به بهانه پشت پرده از دسترس خارج شدن سامانه 1888 شهرداري تهران بررسی شد؛
گروه اجتماعي: هرچند شمارش معكوس براي شروع دوره بعدي شوراي شهر پايتخت آغاز شده و منتخبان شوراي پنجم براي انتخابات شهردار جديد تصميماتي را اتخاذ كرده‌اند، با اين همه هنوز هم صحبت‌هاي مختلفي درباره ميزان بدهي‌هاي شهرداري تهران در رسانه‌ها مطرح مي‌شود.
آنطور كه روز گذشته مهدي چمران، رئيس دوره چهارم شوراي شهر تهران اعلام كرده، عمر اين شورا با پايان ماه مرداد به اتمام مي‌رسد. با اين همه هنوز هم صحبت‌ها و گزارش‌هاي مختلفي درباره نابساماني‌هاي موجود در مديريت شهري پايتخت طي سال‌هاي گذشته منتشر مي‌شود.
حقيقت اين است كه هنوز هم رقم دقيق و شفافي از ميزان بدهي‌هاي شهرداري در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته و تمام اعداد و ارقامي‌كه به‌عنوان ميزان بدهي‌هاي مديريت شهري طي ماه‌هاي گذشته مطرح شده، همه براساس محاسبات شخصي و بدون سند است. نكته جالب اينكه حتي محمدباقر قاليباف در مقام شهردار تهران براي تنها به ارائه ارقامي‌درباره ميزان بدهي‌ها و طلب‌هاي شهرداري اكتفا كرده و وضعيت را طوري به نمايش مي‌گذارند كه آنچنان بحراني نبوده و نيست.از طرف مقابل مجموعه منتقدان شيوه عملكرد قاليباف در دوره شهرداري از بدهي‌هاي كلان ايجاد شده طي سال‌هاي گذشته گلايه دارند و معتقدند كه مسئولان شهرداري در بيان ميزان بدهي‌هاي اين مجموعه شفافيت كافي را در دستور كار خود قرار نمي‌دهند. به اعتقاد دسته‌اي از كارشناسان مجموعه بدهي‌هاي شهرداري به پيمانكاران و بخش‌هاي مختلفي كه با مديريت شهري همكاري مي‌كنند به‌اندازه‌اي است كه مي‌توان از آن به‌عنوان شرايط بحراني ياد كرد.
مورد عجيب سامانه 1888
در همين حال روز گذشته خبرگزاري پانا با انتشار خبري اعلام كرد كه سامانه 1888 شهرداري تهران كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار بوده به‌عنوان يكي از كانال‌هاي ارتباطي ميان مردم و مسئولان مديريت شهري فعاليت داشته باشد، به‌علت بدهي‌هاي شهرداري تهران از دسترس خارج شده است. طبق اين گزارش در حالي که يکي از افتخارات مديريت قاليباف در مقام شهردار پايتخت ارتباط دوسويه با شهروندان تهراني بوده است و از سامانه 137 و 1888 به‌عنوان رابط بين مردم و مديران شهرداري ياد مي‌کنند، اين سامانه در روزهاي پاياني عمر مديريت شهردار تهران قطع شده است. اين در حالي است که سامانه 1888 سازمان بازرسي شهرداري تهران از زمان تأسيس در سال 1385 به‌عنوان تنها درگاه متمركز دريافت پيام شهروندان(در چهار قالب: انتقاد، پيشنهاد، شكايت و تقدير) از عملكرد كاركنان و مديران، طرح‌ها و برنامه‌ها و فرآيندهاي انجام كار در همه سطوح شهرداري تهران بوده است.
با اين همه با مراجعه به سامانه اينترنتي 1888 شهرداري تهران با پيغامي‌مواجه مي‌شويد كه براساس آن به علت نقص فني ايجاد شده در اين سامانه تا اطلاع ثانوي امكان برقراري ارتباط با آن مقدور نبوده است. درگاه اينترنتي 1888 شهرداري تهران همچنين از شهروندان خواسته تا براي ثبت پيام‌هاي خود در اين سامانه از ساير ابزارهاي ارتباطي نظير پيامك، ايميل، فكس و ... استفاده كنند. شرايط به گونه‌اي است كه شايد دليل حقيقي توقف موقت سامانه 1888 به‌علت دلايل فني موقتا فعاليت خود را متوقف كرده باشد، با اين حال عدم شفافيت در عملكرد مالي شهرداري تهران و مشخص نبودن ميزان بدهي‌هاي آن موجب شده تا برخي رسانه‌ها از بدهي به‌عنوان دليل قطع شدن اين سامانه ياد كنند، دليلي كه اتفاقا مورد توجه شهروندان هم قرار گرفته است.
