محمد آزاد از افزايش 40 درصدي قیمت آهن و فولاد در گفتگو با «تجارت» خبرداد؛
پس از آنکه مدتها قيمت آهن به‌اندازه اي پايين بود که معادن سنگ آهن و فولادسازي‌ها باچالش رو به رو شده بودند، خبر رسيد که قيمت آهن با رشد تعجب برانگيزي رو به رو شده است.
کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com

معادن سنگ آهن هرچقدر به فولادسازي‌ها مواد اوليه مي‌دادند، نمي‌توانستند پولهايشان را بگيرند و کارخانه‌هاي فولادسازي اعلام ميکردند که بابت مطالباتشان ميلگرد و تيرآهن مي‌دهند و چون بازار فروش خوبي وجود نداشت، پول هزاران ميليارد تومان سنگ آهن معادن، در فولادسازي‌ها به صورت تيرآهن و ميلگرد انبار مي‌شد. تا آنکه يک باره قيمتها روند صعودي پيدا کرد. اما اينکه دليل اين گراني يک باره چيست، در گفتگوي خبرنگار تجارت با محمد آزاد رئيس اتحاديه آهن و فولاد تهران مورد بررسي قرار گرفت که در ادامه‌امده است. وي با بيان اينکه گراني مواد اوليه و نوسانات قيمت جهاني باعث شده تا قيمت آهن در سطح بازار از ابتداي تيرماه تاکنون ۴۰ درصد افزايش پيدا کند، گفت: سود افزايش آهن قيمت فقط به جيب توليدکنندگان مواد اوليه مي‌رسد. محمد آزاد با تاکيد بر اينکه فروشندگان آهن هيچ نقشي در گران شدن قيمت آهن ندارند گفت: فروشنده هرگز نمي‌خواهد آهن را انبار کند زيرا هيچ اعتباري بر بازار نيست و همان طور که‌امکان دارد قيمت آهن بالا برود، امکان دارد قيمت پايين بيايد.بنا بر اين فروشنده آهن به سود خودش قانع است و سعي مي‌کند در اولين فرصت آهن را با سود قانوني بفروشد و طمع نمي‌کند.
رييس اتحاديه آهن و فولاد تهران با اشاره به اينکه قيمت سنگ آهن، گندوله و آهن اسفنجي گران شده است گفت: اينها مواد اوليه اي است که براي توليد شمش و اسلب به کار مي‌رود. نتيجه اينکه هرچقدر قيمت مواد اوليه بالا برود، قيمت آهن نيز بالا مي‌رود. وي با اشاره به اينکه‌امروزه قيمت آهن در جهان بالا رفته است گفت: کارخانه‌هاي داخلي نيز آهن را به خارج صادر ميکنند زيرا قيمت در بالا بيشتر از داخل است. آزاد در پاسخ به اينکه چرا در اين بازار کشور چين به عنوان بزرگترين توليد کننده آهن وارد نمي‌شود گفت: چين نيز براي آنکه قيمت پايين نيايد،40 هزار تن از توليدات خود را بالا برده است. از سوي ديگر اروپا و آمريکا نيز براي آهن چيني محدوديت ايجاد کرده‌اند و تعرفه بالايي وضع کرده‌اند بنابر اين چين بايد توليد خود را محدود کند. وي در پاسخ به اينکه چرا مانند گذشته از کشورهاي تازه استقلال يافته آهن وارد نمي‌کنيم گفت: اقتصاد مقاومتي در دستور کار قرار دارد و حق نداريم کالايي که‌امکان توليد آن در داخل وجود دارد، از خارج وارد کنيم. بنابر اين در يک سال گذشته اقتصاد مقاومتي در بخش آهن تمرين کرديم و به هيچ عنوان آهني که‌امکان توليد در ايران وجود دارد را وارد نمي‌کنيم.
