سيف در نامه‌اي به مديران عامل بانک‌ها تاکيد کرد؛
رييس کل بانک مرکزي در نامه‌اي از مديران عامل بانک‌ها خواست در سال جاري نيز همانند گذشته و با احساس مسئوليت بيشتر، تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي را در اولويت قرار دهند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، رييس کل اين بانک، ضمن تشکر از اقدامات به‌عمل آمده در سال ۱۳۹۵ براي تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي‌کوچک و متوسط و اجرايي‌کردن منويات مقام معظم رهبري ‏‏(مدظله العالي‏‏‏) به منظور ايجاد رونق توليد و کمک به تحقق هدف رشد اقتصادي، تاکيد کرد، امروزه حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط يکي از اولويت‌هاي اساسي در رشد و توسعه اقتصادي بسياري از کشورها به شمار مي‌رود. اين بنگاه‌ها نقش بسزايي در ايجاد اشتغال و فراهم ساختن بسترهاي مناسب براي نوآوري دارند و با توجه به چابکي و انعطاف‌پذيري بيشتر آنها در مقابل نوسانات اقتصاد کلان در مقايسه با بنگاه‌هاي بزرگ و نياز به نقدينگي کمتر، همواره در کانون توجه دولت‌ها، تامين‌کنندگان مالي، اقتصاد‌دانان و سرمايه‌گذاران قرار دارند.
در نامه رييس شوراي پول و اعتبار آمده است: اقتصادهاي نوظهور دنيا در يک‌دهه اخير از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط به عنوان موتور محرک رشد اقتصادي خود استفاده کرده و نتيجه گرفته‌اند که توجه و حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط مي‌تواند در رونق توليد و خروج از رکود اقتصادي بسيار راه‌گشا باشد. ضمناً از آنجا که بنگاه‌هاي کوچک و متوسط بنابر مزيت‌ها و اقتضائات اقتصادي در تمام استان‌ها و در اقصي نقاط کشور پراکنده‌اند و باتوجه به اينکه تمام استان‌ها مورد حمايت اين طرح قرار مي‌گيرند، بنابراين تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط مي‌تواند تخصيص بهينه منابع محدود بانکي و توسعه متوازن درآمد و اشتغال را نيز به دنبال داشته باشد.
بر همين اساس در سال جاري بانک مرکزي تدوين سياست‌هاي پولي و اعتباري را به منظور حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و همچنين دستيابي به اهداف مشروحه در مفاد تبصره (۱۸) قانون بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۶ مبني ‌بر مردمي‌شدن اقتصاد، حداکثرسازي مشارکت اقتصادي، بهره‌گيري مؤثر از ظرفيت‌هاي عظيم جمعيت فعال کشور و بهره‌برداري مؤثر از مزيت‌هاي نسبي و رقابتي، به منظور ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد و پايدار، در اولويت قرارداده است. يکي از اقدامات صورت گرفته به منظور دستيابي به اهداف فوق، اصلاح و بازنگري دستورالعمل تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط با اخذ نظرات شبکه بانکي کشور است
رييس شوراي پول و اعتبار، ضمن اشاره به عملکرد اعطاي تسهيلات در سال گذشته به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط تصريح کرد: ‏ شبکه بانکي کشور همگام با سياست‌هاي دولت محترم، رسالت خويش را به نحو شايسته به انجام‌رسانده .
به گفته سيف ، هرچند بخش عمده رشد اقتصادي سال ۱۳۹۵ مربوط به افزايش ميزان توليد و صادرات گروه نفت بوده است ليکن، رشد اقتصادي بدون نفت نيز از رشد مثبت و روند رو به بهبودي برخوردار شده است، به گونه‌اي ‌که رشداقتصادي بدون نفت از ۳.۱- درصد در سال ۱۳۹۴ به رشد ۳.۳ درصدي در پايان سال ۱۳۹۵ افزايش يافته است و در مجموع نشانگر پويايي بيشتر در بخش‌هاي غيرنفتي اقتصاد مي‌باشد. بنابراين، اثربخشي در تحرک اقتصادي ناشي از سياست‌هاي اعلامي‌بانک مرکزي و نظام بانکي و هدايت منابع به سمت فعاليتهاي مثبت اقتصادي بوده .
