درخواست براي رفراندوم دوباره در انگليس
وزير امور خارجه پيشين انگليس خواستار برگزاري رفراندوم ديگري درباره خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا شد. به گزارش گاردين ديويد ميليبند،‌ وزير امور خارجه پيشين انگليس اعلام کرد: برگزيت يک خودزني اقتصادي است و يک اقدام مضر غيرقابل جبران در حوزه اقتصادي است.بايد يک راي‌گيري عمومي‌ديگري در اين باره برگزاري شود. اين درخواست ميليبند درحالي صورت مي‌گيرد که تمام سياستمداران به دنبال يافتن راهي براي مذاکره بهتر با اتحاديه اروپا هستند.
اگرچه وي ديگر به عنوان سياستمدار فعاليت نمي‌کند اما برادر او اد ميليبند از چهره‌هاي تاثيرگذار در سياست بريتانيا به شمار مي‌آيد.برخي از منتقدان بر اين باورند که استراتژي ترزا مي، نخست وزير بريتانيا براي اقتصاد کشور مضر است و بايد به راي دهندگان فرصت ديگري داده شود تا اين روند را متوقف کنند.

افزايش قيمت‌ها براي مصرف کنندگان آمريکايي
در ماه جولاي قيمت‌ها براي مصرف کنندگان کمي‌افزايش داشت. دراين ميان تورم در آمريکا در اين ماه آرام بود و به نظر مي‌رسد که‌امسال نرخ تورم در آمريکا کاهش بيشتر داشته باشد. به گزارش وال استريت ژورنال،قيمت مصرف کنندگان با توجه به افزايش قيمت اقلام غذايي در آمريکا رشد کمي‌داشت اين درحالي است که ديگر اقلام کاهش داشتند دراين ميان اين افزايش کم به معني اميدواري به نرخ تورم و تصميم گيري بانک مرکزي آمريکا درباره افزايش مجدد نرخ بهره‌هاي بانکي باشد. با افزايش بازارکار و رشد اقتصادي کارشناسان معتقدند بانک مرکزي آمريکا طرح خود براي سياست گذاريهاي جديد مالي را در ماه ديگر اعلام خواهد کرد.اقتصاددانان پيش بيني کردند که شاخص قيمت مشتري CPI در ماه جولاي 0.2 درصد رشد داشته است و 1.8 درصد در سال افزايش داشته است. بدهي آمريکا به دليل نرخ تورم افزايش يافته است اما امکان گفتگوي چين و روسيه درباره کره شمالي ميتواند تنش‌ها را کم کند و بار ديگر باعث بهبود نرخ دلار گردد.

شهر «غورماچ» افغانستان
 به دست طالبان سقوط کرد

مقامات امنيتي ولايت «فارياب» افغانستان از سقوط شهر غورماچ اين ولايت به دست طالبان خبر دادند.به گزارش خبرگزاري افق، مقامات امنيتي ولايت فارياب افغانستان اعلام کردند که پس از درگيري شديد بين نيروهاي امنيتي اين کشور و عناصر طالبان در شهر غورماچ اين ولايت، سرانجام اين شهر به دست طالبان سقوط کرد.پيش از اين نيز طالبان با حمله با شهر «کوهستان» اين ولايت، کنترل اين شهر را به دست گرفته بود که با تلاش نيروهاي امنيتي افغانستان، کوهستان از طالبان پس گرفته شد. لازم به ذکر است که فارياب از جمله ولايت‌هايي است که گروه طالبان در آن فعاليت گسترده دارد و فعاليت گروه داعش نيز در اين ولايت گزارش شده است.

