PSG دست بردار نيست؛ امباپه در راه پاريس!  
نشريه اکيپ فاش ساخت که مسئولان پاري سن ژرمن قصد دارند کيليان امباپه، مهاجم موناکو را نيز به خدمت بگيرند. همين حالا جذب نيمار با ترديدهاي يوفا مبني بر نقض فيرپلي مالي مواجه است ولي پي اس جي بدون ترس قصد دارد 180 ميليون يورو براي جذب امباپه نيز هزينه کند.امباپه مورد توجه رئال و من سيتي هم قرار دارد و شانس رئال را تا هفته گذشته بيش از ساير تيم‌ها مي‌دانستند. رئالي‌ها قصد دارند امباپه را به خدمت گرفته و يک سال به موناکو قرض بدهند ولي پي اس جي تمايل دارد اين بازيکن را همين امسال جذب کرده و مثلث مخوف نيمار-کاواني و امباپه را شکل دهد.

اوباميانگ: در دورتموند مي‌مانم  
پير امريک اوباميانگ، مهاجم دورتموند تاييد کرد که فصل آينده در اين تيم باقي خواهد ماند.
اوباميانگ پيشنهادات بسياري از اروپا و چين در اختيار داشت و پيشنهادهاي اروپايي او همچنان پابرجا هستند.  او گفت: هيچکس نمي‌تواند در مورد آينده نظري بدهد. اينکه من با دورتموند در مورد آينده صحبت کردم حقيقت دارد. من نظراتم را به آنها گفتم که شايد حاضر بودم اتفاقات جديدي تجربه کنم.‌هانس يواخيم واتسکه و مايکل زورک با اين موضوع مشکلي نداشتند. ولي هيچ کدام از باشگاه‌هايي که من را مي‌خواستند نتوانستند کاري کنند بنابراين من در دورتموند مي‌مانم. خيلي دوست دارم که در اين تيم بمانم و حس مي‌کنم دورتموند خانه من است.

بيل به يونايتد فکر نکند و در رئال بماند  
اسطوره فوتبال ولز به گرت بيل توصيه کرد که بازگشت به فوتبال انگليس را فراموش کند.
اخيرا شايعاتي مبني بر بازگشت گرت بيل به فوتبال انگليس و پيوستنش به من يونايتد شنيده مي‌شود. حتي گفته شده است که رئال قصد دارد بيل را به فروش رسانده و امباپه را جايگزين وي کند. گويا بيل نيز بي ميل نيست به پيشنهاد شياطين سرخ پاسخ مثبت بدهد.
يان راش گفت: هيچ جا براي بيل مثل رئال نمي‌شود. در کنار رونالدو او هنوز مي‌تواند چيزهاي زيادي ياد بگيرد. او با رئال در 4 سال توانسته سه بار قهرمان اروپا شود و فکر مي‌کنم امسال هم تا به فينال پيش بروند.