بحران‌هاي مديريت شهري آينده به‌علت بدهي‌ها
در ارتباط با ميزان بدهي‌هاي شهرداري تهران محمد حقاني، رئيس کميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران در گفتگو با خبرنگار «تجارت» از نامشخص بودن بدهي‌هاي شهرداري خبر داد و گفت: بحران‌هاي زيادي در انتظار مديريت آينده شهرداري و شوراي پنجم است و اين غيرقابل انکار است. فروردين امسال، شهرداري حقوق ماهيانه پرسنل را که حدود 450‌ ميليارد تومان است، از بانک شهر قرض گرفته و اين جدا از بدهي شهرداري به شرکت‌هاي پيمانکاري است. پروژه‌هاي معوقه هم هست که حدود حداقل 40‌ميليارد بدهي است. اين عضو شوراي شهر ادامه داد: ما تلاش کرديم که بدهي دقيق شهرداري را بدانيم ولي مديريت شهرداري چنين چيزي را اعلام نکرده ولي من ازمنابع داخلي شهرداري و کانال‌هاي ديگر، شنيده‌ام که شهرداري سالانه يک‌هزار‌ميليارد تومان سود بدهي و وام‌هاي معوقه را مي‌پردازد؛ شهرداري هيچ اطلاعاتي به ما نمي‌دهد ولي ما از زيرمجموعه شهرداري به اين اعداد رسيده‌ايم.
حقاني همچنين درباره ويژه‌گي‌هاي شهردار آينده تهران هم مي‌گويد: به نظرم هرکسي مي‌خواهد شهردار شود، بايد برنامه مشخصي به شورا بدهد. علاوه ‌براين، حسن شهرت، پاکدستي و مبارزه جدي با فساد و قايل به شفافيت در اداره شهر هم بايد ويژگي‌‌هاي شهردار آينده باشند. شهردار آينده بايد به مردم و شورا به‌طور مرتب گزارش‌ دهد. بايد شناخت عميقي از مسائل شهري و حوزه‌هاي پنهان شهرداري داشته باشد. درشهرداري اين‌قدر سازمان‌هاي متفاوتي ايجاد شده که شفاف‌سازي درباره عملکرد آنها وجود ندارد و شهردار آينده بايد دراين حوزه‌ها شفاف‌سازي کند. اين عضو شوراي شهر در پايان درباره منابع شهرداري و پتانسيل اين منابع براي ارتقاي کيفيت زندگي در شهر تهران مي‌گويد: مردم اميدوارند که شهر از اين بحران‌هاي پيچ‌درپيچ رها شود و کيفيت زندگي دراين شهر بهبود يابد. با وجود ناملايماتي که با تهران شده و دچار بحران‌هاي زيست‌محيطي متعددي شده است، همچنان قابل احيا و بهبود سبک زندگي است و ليست اميد وظيفه دارد که اين اميد را تحقق ببخشد.