مرگ يازده نفر در درگيري‌هاي انتخاباتي کنيا
درگيري پليس کنيا با تظاهرکنندگان عليه نتايج انتخابات رياست جمهوري در اين کشور تاکنون دستکم 11 نفر کشته در شهر کيسومو و حاشيه فقيرنشين آن برجاي گذاشته است. خبرگزاري رويترز، پليس کنيا در درگيري با معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوري اين کشور مبني بر پيروزي دوباره «اوهورو کنياتا» تاکنون 11 نفر را کشته است.اين در حالي است که ائتلاف مخالفان موسوم به «اتحاد فراگير ملي» به رهبري «رايلا اودينگا» نامزد بازنده اين انتخابات، آمار قربانيان را 100 نفر اعلام کرده‌اما هيچ شواهدي ارائه نکرده است.اودينگا که براي دومين بار در انتخابات رياست جمهوري اين کشور شکست خورده اعلام شده، با ادعاي تقلب گسترده در انتخابات اخير نتايج آن را رد کرده است. مردم کنيا سه ‌شنبه گذشته براي انتخاب رئيس جمهوري اين کشور از ميان دو نامزد يعني 'اوهورو کنياتا' رئيس ‌جمهوري فعلي و رقيب وي 'رايلا اودينگا' پاي صندوق‌هاي راي رفتند و کميته انتخابات اين کشور رئيس جمهوري فعلي را با کسب 54 درصد آرا برنده اعلام کرد.در سال 2007 نيز اودينگا در پي شکست در انتخابات، مردم را به اعتراض دعوت کرد که منجر به درگيري‌هاي سياسي و قبيله اي و در نتيجه کشته شدن حدود يکهزار و 200 نفر و آوارگي 600 هزار نفر شد. فرد ماتيانگ» وزير کشور کنوني کنيا با محلي خواند اين ناآرامي‌ها، اتهام را متوجه 'عناصر مجرم' دانسته و خشونت از سوي پليس را تکذيب کرد.

انتقاد اتحاديه کشورهاي آمريکاي لاتين
 از تهديد ترامپ

اتحاديه کشورهاي آمريکاي لاتين تهديدهاي نظامي‌رئيس‌جمهوري آمريکا و احتمال مداخله نظامي‌در ونزوئلا را محکوم کردند. به گزارش رويترز، کشورهاي آمريکاي لاتين که در ماه‌هاي اخير به شدت از «نيکلاس مادورو» انتقاد مي‌کردند، در مقابل تهديد «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري ايالات متحده‌امريکا براي مداخله نظامي‌در ونزوئلا موضع گرفته و آن را محکوم کردند. «خورخه آرزا»، وزير خارجه ونزوئلا، از کشورهاي آمريکاي لاتين خواسته است در برابر تهديدهاي ترامپ از ونزوئلا حمايت کنند. وي از اقدام‌هاي دولت‌هاي مختلف جهان و همچنين کشورهاي آمريکاي لاتين براي همبستگي با ونزوئلا و مخالفت با زورگويي آمريکا تشکر کرد. وزير خارجه ونزوئلا همچنين تصريح کرد که حتي برخي از کشورهايي که مواضع کاملا متناقضي با حاکميت و استقلال ونزوئلا داشتند، نيز گفته‌هاي ترامپ را رد کردند. دولت پرو که از سرسخت‌ترين منتقدان مادورو به شمار مي‌رود هم تهديد نظامي‌ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که اين اظهارات خلاف اصول سازمان ملل متحد است.مکزيک و کلمبيا هم بيانيه‌هايي در رد اظهارات رئيس‌جمهوري آمريکا صادر کردند .

درخواست آلمان از روسيه و چين
 براي حل بحران کره شمالي

وزير خارجه آلمان ضمن هشدار درباره عواقب تشديد جنگ لفظي بين کره شمالي و آمريکا از روسيه، چين و اتحاديه اروپا خواست که براي حل اين بحران اعمال نفوذ کنند."زيگمار گابريل"، وزير امور خارجه آلمان مناقشات بين کره شمالي و آمريکا را تهديد جدي براي صلح جهاني ارزيابي کرده و خواستار پايان جنگ کلامي‌بين اين دو شد.گابريل که در گفتگو با نشريه "بيلد" آلمان سخن مي‌گفت به شدت درباره تشديد نظامي‌گري با توجه به بحران کره شمالي هشدار داده و گفت: من به شدت نگران اين مسئله هستم که تشديد سخنوري‌ها و واکنش‌هاي متقابل دو کشور بتواند در نهايت به درگيري نظامي‌منجر شود.وي همچنين گفت که برنامه‌هاي موشکي و هسته‌اي کره شمالي يک خطر جدي براي صلح بين المللي فراتر از کره و منطقه است. در حال حاضر از همه طرف‌ها خواسته مي‌شود که فورا از اين روند مارپيچ تحريکات و سخنوري‌ها خارج شوند.گابريل هم زمان از روسيه و چين خواست که تاثير متعادلي را بر رژيم پيونگ يانگ براي حل اين مسئله داشته باشند.

