پايان شب هراس‌آور با یک کشته و 472 مسموم؛
گروه اجتماعي: شنبه براي اهالي شهر دزفول شبي هراس‌آور بود. حوالي ساعت 9 شب شنبه بود كه هرکس از حد فاصل «ميدان الف» دزفول و «ميدان رودبند» عبور مي‌کرد، ناگهان احساس خفگي شديدي مي‌کرد.
هنوز دليل احساس خفگي در خيابان‌هاي دزفول مشخص نشده بود كه تعداد افراد در حال عبور از آن منطقه و حتي منطقه تفريحي علي کله زياد شد، افراد بي شماري دچار خفگي مي‌شدند. حالا به فاصله كمتر از 24 ساعت از اين اتفاق مشخص شده كه عامل اصلي ايجاد حس خفگي در ميان شهروندان دزفولي نشت گاز كلر بوده است. آخرين آمار اعلام شده از سوي اورژانس اين شهر نيز حاكي از اين است كه  یک نفر کشته و 472 نفر در اثر اين اتفاق دچار حادثه شده‌اند.
اورژانس دزفول اعلام كرده است كه در ساعت ۲۱:۱۹ شنبه در پي تماس همشهريان با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول و گزارش بوي گاز با منشا نامشخص و مسموميت تعدادي از شهروندان در حد فاصل بين ميدان الف دزفول و ميدان رودبند، با توجه به پيش بيني وسعت حادثه چهار پايگاه اورژانس شهري به محل اعزام شدند. رئيس مرکز فوريت‌هاي پزشکي استان خوزستان نيز در اين خصوص گفت: پس از رسيدن اولين آمبولانس و مديريت و ترياژ صحنه و هماهنگي با مرکز ارتباطات سه دستگاه‌امبولانس جاده‌اي و اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵دزفول به محل حادثه فراخوانده شدند. شهيار ميرخشتي گفت: کليه مصدومان با آمبولانس‌هاي اورژانس ۱۱۵ و اتوبوس آمبولانس به بيمارستان بزرگ دزفول(دکتر گنجويان) انتقال داده شدند. مدتي اعلام شد که هشت نفر به بيمارستان منتقل شدند ولي لحظه به لحظه بر آمار مصدومان با گاز مشکوک افزايش مي‌يافت تا اينکه تا صبح روز يكشنبه به ۴۷۲ نفر مراجعه کننده به بيمارستان‌هاي دزفول و انديمشک رسيده است. ابتدا انگشت اتهام به سمت متصاعد شدن گاز از تصفيه خانه شرکت آبفاي خوزستان بود ولي اين شرکت به سرعت اعلام کرد که نشت گاز ارتباطي با اين شرکت ندارد. اين شرکت اعلام کرد که حادثه نشت گاز کلر در شهر دزفول مربوط به تاسيسات آبفا نيست و کارشناسان شرکت آبفاي خوزستان براي کمک به واحدهاي امداد در محل حادثه حاضرند. يکي از مشکلاتي که هميشه در اين خصوص رخ مي‌دهد و باعث بالا رفتن تعداد مصدومان مي‌شود، تجمعات مردمي‌است. که در همين زمينه فرمانده نيروي انتظامي‌که خود بعدها جزو مصدومان حادثه اعلام شد، گفت: تمامي‌راه‌هاي منتهي به کاشفيه دزفول به علت نشتي گاز کلر و سهولت در امدادرساني سازمان‌هاي امدادرسان مسدود شده است. سرهنگ علي الهامي‌افزود: حضور شهروندان و تردد به منطقه موجب کندي خدمات‌رساني خودروهاي امدادرسان شده است.  فرماندار دزفول درخصوص جزئيات اين ماجرا در گفتگو با مهر اظهار کرد: پس از پنج ساعت تلاش و کوشش و حوالي ساعت ۱:۱۵ بامداد روز يكشنبه توانستيم محل نشت گاز کلر کپسول‌هاي واقع در کاشفيه دزفول را کنترل و مهار کنيم. حبيب الله آصفي گفت: بررسي اوليه نشان مي‌دهد که عوامل انساني در اين حادثه دخيل بوده است. يک کپسول ۷۰۰ تني حاوي گاز کلر در منطقه بوده که برخي افراد با هواي سرقت، باعث آسيب وارد کردن به آن شده بودند. فرماندار دزفول در پاسخ به سئوال در رابطه با بازداشت افراد مرتبط با اين حادثه گفت: تاکنون هيچ شخصي بازداشت نشده ولي تحقيق وسيع در اين باره آغاز شده است. در جزئيات بيشتر اين حادثه عنوان شده است که نشت گاز کلر در دزفول از سه سيلندر موجود در انبار شرکت آبياري قديم دزفول در اطراف پل سوم دزفول رخ داد که مهار آن حدود چهار ساعت به طول انجاميد. همچنين براساس گزارش‌هاي تكميلي در ميان حادثه ديدگان نشست گاز در دزفول، نام چهار مسئول اين شهرستان هم ديده مي‌شود. محمدرضا کرم‌نژاد، شهردار، سرهنگ علي الهامي، فرمانده انتظامي، عظيم رضايي، رئيس جمعيت هلال احمر و مديرعامل سازمان آتش‌نشاني دزفول به علت حضور در منطقه مصدوم شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.
