براي امنيت ايران با احدي شوخي نداريم
جانشين رييس ستاد کل نيروهاي مسلح تاکيد کرد: دنيا بداند ما بر سر دين خود با هيچ کس معامله نمي‌کنيم، بر سر ارزش‌هاي خودمان با هيچ کس مذاکره نمي‌کنيم، ما از آرمان‌هاي خود سر سوزني کوتاه نمي‌آييم و براي امنيت‌مان با احدي شوخي نداريم و جواب ترقه را با موشک خواهيم داد.به گزارش ايلنا، امير سرتيپ سيدعبدالرحيم موسوي گفت: ما هم‌اکنون در مناطق مورد نظر اشراف اطلاعاتي کامل داريم و امروز تمام نقاط حساس دشمنان تحت اشراف اطلاعاتي ما قرار دارد و هر زمان بخواهيم آنها را مورد هدف قرار مي‌دهيم، اين اقتدار و اعتماد به نفس و اعلام قدرت به دشمنان خدا، برآمده از شجره طيبه‌اي است که شهداي اطلاعات در دفاع مقدس غرس کردند و امروزاز آن بهره مي‌بريم.

نياز به وزراي قوي و کارآمد
عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌گفت: نمايندگان درباره وزارتخانه‌هايي که عملکرد قابل قبولي نداشتند، تصميم خواهند گرفت و آينده وزارتخانه‌هايي هم که عملکرد نسبي داشتند نيز به همين منوال پيش خواهد رفت زيرا کشور در حال حاضر در شرايطي قرار ندارد که با عملکرد نسبي اداره شود، به‌طور حتم وزرا قوي و توانمندي نياز است و بايد نگاهي رو به آينده داشته باشند.به گزارش جماران، عليرضا رحيمي‌گفت: مجلس حق خود را در زمان رأي اعتماد اعمال خواهد کرد ولي به‌منظور احترام به مجلس، 24 ميليون رأي‌دهنده و مطالبات وسيع و انتظاراتي که در جامعه از کابينه جديد به وجود آمده، توقع مي‌رود آقاي روحاني شفافيت بيشتري با مجلس و نمايندگان در پيش گيرد.

فرصت دو هفته اي براي معرفي کابينه
معاون پارلماني رييس جمهور گفت: مراسم تحليف که برگزار شود رييس جمهوري دو هفته وقت دارد که اسامي‌وزرا را به مجلس پيشنهاد کند تا مجلس کارها را ادامه دهد.به گزارش جماران، حسينعلي اميري با اشاره به برگزاري مراسم تحليف رييس جمهوري گفت: مراسم تحليف در همان موعدي که مجلس اعلام کرده بود برگزار مي‌شود و مقامات داخلي و شخصيت‌هاي نظام در آن حضور پيدا مي‌کنند و تعدادي از سران و مقامات کشورهاي خارجي هم اعلام آمادگي کرده‌اند که در اين مراسم شرکت کنند.اميري گفت: با توجه به اينکه مجلس تا روز تحليف جلسه اي ندارد به نظر مي‌رسد که آقاي روحاني وزاري پيشنهادي را با توجه به ساختار موجود به مجلس معرفي مي‌کند.
رييس جمهور با انتقاد از تحريم هاي کنگره آمریکا:
رييس‌ جمهور با تاکيد بر اينکه در برابر حرکت جديد کنگره‌امريکا حتماً پاسخ لازم را خواهيم داد ، از واشنگتن خواست با احترام به حقوق ملت ايران، از تجربه ۴۰ سال خصومت خود درس بگيرد.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در جلسه هيات دولت، با اشاره به خصومت‌هاي ادامه دار آمريکا نسبت به جمهوري اسلامي‌ايران و ملت ايران، گفت: مردم ما با اين خصومت‌ها آشنا بوده و به آن عادت داشته و راه مقابله‌ با اين سياست‌ها را نيز به خوبي مي‌دانند.
رييس جمهور تاکيد کرد: ملت ايران مي‌دانند که بايد در برابر دشمنانشان به خوبي ايستادگي و مقاومت کنند چرا که طي اين ۴۰ سال، همواره و هر روز با تحريم‌ها و فشارهاي متنوع و اتهام‌هاي ناروا از سوي دستگاه‌هاي‌ تبليغاتي و سياسيون آمريکا، مواجه بوده‌اند.
