرديم. فعلا منتظر هستيم تا راهکارهاي سازمان مذکور را دريافت کنيم.
 وي ضمن اشاره به‌امضاي تفاهم‌نامه همکاري ميان جمعيت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري نيز گفت: مقدمات اين تفاهم‌نامه از مدت‌ها پيش فراهم شده بود و اين توفيق را داريم که در آستانه دهه کرامت تفاهم‌نامه‌اي را که براي زنان و خانواده بسيار مهم است، امضاء
کنيم.
وي اضافه کرد: در هر دو نهاد بانوان از ظرفيت بسيار زيادي برخوردار هستند، که‌اميدواريم با هم‌افزايي ميان دو نهاد بتوانيم از اين ظرفيت در زمينه اهداف تفاهم‌نامه که معطوف به موضوعات بشردوستانه، مديريت بحران و کاهاش آلام در زمان حوادث است، استفاده کنيم.
معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در آستانه تشکيل دولت دوازدهم هستيم و رياست جمهوري برنامه‌اي را در اين حوزه با عنوان توانمندسازي همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده ارائه کرده است و اين تفاهم‌نامه مي‌تواند بستر مناسبي براي توانمندسازي بانوان فراهم کند.
مولاوردي اضافه کرد: کارگروه مشترکي در راستاي اين تفاهم‌نامه تشکيل مي‌شود و با نظارت و پايشي که صورت خواهد گرفت، فعاليت‌هايي در قالب موافقتنامه اجرايي مي‌شود.
وي با اشاره به روز ملي دختران عنوان کرد: در آستانه اين روز هستيم و ضمن تبريک اميدواريم دخترانمان از ظرفيت تفاهم‌نامه استفاده لازم را ببرند و با همکاري هلال‌احمر گام‌هاي خوبي برداريم.
 معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده عنوان کرد: اين تفاهم‌نامه زمينه‌اي را فراهم مي‌کند و ما مي‌توانيم با بررسي‌هايي که انجام مي‌دهيم از اين زمينه و از ظرفيت ايجاد شده در جمعيت هلال‌احمر بهره‌مند شويم.

تامین منابع طرح تحول سلامت و ادغام بیمه ها؛
گروه اجتماعي: هنوز هم بحث‌هاي داغي درباره تركيب كابينه دولت يازدهم در رسانه‌ها منتشر مي‌شود. طي روزهاي گذشته خبرهاي مختلفي از گمانه‌زني‌ها درباره حضور برخي از وزراي فعلي در كابينه دولت يازدهم منتشر شده، خبرهايي كه با بررسي وضعيت حالا بهتر مي‌توان درباره تركيب چهره‌هاي حاضر در دولت آينده صحبت كرد.
 سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت دولت يازدهم يكي از اعضاي كابينه بود كه طي هفته‌هاي گذشته صحبت‌هاي متفاوتي درباره حضورش شنيده مي‌شد. چهارشنبه هفته گذشته و در حاشيه جلسه هيات دولت بود كه قاضي‌زاده‌هاشمي‌درباره حضورش در کابينه آينده، گفت: بله، درباره حضورم صحبت‌هايي فرمودند.  وي درباره الويت‌هايش براي اين مسئوليت در دولت دوزادهم نيز گفت: اگر بخواهم صادقانه بگويم اينطور نمي‌شود کار کرد. قرار نيست که ما زندگي‌مان و امورات شخصي خودمان را بگذاريم و به وسط ميدان بياييم و 4 سال صادقانه براي کشور، مردم و انقلاب کار کنيم، در عين حال کتک هم بخوريم، من اين مدلي در کشور کار نمي‌کنم.  در همين حال وزير بهداشت گفت: نتيجه‌گرفتن فعاليت‌هاي متعدد حوزه سلامت در گروي دو تصميم مهم است که بايد دولت و مجلس آن را بگيرند.  سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت در يك برنامه تلويزيوني با تشريح فعاليت‌هاي حوزه سلامت در طول 4 سال گذشته که با محوريت طرح تحول سلامت صورت پذيرفته، اظهار داشت: اگر دو تصميم مهم براي حوزه سلامت رخ ندهد، مسلماً تمام زحمات در سلامت به نتيجه نخواهد رسيد.
