رئيس سازمان شيلات ايران خبرداد؛
معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان شيلات ايران گفت: صادرات آبزيان از 260 ميليون دلار در سال 91 به 412 ميليون دلار در پايان سال 95 رسيد.
به گزارش ايرنا، حسن صالحي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل ماهي سراي کرج، با تبريک روز خبرنگار، افزود: صيد ماهي از 500 هزار تن در سال 91 به 610 هزار تن در سال 95 افزايش يافت. وي اظهار داشت: همچنين آبزي پروري از 238 هزار تن به 470 هزار تن افزايش يافت که در مجموع از 830 هزار تن به يک ميليون و 70 هزار تن افزايش توليد آبزيان در کشور رسيديم. صالحي اضافه کرد: همچنين تعداد شاغلين از حدود 200 هزار نفر به 220 هزار نفر افزايش يافت و در مصرف سرانه مصرف آبزيان از 7و نيم کيلو گرم به 10.6 کيلوگرم رسيديم، اين در حالي است که اين عدد در دنيا 20 کيلوگرم است که بايد اقدامات لازم براي افزايش اين سرانه را در خانواده‌ها داشته باشيم. وي گفت: براساس برنامه سال 96 ميزان توليد شيلات بايد به يک ميليون و 100 هزار تن برسد که بيش از 54 درصد آن متعلق به صيد و نزديک به 46 درصد به آبزي پروري تعلق دارد. صالحي ادامه داد: در بخش ماهيان گرمابي و ميگو نگراني از لحاظ توليد وجود ندارد و در بخش آبزي پروري نيز زيرساخت‌ها تامين شده است. معاون وزير جهاد کشاورزي افزود: روند افزايشي صادرات به روسيه را طي مي‌کنيم و در سال گذشته صادرات قزل آلا را با بيش از 300 درصد رشد روبرو شديم که بيشتر به روسيه فدرال صادر شد.
وي بيان کرد: صادرات ماهي تازه و ماهي قزل آلاي زنده و همچنين ميگو و کنسرو ماهي نرا يز در برنامه داريم.
صالحي اظهار داشت: در آينده در منطقه ويژه اقتصادي پيام در البرز در پي مذاکرات با مديرعامل اين منطقه با حمايت استاندار البرز پايانه صادراتي ماهيان را خواهيم داشت تا از اين ظرفيت براي صادرات محصولات آبزيان و ديگر محصولات کشاورزي استفاده کنيم. وي گفت: هدف 480 ميليون دلاري را براي صادرات آبزيان به کل دنيا هدف گذاري کرده‌ايم.
رئيس شيلات کشور يادآور شد: 2 نمايشگاه در روسيه را داريم که تجار ما شرکت مي‌کنند و همچنين دومين نمايشگاه بين المللي شيلات و آبزيان در آبان ماه در تهران که با حضور شرکت‌هاي روسي برگزار مي‌شود. صالحي بيان داشت: براي اولين بار يکي از برنامه‌هاي توسعه شيلات در سند برنامه ششم توسعه که در مجلس شوراي اسلامي‌مصوب شده ، موضوع پرورش ماهي در قفس مطرح شده که در اين سال‌ها زيرساخت‌هاي لازم در کشور فراهم شده است و از دو سال پيش تا کنون همه ي تجهيزات مورد نياز از خارج از کشور وارد شده است. وي گفت: سال گذشته توليد لوله که 85 درصد استقرار قفس را دارد در استان البرز توليد مي‌شود و توليد تور آن را نيز جهاد دانشگاهي اميرکبير انجام مي‌دهد و به زودي توليد آغاز مي‌شود و توليد قايق‌هاي آن نيز در حال انجام است. معاون وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: براي سال پاياني برنامه ششم 200 هزار تن توليد ماهي در قفس را هدف گذاري کرده‌ايم و مطالعات جامعي در اين خصوص انجام شده و مطالعات نروژي‌ها در اين خصوص نيز به پايان رسيده و مطالعات براي استقرار اين قفس‌ها نيز رو به پايان است. وي افزود: بيش از 30 تا 35 هزار تن ظرفيت توليد در کشور يا در دريا استقرار يافته و يا در ساحل در حال جمع بندي براي استقرار در دريا است.