سيف در پايان خاطرنشان کرد، آمار مأخوذه در چهارماهه ابتداي سال جاري درخصوص عملکرد شبکه بانکي کشور براي اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، قابل توجه نبوده و لازم است عليرغم محدوديت منابع و مشکلات و تنگناهاي اعتباري موجود، به منظور جبران زمان از دست رفته، بررسي درخواست متقاضيان تسريع و در كوتاهترين زمان ممکن انجام شود.
مديرعامل بانک سپه از نهايي شدن اقدامات براي اخذ مجوز از بانک مرکزي و راه‌اندازي طرح آزاد راه مراغه – هشترود در استان آذربايجان شرقي با مشارکت اين بانک خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، محمد کاظم چقازردي در ديدار با دکتر اسماعيل جبارزاده استاندار آذربايجان شرقي ضمن اعلام خبر فوق، افزود: آزاد راه مراغه – هشترود با مشارکت وزارت راه و مسکن و شهرسازي ، بانک سپه و شرکت سومي‌که اضافه مي‌شود پس از اخذ مجوز از بانک مرکزي عملياتي خواهد شد.وي ميزان سرمايه گذاري بانک سپه در احداث آزاد راه مراغه – هشترود را هزار و 580 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: مابقي سرمايه مورد نياز نيز توسط ساير شرکا تامين خواهد شد .چقازردي به عملکرد مطلوب بانک سپه در شاخص‌هاي مختلف اشاره کرد و افزود: بانک سپه در کنار بهبود شاخص‌هاي عملکردي خود گامهاي موثر و مهمي‌در اجراي سياست‌هاي اقتصادي دولت در زمينه‌هاي مختلف نظير؛ کمک به دولت محترم براي خريد محصولات کشاورزي، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و نوسازي ، بهسازي و مقاوم سازي مسکن شهري و روستاها و همچنين حمايت از طرحهاي کميته‌امداد امام خميني (ره) برداشته است.
پرتوافکنان : 13 طرح کلان اقتصادي آذربايجان شرقي با مشارکت بانک سپه در حال اجرا است
در ادامه اين ديدار عضو هيئت مديره بانک سپه گفت: بانک سپه عليرغم اينکه بانک تجاري است به يک بانک توسعه ايي در حوزه‌هاي صنعت و کشاورزي تبديل شده است .مصطفي پرتوافکنان اظهار داشت :سيزده طرح کلان اقتصادي استان آذربايجان شرقي با اختصاص هزار و 800 هزار ميليارد ريال منابع توسط بانک سپه در حال اجراست.پرتوافکنان اظهار داشت : 55 شرکت استان آذربايجان شرقي با صدور مجوز از سوي اداره کل تسهيلات بانک ،  5 هزار ميليارد ريال تسهيلات در قالب سرمايه در گردش از بانک سپه دريافت کرده‌اند .
پرتوافکنان رقم تسهيلات پرداختي قرض الحسنه ازدواج بانک سپه در استان آذربايجان شرقي از اول سال جاري را 3 هزار و 150 فقره اعلام کرد و افزود: هزار300 فقره از اين تسهيلات فقط طي چند روز اخير در قالب طرح ضربتي پرداخت شد .
عضو هيئت مديره بانک سپه با بيان اينکه تمامي‌ثبت نام کننده تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در سامانه تعيين شعبه شده‌اند، خاطر نشان کرد : 38 درصد از ثبت نام کنندگان وام خود را دريافت کرده‌اند .وي افزود : در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به لحاظ سهم درصد جزو سه بانک اول کشور هستيم .جبارزاده: از توانمنديهاي بانک سپه از نوسازي صنايع آذربايجان شرقي استفاده مي‌کنيم استاندار آذربايجان شرقي هم در اين ديدار ضمن قدرداني از بانک سپه به خاطر کمک به توسعه استان، خاطرنشان کرد: عملکرد اين بانک در زمينه اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي و پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در استان آذربايجان شرقي قابل ستايش است.

دکتر محمد علي سهماني مدير عامل بانک رفاه در پيامي‌پنجاه و هفتمين سالگرد تاسيس بانک رفاه را به همه کارکنان گرامي، مشتريان گرانقدر بانک و سهامداران ارجمند تبريک گفت.
متن پيام به شرح زير است: بسم ا... الرحمن الرحيم، فرا رسيدن 27 مردادماه ، پنجاه و هفتمين سالروز تاسيس بانک رفاه را به همه کارکنان گرامي، مشتريان گرانقدر بانک و سهامداران ارجمند تبريک و تهنيت عرض مي‌نمايم.