علت افزايش حادثه‌ديدگان نشت گاز كلر
همچنين رئيس جمعيت هلال احمر دزفول درخصوص افزايش آمار افراد دچار مسموميت در پي حادثه نشت گاز کلر توضيح داد. عبدالعظيم رضايي مرساق در گفتگو با مهر اظهار کرد: در حال حاضر از صبح روز يکشنبه‌امار مسموم شدگان حادثه نشت گاز کلر رو به افزايش است چراکه تعدادي از اين افراد شب گذشته به درمانگاه‌ها و ديگر مراکز درماني مراجعه کرده بودند و جزو آمار مراجعه‌کنندگان به بيمارستان‌ها محاسبه نشده بودند. وي افزود: همچنين بعضي از مردم ساکن اطراف محل حادثه، صبح امروز(يکشنبه) به علت استنشاق گاز کلر دچار مشکل تنفسي شده‌اند يا احساس کسالت کرده و به بيمارستان مراجعه کرده‌اند. همچنين مدير آبفاي دزفول گفت: دو کپسول گاز کلر بازمانده در کاشفيه دزفول براي خنثي‌سازي به تصفيه‌خانه شمال اداره آبفاي دزفول منتقل مي‌شوند. جمال الدين برفر در گفتگو با مهر اظهار کرد: براي جلوگيري از بروز هرگونه خطر احتمالي دو کپسول گاز کلر، واقع در کاشفيه دزفول براي خنثي‌سازي به تصفيه‌خانه شمال اداره ابفا دزفول منتقل مي‌شوند. وي افزود: بدين منظور جاده حد فاصل ميدان مادر تا ميدان رودبند مسدود است. رئيس اداره آب و فاضلاب دزفول گفت: کپسول‌هاي گاز کلر متعلق به شرکت سهامي‌خاص آبياري قديم بوده و ارتباطي به اداره آبفا دزفول ندارد اما با اين حال عمليات خنثي‌سازي توسط آبفا دزفول انجام مي‌شود.
تشكيل پرونده قضايي براي حادثه نشت گاز كلر
از طرف ديگر روز گذشته فرماندار دزفول اعلام كرد كه با توجه به اينکه علت حادثه نشت گاز کلر در دزفول تلاش براي سرقت سيلندر عنوان شده، پرونده‌اي در اين خصوص در دادگستري تشکيل شد. حبيب آصفي در گفتگو با مهر اظهار کرد: بعد از وقوع حادثه نشت گاز کلر در دزفول بررسي‌هاي اوليه نشان داد عوامل انساني در اين حادثه دخيل بوده است. وي گفت: تعدادي افراد معتاد و بعضا ولگرد در منطقه محل نشت گاز تردد مي‌کردند که پيش‌بيني اوليه ما بر اين است که يکي از افراد به قصد سرقت اقدام به خارج کردن شير سيلندر کرده و محل کپسول‌هاي گاز کلر را دستکاري کرده باشد. فرماندار دزفول اضافه كرد: تاکنون هيچ شخصي بازداشت نشده، ولي تحقيق وسيع در اين باره آغاز شده و گزارش اين حادثه در دادگستري دزفول تنظيم و در حال پيگيري است ضمن اينکه کليه ابعاد اين حادثه بايد از نظر کارشناسي بررسي شود.