معاون وزير جهاد کشاورزي اظهار داشت: در خصوص توليد ماهي تيلاپيا در شهرستان بافق استان يزد اقدامات اوليه انجام شده و توليدات اوليه در حال ورود به بازار است و اميدواريم نتايج اين پايلوت که زير نظر محيط زيست و شيلات است خوب باشد. وي ادامه داد: اکنون 140 کشور دنيا اقدام به توليد اين ماهي مي‌کنند و تست ماهي تيلاپيا و کيفيت اين ماهي در يزد هزاران بار بهتر از ماهي تيلاپياي وارداتي است و از سال گذشته دستور کاهش ورود واردات اين ماهي را داشته‌ايم و امسال ممنوعيت واردات را نيز آغاز کرده‌ايم تا توليدات داخلي آن جاي خود را در بازار پيدا کند. معاون وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: در بخش ماهيان زينتي يک بستر خوبي در کشور دارد که صادرات خوبي نيز دارد به طوري که در سال گذشته 2.5 ميليون د لار صادرات اين ماهيان را داشتيم که سال به سال در حال افزايش است. وي گفت: سال گذشته 2 شهرک ماهيان زينتي در کشور ايجاد شد که هم تکثير، توليد و امکانات بازديد براي مردم دارد و هم جايي براي فعاليت فارغ التحصيلان شيلاتي است بويژه براي بانوان که در راوند کاشان از سال گذشته آغاز شد. صالحي ادامه داد: در پرورش زالو که در طب سنتي کشور و هم شرکت‌هاي داروسازي خارجي متقاضي آن هستند اکنون در ابتداي کار هستيم و بايد دقت لازم را داشته باشيم. وي گفت: يکي از گونه‌هاي مهم آبزيان ماهيان خاوياري است که در حال توسعه آن هستيم و اکنون بيش از 80 مزرعه پرورش اين ماهيان در کشور وجود دارد. رئيس سازمان شيلات افزود: همچنين هفته گذشته فاز اول مزرعه 150 هکتاري پرورش ماهيان خاوياري در دزفول افتتاح شد و در استان‌هاي ديگر نيز در حال توسعه است که در استان‌هاي شمالي هدف اول، توسعه پرورش اين ماهيان است تا وارد سفره مردم ايران شود.

رييس اتاق اصناف تهران در پاسخ به انتقادات متعددي که از سوي اصناف درباره‌ي نظام مالياتي کشور مطرح مي‌شود، تاکيد کرد: نمي‌توان در حرف گفت که ماليات پدر ما را در آورده، چرا که براي پيگيري اين موضوع به تحليل‌هاي جامع و درست نياز است.
به گزارش ايسنا، علي فاضلي در همايش آهن فروشان با تاکيد بر اين‌که هنوز اصناف در جايگاه واقعي خود قرار نگرفته‌اند و تعامل لازم ميان مجموع کارگزاران نظام و اصناف وجود ندارد، اظهار کرد: در سال‌هاي گذشته در ارتباط با سيستم پرداخت ماليات انتقادات متعددي مطرح شده که براين اساس اقداماتي انجام شده، اما همچنان مشکلات پابرجاست. رييس اتاق اصناف با تاکيد بر اين‌که در حل مشکلات بدون همکاري اصناف نمي‌توان به جايي برد، اظهار کرد: بخش اعظم مشکلات اصناف دست دولت نيست و در موارد متعدد در حوزه قانون‌گذاري نيز خلأهايي مشاهده مي‌شود. وي با اشاره به قانون ماليات بر ارزش افزوده به عنوان يکي از اين موارد، عنوان کرد: اين قانون در ابتدا به طور آزمايشي تدوين شده بود، اما نه تنها پس از طي مدت زمان مربوطه از دستور کار خارج نشد بلکه تمديد هم شد و مجلس و دولت اهتمامي‌به تغيير آن نشان ندادند. فاضلي افزود: اگر ما در حل مشکلات اقتصادي تلاش‌هاي متعدد داريم، اما توفيق کمتري در اين بخش حاصل مي‌شود. به دليل آن است که قوانين گاه تداخل داشته و گاه مورد تفسيرهاي متفاوت قرار مي‌گيرد. رييس اتاق اصناف در ادامه با بيان اين که براي اولين بار نمايندگان اصفنا به کميته بررسي ماليات ارزش افزوده راه يافته‌اند، گفت: لايحه تدوين شده در اين خصوص نيز تحويل مجلس داده شده و در حال پيگيري است و پيش بيني مي‌شود ظرف دو ماه آينده در صحن علني مجلس مطرح شود که با اصلاح اين موضوع کمک بسزايي به شرايط موجود خواهد داشت. وي ادامه داد: يکي از ايرادات اساسي که در بحث دريافت ماليات بر ارزش افزوده بايد مورد توجه قرار گيرد آنکه در موارد متعدد از مبادي مختلفي در زنجيره تامين تا توزيع اين ماليات دريافت مي‌شود که چنين شيوه‌اي قابل قبول نخواهد بود. فاضلي ماليات بر ارزش افزوده در حوزه کالاهاي سرمايه‌اي را از ديگر مسائل مورد توجه قرار گرفته دانست و افزود: بايد عملکرد ما در نظام مالياتي به گونه‌اي باشد که درنهايت به فرار سرمايه‌گذار منجر نشود. اکنون نيز اصلاح ساختار فعلي مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است که اين موضوع از سوي دولت دنبال شود.

