حامیان تروریسم عامل بحران منطقه
معاون امنيتي و انتظامي‌وزير کشور با بيان اين که اسناد بسياري از حمايت برخي کشورها از تروريست‌ها داريم، گفت: با توجه به پيامدهاي ناگوار اقدامات تروريست‌ها بايد همکاري بيشتري ميان ايران و پاکستان براي مقابله با تروريسم انجام شود.حسين ذوالفقاري با بيان اين که منطقه از تروريسم رنج مي‌برد و مردم منطقه قرباني جنگ‌هاي نيابتي شده‌اند، گفت: منطقه قرباني منافع کشورهاي خارج از خاورميانه است و عده اي ناآگاه به اسم دين عامل دست دشمنان اسلام هستند. وي با بيان اين که ما در مرزهاي مشترک دو کشور دچار مشکلاتي هستيم، تصريح کرد: عمده قاچاق مواد مخدر، قاچاق سوخت، مهاجرت‌هاي غيرقانوني و اقدامات تروريستي عليه ايران از مرزهاي مشترک با پاکستان انجام مي‌شود.

راي بالا به وزرا بيانگر کابينه فراجناحي‌
مهرعليزاده گفت: راي اعتماد مجلس به وزرا سرمايه بسيار خوبي براي دولت است. اميدواريم که دولت بتواند از اين سرمايه به نحو مطلوب استفاده کند تا وعده‌هايي که به مردم داده است را محقق کند.محسن مهرعليزاده در گفتگو با ايلنا، با اشاره به راي اعتماد مجلس به ۱۶ وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور گفت: مجلس با دولت خيلي همکاري کرد و راي اعتماد وسيعي به کابينه داد و تعداد موافقان خيلي زياد بود. وي درباره راي بالاي وزير کشور گفت: راي يعني رضايت. وقتي که بالاترين راي را آوردند يعني همه جناح‌هاي موجود در مجلس از عملکردشان راضي بودند. وي گفت: بيطرف در دفاع از خود خيلي موفق نتوانست برنامه‌هايش را ارائه کند و گروهي تصميم گرفتند به او راي ندهند.

براي رفع‌فيلتر توييتر تلاش مي‌کنيم
وزير ارتباطات درباره فيلترينگ توئيتر گفت: فيلترينگ توييتر به خاطر مسائل اخلاقي و فرهنگي نبوده بلکه مربوط به حوزه‌امنيت ملي است.محمد جواد آذري جهرمي‌در گفتگو با ايلنا، درباره رفع فيلتر شبکه اجتماعي توئيتر با بيان اينکه وزارت ارتباطات اين شبکه را فيلتر نکرده است که بخواهد رفع فيلتر کند، گفت: اين‌که بگوييم ما مي‌توانيم توئيتر را رفع فيلتر کنيم، درست نيست. نهادي که تصميم گرفته اين شبکه اجتماعي فيلتر باشد، بنابر يک ملاحظاتي اين کار را انجام داده است.وزير ارتباطات گفت: اينکه ما رسانه خودمان را محدود به تلگرام کنيم که فقط جامعه داخلي از آن استفاده مي‌کنند، استراتژي خوب و مناسبي نيست.جهرمي‌افزود:‌ بايد درباره رفع فيلتر توييتر مذاکره و تلاش مي‌کنيم.


صادق خرازي تشريح کرد؛
رضايت از کابينه دوازدهم، حضور پدرخوانده‌هايي در جريان اصلاحات، تاسف از شبهه‌افکني بعد از انتخابات ۲۹ ارديبهشت، انتقاد از ليست شوراي شهر تهران و "حصر" موضوعاتي است که مشاور ليدر اصلاحات از آنها مي‌گويد.
سيد محمدصادق خرازي، سفير اسبق ايران در سازمان ملل متحد و فرانسه و موسس حزب نداي ايرانيان است و اين روزها انتقاداتي به جريان اصلاحات دارد. مي‌گويد که "پدرخوانده‌"هايي در اين جريان بايد کنار روند در غير اينصورت معلوم نيست سال ۱۴۰۰ باز هم تقدير به نفع اصلاح‌طلبان رقم بخورد.
سيد محمدصادق خرازي در گفت‌وگو با ايسنا، در ارزيابي خود از کابينه دولت دوازدهم، گفت: معمولا کاري بدون اشکال و انتقاد نيست اما به هرحال رئيس‌جمهور ۲۴ ميليون راي آورده و حق دارد که خودش تصميم بگيرد و وزرايي انتخاب کند که مي‌تواند با آنها کار کند. شايسته نيست که گروه‌ها در اين رابطه سهم‌خواهي داشته باشند و من هم سراغ ندارم که هيچ گروه سياسي در اين راستا سهم‌خواهي کرده باشد. من که متعلق به جريان اصلاح طلب هستم، نشنيدم که کسي سهم يا درخواستي در اين رابطه از رئيس‌جمهور کرده باشد.