امروز در حالي قريب به 60 سال تلاش، حرکت و فعاليت مستمر را جشن مي‌گيريم که بانک رفاه در بسياري از شاخص‌هاي اقتصادي سرآمد و يکي از مهم‌ترين بانک‌هاي تجاري کشور در اجراي برنامه‌هاي توسعه اي و اشتغال زاست. اکنون بانک رفاه به عنوان تنها بانک اجتماعي و مهم‌ترين پشتيبان نظام سلامت کشور در مسير پيشرفت و سربلندي ايران عزيز و اسلامي‌مقتدرانه پيش مي‌راند و همواره، حتي در تنگناهاي اقتصادي، با ثبات و در چارچوب قوانين و مقررات موضوعه گام برداشته است .
بانک رفاه از ديرباز و از آغاز تاسيس تاکنون که خدمت به قشر شريف و زحمتکش کارگران را هدف نهايي و ارزشمند خود قرار داده، همواره سعي در بهينه کردن فرايندها و خدمات خود داشته و با سرلوحه قراردادن مشتري محوري در برنامه‌ها، اهداف و استراتژي‌هاي خود، بر اين مهم پاي فشرده و در اين راستا گام مي‌نهد.
اين دستاوردهاي کسب شده نتيجه تلاش، همدلي، انسجام و يکپارچگي مديريت و کارکنان و حاصل پيوند ديرينه و ناگسستني نسل جديد و در حال اشتغال بانک با ريشه‌هاي خود و نسل گذشته آن بوده و مهم است قدر بدانيم تلاش پيشينيان را و ارزش قايل شويم براي توجه، اهتمام و تعهدي که در جهت بالندگي روزافزون بانک معطوف داشته‌اند.
آنچه به دست آمده است يک دستاورد است ، توشه اي گرانبها که از تجربه اي ديرپا نشات مي‌گيرد. لازم است از اين تجارب ارزشمند براي رونق بخشيدن به کسب و کار و براي طرح ريزي برنامه‌هاي بانک در آينده به نحو مطلوبي استفاده کنيم. در فضاي رقابتي حاضر و براي تقويت برند بانک، بسيار مي‌توان از گذشته تابناک آن بهره برد و در همه سطوح بانک جاري ساخت.
اطمينان دارم با اتکا به ظرفيت بالايي که در بين کارکنان بانک رفاه وجود دارد و با سند چشم انداز، نقشه راه و برنامه‌هايي که ترسيم شده و به پشتوانه تجارب و دانشي که تحصيل شده است، در آينده نيز خواهيم توانست در پيشبرد اهداف کلان اقتصادي کشور و در جهت رضايتمندي همکاران، مشتريان، سهامداران و ساير ذينفعان گام‌هاي بزرگي برداريم؛ آنچنان که از بانکي با قدمت بانک رفاه کارگران انتظار مي‌رود. از خداوند متعال توفيق بيش از پيش بانک معظم رفاه و سلامتي و بهروزي همه ذي نفعان، اولياء، پيشينيان، مشتريان،کارکنان و خانواده‌هاي ايشان را خواستارم.
محمد کاظمي، نايب رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: افزايش سرمايه بانک صنعت و معدن بسيار ضروري است و دولت و بانک مرکزي براي کمک به توليد و صنعت کشور بايد اين افزايش سرمايه را مورد توجه قرار بدهند.
وي افزود: مهمترين رويکرد بانک صنعت و معدن رفع موانع و مشکلات واحدهاي صنعتي و توليدي است وبه همين منظور اقدامات لازم را براي تسريع در ارائه تسهيلات و سرمايه درگردش به واحدهاي توليدي انجام مي‌دهد.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي‌بيان داشت : بانک صنعت و معدن تلاش دارد تا واحدهاي صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل را رونق ببخشد و به افزايش اشتغال زايي کمک کند. نگاه بانک به مقوله صنعت و توليد در کشور يک نگاه تخصصي و پويا است و ساير بانک‌ها نيز بايد چنين رويکردي داشته باشند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم بيان داشت: به طور کلي هدف اقتصاد مقاومتي تکيه بر توليد داخلي است وتلاش بانک صنعت و معدن در جهت رفع مشکلات واحدهاي توليدي نيز به معني حرکت در همين راستا است.
