صورت‌هاي مالي 6 ماهه «کمرجان»  
شرکت بازرگاني و توليدي مرجان کار صورت‌هاي مالي شش ماهه نخست سال مالي منتهي به 30 آذر 96 را حسابرسي شده و با سرمايه 20 ميليارد ريال منتشر کرد.
شرکت بازرگاني و توليدي مرجان کار با انتشار صورت‌هاي مالي شش ماهه نخست امسال اعلام کرد در دوره ياد شده مبلغ سه ميليارد و 196 ميليون ريال سود خالص کسب کرد و بر اين اساس مبلغ 160 ريال سود به ازاي هر سهم کنار گذاشت که در مقايسه با دوره مشابه سال مالي قبل معادل 63 درصد افزايش يافت. با احتساب سود انباشته ابتداي سال به سود خالص دوره در نهايت مبلغ شش ميليارد و 505 ميليون ريال سود انباشته پايان دوره در حسابهاي "کمرجان" منظور شد.

پوشش 22درصدي پيش‌بيني‌هاي «رکيش»  
شرکت کارت اعتباري ايران کيش پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسي نشده و با سرمايه يک هزار و 310 ميليارد ريال منتشر کرد. شرکت کارت اعتباري ايران کيش پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 96 را مبلغ 398 ريال اعلام کرده است و طي دوره سه ماهه نخست سال با اختصاص 88 ريال سود به ازاي هر سهم معادل 22 درصد از پيش بيني‌هايش را محقق کرد که در مقايسه باسال مالي قبل معادل 33 درصد کاهش يافت.
"رکيش" در دوره مشابه سال مالي قبل مبلغ 131 ريال سود به ازاي هر سهم کنار گذاشت و به 20 درصد از پيش بيني‌هايش رسيد.

پيش‌بيني سه ماهه «سيدکو»  
شرکت سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسي نشده و با سرمايه چهار هزار ميليارد ريال منتشر کرد.
به گزارش سنا، شرکت سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 96 را مبلغ 166 ريال اعلام کرده است و طي دوره سه ماهه با اختصاص 11 ريال سود به ازاي هر سهم معادل 7 درصد از پيش بيني‌هايش را محقق کرد که در مقايسه با دوره سه ماهه سال مالي قبل 1000 درصد افزايش يافت.
اين شرکت در سه ماهه نخست سال مالي 95 مبلغ يک ريال سود به ازاي هر سهم اختصاص داده بود.


رئيس اداره پذيرش و بازاريابي بورس انرژي ايران خبر داد؛
از ابتداي سال ۹۶ تاکنون ۲۲ کالاي جديد مورد پذيرش‌ بورس انرژي قرار گرفته است که اين محصولات شامل دو کالاي ريفورميت پتروشيمي‌بوعلي و اکتان افزاي شرکت ساينا شيمي‌بهشت به‌عنوان کالاهاي اصلي و ۲۰ کالاي مشابه ديگر هستند.
 به نقل از ايسنا، رئيس اداره پذيرش بورس انرژي اعلام کرده که از ابتداي سال ۹۶ تاکنون ۲۲ کالاي جديد مورد پذيرش‌ قرار گرفته است که اين محصولات شامل دو کالاي ريفورميت پتروشيمي‌بوعلي و اکتان افزاي شرکت ساينا شيمي‌بهشت به‌عنوان کالاهاي اصلي و ۲۰ کالاي مشابه ديگر هستند. از لحاظ آماري عملکرد پذيرش محصولات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۷۵ درصدي را به خود ديده است. با احتساب تعداد پذيرش‌هاي صورت گرفته تا امروز، تعداد ۱۴۲ کالا در بازار هيدروکربوري به همراه ۴۴ نيروگاه در بازار برق بورس انرژي ايران پذيرش‌شده که اين روند در پنجمين سال تأسيس بورس انرژي مؤيد افزايش روزافزون اقبال و اعتماد فعالان و توليدکنندگان کالاهاي انرژي به عملکرد اين شرکت است. حسين حسنقلي‌پور افزود: پذيرش و درج کالاهاي جديد در ماه‌هاي ابتدايي سال ۹۶ تأثير خود را به‌زودي در عرضه‌هاي بورسي نشان داد که از آن دست مي‌توان به عرضه ۱.۰۰۰،۰۰۰ ليتر حلال ۵۰۲ و ۵۰۳ پالايش نفت اصفهان، ۶۰۰ تن نيتروژن مايع پتروشيمي‌فجر ۴۸.۰۰۰ تن فرآورده CSO پالايش نفت شازند، ۱۴۰۰۰ تن ريفورميت شرکت پتروشيمي‌بوعلي سينا و ۷۰۰۰ تن بلندينگ نفتاي پالايش نفت لاوان در بازار هيدروکربوري باارزش معاملات در حدود ۱۶۰ ميليارد ريال اشاره کرد.