روحاني با بيان اينکه آن روزهايي را که رييس مجلس نمايندگان آمريکا، نه تنها دولت بلکه ملت ايران را ياغي مي‌خواند ، فراموش نکرده‌ايم ، گفت: خصومت آمريکايي‌ها، تنها خصومت با نظام جمهوري اسلامي‌ايران نيست، بلکه براي آنها مقاومت، ايستادگي و الگو بودن ملت ايران قابل تحمل نيست و نمي‌توانند بپذيرند که در اين منطقه حساس يک کشور، اينچنين داراي استقلال و تأثيرگذاري در منطقه باشد.
رييس جمهور اظهار داشت: همه نگراني آنها اين است که ايران به عنوان يک کشور بزرگ و مستقل که تحت نفوذ سياست‌هاي غربي و بويژه‌امريکا نيست، در اين منطقه حضور دارد و در برابر فشارهاي آنها ايستادگي و مقاومت مي‌کند.
روحاني تاکيد کرد: اينگونه تحريم‌ها بر ملت ايران تأثيرگذار نيست و نه مقاومت مردم و ايستادگي نظام جمهوري اسلامي‌ايران را کاهش مي‌دهد و نه راه و روش و سياست‌هاي ما را تغيير خواهد داد.رييس جمهور افزود: سياست‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران سياست‌هاي مستقل، بر مبناي اسلام و آراء مردم است؛ و رأي و نظر مردم مبناي عمل خواهد بود و همه انتخابات‌ها از جمله انتخابات گذشته نشان داد که مردم ما نسبت به سرنوشت خودشان تا چه‌اندازه حساس هستند.
روحاني با بيان اينکه دست و پاي آمريکايي‌ها بعد از توافق برجام در زمينه تحريم‌ مقداري بسته شده است، گفت: قبل از توافق برجام آمريکايي‌ها به هر بهانه‌اي يک تحريم جديد عليه ملت ايران وضع مي‌کردند و تلاش آنها بر اين بود تا اين تحريم‌ها فرامرزي بوده و اروپا و کشورهاي ديگر را هم تحت تأثير قرار دهند و حتي اين تحريم‌ها را به شوراي امنيت برده و در سطح جهان عمومي‌کنند.
رييس جمهور ادامه داد: برجام دست و پاي آمريکا را هم براي بردن اين گونه تحريم‌ها به بهانه مسايل سلاح کشتار جمعي و هسته‌اي به شوراي امنيت و هم در راستاي وضع تحريم‌هاي جديد بسته است. لذا در همين لايحه‌اي که مجلس نمايندگان آمريکا تصويب کرده و علي القاعده به سنا خواهد رفت، مي‌بينيد تحريم نسبت به ايران با تحريمي‌که نسبت به کره شمالي يا روسيه مطرح است بسيار تفاوت دارد. تحريم‌هاي ايران در واقع تکرار تحريم‌هاي گذشته بودو اين نشان آن است که حربه تحريم آمريکا نسبت به گذشته بسيار کند شده است.روحاني با تاکيد بر اينکه بايد همواره هوشياري‌مان را حفظ کنيم، خاطرنشان کرد: ما راه و شيوه سياسي‌مان را از قرآن و پيامبر(ص) آموخته‌ايم.رييس جمهور با اشاره به آياتي از سوره انفال، اظهار داشت: خداوند در اين آيات به پيامبر(ص) مي‌فرمايد "تو با مشرکين معاهده و پيمان بستي و هيچ‌وقت تو پيمان نشکستي؛ هميشه آنها شکستند و هر بار که پيمان شکني شروع شد از طرف مشرکين و کفار شروع شد." قرآن به ما مي‌آموزد که ما مسلمان‌ها تابع راه پيامبر هستيم و هرگز آغازگر شکستن عهدها و پيمان‌ها نخواهيم بود.
روحاني با بيان اينکه خداوند به پيامبر(ص) مي‌فرمايد "اگر ديدي دشمنان مي‌خواهند خيانت بکنند و عهد را زير پا بگذارند، تو هم مساوي و معادل همان کار را بکن."، گفت: اگر دشمن بخشي از عهد را زير پا گذاشت ما هم بخشي را زير پا مي‌گذاريم و اگر همه عهد را زير پا گذاشتند، ما هم عهد را زير پا خواهيم گذاشت.