خرازي تاکيد کرد: دليل حمايت اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني نيز فقط افراد کابينه نبوده و تقريبا هيچ گفتماني پيرامون ظرفيت‌سازي در کابينه بين اصلاح طلبان و آقاي روحاني انجام نشد، ما براي شعارها، آرمان‌ها و استراتژي‌ و مباني که آقاي روحاني داشت، از او حمايت کرديم. ايشان معتقد به انفتاح و گشايش در سياست خارجي است که ما هم چنين اعتقادي داريم. ايشان به اقتصاد باز، بازار آزاد و تحقق عدالت و ظرفيت سازي در کلان اقتصاد ملي اعتقاد دارد و ما نيز همين باور را داريم.دبير کل حزب نداي ايرانيان در ارزيابي از فضاي سياسي کشور بعد از انتخابات ۲۹ ارديبهشت، اظهار کرد: متاسفانه بعد از انتخابات فرافکني‌هايي شد و حلاوت و شيريني که مي‌توانست جامعه را وارد يک موقعيت ويژه کند، از دست رفت.
سفير پيشين ايران در فرانسه تاکيد کرد: من معتقدم که يکي از کارهاي مهم دولت و رئيس‌جمهور اين است که با علم به اين مسئله، کشور را به گونه‌اي اداره کنند که ديدگاه‌ها و نظرات آن ۱۶ ميليون و حتي همکاري آنها را نيز با خود داشته باشند.وي در پاسخ به اين که "تعامل دولت با اين ۱۶ ميليون نفر بايد چطور باشد؟"، گفت: آن ۱۶ ميليون خاستگاه‌هاي ارزشي خود را دارند و فکر نمي‌کنم که آقاي روحاني در مباني اصلي انقلاب با آنها مشکلي داشته باشد. اگر آن ۱۶ ميليون روي مسئله‌اي همچون ابتکار عمل حضور خارجي‌ها در کشور نقد دارند بايد ديد، نقد و نگراني آنها چيست. به زعم من آقاي روحاني قدرت گفتگو با اين ۱۶ ميليون را دارد. رئيس‌جمهوري مثل آقاي احمدي‌نژاد اين قدرت درک و تعامل و تامل را نداشت. او بعد از پيروزي پر از شبهه در سال ۸۸ موضوعي را مطرح کرد و آن بحث "خس و خاشاک" بود اما آقاي روحاني اين کار را نکرد و گفت که آن ۱۶ ميليون هم از آن من است و من رئيس‌جمهور همه مردم ايران هستم. اين قدرت تعامل و فهم و ايجاد ديالوگ و گفتمان خود يک فرصت استثنايي است که آقاي روحاني انشاالله مي‌تواند موفق شده و در مسير درستي پيش رود.دبير کل حزب نداي ايرانيان ادامه داد: رهبران اصلاحات هنوز نتوانسته‌اند مباني خاص اصلاح‌طلبي را تبيين کنند. احزاب اصلاح‌طلب فاقد فرهنگ تعامل و گفت‌وگو هستند، يک حزبي که کل افرادش در يک ميني بوس جا مي‌گيرد، با حزبي که بيش از چند هزار کنشگر در آن فعال هستند، يک رنگ و يک جور ديده مي‌شوند. نمونه اين موضوع شهرداري تهران است که بعد از گفت‌وگوهاي فراوان و مذاکرات مختلف، به آقاي نجفي رسيدند. اينکه فرصت را براي ايشان فراهم مي‌کنند تا بتواند حتي يک ميخ به ديوار اين شهر بکوبد يا نه، جاي بحث دارد. مشکل خود ما هستيم.
خرازي اظهار کرد: زماني که آقاي قاليباف شهردار شد، تمام عناصر و عوامل حاکميت به او کمک کردند، تمام نيروهاي نظام که مجموعه حاکميت را تشکيل مي‌دهند به ياري او آمدند، سپاه، نيروي انتظامي، دستگاه قضا و کذا و کذا. آيا ما يقين داريم که اين‌ها به آقاي نجفي کمک مي‌کنند؟ اينطور نيست که به طور مثال سپاه نمي‌خواهد به آقاي نجفي کمک کند بلکه مسئله اين است که نمي‌توانند پلي اين بين ايجاد کنند.وي درباره راه حل سامان دادن به شرايطي که توصيف مي‌کند، گفت: جريان اصلاحات به آسيب شناسي جدي نياز دارد. اصلاحات بايد خود را از يکسري پدرخوانده‌ها رها کند. تا زماني که اين پدرخوانده‌ها هستند نمي‌توان خيلي دل بست و خوش بين بود. همين وضع را ما در بين اصولگرايان مي‌بينيم که پدرخوانده‌ها باعث ريزش آنها شدند. عدم موفقيت مجامع موجودي که‌امروز در جريان اصلاح طلبي هست، به دليل وجود و نقش همين افراد است.