کاظمي‌گفت: توليد کشور مشکلات عديده اي دارد که مهمترين آن، مشکلات بانک‌ها ، از جمله نداشتن نقدينگي، عدم وصول مطالبات معوق و نرخ بهره بالا است و بايد دولت وارد عمل شود تا نرخ بهره و سود تسهيلات را سازماندهي کند.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي‌در پايان با اشاره به اينکه عملکرد بانک صنعت و معدن در منطقه ما بسيار مثبت بوده است ، گفت: راه‌اندازي مجدد کارخانه فولاد ملاير از جمله اقدامات درخشان و قابل تقدير بانک صنعت و معدن است.

معاونت برنامه ريزي و سرمايه‌هاي انساني بانک صادرات ايران، از برگزاري٢٩٦٢ دوره‌اموزشي طي سال ٩٥ در بانک صادرات خبر داد و تصريح کرد: در راستاي ارتقاي سطح دانش شغلي کارکنان اين بانک، بهره مندي آنان از دستاوردهاي علمي‌جديد، جلب رضايت مشتريان و ارائه خدمات مطلوب تر، برنامه‌هاي استراتژيک گسترده اي در زمينه‌اموزش موثر ضمن خدمت تدوين و اجراء شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، رضا صديق معاون برنامه ريزي و سرمايه‌هاي انساني اين بانک با اشاره به اينکه رفتار و برخورد کارکنان بانک تاثير بسزايي در جلب رضايت مشتريان و ارتقاي جايگاه سازمان دارد، از برنامه‌هاي گسترده‌اموزشي کارکنان بمنظور بهبود رفتار و ارتقاي دانش شغلي آنان خبر داد و گفت: اداره کل آموزش بانک صادرات ايران با عنايت به رسالت خود مبني بر آموزش و بهسازي دانش شغلي کارکنان، ايجاد شايستگي و توانمندسازي لازم در همه مشاغل درون سازماني، احراز شرايط انتصاب و ارتقاء کارکنان مي‌کوشد تا سهمي‌قابل توجه در تحقق اهداف سازماني داشته و در اين راستا طي سال ١٣٩٥ و پس از تکميل پروژه طرح نياز سنجي جديد آموزشي، نسبت به انجام برنامه ريزي‌هاي لازم براي ارائه‌اموزش‌هاي مورد نياز شغل کارکنان خود در سراسر کشور اقدام کرده و اين اقدامات شامل؛ برگزاري تعداد ٢،٩٦٢ دوره‌اموزشي(در سطح شبکه)، ٣٦ عنوان پکيج تخصصي و ٤١ عنوان دوره تخصصي براي تعداد ١،١٠٥ نفر از واجدين شرايط، توسط اساتيد مجرب داخل و خارج بانک در قالب آموزش ضمن خدمت براي کارکنان بوده و مطابق اهداف تعيين شده سال ٩٥ آن اداره کل، سرانه ٤٠ ساعت آموزش براي هر يک از کارکنان محقق شده است.
در آستانه سالروز زيارتي آقا امام رضا (ع) دکتر تقي نتاج با حضور در مشهد مقدس ضمن اداي احترام به‌امام رئوف و زيارت مضجع نوراني امام هشتم (ع) با فرماندهي انتظامي‌استان خراسان ديدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌استان خراسان رضوي در اين ديدار سردار کريمي، فرماندهي محترم انتظامي‌استان، بانک قوامين را از بانک‌هاي مطرح و موفق در سيستم بانکي کشور دانست و گفت بانک قوامين در مدت فعاليت خود تعامل بسيار سازنده اي را با مجموعه بزرگ نيروي انتظامي‌داشته است که اين امر بسيار حائز اهميت و قابل تقدير است. سردار اميري مقدم نيز با ارزشي خواندن نگاه بانک قوامين زحمات کارکنان اين بانک را در قبال همکاران نيروي انتظامي‌ستودند.
بنابراين گزارش مديرعامل بانک قوامين نيز در اين ديدار ضمن تشکر از حمايت‌هاي نيروي انتظامي‌عملکرد بانک قوامين در قبال نيروي انتظامي‌را در راستاي فلسفه وجودي بانک قوامين دانست.
شعبه خرم آباد بانک توسعه صادرات ايران موفق به دريافت گواهينامه استاني درجه سه رعايت حقوق مصرف کنندگان از سوي استانداري استان لرستان شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ايران، بر اساس آيين نامه اعطاي گواهينامه استاني رعايت حقوق مصرف کنندگان، عملکرد سال 1395 شعبه خرم آباد مورد بررسي و ارزشيابي قرار گرفت.