رييس جمهور با اشاره به تاکيدات قرآن کريم مبني بر تقويت قدرت و بنيه دفاعي مسلمانان و کشورهاي اسلامي، خاطرنشان کرد: ما بايد هميشه بنيه دفاعي‌مان را تقويت کنيم و در اين راستا تمام سلاح‌هاي دفاعي‌مان را، بدون توجه به نظرات ديگران تقويت خواهيم کرد و راهمان را در مسير اقتدار بنيه دفاعي‌ کشور ادامه مي‌دهيم.
روحاني با بيان اينکه قرآن به اين نکته سفارش دارد که اگر دشمنان واقعا به دنبال صلح بوده و خواستند دشمني را کنار گذاشته و با شما رفتار درست داشته باشند، شما هم همان کار را بکنيد و راه صلح و سلم را داشته باشيد گفت: اينطور نباشد که يک آيه را بخوانيم و آيه ديگر را فراموش کنيم چرا که همه اين آيات کنار هم بوده و ما را در مسير راه مصلح جامعه و مسلمان‌ها هدايت مي‌کند.رييس جمهور تاکيد کرد: اگر آمريکايي‌ها مي‌خواهند اين منطقه حساس، منطقه باثبات و امن‌تري بوده و آبراه‌هاي حساس اين منطقه، آبراه‌هاي امني براي دنيا باشد، بايد دست از اين سياست‌ها بردارند و بدانند نظام، رهبري شجاع و دولت مقتدر جمهوري اسلامي‌ايران و ملت ايران هرگز تحت تأثير اينگونه توطئه‌ها و تحريکات قرار نمي‌گيرد و راه خودش را ادامه مي‌دهد.
روحاني ادامه داد: تنها راه باقيمانده براي آمريکا، اينست که به حقوق ملت ايران و به نظام جمهوري اسلامي‌و انقلاب اسلامي‌ايران، احترام بگذارد و بداند تنها در سايه احترام و احقاق حقوق مردم و پيش گرفتن راه مسالمت و صلح منافع مردم آمريکا نيز بهتر مي‌تواند تأمين شود.
رييس جمهور اظهار داشت: ما مخالف منافع ديگر کشورها نيستيم و مي‌خواهيم کشورهاي ديگر به منافعشان برسند، اما اعمال تحميل و فشار را نمي‌پذيريم و در برابر فشار و تحريم مقاومت کرده و عمل متقابل انجام خواهيم داد.
روحاني اظهار اميدواري کرد همه کشورهاي منطقه در آينده روي صلح، صفا و امنيت را ببينند و روزي بيايد که‌امريکايي‌ها هم در مسير عقلانيت قرار گرفته و بدانند تنها راه موجود احترام، تواضع و تسليم در برابر خواسته‌هاي به حق ملت بزرگ ايران است.

تصويب تحريم‌هاي ايران، کره شمالي و روسيه در کنگره‌امريکا
مجلس نمايندگان آمريکا طرح تحريم‌هاي ايران کره شمالي و روسيه را تصويب کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از واشنگتن پست، مجلس نمايندگان آمريکا طرح مربوط به اعمال تحريم‌هاي جديد عليه روسيه، ايران و کره شمالي را با اکثريت بسيار بالايي (419 رأي موافق و سه رأي مخالف) تصويب کرد.جلسه رأي‌گيري در مجلس نمايندگان آمريکا براي تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران، روسيه و کره‌شمالي برگزار شد. اسپن، جلسه رأي‌گيري براي تصويب تحريم‌هاي جديد عليه کشورمان، روسيه و کره‌شمالي در حالي برگزار شد که پيش از اين رأي‌گيري گروهي از قانون‌گذاران آمريکايي به طرح اظهارات خود درباره اين تحريم‌ها پرداختند.در اين جلسه، نمايندگاني از جمله ديويد سيسيليني، استني هوير و اد رويس سخنراني کرده و اتهامات واهي و بي‌اساسي از "حمايت از تروريسم" گرفته تا "کشتار در سوريه"، عليه کشورمان مطرح کردند! اين نخستين بار پس از توافق هسته‌اي است که کنگره عليه ايران تحريم‌هاي جديدي را به تصويب رسانده است. تحريم‌هاي ضدايراني آمريکا در حالي به تصويب کنگره رسيد که مقامات کشورمان تاکيد کردند اين تحريم نقض روح برجام محسوب مي‌شود.