ساختِ لوازم ورزشي در بسياري از کشورهاي دنيا،درآمد مطلوبي براي فعالان اين حوزه دارد اما با رکود اقتصادي در ايران، بهره گيري حداکثري از ظرفيت‌هاي بالقوه داخلي را در اين خصوص،تحت الشعاع قرار داده است.
بصورت تقريبي به تناسب ورزشکاراني که در هر جامعه و کشوري (اعم از حرفه اي يا آماتور) مشغول به فعاليت هستند، نياز به کارخانجات و مراکز توليدي براي عرضه لوازم و ادوات ورزشي احساس مي‌شود. به تعبير ديگر يکي از شاخص‌ها براي ارزيابي ميزان تقاضا و عرضه محصولات و توليدات ورزشي به ضريب جمعيتِ فعالِ ورزشکار در هر جامعه اي معطوف مي‌شود. در کشور ايران، علي‌رغم وجود ورزشکاراني متعدد و متکثر در رشته‌هاي گوناگون، رکود حاکم بر بازار، خواب عميقي را در اين بخش ايجاد نموده تا جاييکه به اعتقاد برخي از فعالان اين حوزه، تعطيلي و کاهش ظرفيت توليدي مراکز اين‌چنيني در سال‌هاي اخير، ميزان توليدات و عرضه محصولات ورزشي توليد داخل را نيز تحت الشعاع قرار داده است. مسعود جاويدنيا،کارشناس بازار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وفور،تکثر و تنوع توليدات و محصولاتِ ورزشي چيني در کشور عنوان کرد: دلايل و عوامل مؤثر در اوج گرفتن دامنه عرضه محصولات کشور مذکور(چين) در بازار ايران، مستلزم بررسي دقيق و کارشناسي و البته ارائه راهکارهاي اصولي براي مهار و کنترل آن است. وي افزود: تنوع در ساخت و طراحي لوازم ورزشي از يکسو و تفاوت ملموس قيمت توليدات چيني با ايراني از عوامل تأثيرگذار در ظهور و بروز اين عارضه به شمار مي‌رود. جاويد نيا عنوان کرد: عمده لوازم ورزشي چيني موجود در بازار، مشمول البسه ورزشي مي‌شود که البته بعضاً از سوي عده اي سودجو، به چندين برابر قيمت و در قالب و عنوان توليدات بِرَند، به فروش مي‌رسد. کارشناس بازار گفت: يکي از عوامل موفقيت و توفيقات کشور چين در حوزه صادرات لوازم ورزشي را بايد در حمايت جدي و عميق دولت چين از فعالان عرصه مذکور جستجو کرد که با پشتيباني و برنامه ريزي اصولي و قاعده مند، بستري را فراهم نموده‌اند تا فعالان حوزه مذکور با پايين آوردن هزينه‌هاي توليد، زمينه عرضه محصولات خويش را هموارتر و فراخ تر از گذشته نمايند. وي افزود: بدون ترديد، در صورت عدم حمايت دستگاه‌هاي ذي‌ربط و متولي از توليدکنندگان، شاهد بالارفتن قيمت تمام شده خواهيم بود و اين موضوع در بازار رقابتي به مثابه آفتي است که ميل و رغبت جامعه مصرف کننده را براي خريد و تهيه چنين محصولاتي سلب مي‌کند.
واردات محصولات تراريخته درحد شايعه
عضو هئيت رئيسه ارگانيک با اشاره به آخرين وضعيت واردات انبوه محصولات کشاورزي دستکاري شده از فرانسه اظهار داشت: واردات محصولات تراريخته کشاورزي از فرانسه صحت ندارد، چراکه طي سال‌هاي اخير توليد محصولات دستکاري شده در اين کشور ممنوع اعلام شده است. آزاد عمراني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: با توجه به ممنوعيت کشت محصولات کشاورزي در فرانسه، تنها ممکن است بذور ژنتيکي از اين کشور وارد شود.عمراني در پاسخ به اين که صادرات محصولات ارگانيک در ازاي واردات محصولات تراريخته از فرانسه جاي تعجب است، بيان کرد: فرانسوي‌ها خواستار محصولات ارگانيک ايران به ويژه انار، پسته و زعفران هستند از اين رو تجار ايراني پس از اخذ گواهي صادراتي برنامه‌هاي مختلفي را بدين منظور در دستور کار خود قرار دادند.عضو هئيت رئيسه ارگانيک واردات محصولات تراريخته را تهديدي براي کشور دانست و اظهار کرد: کشت محصولات ترايخته در کشور ما بايد محدود شود به طوريکه تنها محققان با استفاده از علم روز دنيا تنها در صدد صادرات اين بذور باشند.وي ادامه داد: از آنجا که توليد محصولات تراريخته بي توجهي به کشاورزي ارگانيک را در بر دارد، از اين رو نيازي به توليد اين محصول نيست.