براساس اين گزارش ، شعبه خرم آباد با راي کميته داوران مستقر در استانداري ، در بين استانهاي اجرايي استان شايسته احراز دريافت گواهينامه استاني درجه3 رعايت حقوق مصرف کنندگان اعلام شد. گدر بخشي از لوح تقدير استانداري به رئيس شعبه خرم آباد آمده است: اميدوارم با صيانت از رتبه مکتسبه در جلب بيش از پيش رضايت مصرف کنندگان و ارتقاي جايگاه آن دستگاه در ارزيابي‌هاي آتي موفق با شيد.
رئيس کميته‌امداد امام خميني (ره) با ارسال نامه‌اي به معاون اول رئيس جمهور از اقدامات مهم و موثر مديران ارشد بانک ملي ايران به دليل پرداخت تسهيلات قرض الحسنه اشتغال زايي به مددجويان تحت پوشش تقديرکرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در نامه سيد پرويز فتاح آمده است: بانک ملي ايران با پرداخت مبلغ سه هزار و 250 ميليارد ريال (10 درصد بيش از سهم تکليفي) بالاترين سهم پرداخت را نسبت به ساير بانک‌ها عهده دار بوده که زمينه ايجاد 28 هزار و 179 طرح اشتغال و بالتبع توانمندي و خودکفايي بخشي از خانواده‌هاي تحت حمايت اين نهاد را فراهم کرده است.در ادامه نامه رئيس کميته‌امداد امام خميني (ره) ضمن تقدير از دکتر محمدرضا حسين زاده مديرعامل بانک ملي ايران اعلام شده است: عملکرد موثر بانک ملي ايران در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه اشتغال زايي طي چند سال اخير زمينه خودکفايي و خروج 126 هزار و 972 خانوار را از حمايت‌هاي دائم اين نهاد ايجاد کرده است.

منتخب پنجمين دوره شوراي شهر اهواز گفت: نقش بانک شهر در اجرا و تکميل پروژه‌هاي شهري در کلان شهرها طي چند سال گذشته غيرقابل انکار است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر ، سيد محسن موسوي گفت: بانک شهر به عنوان يک بانک تخصصي، فني و داراي سرمايه کلان توانسته به عنوان يک بازوي قدرتمند براي شهرداري‌ها و کمک رسان آنها در اجراي بسياري از طرح‌ها و پروژه‌ها باشد.
اين عضو منتخب پنجمين دوره شوراي شهر اهواز تصريح کرد: بانک شهر مي‌تواند بيش از پيش به مديريت شهرها در اجراي پروژه‌هاي بزرگ ياري برساند که البته اين همکاري بايد به صورت دوسويه از جانب شهرداري‌ها نيز انجام شود.
موسوي در ادامه با تاکيد بر لزوم ارتباط دوسويه قوي ميان بانک شهر حوزه خوزستان و شهرداري اهواز ابراز اميدواري کرد تا اين بانک به عنوان يانکيموفق در ارائه خدمات الکترونيک، در حمايت و اجراي پروژه‌هاي عمراني نيز بيش از گذشته پيشرو و موفق باشد.

بانک آينده، به‌منظور پاسخ‌گويي به نياز مردم، افزايش دسترسي سريع هم‌وطنان به خدمات بانکي و تسهيل امور مشتريان، خدمت جديد برداشت وجه بدون کارت از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز را فراهم نموده است.
به اين ترتيب، در مرحله نخست، شخصي که قصد دادن مجوز برداشت وجه به شخص ديگر را دارد، ضمن همراه داشتن کارت خود، به دستگاه خودپرداز بانک آينده مراجعه و نسبت به انتخاب «تراکنش برداشت وجه» و پس از آن، انتخاب تراکنش «مجوز برداشت به شخصي ديگر»، اقدام مي‌نمايد. سپس، دارنده کارت، پس از وارد نمودن کد ملي خود و تعيين مبلغ مورد نظر، کد ١3 رقمي‌تحت عنوان «کد برداشت» را از دستگاه خودپرداز، دريافت مي‌کند. اين کد بايد به ذي‌نفع تراکنش؛ يعني «متقاضي دريافت وجه بدون کارت»، اعلام شود.در مرحله بعدي، متقاضي دريافت وجه بدون کارت، بايد تا قبل از عمليات نقل‌وانتقال دسته‌اي تراکنش‌ها (Batch شبانه)، به يکي از خودپردازهاي بانک آينده مراجعه و بدون وارد کردن کارت و صرفاً با زدن دکمه «تأييد»، وارد منوي تراکنش‌هاي بدون کارت شده و از طريق گزينه «دريافت وجه»، با وارد کردن کد برداشت 13 رقمي، کد ملي دارنده کارت و تعيين مبلغ، وجه را به‌صورت کلي يا مرحله‌اي دريافت نمايد.

