سختگيري آمريکا بر قراردادهاي چيني
کميته‌امريکاي رسيدگي به سرمايه گذاريهاي خارجي ، پرونده سنگيني را عليه شرکت‌هاي چيني گردآوري کرده که به دليل نگراني از خطر احتمالي چيني‌ها عليه‌امنيت ملي است. به گزارش وال استريت ژورنال، آمريکا سختگيري بر توافق‌هاي تجاري با چيني‌ها را بيشتر کرده است. روابط ميان دو کشور درماههاي اخير بدتر شده و موضع سختگيرانه‌امريکا درباره قراردادهاي خارجه ضربه اي به شرکت‌هاي چيني بوده است. شرکت‌ها و سرمايه گذاران چيني در نتيجه اين رويکرد ممکن است با موانع بيشتري روبرو شوند. دولت چين نيز با محدود کردن خروج سرمايه براين امر تاثيرخواهد گذاشت.بسياري از قراردادهاي صورت گرفته بين چين و آمريکا شامل بخش فن آوري است.افزايش تهديدهاي امنيت سايبري و پيشرفت چين در بازارها باعث شده قراردادها از سوي اين کميته نوعي تهديد تلقي شود.از ديگر قراردادهاي لغو شده ميان آمريکا و چين فروش تجارت گوشي‌هاي هوشمندو مديريت نفتي بوده است.

جنگ ترکيه با بخش تجاري
دولت ترکيه بيش از 950 شرکت تجاري را ضبط کرده است که شامل توليدکنندگان زنجيره اي باقلوا تا شرکت‌هاي بزرگ ساخت و ساز هستند. به گزارش نيويورک تايمز، مالکين اين شرکت‌ها مظنون به داشتن رابطه با کودتاي نافرجام سال گذشته هستند.
 دولت ترکيه‌اموال شرکت‌ها برابر با 11 ميليارد دلار را ضبط کرده است.اين رويکرد سيستماتيک باعث تبعيد اجباري تاجران ترک تبار خارج از کشور نيز و زنداني شدن تعداد زيادي داخل کشور شده است.تمام اين شرکت‌ها مظنون به داشتن رابطه با فتح الله گولن هستند که دولت ترکيه وي را مسئول کودتاي نافرجام مي‌داند.
بسياري از معتقدند رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه از کودتاي نافرجام براي سرکوب مخالفان و تثبيت قدرتش استفاده کرده است.تا به حال بيش از 130 هزار نفر ازکار اخراج يا معلق شدند.

مالکي وارد مسکو شد
معاون رئيس‌جمهور عراق در سفري چهار روزه وارد مسکو شد. به گزارش سايت اينترنتي النشره، نوري مالکي، معاون رئيس‌جمهور عراق ديروز وارد مسکو شد و قرار است با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه و والنتينا ماتوينکو، رئيس شوراي فدرال روسيه و سرگئي لاوروف، وزير خارجه اين کشور ديدار کند.وي قبل از سفرش به مسکو گفت که مذاکراتش با مقامات روسي درباره نقش روسيه در خاورميانه و تقويت همکاري اقتصادي، نظامي، سياسي و پروژه‌هاي مشترک انرژي بين روسيه و عراق خواهد بود. المالکي، پيش از ورود به روسيه در گفت‌وگو با خبرگزاري «نووستي»، تصريح کرد که رايزني‌‌هايش با طرف روسي بر نقش مسکو در خاورميانه و فعال‌سازي همکاري‌هاي اقتصادي، سياسي و نظامي‌و پروژه‌هاي نيرو و تاسيسات ميان مسکو و بغداد متمرکز خواهد شد.

