خنثي‌سازي بيش از ۱۲۰ عمليات تروريستي
وزير اطلاعات از خنثي سازي بيش از ۱۲۰ عمليات تروريستي در چند سال اخير در کشور خبرداد.به گزارش ايلنا، حجت الاسلام سيدمحمود علوي گفت: با نقش بر آب شدن تمامي‌نقشه‌هاي شوم دشمنان، همه عاملان اين ترورهاي ناموفق دستگير شده يا به هلاکت رسيدند.وي با بيان اينکه به فضل الهي امروز هيچ گونه ناامني در هيچ نقطه از کشور وجود ندارد، اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان امروز چشم بينا و گوش شنواي ملت است و به هيچ قدرتي اجازه نفوذ در کشور و ايجاد خرابکاري نمي‌دهد.وزير اطلاعات با اشاره به بهت و درماندگي دنيا از اقدامات سريع و تاکتيکي سيستم اطلاعاتي و امنيتي ايران گفت: وزارت اطلاعات افتخار دارد که علاوه بر تامين آرامش، امنيت را به نحو احسن حفظ کند.

تبديل دستيار اقوام رييس‌جمهوري به معاونت
عضو کميته تعامل فراکسيون اميد براي تشکيل کابينه دوازدهم با بيان اينکه در جلسه اخير با رييس‌جمهور پيشنهاد شد دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب به معاونت تبديل شود، اعلام کرد: اهل سنت دنبال سهم‌خواهي نيست و براي انتخاب کابينه بايد مرزهاي قوميتي، مذهبي و جنسيتي برداشته شود. عبدالکريم حسين‌زاده در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: اگر کسي از جنس خود مردم مسئوليت معاونت اقوام، مذاهب و اديان را برعهده بگيرد، بهتر مي‌تواند ارتباط ميان مردم و دولت و حاکميت را استحکام ببخشد.او با انتقاد از برخي نگاه‌ها و برخوردهاي ناميمون درجه‌بندي‌ کردن شهروندان گفت: معاون رييس‌جمهوري در امور اقوام بايد تمام تلاش خود را در راستاي عملياتي کردن منشور حقوق شهروندي به‌کار ببندد.

پرونده‌هاي انتخابات جمع و جور مي‌شود
دادستان کل کشور از جمع‌بندي پرونده‌هاي مربوط به انتخابات تا يکي دو ماه آينده خبر داد. حجت الاسلام منتظري افزود: در اين پرونده براي تعدادي قرار منع تعقيب و براي تعدادي نيز کيفرخواست صادر شده است.دادستان کل کشور درباره هدف بازديد از دادسراي رسانه گفت:در راستاي عمل به وظايف و سرکشي و بازديد از اين دادسرا و احوالپرسي همکاران که در اينجا زحمت مي‌کشند صبح امروز، به صورت سرزده خدمت دوستان رسيديم و حتي خود دادستان محترم عمومي‌و انقلاب تهران هم از بازديد سرزده مطلع نبود.وي افزود: در اين ديدار تعدادي از پرونده‌ها را ديدم و با تعدادي از بازپرسان محترم و دست اندرکاران مرتبط با رسانه و دادسرا صحبت کردم.


سخنگوي دولت روند بررسي وزراي آينده را تشريح کرد:
سخنگوي دولت گفت: متأسفانه برخي از دوستان يک حرفي را مي‌پرانند و ديگر دنبال آن را نمي‌گيرند. مثلاً مي‌گويند هزينه‌هاي جاري خيلي زياد است و آن را کم کنيم. ما تشکر مي‌کنيم ولي فقط به ما مي‌گويند که کدام هزينه جاري را کم کنيم و به بخش عمراني اضافه کنيم. از بازنشستگان آموزش و پروش يا از بهداشت و درمان و نيروهاي مسلح و يا از سوبسيد گندم؟
به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبري با رسانه‌ها درباره عملکرد هيأت 7 نفره نظارت بر قرارداد توتال گفت: اين هيأت تا الان دو جلسه برگزار کرده و همه مدارک در اختيار دادستان کل کشور قرار گرفته و براي رئيس قوه مقننه هم فرستاده شده، در اين جلسات تنظيم کنندگان قراردادها هم حضور دارند و به هر سوالي که پرسيده مي‌شود پاسخ مي‌دهند تا ابهامي‌وجود نداشته باشد. البته قرار نيست با انعقاد هر قراردادي يکديگر را زمينگير کنيم.