تخليه حساب بانکي سازمان بازنشستگي
از طرف ديگر روز گذشته رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با بيان اينکه حدود 28 ميليارد تومان از حساب‌هاي سازمان بازنشستگي شهرداري تهران برداشت شده، افزود: درباره تخليه کردن موجودي چهار حساب اين سازمان توضيح داده شود. رحمت‌الله حافظي در جلسه ديروز شوراي شهر تهران در تذکر پيش از دستور خود و با بيان اينکه سازمان بازنشستگي شهرداري در سال‌هاي گذشته بدون دريافت مجوز از شهرداري، چند حساب بانکي افتتاح کرده، اظهار کرد: اين حساب‌ها در بانک تجارت شعبه رودکي تهران افتتاح شده که به تازگي نيز موجودي اين حساب‌ها تخليه شده و حتي به حساب سازمان بازنشستگي واريز نشده است. وي با بيان اينکه بر حسب اطلاعات غيررسمي‌که وجود دارد حدود 28 ميليارد تومان موجودي اين حساب‌ها بوده، اعلام کرد: شماره حساب‌ اول 328503819 ، حساب دوم 32503689 ، حساب سوم 151774172 و حساب چهارم 151721761 بانک تجارت شعبه رودکي به نام سازمان بازنشستگي شهرداري است. مطالبه‌اي که از آقاي شهردار در قالب تذکر داريم اين است که مجوز افتتاح اين حساب‌ها و پرينت ورودي و خروجي اين حساب‌ها را به شورا ارائه دهند.رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران همچنين ادامه داد: شهردار مکاتبه‌اي با رئيس شوراي شهر به تاريخ 03/04/1396 باستناد تفاهم نامه يکپارچه‌سازي فرآيند حسابرسي داشته که در اين باره مواردي بايد عنوان شود. در تاريخ 19/08/1394 بين شهردار تهران و رئيس شوراي شهر تهران براي يکپارچه‌سازي حسابرسي، تفاهم‌نامه‌اي مبادله مي‌شود که حدود 40 روز بعد و پس از مطلع شدن اعضاي شورا از محتواي آن، اين تفاهم‌نامه با 20 امضاي اعضاي شورا مورد اعتراض واقع مي‌شود زيرا اين تفاهم‌نامه باعث مي‌شود جنبه نظارتي شورا که در قانون، صراحتا يکي از کارويژه‌هاي اختصاصي شوراست، مخدوش شود. حافظي با بيان اينکه به دليل اين اعتراض و مکاتباتي که انجام مي‌شود، مهندس چمران متن تفاهم‌نامه را در صحن به راي گذاشته و نهايتا اين تفاهم نامه ابطال مي‌گردد، گفت: طبق مصوبه شورا اين تفاهمنامه باطل تلقي شده‌اما در مکاتبات اخير آقاي شهردار با رئيس شورا به اين تفاهم نامه استناد شده لذا پيشنهاد مي‌شود شهردار تهران در مکاتبات با شورا دقت نظر بيشتري داشته باشد که سوءبرداشت‌ ايجاد نشود.
پاسخ معاون قاليباف درباره حساب‌هاي سازمان بازنشستگي
روز گذشته همچنين ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي و امور شوراهاي شهرداري تهران پس از بيان تذکر حافظي در پاسخ به اين تذکر بر اين نکته تاکيد کرد که افتتاح حساب توسط سازمان بازنشستگي شهرداري تهران حدود 10 سال قبل انجام شده و اساسا افتتاح حساب توسط سازمان‌هاي شهرداري هيچگاه منوط به اخذ مجوز از شوراي شهر تهران نبوده است. وي همچنين بر اين نکته تاکيد کرد که برداشت از اين حساب به اين دليل انجام شده که معاونت مالي و اقتصادي شهرداري تهران اعلام کرده است که از برخي از حساب‌هاي شهرداري به صورت ناگهاني برداشت‌هايي انجام مي‌شود و براي جلوگيري از اين موضوع اين برداشت توسط خود سازمان انجام شده است. اماني همچنين بر اين نکته تاکيد کرد که محل واريز اين مبلغ و اقدام انجام شده در اين خصوص اطلاع رساني مي‌شود.

فعاليت چندواحد توليدي درشهرک‌هاي صنعتي خوي وسلماس در استان آذربيجان غربي مورد بازديد خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي قرار گرفت .دربازدبد خبرنگاراناز کارخانجات ساخت درب درشهرک صنعتي سلماس اعلام شد روزانه نزدبک به 500 عدد انواع درب پبش ساخته وضد سرقت در اين کترخانجات توليد وببازار عرصه مي‌شود .
