طی 3 هفته اخیر صورت گرفت؛
بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج توسط ۱۱ بانک عامل، ظرف مدت ۲۴ روز از اجراي طرح ضربتي بانک مرکزي به متقاضيان پرداخت شده است. اين در حالي است که قبل از اجراي طرح ضربتي وام ازدواج، ماهانه حداکثر ۸۰ هزار فقره وام ازدواج به واسطه تمام بانک‌هاي عامل پرداخت مي‌شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، سيدعلي اصغر ميرمحمدصادقي در نشست خبري با تاکيد بر اينکه طرح ضربتي وام ازدواج با اولويت مناطق و استان‌هاي کمتر توسعه يافته در دستور کار بانک مرکزي و ۱۱ بانک عامل در حال اجراست، گفت: در مدت اجراي ۲۴ روزه اين طرح و تاکنون حدود ۵۰ هزار فقره از ۲۰۰ هزار فقره وام اعطايي ازدواج در استان‌هاي کمترتوسعه يافته اختصاص يافته است.
به گفته مديرکل اعتبارات بانک مرکزي در استان‌هاي محروم قبل از اجراي طرح ضربتي وام ازدواج، ماهانه حداکثر ۲۰ هزار فقره وام اعطا مي‌شد که با اجراي طرح ضربتي روند پرداخت وام ازدواج در اين استا‌ن‌ها رشد ۲.۵ درصدي را تجربه کرده است.
اين مقام مسئول بانک مرکزي با بيان اينکه صف وام ازدواج در روز اول طرح ضربتي در حدود ۵۱۰ هزار نفر بوده است تصريح کرد: با همکاري مناسب بانک‌هاي عامل طرح ضربتي، خوشبختانه اين صف اکنون به کمتر از ۳۵۰ هزار نفر رسيده است و در صورتي که افراد ثبت نامي‌به شعب تعيين شده مراجعه کنند، قطعاً اين صف به ميزان چشمگيري کاهش خواهد يافت.
ميرمحمدصادقي ميزان افراد ثبت نامي‌دريافت وام ازدواج در چهار ماهه اول سال جاري را روزانه کمتر از هزار نفر اعلام کرد که با اجراي طرح ضربتي و استقبال متقاضيان به طور ميانگين روزانه ۲۵۰۰ نفر در سامانه وام ازدواج ثبت نام کرده‌اند. به گفته وي بالاترين ميزان ثبت نام در روز ۱۵ مردادماه به ميزان ۶ هزار نفر بوده است.
مديرکل اعتبارات بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه روند اجراي طرح، موفقيت آميز بوده است گفت: در پنچ هفته باقي مانده‌اميدواريم به هدف اعطاي وام ازدواج ۵۰۰ هزار نفر دست يابيم، ضمن آنکه اکنون با قاطعيت مي‌توان عنوان کنيم در مناطق و استان‌هاي کمتر توسعه يافته صف وام ازدواج به روز خواهد شد و بعد از اجراي طرح ضربتي افراد متقاضي در کمترين زمان ممکن وام ازدواج دريافت خواهند کرد.
ميرمحمد صادقي در خصوص تمهيدات بانک مرکزي براي تسهيل در شرايط اخذ ضمانت وام ازدواج گفت: به منظور تسهيل شرايط متقاضيان براي معرفي ضامنين، بانک مرکزي در بخشنامه اي هشت بندي به بانک‌هاي عامل اجراي طرح ضربتي وام ازدواج، اکيداً توصيه کرد که شرايط اخذ ضمانت با توجه به موارد ابلاغي بانک مرکزي مدنظر قرار گيرد.