ورود دادستان دزفول به پرونده
در همين حال خبرگزاري ميزان از قول دادستان عمومي‌و انقلاب مرکز استان خوزستان اعلام كرد كه پرونده‌اي درخصوص نشت گاز کلر دردادسراي دزفول تشکيل و تحقيقات دراين خصوص آغاز شده است. حسيني پويا از تشکيل پرونده‌اي درخصوص نشت گاز کلر در دادسراي دزفول خبرداد و گفت: تحقيقات دراين خصوص آغاز شده است. دادستان عمومي‌و انقلاب مرکز استان خوزستان در خصوص اينکه اين حادثه به علت دستکاري جهت سرقت شير سيلندر گاز کلر در انبار تاسيسات شرکت سهامي‌آبياري قديم دزفول واقع در محدوده رودبند رخ داده است گفت: هنوز صحت و سقم اين خبر تاييد نشده و دردست بررسي است.

معاون يگان حفاظت محيط زيست ضمن اشاره به حمله به محيط‌بانان شهرستان اميديه با کلاشنيکف اظهارکرد: پيگيري‌ براي شناسايي و دستگيري ضاربان ادامه دارد.
منوچهر فلاحي در گفتگو با ايسنا، ضمن اشاره به جزييات حمله به محيط‌ بانان در شهرستان اميديه استان خوزستان، اظهار کرد: ساعت۷ و نيم صبح روز جمعه (۲۰ مردادماه) محيط‌بان منصور احمدي به همراه مسئول منطقه و محيط‌بان ديگري در حال گشت‌زني در محل روستاي گدارچيتي و گرگري به عنوان زيستگاه پرنده حمايت شده دراج در شهرستان اميديه بودند که با خودروي پژو ۴۰۵ نقره‌اي رنگ مواجه شدند. وي ادامه داد: از آنجا که تصور مي‌کردند صاحبان خودرو متخلف محيط‌زيستي هستند و براي شکار غيرمجاز پرنده وارد منطقه شده‌اند به آنها نزديک شدند ولي به محض نزديک شدن به خودرو متخلفان با سلاح کلاشينکف شروع به تيراندازي کردند. معاون يگان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه از فاصله ۳۰، ۴۰ متري به محيط‌بانان شليک شده است، گفت: در جريان تيراندازي متخلفان، سه تير به خودروي محيط‌بانان و يک تير به قفسه سينه محيط‌بان منصور احمدي اصابت کرد و از پايين کتف راست خارج شد. احمدي در حال حاضر تحت عمل جراحي قرار گرفته که عمل موفقيت‌آميز بوده است و بنا بر گزارش‌ها در شرايط نسبتا خوبي به سر مي‌برد. فلاحي با اشاره به اينکه محيط‌بان احمدي از ناحيه ران پا نيز دچار سائيدگي شده است، گفت: ضاربان دو نفر بودند که هنوز شناسايي نشده‌اند و متواري هستند. وي تاکيد کرد: موضوع بسيار مشکوک است؛ چون متخلفان به محض ديدن محيط‌بانان به سمت آنها شليک کرده‌اند از سوي ديگر استفاده از سلاح جنگي کلاشنيکف پيچيدگي موضوع را بيشتر مي‌کند. معاون يگان حفاظت محيط زيست در مورد اينکه چرا محيط‌بانان به متخلفان نزديک شده‌اند، گفت: روال کار ما همين است که وقتي کسي با سلاح گرم مجاز يا غيرمجاز وارد منطقه مي‌شود، محيط‌بانان موظف هستند به او نزديک شوند و با او چهره به چهره صحبت کنند و براي اطمينان از مجاز بودن سلاح او پروانه حمل سلاح را کنترل کنند. اگر سلاح غير مجاز و پروانه نداشته باشد سلاح را توقيف کنند. مشکل و سختي کار محيط‌بانان در همين است که مجبور هستند به متخلف نزديک شوند و با تکنيک‌هاي مختلف، او را راضي به تمکين کنند. به گفته فلاحي، در اين موضوع محيط‌بانان قصد نزديک شدن به متخلفان به منظور بازرسي داشته‌اند ولي متخلفان به محض رويت محيط‌بانان با سلاح جنگي کلاشينکف اقدام به تيراندازي مستقيم به سمت محيط‌بانان کردند. معاون يگان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: شناسايي ضاربان محيط‌بانان از سوي يگان حفاظت محيط زيست و نيروي انتظامي‌منطقه در حال پيگيري است.