گران‌ترين کشتي جنگي جهان
 به ناوگان آمريکا پيوست

ناو"يو اس اس جرالد فورد"نامش را از يک رئيس جمهور پيشين گرفته، ۳۰ ميليارد دلار صرف پژوهش وطراحي‌اش شده و قيمتش ۱۳ ميليارد دلار است: . دونالد ترامپ براي استفاده از پيشرفته‌ترين ناوهواپيمابر جهان بي‌تابي مي‌کند. رئيس جمهوري ايالات متحده گران‌ترين ناو هواپيمابر تاريخ را رسما در اختيار نيروي دريايي گذاشت. او بارها گفته است که قصد دارد، ارتش آمريکا را مجهزتر کند و براي استفاده هر چه زودتر از تازه‌ترين جنگ‌افزار نيروي دريايي‌اش (يو اس اس جرالد فورد) بي‌تابي مي‌کند. در حال حاضر رئيس جمهوري حتي نمي‌تواند از ناو آماده‌ شده "يو اس اس جرالد فورد" استفاده کند، زيرا قرار است که نخستين ماموريت اين ناو جنگي سوپرمدرن در سال ۲۰۲۰ آغاز شود. پژوهشگران نظامي‌آمريکايي چندين سال و ۳۰ ميليارد دلار صرف پژوهش و طراحي "يو اس اس جرالد فورد" کردند تا بالاخره در سال ۲۰۰۹ ساخت اين کشتي غول‌آسا با بودجه ۷ ميليارد دلار آغاز شد، اما تا پايان کار هزينه ساخت آن به ۱۳ميليارد دلار رسيد.اين ناو که قادر به حمل حدود ۹۰ فروند هواپيما و هلي‌کوپتر جنگي است، جايگزين ناو"يو اس اس نيميتز" مي‌شود. طول و عرض آن ( ۳۰۰ و ۴۰ متر) تقريبا هم‌اندازه "نيميتز" است اما در تکنولوژي بسيار پيشرفته تر از آن است. از تجهيزات پيشرفته آن مي‌توان به سيستم الکترو مغناطيسي پرتاب هواپيما اشاره کرد که در مدل قبلي با سيستم هيدروليک انجام مي‌شد. سيستم پرتاب هواپيماي ناو جديد قادر است در هر ۳۰ ثانيه يک جت جنگنده را پرتاب کند.

شرط امارات براي مذاکره با قطر
وزير مشاور در امور خارجه‌امارات تأکيد کرد، قطر بايد سياست‌هاي خود را تغيير دهد تا امکان انجام مذاکره با اين کشور فراهم آيد.به گزارش خبرگزاري رويترز، امارات متحده در کنار عربستان، بحرين و مصر ماه گذشته قطر را با طرح اتهام حمايت از گروه‌هاي تروريستي تحريم کردند.انور قرقاش، وزير مشاور در امور خارجه‌امارات گفت: درخواستي که از سوي شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر براي انجام مذاکرات مطرح شده مورد استقبال است اما اين درخواست تنها در صورتي قابل تحقق خواهد بود که دوحه دست به انجام تغييراتي در سياست‌هاي خود بزند.وي افزود: آرزو مي‌کردم سخنراني امير قطر حامل طرح بازنگري در مواضع و دعوت براي تماس بود. مواضع آنها معروف است و تکرار اين مواضع تنها بحران را بيشتر مي‌کند. ما نيز معتقديم مذاکره ضروري و خوب است اما ستون آن بازگشت است.اين ديپلمات امارات از اشاره به جزئيات تغييرات مدنظر خود امتناع کرد اما کشورهاي تحريم‌کننده قطر پيش از اين درخواست‌هاي متعددي از دوحه به عمل آورده‌اند؛ از جمله بستن شبکه تلويزيوني الجزيره، محدود کردن روابط با ايران و تعطيل کردن پايگاه نظامي‌ترکيه.قرقاش در صفحه توييتر خود نوشته است: مذاکره ضروري و مورد نياز است اما تغييرات اساسي لازم است.اين در حالي است که‌امير قطر پيش‌تر اعلام کرد، هرگز از سياست‌هايش کناره‌گيري نمي‌کند و زندگي در قطر روال عادي خود را دارد.
حزب الله لبنان و ارتش سوريه در راستاي عمليات خود براي پاکسازي دشت‌ها و بيابان‌هاي اطراف عرسال از وجود تروريست‌ها کنترل مناطق جديدي را در دست گرفتند در حالي که مسئول مذاکره کننده با تروريست‌ها روز شنبه کشته شد.