مدبر شهرک صنعتي سلماس گفت بافعاليت خوب واحدهاي صنعتي ساخت درب درشهرک صنعتي سلماس اين منطقه به يکي از مناطق توليد درب درکشور تبديل ونزدبک به450 نفر دراين کارخانجات به فعالبت تولبدي اشتغال دارند . در بازديد خبرنگاران از وحدهاي توليدي ساخت مبل درشهرک صنعتي خوي نيز اعلام شد صنعت مبل يکي از فعال تربن واشتغال زاترين صنعت در منطقه خوي بشمار مي‌آيد وبا استقرار چند واحدتوليدي در زمينه ساخت مبل درشهرک صنعتي خوي اين منطقه به يکي از قطب‌هاي مهم تولبد مبل در کشور تبديل گرديده است .مدبر شهرک صنعتي خوي گفت کارخانجات توليد مبل درشهرک صنعتي خوي بيش از 75 درصد از اشتغال را دراين شهرک بخود اختصاص داده‌اند .عادل حسن پور افزود تاکنون بالغ بر 23 ميلبارد ريال در فالب تسهيلات به واحدهاي توليدي مبل مستقر درشهرک صنعتي خوي پرداخت گرديده است .همچنين دربازديدخبرنگاران ازيکي از واحدهاي توليد کنسانتره ميوه جات درشهرک صنعتي خوي نيز گفته شدظرفيت اين واحد پنج هزار تن درسال بوده که بخش مهمي‌از توليدات آن بخارج از کشور صادرمي‌شود .گفتني است اين بازديد بمناسبت 21 مرداد روز حمايت از صنايع کوچک توسط شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربابجان غربي انجام شد
در حکمي‌از سوي مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران، سرپرست اداره بهره برداري اين شرکت منصوب شد.
در متن حكم مهندس علي وفايي كه از سوي مهندس هوشنگ صيدالي منصوب شده است آمده است : جناب اقاي علي وفايي با عنايت به تعهد،تخصص و تجربيات ارزشمند جناب عالي از تاريخ صدور اين حكم بعنوان «سرپرست اداره بهره‌برداري» شركت نفت و گاز گچساران منصوب مي‌شويد . اميد است در پرتو توجهات ايزد منان ، با بهره‌گيري از توان علمي‌، فني و تجارب گرانبهاي كاركنان آن امور آموزش و بكارگيري صحيح آنها ، استفاده بهينه از بودجه و امكانات و نهايت تلاش جهت استفاده مؤثر از ظرفيت‌ها در انجام تعهدات و تحقق برنامه‌هاي توليد ، موفق و مؤيد باشيد .توفيق جنابعالي را در انجام وظايف محوله از خداوند سبحان مسئلت مي‌نمايم . فرصت را مغتنم شمرده از خدمات جناب آقاي علي‌پناه رستم‌زاده كه در طول اين مدت عهده‌دار اين مسئوليت بوده‌اند تقدير و تشكر بعمل مي‌آيد.

فرماندار شهرستان گتوند در راستاي پيشرفت قابل توجه پروژه‌هاي تامين آب شرب روستاهاي اين شهرستان از آبفاروستايي خوزستان تقدير بعمل آورد.
اين تقدير در راستاي رضايتمندي از اجراي مطلوب پروژه‌هاي آبرساني و فعاليت‌هاي قابل توجه شرکت آبفاروستايي خوزستان در توسعه آبرساني و محروميت زدايي روستاهاي شهرستان گتوند ارايه شد.در متن اين تقدير نامه‌امده است: با عنايت به بازديدهاي بعمل آمده از پروژه‌هاي صورت گرفته در حوزه آب روستايي و اجراي مطلوب آنها، فعاليت‌هاي قابل توجهي در راستاي توسعه آبرساني و محروميت زدايي در سطح روستاهاي شهرستان گتوند صورت پذيرفته است و اين مرهون تلاش چشمگير، دلسوزانه و ارزشمند مديريت امور آب و فاضلاب روستايي شهرستان گتوند و کارکنان آن بوده که باعث رضايتمندي اهالي شريف روستاها شده است. بر همين اساس ضمن رضايتمندي کامل از عملکرد مديريت آبفاروستايي شهرستان گتوند بر خود لازم دانستم از مديريت مجموعه آبفاروستايي خوزستان و شهرستان گتوند تقدير ويژه داشته باشم.