وزير بهداشت ادامه داد: از جمله اينکه بايد منابع مالي حوزه سلامت پايدار شود و فقط چشم انتظار به پول نفت نداشته باشيم که بهترين حالت آن وصل منابع سلامت به ماليات است همانند کاري که براي تأمين گندم در کشور شده است. هاشمي‌بيان داشت: همچنين بايد منابع مالي بيمه‌ها (28 صندوق بيمه‌اي) يکي شود، البته منظور تجميع بيمه‌ها نيست بلکه منابع مالي آن در حوزه بهداشت و درمان يک‌پارچه شود زيرا منابع مالي در حوزه سلامت بسيار است که بايد با اين تجميع همه اين منابع يک‌دست شود تا هزينه‌کرد آن براي مردم نيز مشخص و بهينه شود.
وي درباره انتقاد برخي‌ها به طرح تحول سلامت و اينکه "چرا اول از بهداشت شروع نکرديد و به درمان پرداختيد؟"، بيان داشت: اين افرادي که چنين انتقاداتي مي‌کنند مطمئن باشيد حتي اگر از بهداشت هم شروع مي‌کرديم باز هم انتقاد داشتند ولي اينکه ما از درمان شروع کرديم به‌دليل اين بود که نياز اول مردم بود مثلاً وقتي يک جاي آتش مي‌گيرد شما بايد اول آتش را خاموش کنيد نه اينکه به‌امور ديگري بپردازيد ما هم وقتي در شروع دولت کار سلامت را به‌عهده گرفتيم وضعيت دارو و درمان به هيچ عنوان خوب نبود زيرا اصلاً دارو نبود و مردم در بيمارستانها گرفتار هزينه‌هاي سنگين درمان بودند.
وزير بهداشت ادامه داد: به هر حال کار بهداشت زمانبر است و به چشم هم نمي‌آيد زيرا به‌جرئت مي‌توانم عنوان کنم در دولت يازدهم بيش از همه دوران انقلاب در بحث بهداشت کار شد، و حاضرم براي اين حرفم با هر کسي مناظره کنم، ما در اين دولت خانه‌هاي بهداشت 30 سال گذشته را بازسازي کرديم و هزاران کار بهداشتي ديگر انجام شد و چند هزار خانه بهداشت و پايگاه سلامت راه‌اندازي شد و خدمات بهداشتي در روستاها را که متوقف شده بود احياء کرديم و حتي به حاشيه شهرها و مراکز شهرها گسترش داديم.‌
هاشمي‌درباره اينکه در طرح تحول سلامت پول بيشتري به جيب پزشکان ريخته شد و مثلاً به پرستاران کمتر توجه شد، توضيح داد: برخي انتقادها ديگر انتقاد نيست عناد است، ما بايد پس از 20 سال کتاب تعرفه‌هاي پزشکي را اصلاح مي‌کرديم تا ريشه زيرميزي خشکيده شود، يعني يک جراح با چند 10 هزار تومان بايد لوزه و آپانديس جراحي مي‌کرد ولي در بخش خصوصي مي‌توانست چند ميليون تومان دريافت کند و مسلماً همين به‌روز نشدن تعرفه‌هاي درماني در حوزه درمان باعث ايجاد زيرميزي مي‌شد.
وي درباره مشکلات پرستاري نيز عنوان کرد: ما بارها گفتيم که بايد قانونگذار در حوزه تعرفه‌هاي پرستاري پيشقدم شود و هر زماني کار را انجام دهد ما نيز استقبال مي‌کنيم ولي متأسفانه کساني با بي‌توجهي به اين مسائل درصدد هستند بين پزشک و پرستار و در کل بين کادر جامعه پزشکي اختلاف بيندازند.
با اين همه پيش از اين قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت گفته بود كه معتقدم طرح تحول سلامت و اقدامات صورت گرفته در دولت يازدهم در حوزه سلامت و بهداشت بايد از 35 سال پيش آغاز مي‌شد؛ زيرا، از نگاه مردم هيچ تفاوتي بين دولت‌ها و افراد نيست و مردم، اقدامات را به حساب نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران مي‌گذارند. وي همچنين گفت: در 4 سال گذشته شاهد نوسازي و بهسازي بخش‌هاي مختلف بيمارستاني، تکريم بيشتر مردم و افزايش ميل و رغبت پرسنل به فعاليت بوديم.