همچنين رسانه جنگ اعلام کرد، در درگيري‌هاي روز سوم ۴۶ تن از اعضاي النصره کشته و ده‌ها تن ديگر زخمي‌شدند. به گزارش پايگاه خبري العهد، مبارزان مقاومت ديروز در سومين روز عمليات خود در مرزهاي سوريه و لبنان توانستند بر ارتفاعات شعبه القلعه در شرق تپه‌هاي عرسال تسلط يابند که از مرتفع‌ترين نقاط با ارتفاع ۲۳۵۰ از سطح درياست. رسانه جنگ اعلام کرد، مبارزان مقاومت همچنين بر وادي العويني که مرکز مهم جبهه النصره قلمداد مي‌شود، تسلط يافتند. آنها همچنان در ارتفاعات عرسال پيشرفت بزرگي را رقم زدند.  ارتش سوريه نيز در ساعات اوليه صبح امروز پنج حمله به تجمعات جبهه النصره در اطراف فليطه واقع در قلمون غربي در مرز با عرسال داشت. حزب الله لبنان در ادامه پيشروي خود در اطراف عرسال، بعد از درگيري‌هاي شديد با جبهه النصره روز شنبه نيز کنترل وادي الخيل، القنزح، ضهر الصفا، ضليل الخيل و مناطق ديگر را در دست گرفت. همچنين بيش از ۲۳۶ تن از اعضاي سرايا اهل الشام از اطراف اردوگاه‌هاي آوارگان در منطقه وادي حميد و الملاهي عقب‌نشيني کردند.

مخالفان دولت ونزوئلا خواستار اعتصاب‌هاي سراسري دو روزه در اين کشور شدند.
به گزارش رويترز، مخالفان دولت ونزوئلا خواستار آغاز دور جديدي از اعتراض‌ها عليه دولت با راه‌اندازي يک اعتصاب دو روزه شدند. اين درخواست در شرايطي صورت مي‌گيرد که مخالفان دولت روز پنج‌شنبه گذشته دست به اعتصابي ۲۴ ساعته زدند. مخالفان در نظر دارند دور جديد اعتصاب‌هاي خود را روز چهارشنبه و پنج‌شنبه آتي عملي کنند. همچنين مخالفان دولت اعلام کرده‌اند روزهاي دوشنبه و جمعه راهپيمايي‌هاي گسترده‌اي عليه دولت «نيکلاس مادورو» رئيس‌جمهوري ونزوئلا برگزار خواهند کرد. اين اقدام‌ها در شرايطي صورت مي‌گيرد که دولت ونزوئلا قصد دارد در پايان ماه جاري ميلادي براي تشکيل مجلس موسسان دست به برگزاري يک همه‌پرسي بزند.  از آغاز درگيري‌ها در ماه آوريل تا کنون دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده و صد‌ها نفر نيز زخمي‌و بازداشت شده‌اند. مخالفان دولت همچنين شرکت در انتخابات مربوط به تشکيل مجلس موسسان را تحريم کرده‌اند. سايمون کالزادلي يکي از مخالفان طرح قانون اساسي جديد، اعلام کرد که مردم ونزوئلا تسليم نمي‌شوند و آماده دفاع از دموکراسي و قانون اساسي هستند. مخالفان مادورو وي را به تلاش براي دستيابي به قدرت مطلق با استفاده از مجلس موسسان و اصلاح قانون اساسي متهم مي‌کنند.

در اثر حملات شديد گروه طالبان در افغانستان که از روز شنبه آغاز شده است، بامداد ديروز شهرستان تيوره ولايت غور و لولاش مرکز والسوالي کوهستان در ولايت فاريات بدست طالبان افتاد.
منابع امنيتي به آژانس خبري پژواک افغانستان گفته‌اند با سقوط لولاش دست کم ۲۰۰ تن از نيروهاي دولتي در قريه خيرآباد اين والسوالي در محاصره قرار دارند که اگر نيروهاي کمکي به اين منطقه فرستاده نشود، جان همگي آنها در خطر است.  به گفته عبدالگريم يورش، مسئول مطبوعات پليس فارياب، در جريان نبرد ميان نيروهاي دولتي و طالبان دست کم ۴ تن از نيروهاي دولتي کشته و زخمي‌شده‌اند. همچنين نور احمد، يکي از نيروهاي پليس منطقه به پژواک گفته است که مقدار زياد سلاح، تجهيزات و مهمات دولتي در ساختمان ولسوالي و قومانداني (فرماندهي) امنيه وجود داشت که به دست طالبان افتاده است. گفته شده است که در حال حاضر در ۸ شهرستان ايالت فارياب درگيري‌هاي شديدي بين نيروهاي افغان و طالبان در جريان است. «نورمحمد ظريفي»، نماينده‌ پيشين شهرستان «شيندند» هرات مي‌گويد که طالبان اکثر پاسگاهاي نيروهاي امنيتي در اين شهرستان را به تصرف خود در آورده‌اند و نيروهاي امنيتي، از راه زمين توان مقابله‌ با طالبان را ندارند و به عمليات‌ هوايي رو آورده‌اند.