کساني که از انشعابات غير مجاز آب استفاده مي‌کنند به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.علي کيواني –شهر قدس ، جلسه اعضاي کارگروه انشعابات غير مجاز آب با حضور دادستان و مدير امور آبفاي شهرستان قدس، معاون درآمد و امور مشکترين، مدير دفتر حراست و امور محرمانه، مدير دفتر حقوقي شرکت آب و فاضلاب شهرکهاي غرب تهران و مدير امور آبفاي شهرستان ملارد در دفتر دادستاني برگزار شد.
طي برگزاري اين جلسه معاون درآمد و امور مشترکين آبفاي شهرها و شرکهاي غرب تهران گفت: سرانه مصرف آب شرب جمعيت روز افزون شهرستان قدس با بيش از ۵۳ هزار اشتراک و آحاد ۱۱۰ هزار نفر در سال گذشته ۳۲ ميليون متر مکعب بوده، که از اين مقدار ۱۷ ميليون هدر رفت انشعابات غير مجاز بوده است.موسي باقري با اشاره به مصارف نامتعارف توسط کساني که از اين انشعابات استفاده مي‌کنند بيان کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌هاي اخير و افت سطح منابع آبي، متاسفانه شاهد وجود انشعابات غير مجاز فراوان در سطح شهرستان هستيم.او توليد و مصرف آب در شهرستان قدس را سر به سر خواند و گفت: ديگر محلي براي حفر چاه آب شرب جديد وجود ندارد همچنين حدود ۴ هزار رشته انشعاب غير مجاز وجود دارد که آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب تهران به دنبال تدوين يک برنامه مدون براي تبديل آن‌ها به مجاز است.باقري اظهار داشت: با پايلوت قرار دادن شهرستان قدس و حصول نتيجه قطعي کليه اقدامات و تجربيات را در ساير شهرستان‌هاي تحت پوشش اين شرکت اجرا خواهيم کرد.در ادامه مدير امور آبفاي قدس عملکرد اين امور را طي يک سال گذشته تشريح کرد.بهزاد رضواني با اعلام اين که کيفيت آب آشاميدني اين شهرستان در حد بسيار مطلوب است گفت: طي سال گذشته اين امور با جديت شناسايي و تبديل انشعابات غير مجاز را پيگيري کرده است ولي همچنان شاهد وجود اين گونه انشعابات به طور گسترده هستيم.در پايان دادستان شهرستان قدس ضمن مثبت ارزيابي کردن عملکرد امور آبفاي شهرستان قدس طي سالهاي اخير بيان کرد: ما به عنوان مدعي العموم موظف هستيم وجود انشعابات غيرمجاز آب را پيگيري کنيم و طبق قانون با متخلفين به طور ويژه برخورد خواهيم کرد.
نتيجه ارزيابي‌ها منجر به پيشرفت و اصلاح فرآيندها خواهد شد.مدير مخابرات منطقه گلستان ضمن اعلام اين مطلب افزود: با مروري بر کارهاي انجام شده از ابتداي سال 96 برنامه ريزي‌هاي آتي انجام شده است.
غلامعلي شهمرادي که در جلسه شوراي اداري مخابرات استان سخن مي‌گفت: با تاکيد بر اينکه شرکت مخابرات ايران با توجه به عملکرد چشمگير مخابرات گلستان در سال 95 تکاليف سنگيني همچون واگذاري امکانات به اپراتورهاي مختلف ، اجراي پروژه‌هايي مانند فيبررساني به سازمانها و توسعه شبکه دولت را درسال 96 برعهده ما گذاشته است اضافه کرد: دامنه فعاليتهاي مخابرات گسترش يافته بنابراين با اولويت بندي مناسب بايد در اجراي همه آنها به نحو احسن گام برداريم .وي تمرکز بر افزايش درآمدها و کاهش هزينه‌ها ، وصول مطالبات ، توجه به مشتري و مشتري مداري را از اولويت‌ها نام برد و براي رسيدن به اهداف هرکدام راهکارهايي را ارائه نمود.مهندس شهمرادي با اشاره به اينکه سرفصل فعاليتها بر اساس اولويت‌هاي ذکر شده تعريف شده است گفت : درشاخص افزايش درآمد‌ها در کشور اول مي‌باشيم که بايد اين موفقيت مستمر بوده و تداوم داشته باشد.