نشست صميمانه مديران بانک اقتصادنوين با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگاربا هدف قدرداني از تلاش اصحاب رسانه نشست مديران ارشد بانک اقتصادنوين، همزمان با شانزدهمين سالروز تاسيس اين بانک به عنوان نخستين بانک جمهوري اسلامي‌ايران با فعالان اين بخش برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين نشست که با حضور اعضاي هيات مديره و مديران ارشد بانک اقتصادنوين، استادان و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي برگزار شد حاضران در فضايي صميمي‌به گفت‌وگو پرداختند.
رشد ۳۰ درصدي منابع استان قم
از طريق بازارداري هدفمند و بازاريابي مستمر

مديريت شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران استان قم با اتخاذ راهبردي فراگير در مقوله ي بازاريابي، در کنار اهتمام به جلب افکار عمومي‌و جذب سپرده‌هاي مردمي، نگاه ويژه اي به تعامل با نهادها و ارگان‌هاي استان دارد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، ناصر سزاوار مديرشعب استان قم با بيان اين مطلب، افزود: استان قم با در اختيار داشتن تنها يک شهرستان، به لحاظ وسعت، کوچکترين استان كشور پس از استان البرز بوده كه فقط ۱درصد از توليد ناخالص ملي را در اختيار داشته ، سهم آن از مجموع درآمدهاي كشوري بسيار ناچيز و در حدود ۰.۷۵ درصد است و بيش از ۱۰درصد جمعيتش نيز شامل اتباع خارجي مي‌شود و اين موارد به روشني بيانگر چالشها و محدوديتهايي است كه استان در عرصه پولي و مالي و جذب منابع ريالي با آنها روبرو مي‌باشد.وي ادامه داد: به فضل خداوند متعال و با تلاشهاي صورت گرفته از سوي کليه همکاران خدوم استان طي ۴ ماهه ي نخست سال جاري، استان قم علاوه بر قرارگرفتن در زمره ي ۵ استان برتر و موفق بانک، خوشبختانه رشدي ۳۰ درصدي در زمينه جذب منابع را تجربه کرد(شامل رشد ۶۵ درصدي منابع قرض الحسنه جاري و رشد ۲۹ درصدي منابع قرض الحسنه پس انداز) كه در نظر است با اجراي صحيح و به هنگام راهبردهاي ترسيمي‌و نيز تداوم فعاليتها در اين خصوص، اين روند تا انتهاي سال حفظ و حتي الامكان تسريع گردد.
ناصر سزاوار در پايان، عملکرد شعب تابعه را در پرداخت تسهيلات تکليفي همچون وامهاي ازدواج و حمايت از مددجويان تحت پوشش کميته‌امداد حضرت امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي و ... مطلوب ارزيابي کرده و افزود: آنچه مي‌تواند ارتقاء جايگاه بانك را در پي داشته باشد بي شك، تفكر درست، برنامه ريزي هدفمند و كار خلاقانه است كه مي‌بايست از سوي كليه همكاران همواره سرلوحه‌امور قرار گيرد.

بانک‌پاسارگاد، قرآن‌طباخ را ‌ به استانداري مرکزي و انجمن  آثار و مفاخر فرهنگي اهدا کرد
 بانک‌پاسارگاد، در راستاي ايفاي رسالت‌هاي اجتماعي خود، يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ را جهت بهره‌مندي علاقمندان، پژوهشگران و محققان، به استانداري مرکزي و انجمن آثار و مفاخر فرهنگي اهداء کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌ پاسارگاد، اين کتاب نفيس به خط عبدالله طباخ هروي، از قرآن‌هاي نفيس و کم‌نظير گنجينه‌ي آستان قدس رضوي است که در سال 1394 با حمايت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمايي شد. بانک‌پاسارگاد طرح اهداي کتب نفيس به نهادها، دانشگاه‌ها، مراکز علمي، استادان و فرهيختگان را از چندي پيش آغاز کرده‌ و همچنان ادامه خواهد داد.در مراسم اهداي اين کتاب، محمود زماني قمي‌استاندار مرکزي از اقدامات مثبت دکتر قاسمي‌و بانک‌پاسارگاد در حمايت و ارتقاي فرهنگ و هنر کشور قدرداني کرد. همچنين حسن بلخاري رييس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي نگاه ويژه‌ي بانک‌پاسارگاد را نسبت به فرهنگ و هنر اين مرز و بوم ستودني خواند و آن را شايسته تقدير دانست.