مديرعامل بانک شهر با اشاره به اهميت ناوگان حمل نقل عمومي،حمايت از توسعه حمل و نقل ريلي را در صدربرنامه‌هاي بانک شهر دانست.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مركز ارتباطات و روابط عمومي‌بانك شهر مديرعامل بانک با تاکيد بر اينکه توسعه حمل و نقل ريلي کلان شهرها برگ زريني در افتخارات بانک شهر است،گفت: با حمايت‌هاي بانک شهر در حوزه حمل و نقل ريلي خط 7 متروي تهران عملياتي شده است. دکتر حسين محمد پورزرندي با اشاره به اين‌که در چند سال گذشته حمايت از توسعه مترو در صدر برنامه‌هاي اين بانک قرار داشته است، گفت: خوشبختانه در 3 ماهه ابتدايي سال جاري، بخشي از خط 7 مترو تهران افتتاح شد. وي با اشاره به اين‌که توسعه خطوط ريلي نقش مهمي‌در کاهش ترافيک و آلودگي هواي تهران دارد، گفت: بانک شهر، سرمايه شهروندان تهراني را در مسير توسعه و پيشرفت شهر استفاده مي‌کند و آسايش و رفاه مردم تهران را مسئوليت خطير اجتماعي خود مي‌داند. پورزرندي خاطر نشان کرد: در حال حاضر بهر برداري کامل از خطوط ۶ و ۷ مترو اولويت اصلي توسعه حمل و نقل عمومي‌در تهران است که درصورت بهره برداري اين خطوط ، روزانه در حدود ۲ ميليون نفر به جا به ‌جايي ‌مسافران مترو افزوده مي‌شود. وي با تاکيد براين‌که بانک شهر نگاه ويژه اي به توسعه شهرها دارد، افزود: خوشبختانه حمايت‌هاي اين بانک از مديريت شهري رضايتمندي شهروندان را درپي داشته است.
روابط عمومي‌بانک ملت در ششمين دوره آيين تجليل از سرآمدان روابط عمومي‌ايران، تنديس زرين روابط عمومي‌را دريافت کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين مراسم که با حضور استادان ارتباطات و فعالان عرصه روابط عمومي‌در کشور برگزار شد، تنديس زرين روابط عمومي‌به مسعود نصر اصفهاني، رييس اداره کل دفتر مديريت و روابط عمومي‌اين بانک اهدا شد. بر اساس اين گزارش، اين تنديس به دليل تعهد به سرآمدي و طي مسير سرآمدي بر اساس مدل تخصصي شده EFQMدر روابط عمومي‌و کسب حداقل ۷۱۵ امتياز طبق آراي مميزان ،ارزيابان، اساتيد و متخصصان روابط عمومي‌به روابط عمومي‌بانک ملت تعلق گرفته است. روابط عمومي‌بانک ملت همچنين بر اساس مميزي‌هاي صورت گرفته و راي هيات داوران، موفق به دريافت ۵ ستاره شده است. معيار رهبري و مديريت با ۱۳ شاخص و ۱۰۰ امتياز، معيار خط مشي و راهبرد با ۵ شاخص و ۸۰ امتيار، معيار مديريت و توسعه منابع انساني با ۶ شاخص و ۹۰ امتياز، معيار مرتبط با مخاطبان با ۸ شاخص و ۲۰۰ امتياز، معيار مرتبط با کارکنان با ۶ شاخص و ۹۰ امتياز، معيار مرتبط با جامعه با ۵ شاخص و ۶۰ امتياز، معيار مشارکت، منابع مالي و فناوري با ۷ شاخص و ۹۰ امتياز، معيار مديريت فرآيندي با ۴ شاخص و ۱۴۰ امتياز و معيار مربوط به نتايج کليدي و عملکرد با ۷ شاخص و ۱۵۰ امتياز بوده است.
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي: بانک رفاه ظرفيت تبديل شدن به بزرگترين بانک کشور را دارد.
 دکتر نوربخش مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در مراسم جشن گراميداشت پنجاه و هفتمين سالروز تاسيس بانک رفاه گفت: سازمان تأمين اجتماعي يک نهاد اجتماعي متکي به اعتماد اجتماعي و سرمايه‌هاي اجتماعي است. بانک رفاه با استفاده از اين فرصت، ظرفيت تبديل شدن به بزرگترين بانک کشور را دارد.
دکتر نوربخش در اين مراسم با بيان اين مطلب، اظهار داشت: براي پنجاه و هفتمين سال فعاليت بانک رفاه که متعلق به تمامي‌اقشار جامعه و به ويژه جامعه معظم و زحمتکش کارگر است آرزوي نيک بختي داريم. اميدواريم در همراهي با سازمان تأمين اجتماعي و در عرصه اقتصادي کلان کشور بيش از پيش موفق و اثر گذار باشد.