وي از راهکارهاي افزايش درآمدها را فعال شدن مشتريان بدون کارکرد ، دايري تلفن ثابت ، افزايش درآمد ADSL  ، واگذاري FTTH و افزايش کيفيت شبکه دانست و اضافه شدن 2 درصد سهم بازار ADSL را موفقيت بزرگي دانست.مدير مخابرات منطقه گلستان بهينه سازي مصرف انرژي و تغيير الگوي مصرف ، سازماندهي ماموريت‌ها ، اولويت بندي تقاضاها با در نظر گرفتن منابع مالي را از راههاي کاهش هزينه‌ها دانست.

مدير امور آبفاي شهرستان ملارد:
خط انتقال و جمع آوري سه حلقه چاه آب شرب به طول ۲۲۰۰ متر انجام شد.علي کيواني -خيرالله کريمي‌با اعلام اين خبر گفت: به منظور جمع آوري و انتقال آب شرب استحصالي چاه‌هاي ميدان ارتش شهرک مارليک به مخزن زميني ۱۰ هزار متر مکعبي کشاورز اين عمليات اجرا شده است.او افزود: جنس لوله‌هاي بکار گرفته شده در اين عمليات چدن داکتيل و در اقطار ۴۰۰ و ۶۰۰ بوده است.مدير امور آبفاي شهرستان ملارد در ادامه اظهار داشت: همزمان با انجام خط انتقال در محدوده جنوب شهرک مارليک ميدان ارتش يک حلقه چاه آب تجهيز و وارد مدار بهره برداري شد.به گفته کريمي‌با تجهيز و بهره برداري از چاه جديد مارليک ۲۵ ليتر در ثانيه به ميزان توليد آب شرب شهرستان افزوده شده است.
مطابق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و به منظور ارتقاي آگاهي و دانش ايمني نيروهاي حوزه بهره برداري اعم از پرسنل امداد و تعميرات و گازباني و آشنايي بيشتر با مخاطرات گاز و فعاليتهاي آن حوزه جلسه‌اموزشي در محل سالن کنفرانس ساختمان مرکزي شرکت گاز استان ايلام برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان ايلام ، مدير عامل شرکت گاز استان در اين جلسه ضمن خوش آمد گويي از زحمات نيروهاي پرتلاش حوزه بهره برداري تشکر و قدرداني نمودند و ابراز داشتند: نيروهاي امداد و تعميرات و گازباني بايد هميشه با انرژي بالا به تلاشها و فعاليتهاي خود ادامه دهند و هر روز با بالا بردن سطح دانش و آگاهي خود آمادگي خود را در برابر شرايط غيرمترقبه و تصميم گيري به موقع افزايش دهند و تلاش شود تعلق سازماني و احساس مسئوليت نسبت به فعاليت‌ها، اقدامات و تاسيسات شرکت افزايش يابد. عباس شمس اللهي در پايان بر برگزاري رزمايش‌هاي بيشتر، ارائه خدمات بهتر با عنايت با وجود فضاي رقابتي بين دستگاههاي دولتي خدمات رسان، بازديدهاي دوره اي توسط واحدهاي ستادي از ادارات گاز نواحي، استمرار برگزاري دوره‌هاي آموزشي توسط واحد آموزش و اسفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي و پيمانکاران و تکميل و بروز نمودن تجهيزات تاکيد داشتند.در ادامه رئيس ايمني ورئيس امور HSEشرکت گاز استان ايلام در خصوص ويژگي‌هاي گاز طبيعي، انواع مخاطرات گاز، حوادث مربوط به مصرف کنندگان و حوادث تاسيسات، نمونه‌هايي از حوادث رخداده مربوط به ساير شرکت‌هاي گاز استاني به منظور عبرت آموزي و پيشگيري از رخداد حوادث مشابه مطرح و بر ارسال گزارش به موقع حوادث و شبه حادثه از سوي ادارات گاز نواحي اشاره نمودند.