در سفري اعلام نشده، شيخ خالد بن احمد آل خليفه وزير خارجه بحرين ديروز وارد بغداد شد. رسانه‌هاي عراقي اعلام کردند که وزير خارجه بحرين در اين سفر که پيشتر راجع به آن گزارشي منتشر نشده بود، بامداد ديروز وارد بغداد شده است.
 به نوشته رسانه‌هاي عراق، شيخ خالد بن احمد آل خليفه قرار است در اين سفر با ابراهيم الجعفري همتاي عراقي و رييس جمهور و نخست وزير عراق ديدار و گفت وگو مي‌کند.
 اين اولين سفر وزير خارجه بحرين به عراق در چند سال اخير به شمار مي‌رود. هيات‌هاي رسمي‌کشورهاي مختلف عربي درطول ماه‌هاي اخير به طور محسوسي رفت و آمدهاي خود را به بغداد افزايش داده‌اند.
 سفر وزير خارجه بحرين به بغداد به دنبال سفرهاي وزيران خارجه عربستان سعودي، مصر، اردن و الجزائر به عراق صورت گرفته است.منامه پيشتر در جريان تحرکات مسالمت آميز مردمي‌در اين کشور عليه نظام سياسي حاکم بر بحرين، برخي از جريان‌ها و رهبران سياسي عراق را به دخالت در امور داخلي بحرين متهم کرده بود.
دولت عراق نيز چند ماه قبل با درخواست دولت بحرين براي تبعيد شيخ عيسي قاسم به عراق مخالفت کرد.

رئيس جمهوري مصر دوشنبه سفر دوره‌اي چهار روزه خود را به چهار کشور آفريقايي آغاز مي‌کند. به گزارش سايت النشره، علاء يوسف، سخنگوي رسمي‌رياست جمهوري مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سيسي، رئيس جمهوري اين کشور طي سفر دوره‌اي خود به کشورهاي آفريقايي از جمله تانزانيا، روآندا، گابن و چاد به بررسي راه‌هاي تقويت همکاري دوجانبه و چگونگي مقابله با چالش‌هاي مشترکي که قاره آفريقا نيز با آن روبه‌رو است، خواهد پرداخت.
رئيس جمهوري مصر طي اين سفر به بررسي تحولات مسائل منطقه‌اي مهم و مشترک به ويژه حفظ امنيت و صلح در اين قاره خواهد پرداخت.
يوسف علاء تاکيد کرد که سفر دوره‌اي رئيس جمهوري مصر به چهار کشور آفريقايي همچنين با هدف افزايش ارتباطات و هماهنگي ميان مصر و کشورهاي آفريقايي دوست و نيز همکاري با اين کشورها در زمينه‌هاي اقتصادي و تجاري است.همچنين قرار است عبدالفتاح سيسي با مسئولان اين کشورها به بررسي راه‌هاي همکاري در زمينه مبارزه با تروريسم و رويارويي با تهديدهاي مستمر نشأت گرفته از تفکرات افراطي و گسترش سازمان‌هاي تندرو بپردازد.مصر که با مشکلات اقتصادي روبروست درپي يافتن راهي براي بهبود شرايط است.

منابع دولتي در ترکيه مي‌گويند اين کشور از ماه اکتبر يا نوامبر ۲۰۱۷ ساخت ديوار بتني ميان ترکيه و عراق را آغاز مي‌کند.
بعد از آن که ترکيه در ماه ژوئن اعلام کرد کار ديوارکشي ميان اين کشور و مرزهاي سوريه تقريبا رو به اتمام است، هم اکنون ايجاد ديوار بتني ميان خود و ايران را آغاز کرده است.منابع دولتي در ترکيه مي‌گويند در چند ماه آينده کار ساخت سومين ديوار امنيتي ميان ترکيه و کشورهاي همسايه آغاز مي‌شود. قرار است سومين ديوار امنيتي ترکيه با همسايگانش، در شمال عراق صورت ساخته شود.به نوشته خبرگزاري «کردپرس»، اين منابع مي‌گويند، برنامه ديوارکشي ميان ترکيه و عراق يا به صورت دقيق‌تر ميان ترکيه و منطقه کردستان در حال انجام است و دولت برنامه عملي ديوارکشي ميان ترکيه و عراق را از ماه اکتبر يا نوامبر 2017 آغاز خواهد کرد.خبرگزاري «شين هوا» به نقل از مقامات دولتي ترکيه نوشت: ايجاد ديوار حائل در مرزهاي ترکيه و سوريه موفقيت آميز بوده و ميزان تهديدهاي امنيتي عليه اين کشور کاهش يافته است. به همين دليل، اين کشور به دليل آنچه جلوگيري از تردد نيروهاي پ‌ک‌ک يا فعاليتهاي قاچاق ناميده، اقدام به ايجاد ديوار حائل ميان خود و ايران نموده و ظاهرا به منظور کاهش حملات پ‌ک‌ک در شمال منطقه کردستان و نفوذ آنها به مناطق جنوب شرقي ترکيه، قصد دارد ديوار سيماني ديگري بسازد.