فعاليت گروههاي مروجين مصرف بهينه آب درشهرستان كرج،از نيمه دوم تيرماه‌امسال درچهار گروه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي‌آبفاي البرز،با افزايش دماي هوا درتابستان ودرنتيجه بالارفتن مصرف آب توسط شهروندان ،گروههاي مروجين فرهنگ مصرف بهينه آب درقالب چهارگروه درسطح كرج بزرگ فعاليت خود را آغاز كردند.اين درحاليست كه‌امار واطلاعات منابع آبي البرز حاكي از آن است كه اين منابع هرساله محدود تر شده وبه مرز هشدار رسيده است.براي حفظ اين منابع محدود يكي از شيوه‌ها،تغيير دررفتار مصرفي شهروندان است.از اين رو گروههاي فرهنگي مروجين مصرف بهينه آب درقالب چهارگروه درسطح كرج بزرگ فعاليت خود را آغاز كردند.
اين مروجين با خودروهايي با تابلوهاي مشخص ولباس‌هاي فرم ويژه وكارت شناسايي به شهروندان ومراكز اداري،كارواشها و ساختمانهاي درحال ساخت مراجعه كرده و روشهاي درست مصرف آب را يادآور مي‌شوند.
روابط عمومي‌آبفاي البرز اعلام كرد: ماهيت اصلي فعاليت اين گروهها،ارشادي وفرهنگي بوده ومروجين چند وظيفه اصلي بعهده دارند.ابتدا درسطح شهر تردد كرده وبه شهرونداني كه بطور آشكار مصرف غيرضروري مثل شستن خودرو،كوچه وحياط با شيلنگ آب دارند تذكر كتبي داده وروشهاي درست مصرف را ياد آور وپوستر وبروشوري درهمين زمينه توزيع مي‌شود.درگامي‌ديگر،مروجين براساس فهرستي كه از مشتركان بسيار پرمصرف دراختيار دارند،به واحدهاي تجاري ومنازل مسكوني مراجعه كرده وضمن ارايه اقلام آموزشي،وضعيت كنتور،كولرها،نحوه آبياري فضاي سبز،نحوه نظافت پاركينگ وشيرآلات را كنترل كرده وراهنمايي لازم انجام مي‌شود.براساس اين گزارش مراجعه به مراكز اداري وسازمانهاي مستقر دركرج بزرگ از ديگروظايف مروجين است.بطوريكه كليه تاسيسات آبي ادارات ووضعيت كولرها،آبخوري‌ها،نحوه آبياري فضاي سبز،شيرآلات سرويس‌هاي بهداشتي و...بررسي ودرتابلو اعلانات هر اداره اي پوستر روشهاي مصرف آب نصب شده و درميان كاركنان بروشورهاي مصرف صحيح آب را توزيع مي‌كنند.خاطرنشان مي‌شود:شهرونداني كه پس از دوبار اخطار مروجين به تذكرات توجه نكنند،انشعاب آب آنها توسط گروههاي اجرايي
 قطع مي‌شود.

علي کيواني- پرند، مهندس نظرپور از پروژه ترميم و روکش آسفالت خيابان ستاره بازديد به عمل آوردند.
با توجه به فرسودگي آسفالت در خيابان ستاره، پروژه روکش آسفالت اين منطقه از شهر پرند در حال انجام مي‌باشد.
بر اساس اين گزارش، شهردار پرند اعلام کرد: لکه گيري و مرمت آسفالت يکي از مطالبات به حق شهروندان و همچنين از اولويت‌هاي مديريت شهري در حوزه ي فني و عمراني مي‌باشد که باعث ايمني بيشتر تردد شهروندان مي‌گردد.وي در ادامه يادآور شد: در راستاي خدمت رساني به شهروندان و با توجه به فرسودگي آسفالت و همچنين کنده کاري‌هاي انجام شده در اين خيابان، پروژه روکش آسفالت آن در دستور کار حوزه فني و عمراني شهرداري پرند قرار گرفت و هم اکنون در حال اجرا مي‌باشد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام :
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: بايد در مسير خدمتگزاري و رفع مشکلات و چالش‌هاي مربوط بيمار و پزشک حرکت کنيم.به گزارش روابط عمومي‌دانشگاه علوم پزشکي ايلام، علي دلپيشه اظهار داشت: سلامت و تندرستي مردم در جامعه مرهون تلاش و مسئوليت پذيري پزشکان است.