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در ادامه به تشريح دستاوردهاي سازمان تأمين اجتماعي و حيطه فعاليت‌هاي آن پرداخت و خاطرنشان ساخت: وظيفه اصلي سازمان ايجاد امنيت خاطر بين نيروهاي مولد جامعه است. براساس اين رسالت، همه ما وظيفه داريم از اين سرمايه به نحو احسنت مراقبت کنيم و هر روزه بر ارزش آن بيافزاييم.
وي در ادامه افزود: براساس الزامات سازمان تأمين اجتماعي و فعاليت‌هاي اقتصادي اين سازمان، بانک رفاه به عنوان بازوي اقتصادي آن، از سال 1339 فعاليت اثربخش داشته است.
دکتر نوربخش با اشاره به اينکه حدود 42 ميليون نفر به صورت غير مستقيم سهامدار سازمان تأمين اجتماعي هستند، خاطر نشان ساخت: بانک رفاه زمينه‌هاي بسيار مطلوبي براي فعاليت اقتصادي با طيف بسيار متنوعي از مخاطبان سازمان تأمين اجتماعي دارد. در صورتي که بانک رفاه بتواند با اعتبار سازمان، هم افزايي با مخاطبان سازمان و مجموعه‌هاي اقتصادي زير مجموعه آن داشته باشد. اتفاقات بسيار مهمي‌براي اين بانک رقم خواهد خورد.
دکتر نوربخش ادامه داد: در سال‌هاي آتي با پرداخت ديون دولت به سازمان، افزايش بيشتري در سرمايه بانک صورت مي‌گيرد.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در خاتمه تصريح کرد: طي سال‌هاي گذشته و به ويژه سال 95، بانک رفاه حامي‌سازمان در پرداخت ديون خود به بيمارستان‌ها و داروخانه‌ها بود و اين اقدام بانک رفاه، تأثير قابل توجهي بر عملکرد موفق سازمان داشته است.
بانک قرض الحسنه رسالت و انجمن مالي اسلامي‌تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت به موجب اين تفاهمنامه که به‌امضاي محمد حسين حسين زاده مدير عامل بانک قرض الحسنه رسالت و علي صالح آبادي رئيس انجمن مالي اسلامي‌رسيد ، دو طرف به منظور ايجاد ارتباط موثر و فعال در برگزاري دوره‌هاي آموزشي" DBA و MBA مالي اسلامي‌" همکاري خواهند کرد.عضويت بانک به عنوان شخص حقوقي در انجمن، برگزاري در دوره‌هاي آموزشي براي کارکنان بانک و اعطاي وام قرض الحسنه به شرکت کنندگان در دوره‌هاي بانکداري اسلامي‌و بازار سرمايه اسلامي‌از مفاد اين تفاهمنامه همکاري است.
شرکت پرتو صنعت شرق با بهره مندي از تسهيلات بانک صنعت و معدن در هفته دولت در سمنان به بهره برداري مي‌رسد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، شرکت ياد شده از طرح‌هاي توسعه اي بانک صنعت و معدن است که 3 ميليارد تومان تامين مالي شده است.
فعاليت شرکت پرتو صنعت شرق ريخته گري شمش بيلت فولاد است و با بهره برداري از آن براي 30 نفر شغل مستقيم ايجاد مي‌شود.
گفتني است صنايع كوچك و متوسط استان سمنان تاكنون مبلغ 131 ميليارد تومان در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده‌اند.

بانک ملي ايران طي سه ماه نخست امسال بيش از 47 هزار ميليارد ريال اسناد خزانه واگذار کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين اسناد در دو بخش طرح‌هاي ملي به مبلغ بيش از 38 هزار ميليارد ريال و طرح‌هاي استاني به مبلغ بيش از 8 هزار و 700 ميليارد ريال منتشر شده است. اين در حالي است که کل اسناد خزانه اسلامي‌واگذار شده توسط بانک ملي ايران در سال گذشته 49 هزار ميليارد ريال و در سال قبل آن تنها حدود 6 هزار ميليارد ريال بوده است. تعداد کل اسناد خزانه اسلامي‌واگذار شده توسط بانک ملي ايران در فصل بهار امسال 3 هزار و 92 فقره است.
عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از اداره سازمان و برنامه ريزي بر لزوم تکميل ساختار حرفه اي بانک و به روز رساني دائمي‌اطلاعات تاکيد كرد و گفت: در دنياي امروز اساتيد، كارشناسان و متخصصان زيادي وجود دارد كه به شكل حرفه اي در حال به روز رساني داده‌ها و اطلاعات سازماني خود هستند و در اين راستا گام‌هاي موثري براي تعالي سازمان‌ها و نهاد خود بر مي‌دارند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، امامي‌در اين بازديد ادامه داد: از اداره سازمان و برنامه ريزي انتظار دارم تا با انجام اقدامات مطالعاتي جديد، هدفمند و متناسب با ساختار بانک، چارت تشکيلاتي و ماموريت‌هاي مجموعه را به روز رساني نمايد.وي تصريح کرد: هسته و فکر اصلي در حوزه‌هاي مختلف بانکداري بايد از اداره سازمان و برنامه ريزي شروع شود و شما بايد بر تمامي‌ابعاد و ساختار شبکه بانكي مسلط باشيد؛ از اين رو لازم است تا تمامي‌اطلاعات بنيادي اين بانك با اشاره به نيازهاي جامعه و نحوه عملكرد ساير بانك‌هاي داخلي و خارجي مطابق گردد.عضو هيات مديره بانک شناخت و مطالعه بانک‌هاي داخلي و خارجي کشور را مهم تلقي نمود و اظهار داشت: همکاران اين حوزه مي‌توانند براي كامل نمودن تحقيقات و پژوهش‌هاي خود با دانشگاه و مراكز مطالعات مجلس و دولت همكاري و تعاملات جدي داشته باشند.وي افزود: مطمئناً نتيجه اين بررسي‌ها در بهبود محصولات و ايجاد خدمات جديد قرض الحسنه موثر مي‌باشد و انديشه همکاران مي‌تواند راهکارها و روش‌هاي مناسب و بديعي را ابداع نمايد.امامي‌ضمن تاکيد بر اهميت و نقش اين اداره در آشنايي همکاران با مباني تشکيلاتي، ساختار، ماموريت‌ها و مسئوليت‌هاي بانک بيان داشت: در اين قسمت توقع از اداره سازمان و برنامه ريزي بسيار بالاست و تمامي‌كاركنان بايد با ارزيابي شبكه بانكي كشور و بانك‌هاي خارجي در اين حوزه عملكرد شايسته اي را عرضه نمايند.در پايان، عليرضا اقدامي‌رئيس اداره سازمان و برنامه ريزي ضمن تقدير از رهنمودهاي عضو هيات مديره بانک، گزارش مبسوطي از اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي در حال تدوين و پيگيري ارائه نمود.
سيراک ملکنيان نقاش برجسته معاصر کشور در بازديد از موزه بانک سپه يکي از آثار خود را که در موزه بانک سپه به نمايش گذاشته شده، پس از گذشت 42 سال از خلق آن امضا کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، سيراک ملکنيان در خصوص آثارش در موزه بانک سپه گفت: سه اثر از آثار من در موزه بانک سپه است که همگي بدون عنوان مي‌باشد. مشخصاً نمي‌توان عنوان کرد که اين آثار از چه چيزي انتزاع شده است ولي سفرهاي شش ماهه من به منطقه بلوچستان و ديدن تنوع فرمها و رنگها در کوههاي بلوچستان در خلق اين آثار بي تأثير نبوده است.
او در خصوص آثار به نمايش درآمده در گالري تابلوهاي نقاشي بانک سپه گفت: ديدن اين آثار سبب شد با آثاري از هنرمندان همدوره خود آشناتر شوم و از تنظيم و ترکيب کارها لذت فراوان ببرم. از ديدن کارهاي دوستان و همدوره اي‌ها خاطره‌هايم زنده شد. اين مجموعه واقعاً فوق العاده است و اين مهم، جاي تحسين و تمجيد بابت حفظ و نمايش اين آثار ارزشمند دارد.