اهميت سايت اتاق بازاريابي ايران
رئيس سابق اتاق اصناف ايران گفت: سايت اتاق بازاريابي ايران پلي براي محصولات توليد کنندگان به خريداران است.قاسم نوده فراهاني درگفتگو با تسنيم، درپاسخ به اين که سايت اتاق بازاريابي ايران در شرايط فعلي اقتصادي کشور چقدر تاثيرگذار است، اظهار داشت: درحال حاضر اقتصاد کشور در رکود به سر مي‌برد که‌اميدواريم اين وضعيت به روال عادي برگردد و اقتصاد از رکود خارج شود.وي ادامه داد: توليدکنندگان و اصناف بايد هزينه معرفي کالاهايشان در سايت‌هاي بازاريابي بپردازند.رئيس سابق اتاق اصناف ايران گفت: در همه کشورها سايت‌هاي بازاريابي براساس نظر سنجي از مردم و اصناف طراحي مي‌شوند.نوده فراهاني تاکيد کرد: ايجاد سايت بازاريابي اتاق ايران، راهکاري مناسب براي معرفي محصولات توليدکنندگان و اصناف به مردم است و حتي باعث کاهش هزينه‌هاي مردم مي‌شود.وي درمورد همکاري اتاق اصناف با سايت اتاق بازاريابي ايران تصريح کرد: اتاق اصناف مي‌تواند در اين سايت در حوزه اصناف و تجار فعاليت کند.

تخم مرغ همچنان بر مدار گراني
رئيس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به آخرين وضعيت بازار تخم مرغ گفت: در حال حاضر تخم مرغ شانه اي 11 هزار و 300 تومان به طور عمده تحويل غرفه‌هاي ميادين ميوه و تره بار مي‌شود که درنهايت با قيمت 11 هزار و 900 تومان به دست مصرف کننده مي‌رسد.ناصر نبي پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به نوسانات بي رويه قيمت درب مغازه‌هاي سطح شهر افزود: اتحاديه در مقابل مغازه‌ها مسئوليتي ندارد چرا که دستگاه‌هاي مربوطه بايد براين امر نظارت کافي را داشته باشند تا توزان قيمت در بازار از بين نرود.نبي پور ادامه داد: نرخ تخم مرغ در مغازه‌هاي سطح شهربه دنبال سودجويي مغازه داران افزايش قابل توجهي نسبت به درب مرغداري داشته که اين امر مربوط به ديروز و امروز نيست.
همايش فصلي مديران بيمه دي برگزار شد
همايش فصلي مديران شرکت بيمه دي با حضور مديرعامل، معاونين، مديران ستاد و شعب و با محوريت هماهنگي و حمايت از جاري سازي برنامه‌ها و سياست‌ها به مدت دو روز در هتل جهانگردي ديزين برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين الملل؛ در اين همايش دو روزه مهندس سيد مجيد بختياري مديرعامل شرکت بيمه دي با اشاره به اينکه هر سازماني بايد نظم داشته باشد تصريح کرد: خوشبختانه‌امروز که در خدمت شما عزيزان هستيم بيمه دي برنامه محور مي‌باشد و شرکت حضوري قوي در صنعت و بازار کشور دارد. ايشان داشتن نظم و انضباط در تمام امور شرکت را از مؤلفه‌هاي موفقيت برشمرد و اظهار داشت: کارکنان و مديران شرکت بايستي داراي قدرت تجزيه و تحليل و اطلاعاتشان به روز باشد.
مديرعامل شرکت بيمه دي به روز بودن دانش حرفه اي را ابزار مهمي‌در پيشرفت شرکت دانست و خاطرنشان ساخت: مديران شرکت در همه سطوح بايد انسجام سازماني را سرلوحه کار خود قرار دهند و به دنبال افزايش دانش فني همکاران باشند.
وي با اشاره به مسئوليت اجتماعي شرکت افزود: شرکت بيمه دي داراي روحيه خيرخواهانه است، در نظر داريم با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتي، بخشي از بودجه خريد اقلام تبليغاتي شرکت را به ساخت يک باب مدرسه درمناطق محروم کشور اختصاص دهيم.