رسوايي رابطه نزديکان رییس جمهور آمریکا با مقامات روسيه ادامه دارد؛
گروه بين الملل – درحاليکه فشار نمايندگان کنگره درباره رابطه روسيه با ترامپ و نزديکانش همچنان ادامه دارد و داماد و پسر رئيس جمهور آمريکا دراينباره به کميته کنگره احضار شدند.
ترامپ درگير با کابينه خود از جمله انتقاد شديد به دادستان کل کشور جف سشنز است همچنين تغيير سخنگوي کاخ سفيد و مسئول امور ارتباطات پس از شش ماه بيانگر فشار بر دولت ترامپ است.دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا در توئيتري با اشاره به تداوم تحقيقات مربوط به روابط احتمالي ميان کمپين رياست جمهوري سال 2016 وي با روسيه اعلام کرد که "اختيارات کامل براي عفو " دارد.به گزارش خبرگزاري رويترز، ترامپ در اين توئيت مشخص نکرد که در اين راستا چه کسي را براي عفو در نظر دارد.با اين حال اين توئيت‌هاي وي ظاهرا در پاسخ به يک گزارش واشنگتن پست طي روزهاي اخير بوده مبني بر اينکه ترامپ و تيم حقوقي‌اش اقدام به بررسي اختيارات رياست جمهوري براي عفو دستياران ترامپ،‌ اعضاي خانواده‌ و حتي خودش کرده‌اند.ترامپ در توييت خود نوشت "همه موافقند که رئيس جمهور از قدرت کامل براي عفو افراد برخوردار است" و افزود: "تنها جرمي‌که تاکنون اثبات شده، درز اطلاعات عليه ماست". روزنامه واشنگتن پست با استناد به يکسري مقام‌هاي فعلي و سابق آمريکايي گزارش داد: سفير روسيه در آمريکا از جانب آژانس‌هاي جاسوسي آمريکا هدف شنود قرار گرفته در حالي که در اين شنود به روسايش گفته سال گذشته ميلادي با جف سشنز، مشاور ترامپ درباره مسائل مرتبط با کمپين انتخابات رياست جمهوري بحث کرده و در آن زمان سشنز يک سناتور بوده است.ترامپ در توئيت‌هايش نوشت: اين افشاگري‌هاي غيرقانوني بايد متوقف شود.سشنز در حال حاضر دادستان کل دولت ترامپ است.سشنز پيش از اين در جلسه استماع مربوط به تاييدش براي انتصاب در کابينه حرفي درباره روابط سال 2016 خود با سفير روسيه در آمريکا نزده بود و بعدا هم گفت که اين صحبت‌ها مربوط به کمپين انتخابات نبوده است.سناتور مارک وارنر، يک سخنگوي حزب دموکرات، گزارش‌هاي منتشر شده در اين زمينه را به شدت "آزاردهنده" دانسته است.سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريکا معتقدند روسيه کوشيده است با دخالت در انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده، به روي کار آمدن دونالد ترامپ کمک کنند.طبق قوانين آمريکا، رئيس جمهور اين کشور مي‌تواند پيش از اثبات مجرم بودن يک فرد يا حتي پيش از تفهيم اتهام، افراد را "عفو" کند.کميته قضايي سناي ايالات متحده اعلام کرده که دونالد ترامپ پسر، فرزند رئيس جمهوري، و پل مانافورت، عضو ستاد انتخاباتي او دوشنبه براي "اداي توضيحاتي" در برابر اين کميته حضور خواهند يافت.