ملکنيان متولد 1309 در تهران است و 12 سال از عمرش را در اراک سپري کرده و از سال 1982 به بعد در کانادا زندگي مي‌کند.
وي در خصوص سبک آثارش گفت: هنرمند خالق نقش در لحظه است، اين خطوط يک نوع زندگي است و اصولاً زيبايي شناسي ضمير ناخودآگاه است. من تا 30 سالگي فيگوراتيو و رئال کار مي‌کردم ولي از سي سالگي به بعد به سبک انتزاعي روي آوردم.
اين نقاش برجسته کشورمان، با بيان اينکه از 3 سالگي نقاشي مي‌کند و از محضر اساتيد مختلفي بهره گرفته اظهارداشت: من از 3 سالگي نقاشي مي‌کنم و در طول دوره زندگي خود از بسياري تأثير گرفتم. از جمله يک نقاش آسوري در دوراني که در اراک سکونت داشتم، مارکار قارابيگيان (ماني) که به مدت دو تابستان در محضرشان کار کردم و بزرگترين استاد من آلدو هنرمند روس است که گرافيک را از او آموختم.
او با بيان اينکه همچنان نقاشي مي‌کند، ضمن امضاي يکي از آثار خود پس از 42 سال، چند سطري را از خود در دفتر يادبود موزه بانک سپه به يادگار گذاشت.
فقيهي سرپرست بانک صادرات استان مرکزي از پرداخت ٧٣١ ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي به متقاضيان خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سيد جمال فقيهي در نشست بررسي طرح‌هاي اشتغالزايي اظهار کرد: در راستاي سياست‌هاي حمايتي دولت از طرح‌هاي اشتغالزايي تاکنون ٧٣١ ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در قالب ٥٦٠ فقره تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.
وي تصريح کرد: در حوزه طرحهاي اشتغالزايي کميته‌امداد حضرت امام خميني(ره)، ١٢/٣ ميليارد ريال تسهيلات در قالب ٩٤ فقره تسهيلات و به طرح‌هاي اشتغالزايي سازمان بهزيستي نيز معادل ٢ ميليارد ريال به ١٥ متقاضي پرداخت شده است.
سرپرست بانک صادرات استان مرکزي ادامه داد: در حوزه مسکن روستايي نيز ١٢١ فقره تسهيلات به مبلغ ٢٢/٢ ميليارد ريال پرداخت شده است.
فقيهي از پرداخت ٥٨٠ ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح رونق توليد به واحدهاي کوچک و متوسط خبر داد و گفت اين تسهيلات نيز در قالب ٢٨ فقره تسهيلات به صاحبان صنايع پرداخت شده است.
ارتفاعات البرز، بار ديگر در تاريخ 27 اَمرداد سال 1396، شاهد حضور پر شور مديران و بانکداران بانک‌پاسارگاد بود. در اين برنامه سراسري عده‌اي از بانکداران بانک‌پاسارگاد، به قله مرتفع توچال صعود کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، مديران و بانکداران بانک‌پاسارگاد، با برگزاري کوهپيمايي سراسري در ارتفاعات توچال، ضمن تمرين همدلي، همبستگي، نظم، استواري و استقامت، براي نهادينه‌سازي فرهنگ‌ حفاظت از محيط‌زيست نيز تلاش کردند. در اين کوهپيمايي برنامه‌هاي مفرحي مانند برگزاري مسابقات طناب‌کشي نيز برگزار شد.
همزمان با اين برنامه، مديران و بانکداران بانک‌پاسارگاد در ساير شهرها نيز ضمن برگزاري برنامه‌هاي سراسري کوهپيمايي، با همکاران خود در تهران، همراه شدند.
گفتني است بانک‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در حفاظت از محيط‌زيست و فرهنگ‌سازي در اين خصوص و همچنين ترغيب همگان به ورزش و توجه به سلامت خود، برنامه‌هاي متنوعي را از قبيل برگزاري کوهپيمايي‌هاي سراسري، کاشت درخت و جمع‌آوري زباله در کوهستان، با حضور مديران و بانکداران اين بانک، به‌طور همزمان در سراسر کشور، برگزار مي‌کند.