مديرعامل شرکت بيمه دي با اشاره به خوب برگزار شدن مجمع در هفته پاياني تيرماه گفت: بايد رفتار کاري ما با شفافيت توأم باشد، صداقت، حر فه اي گري، انسجام سازماني، خلاقيت و نوآوري اساس مهم پيشرفت ما در آينده خواهد بود.
مهندس بختياري در پايان افزود: بازاريابي و تقويت شبکه فروش علاوه بر تقويت فني نمايندگان يکي از اهداف شرکت بيمه دي است که برنامه‌ها و راهکار‌هاي مختلفي براي آن تدوين و اجرا شده است که در آينده نيز برنامه‌هاي خوبي براي گسترش اين بخش خواهيم داشت.
در ادامه اين همايش نيز مديران فناوري اطلاعات و شعبه الکترونيک از حوزه معاونت برنامه ريزي و تحول با رونمايي از سامانه‌هاي داشبورد مديران، سامانه CRM، استعلام نرخ درمان و مديريت بيمه شدگان درمان به قابليت‌هاي اين سامانه‌ها و ارتقاء سطح اطلاع رساني به مديران پرداخت. همچنين در حاشيه اين همايش پنل‌هاي بيمه عمر و سرمايه گذاري، وصول مطالبات و کارگروه مناقصات و ريکاوري برگزار شد.
در خاتمه اين همايش محمدرضا کشاورز معاون فروش و توسعه بازار و دبير اجرايي همايش ضمن تشکر و قدرداني از برگزار کنندگان اين مراسم، برگزاري همايش را بسيار مثبت ارزيابي کرد و با اشاره به نتايج کارگروه‌هاي تشکيل شده خطاب به روساي شعب بيان داشت: خروجي‌هاي اين همايش را به همکاران شعب انعکاس دهيد و آنان را نيز در جاري سازي برنامه‌ها و اهداف شرکت سهيم نماييد.
شايان توجه است در حاشيه اين مراسم مديران ستاد و شعب به همراه مهندس بختياري مديرعامل شرکت در راستاي مسئوليت اجتماعي بيمه دي به پاکسازي رودخانه ديزين از زباله اقدام نمودند.

پيام تبريک مديرعامل بيمۀ آرمان به مناسبت روز خبرنگار
عليرضا بيانيان مديرعامل شرکت بيمه آرمان در آستانه بزرگداشت 17 مرداد روز خبرنگار، در پيامي‌اين مناسبت را به اهالي رسانه تبريک گفت.
متن تبريک مدير عامل بيمه آرمان به اين شرح است :
همکار فرهيخته
خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان بازوان سازندۀ صنعت بيمۀ کشور، ترسيم کننده بهترين اتفاقات در عرصه بيمه‌هاي بازرگاني در سال‌هاي اخير بوده‌اند و بدون ترديد نقش مؤثر ايشان در عرصۀ خطير اطلاع رساني ستودني و نقد و تحليل شان راهگشاي مديران دلسوز براي تعميم و توسعه اين صنعت است.
اينجانب به سهم خود اين روز خجسته را به خبرنگاران عزيز و فعالان عرصۀ اطلاع رساني تبريک مي‌گويم و از تلاش، همراهي و اهتمام ايشان در آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه و انعكاس اخبار و رويدادهاي صنعت بيمۀ کشور بويژه شرکت بيمۀ آرمان قدرداني و سپاسگزاري مي‌کنم.
اميدوارم با تداوم همکاريها و تعاملات سازنده، شاهد ايفاي نقش موثرتر بيمۀ آرمان در عرصه اقتصاد و صنعت بيمۀ کشور و افزايش سطح آگاهي جامعه در حوزه بيمه‌هاي بازرگاني باشيم.
توفيق و سرافرازي شما عزيزان را از درگاه ايزد متعال مسألت مي‌نمايم.
عليرضا بيانيان

سلامت ‌محوري جايگزين درمان نگري مي‌شود
مسئولان و کارشناسان شرکت ‌بيمه‌کوثر سعي دارند با ارايه بسته‌هاي تلفيقي درمان، سلامت‌محوري را جايگزين درمان‌نگري کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ محمدحسين سلطاني، مدير بيمه‌هاي درمان شرکت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ابرار اقتصادي، ضمن بيان مطلب فوق، تصريح‌کرد: سلامت امري است که از برايند چندين عامل حاصل مي‌شود. در حقيقت، نبايد اين موضوع را فقط به مراقبت‌هاي باليني و مسايل جسماني محدود دانست. علم امروز هم ثابت کرده است که مسايل روحي و رواني و وجود فضاي آرام ذهني نقش بسيار موثري در سلامتي فرد دارد. کمبودهاي عاطفي، مشکلات روحي و استرس مي‌تواند به بيماري‌هاي گوناگون منجر شود. در بيمه‌هاي تلفيقي ما بنا داريم اين مجموعه عوامل را با هم در نظر بگيريم. يعني نه تنها مراقبت‌هاي جسماني و درماني را براي بيمه‌گذار فراهم کنيم بلکه پوشش‌هاي ديگري نيز ارايه دهيم تا با ايجاد آرامش خاطر و آسودگي خيال بتوانيم "سلامت" بيشتري را براي بيمه‌شده به ارمغان بياوريم و در نتيجه به کاهش ريسک و خسارت دست يابيم.