رابطه پنهان روسي
خبر احضار نزديکان ترامپ به کنگره در شرايطي انتشار يافته که کنگره‌امريکا به تحقيقات خود در مورد احتمال ارتباط برخي اعضاي خانواده و ستاد انتخاباتي وي با روسيه ادامه مي‌دهد پسر و داماد ترامپ رابطه‌هايي با برخي مسئولان روسيه داشته‌اند که اخيرا فاش شده است.همچنين، به گزارش شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان آمريکا، قرار است جارد کوشنر، داماد رئيس جمهوري نيز روز دوشنبه براي اداي شهادت در برابر کميته اطلاعات سناي آمريکا حاضر شود. براساس اين گزارش، اين جلسه "پشت درهاي بسته" برگزار خواهد شد.. هفته گذشته انتشار گزارشي در مورد ملاقات دونالد ترامپ پسر با فردي که رسانه‌ها او را يکي از وکلاي دولت روسيه معرفي کردند بار ديگر باعث جلب توجه به اين موضوع شد.گفته شده که در اين ملاقات فرد ديگري نيز حضور داشته که ممکن است مامور اطلاعاتي دولت روسيه باشد.پل مانافورت و جارد کوشنر هم در اين ملاقات حضور داشته‌اند. دراين ميان پايان يافتن دوره فعاليت سفير روسيه در واشنگتن يکي از افراد مظنون در پرونده رابطه پنهاني کمپين ترامپ با روسيه اين موضوع را حساس تر کرده است. به گزارش رويترز، دوره فعاليت «سرگئي کيسلياک» سفير روسيه در ايالات متحده‌امريکا که از وي به عنوان يکي از عناصر کليدي در خصوص دخالت مسکو در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۲۰۱۶ ايالات متحده ياد مي‌شود، به پايان رسيد. سفارت روسيه در واشنگتن با درج توئيتي در صفحه رسمي‌خود اعلام کرد تا زماني که جانشين سرگئي کيسلياک مسئوليت وي را به دست بگيرد، «دنيس گونچار» وزير مشاور و معاون رئيس هيات مامور روسيه در آمريکا به عنوان کاردار، مسئوليت سفارت را برعهده خواهد داشت. انتظار مي‌رود «آناتولي آنتونوف» معاون وزير خارجه روسيه جايگزين سرگئي کيسلياک که از سال ۲۰۰۸ ميلادي به عنوان سفير روسيه در ايالات متحده در حال فعاليت است، شود. کرملين بايد نامزدي آنتونوف براي تصدي اين سمت را تاييد کند. اين در حالي است که‌امريکا در حال تحقيقات گسترده‌اي در خصوص مداخله روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري ايالات متحده است. نام کسلياک در ارتباط با برخي از نزديکان «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري ايالات متحده‌امريکا مطرح شده و کميته‌هاي تحقيقاتي کنگره ايالات متحده‌امريکا در حال بررسي دخالت روسيه و روابط احتمالي مسکو با کمپين انتخاباتي ترامپ هستند. روزنامه واشنگتن پست نوشت که مذاکرات سفير روسيه توسط جاسوس‌هاي آمريکايي استراق سمع شده که در آن سرگئي کيسلياک در گفت‌وگو با مقام‌هاي روس اعلام کرده بود در خصوص کمپين انتخاباتي سال ۲۰۱۶ ميلادي آمريکا با «جف سشنز» وزير دادگستري کابينه ترامپ در خصوص مسائل مرتبط با انتخابات و همچنين مسائلي که براي مسکو از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت‌وگو کرده است. جف سشنز هر گونه صحبت با مقام‌هاي روس در اين خصوص را رد کرده و افزود ديدار وي با سفير روسيه فقط به عنوان يک سناتور آمريکايي بوده است. مايکل فلين مشاور امنيت ملي سابق کاخ سفيد نيز پس از افشاي گفت‌وگو‌هايش با سفير روسيه و گمراه کردن معاون رئيس‌جمهوري در اين خصوص مجبور به استعفا شد.