گفتگوي تلفني ابتكار با محيط بان مجروح
معاون رييس جمهور با منصور احمدي محيط بان مجروح خوزستان تلفني گفتگو کرد. معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهور روز گذشته در تماس تلفني با منصور احمدي محيط بان مجروح خوزستاني گفتگو کرد. در اين تماس تلفني ابتکار در پي کسب اطلاع از وضعيت جسماني اين محيط بان ضمن تقدير از رشادت وي در انجام وظيفه اظهار کرد: تلاش شما براي حفاظت از محيط زيست يک اقدام جوانمردانه است که براي ما مايه افتخار است. ابتکار به محيط بان احمدي گفت: شجاعت و ايستادگي شما در برابر متخلفان شکار و صيد ستودني است و سازمان براي بهبودي و سلامت شما از انجام هرکاري کوتاهي نخواهد کرد. وي بيان کرد: پيگيري براي دستگيري متخلفان با جديت دنبال خواهد شد.

ايران با داشتن آثار تاريخي ثبت شده جهاني و ملي، جاذبه‌هاي طبيعي و تفريحي، صنايع دستي ، آب و هواي 4فصل و دلپذير مکان مناسبي براي سفر گردشگران خارجي و داخلي است .
به گزارش خبرنگار روزنامه تجارت، ايمان عدل خواه گفت: صنعت گردشگري مي‌تواند زمينه کسب درآمدهاي سرشار از مسافران خارجي باشد. بسياري از کشورهاي پيشرفته با فراهم سازي زيرساخت‌هاي لازم براي اين کار درآمد خوبي کسب مي‌کنند.
در اين راستا دربرخي از کشورها از جمله ايران مشکلات زيرساختي وجود دارد.براي مثال وقتي بايک تيم بيست نفره براي ايرانگردي سفر مي‌کنيم هيچ هتلي جاي خالي براي اين ميزان مسافر ندارد مگر اينکه از چندين ماه قبل جا رزرو کرده باشند.در اين ميان آژانس مسافرتي با عنوان ايگو پرشيا (من به ايران سفر مي‌کنم) با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم از طريق برپايي کمپ‌هاي طبيعت گردي در تلاش براي رفع اين نقايص است.اين کمپ‌ها در دل طبيعت است با اين تفاوت که شرايط سخت را با برپايي چادرهاي مجهز و بي نظير آسان کرده است.مديران اين آژانس معتقداند چشم انداز ما به عنوان يکي از فعالان صنعت گردشگري و طبيعت گردي در ايران علاوه بر پوشش کليه خدمات مورد نياز گردشگران از طريق رويکردهاي خلاقانه و روش‌هاي متفاوت در اجراي تورهاي ايران گردي مي‌توانيم در گردشگري همراستاي رقباي خارجي باشيم.اين گروه در حال حاضر نخستين کمپ طبيعت گردي خود را در مشکين شهر برپا کرده و از طريق برپا کردن چادرهاي مجهز و سرويس‌هاي بهداشتي مناسب زمينه جذب گردشگران را فراهم کرده است. همچنين در مسجد سليمان در استان خوزستان و کوير ابوزيدآباد در کاشان از توابع استان اصفهان نيز کمپ برپا کرده است.
عدل خواه معتقد است با برپايي اين کمپ‌ها در مناطق مختلف بتوانيم با خريد مواد اوليه از روستاها و همچنين هدايت مسافران خارجي به خريد از صنايع دستي به معيشت آنها کمک مي‌شود. عدل خواه در پايان ادامه داد، گردشگران خارجي علاقه زيادي به طبيعت گردي دارند و اين گروه در تلاش است تا در آينده از اقامتگاه‌هاي ديگري مانند کاروانسراهاي قديمي‌و بلااستفاده را شناسايي و بازسازي کند تا زمينه حضور گردشگران خارجي و همچنين ارز آوري به کشور فراهم شود.
 وی در پایان گفت: هدف این گروه برنامه ریزی و اجرای تورهای شخصی سازی شده برای گردشگران و با توجه به نیازهایشان از شرایط سنی، سلیقه غذایی، شرایط همراهانتان و هزینه‌ای که می خواهند برای سفر پرداخت کنند.

فرماندار ري، خبرنگاران را از اقشار مرجع مردم دانست که کمر همت به آگاهي بخشي و کاشتن بذر معرفت در جامعه کرده‌اند.