نحوه ارائه خدمات بهزيستي
 به خانواده‌هاي چندقلوها

حبيب‌الله مسعودي فريد، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور در گفتگو با ميزان با اشاره به خدمات در نظر گرفته شده از سوي سازمان بهزيستي براي خانواده‌هاي داراي فرزند چندقلو اظهارکرد: خدمات ارائه شده به صورت متنوع بوده که بر اساس وعده‌ها، به خانواده‌ها داده مي‌شود. وي افزود: اولويت براي ارائه خدمات اصلي به خانواده‌هاي داراي فرزند ۳ قلو به بالا است، اما دو قلو‌ها نيز در چرخه حمايتي قرار دارند. مسعودي فريد با ارائه‌اماري از تعداد چندقلو‌هاي ثبت نام کننده در سامانه ويژه سازمان بهزيستي براي دريافت خدمات خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر در سامانه سازمان بهزيستي کشور جهت دريافت خدمات ثبت نام کرده‌اند که خدمات مالي و حمايتي به آن‌ها ارائه مي‌شود. وي در خصوص نوع خدمات در نظر گرفته شده براي چندقلو‌ها خاطرنشان کرد: ماهيانه مبلغ ۵۳ هزار تومان به ازاي هر قل به خانواده چندقلو‌ها پرداخت مي‌شود علاوه بر اينکه هزينه‌هاي تامين شيرخشک و پوشاک نيز از سوي سازمان بهزيستي به خانواده‌هاي چندقلو‌هاي نيازمند ارائه مي‌شود.

نصب نماد اقتدار شهيد حججي
در يکي از ميادين تهران

نصب نماد اقتدار شهيدحججي در يکي از ميادين شهر تهران در جلسه‌امروز شورا تصويب شد. مهدي چمران، رئيس شوراي شهر چهارم روز گذشته در جلسه اين شورا تاکيد کرد: شهرداري تهران موظف است براي بزرگداشت شهيد حججي نمادي از اين شهيد را در يکي از ميادين شهر نصب کند. در ادامه جلسه رحمت الله حافظي نيز بيان داشت: عصبانيت و تندي اينجانب از تلخي آسيب‌هاي اجتماعي بوده و از اعضا و شهروندان بابت هرگونه کدورت طلب بخشش مي‌کنم. او تاکيد کرد: همگان به سوگند ياد شده پايبند بوده و عمل کرديم. گفتني است که طرح دو فوريتي تهيه و نصب نماد اقتدار منسوب به رشادت شهيد محسن حججي در يکي از ميادين شهر تهران، در صحن شوراي شهر تهران مطرح و با اکثريت آرا نيز تصويب شد.

هشدار مخابرات منطقه تهران درباره کلاهبرداري پيامکي افراد سودجو
مخابرات منطقه تهران نسبت به پيامک‌هاي ارسالي توسط افراد سودجو با مضمون برنده شدن در قرعه کشي هشدار داد.به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران مشاهده شده است که افراد سودجو تحت عناوين و مناسبت‌هاي مختلف با ارسال پيامک با مضمون برنده شدن جايزه نقدي و يا غيرنقدي نسبت به اخاذي از شهروندان اقدام مي‌کنند.براساس همين گزارش مخابرات منطقه تهران، از مشترکان درخواست مي‌نمايد به منظور اطمينان از هر گونه اطلاع رساني (پيامکي) به آدرسي الکترونيکي www.tct.ir مراجعه و نسبت به پيامک دريافت شده اطمينان حاصل نمايند. لازم به ذکر است اطلاع رساني از سوي مخابرات منطقه تهران از طريق سايت و درج اخبار در مطبوعات، خبرگزاريها و يا صدا و سيماي جمهوري اسلامي‌به شهروندان انجام مي‌شود.