آشوب و تظاهرات در ويرجينيا با ۳ کشته و ۳۵ مجروح
گروه بين الملل – گردهم آيي طرفداران برتري سفيدپوستان و گروه‌هاي نئو نازي و راست افراطي در شارلوتزويل ويرجينياي آمريکا به خشونت کشيد و انتقادات شديد را نسبت به دولت دونالد ترامپ به همراه داشت.
اين خشونت‌ها که باعث کشته شدن زني 31 ساله و دو مامور پليس شد بار ديگر موضوع خطر افزايش موج پوپوليستي راست افراطي در جهان را منعکس کرد.پس از اوج گرفتن درگيري ميان راست‌گرايان افراطي و مخالفانشان در شهر شارلوتزويل ايالت ويرجينيا وضعيت فوق‌العاده اعلام شد. هجوم يک خودرو به گروهي از مخالفان نژادپرستان يک کشته به جا گذاشت. به گزارش شبکه يک تلويزيون آلمان درگيري‌هاي خشونت‌آميز شهر شارلوتزويل تا صبح يک‌شنبه، ۱۳ اوت دست‌کم ۳ کشته و ۳۵ مجروح به جا گذاشته است.  
تجمع به ياد ژنرال طرفدار برده داري
تجمع گروه‌هاي مختلف نژادپرست و راست‌گراي افراطي در شهر دانشگاهي شارلوتزويل از شامگاه جمعه آغاز شد. چند صد نفر از راست‌گرايان جمعه شب با حمل مشعل در محوطه دانشگاه ويرجينيا جمع شدند و درگيري‌هاي شديدي ميان آنها و تظاهرکنندگان مخالف رخ داد. گردهمايي نژادپرستان افراطي که برآورد مي‌شود تعداد آنها به 6 هزار نفر برسد زير شعار "اتحاد راست" انجام شده است.
مطابق گزارش‌ها اين بزرگترين تجمع راست‌گرايان افراطي در يک دهه اخير در آمريکاست.تجمع‌کنندگان انگيزه خود را دفاع از حقوق سفيدپوستان آمريکايي و اعتراض به تصميم مقامات ايالتي براي برچيدن مجسمه ژنرال روبرت لي عنوان کرده‌اند. رابرت لي، در جنگ داخلي آمريکا در قرن نوزدهم فرمانده اصلي نيروهاي جنوب بود که درمقابل شمالي‌ها مي‌جنگيد. نيروهاي جنوب طرفدار حفظ برده‌داري بودند.طرفداران برتري نژادي جمعه شب هم در حالي که مشعل‌هايي به دست داشتند تظاهرات کردند. اين افراد شعارهايي با مضمون برتري نژاد سفيد سر دادند و تعدادي از آنها هم به نمايش دادن "سلام نازي" پرداختند.
خشونت راست‌هاي افراطي عليه مخالفان نژادپرستي
به رغم اعلام وضعيت فوق‌العاده در شهر شارلوتزويل و حضور پرشمار نيروهاي پليس، از ظهر شنبه درگيري‌هاي شديدي ميان راست‌گرايان افراطي و کساني که در مخالفت با آنها دست به تظاهرات زده بودند رخ داده است.مطابق گزارش‌ها خودرويي با شيشه‌هاي دودي به سمت جمعي از تظاهرکنندگان که پلاکاردهايي با شعار مخالفت با نژادپرستي در دست داشتند هجوم برد.يک شاهد عيني به شبکه خبري ان‌بي‌سي گفته است که اين خودرو در يک خيابان کم‌عرض با سرعت زياد با تظاهرکنندگان برخورد کرده و چند نفر در جريان اين حمله به اطراف پرتاب شده‌اند.در اين حادثه يک زن ۳۲ ساله بر اثر شدت جراحت کشته شده و تعدادي مجروح شده‌اند.
راننده خودرو که جوان ۲۰ ساله‌اي اهل اوهايوست اندکي بعد توسط ماموران پليس دستگير شده است. پليس ساعتي بعد هويت راننده خودرو را جيمز الکس فيلد جونيور، ۲۱ ساله، مرد، سفيدپوست و اهل ايالت اوهايو اعلام کرد. هنوز معلوم نيست که آيا او براي حضور در تجمع حاميان برتري نژادي سفيدها از اوهايو به ويرجينيا آمده بوده است و چرا با خودرو به ميان مخالفان نژادپرستي رانده است.
همزمان پليس شارلوتزويل مي‌گويد از سه نفري که در ارتباط با درگيري‌ها امروز بازداشت کرده دو نفر از آنها شهروندان خارج از ايالت ويرجينيا بوده‌اند. عامل حمله شارلوتزويل به همراه دو تن ديگر که اهل ويرجينيا نيستند اکنون در بازداشت پليس قرار دارند و علاوه بر آنها سه مرد ديگر هم در ارتباط با اين خشونت‌ها بازداشت شدند.