وي افزود: نظام پزشکي در طول شش دوره گذشته همواره منشأ خدمت خالصانه و صادقانه به جامعه بوده و با انتخاب دوره جديد نيز قطعاً در راه خدمت به مردم و نظام سلامت در استان و کشور گام بر مي‌دارد.اين مسؤول برگزاري شايسته و مطلوب اين انتخابات را افتخاري براي حوزه سلامت استان ايلام دانست و گفت: اميد است که با انتخاب دوره جديد هيات مديره سازمان نظام پزشکي بتوانيم در کنار هم در مسير خدمتگزاري و رفع مشکلات و چالش‌هاي مربوط بيمار و پزشک حرکت کنيم.دلپيشه تصريح کرد: در ادامه نيز مرواريد استاندار ايلام با همراهي مسؤولان دانشگاه علوم پزشکي از شعبه اخذ راي و مراحل مختلف اخذ راي بازديد و ضمن گفت‌وگو با عوامل اجرايي و نظارت انتخابات نظام پزشکي، از زحمات آنان
 تقدير کرد.

مديرکل اوقاف وامور خيريه استان مرکزي تشريح کرد:
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي در نشست خبري ضمن تشريح نحوه برگزاري مرحله استاني مسابقات قرآن، برنامه‌هاي دهه کرامت و تکريم امامزادگان در استان را تشريح کرد.
نشست خبري حجت‌الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي، با محوريت مسابقات قرآن، تکريم امامزادگان و طرح نشاط معنوي در سالن جلسات اين اداره‌کل برگزار شد. حجت‌الاسلام حسيني اراکي گفت: مرحله استاني چهلمين دوره مسابقات قرآن اوقاف جمعه، ششم مردادماه در دانشگاه‌اميرکبير(فلق) برگزار مي‌شود، آيين اختتاميه و مراسم تجليل از نفرات منتخب نيز عصر همان روز انجام مي‌شود. وي تصريح کرد: ۲۴۴ متسابق در مرحله استاني به تفکيک ۱۳۳ خانم و ۹۱ آقا در رشته‌هاي حفظ ۵جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل، قرائت ترتيل، تحقيق، دعاخواني و اذان در بخش برادران با يکديگر به رقابت مي‌پردازند. حجت‌الاسلام حسيني ادامه داد: در بخش معارف نيز ۳۰۶ نفر با هم به رقابت پرداختند که از اين تعداد ۱۷۹ نفر در رشته حفظ موضوعي، ۹۳ نفر حفظ معارف و ۳۴ نفر حفظ احاديث شرکت کردند که ۱۹ نفر حد نصاب براي شرکت در مرحله استاني که ۱۲مرداد در اداره‌کل برگزار مي‌شود را کسب کردند. وي اظهار کرد: طرح تربيت حافظان نيز تاکنون ۳۲هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است، در مرحله ششم اين طرح سهم استان ۷هزار و ۷۰۰ نفر است که تاکنون ۷هزار و ۵۳۰ حافظ ثبت‌نام کرده‌اند. حجت‌الاسلام حسيني اراکي اظهارکرد: استان مرکزي از ظرفيت خوب خيرين در ساخت و ساز امامزادگان برخوردار است.حجت‌الاسلام حسيني اراکي افزود: شايد تا ۱۵روز آينده گنبد اصلي اين امامزاده نصب شود. متأسفانه هنوز هيچ دستگاهي نتوانسته است از ظرفيت امامزاده ۷۲ تن ساروق براي جذب گردشگر استفاده کند تلاش مي‌کنيم اين امامزاده را به توجه به اين محل رخ دادن معجزه قرن است براي جذب گردشگر و حتي مرکز ويژه قرآني مهيا کنيم.وي تجليل از هيئت امنا، خادمان و خيرين بقعه ساز، ائمه جماعت امامزادگان و بقاع متبرکه، صاحبان اثر پژوهشي، سخنراني در خصوص اشاعه فرهنگ انتظار، سخنراني قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه ... را از برنامه‌هاي دهه کرامت عنوان کرد.