رييس اتحاديه آهن و فولاد تهران در پاسخ به اينکه گران شدن قيمت آهن تاثيري بر ساخت و ساز ندارد گفت:ساخت و ساز که در رکود قرار دارد و انبوه سازان نيز در بحران هستند. در اين شرايط افزايش قيمت آهن بيش از 5 درصد بر قيمت ساختمان اثر نخواهد گذاشت. وي با اشاره به اينکه بيش از 80 صنعت ارتباط مستقيم با آهن دارند گفت: خودروسازان، قطعه سازان، لوازم خانگي، کابينت سازي‌ها و بسياري از صنايع کشور ارتباط مستقيم با آهن دارند. بنابر اين گراني آهن تمامي‌صنايع مرتبط با آهن را دچار چالش مي‌کند. آزاد با تاکيد بر اينکه گراني آهن باعث گراني خودرو، لوازم خانگي و تمامي‌صنايعي خواهد شد که از آهن استفاده مي‌کنند گفت: اگر اين صنايع قيمت محصولاتشان را بالا نبرند، با گراني آهن چه کار کنند و اگر قيمت را بالا ببرند، جامعه با چالش گراني اين محصولات رو به رو خواهد شد که آن نيز اعتراضهايي را به دنبال خواهد داشت. وي در پاسخ به اينکه احتمال کاهش قيمت آهن در آينده وجود دارد گفت: کاهش قيمت آهن بعيد است. اما ثبات قيمت اهميت دارد. اکنون قيمت آهن در ثبات نسبي قرار دارد و نوسان روزانه 40 تومان را در روز شاهد هستيم که گاهي کاهش و گاهي افزايش مي‌يابد. رييس اتحاديه آهن و فولاد تهران همچنين از توافق آهن فروشان و سازمان امور مالياتي براي تخفيف 94 درصدي ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: در صورت اجراي اين توافق، آهن فروشان فقط نيم درصد از درآمد خود را صرف پرداخت ماليات بر ارزش افزوده مي‌کنند. وي تعطيلي تعداد زيادي از فروشگاههاي آهن را يادآور شد و گفت: اميدواريم اين افراد دوباره به بازار کار برگردند.  آزاد با تاکيد بر اينکه بازار آهن همچنان درگير رکود است گفت: در حال حاضر هر کيلو تيرآهن از 1600 تومان به 2 هزار و 10 تومان و هر کيلو ميلگرد از 1800 تومان به 2500 تومان رسيده است. همچنين قيمت ورق‌هاي فولادي هم از 2300 تومان به 2900 تومان رسيده است.  رييس اتحاديه آهن و فولاد تهران با اعلام اينکه سود اين افزايش قيمت فقط به جيب توليدکنندگان مواد اوليه مي‌رسد، گفت: در حال حاضر قيمت شمش آهن از 1350 تومان به 2 هزار تومان رسيده است.


رئيس پويش حمايت از توليد پوشاک ايراني با تأکيد بر لزوم تحقيق و تفحص ابعاد مختلف صنعت پوشاک توسط گروه‌هاي مجرب آسيب شناسي، تصريح کرد: متأسفانه در خصوص توليد پوشاک ايراني هيچ تيم تخصصي آسيب شناسي قوي بر سر کارها وجود ندارد.
براي تغير استراتژيک در پوشش مردم کشور و فرهنگ سازي در آن لازم است نهاد‌هاي بالادستي مثل وزارت فرهنگ و ارشاد وارد عمل شوند، در غير اين صورت کار از عهده و توان اتحاديه‌هاي مرتبط خارج است چراکه نه توان انجام اين کار دارند و نه وظيفه انجام آن را.
به گزارش تسنيم، مجيد طليمي‌به راه‌اندازي کمپين "حمايت از پوشاک ايراني" اشاره کرد و گفت: اين پويش با حمايت رياست اتحاديه پوشاک تهران آغاز به کار کرد.
وي با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت و معدن در قبال صنعت پوشاک، افزود: در حال حاضر کارکردهاي مهم و اصلي اتحاديه پوشاک بسيار بيشتر از يک نهاد دولتي است، چراکه استراتژي در صنعت ما وجود ندارد. سال 2015 اتاق آموزش در حوزه پوشاک به اتاق فکر و يادگيري تبديل شده است، سوال اصلي اينجاست که اين اتاق يادگيري در صدر وزارتخانه‌ها چه جايگاهي دارد و آيا اصلا دولت ما به اين موضوع توجهي دارد؟! در 5 سال آينده چه فکر و پيش بيني انديشيده شده تا صنعت پوشاک ما در مسير آن حرکت کند؟ وي با بيان اينکه بسيج اصناف و اتحاديه پوشاک در حد توان خود نهايتا مي‌توانند در استان تهران اثرگذاري داشته باشند، تصريح کرد: ترميم و بهبود رويه پوشش و فرهنگ سازي براي آن به دليل بي برنامه بودن در نهادهاي بالادستي، کاري بسيار سخت و دشوار است و هيچ تلاشي در دستگاه‌هاي اجرايي در جهت بهبود اين معضلات ديده نمي‌شود. مدير عامل موسسه مطالعاتي بين المللي «مديريت دانش خاورميانه» خاطرنشان کرد: اين کمپين پس از برگزاري جلسات مفصلي به اين نتيجه رسيد که اگر قرار است کار فرهنگي صورت بگيرد بايد در تغيير سبک زندگي کنوني فکري انجام گيرد.
رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران تاکيد دارد که در حوزه فروش جواهر آلات رقابت حاکم است و افراد براساس اين فضا به گارانتي کالاي خود مي‌پردازند. محمد کشتي آراي در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين که هنگام فروش جواهر آلات واحدهاي فروشنده ملزم به چه نوع برخوردي هستند؟ اظهار کرد: طبق قانون تجارت در تمام دنيا شرايط بدين گونه است که اگر فردي کالايي را به فروش رساند اجباري بر خريد مجدد آن ندارد، مگر اينکه براي اين کالا گارانتي وجود داشته باشد که در اين صورت فرد ملزم است طبق گارانتي عمل کند.
وي عنوان کرد: فروش جواهر امري تخصصي است و هر واحد به اقتضاي کاري که انجام مي‌دهد کالاي خود را گارانتي مي‌کند. اما براي استناد به آنچه در مورد گارانتي کالا وجود دارد لازم است حتما اين موارد به صورت مکتوب در فاکتور قيد شده باشند. رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بدين ترتيب طبق فاکتور مشخص خواهد شد که به هنگام فروش چند درصد از ارزش کالا کم و به چه شيوه‌اي برخورد خواهد شد. البته قوانين اتحاديه گوياي آن است که اگر در فاکتور به موضوعي اشاره نشده باشد فروشنده مي‌تواند به هنگام خريد مجدد کالا ۲۵ درصد از مبلغ خريد را کاهش دهد. کشتي آراي اظهار کرد: البته بايد توجه داشت که اگر فردي کالايي را خريداري مي‌کند صرف اينکه در فاکتور آن مطلبي ذکر شده باشد نمي‌توان به هنگام خريد با او برخورد کرد، چرا که ممکن است در واحد مربوطه گران‌فروشي يا تخلفي صورت گرفته باشد که در اين صورت آن واحد ملزم است مابه‌التفاوت را پرداخت کرده و رضايت مشتري را فراهم کند. وي درباره فروش طلاهايي که در آنها از سنگ معمولي و نگين استفاده شده نيز توضيح داد: به هنگام فروش اين طلاها وزن نگين و سنگ‌هاي آنها کاسته شده و مبلغي بابت آنها کسر خواهد شد. رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اين که آيا با اين شرايط فعاليت در بازار جواهر حالت سليقه‌اي پيدا نکرده و نظارت بر آن دشوار نمي‌شود؟ گفت: ما در کل واحدها نظارت داريم. در اين زمينه قانون‌هاي خاص خود وجود دارد و بدين شکل نيست که کار به شکل سليقه‌اي انجام شود.

رکورد شکني در صادرات لبنيات
معاون امور توليدات دامي‌وزارت جهاد کشاورزي، ميزان صادرات محصولات لبني کشور در سال ۹۵ را ۸۵۰ هزار تن اعلام و پيش بيني کرد: امسال سهم صادرات لبنيات افزايش و رکورد جديد به دست مي‌آيد.به گزارش ايلنا، حسن رکني اظهار کرد: برآورد مي‌کنيم که‌امسال نزديک به ۱۰ ميليون تن شير در کشور توليد و به فرآورده‌هاي مختلف و متنوع تبديل شود.وي ميزان توليد شير در سال گذشته را ۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تن عنوان و اظهار کرد: سال گذشته ۸,۵ درصد از فرآورده‌هاي شير کشور در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبني از قبيل انواع پنير، خامه، دوغ، ماست و شير با طعم‌هاي مختلف و با کيفيت بالا در سبد صادراتي قرار گرفت.رکني با اشاره به اختصاص ۲۰۰ ميليارد تومان مشوق صادراتي محصولات لبني گفت: اعتبار مربوط به بسته مشوق صادراتي محصولات لبني در سال گذشته به صورت کامل پرداخت نشده و اميدواريم مابقي اين مشوق در سال ۹۶ جذب شود. وي گفت: سال گذشته شير خشک و در کنار آن انواع خامه توليد و هر دو محصول قابليت صادرات داشتند و همين امر منجر به رونق توليد در شير شد.