رييس پليس فتاي ناجا با اشاره به فاز جديد فعاليت گروه‌هاي تروريستي همچون داعش، از فعاليت آنها در فضاي مجازي براي عضوگيري پنهان تحت عنوان پروژه‌اي به نام "خلافت سايبري" پرده برداشت.
به گزارش ايسنا، کمال‌هاديان‌فر در مراسم افتتاحيه اجلاس با اشاره به رشد فضاي سايبري در سراسر جهان، اظهار کرد: سازمان‌هاي معتبر جهاني پيش‌بيني مي‌کنند که در سال 2019 جرايم و حملات سايبري و همچنين سرقت اطلاعات در اين فضا ضرري معادل دو تريليون دلار به اقتصاد جهان وارد کند که در اين ميان دستگاه‌هاي هوشمند و خدمات آن سهم گسترده‌اي را به عنوان عضوي از شاکله فني اقتصاد به خود اختصاص خواهند داد.
رييس پليس فتاي ناجا با بيان اينکه بنا به گفته کارشناسان هر فناوري پس از ورود نياز به دوره 10 تا 15 ساله براي تکامل استفاده دارد، گفت: در غير اين صورت استفاده از اين فناوري‌ها سبب سوء استفاده مجرمين نيز خواهد شد.
هاديان‌فر با بيان اينکه افزايش فعاليت گروه‌هاي تروريستي در فضاي مجازي باعث نگراني جامعه جهاني شده است، گفت: اين گروه‌ها در فضاي سايبر اقداماتي براي جذب، آموزش و بکارگيري افراد در عمليات‌هاي تروريستي انجام مي‌دهند. امروزه با نگاه به مانيفست جديد داعش که به تازگي منتشر شده مي‌فهيم که اين گروه در حال تغيير فاز فعاليت خود است و خودش را بعد از شکست‌هاي سنگين که در سه فاز جنگ با نيروهاي پياده نظام، نيروهاي انتحاري و گردان‌هاي انغماسي وارد فاز جديدي تحت عنوان فعاليت گسترده و شبکه‌سازي سايبري براي يارگيري پنهان در فضاي مجازي به منظور تاسيس خلافت سايبري هستند.وي ادامه داد: امروزه گروه‌هاي تروريستي از بستر شبکه‌هاي اجتماعي براي فعاليت استفاده کرده و داعش نيز نرم‌افزارهايي را در بستر اينترنت ايجاد کرده که از آن هم نهايت بهره‌وري را براي هماهنگي عمليات‌هاي تروريستي مي‌برد.
رييس پليس فتاي ناجا با اشاره به اقدامات پليس فتا، اظهار کرد: پليس فتا در حال حاضر در 135 نقطه از کشور مستقر بوده و با امکانات و تجهيزاتي که دارد بيش از 80 درصد جرايم در اين فضا را کشف مي‌کند.
هاديان‌فر با اشاره به ضرورت توسعه و تقويت همکاري‌هاي بين‌المللي پليس فتا، گفت: تاکنون پليس فتا بيش از 1500 نوع همکاري بين‌المللي براي مقابله با جرايم سايبري با ديگر کشورها داشته است.
وي با انتقاد از کشورهايي که مسئوليتي در قبال حملات هکري نمي‌پذيرند، اظهار کرد: سازمان همکاري‌هاي سازمان ملل متحد مي‌تواند يک معاهده يا کنوانسيون بين‌المللي براي تعهد و الزام کشورها به اين موضوع اجرايي کنند چرا که برخي از کشورها حملات هکري و رسيدگي به آن را در بروکراسي اداري و سياسي از بين مي‌برند که اين موضوع به نفع مجرمين خاتمه مي‌يابد.

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان تاکيد کرد: آمريکا براساس برجام تعهداتي دارد که بايد انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلي کشورها نمي‌تواند مستمسکي براي فرار از اصل مسئوليت بين‌المللي دولت‌ها قرار گيرد.
به گزارش ايلنا، بهرام قاسمي‌در واکنش به تصويب لايحه تحريم‌هاي مجلس نمايندگان آمريکا عليه کشورمان، ضمن محکوميت اين اقدام غيرقانوني و توهين‌آميز گفت: مجلس نمايندگان آمريکا با تصويب اين تحريم‌هاي غيرهسته‌اي و در صورت نهايي و اجرايي شدن آن، اجراي موفقيت‌آميز برجام که يک توافق چندجانبه و بين‌المللي و حاصل تلاش چندين ساله بوده است را ناديده انگاشته و آن را به خطر مي‌اندازد.