اميدوارم طلسم مدال طلا در بازي‌هاي آسيايي را بشکنم
نايب قهرمان تکواندو جهان گفت: با وجود شرايطي که در فينال مسابقات جهاني داشتم برخي من را به راحتي قضاوت کردند و به همين دليل دلم را شکستند.
کيميا عليزاده پس از کسب مدال نقره مسابقات جهاني موجو کره‌جنوبي به دليل بيماري مدتي را در بيمارستان بستري شد. در اين مدت شايعات زيادي در خصوص بانوي سد شکن ورزش ايران شنيده شد و موجبات نگراني مردم را در خصوص آينده ورزشي او ايجاد کرد. کيميا عليزاده در گفت‌و‌گو با تسنيم در خصوص آخرين شرايط خود، اهدف و برنامه‌هاي آينده و همچنين مسائلي که باعث ناراحتي‌اش شده به گفت‌و‌گو نشست که در زير مي‌خوانيد:
 بعد از پشت سر گذاشتن بيماري در حال حاضر در چه شرايطي قرار داريد و مشغول چه کار‌هايي هستيد؟
 بعد از پشت سر گذاشتن بيماري در حال حاضر شرايط خوبي دارم و مشغول استراحت هستم. علاقه‌ دارم در اين مقطع از جو مسابقات دور باشم و به هيچ وجه به حضور در فضا ورزش علاقه‌اي ندارم. من مدت‌ها درگير تمرين و مسابقات بودم و زندگي يک بعدي را تجربه کردم اما در حال حاضر علاقمند هستم تجربيات جديدي را پشت سر گذاشته و به کارهايي که علاقمند هستم بپردازم. دوست دارم به مقوله هنر و موسيقي توجه بيشتري داشته باشم و در اين زمينه نيز تجربياتي به دست بياورم.
 با اين تفاسير وسوسه نشديد از دنياي قهرماني خداحافظي کنيد؟
 اصلا به اين موضوع فکر نکردم و کارهايي را که به آنها اشاره کردم دوست دارم در اين مقطع انجام بدهم. من براي حضور در بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا اندونزي برنامه‌ريزي کردم و قصد دارم در اين مسابقات حضور داشته باشم.
 تکواندو بانوان تا به حال موفق به کسب مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي نشده است. چقدر اميدوار هستيد که در اين مسابقات نيز براي اولين بار به مدال طلا دست پيدا کنيد؟
 من براي مسابقات قهرماني جهان در موجو کره‌جنوبي از صفر شروع کردم و قطعا براي بازي‌هاي آسيايي اندونزي نيز بايد اين کار را مجددا انجام بدهم. کسب مدال را در اين مسابقات دور از دسترس نمي‌دانم و بانوان ما نشان دادند که توانايي کسب مدال در بازي‌هاي آسيايي را دارند اما متاسفانه در فينال‌ها بخت با آنها يار نبوده است و تکواندو ايران مدال طلا را تجربه نکرده است. اميدوارم در اين دوره طلسم کسب مدال را نه تنها من بلکه ديگر بازيکنان تيم ملي بشکنند و تيم بانوان طلايي شود.
 شايعات مختلفي در خصوص وضعيت بيماري شما وجود داشت. خودتان نيز اين شايعات را شنيده بوديد؟
 شايعه هميشه وجود داشته و باز هم وجود خواهد داشت و اين مسائل به گوش من نيز مي‌رسيد. آن چيزي که مهم است در حال حاضر از لحاظ جسماني شرايط خوبي دارم و مشکلاتي که باعث شد دو هفته در بيمارستان بستري باشم را پشت سر گذاشتم و از لحاظ جسماني مشکلي نداشته باشم.
 چه زماني براي مداوي مصدوميت‌‌هاي خود اقدام مي‌کنيد؟
 آسيب‌هايي که در دوران ورزشي پشت سر گذاشتم هنوز همراه من است و با آنها دسته و پنجه نرم مي‌کنم . من از ناحيه دست راست و مچ‌ پاي راست دچار مصدوميت هستم و آن چه تا امروز مشخص است بايد حتما دست راست خود را جراحي کنم اما وضعيت مچ پاي راست به نتيجه MRI بستگي دارد. بايد ابتدا از پاي خود MRI بگيرم تا با قاطعيت در خصوص درمان ان اقدام کنم.
 بعد از شکست در مسابقات جهاني صحبت‌ها و حواشي زيادي در خصوص شما ايجاد شديد. اين صحبت‌ها تاثير منفي در روحيه شما نگذاشت؟
 اصولا آدمي‌هستم که حرف‌هاي منفي تاثيري در روحيه‌ام نمي‌گذارد و اجازه نمي‌دهم در بدترين شرايط نيز اين حرف‌ها روحيه من را برهم بزند اما واقعيت اين بار يک جاهايي خيلي ناراحت شدم. صحبت‌هايي بعد از شکست من در ديدار نهايي مسابقات جهاني زده شد که برايم عجيب بود. من بعد از شکستم هيچ وقت بهانه تراشي نکردم و سرم را پايين انداختم و معذرت‌خواهي کردم . من براي رسيدن به مدال طلا تمام تلاشم را کردم اما واقعا در روز مسابقه سرگيجه داشتم و از ناحيه مچ پا نيز درد داشتم اما نمي‌خواستم هيچ چيزي مانع مسابقه دادن شود. من در هر مسابقه سرگيجه داشتم و قبل از مسابقه ماساژ سر انجام مي‌دادم و حتي مربي‌ام اصرار داشت در فينال مسابقه ندهم که دوست نداشتم حريف ساحل عاجي که مسابقه نيمه‌نهايي خود را در راند اول تمام کرده بود به اين راحتي به مدال طلاي جهان برسد. غيرت من اجازه نمي‌داد بدون مسابقه مدال طلا را تقديم حريفم کنم اما متاسفانه با وجود اين شرايط خيلي راحت من را قضاوت کردند و حتي متهم شدم که قدر مدال طلا را نمي‌دانم که واقعا دلم از اين موضوع شکست. البته اين حس و حال نيز مقطعي بود و بعدا آن را فراموش کردم.
 در اين مدت توجهات زيادي به شما شده است و اين موضوع باعث شده خيلي از منتقدان اعتقاد داشته باشند اين توجهات شما را از مسير و اهدافتان دور مي‌کند؟
 من اين حرف را قبول ندارم که از مسيرم دور مي‌شوم. من اينگونه هستم که وقتي مي‌بينم بزرگان جامعه ورزش و مهمتر از ‎همه مردم متوجه زحمت‌ها و قدردان تلاش من هستند، بيشتر انگيزه مي‌گيرم. اين توجهات باعث مي‌شود در ميادين بزرگ بعدي بيشتر از قبل خود را ثابت کنم و از تمام وجودم براي خوشحالي مردم تلاش کنم.
 در ابتداي هفته به مراسم تحليف دعوت شديد. چه احساسي داشتيد که به عنوان يکي از معدود بانوان ورزشکار در کنار بزرگان ورزش و سياست به اين مراسم دعوت شديد؟
 به هر حال بودن در کنار بزرگان يک جامعه براي همه خوشايند است و حسي خوبي به آدم دست مي‌دهد. از اينکه من را لايق حضور در اين مراسم دانستند و دعوت کردند، ممنون هستم.