نوبخت در واکنش به خبري مبني بر تقاضاي دولت از يکي از مفسدين سابق اقتصادي براي کمک در بخش اقتصاد تصريح کرد: دولت يازدهم و دوازدهم براي بهبود وضع اقتصادي از دو مسير اعطاي تسهيلات بانکي به واحدهاي توليدي و اعطار اعتبارات دولتي به طرح‌هاي عمراني تلاش مي‌کند و مخدوش کردن اين فعاليت‌ها با چنين حرف‌هايي کار نادرستي است. مردم قبلاً هم از اين دست سخن‌ها شنيده‌اند.
سخنگوي دولت در واکنش به احتمال تحريم ايران در کنگره‌امريکا و واکنش جمهوري اسلامي‌تاکيد کرد:‌ هر نوع نقض برجام اعم از اعمال تحريم‌هايي که در برجام تکراري است و اعمال آن‌ها لغو شده، در داخل کشور گروهي آن را رصد مي‌کنند ضمن اينکه در خلال روزهاي گذشته در مجموعه ۱+۵ با ايران موارد چگونگي اجراي برجام رسيدگي مي‌شود. از هيچ يک از حقوق ملي مان در اين قرارداد بين‌المللي نخواهيم گذشت و به محض اينکه گزارش‌هاي رسمي‌و مستند کارگروه را دريافت کنيم قطعا اقدام قاطع را انجام مي‌دهيم.
وي درباره بيانيه کاخ سفيد در موضوع شهروندان آمريکايي در زندانهاي ايران اظهار کرد: اينکه دولت آمريکا درباره احکامي‌که در دستگاه قضايي ايران صادر مي‌شود مداخله کند، بي اساس و بي وجه است . ما اقدام خودمان را انجام مي‌دهيم و اين درشت گويي و حرف‌هابراي اولين بار نيست و ما هم توجهي به حرف‌هاي غيرحقوقي نمي‌کنيم.
نوبخت درباره اظهارات وزارت نفت در موضوع افزايش مصرف بنزين و اينکه ناشي از افزايش خودرو است گفت: وزارت نفت منطقي گفته و هر چه ماشين بيشتري وجود داشته باشد سوخت‌گيري هم بيشتر مي‌شود. اينکه کارت سوخت مي‌تواند مصرف را کاهش بدهد طبيعي است.
وي در واکنش به اين که آيا دولت برنامه‌اي براي افزايش بنزين و سهميه‌بندي دارد، تصريح کرد: درباره محدود کردن مصرف و يا کاهندگي رشد افزايش از طريق سهميه‌بندي يا قيمت‌گذاري در دولت هيچ طرحي نداريم.
نوبخت درباره تبديل ريال به تومان و مخالفت کميسيون اقتصادي عنوان کرد: درست است که پول رسمي‌ما ريال است اما آيا واقعاً در دادوستد مردم با ريال کار مي‌کنند يا با تومان؟ ريال را حذف نکرديم بلکه ريال همان يک دهم تومان است. قرار هم نيست که اسکناس و مسکوکات جديد ضرب شود. بلکه رفته رفته از اين به بعد مي‌توانيم با سياست نو کردن اسکناس‌ها اين کار را بر اساس تومان انجام دهيم و قرار نيست 3 هزار ميليارد تومان هزينه آن کنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به طرح توزيع مواد مخدر دولتي اظهار کرد: در اين زمينه نمايندگان مجلس بايد اظهار نظر کنند و فکر نمي‌کنم واقعيت آن چيزي که گفته مي‌شود، باشد.