با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي صورت گرفت:
شاهرود – پرديس رضائيان خبرنگار تجارت : مرکز جراحي قلب و آنژيوگرافي بيمارستان امام حسين(ع) با 26تخت جراحي و بستري ، بخش شيمي‌درماني مر کز آموزشي و پژوهشي - درماني اين بيمارستان، اجراي فاز چهارم هتلينگ مرکز آموزشي و پژوهشي درماني بيمارستان امام حسين(ع) در چهار طبقه به زير بناي 22 هزار متر مربع و با اعتبار ۴۰۰ميليون و بخش سي تي اسکن مرکز آموزشي و پژوهشي درماني بيمارستان بهار با اعتبار ۳۰۰ ميليون تومان، از جمله طرح‌هايي بود که با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي در شاهرود به بهره برداري رسيد.
سيد حسن قاضي زاده‌هاشمي‌در مراسم بهره برداري از پروژه‌هاي بهداشتي و درماني شاهرود گفت: سلامت جز اولويت‌هاي دولت دوازدهم خواهد بود و بايد ضمن برطرف کردن مشکلات ، بقيه زنجيره‌ها را به مرحله اجرا درآورد.وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ضمن تأکيد بر اينکه بايد با اتحاد و همدلي در راستاي ارتقا و پيشرفت حوزه سلامت حرکت کنيم گفت: دانشگاه علوم پزشکي شاهرود ظرفيت بين‌المللي شدن را دارد لذا بايد در راستاي تقويت دانشگاه حرکت کنيم .وي افزود: در راستاي تکميل دانشکده دندانپزشکي شاهرود تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم.هاشمي‌گفت : اميدواريم با بهره‌برداري از بخش سي‌تي‌اسکن مرکز آموزشي و پژوهشي درماني بهار منشأ تسهيل در خدمات درماني به شهروندان شاهرودي و شهرهاي هم‌جوار آن باشد.وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي افزود :خوشبختانه در سال‌هاي اخير با بهره‌برداري از مجموعه دياليز هلال شاهرود، سي‌تي‌اسکن بهار، مرکز جراحي قلب امام حسين(ع) و ده‌ها طرح ديگر نياز درماني مردم شرق استان سمنان تا حد زيادي برطرف شده و ما دغدغه‌اي در اين حوزه نداريم.وي افزود: تلاش‌هاي خوبي براي ارتقاي زيرساخت‌هاي درماني و بهداشتي در استان سمنان و به‌خصوص شهرستان شاهرود صورت گرفته که اين امر مصداق بارز اقتصاد مقاومتي است چراکه ديگر از هزينه‌هاي هنگفت سفر به شهرهاي بزرگ و به‌خصوص تهران براي درمان خبري نخواهد بود. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تقدير از دانشگاه علوم پزشکي شاهرود گفت: اين دانشگاه پيش از آنکه در حوزه بهداشت شناخته شده باشد، در حوزه پژوهش در رتبه‌هاي ممتاز کشوري قرار دارد که افتتاح مراکز قلب، شيمي‌درماني و دياليز در سال‌هاي اخير، شاهرود را به قطب درماني کشور نيز بدل کرده است.

تغييري در گزينه‌هاي شهرداري
 صورت نگرفت

منتخب شوراي پنجم گفت: همچنان نجفي، مرعشي، کولايي، افشاني، شريعتمداري، بيطرف و مهرعليزاده به عنوان گزينه‌هاي شهرداري مطرحند و محسن‌هاشمي‌هم تصميمي‌براي حضور در شهرداري ندارد. افشين حبيب‌زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص انصراف آقايان شريعتمداري و بيطرف درخصوص کانديداهاي شهردار تهران اظهار کرد: هنوز به صورت رسمي‌به شوراي پنجم اين انصراف‌ها اعلام نشده است. وي تصريح کرد: همچنان ما هفت گزينه از جمله نجفي، مرعشي، کولايي، افشاني، شريعتمداري، بيطرف و مهرعليزاده براي کانديداهاي شهردار تهران داريم. منتخب شوراي پنجم ادامه داد: در روز چهارشنبه جاري نيز متن ميثاق‌نامه که قرار است با کانديداهاي شهردار تهران به‌امضا برسد نهايي خواهد شد. حبيب‌زاده اظهار کرد: اين ميثاق‌نامه در راستاي افزايش بعد نظارتي شوراي شهر تهران بر عملکرد شهرداري خواهد بود، ضمن اينکه اين ميثاق نامه در چارچوب قانون و الزاماتي است که مدنظر شهروندان است.