به گفته او روند پذيرش‌ها همچنان رو به توسعه است و فرآيند پذيرش محصولاتي همچون نفت کوره ۲۸۰ و بلندينگ حلال ۴۱۰ پالايش نفت کرمانشاه، اکسترکت شرکت نفت سپاهان و نيز زغال‌سنگ شرکت سامان کاوش طبس در دستور کار قرار دارد. اضافه شدن محصولات جديد در هرسال به ليست کالاهاي پذيرفته‌شده در بورس انرژي ايران ظرفيت بالقوه معاملاتي را پيش روي فعالين قرار مي‌دهد و اين پويايي و حرکت روبه‌جلو خود نويدبخش توسعه روزافزون و بالندگي اين بازار خواهد بود. وي افزود: ارزش برآوردي معاملات ساليانه کالاهاي پذيرش شده بر اساس تعهدات عرضه دريافتي از عرضه کنندگان بالغ بر ۱۷۰ هزار ميليارد ريال است که دستيابي به ظرفيت بالقوه مذکور از سويي متوجه عرضه‌کنندگان است که به تعهدات عرضه خود به‌دقت و کيفيت لازم عمل کرده و از سويي ديگر بيانگر ظرفيتي است که بايد با جهد و کوشش بيشتر بورس با همراهي کارگزاران با توسعه فعاليت‌ها و زيرساخت‌هاي بازاريابي داخلي و بين المللي بدان دست‌يافت. حسنقلي پور با بيان اينکه مراحل پذيرش صندوق پروژه برق نيز به منزل آخر رسيده، افزود: اميد است اين ابزار نوآورانه پس از نهايي سازي اميد نامه و صدور مجوز پذيره‌نويسي از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار به جمع ابزارهاي مالي پذيرش‌شده در بورس انرژي ايران اضافه شود و شاهد اضافه شدن قابليتي ديگر جهت خدمت‌رساني به فعالان حوزه انرژي در اين بورس باشيم. رئيس اداره پذيرش و بازاريابي بورس انرژي ايران افزود: يکي از بازارهاي بکر و مستعد که ورود بورس در آن موجب شفافيت بيش‌از پيش و رفع شبهات معاملاتي خواهد بود، بازار معاملات کالاهاي انرژي «واحدهاي پايين‌دستي توليدکننده محصولات مايع نفتي» است که به‌درستي توسط ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد حمايت قرار گرفت و پس از بررسي‌هاي صورت پذيرفته با ضوابط مشخص در رينگ صادراتي بورس آغاز به کار کرد. به گفته او عرضه اين محصولات در بورس انرژي قطعاً موجب بالا رفتن شفافيت از سويي و از سوي ديگر تسهيل مبادلات در اين بخش خواهد بود که موجب گرايش فعالان اين حوزه جهت عرضه محصولات توليدي خود با استفاده از ظرفيتهاي معاملاتي بورس گشته که ماحصل آن پذيرش ۸ کالاي انرژي متعلق به شرکت‌هاي پالايش نفت اطلس جهان ديزل، ساينا شيمي‌بهشت و پتروشيمي‌فريمان در بورس انرژي ايران درسال ۹۶ بوده است. اميد است با توسعه عرضه‌هاي صادراتي در اين بخش به سمت فراهم آمدن امکان معاملات رينگ داخلي اين کالاها پس از تاييد ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز حرکت کنيم و گامي‌ديگر در جهت توسعه شفافيت و تسهيل مبادلات اين بازار پر پتانسيل با جامعه‌اماري در حدود ۱۹۲ توليدکننده و ۱۰۰۰ کد فرآورده برداريم. او در پايان با اشاره به نقش پررنگ شرکت‌هاي کارگزاري در زمينه   پذيرش و بازاريابي خاطرنشان کرد: رشد و توسعه پذيرش کالاها در بورس انرژي ايران قطعاً بدون همکاري صميمانه و مجدانه شبکه گسترده کارگزاري‌هاي عضو به‌عنوان بازوان پرتوان بورس ميسر نبوده است و ما در مسير پيش رو جهت افزايش حجم معاملات و انجام عرضه‌هاي موفق داخلي و بين‌المللي نيز به پشتوانه اين ظرفيت علمي‌و تجربي دلگرم هستيم.