عوارض، نفس توليدکنندگان را بريد
مديرعامل اتحاديه تکثير، پرورش و صادرات آبزيان گفت: با توجه به آنکه نوسازي ناوگان و اصلاح جاده‌ها امري مهم به شمار مي‌رود، اما هزينه آن نبايد از جيب توليدکننده پرداخت شود. ارسلان قاسمي‌در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از افزايش عوارض حمل و نقل جاده اي اظهار داشت: شوراي اقتصاد مصوبه اي مبني بر افزايش عوارض حمل و نقل جاده اي از 3 به 5 درصد را در دستور کار خود قرار داده است.به گفته وي تفاوت اخذ عوارض 2 درصدي، حدود 8 هزار ميليارد تومان هزينه براي تمامي‌توليدکنندگان از جمله پرورش دهندگان ماهي در برداشت.قاسمي‌ادامه داد: با توجه به آنکه مسئولان دولتي اظهاراتي مبني بر کنترل نرخ تورم دارند، از اين رو با تحميل هزينه‌هاي اضافي به توليدکنندگان نبايد به رکود اقتصادي دامن بزنند.مديرعامل اتحاديه تکثير، پرورش و صادرات آبزيان با اشاره به ضرورت اصلاح ناوگان گفت: با توجه به آنکه نوسازي ناوگان و اصلاح جاده‌ها امري مهم به شمار مي‌رود، اما هزينه آن نبايداز جيب توليدکننده پرداخت شود.

عرضه مرغ در سراشيبي کاهش
رئيس اتحاديه پرنده و ماهي فصل گرما و کاهش عرضه مرغ را دليل اصلي نوسانات قيمت دانست و افزود: پيش بيني مي‌شود تا 15 شهريور ماه نرخ مرغ به همين روال در بازار باقي بماند.مهدي يوسف خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از ثبات نرخ مرغ طي ده روز اخير خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري 5 هزار و 600 ، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 700 و توزيع درب واحد‌هاي صنفي 7 هزار و 850 و خرده فروشي 8 هزار و 600 تومان است.به گفته وي نرخ هر کيلو ران مرغ با کمر 7 هزار و 600 و ران مرغ با کمر برابر با قيمت مرغ 8 هزار و 600 تومان است.يوسف خاني با اشاره به نرخ ساير مشتقات افزود: قيمت هر کيلو سينه با کتف 14 هزار و 500 ، سينه بدون کتف 15 و فيله مرغ 17 هزار و 500 تومان است.
دکتر صادق: حوزه صدور تقويت و مطالبات معوق تعيين تکليف مي‌شوند
نايب رئيس هيئت مديره و مدير عامل بيمه دانا، وضعيت اين شرکت را مطلوب ارزيابي کرد و از مديران ارشد مجموعه خواست ضمن تقويت بخش صدور، به تلاش خود براي وصول مطالبات معوق باقيمانده شدت بخشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر صادق در اين نشست شوراي مديران، با تشريح وضعيت و عملکرد شرکت از سال ۱۳۹۲ تا کنون و کسب موفقيت‌هاي بدست آمده اظهار داشت: در سال ۹۲ ميزان پرتفوي شرکت حدود ۷۵۰ ميليارد تومان بود که اين رقم در پايان سال گذشته به بيش از دو هزار ميليارد تومان افزايش يافت که حاکي از رشد قابل ملاحظه شرکت و تلاش جمعي كاركنان است. وي، نرخ شکني برخي شرکت‌ها در صنعت بيمه را يادآور شد و با اشاره به عملکرد شرکت در بخش فني و مالي، تقويت حوزه صدور و ضرورت اطلاع رساني به موقع را از عوامل مهم و تأثير گذار در روند پيشرفت امور عنوان کرد. دکتر صادق، توجه مناطق و شعب را به جدي گرفتن ادامه وصول مطالبات جلب کرد و افزود: از سرپرستان مناطق، رؤساي شعب و مديران ستادي و فني انتظار داريم تا پايان سال جاري تکليف مطالبات معوق را تعيين و مشخص کنند تا ميزان نقدينگي شرکت بيش از پيش افزايش يابد. مدير عامل بيمه دانا، رعايت شاخص‌هاي بودجه را مورد تأکيد قرار داد و کاهش ميزان خسارت را نيز عامل مؤثري در تقويت شاخص‌هاي مالي عنوان کرد و افزود: اميدواريم از هفته آينده با تشکيل و تقويت جلسات شوراي معاونان، عملکرد بخش صدور و وصول مطالبات روند پرشتاب تري گرفته و برنامه‌ها و اهداف شرکت طبق بودجه پيش بيني شده محقق شود. در اين جلسه شوراي مديران، دکتر مجتبي عطري عضو هيئت مديره در خصوص تقويت تعامل و مناسبات با بيمه گزاران، واگذاري اختيارات بيشتر به مديريت اتومبيل، افزايش تعداد نمايندگي‌ها و نظارت بيشتر بر شعب تاكيد كرد.