سخنگوي دولت درباره احتمال وجود اقليت‌ها يا بانوان در کابينه آينده تأکيد کرد: هيچ منع و تفکيکي براي حضور اقليت‌ها يا بانوان وجود ندارد و ملاک شايسته‌گزيني است که‌اميدواريم به نحو مناسبي اين چينش انجام شود. همه اين مسائل احتمالاً تا پايان اين ماه مشخص مي‌شود و اصلاً اين تفکيک‌ها در مسائل مذهبي، قومي، و جنسيتي وجود ندارد.
وي در واکنش به طرح تبديل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه گفت: طبق اصل 126 قانون اساسي امور برنامه و بودجه کشور از وظايف رييس جمهور است که مي‌تواند به فرد ديگري تفويض کند. اينکه اختيارات رييس جمهور به وزارتخانه‌اي داده شود از بديهياتي است که اصلاً قابل طرح نيست و با اصل 126 قانون اساسي در تعارض است.
نوبخت درباره ديدار فراکسيون اميد با رييس جمهور و مطرح شدن سهم‌خواهي از سوي گروهي براي کابينه آينده تصريح کرد: رييس جمهور با هر سه فراکسيون شکل گرفته در مجلس ديدار داشته و اصلاً اين واژگان سخيف درست نيست. همه مي‌آيند و نظراتشان را مي‌گويند و چقدر خوب است که رييس جمهور حرف‌ها را مي‌شنود.
وي با اشاره به صحبت‌هاي مطرح شده در رسانه‌ها و فضاي مجازي درباره کابينه آينده اظهار کرد: دولت گوش شنوايي براي حرف‌هاي تشکل‌هاي سازمان يافته درون و خارج مجلس دارد و اينها فرصت‌هايي براي منعکس شدن ديدگاه‌ها به رييس جمهور است. عدم تشکيل جلسه با يک تشکل هم به معني بي‌توجهي نيست. رسانه‌ها و فضاي مجازي هم نظرات مختلف را منعکس مي‌کنند و ما از همه نظرات باخبر هستيم و طبق نظرات مختلف تصميم‌گيري مي‌شود.
سخنگوي دولت در پاسخ به اين که آيا ممکن است طرح تفکيک وزارتخانه‌ها را پس بگيرد، عنوان کرد: چرا پس بگيريم؟ در حالي که کميسيون اصلي و بعضي کميسيون‌ها آن را تأييد کرده‌اند. البته ممکن است اين طرح به آغاز دولت دوازدهم نرسد. کارآمدي هر مجموعه‌اي علاوه بر مدير به ساختار، سازماندهي و مأموريت آن وابسته است و تمام تلاش رييس جمهور اين است که خوب عمل شود تا بين مردم سرافراز باشد.
وي ادامه داد: ما در اين چهار سال تجربه‌ کرده‌ايم که اگر امور بازرگاني از مباحث توليد و صنعت جدا باشد موثرتر عمل مي‌شود. ضمن احترام به نمايندگان سوال مي‌کنم که در اجرا دست ما بيشتر در کار است يا دوستان در
 صحن؟
وي در واکنش به طرح تحقيق و تفحص از سازمان هدفمندي يارانه‌ها نيز بيان کرد: ‌از نظر من در جايگاه حقيقي و به عنوان کسي که در مسائل تقنيني تجربه دارم اين مصاديق تحقيق و تفحص نيست. همه کارهاي سازمان هدفمندي يارانه‌ها از سال 89 روي کاغذ مشخص است و منابع و مصارف مشخص شده که مجلس مي‌تواند اين گزارش را دريافت کند. همه چيز شفاف است و فکر نمي‌کنم مشکلي پيش بيايد چرا که خيلي چيز پيچيده‌اي نيست.