او با اشاره به سابقه ديرينه اقدامات ضدايراني کنگره‌امريکا عليه ملت ايران اظهار داشت: آمريکا براساس برجام تعهداتي دارد که بايد انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلي کشورها نمي‌تواند مستمسکي براي فرار از اصل مسئوليت بين‌المللي دولت‌ها قرار گيرد.
لذا همانگونه که جمهوري اسلامي‌ايران تاکنون و بنا به تائيد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌و اذعان کشورهاي عضو ۱+۵ نسبت به تعهدات خود کاملا پايبند بوده و آنها را به انجام رسانده، انتظار دارد تا ساير طرف‌هاي برجام و از جمله دولت آمريکا نيز به تعهدات خود پايبند بوده و عمل کند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي‌ايران متن اين لايحه و مفاد آن را در صورت نهايي شدن با دقت در دست بررسي داشته و بر اين اعتقاد است که مفاد اين لايحه با روح و مفاد برجام منطبق نيست. از اين‌رو همانگونه که قبلا اعلام شده است جمهوري اسلامي‌ايران در راستاي تامين منافع ملي، اقدام متقابل و تناسب را به انجام خواهد رساند.
قاسمي‌با تاکيد بر اينکه وزارت امور خارجه مفاد اين لايحه در مورد نيروهاي نظامي‌و توانمندي‌هاي موشکي ايران را کاملا غيرقانوني، ناموجه و بي‌اساس مي‌داند، تصريح کرد: سياست اصولي جمهوري اسلامي‌ايران در قبال منطقه مبارزه با تروريسم، حسن همجواري و حفظ امنيت جمعي بوده؛ ضمن آنکه برنامه موشکي ايران نيز منطبق با قطعنامه ۲۲۳۱ است و هيچ امري نمي‌تواند جمهوري اسلامي‌ايران را از پيگيري و اجراي سياست اصولي افزايش توانمندي دفاعي خود منع کند.
او در پايان افزود: نمايندگان کنگره‌امريکا در حالي ايران را متهم به بي‌ثبات‌سازي منطقه مي‌کند که دولت اين کشور با تجاوز به عراق، در ايجاد گروه‌هاي تروريستي مانند داعش نقش اصلي را برعهده داشته و افزايش بي‌ثباتي در اين منطقه و افراط‌گرايي کنوني نتيجه سياست‌هاي نسنجيده و غيرمسئولانه اين کشور و متحدين منطقه‌اي آن است.

معاون دادستان کل کشور گفت: تاکنون بنا به دلايلي که خود وزير ارتباطات از آن مطلع هستند در قبال عدم اجراي دستورهاي قضايي مرتبط با فضاي مجازي کوتاه‌امده و مماشات کرده‌ايم، از اين به بعد اگر وزير ارتباطات اقدامي‌نسبت به اجراي دستورهاي قضايي در مورد محتواهاي مجرمانه بعمل نياورند حتماً پس از کسب اجازه از دادستان محترم کل کشور ومسئولان عالي قضايي عليه او اعلام جرم خواهم کرد.