افزايش سوداوري در شرکت بيمه‌کوثر
مسئولان بيمه‌کوثر سعي دارند با اصلاح ترکيب پرتفو و دارايي‌هاي شرکت در راستاي افزايش سوداوري شرکت گام بردارند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير سرمايه‌گذاري شرکت بيمه‌کوثر؛ افزايش دريافت مطالبات، کاهش دوره زماني مطالبات شرکت، اصلاح ترکيب پرتفو، تقويت بخش بازاريابي و کنترل خسارت‌ها از برنامه‌هاي عمليات بيمه‌گري شرکت براي بالابردن حاشيه سود شرکت است. نويد خاندوزي افزود: بهينه‌کردن ترکيب دارايي‌ها و سوداور کردن آن‌ها و همچنين فروش برخي دارايي‌هاي مازاد، ورود به بازارهاي پرسود، حضور قوي‌تر شرکت بيمه‌کوثر در بازار سرمايه و همچنين استفاده از ابزارهاي نوين پولي و مالي، ورود به حوزه‌هاي جديد سرمايه‌گذاري و معامله و بازارهاي نوين سرمايه‌گذاري در دستور کار اين شرکت در بخش سرمايه‌گذاري قرار گرفته است. وي کاهش سهم بيمه‌هاي ثالث را يکي از عوامل افزايش سود شرکت بيمه‌کوثر برشمرد و خاطرنشان‌کرد: با حفظ توانگري، ارتقاي ارزش بازاري شرکت و افزايش سود خالص بسترهاي افزايش اطمينان‌ سهام‌داران فراهم مي‌شود. مدير سرمايه‌گذاري بيمه‌کوثر درخصوص بازگشايي نماد خاطرنشان‌کرد: پس از ارايه برخي اطلاعات مورد تقاضاي سازمان بورس، سهم پس از تقسيم سود 90ريالي در مجمع بازگشايي مي‌شود که در اين برهه شرکت سعي مي‌کند برنامه‌هاي جديدي از بازارگرداني و حمايت از سهم را داشته باشد.

پيشتازي بيمه معلم در اجراي مسئوليت‌هاي اجتماعي
چندي پيش بازي کارخانه رويايي ساخته شده توسط شرکت بيمه معلم مقام برتر را در جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال کشور کسب کرد. اقتصاد ايران: چندي پيش بازي کارخانه رويايي ساخته شده توسط شرکت بيمه معلم مقام برتر را در جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال کشور کسب کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري اقتصاد ايران، اين بازي که در واقع فرهنگ بيمه و نقش آن در کار و زندگي افراد را نشان مي‌دهد خيلي سريع مورد استقبال علاقمندان در کشور قرار گرفت و پس از آن در کنفرانس بين المللي TGC مورد استقبال پابليشرهاي خارجي قرار گرفت تا موجب شود بزودي نسخه خارجي ان نيز ساخته و اثري بين المللي ارائه گردد .
