ناکامي‌تيم سابر از صعود به‌جمع ۴تيم برتر جهان
تيم ملي اسلحه سابر ايران با شکست برابر تيم قدرتمند مجارستان ضمن ناکامي‌از صعود به مرحله نيمه نهايي، شانس کسب مدال جهاني را از دست داد.
به نقل از ايسنا، در ادامه رقابت‌هاي جهاني شمشيربازي که به ميزباني شهر لايپزيک آلمان برگزار مي‌شود، ديروز (دوشنبه) در بخش تيمي‌اسلحه سابر مردان، تيم ملي ايران با ترکيب مجتبي عابديني، علي پاکدامن و محمد رهبري در سومين ديدارش از مرحله يک چهارم نهايي رو در روي تيم قدرتمند مجارستان قرار گرفت و در پايان با نتيجه ۴۵ بر ۴۲ برابر نماينده اروپا شکست خورد و ضمن ناکامي‌از صعود به مرحله نيمه نهايي، شانس کسب مدال جهاني را نيز از دست داد.

قرارداد سعيد معروف با پيکان تمديد شد
کاپيتان تيم ملي واليبال قرارداد خود با پيکان را براي يک فصل ديگر تمديد کرد.سعيد معروف پاسور و کاپيتان فصل گذشته تيم واليبال پيکان قراردادش را براي يک فصل ديگر با اين تيم تمديد کرد. عصر ديروز معروف با حضور در باشگاه پيکان و مذاکره با محمود شيعي مدير عامل باشگاه يک فصل ديگر در اين تيم ماندگار شد. پيکان فصل گذشته در فينال ليگ برابر بانک سرمايه شکست خورد تا در يک قدمي‌کسب عنوان قهرماني دست پيکاني‌ها از اين عنوان کوتاه بماند اما خودروسازان بعد از عملکرد خوب در نقل و انتقالات فوتبال، در رشته واليبال نيز با تمديد قرارداد معروف گام بلندي براي موفقيت در فصل پيش رو برداشتند.

بايرن؛ شروع کار موراتا با پيراهن چلسي
آلوارو موراتا، فردا اولين بازي خود با پيراهن چلسي را برابر بايرن مونيخ انجام خواهد داد.آنتونيو کونته که اين روزها تيمش را در تور پيش‌فصل آسيايي براي فصل جديد رقابت‌ها آماده مي‌کند، در مورد وضعيت پدرو رودريگز، که در بازي دوستانه اخير آبي‌پوشان لندني مقابل آرسنال در برخورد با اوسپينا از ناحيه صورت آسيب ديد، گفت:« مصدوميت پدرو جدي‌تر از چيزي است که تصورش را مي‌کرديم. او از ناحيه صورت دچار چند شکستگي شده، اما فکر مي‌کنم طي 10 روز آينده بتواند با ماسک به تمرينات تيم بازگردد.»کونته درمورد موراتا و بازي با بايرن گفت:« موراتا فردا براي چلسي بازي خواهد کرد اما از ابتدا در ترکيب نخواهد بود.



همچنان کسی پاسخگو نیست؛
فوتبال ايران اسير کميت‌هاست، اين واضح‌ترين نتيجه گيري پس از تماشاي نود دقيقه اي بازي تيم زير 23 سال ايران مقابل عمان است.
شکست بي سابقه ايران در اين رده سني در شرايطي رخ داد که پيش بيني کسب نتيجه ضعيف در اين تيم چندان هم دشوار نبود. نشان به آن نشان که در روز نشست مطبوعاتي کارلوس کي روش با سردبيران رسانه‌ها، روزنامه نگاران ورزشي دور محمدرضا ساکت را گرفته و بابت انتخاب مجدد و ادامه کار اميرحسين پيرواني از او ايراد مي‌گرفتند اما ، پاسخ ساکت ؛ لبخندي بود و اشاره به اين جمله که: با اين پول مربي ديگري حاضر به هدايت تيم‌هاي ملي پايه ما نيست. او سپس به سوپروايزري کارلوس کي روش در تمام تيم‌هاي پايه و ايجاد يک هسته جديد و هماهنگ کاري در رده‌هاي ملي اشاره کرد . کي روش البته از آن روز به بعد در ايران حضور نداشت تا تيم پيرواني را زيرنظر داشته باشد و البته اولين رقابت بعد از صعود به جام جهاني شکست بار بود.