علي کيواني -شهرستان ري، هدايت الله جمالي پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ويژه شهرستان ري، در مراسم تجليل از خبرنگاران استان تهران که در شهرستان ري برگزار شد، گفت: «علماي علم سياست، مطبوعات را رکن چهارم دموکراسي مي‌دانند و خبرنگاران سهم به سزايي در در قوام و دوام جامعه مدني و ايجاد شفافيت در ساختار بورکراتيک اداري دارند.»
وي نقادي را نياز مسئولين و مديران دانست و افزود: «خبرنگاران با نگاه تيزبينانه خويش، هميشه سعي بر آن دارند تا با گوشزد کردن کاستي‌ها و نواقص احتمالي عملکرد، به بهبود کيفيت و ارتقاي سطح خدمت کمک مي‌کنند.»
نماينده عالي دولت در شهرستان ري، رويکرد دولت را بهره گيري از ظرفيت خبرنگاران و استفاده بهينه از نقد آنها عنوان کرد و اظهار داشت: «رويه دولت يازدهم همانگونه که در چهار سال گذشته شاهد آن بوديم، رواداري در مقابل خبرنگاران و به خصوص خبرنگاران منتقد بود و هميشه در تلاش بود تا گوش شنوايي براي شنيدن همه نقدها داشته باشد.»
فرماندار ويژه ري با تاکيد بر اين که دولت هيچگاه در پي محدود کردن خبرنگاران و ايجاد مشکل براي آنها نبوده است، گفت: «به جد معتقديم که خبرنگاران چشمان بيدار جامعه هستند و با هشدارهاي به موقع خويش، مسئولين را نسبت به پيامدهاي اقداماتي که در پي مي‌گيرند، آگاه مي‌کنند.»
جمالي پور با انتقاد از تفکري که نگاه منفي و بدبينانه به خبرنگاران دارد، اظهار داشت: «از بزرگترين موانع عدم توسعه، نبود شفافيت و وجود فضاي کدر در جامعه است. با نگاه منفي و بدبينانه به خبرنگاران نمي‌توان در راه توسعه گام برداشت زيرا که محدود کردن اين قشر نتيجه اي جز سکون، رخوت و خمودگي جامعه در پي ندارد.»

بوشهر- خبرنگارتجارت : فرمانده نيروي انتظامي‌استان بوشهر گفت : در بخش کشفيات مواد مخدر از ابتداي سال تاکنون 2 تن کشفيات مواد مخدر در استان وشهرستان‌ها داشته‌ايم که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 117 درصد کشفيات مواد مخدر در سطح استان افزايش داشته است.
وي ادامه داد: با تلاش همکاران ما در پليس مبارزه با مواد مخدر روز گذشته يک محموله 150 کيلو گرم ترياک در جاده شهيد موسوي شهرستان عسلويه نيزکشف شده است.عباس زاده به کشفيات کالاهاي قاچاق در استان اشاره کرد و بيان داشت: در 5 ماهه نخست امسال 100 ميليارد و 893 ميليون تومان کالاي قاچاق در استان کشف شده است که اين مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 53 درصد کشفيات افزايش داشته است.
وي در ادامه با افزايش 211 درصدي برخورد پليس با خودرو‌هاي شوتي در سطح استان اشاره کرد: 6 هزار و 121 دستگاه خودرو شوتي اعمال قانون و توقيف شده است که بعد از تغيير وضعيت در اختيار صاحبان قرار گرفته است.عباس‌زاده عنوان کرد: نيروي انتظامي‌متولي توليد امنيت نيست بلکه حافظ و پاسدار امنيت است و تلاش مي‌کند که اين امنيت را به بهترين شکل در استان بوشهر ايجاد کند .وي ادامه داد: در حوزه‌امر به معروف و نهي از منکر برابر مصوبه شوراي فرهنگ عمومي‌براي 24 دستگاه در کشور، 310 راهکار اجرايي پيش بيني شده است که متاسفانه برخي از اين دستگاه‌ها به وظايف خود توجه نمي‌کنند.  وي با بيان اينکه استان بوشهر در سه سال متوالي رتبه برتر کشور را از نظر کشف سرقت‌ها داشته، افزود: از هر هزار سرقت، 965 مورد کشف شده که رتبه برتر در کشور، نشان از اشراف اطلاعاتي و آمادگي عملياتي پليس دارد.رئيس پليس استان بوشهر با بيان اينکه قتل‌هاي به وقوع پيوسته در کوتاه‌ترين زمان کشف مي‌شود گفت: در قتل اخير در برازجان قاتل و همدست وي شناسايي شده که بزودي دستگير و تحويل مقامات قضايي استان بوشهر
 مي‌شود.