وي جايگزيني سلامت‌محوري با درمان‌نگري را اقدامي‌اساسي در راستاي تعديل خسارت دانست و افزود: اگر در بسته‌هاي بيمه‌اي، موضوع پيشگيري و آموزش به بيمه‌شدگان را مدنظر قراردهيم و از طرفي پيگيري درمان را بعد از دريافت خدمات از طريق کارشناسان حامي‌بيمار انجام دهيم نه تنها سطح رضايت‌مندي بيمه‌شدگان افزايش خواهد يافت، بلکه با افزايش سطح سواد سلامت بيمه‌شدگان خواهيم توانست در راستاي مديريت کنترل خسارت‌‌‌ها و جلوگيري از ابتلا به بيماري قبل از وقوع آن نقش موثري را ايفا کنيم.
مدير بيمه‌هاي درمان بيمه‌کوثر خبرداد: در آينده‌اي نه چندان دور، اين بسته‌هاي تلفيقي را با نام «اميد به زندگي» و «زندگي کيفي» آماده و به بازار عرضه خواهيم کرد.
تغيير روند از زيان‌دهي به سوددهي
محمدحسين سلطاني سودده شدن بيمه‌هاي درمان را امري سخت اما شدني دانست و گفت: در حال حاضر برخي نهادهاي مرتبط با درمان بيش از حد در تعيين ضوابط و اجراي امور دخيل هستند و همين باعث کاهش انعطاف و جلوگيري از خلاقيت صنعت بيمه در اين حوزه شده است. به‌علاوه برخي از سياست‌هاي دستوري در واقع تحميل هزينه‌هاي غيرمنصفانه و در نتيجه ايجاد زيان براي بيمه‌هاي درمان در کل صنعت است.
وي ياداورشد: حذف کارت درمان، ارايه خدمات به بيمه‌شدگان ازطريق کارت ملي، نصب کيوسک خدمات بيمه‌اي و صدور 24ساعته معرفي‌نامه درمان، تقاضاي صدور بيمه‌نامه به‌صورت آنلاين از منزل، راه‌اندازي سامانه صدور آنلاين معرفي‌نامه درمان پاراکلينيکي در آزمايشگاه‌هاي طرف‌قرارداد، ارايه سرويس‌هاي خدمات دندانپزشکي و عينک در مراکز طرف‌قرارداد به‌صورت آنلاين، راه‌اندازي سامانه پيامکي 5000239587 و دريافت نظرات بيمه‌شدگان و اجراي طرح آرامش کوثر ويژه بازنشستگان نيروهاي‌مسلح ازجمله برنامه‌هاي تحولي شرکت در حوزه بيمه‌هاي مکمل درمان در سال‌هاي گذشته بوده است.
مدير بيمه‌هاي درمان بيمه‌کوثر با بيان اينکه مقابله با تقاضاهاي القايي و کاذب، انتخاب مناسب مراکز تشخيصي و درماني ذي‌صلاح و نظارت مستمر و علمي‌بر آن‌ها، کنترل خسارت ازطريق نظام ارجاع به مراکز طرف‌قرارداد و نيز الزام بيمه‌گذاران به استفاده از سهم بيمه‌هاي پايه در دريافت خسارت ازجمله راهکارهايي است که مي‌تواند به خروج رشته مکمل درمان از زيان‌دهي کمک کند، خاطرنشان‌کرد: اکنون برنامه‌هايي را براي افراد تحت‌پوشش بيمه‌هاي درمان به ويژه براي بيمه‌گذاراني که قراردادهاي طولاني مدت (حداقل سه ساله) با اين شرکت منعقد کنند، طراحي کرده‌ايم.
محمدحسين سلطاني از ارايه بسته‌هاي ويژه سلامت به بيمه‌گذاران يادشده در آينده نزديک خبر داد و افزود: اين بسته‌ها شامل چکاپ و دوره‌هاي آموزشي است چرا که با اين روش هم دانش بيمه‌اي ذي‌نفعان افزايش مي‌يابد، هم سطح سلامت و کيفيت زندگي‌شان بيشتر مي‌شود، هم نسبت خسارت ما کاهش خواهد يافت و مهمتر از همه، رضايت بيشتري در آن‌ها ايجاد خواهد شد.