امکان گزارش گيري لحظه اي از وضعيت پرداخت اقساط تسهيلات مسکن
 بانک عامل بخش مسکن امکان گزارش گيري لحظه اي از وضعيت پرداخت اقساط تسهيلات مسکن به صورت «آنلاين و مجازي» را براي تسهيلات گيرندگان فراهم کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن، با اين امکان تمام تسهيلات گيرندگان حوزه مسکن از بانک عامل بخش مسکن، مي‌توانند به صورت مجازي و در کسري از ثانيه، بدون مراجعه به شعب، نسبت به آخرين وضعيت پرداخت اقساط تسهيلات مسکن مطلع شوند.بر اين اساس، تمامي‌تسهيلات گيرندگان مي‌توانند در هر زمان و در هر مکاني با صرف زماني بسيار اندک تمامي‌اطلاعات مربوط به آخرين وضعيت بازپرداخت تسهيلات خود اعم از مبلغ کل تسهيلات، مبلغ کل اقساط، مانده بدهي، مانده جريمه، مانده معوقه، تعداد کل اقساط، مانده کارمزد،کسري از قسط و تعداد اقساط پرداخت شده را مشاهده کنند.بانک عامل بخش مسکن با راه‌اندازي سامانه اينترنتي مشاهده آخرين وضعيت و جزييات پرداخت اقساط تسهيلات گيرندگان مسکن، چالش عدم اطلاع از وضعيت بازپرداخت اقساط را براي تسهيلات گيرندگان برطرف کرده است. در خلاء اين سامانه اينترنتي، برخي از تسهيلات گيرندگان مسکن به ويژه تسهيلات گيرندگان مسکن مهر در بسياري موارد به دليل عدم اطلاع از جزييات پرداخت اقساط تسهيلات در پرداخت قسط‌هاي بعدي دچار تاخير شده و از زمان دقيق بازپرداخت قسط بعدي بي اطلاع بودند؛در چنين وضعيتي تسهيلات گيرندگان متحمل زيان شده و مشمول پرداخت جرايم ناشي از ديرکرد بازپرداخت تسهيلات مي‌شدند و در بسياري موارد از اين جرايم نيز مطلع نمي‌شدند.اين سامانه اينترنتي هم اکنون به آدرس
 https://epayment.bank-maskan.ir در اختيار و در دسترس تسهيلات گيرندگان انواع تسهيلات مسکن قرار دارد.

آغاز پرداخت تسهيلات به گروه‌هاي خوديار طرح بانکداري پيوندي
پرداخت تسهيلات از محل بانکداري پيوندي به 50 عضو گروه‌هاي خوديار وحدت و عدالت، توسط بانک کشاورزي درشعبه مرکزي محمود آباد استان مازندران صورت گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌مديريت شعب بانک کشاورزي استان مازندران، طرح‌ تأمين مالي خرد (با رويکرد بانکداري پيوندي) با هدف توانمندسازي، ايجاد و توسعه کسب و کارهاي خرد و بهبود معيشت جامعه هدف (افراد کمتر برخوردار و محروم، به ويژه زنان و جوانان در روستاهاي کشور)، از سال 1382 و در 4 استان کشور با حمايت صندوق بين‌المللي ايفاد و بانک کشاورزي با همکاري مؤسسه تاک آغاز و از سال 1385 سازمان بهزيستي نيز، به حاميان اين طرح پيوست و در مجموع، تا پايان سال 1391 در 9 استان کشور در سطح محدود اجرايي شد.شايان ذکر است، اين طرح در فروردين 1393 در شورايعالي اشتغال مطرح و به عنوان يکي از اولويت‌ها در حوزه ساماندهي مشاغل روستايي مورد تأکيد قرار
گرفت .