حالا ، ايران براي اولين بار از صعودبه دور دوم رقابتهاي رده سني اميد (جام ملتهاي آسيا) وامانده و فدراسيون فوتبال درگير تنبيه سرمربي و بازيکنان استقلال است که از دستور سرمربي تيم اميد تمرد کرده و به دستور سرمربي تيم باشگاهي تمرينات شان را در استقلال ادامه داده‌اند . آنها سه بازيکن زير 23 سال در تيم امسال استقلال هستند که شانس حضور در ترکيب اصلي را دارند ، درست مثل صادق محرمي‌ پرسپوليس که از معدود چهره‌هاي شناخته شده تيم اميد ماست. تيمي‌که قاعدتا بايد جمعي ار بهترين‌هاي فوتبال ايران را در خود داشته باشد اما، بدنه تيم را بازيکناني تشکيل مي‌دهند که به دشواري مي‌شود نام ستاره را برآنها گذاشت ؛ بازيکناني مثل شکاري،درخشان مهر و جعفري و قلي زاده و سرلک که ميزان اهميت شان در فوتبال ايران حتي با تيم قبلي که با اشتباه فدراسيون فوتبال در انتخاب سرمربي قرباني شد نيز قابل مقايسه نيست . آن تيم از علي کريمي‌تا ارسلان مطهري و از روزبه چشمي‌تا مهدي ترابي ستاره‌هاي ملي پوش و بزرگي را در خود داشت ؛ تيمي‌که البته سرنوشتي جز حذف را تجربه نکرده است .جالب اين که اين جوانها بايد از دل ليگ بيرون بيايند و در همين مسابقات به بلوغ برسند اما فدراسيون ايران مثل همه گذشته‌ها علاقه مند به اردو و استعداديابي سرخود است درحالي که راه بهتر تقويت رقابتهاي سراسري اين رده سني است که درغياب نيمي‌از تيم‌هاي مطرح ليگ برگزار مي‌شود.اين جوان‌ها، از نظر فدراسيون فوتبال مولود قانون فهرست 18 نفره بزرگسال در فوتبال ايران هستند . قانوني که به باشگاهها اجازه نمي‌دهد هر سال بيش از 18 بازيکن بالاي 23 سال داشته باشند و بقيه ليست را بايد با جوان‌ها پرکنند. اين قانوني است مختص به ايران و در شرايطي که جوانگرايي در همه کشورهاي صاحب فوتبال به مربيان زير 30 سال رسيده ، هيچ کشور ديگري از اين قانون استفاده نمي‌کند، چرا که براساس طبيعت و رشد حرفه اي ذهن‌هاي اداره کننده فوتبال باشگاهي ، بازيکن جوان مستعد ناديده گرفته نمي‌شود و اتفاقا بزرگترين ارقام جابه جايي در فصل نقل و انتقالات را ازآن خود مي‌کند.قانون محدوديت استفاده از بازيکنان بزرگسال در فوتبال ايران از آنجا کار نکرده که هيچ يک از انتقال‌هاي مهم فصل تازه ، و هيچ مجادله اي بر سر يک بازيکن جوان و آينده دار نبوده است و اساسا بازيکني بزرگي در اين رده سني وجود نداشته که مربي‌ها و باشگاهها براي روي هوا زدن اش تلاش کنند . پس ، مي‌رويم به رقابتهاي سراسري اين فصل اميدهاي ايران و مي‌شماريم جوان‌هايي را که ازدل آن برون نيامدند . يا ، زير 23 ساله‌هايي که کي روش را براي دعوت وسوسه نکردند.