در سومين روز معاملات بورس تهران در اين هفته، شاخص کل بازده نقدي و قيمتي و آيفکس حدود دو واحد افت کردند. ديروز قيمت اکثر سهم‌هاي خودرويي، فلزات اساسي و قندي با نوسان‌هاي کمتر از يک درصد مواجه بود.
به نقل از ايسنا، ديروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران پس از فراز و فرودهايي درنهايت دو واحد نسبت به روز يکشنبه افت کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۶۵۹ واحدي رسيد. همچنين شاخص کل هم‌وزن با افت ۲۵ واحدي به رقم ۱۷ هزار و ۵۳۷ رسيد. همچنين شاخص آزاد شناور با ۵۴ واحد افت عدد ۸۹ هزار و ۶۷۹ واحدي را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۲۶ واحد افت به رقم ۵۷ هزار و ۲۱۷ واحدي رسيد. در اين ميان شاخص بازار دوم با رشد ۱۳۴ واحدي مواجه شد و تا تراز ۱۷۷ هزار و ۹۹۲ واحدي بالا رفت. در معاملات ديروز نماد گسترش نفت و گاز پارسيان و کشتيراني جمهوري اسلامي‌ايران به ترتيب با ۷۱ و ۳۸ واحد تاثير بيشترين نقش افزاينده را روي دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل خدمات انفورماتيک و معدني و صنعتي گل‌گهر با ۳۹ و ۲۸ واحد نقش کاهنده بيشترين تاثير را در روند کاهشي دماسنج بازار بر عهده گرفتند. در سومين روز معاملات اين هفته در گروه فلزات اساسي بيش از ۸۲ ميليون سهم به ارزش حدود ۲۰ ميليارد تومان در ۵۴۲۱ نوبت، داد و ستد شد. در اين گروه نمادهايي همچون مس شهيد باهنر، نبرد آلومينيوم با رشد بيش از ۴ واحدي همراه بودند و مابقي نمادها کمتر از يک درصد نوسان به سمت بالا يا به سمت پايين داشتند. در گروه خودرو نيز ۴۹ ميليون سهم به ارزش بيش از ۷ ميليارد تومان در 5001 نوبت معامله، مورد داد و ستد قرار گرفت. در اين گروه سهام‌هاي پرمعامله همچون ايران خودرو، پارس خودرو، زامياد و ايران‌خودرو ديزل با نوسان‌هايي رو به پايين همراه بودند، در عين حال قيمت سهام آهنگري تراکتورسازي ايران حدود پنج درصد رشد کرد اما مابقي سهم‌ها اکثرا با نوسان‌هايي رو به پايين و کمتر از يک درصد همراه شدند. حجم معامله قندي‌ها ديروز به رقم سه ميليون و ۶۲۴ هزار سهم رسيد و ارزش معامله آنها حدودا يک ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان شد. در اين گروه به جز معدود نمادهايي مابقي کمتر از يک درصد در قيمت پاياني افزايش يا کاهش داشتند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۱۵ ميليارد تومان رسيد که اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۴۶۸ ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي ۳۸ هزار و ۹۳۸ نوبت داد و ستد بود.