وي کيفي‌سازي خدمات را از ديگر برنامه‌هاي مديريت درمان بيمه‌کوثر برشمرد و تصريح‌کرد: ما اعتقاد داريم بايد شرايط به گونه‌اي باشد که مشتري به خاطر خدمات ويژه و رضايت‌بخش شرکت، حاضر شود حتي با نرخي بيش از ديگران تحت‌پوشش شرکت بيمه کوثر قرار بگيرد و اين دور از دسترس نيست. علتش هم واضح است.
موضوع درمان و خدمات مرتبط را نبايد با يک کالا مقايسه کنيم. وقتي يک محصول مشخص و مشترک نرخ‌گذاري مي‌شود، معقول است که خريدار سراغ ارزان‌ترين قيمت برود؛ ليکن در بيمه‌هاي درماني صدها متغير وجود دارد که جمع تمام آن‌ها بايد در نرخ‌گذاري موثر باشد. تعداد و سرمايه پوشش‌ها تنها دو مورد از اين متغيرها هستند و متاسفانه معيار قضاوت مشتريان نيز قرار مي‌گيرند.
حال آن‌که نوع مراکز، تعداد مراکز، گستردگي جغرافيايي، رفتار با مشتري، خدمات اضافي، سرعت و کيفيت ارايه خدمات و غيره نيز جزو عوامل موجود در عمليات بيمه‌گري است که عموما در خريد بيمه‌نامه از طرف مشتري مغفول واقع مي‌شود. خلاصه ما بايد به جايگاهي دست يابيم که مشتري به خاطر تمايز در خدمات و رضايت از عملکرد ما، همراه هميشگي شرکت بيمه کوثر بماند. همين خدمات ويژه، علاوه بر ايجاد رضايت در مشتري، باعث ارزش افزوده در پرتفو و سوداوري خواهد شد.
مدير بيمه‌هاي کوثر گفت: تمام تلاش خود را به‌کار خواهيم گرفت تا ارايه خدمات بيمه‌اي در حوزه سلامت در شرکت بيمه‌کوثر بيشتر شناخته شود و در مسير برند‌سازي، تمام الزامات آن‌را در سال‌هاي آتي فراهم خواهيم کرد.
کنترل خسارت
محمدحسين سلطاني درخصوص راهکارهاي شرکت درباره کنترل خسارت گفت: بهره‌مندي از ناظران تخصصي براي ارزيابي‌هاي ميداني، نظارت غيرحضوري ازطريق نرم‌افزار و استفاده از اپليکيشن‌ها براي ارزيابي مراجعان و استفاده‌کنندگان از خدمات و همچنين دريافت نظرات و پيشنهادها بيمه‌گذاران و به‌خصوص اتخاذ تمهيدات لازم براي نظارت بيمه‌شده بر خدمات دريافت شده توسط خود فرد در مرکز درماني ازجمله راهکارهاي شرکت براي کنترل خسارت است.
وي افزود: با بهره‌مندي از ناظران ارشد تخصصي خارج از مجموعه سعي داريم، چک‌ليست‌هاي ارزيابي عملکرد، مباحث نظارتي و ساير موارد مربوط به اين حوزه را تهيه و تبيين و در نهايت بتوانيم خسارت‌ها را کنترل کنيم.  

بيمه "ما"حامي‌اختتاميه هشتاد و چهارمين دوره دانش افزايي زبان فارسي

آئين اختتاميه هشتاد و چهارمين دوره دانش افزايي زبان فارسي با حضور صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌و به همت بنياد سعدي در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما" ، رئيس بنياد سعدي در آئين اختتاميه هشتاد و چهارمين دوره دانش افزايي زبان فارسي، که به همت اين بنياد و با همکاري دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، اظهار کرد: اختلاف زبان‌ها در دنياي ما يک واقعيت است. دنياي ما، دنياي اختلاف‌هاي زيادي است و اين اختلاف‌ها باعث مي‌شود ما هم حرف همديگر را نفهميم.
وي گفت: آموزش زبان ، گامي‌است براي تفاهم بين‌المللي و درک همديگر و در واقع گامي‌به سوي صلح مي‌باشد و زبان آموزي به سود صلح جهاني است.
وي افزود: نه ثروت، نه علم ، نه فناوري و نه اقتصاد هيچ کدام نياز بشر امروز نيست بلکه نياز بشر امروز صلح است. در هر همايش جهاني و بين‌المللي از تروريسم صحبت مي‌شود و شما مي‌بينيد که در منطقه ما روزي نيست که يک خبر تأسف آور از کشته شدن انسانهاي بيگناه نبينيم ونشنويم.