فرهادي: امکانات ورزش دانشجويان دو برابر شده است
وزير علوم، تحقيقات و فناوري مي‌گويد امکانات ورزشي دانشجويان طي چهار سال گذشته دو برابر شده است. به نقل از مهر، محمد فرهادي در حاشيه مراسم بدرقه کاروان اعزامي‌ايران به رقابت‌هاي بيست و نهمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان گفت: بايد دانشجويان مستعد در ورزش شناسايي شوند و در دانشگاه‌ها روي آنها کار و برنامه ريزي صورت بگيرد تا بتوانند در سطح ملي و بين المللي حضور موفقي داشته باشند. وي خاطرنشان کرد: ورزش قهرماني و همگاني همزمان بايد با هم توسعه يابد و ما هم بايد امکانات لازم را فراهم کنيم. در طول چهار سال گذشته‌امکانات ورزشي دانشجويان دو برابر شده است. وزير علوم، تحقيقات و فناوري يادآور شد: به عنوان مثال سال گذشته ۱۰۰ خوابگاه را به اتاق تندرستي و امکانات ورزشي تجهيز کرديم و سال آينده هم صد خوابگاه ديگر هم تجهيز مي‌شوند. فرهادي همچنين درباره اينکه خودش پيگير ورزش هست يا خير؟ گفت:بله، من به ورزش و به خصوص ژيمناستيک علاقه مندم و آن را پيگيري مي‌کنم واليبال را هم دوست دارم و فوتبال را هم کم و بيش دنبال مي‌کنم.

شيرجه روي پيست براي فتح مدال طلا!
توري بووي، دونده زن آمريکايي با يک "شيرجه" استثنايي، قهرمان رقابت‌هاي دو 100 متر زنان دنيا شد تا به قولي که 5 سال قبل به مادربزرگش داده بود، عمل کرده باشد. سال 2012، توري بووي از خانه اش در سند هيل، المپيک لندن را تماشا مي‌کرد، بدون اينکه خودش در آن حضور داشته باشد. بووي عضو تيم ملي آمريکا بود که به علت مصدوميت در مسابقات انتخاباتي نتوانسته بود در اين دوره از المپيک شرکت کند. او که دو 200 متر را در کنار مادربزرگش تماشا مي‌کرد، به او گفت:" واقعا فکر مي‌کنم مي‌توانم اين‌ها را شکست بدهم." 5 سال بعد، در استاديوم اصلي که براي المپيک لندن استفاده مي‌شد، بووي به حرفي که زده بود عمل کرد و موفق شد مدال طلاي دو 100 متر را به دست آورد. با اين حال، بووي هيچگاه نحوه بردن اين مدال را تصور نمي‌کرد، اينکه ماريا ژوزه تا لو از ساحل عاج را در آخرين سانتي مترهاي مسابقه نقطه و سپس تعادلش به هم خورده و زمين بخورد. ابتدا اين لو بود که شروع به جشن گرفتن کرد ولي نمايشگر، نتيجه ديگري را نشان مي‌داد. بووي که با خوش شانسي از مصدوميت فرار کرد، از اينکه در 10.85 ثانيه موفق شده بود مدال طلا را کسب کند و با يک دهم ثانيه، لو را شکست دهد، به نظر شگفت زده مي‌آمد. او در کنار هموطنش جاستين گاتلين که در دو 100 متر مردان توانسته بود اوسين بولت را شکست دهد، پديده‌هاي روز يکشنبه بودند. آنها موفق شدند آمريکا را براي اولين بار پس از سال 2005 به دو طلا در رشته 100 متر برسانند.