بله، فوتبال ايران اسير کميت است . امروز و در آستانه برگزاري هفدهمين دوره ليگ برتر حداقل 4 تيم ورشکسته و فاقد امکانات مالي وجود دارند که اراده اي براي بهبود وضع يا حذف شان نيست و مهمترين اخبار ورزشي ، بحران‌هاي مالي و بگير و ببندهاي آسيايي و فيفايي وکسر امتياز است . فکر کنيد به کميت 16 تايي و برگزاري در هرشرايط يک ليگ ، همان طور که در تشکيل يک تيم پايه ملي، کيفيت فني محلي از اعراب ندارد. بياييد فکر کنيم نمي‌شود در فوتبالي که اغلب مديران اش عشقي به فوتبال ندارند، تحولي رخ بدهد که شايسته ايران و استعدادهاي آن است . آنها ، بيشترشان ، مامور به خدمت و کارمند و منتصب و منتسب اند و شايد هم با "ژن خوب" بر سر فوتبال و ورزش آوار شده‌اند. به اين نکات دقيق شويد و اسم برخي کشورهاي صعود کننده به جام ملتهاي زير 23 سال را مرور کنيد :مثلا ويتنام و مالزي،عمان،تايلند و الي آخر.
زيزو و اعتماد ويژه به جوان‌ها
زين الدين زيدان بامداد ديروز هرچند رئال را با ترکيبي نام آشنا برابر يونايتد به ميدان فرستاد؛ ولي در نيمه دوم، جوانان آينده دار تيمش را نيز راهي ميدان کرد.
در اولين بازي دوستانه رئال مادريد در امريکا، بامداد ديروز اين تيم مقابل يونايتد به تساوي 1-1 دست يافت و سپس در ضربات پنالتي مغلوب شياطين سرخ شد.
 نتيجه بازي براي زيدان و مورينيو اهميت نداشت و هر دو مربي به جوانان خود ميدان دادند.در اين بين نمايش 7 بازيکن محصول آکادمي‌رئال(لا فابريکا) چشم نواز بود. برخي در عضويت جوانان رئال و برخي نيز در عضويت تيم دوم(کاستيا) رئال بودند و اينگونه به نظر مي‌رسد که زيزو يکي دو بازيکن را براي تيم اول انتخاب کند.
اشرف حکيمي: بازيکن 18 ساله مراکشي الاصل تيم دوم رئال، احتمالا فصل آتي ذخيره کارواخال خواهد بود. او پيش از اين براي تيم اول رئال به ميدان رفته بود و شب گذشته در نيمه دوم به جاي کارواخال راهي ميدان شد و نمايش خوبي از خود نشان داد. طبق ادعاي رسانه‌هاي اسپانيايي، رئال قصد ندارد به جاي دانيلو بازيکني براي دفاع راست جذب کند و به همين دليل شانس راهيابي اشرف به تيم اول بالاست. اشرف سال قبل نيز در تور امريکاي رئال حاضر بود.
تخه رو: اين بازيکن چند پسته برابر يونايتد در نيمه دوم وارد زمين شد و در پست دفاع مرکزي نمايش خوبي از خود نشان داد. او فصل گذشته در کوپا دل ري دو بازي براي رئال انجام داد و با توجه به چند پسته بودنش، احتمال قرار گرفتن در فهرست تيم اول رئال را خواهد داشت.
مانو هرناندو: او در نيمه دوم در کنار تخه رو، زوج دفاعي رئال مادريد بود و توانست جاي ناچو را به خوبي پر کند. مانو بر خلاف چثه اش، قدرت بدني بالايي دارد و به خوبي برابر لوکاکو و مختاريان عرض اندام کرد.
اسکار: در نيمه دوم و در غياب مودريچ و کروس به خوبي قلب خط مياني رئال را در دست گرفت و مغز متفکر کهکشاني‌ها بود. او که در زدن ضربات آزاد تبحر دارد، يک بار فرصت داشت تا پشت توپ قرار بگيرد ولي کوواچيچ به وي اجازه نداد. او يکي از پنالتي‌هاي رئال را نيز از دست داد.
فرانچو: اين بازيکن آرژانتيني اولين بازي خود براي تيم اول رئال را انجام داد و در سمت راست فاز تهاجمي‌بازي خوبي از خود به نمايش گذاشت. او که زير نظر گوتي در تيم جوانان رئال بازي مي‌کند، نويد آينده اي درخشان را به رئالي‌ها داد.