حداد عادل خطاب به دانشجويان خارجي که براي تحصيل زبان فارسي در يک ماه گذشته به ايران آمده‌اند، اظهار داشت: قدر زبان فارسي را که در اين مدت ياد گرفته‌ايد، بدانيد و بدانيد که اين براي شما يک سرمايه است.
فارسي کليد يک گنج است و اگر آن را گم نکنيد و از آن استفاده کنيد، گنج حکمت، انديشه، عرفان، دين، معنويت، عشق، انسانيت و محبت در اختيار شما قرار مي‌گيرد.
در ادامه سيدرضا صالحي اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌در اين مراسم گفت: دو شخصيت برجسته در ايران در چند دهه اخير در گسترش زبان فارسي نقش داشتند که اولين آنها مقام معظم رهبري است و ما سراغ نداريم شخصيتي مانند اين ايشان در گسترش زبان فارسي دقت لازم و حساسيت بسيار زياد داشته باشند و فرد دومي‌که در گسترش زبان فارسي اهتمام دارد، آقاي دکتر حداد عادل است. او شخصيت فرهيخته‌اي است که در چند دهه اخير به زبان فارسي توجه کرده است.
وي افزود: زبان فارسي هم هويت ملي و ديني و هم عامل انسجام ملي است، زبان فارسي به مثابه يک ظرف، همه ايرانيان را در سراسر جهان کنار هم قرار داده است. زبان فارسي هم هويت‌بخش و هم انسجام‌بخش است و هم ادامه حيات اين سرزمين به آن وابسته است. اگر در اين سرزمين تمدن ديده مي‌شود، ريشه‌هاي آن به درازاي قدمت فارسي است و از اين رو زبان عامل بقا و حيات اين سرزمين است و حساسيت رهبر معظم انقلاب به اين مسئله فراتر از زبان فارسي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌در پايان سخنانش گفت: فراموش نکنيد که همگان به اين سرزمين حمله کردند تا فرهنگ آن را از بين ببرند، ولي اين جامعه زبان فارسي را فراموش نکرد و آن را حفظ کرد. زبان فارسي به مثابه خورشيد بر اين ملت مي‌درخشد و ما ذيل اين خورشيد نور مي‌گيريم.
در پايان اين مراسم، عباس نجار، مدير آموزش بنياد سعدي و مدير دوره دانش افزايي، نفرات برتر هر سطح را اعلام و به جايگاه براي گرفتن گواهي نامه و هديه اي از سوي بيمه "ما" فراخواند.
گفتني است در مراسم اختتاميه اين دوره دانش افزايي زبان فارسي، سيدرضا صالحي اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، غلامعلي حداد عادل رئيس بنياد سعدي، دکتر سليمي‌رئيس دانشگاه علامه طباطبايي، دکتر سالار آملي، قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري، مديرکل بورس دانشجويي وزارت علوم و هوشنگ مرادي کرماني، نويسنده بنام و همچنين تعدادي از سفيران، رايزنان فرهنگي و کارداران کشورهايي که فارسي آموزانشان به ايران سفر کرده‌اند، مانند اتريش، هند، پاکستان، بنگلادش، ارمنستان، گرجستان و تاجيکستان حضور داشتند.

انتخاب هيأت رئيسه شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي استان سمنان
طي راي گيري بعمل آمده ميان مديران بيمه اي استان سمنان، مهدي اسکندري مديربيمه ايران بعنوان رئيس ، رضا احساني مدير بيمه البرز بعنوان نائب رئيس و علي خطيب زاده مدير بيمه آسيا بعنوان دبير شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي استان سمنان برگزيده شدند نخستين جلسه شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي در استان سمنان با دستورالعمل جديد تشکيل شد و طي آن مهدي اسکندري بعنوان رئيس اين شورا انتخاب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌سنديکاي بيمه گران، در ادامه تشکيل شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه با ساختار و دستورالعمل جديد در سطح استانها، اين شورا در استان سمنان نيز تشکيل گرديد و رئيس ، نائب رئيس و دبير آن به مدت دو سال با نظر اعضا انتخاب شدند.
طي راي گيري بعمل آمده ميان مديران بيمه اي استان سمنان، مهدي اسکندري مديربيمه ايران بعنوان رئيس ، رضا احساني مدير بيمه البرز بعنوان نائب رئيس و علي خطيب زاده مدير بيمه آسيا بعنوان دبير شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي استان سمنان برگزيده شدند.
گفتني است هدف از تشکيل شوراي هماهنگي شرکت‌هاي بيمه اي در استانها ايفاي نقش فعال تر و هماهنگ صنعت بيمه در سطح هر استان بوده و تاکنون اين شورا در 12 استان کشور راه‌اندازي شده است.