مشورت دادن به دولت سهم‌خواهي نيست
يک فعال سياسي اصلاح طلب درباره اينکه اين روز‌ها برخي از اصولگرايان ، اصلاح‌طلبان را به سهم‌خواهي متهم مي‌کنند، گفت: هنگامي‌که دولت از اصلاح‌طلبان نظر مشورتي مي‌خواهد و آنان هم به دولت کمک مي‌کنند تا سال‌هاي پيش رو را به خوبي پشت سر بگذارد، به معناي سهم‌خواهي نيست.آذر منصوري در گفت‌و‌گو با ايلنا، اصلاح‌طلبان بعد از سال ۹۲ به اين نتيجه رسيدن آنچه که موفقيت‌شان را در انتخابات تضمين مي‌کند و باعث برداشتن يک گام رو به جلو مي‌شود در نظر گرفتن دو اولويت مهم همچون تقويت منافع ملي و سپس حفظ انسجام و ائتلاف است.او تاکيد کرد: اصلاح‌طلبان جز موفقيت کشور و آقاي روحاني در ۴ سال پيش رو به چيز ديگري فکر نمي‌کنند. جريان اصلاحات پيشنهادات خودشان را قاعدتا در خصوص کابينه و مسائل ديگر به دولت خواهند گفت و به راهي که تا کنون طي کرده پايبند است.عضو حزب اتحاد ملت ايران با اشاره به اين که نواصولگرايي از سوي برخي از اصولگرايان مطرح مي‌شود گفت: نواصولگرايي که مطرح مي‌شود خودش مي‌تواند يک شکاف عميق ايجاد کند آن هم باتوجه به اينکه برخي به سمت پوپوليسم در پيش هستند و اگر مقابل آن گرفته نشود براي جريان اصولگرايي مشکلات زيادي را به وجود خواهد آورد.

خواهش ولایتی از ناطق نوری
رييس هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي‌خبر استعفاي سيدحسن خميني از عضويت در هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي‌را تکذيب کرد و درعين حال گفت که از ناطق خواهش مي‌کنيم استعفايشان را پس بگيرند.به گزارش ايلنا، علي‌اکبر ولايتي در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه روز گذشته کميته شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي به آقاي رهبر راي مثبت داد و ايشان به عنوان رييس دانشگاه آزاد اسلامي‌منصوب شدند.او با تاکيد بر اين‌که خواستار تعطيلي هيچ واحدي در دانشگاه آزاد اسلامي‌نيست، درباره صحت استعفاي ناطق‌نوري از هيات موسس اين دانشگاه گفت: ايشان استعفا دادند اما اميدواريم استعفايشان را پس بگيرند و از ايشان خواهش مي‌کنيم که استعفايشان را پس بگيرند.رييس هيات موسس همچنين در مورد استعفاي سيدحسن خميني از هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي‌اعلام کرد: آقاي سيدحسن خميني استعفا نداده‌اند و به فعاليت خود در هيات موسس ادامه مي‌دهند.

اميدواري به ايجاد 160 هزار شغل در سال 96
معاون اجرايي رييس جمهور از کمک دولت به سرمايه‌ 24 هزار واحد اقتصادي در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: يکي از برنامه‌ها تغيير در تکنولوژي توليد در واحدهاي اقتصادي است.به گزارش ايسنا، محمد شريعتمداري در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي خراسان رضوي با تاکيد بر اختيارات ستاد اقتصاد مقاومتي عنوان کرد: بنا بر نظر رهبري، ستاد اقتصاد مقاومتي نقش بن‌بست‌شکن را در کارهاي اقتصادي دارد و بسياري از تصميماتي که در اختيار دستگاه‌هاي ديگر است هم مي‌تواند جز مصوبات ستاد باشد، اگر جز اين بود تشکيل ستاد معني نداشت. وي گفت: نقشه راه توسعه اقتصادي خراسان رضوي در جلسات ستاد اقتصادي تهيه شد، به اين معنا که مي‌دانيم در کجا قرار داريم و مي‌دانيم که قرار است به کدام سمت برويم. اميدواريم اين برنامه در دولت دوازدهم نيز مورد توجه ستاد اقتصاد مقاومتي قرار گيرد.