حسن رضايزداني مدير شعب بانک ايران زمين خراسان جنوبي با حضور در تحريريه روزنامه‌امروزخراسان جنوبي و ديدار با مديران و خبرنگاران روزنامه خراسان، روز خبرنگار را تبريک گفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، به مناسبت روز خبرنگار و تجليل از مقام شامخ اصحاب رسانه يزداني مديريت شعب استان خراسان جنوبي در محل دفتر روزنامه‌امروز خراسان جنوبي حضور يافته و ضمن عرض تبريک به مدير مسئول روزنامه و ساير خبرنگاران اين مجموعه، به تشريح خدمات بانک ايران زمين پراخت.
وي در اين ديدار با اشاره به خدماتي که بانک ايران زمين در راستاي اهداف تعيين شده اقتصادي کشور ارائه مي‌کند، اظهار داشت: اطلاع رساني به موقع از خدمات بانکي و نحوه ارائه آن سبب افزايش آگاهي و زمينه ساز توسعه اقتصادي و فرهنگي است.
يزداني با بيان اين که بانک ايران زمين در شهر فردوس بابت احداث اتوبانک سرمايه گذاري کرده است، آمادگي بانک را جهت احداث اتوبانک در شهر بيرجند نيز اعلام کرد .
پاسخ رکورد شکن
به متقاضيان تسهيلات ازدواج در بانک مسکن

 بانک مسکن در کمتر از يک ماه به حدود ۱۴ هزار متقاضي تسهيلات ازدواج پرداخت کرد که رشد ۴۲ درصدي نسبت به ابتداي اجراي طرح ضربتي پرداخت تسهيلات ازدواج ارا نشان مي‌دهد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن، عضو هيات مديره بانک مسکن اعلام کرد:به دنبال افزايش چشمگير صف متقاضيان دريافت تسهيلات ازدواج، در تاريخ 25 تيرماه سال جاري اداره اعتبارات بانک مرکزي با حضور تعدادي از مديران ارشد تعدادي از بانک‌هاي عامل مصوبه اي را مبني بر تعيين تکليف تسريع در پرداخت تسهيلات ازدواج تصويب کرد. مطابق با برنامه ريزي‌هاي اوليه بنا بود بانک مسکن در قالب اين طرح روزانه 700 متقاضي را پوشش دهد اما هم اکنون پوشش تعداد متقاضيان به روزانه هزار نفر رسيده است.
نادر قاسمي‌گفت: در حال حاضر بررسي‌ها نشان مي‌دهد صف انتظار زوجين براي دريافت اين نوع تسهيلات افزايش يافته تا جايي که هم اکنون نزديک به 620 هزار نفر متقاضي در صف براي اخذ تسهيلات ازدواج داريم از اين ميزان سهم متقاضيان در صف در بانک مسکن در حدود 40 هزار نفر است. اين حجم مطالبه مردمي‌سبب شد تا دولت تصميم بگيرد در يک طرح ضربتي صف انتظار اخذ تسهيلات ازدواج را کاهش دهد و به تدريج بانک مرکزي بتواند ماهانه 100 هزار فقره تسهيلات جديد ازدواج براي سيار ثبت نام کنندگان در نظر بگيرد.
وي ادامه داد: مطابق با مصوبه بانک مرکزي، سهم بانک عامل بخش مسکن از مجموع 620 هزار متقاضي در صف معادل 40 هزار فقره بود. از اين رو پرداخت اين ميزان تسهيلات از ابتداي مرداد ماه در دستور کار بانک مسکن قرار گرفت. بانک مسکن نيز ابتدا پرداخت تسهيلات ازدواج به مناطق محروم را در اولويت کاري خود قرار داد و مقرر شد هفتگي معادل 4 هزار و 500 فقره تسهيلات ازدواج پرداخت شود.

فرصت پاياني بهره‌مندي
 از مزاياي سپرده نوروزي آينده (سنا)

امکان بهره‌مندي از مزاياي جشنواره سپرده نوروزي آينده (سنا) در بانک آينده به روزهاي پاياني خود نزديک مي‌شود.