تهران ميزبان اولين نمايشگاه
 بين المللي شيشه و صنايع وابسته

اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلي و خارجي از اول تا چهارم شهريور ماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار و در آن نوين‌ترين صنايع و توليدات اين صنعت ارائه مي‌شود.به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع رساني اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته؛ در اين نمايشگاه انواع صنايع، دستگاهها، تجهيزات و خطوط توليد، معادن و فرآوري مواد اوليه، انواع شيشه‌هاي ساختماني، شيشه‌هاي نما، در و پنجره، شيشه‌هاي اداري، ظروف کريستال ، شيشه‌هاي اتومبيل، شيشه‌هاي ضدگلوله ، مواد اوليه و ديگر صنايع مرتبط ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌گيرد. اين نمايشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ايران، مشارکت گلستک آلمان مجري بزرگترين نمايشگاه شيشه دنيا و همکاري انجمن توليدکنندگان شيشه ايران در فضائي بالغ بر هفت هزار و پانصد متر مربع برگزار خواهد شد. در اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته علاوه بر شرکت‌هاي داخلي و حضور سازمان انرژي‌هاي نو، مرکز تحقيقات زمين و مسکن و ستاد فناوري‌هاي نانو رياست جمهوري؛ نمايندگاني از کشورهاي فرانسه، ايتاليا ، آلمان و چين نيز حضور دارند. قرار است در طول برگزاري اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته چندين هيئت تجاري، صنعتي، اقتصادي و سرمايه گذاري داخلي و خارجي از کشورهاي در محل نمايشگاه حضور يابند و ضمن بازديد از نمايشگاه با شرکت‌هاي ايراني وارد مذاکرات صنعتي و اقتصادي شوند. رئيس ستاد برگزاري اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته با بيان اينکه بيشترين کاربرد شيشه در ايران در حوزه صنعت ساختمان است، افزود: شيشه يکي از صنايع مهم و با اهميت کشورمان است که توليد صنعتي آن 75 سال پيش آغاز شد. فرداد ماقنتي بر توجيه اقتصادي بالاي صنعت شيشه در کشورمان تاکيد کرد و افزود:صد در صد مواد اوليه صنعت شيشه در داخل کشور وجود دارد و اين اهيمت توجه و توسعه اين صنعت را چند برابر کرده است. رئيس ستاد برگزاري اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته گفت:يکي از سکوهاي بسيار مهم در معرفي و شناسايي تواناييها و قابليت‌هاي فني واحدهاي توليدي و خدماتي،حضور در نمايشگاه‌هاست كه بعنوان يک شاخه مهم بازرگاني بين الملل مطرح است و لذا ما بر اساس همين اصل اولين نمايشگاه شيشه و صنايع وابسته را برگزار مي‌کنيم. ماقنتي با اشاره به اينکه خوشبختانه وضعيت صنعت شيشه در ايران بسيار مطلوب است و ما در اين زمينه مشکل خاصي نداريم،گفت: در سال‌هاي اوايل انقلاب بيش از ۷۰ درصد از نياز داخل از طريق واردات انجام مي‌شد. اما در دهه ۷۰ چند کارخانه شيشه‌سازي راه‌اندازي شد و در سال ۸۰ ما در اين زمينه به خودکفايي رسيديم. در حال حاضر در 10 کارخانه بزرگ شيشه سازي فعال کشور روزانه ۴۵۰ هزار متر مربع شيشه جام توليد مي‌شود که از اين ميزان حدود ۴۰ درصد به کشورهاي حوزه خليج‌ فارس، آسياي ميانه و حتي اروپا صادر مي‌شود.۶۰ درصد توليد شيشه کشور، نياز بازار داخل را به ‌خوبي تامين مي‌کند. در سال‌هاي اخير براي ساخت‌وسازهاي ساختمان‌ بيشتر از شيشه‌هاي دو جداره ۴ و ۶ ميليمتري استفاده مي‌کنند چون با نصب اين شيشه‌ها از آلودگي‌هاي صوتي و هدر رفت حرارت جلوگيري مي‌شود.در ۷ کارخانه شيشه سازي کشور شيشه فلوت توليد مي‌شود. شيشه فلوت، آخرين روش توليد صنعت شيشه به‌شمار مي‌رود که جايگزين شيشه‌هاي سنتي شده و موارد استفاده آن بيشتر در توليد شيشه‌هاي اتومبيل است.البته شيشه ضدگلوله که شامل چهار لايه ۶ ميلي‌متري و دو لايه طلق ضخيم است در داخل توليد مي‌شود. اولين نمايشگاه بين المللي شيشه و صنايع وابسته از اول تا چهارم شهريور ماه هر روز از ساعت بازديد ١٠ الى ٦ بعدازظهر در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقمندان است.