اجراي حدود مجاز معاينه فني پس از ابلاغ وزارت کشور
مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: اجراي قوانين جديد در صدور برگه معاينه فني در صورتي که در سامانه سيمفا تعريف شود اجرايي مي‌شود. سيدنواب حسيني در گفتگو با ايرنا با اشاره به زمان اجرايي شدن قوانين جديد در صدور برگه معاينه فني گفت: بايد حدود مجاز در تست آلاينده سامانه سيم فاتعريف شود و پس از ابلاغ توسط وزارت کشور در تمامي‌مراکز معاينه فني حدود مجاز اجرايي خواهد شد. وي ادامه داد: تعيين حد مجاز آلايندگي بر عهده سازمان حفاظت محيط زيست است که همه مراکز ملزم به رعايت آن هستند و تهران نيز از اين موضوع مستثنا نيست. وي با تأکيد بر اينکه حد مجاز تعريف شده بسيار سخت گيرانه است، گفت: براساس تحقيقي که مرکز کنترل هوا درخصوص حد مجاز انجام داده ۵۸ درصد خودورها در اين تست آلاينده مردود مي‌شوند. به گفته حسيني خودروهايي که پيش از اين برگه معاينه فني دريافت کردند تا پايان مهلت اعلام شده اعتبار دارد و نيازي نيست بر اساس قوانين جديد دوباره برگه معاينه فني دريافت کنند.

ثبت ٤٠٠ هزار شغل در سامانه ١١٨
مديركل خدمات پس از فروش مخابرات منطقه تهران از آغاز فرآيند بازاريابي ثبت مشاغل در سامانه ١١٨ از اول مردادماه خبر داد. محمد نجم‌آبادي در گفتگو با ستاد خبري شركت مخابرات ايران اظهار داشت: شناسايي مشاغل تجاري و خانگي براي ثبت در سامانه ١١٨ به پيمانكار سپرده شده است و قرار است ظرف يك سال آينده ٤٠٠ هزار شغل در سامانه ١١٨ ثبت شود. وي گفت: بازاريابان اين طرح قراراست با مراجعه به مراكز تجاري و نيز مشاغل خانگي اطلاعات آنها را براي ثبت در بانك اطلاعاتي ١١٨ دريافت كنند. اين مقام مسئول در مخابرات منطقه تهران اضافه كرد: بازاريابي براي ثبت مشاغل در سامانه ١١٨ براي ان دسته از مشاغلي صورت مي‌گيرد كه داراي مجوز و پروانه كسب و نيز ثبت ادرس باشند.

اولين محصولات غذايي صادراتي ايران
 وارد بخش‌هايي از موصول عراق شد

رئيس هيئت مديره تعاوني توليد کنندگان مواد غذايي ايران گفت: بعد از نابودي داعش و برقراري امنيت نسبي در موصل عراق، صادرات مواد غذايي شرکت‌هاي ايراني به اين منطقه عراق آغاز و اولين محموله غذايي صادراتي هم وارد بخش قديمي‌موصل شده است.به گزارش خبرنگار ما مهدي کريمي‌تفرشي افزود: در حال حاضر شرکت‌هاي ايراني با صادرات حدود 900 ميليون دلار مواد غذايي به کشور عراق، حدود 15 درصد محصولات غذايي وارداتي اين کشور را تامين مي‌کندوي اضافه کرد: بسياري از شرکت‌هاي توليدي کشورمان هنوز با ظرفيت50% فعال هستند و اگر اين ظرفيت توليد افزايش يابد مي‌توان سهم بيشتري از صادرات محصولات غذايي در کشورهاي مختلف از جمله عراق را در اختيار گرفت.رئيس هيئت مديره تعاوني توليد کنندگان مواد غذايي ايران گفت: عراق به‌عنوان يکي از مهمترين شرکاي تجاري ايران، همواره بيشترين حجم صادرات مواد غذايي از ايران را به خود اختصاص داده است البته برخي شرايط مثل ناامني‌ها و وجود داعش براي مدتي محدوديتي‌هايي را بوجودآورده بود.