در جهت ارزش‌آفريني براي مشتريان گرامي، فرصت افتتاح سپرده سرمايه‌گذاري کوتاه‌مدت نوروزي بانک آينده تا 31 ارديبهشت‌ماه سال‌جاري تعيين گرديد که در حال حاضر، کمتر از يک‌هفته به پايان اين مهلت باقي است.
 بر همين اساس، مشتريان محترم مي‌توانند؛ با مراجعه به شعب بانک آينده در سراسر کشور، نسبت به افتتاح حساب سپرده «سنا» اقدام نموده تا درقرعه‌کشي ۳۸ جايزه،جمعاً به مبلغ سه ميليارد ريال شرکت داده ‌شوند. لازم به ذکر است؛ شرط شرکت در قرعه‌کشي، نگه‌داري حداقل دو ميليون ريال، به‌ مدت حداقل يک روز در حساب «سنا» است.
گفتني است؛ سپرده نوروزي آينده «سَنا»، يک سپرده سرمايه‌گذاري کوتاه ‌‌مدت است که اين فرصت را براي مشتريان بانک آينده فراهم مي‌سازد تا با يک سرمايه‌گذاري کوتاه ‌مدت و با مبلغ بسيار اندک، بتوانند از مزاياي قابل ‌‌توجهي بهره‌مند گردند. اين طرح مي‌کوشد؛ با سامان‌دهي مبالغي تحت‌ عنوان «عيدي» که در ايام عيد باستاني نوروز در کشور عزيزمان رواج دارد، علاوه بر سودمندي به مشتريان و ذي‌نفعان عزيز بانک، فرصتي را به ‌منظور بهره‌مندي آن‌ها از جوايز اين جشنواره فراهم آورد.
مشتريان گرامي‌مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيش‌تر به شعب بانک مراجعه و يا با مرکز ارتباط بانک آينده به ‌شماره (27663200-021) تماس حاصل فرمايند.

پرداخت سود سهامداران شرکت پتروشيمي‌جم درشعب بانک پارسيان
سود سهامداران شرکت پتروشيمي‌جم مربوط به سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه ٩5 از طريق شعب بانک پارسيان پرداخت مي‌شود براساس قرارداد منعقده بين بانک پارسيان وشرکت پتروشيمي‌جم، پرداخت سود سهام سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه ٩5 اين شرکت از طريق کليه شعب بانک پارسيان از هفدهم مردادماه آغاز شده است.
در اين رابطه سهامداران حقيقي شرکت يادشده مي‌توانند با ارائه مدارک هويتي نظير کارت ملي و اصل و تصوير وکالتنامه معتبر به شعب اين بانک مراجعه و سود سهام خود را دريافت نمايند.
 شايان ذکر است پرداخت سود سهامداران حقوقي پس از رويت معرفي نامه رسمي‌از سوي شرکت صرفا از طريق صدور چک بين بانکي(رمزدار) به نام سهامدار حقوقي انجام مي‌پذيرد.

تعهد و تعصب کارکنان
ثامن سرمايه‌ ماندگار شبکه بانکي

معاون امور بانکي موسسه اعتباري ثامن گفت: مطالبات معوق مقوله‌اي است مهم که با فعاليت تيمي‌در سطح شعب قابل‌کنترل و مهار شدني است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن، عيسي قهرماني چابک در جلسه رؤساي شعب سرپرستي مازندران اظهار داشت: پيگيري مطالبات در سررسيد و جلوگيري از ايجاد مطالبات مهم‌ترين راهبردي است که بايد در دستور کار روساي شعب و کارکنان باشد.
وي وصول مطالبات معوق در شرايط کنوني را بسيار مهم دانست و افزود: وصول مطالبات و معرفي طرح‌هاي جديد و پتانسيل‌هاي ثامن به مشتريان را در اولويت کاري خود قرار دهيد.
به گفته قهرماني ايمان ، باور، تعهد و تعصب سازماني کارکنان ثامن سرمايه‌اي ماندگار در شبکه بانکي کشور است.
معاون امور بانکي و مدير ناحيه 4 موسسه اعتباري ثامن همچنين در بازديدي ديگر با حضور در برخي از شعب استان همدان از آمادگي ثامن مانند هميشه براي ارائه انواع خدمات به مشتريان خبر دادند.