 در همين حال دادستان کل آمريکا از ورود اف بي آي و وزارت دادگستري به روند تحقيقات درباره خشونت‌هاي اخير خبر داد.آن طور که خبرگزاري سي‌ان‌ان مي‌گويد دو کشته شده ديگر ديروز در جريان سقوط يک هلي‌کوپتر در حومه شهر شارلوتزويل جان داده‌اند؛ مقام‌هاي ويرجينيا درباره جزئيات سانحه اين سقوط هلي‌کوپتر هنوز چيزي نگفته‌اند اما آن‌طور که در آخرين توييت آقاي ترامپ اشاره شده، دو کشته شده ديگر امروز از افسران پليس ويرجينيا بوده‌اند.
ترامپ شامگاه شنبه در توييتر به اعضاي خانواده و بازماندگان افسران پليسي که در روز شنبه در ويرجينيا کشته شدند تسليت گفت.فرماندار ويرجينيا، تري مک‌اوليف در پيامي‌خطاب به "نژادپرستان سفيد پوست و نازي‌هايي که به شارلوتزويل" آمده‌اند از آنها خواست به خانه‌هايشان بازگردند. او خطاب به راست‌گرايان گفت، شما برخلاف آنچه وانمود مي‌کنيد وطن‌پرست نيستيد.
انتقاد از دونالد ترامپ
رئيس جمهور آمريکا، دونالد ترامپ نيز به خشونت‌هاي شهر شارلوتزويل واکنش نشان داد و حوادث روز شنبه را به عنوان "نمايش نفرت، پيشداوري و خشونت" به شدت محکوم کرد. برخي از سياست‌مداران جمهوري‌خواه نيز از ترامپ انتقاد کرده‌اند که به جاي محکوم کردن قاطع راست‌گرايان افراطي و نژادپرستان، درباره خشونت کلي‌گويي کرده است. ترامپ همچنين "خشونت از طرف‌هاي مختلف" را محکوم کرده است. واکنش ديرهنگام و اين عبارت ترامپ با انتقادهاي زيادي روبرو شده است.
انتقاد از دونالد ترامپ دموکرات‌ها و بعضي از جمهوري‌خواهان، از دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا انتقاد کرده‌اند که چرا به طور واضح و برجسته افراطيون دست راستي را به خاطر خشونت در شارلوتزويل شماتت نکرده است.در جمله‌اي کوتاه، آقاي ترامپ خشونت و نفرت‌افکني را به طور کلي محکوم کرد.مارکو روبيو، سناتور جمهوري‌خواه ايالت فلوريدا گفته است: "براي ملت آمريکا بسيار مهم است که رئيس جمهور وقايع ويرجينيا را با اشاره مستقيم به گروه‌هاي سفيدبرترپندار محکوم کند."نانسي پلوسي، از رهبران دموکرات‌ها در کنگره‌امريکا هم توييتي نوشته: "دونالد ترامپ بعد از من تکرار کن: سفيدبرترپنداري دهن کجي و بي‌حرمتي نسبت به ارزش‌هاي آمريکا است."جف سشنز، دادستان کل آمريکا دستور داده است پليس فدرال اين کشور (اف‌بي‌آي) تحقيقات فدرالي در اين زمينه ترتيب دهد.اين تحقيقات قرار است با هدف رسيدگي به جرايم نقض حقوق مدني هدايت شود که تروريسم داخلي هم در زيرشاخه آن قرار مي‌گيرد.قابل ذکر است ديويد دوک رئيس گروه نژادپرست افراطي کوکلاس کلان نيز دراين گردهم آيي حضور داشت، پيشتردرجريان رقابت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري آمريکا حمايت ديويد دوک از دونالد ترامپ با انتقاد شديد روبرو شده بود.
رئيس‌جمهوري سابق آمريکا پس از راهپيمايي برترپندارهاي سفيد در ايالت ويرجينيا که به واقعه‌اي خشونت‌بار تبديل شد، در پيامي‌توئيتري نقل قولي از نلسون ماندلا در محکوميت نژادپرسي منتشر کرد.
به گزارش پايگاه خبري هيل، باراک اوباما، رئيس‌جمهوري سابق آمريکا با انتشار تصويري از خودش که در حال نگاه کردن به کودکاني از قوميت‌هاي مختلف در قاب يک پنجره است، نوشت: هيچ کس با تنفر از فرد ديگري به دليل رنگ پوست او و يا تاريخچه او و يا دين او متولد نشده است.اين نقل قول متعلق به نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي است که سال ۱۹۹۴ در مراسم تحليف خود بيان کرد و اولين رئيس‌جمهوري سياهپوست آفريقاي جنوبي شد.  پيام اوباما در واکنش به راهپيمايي خشونت‌آميز برترپندارهاي سفيد در شهر شارلوتزويل ايالت ويرجينيا منتشر شد.