کريمي‌تفرشي افزود: عراق، امارات، کويت، چين، افغانستان، ترکيه، جمهوري کره، ترکمنستان، تاجيکستان، آذربايجان، پاکستان و اندونزي کشورهايي هستند که حدود 80 درصد از صادرات مواد غذايي ايران به آنها انجام مي‌شود و در بين عراق بيشترين دريافت کننده مواد غذايي ايران است.وي با بيان اينکه ترکيه، چين، عربستان، آمريکا و کره جنوبي، رقباي جدي ايران در بازار عراق هستند، گفت: مواد غذايي يکي از نيازهاي مهم بازار عراق محسوب مي‌شود که تجار و بازرگانان بايد در اين زمينه توجه و برنامه‌ ريزي خاصي را اعمال کنند و به کيفيت کالاهاي خود توجه ويژه اي داشته باشند چراکه در مواردي کيفيت برخي کالاها به تدريج کاهش يافته است و اين موضوع در تجارت تاثير منفي مي‌گذارد.رئيس هيئت مديره تعاوني توليد کنندگان مواد غذايي ايران تاکيد کرد: همه کالاها و محصولات غذايي صادراتي به عراق بايد داراي دو برچسب لاتين و عربي باشد و اگر اين برچسب را نداشته باشد در مبادي ورودي عراق با مشکل مواجه مي‌شوند زيرا موسسه استاندارد عراق براي ارسال کالاهاي ايراني به اين کشور دستور داده تا کالاها داراي اين دو نوع برچسب باشند.کريمي‌تفرشي خاطرنشان کرد: انواع ميوه، سبزيجات، انواع روغن‌هاي نباتي و حيواني، انواع نوشابه‌ها، انواع چاشني‌ها، انواع رب‌ها ، تخم مرغ، لبنيات، خشکبار، ماهي،گوشت سفيد و قرمز، محصولات معدني و بسياري ديگر از محصولات غذايي ايران به عراق صادر مي‌شود.وي اضافه کرد: عراق داراي دومين منابع ذخاير نفتي جهان بوده و سالانه بيش از65 ميليارد دلار واردات دارد که از اين رقم حدود 8 ميليارد دلار واردات مواد غذايي است، لذا شرکت‌هاي ايراني با توجه به پتانسيل بالايي که در توليد دارند مي‌توانند سهم قابل توجه اي از اين بازار را در دست بگيرند.رئيس هيئت مديره تعاوني توليد کنندگان مواد غذايي ايران در پايان با بيان اينکه صادرات محصولات غذايي ايران طي يک دهه اخير از 500 ميليون دلار سال 85 الان به حدود 6 ميليارد دلار افزايش يافته است، گفت:در حال حاضر سالانه حدود 130 ميليون تن انواع مواد غذايي در کشور توليد مي‌شود و برخي کالاها و مواد غذايي در واحد‌هاي توليدي کشور دو يا سه برابر بيشتر از نياز داخل توليد مي‌شود.

برگزاري رالي بزرگ کلاسيک خانوادگي گراميداشت هفته بهزيستي در استان گلستان
به گزارش روابط عمومي‌بهزيستي استان: به مناسبت گراميداشت سي وهفتمين سالگرد تاسيس سازمان بهزيستي وفرارسيدن هفته بهزيستي با شعار «بهزيستي محور مسئوليت وسلامت اجتماعي» اداره کل بهزيستي استان گلستان با همکاري هيئت موتورسواري واتومبيلراني شهرستان گرگان،رالي بزرگ کلاسيک خانوادگي را با حضور بيش از 70 شرکت کننده، عصر ديروز جمعه 30 تيرماه مصادف با آخرين روز هفته بهزيستي برگزارنمود.اين رالي شهري که به صورت نقشه‌خواني و حضور شرکت‌کنندگان با انواع خودروها در آن امکان پذيربود،ساعت 9صبح از مجموعه فرهنگي- ورزشي «آزادي» درمسيرهاي تعيين شده برگزارشد.که درپايان داوران و کمک داوران مجرب اين رشته، عملکرد گروه‌ها را بررسي کرده و در پايان با معرفي 5 گروه برتر جوايزي به آنان اهدا خواهد شد.