فرمانده انتظامي‌استان البرزخبرداد:
ليلا احمدزاده -فرمانده انتظامي‌استان البرز از متلاشي شدن باند سارقان حرفه اي طلا ،جواهرات و اموال ارزشمند از منازل وکشف ۷کيلو طلاي سرقت شده خبر داد .سردار بخشعلي کامراني صالح در نشست خبري با اصحاب رسانه با اعلام اين خبر افزود: سارقان حرفه اي طلا،جواهرات و اموال ارزشمند از منازل پس از دستگيري به ۴۰فقره سرقت اعتراف کردند .
وي ادامه داد:در پي کشف ۷کيلو طلاو جواهرات سرقت شده که بخشي از آنها به فروش رسانده شده بود ؛مال خرها دستگير شدند .سردار کامراني صالح همچنين از انهدام باند ۴نفره که با کپي کردن از عابربانکها به صورت حرفه اي ،مبادرت به برداشت غير مجاز از حساب صاحبان عابر بانکها مي‌کردند خبر داد و افزود اين باند با اجاره کردن دکه در شهرستان‌هاي ساوجبلاغ و نظر آباد وبادر اختيارداشتن دستگاههاي کارتخوان و رمز عابر بانک‌ها و کپي کردن کارتهاي بانکي قريب ۶ميليارد ريال از حساب شخصي حدود ۵۰نفر برداشت غير مجاز انجام داده بودند . وي اظهار داشت: بعد از پيگيري نيروي انتظامي‌استان البرز ،دونفر از آنها در کيش و دونفر ديگر در کرمانشاه دستگير شدند .

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي استان؛ مديركل راه وشهرسازي استان ايلام در بازديد از محور ايلام- مهران پيشرفت پروژه‌هاي چهار خطه اين محور را مناسب ارزيابي كرد و افزود: سه شركت پيمانكاري راه سازي در اين محور فعال مي‌باشند قطعه اول از روستاي مهدي آباد تا تقاطع ماربره كه به لحاظ توپوگرافي قطعه پر حجمي‌است شامل تونل و پلهاي عظيمي‌مي‌باشد ، قطعه دوم از تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد و قطعه سوم از تقاطع صالح آباد تا سد شهيد آل اسحاق، قرار داد اين پروژه‌ها ۱۸ ماهه بوده و تا كنون طبق برنامه پيشرفت فيزيكي داشته‌اند.
مهندس ميرجعفريان خاطر نشان كرد : به لحاظ اهميت محور خصوصا در زمان اربعين حسيني (ع) اولويت با اصلاح و چهارخطه كردن نقاط حساس و گره‌هاي ترافيكي محور مي‌باشد كه زود تر زير بار ترافيك قرار گيرند و پيش بيني مي‌شود تا اربعين سال جاري حدود ۳۰ كيلومتر از اين محور زير بار ترافيك قرار گيرد.مديركل راه وشهرسازي استان حجم عمليات راهسازي در استان ايلام خصوصا محور ايلام به مهران از سال گذشته تا كنون را بي سابقه توصيف كرد و افزود: در صورت تامين اعتبار لازم اين پروژه‌ها در زمان مقرر به بهره برداري رسيده و تحول عظيمي‌در بحث حمل و نقل استان به وجود خواهد آمد.

اسفنديار دائم الذکر با بيان اين مطلب افزود:به دليل تعميرات اساسي واحد توليد بنزين، چند ماهي است که توليد بنزين يورو 4در پالايشگاه آبادان متوقف شده بود.
وي اظهار داشت:هم اکنون روزانه 23 هزار بشکه بنزين يورو 4 در پالايشگاه آبادان در حال توليد است و بعد از تثبيت توليد توزيع آن در کلان شهرها آغاز مي‌شود.دائم الذکر گفت: بنزين يورو 4 پس از توليد در پالايشگاه آبادان براي توزيع در اختيار شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي قرار مي‌گيرد و سپس با تانکر و لوله به کلانشهرها و جايگاه‌هاي سوخت در آبادان و خرمشهر توزيع مي‌شود.وي اظهار داشت: به طور متوسط روزانه 500 هزار ليتر بنزين يورو 4 در جايگاه‌هاي سوخت آبادان و خرمشهر عرضه مي‌شود.اسفنديار دائم الذکر با بيان اين مطلب افزود:به دليل تعميرات اساسي واحد توليد بنزين، چند ماهي است که توليد بنزين يورو 4در پالايشگاه آبادان متوقف شده بود.وي اظهار داشت:هم اکنون روزانه 23 هزار بشکه بنزين يورو 4 در پالايشگاه آبادان در حال توليد است و بعد از تثبيت توليد توزيع آن در کلان شهرها آغاز مي‌شود.دائم الذکر گفت: بنزين يورو 4 پس از توليد در پالايشگاه آبادان براي توزيع در اختيار شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي قرار مي‌گيرد و سپس با تانکر و لوله به کلانشهرها و جايگاه‌هاي سوخت در آبادان و خرمشهر توزيع مي‌شود.