ميانمار براي رشد اقتصادي به بورس لندن پناه برد
يک شرکت خدمات هتلداري و گردشگري در ميانمار، براي تامين مالي به بورس لندن پناه برد. به نقل از سنا، شرکت هتلداري براي توسعه بخش خدماتي در ميانمار از بورس لندن استفاده کرده و براي تامين مالي به اين بازار روي آورد. بر اساس اين گزارش، شرکت هلدينگ ميانمار استراتژيک براي تامين مالي 4.3 ميليون دلاري خود به بازار لندن کوچ کرد و تصميم دارد با توسعه خدمات رساني خود در 20 مکان مختلف هتل تاسيس کند. به نظر مي‌رسد پذيرش اين شرکت در بورس لندن موجب خواهد شد سرمايه اين هلدينگ به 22.7 ميليون دلار برسد. اين شرکت هلدينگ که در سال 2013 ميلادي تاسيس شده است در زمينه صنعت گردشگري فعال است و داراي سه هتل در شهرهاي باگان، ماندالاي و درياچه اينل در ميانمار است. يکي از خدمات اين شرکت هلدينگ، توسعه و آموزش و فرهنگ سازي به روش وال استريت فرانچايز است. انريکو سسني، مدير عامل اين هلدينگ در اين خصوص اظهار داشت: ميانمار هم اکنون به يک موقعيت ناب براي سرمايه گذاري تبديل شده است که اين موقعيت هم براي مردم اين کشور و هم براي سرمايه گذاران موقعيتي بسيار مناسب است. اين کشور، در حال توسعه سريع است و در هر لحظه خود را با همسايگان آسيايي مقايسه مي‌کند تا به پيشرفت برسد.

افزايش صدور کد معاملاتي اسناد خزانه در بازار سرمايه
معاونت عمليات شرکت سپرده گذاري مرکزي از افزايش صدور کدهاي معاملاتي اسناد خزانه اسلامي‌در بازار سرمايه خبر داد.
به نقل از سمات، شرکت سپرده گذاري مرکزي تيرماه‌امسال تعداد 1334 کد معاملاتي اسناد خزانه اسلامي‌صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد حدود سه برابري در صدور اين کدها در بازار سرمايه بوديم. اسناد خزانه اسلامي، اوراق بهادار با نامي‌است که دولت به منظور تصفيه بدهي‌هاي خود بابت طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي با قيمت اسمي‌و سررسيد معين به طلبکاران غيردولتي واگذار مي‌کند. اسناد خزانه توسط دولت به رقمي‌کمتر از قيمت اسمي‌به خريداران فروخته شده و از منابع مالي حاصل از فروش، بدهي‌هاي دولت پرداخت مي‌شود اما به دليل اشکالات فقهي وارد بر اين روش، دولت جمهوري اسلامي‌ايران، اين اوراق را صادر و به شکل مستقيم به طلبکاران غير دولتي واگذار مي‌کند. دارنده اوراق درصورت نياز به وجه نقد، اين اوراق را در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران به فروش مي‌رساند. نخستين اسناد خزانه اسلامي‌در حجم 400 هزار برگه مهرماه سال 1394 در فرابورس عرضه شد که شرکت سپرده گذاري مسئوليت صدور کد و تسويه اين اسناد را برعهده داشت.
سمات در ماه‌هاي اخير در راستاي تسهيل در معاملات اسناد خزانه اسلامي، صدور کد اين اسناد را افزايش داده است تا روند عرضه و معاملات در اين بخش افزايش يابد.