اين گزارش حاکيست مهندس کاوه قاضي معاون برنامه ريزي و توسعه بازار شرکت بيمه معلم در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار اکونيوز گفت : بازي کارخانه رويايي در سبک مديريتي و به مدت ۸ ماه طراحي و ساخته شده است . وي افزود : اين بازي که شيوه‌هاي مختلف بيمه و نقش و اثر آن در زندگي شهروندان را بصورت غير مستقيم و مستتر را نشان مي‌دهد ، بشکلي است که هر فرد مي‌تواند در آن امتياز کسب شده خود را نسبت به ديگران ببيند و موقعيت خود در قرعه کشي که از طرف اين شرکت انجام مي‌شود را نيز بسنجد . با توجه به استقبال پاپليشرهاي خارجي از اين بازي نسخه بين المللي آن بزودي کليد خواهد خورد و در تلاش هستيم با استفاده از آن خدمات بين المللي خود را در جهان گسترش دهيم . وي گفت :دو سال پيش برنامه اي ۵ ساله را با هدف استفاده از فضاي مجازي و ايفاي نقش معلمي‌و فرهنگ سازي استفاده از بيمه در بين قشر فرهنگي و دانش آموزان آغاز کرديم . هدف از ساخت بازي کارخانه رويايي را که در سال دوم برنامه ۵ ساله اين معاونت ساخته شده است را فرهنگ سازي مفهوم بيمه براي مخاطبين بين ۷ تا ۱۸سال در حال تحصيل اعلام کرد و گفت : اين بازي در دو بخش ساخته شده که بخش اول ويژه تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان است که تا کنون که يکماه از انتشار رسمي‌آن مي‌گذرد حدود ۵۰ هزار دانلود
 داشته است .

بيمه آسيا خبرنگاران را بيمه کرد
بيمه آسيا براي يازدهمين سال متوالي خبرنگاران حوزه بيمه رسانه‌هاي جمعي کشور را تحت پوشش بيمه حوادث گروهي قرار داد. روابط عمومي‌بيمه آسيا در اطلاعيه اي با تبريک روز خبرنگار به تمامي‌فعالان عرصه خبر و اطلاع رساني، اعلام کرد:بيمه آسيا از سال 1386 و در جهت تقدير ، قدرداني وهمراهي خبرنگاران در مواقع بروز حوادث ،خبرنگاران حوزه بيمه رسانه‌هاي جمعي کشوررا تحت پوشش بيمه حوادث گروهي قرار داده است. بنا براين اطلاعيه، خبرنگاران حوزه بيمه رسانه‌هاي جمعي کشور براي يازدهمين سال متوالي به مدت يک سال از تاريخ 1396/5/17 تا 1397/5/17 در مقابل فوت، نقص عضو يا از کار افتادگي دائم (کلي و جزئي) و هزينه‌هاي پزشکي ناشي از حادثه تحت پوشش بيمه حوادث گروهي بيمه آسيا قرار دارند.

قهرماني بيمه ايران در مسابقات فوتسال
صنعت بيمه به ميزباني بيمه "ما"

 مسابقات فوتسال صنعت بيمه يادواره شهداي مدافع حرم به ميزباني شرکت سهامي‌بيمه "ما" برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، در اين مسابقات ۱۱ تيم از شرکت‌هاي سرمد، حافظ، سينا، سامان، کارآفرين، آرمان، دانا، آسيا ،ايران، دي و شرکت بيمه "ما" حضور داشتند که در چهار گروه سه تيمي‌با يکديگر به رقابت پرداختند. مسابقات فوتسال صنعت بيمه يادواره شهداي مدافع حرم در سالن فوتسال دانشگاه آزاد واحد پيامبر اعظم (ص) برگزار شد. در روز پاياني اين مسابقات، ابتدا دو تيم بيمه "ما" و بيمه سرمد براي کسب عنوان سومي‌مسابقات با يکديگر رو برو شدند که اين بازي با نتيجه ۳ بر ۲ به سود شرکت بيمه "ما" به پايان رسيد؛ در ادامه، دو تيم بيمه ايران و بيمه آسيا به مصاف يکديگر رفتند که در پايان وقت قانوني، اين مسابقه با نتيجه مساوي ۳ بر ۳ پايان يافت، در ضربات پنالتي، تيم بيمه ايران توانست به برتري و کسب عنوان قهرماني دست يابد. در پايان اين مراسم جام قهرماني توسط اميرحسين قرباني معاون فني بيمه "ما” به محسن پورکياني مديرعامل شرکت بيمه ايران و اعضاي آن تيم اهدا شد.