نام‌گذاري معبري به نام محسن حججي در تهران
اقبال شاکري گفت: پيشنهاد مي‌شود شهرداري مکاني به اسم شهيد محسن حججي در تهران نامگذاري کند. به گزارش فارس، جلسه ديروز شوراي شهر تهران، با قرائت دست نگاشته شهيد چمران به مناسبت شهادت محسن حججي آغاز شد. مجتبي شاکري، عضو شوراي شهر تهران در اين باره گفت: بايد متناسب با ايثار شهدايمان، عزتمان را در جهان حفظ کنيم. اقبال شاکري، عضو شوراي شهر تهران گفت: در طول چند روز گذشته نمادي از شهيد حججي در خيابان‌هاي شهر ديده نمي‌شود که مي‌خواهيم شهرداري اين موضوع را فراموش نکند. وي بيان کرد: پيشنهاد مي‌شود مکاني به اسم شهيد محسن حججي نامگذاري شود. محسن سرخو، عضو شوراي شهر تهران در اين باره گفت: شهادت محسن حججي اسطوره سازي در پاسداري از ارزش‌ها بود. وي گفت: اميدوارم در شهر بتوانيم نمادي را براي اين شهادت ايجاد کنيم. اسماعيل دوستي، عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: در يکي از ميادين تهران تنديسي با عنوان تنديس افتخار به مناسبت شهادت شهيد حججي و ساير شهدا طراحي و نصب شود.

طرح تعديل مجازات اعدام تصويب شد
عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي‌از تصويب طرح تعديل مجازات اعدام در اين کميسيون خبر داد. محمد دهقاني در گفتگو با ايلنا در رابطه با جسله کميسيون و تصويب طرح تعديل مجازات اعدام براي مجرمان مواد مخدر بيان داشت: در اصل با تصويب اين طرح تبديل مجازات سنگين اما غيرقطعي به مجازات يک درجه سبک‌تر اما قطعي صورت گرفته است که اين اصل موضوع است. او افزود: کميسيون قضايي مجازات سنگين غيرقطعي را به مجازات‌هايي اجرايي تبديل کرده است که طي آن فرد به ۲۵ تا ۳۰ سال زندان محکوم مي‌شود که قابل تعويق، تعليق و تخفيف نيست. شخصي که مرتکب قاچاق مواد مخدر شود، مجازات ۲۵ تا۳۰ سال زندان براي او در نظر گرفته مي‌شود يا اينکه حکم قطعي اعدام مي‌گيرد و در هر صورت راه فراري هم ندارد.
 دهقاني در ادامه گفت: طبق اين قانون از اين به بعد فردي که حتي براي اولين بار اقدام به قاچاق ۵۰ کيلو ترياک و توليد و توزيع ۱ کيلو مواد مخدر صنعتي و ۲ کيلو حمل و نگهداري مواد مخدر صنعتي کند و همچنين شخصي که سابقه بالاي ۱۵ سال زندان داشته باشد و دوباره دستگير شود، قطعا پس از دستگيري به اعدام محکوم مي‌شود. کسي هم که مسلحانه اقدام به قاچاق کند؛ نيز به اعدام محکوم خواهد شد.

آغاز ثبت نام يازدهمين دوره مسابقات سراسري خواهران دارالقرآن امام علي (ع)
يازدهمين دوره از مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در بخش خواهران، همانند سال گذشته به مناسبت عيد سعيد غدير طي روزهاي هجدهم الي بيست و چهارم شهريورماه سال1396 در رشته‌هاي حفظ، قرائت و ترتيل قرآن درتهران برگزارمي‌شود.