به گزارش ايلنا، عبدالصمد خرم آبادي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين که آقاي واعظي با انکار سخنان شما و سخنان دادستان کل کشور اعلام کرده همه دستورهاي قضايي مربوط به کانال‌هاي مجرمانه تلگرامي‌و مصوبات کارگروه تعيين مصاديق را اجرا کرده است آيا شما مي‌توانيد فهرست کانالهاي مجرمانه فيل‌تر نشده را براي اطلاع عموم منتشر کنيد. اظهارکرد: متأسفانه وزير ارتباطات هم در مصاحبه‌هاي قبلي و هم در مصاحبه اخير خود مطالبي بر خلاف واقع بيان کرده. اگر انتشار اسامي‌همه کانال‌هاي مجرمانه خلاف مصلحت کشور نبود و اشاعه جرم محسوب نمي‌شد، نشاني همه آن‌ها را منتشر مي‌کردم تا مردم به ميزان صداقت آقاي واعظي پي ببرند.قاضي خرم آبادي اظهار داشت کانال مربوط به گروهک تروريستي منافقين و کانال آمد نيوز دو نمونه بازر از کانالهاي مجرمانه تلگرامي‌هستند که مجرمانه بودن آن‌ها براي همه محرز است و دستور قضايي هم براي مسدودسازي آن‌ها صادر شده است ولي مسدود نشده‌اند. آيا آقاي وزير با فعاليت مجرمانه کانال گروهک تروريستي منافقين در کشور موافقند؟ چرا وزير ارتباطات مدير تلگرام را ملزم به اجراي دستور فيلتر کانال منافقين وامثال آن نمي‌کند؟ چرا از اقدام اقدام تلگرام در خصوص فيلتر نکردن اين کانال‌ها دفاع مي‌کند؟معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: متاسفانه هر زمان کسي مصاحبه‌اي براي جلوگيري از نفوذ بيگانگان در فضاي مجازي کشور انجام مي‌دهد، فورا جو سازي مي‌کنند و مي‌گويند اين‌ها با اصل فضاي مجازي مخالف هستند و مي‌گويند اين‌ها خواهند همه چيز را ببندند. اين تهمت است.او ادامه داد: ما با فساد و ارتکاب جرم در فضاي مجازي مخالفيم نه با اصل فضاي مجازي! بنده طرفدار سرسخت و پرو پا قرص فعاليت قانونمند در فضاي مجازي هستم و معتقدم بايد با توسعه شبکه ملي اطلاعات وشبکه‌هاي اجتماعي بومي‌هاي فعاليت قانونمند در فضاي مجازي صد برابر وحتي بيشتر شود.خرم آبادي با تاکيد براينکه هم استفاده نادرست وهم محروم کردن مردم از فضاي مجازي موجب عقب ماندگي کشور مي‌شود، گفت:‌ هيچ مسئولي در کشور مخالف فضاي مجازي وفعاليت قانونمند در اين فضا نيست. هر کس غير از اين بگويد دروغ گفته است.
وزير ارتباطات نيستم اما در دولت هستم
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت:مسئوليت‌ها را بايد آقاي رييس‌جمهور براي همه مشخص کند. بله بنده وزير ارتباطات نخواهم ماند اما در دولت دوازدهم هستم که سمت من را رييس جمهور اعلام مي‌کند.به گزارش ايلنا، محمود واعظي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين که آيا در کابينه آينده مسئوليت رييس دفتر رييس‌جمهور به شما داده است، گفت: راجع به وزارت ارتباطات هر صحبتي داريد، پاسخ مي‌گويم.او در پاسخ به اين سوال که آيا رياست دفتر به شما پيشنهاد شده تاکيد کرد: صحبت‌هايي با من شده که به همکاري خود در دولت ادامه دهم.او در پاسخ به اين سوال که توصيه شما به وزير ارتباطات بعد چيست، گفت: دفعه قبل من توصيه کردم همه گفتند از وزارتخانه خداحافظي کرده‌ام.

استکبار مستأصل مانده با تکفيري‌ها و داعش چه کند
رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح با بيان اينکه انتظار شهدا از ما اين است که راه آنان را ادامه دهيم، گفت: شهدا با نثار خون خودشان مسير را براي حفظ ارزش‌ها و مقدسات به ما نشان داده‌اند و ما وظيفه داريم در اين جهت حرکت کنيم.حجت الاسلام بهرامي‌گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبري اگر از خودگذشتگي مدافعان حرم نبود الان بايد در مرزهاي کشور با آنها مي‌جنگيديم.رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح هدف دشمن از ايجاد داعش را از بين بردن تشيع و محور مقاومت عنوان کرد و اظهار کرد: امروز وضعيت طوري تغيير کرده که استکبار مستأصل مانده با تکفيري‌ها و داعش چه کند، چون در حال حاضر و به خصوص در آينده گريبان خود آنها را خواهد گرفت.