کوئزادا: دفاع چپ جوان دومنيکني رئال با وجود تجربه‌اندکش، توانست نمايشي بسيار خوب برابر يونايتد داشته باشد و کاملا بدون استرس نشان مي‌داد. او دو بار اقدام به شوتزني کرد که يکي با مهار خوب دخيا همراه شد. با وجود مارسلو و تئو، او شانسي براي حضور در تيم اول رئال ندارد.
دني گومس: اين مهاجم جوان که فصل قبل براي تيم جوانان رئال 32 گل به ثمر رساند، اولين بازي خود براي تيم اول را تجربه کرد. او تلاش زيادي براي گذر از سد مدافعان يونايتد داشت ولي تنها يک بار توانست صاحب موقعيت گلزني(دقيقه 91) شود که از دست رفت.
متوسط درآمد جوکوويچ و فدرر چقدر است؟
در ليست منتشر شده مشخص شد جوکوويچ در صدر تنيسورهايي که از مسابقات بيشترين درآمد را داشته است.
به نقل از فارس، اين روزها جوايز مسابقات تنيس به ويژه گرنداسلم و مسابقات مسترز افزايش يافته است. هيچ کدام از تنيسورها به‌اندازه نواک جوکوويچ و راجر فدرر در اين مسابقات جايزه نگرفته‌اند.
جوکوويچ با بيشترين جايزه به مبلغ 109 ميليون و 800 هزار دلار در جايگاه نخست قرار دارد و راجر فدرر با 107 ميليون و 300 هزار دلار در رده دوم است.
فدرر در سال 2017 بيش از 8 ميليون دلار جايزه گرفته است، اما سوالي که در اينجا مطرح شده اينکه اين 2 ورزشکار به طور متوسط در هر مسابقه چقدر به دست مي‌آورند؟
جوکوويچ 946 مسابقه تاکنون انجام داده که در 783 مسابقه برنده و در 163 مسابقه بازنده بوده که به طور متوسط در هر مسابقه 115 هزار و 752 دلار به دست آورده است.
رافائل نادال يکي ديگر از تنيسورهايي است که در اين ليست ويژه قرار دارد. وي براي هر مسابقه به طور متوسط 82 هزار و 429 دلار گرفته است. وي در طول 14 سال بازي 86 ميليون و 111 هزار دلار به دست آورده است.
فدرر نيز 1358 مسابقه انجام داده که به طور متوسط در هر مسابقه 78 هزار و 454 دلار گرفته است.

پاسخ قاطعانه آنچلوتي به اينتر در مورد ويدال
رسانه‌هاي ايتاليايي ادعا کرده‌اند که اينتر قصد دارد آرتورو ويدال،‌هافبک شيليايي بايرن را به خدمت بگيرد. ويدال سابقه 4 سال بازي براي يوونتوس در سري آ را دارد و اينتر که در دوران بازسازي قرار دارد، اميدوار است بتواند با استفاده از تجارب ويدال خيلي زود به جمع قدرت‌هاي برتر ايتاليا و اروپا برگردد. کارلو آنچلوتي، سرمربي بايرن که در نشست خبري بازي با چلسي شرکت کرده بود، در اين رابطه گفت:« ويدال را تحت هيچ شرايطي از دست نخواهيم داد . او بازيکن ماست ، من کاملا به سبک بازي او علاقه مند بوده و او را مي‌خواهم. شايعاتي در مورد جدايي وي مطرح شده‌اما 100 درصد ويدال با ما خواهد ماند. در اين باره مطمئنم.»
کارلتو همچنين در مورد موراتا، شاگرد سابقش در رئال که به تازگي راهي چلسي شده گفت:« موراتا مهاجمي‌شگفت‌انگيز و جوان است. چلسي خريد خوبي انجام داد. آلوارو مي‌تواند به بهتر شدن چلسي کمک کند. در رئال مادريد او در پست مهاجم نوک و گاهي هم در پست‌هاي بال هجومي‌بازي مي‌کرد. موراتا خريد واقعاً خوبي براي چلسي است و مي‌تواند براي تيم جديدش خيلي کارها بکند.»