مرتضي نجفي قدسي مسئول برگزاري مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مسابقات قرآني در 6 رشته حفظ کل، حفظ بيست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتيلخواني قرآن کريم در دو مقطع سني زير شانزده سال و بالاي آن ويژه خواهران برگزار خواهد شد.
وي افزود: اين مسابقات از تاريخ شنبه هجدهم شهريور ماه همزمان با عيد سعيد غديرخم آغاز و تا جمعه بيست و چهارم شهريورماه سال 1396 ويژه خواهران در مرکز فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي‌واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهيد صيرفي پور، يادمان شهداي هفتم تير برگزار خواهد شد.
نجفي قدسي گفت : زمان ثبت نام از روز يکشنبه 22 مرداد ماه آغاز شده وتا ساعت 24 سي و يکم مرداد ماه جاري ادامه خواهد داشت ، ضمنا داوطلبان بايستي براي شرکت در اين مسابقات، حتما داراي حساب بانکي بوده (ترجيحا بانک ملت) و سپس به سايت دارالقرآن علامه طباطبايي www.dqat.ir) )مراجعه کرده و فرمهاي ثبت نام را پر نمايند و پس از پايان فرصت ده روزه ثبت نام ، از اول شهريورماه جهت چاپ کارت شرکت در جلسه مجددا به سايت مراجعه نمايند، زيرا در زمان حضور در مسابقات، داشتن کارت چاپ شده ثبت‌نام الزامي‌است، همچنين تاکيد شده است پس از پايان مهلت ثبت نام ، به هيچ عنوان زمان ثبت نام تمديد نخواهد شد.
وي تاکيد کرد: مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) جنبه مردمي‌و غيردولتي دارد و اين دارالقرآن تاکنون از هيچ بودجه دولتي استفاده نکرده است و تمامي‌هزينه‌ها توسط خير محترم آقاي حاج محمد انصاري موسس، باني و مديرعامل دارالقرآن امام علي(ع) که خود از جمله قاريان و تاليان قرآن کريم است، تامين مي‌شود.
مسئول دارالقرآن امام علي(ع) تصريح کرد: در اين دوره از مسابقات، کليه حافظان کل قرآن کريم که حدنصاب نود امتياز را در صحت حفظ از يکصد امتياز بياورند، مبلغ ششصد هزار تومان به عنوان هديه دريافت خواهند کرد.
همچنين حافظان بيست جزء ، ده جزء و پنج جزء در صورت اخذ حدنصاب نود امتياز از يکصد امتياز در صحت حفظ، به ترتيب مبالغ چهارصدهزار تومان و سيصد هزار تومان و دويست هزار تومان دريافت خواهند کرد.
وي افزود: داوطلبان رشته‌هاي قرائت و ترتيل قرآن نيز در صورت اخذ حدنصاب هشتاد امتياز از يکصد امتياز به ترتيب مبالغ چهارصد هزار تومان و سيصد هزار تومان دريافت خواهند کرد.
مرتضي نجفي قدسي مسئول برگزاري مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در خصوص جوايز نفرات برتر اين مسابقات اظهار داشت: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه ميليون تومان، نفرات دوم مبلغ دو ميليون و پانصد هزار تومان و نفرات سوم مبلغ دو ميليون تومان جايزه نقدي دريافت خواهندکرد.
در رشته حفظ بيست جزء قرآن نيز، نفرات اول مبلغ دو ميليون تومان، نفرات دوم يک و نيم ميليون تومان و نفرات سوم يک ميليون و دويست و پنجاه هزار تومان دريافت خواهند کرد.
در رشته حفظ ده جزء نيز، نفرات نخست تا سوم به ترتيب مبالغ يک ميليون و پانصد ،يک ميليون و دويست و پنجاه و يک ميليون تومان دريافت خواهند کرد.
در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ هفتصدو پنجاه هزار ، پانصد هزار و چهارصد هزار تومان دريافت خواهند کرد.
وي افزود: دررشته قرائت قرآن کريم نيز نفرات اول تا سوم به ترتيب مبالغ دو ميليون ، يک ميليون وهفتصدو پنجاه هزار و يک ميليون وپانصد هزار تومان دريافت خواهند کرد.
همچنين در رشته ترتيل خواني هم نفرات برگزيده اول تا سوم به ترتيب مبالغ يک ميليون وپانصد ، يک ميليون و دويست و پنجاه و يک ميليون تومان به عنوان جايزه دريافت مي‌کنند.