عمل جراحي موفقيت آميز مهدي کروبي
فرزند مهدي کروبي با اعلام موفقيت آميز بودن عمل جراحي پدرش، گفت: الآن وضعيت ايشان خوب است و فکر مي‌کنم تا يکي دو روز آينده از بيمارستان مرخص مي‌شوند.حسين کروبي در گفت و گو با جماران در خصوص آخرين وضعيت درماني پدرش اظهار داشت: ساعت 7 صبح ايشان را به اتاق عمل بردند و با بي حسي موضعي عمل «اي پي اس» را انجام دادند و با اين عمل مشکل رگ ايشان را حل کردند و نيازي به باطري نيست و پزشکان ابراز اميدواري کردند که با دارو مي‌توان نبض را به حالت نرمال درآورد.فرزند مهدي کروبي با ابراز خوشحالي از اينکه نياز به گذاشتن باطري براي قلب پدرش وجود ندارد، گفت: الآن وضعيت ايشان خوب است و فکر مي‌کنم تا يکي دو روز آينده از بيمارستان مرخص مي‌شوند.وي خاطرنشان کرد: در چند روز به غير از وزير بهداشت، چند تن از نمايندگان مجلس از جمله آقايان محمدرضا تابش، محمود صادقي، احمد مازني و الياس حضرتي درخواست ملاقات دادند که از طريق مجلس بتوانند ايشان را ببينند. دو تن از مراجع تقليد يعني آقايان صانعي و بيات زنجاني نيز به صورت تلفني جوياي احوال پدرم بودند.حسين کروبي افزود: البته حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني، سيد محمد خاتمي، محمدرضا عارف، عبدالله نوري و غلامحسين حسين کرباسچي نيز به صورت تلفني با من و مادرم صحبت و احوال پرسي کردند.

نقض قانون خلاف، اما نقد قانون ارزش است
محقق داماد با بيان اينکه نقض قانون خلاف است ولي نقد قانون ارزش گفت: نقض قانون اساسي جرم است ولي نقد آن حق صاحب نظران ملت است.به گزارش ايسنا، آيت الله سيدمصطفي محقق داماد در همايش اتحاديه سراسري کانون‌هاي وکلاي دادگستري ضمن اشاره به تاريخچه‌اي از اقدامات سقراط گفت: حاميان عدالت، پشتيبانان عدالت ما مفتخريم که داراي سه عنصريم. اولين عنصر که ما فرزندان ايرانيم و به آن مفتخريم که نياکان ما به گفتار نيک، کردار نيک و پندار نيک سفارش کرده‌اند. ما بچه‌هاي اين تربت پاکيم که کورش کبير بيانيه حمايت‌اش از حقوق انساني تلالو دارد و مي‌درخشد. عنصر دوم اينکه ما مسلمانيم. از هر نژادي که هستيم امروز همه با هم مي‌گوييم در کشوري زندگي مي‌کنيم که اکثريتش اسلام و قانونش اسلام است.اين استاد دانشگاه در ادامه با بيان اينکه اسلام به ما آموخت و ما را به عقل توصيه کرد، اظهار کرد: اسلام يک بار هم عقل را براي ما تعريف نکرد؛ زيرا قرار است ما خودمان عقل را بفهميم و عدالت را بشناسيم. ما خدايي را مي‌پرستيم که عادل است، از قرآني پيروي مي‌کنيم که به جانمان گره خورده است.وي سومين عنصر را علاقه مندي ما به مکتب اهل بيت دانست و عنوان کرد: شيعه و سني، کليمي‌و آشوري به مکتب اهل بيت معتقديم، زيرا مولاي متقيان پيام داده که کمک حال مظلوم باشيم و اين پيام در گوش همه طنين انداز است. ما معتقديم معيار حق را قانون نمايان نمي‌کند. زيرا قانون مي‌تواند ظالمانه باشد در حاليکه در کشورهاي عربي مي‌گويند کليت قانون است. اين حق صاحب نظران حقوق است که قانون را نقادي کنند. در تفکر اشعري نيز معيار عدالت قانون است.محقق داماد با بيان اينکه قانون اساسي‌اي که اکثريت به آن راي داده‌اند مفسر اصلي‌اش طبق قانون شوراي نگهبان است، خاطرنشان کرد: اما شوراي نگهبان به يقين نمي‌تواند با دکترين حقوقدان در تفسير قانون اساسي مخالفت کند که مي‌کند. چنين جامعه‌اي که حقوقدانان آن مدافع حقوق هستند و خود را از حقوق عمومي‌فارق نمي‌دانند، چرا بايد استقلالشان آسيب ببيند. تا استقلال نداشته باشند جامعه به حقوق قضايي نمي‌رسد و همچنين تا آزادي و استقلال نداشته باشند حقوق عمومي‌در آسيب و خطر هستند.