مارسل فراتزشر
فايننشال تايمز
در حاليکه آلمان انتخابات پارلماني را درپيش دارد ، بحث در برلين و ديگر پايتخت‌ها آن است که دولت بعدي آلمان چه راهي براي پيشروي در اروپا دنبال خواهد کرد. به طور خاص بحث و گمانه زني‌ها درباره يک معامله بزرگ بين فرانسه و آلمان است که باعث قدرت برلين در اصلاح اروپاست.در آخرين تحليل کميسيون اروپايي چنين مکانيسمي‌براي برخورد با بحران اقتصادي و ادغام بيشتر الزامي‌است.اين يک موسيقي براي گوش‌هاي دولت فرانسه و ديگر کشورهاي اروپايي است که خواستار اتحاد و رياضت بيشتر هستند اما کميسيون درست مي‌گويد که کارکرد اتحاد مالي نيازمند قوانين قابل اعتماد است.اين امر طرف آلماني را خوشحال خواهد کرد که تقريبا تمامي‌درخواستهاي اصلاحات را انجام خواهد داد. انتقال ثبات مکانيسم اروپايي، صندوق نجات کمک‌هاي منطقه پولي يورو مي‌تواند شامل اين معامله بزرگ شود. اتحاديه وام مسکن اروپا نيازمند توازن در سه بعد باشد. ابتدا جلوگيري از بحران و راهکار بحران که اتحاديه وام مسکن اروپا با بودجه مشترک از ماليات‌هاي ملي نه تنها وام‌هاي اضطراري را صادر مي‌کند بلکه از اصلاحات و روبرويي با رکود حمايت مي‌کند. اين سازمان همچنين نيازمند ايجاد توازن بين اتحاد اروپايي و حاکميت ملي است . فرانسه دوست دارد تا در اين کار نقش داشته باشد درحاليکه آلمان بر اهميت نقش کاهش هر خطر تاکيد دارد.سومين توازن بين کشور وبازار است. به علاوه تکميل اتحاديه بانکداري و بازار سرمايه ، بازارها بايد به عنوان دستگاه نظارتي استفاده شود. چنين معامله بزرگي نيازمند سازش سخت است اما سود آن بر هزينه‌هايش مي‌ارزد. پاريس قادر به اتحاد و همگرايي اقتصادي است و برلين مکانيسم بهتري براي کاهش خطرهاي اقتصادي کسب مي‌کند و مهمتر از همه حفظ واحد پولي يورو در آينده اروپاست. ترجمه : فاطمه مهتدی