تحريم روسيه در انتظار تاييد ترامپ
درحاليکه ترامپ به دنبال کاهش تنش سياسي درباره دخالت روسيه در نتيجه انتخابات رياست جمهوري است. استني هوير، از رهبران حزب دموکرات در کنگره‌امريکا، اعلام کرده است که دو حزب جمهوري‌خواه و دموکرات براي تصويب تحريم‌هايي روسيه به توافق رسيده‌اند. به گفته اين مقام حزب دموکرات، توافق دو حزب اصلي آمريکا تضمين مي‌کند که دو حزب بتوانند بر اجراي تحريم‌ها نظارت کنند. اگر چنان که گفته شده اکثريت نمايندگان دو حزب اصلي مصوبه سنا را تاييد کنند، تحريم‌هاي جديد با امضاي دونالد ترامپ، رئيس جمهور، اجرايي خواهد شد. اگر ترامپ اين لايحه را وتو کند بايد منتظر واکنش تند دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان باشد. در اين ميان کميسيون اتحاديه اروپا به‌امريکا هشدار داده که تحريم‌هاي اقتصادي عليه روسيه را به صورت يک‌جانبه و بدون هماهنگي با اين اتحاديه اعمال نکند.اين کميسيون روز شنبه در بروکسل اعلام کرد که چنين اقدامي‌مي‌تواند پيامدهاي گسترده و ناخواسته‌ي اقتصادي به خصوص بر موضوع انتقال انرژي به اروپا داشته باشد. بر اساس نظر کميسيون اروپا هر گونه مجازات و تحريم جديد عليه روسيه بايد پيش از اجرايي شدن با اتحاديه اروپا هماهنگ شود تا تاثيرگذاري آن بيشتر شده و پيامدهاي ناخوشايند براي کشورهاي شريک نداشته باشد. اعمال تحريم‌هاي جديد عليه روسيه به دليل شبهه دخالت اين کشور در انتخابات آمريکا، الحاق شبه‌جزيره کريمه در اوکراين به اين کشور و نيز حمايت از رژيم بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه صورت گرفته است.دولت آلمان اما مظنون به اين است که اين تحريم‌ها در اصل به خاطر قطع صدور گاز روسيه به اروپا و جايگزين کردن آن با گاز آمريکا صورت گرفته باشد که در اين صورت شرکت‌هايي مثل BASF و E.ON تحت فشار قرار خواهند گرفت. اين دو شرکت در پروژه ايجاد خط لوله گاز شماره ۲ درياي شمال با شرکت روسي گازپروم شريک هستند.

سايمون تيسدال
گاردين
با مهاجرت هزاران نفر به يونان، صربستان و ايتاليا، اروپا با اختلاف برسر چگونگي برخورد با موج مهاجران روبروست.درحاليکه مسافران انگليسي براي گذراندن تعطيلات تابستاني به سواحل مديترانه مي‌روند. سواحل اروپايي با موج تازه مهاجران از آفريقا ، جنوب آسيا و خاورميانه روبروست. که براي فرار از جنگ و فقر با قايق به اين کشورها مي‌آيند. در سال 2017 نزديک به 95 هزار مهاجر از آفريقا وارد با قايق وارد جنوب ايتاليا شدند و در سال گذشته نزديک به دو هزار و دويست نفر در آبها غرق شدند.تلاش اروپا براي مقابله با موج مهاجرت در دوسال گذشته با عجله بوده است و آنچه توسط 28 کشور اتحاديه اروپايي تاييد شد درحال لرزش است. اروپا برسر اين موضوع دچار اختلاف است. لهستان و مجارستان مانع ورود مهاجران شدند. جمهوري چک تنها 12 نفر را پذيرفته و درها را به روي بقيه بست کميسيون اروپايي درحال بررسي قانوني اين موضوع عليه اين سه کشور است. اين درحالي است که آلمان به 1 ميليون نفر مهاجر پناه داده است و کشورهاي يونان و ايتاليا کشورهاي ورودي مهاجران هستند و با همسايه‌هاي جنوبي خود يعني فرانسه و اتريش درباره رويکرد با مهاجران در اختلافند و اميد به رويکرد تازه با رئيس جمهور فرانسه‌امانوئل ماکرون را برهم زدند. درحال حاضر هزاران مهاجر در مرز ميان فرانسه و ايتاليا در انتظار ورود به فرانسه هستند. اما فرانسه مانع اين امر است و سهميه مشخص شده توسط اتحاديه اروپا را برعهده نگرفته است. اتريش به مهاجران هزينه اي را براي ترک اين کشور ميدهد اين درحالي است که حملات گروههاي راست افراطي و نئونازي در اين کشور روبه افزايش است.ايتاليا نيز با انتخابات سال 2018 روبروست و زير فشار جنبش پوپوليست 5 ستاره است. بحران مهاجران نقشي بزرگ در رابطه درگيري اتحاديه اروپا با مبحث قلمروي ملي و احترام است.اگر اين بحران افزايش يابد مي‌تواند بر مذاکرات برگزيت درباره عبور و مرور آزاد شهروندان اروپايي نيز تاثير بگذارد.همچنين توافق ميان اتحاديه اروپا با ترکيه نيز اکنون به دليل تنش آنکارا و برلين دچار مشکل شده است.
ترجمه : فاطمه مهتدي