سفير پيشين ايران در فرانسه تاکيد کرد: اين موضوع شامل آقاي خاتمي‌نمي‌شود، ايشان رهبر مورد اتفاق اين جريان است. مسئله افرادي هستند که خود را به آقاي خاتمي‌نسبت مي‌دهند اما هيچ نسبتي با ايشان ندارند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در ادامه بيان کرد: گفتمان اصلاحات بايد فراگير شود. نمي‌شود که با رفتار کاملا استبدادي، شعار جامعه مدني داده شود. اصلاح‌طلبان مي‌توانند از وجود آقاي خاتمي‌براي ايجاد جرياني خاص به نفع خود استفاده کند چراکه ايشان شخصيتي ملي و متعلق به همه است، حتي اصولگرايان.
وي با انتقاد از نحوه بسته شدن ليست اصلاحات در شوراي شهر تهران و روند انتخاب شهردار، گفت: کاري که در چيدمان ليست شوراي شهر تهران شد، کار پسنديده‌اي نبود و به گونه‌اي شکل گرفت که برخي جريان‌ها و افراد آن را تصرف کردند و براي خود حق دانستند. در مقطع انتخابات به ما مي‌گفتند که هيس، اين‌ها را نگوييد تا صداي ما را نشنوند چون اگر بشنوند معلوم نيست انتخابات چه مي‌شود. اما اکنون انتخابات تمام و شهردار هم انتخاب شده، حالا بياييم و حرف بزنيم که چرا اشتباه کرديم. اين نوع چيدمان شوراي شهر منطقي بوده؟ اين نقد هم به فرآيند انتخاب شوراي شهر است و هم به مصاديق.
اين فعال سياسي تصريح کرد: روزي که احمدي‌نژاد راي آورد، افرادي برايش خوشحالي مي‌کردند که روزه بودند، قصد قربت کرده بودند که احمدي نژاد رئيس‌جمهور شود چون احساس مي‌کردند از جنس مردم و متعلق به‌امام زمان (عج) است. او داشت فريبکاري مي‌کرد اما در اخلاص راي مردم حرفي نبود. آن اخلاص راي مردم به جاي خود باقي است.
خرازي يادآور شد: اصلاح طلبان، آقاي روحاني، آقاي خاتمي‌و ديگران توانستند روي فرکانس مردم بيايند اما اين موضوع الزاما هر دوره اي تکرار نمي‌شود. مردم هوشمند هستند، زندگي‌ها و رفتارها را مي‌بينند. مثلا برادر آقاي روحاني را گرفتند، اما هيچ دخالتي نکرد. من همان روز پيش آقاي روحاني بودم. يک نفر سوال کرد که چه کار مي‌خواهيد بکنيد؟ ايشان گفت که من کاري نمي‌کنم، کشور قانون دارد، برود وکيل بگيرد و کارهايش را بکند.وي افزود:اگرچه هنوز راي او صادر و اتهامي‌ثابت نشده و دادگاه و دستگاه قضا بايد منصفانه رسيدگي‌هاي خود را انجام دهند که به او حتما به عنوان برادر رييس جمهور ظلمي‌نشود.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همچنين با اشاره به تشکيل کميته حصر در مجلس شوراي اسلامي‌و طرح انتقاداتي به رئيس‌جمهور مبني بر عدم پيگيري مسئله "حصر"، گفت: آقاي روحاني به عنوان رئيس‌جمهور سه مسئوليت دارد. يکي اداره کشور است، ديگري سوگندي که به قانون اساسي خورده و تعهدي که به قانون اساسي و ساختار ديوان سالار ايران دارد و سوم تعهد به شعارها و باورهايي که ارائه داده است. آقاي روحاني در رابطه با حصر اندازه وسعش تلاش کرده و اينطور نيست که او هرچه اراده کند، فردا عملي شود.وي افزود: من مخالف تشکيل کميته حصر در مجلس نيستم اما فکر نمي‌کنم اين کار راه حل قضيه باشد. راه حل مشخص است و شوراي عالي امنيت ملي مسئوليت دارد. بايد با خود آقاي کروبي و آقاي مهندس موسوي هم صحبت کنند تا اين معضل حل شود. زيبنده کشور نيست که سه تن از شخصيت‌هاي تاريخي کشور اين وضعيت را داشته باشند. راه حل اين است که بزرگان و خردمندان و سران سه قوه بنشينند و با مسئولين امر به يک نتيجه و جمع بندي برسند و مسئله را حل کنند. اگر صحبت کنند حل مي‌شود.وي با انتقاد از نحوه بسته شدن ليست اصلاحات در شوراي شهر تهران و روند انتخاب شهردار، گفت: کاري که در چيدمان ليست شوراي شهر تهران شد، کار پسنديده‌اي نبود و به گونه‌اي شکل گرفت که برخي جريان‌ها و افراد آن را تصرف کردند و براي خود حق دانستند. در مقطع انتخابات به ما مي‌گفتند که هيس، اين‌ها را نگوييد تا صداي ما را نشنوند چون اگر بشنوند معلوم نيست انتخابات چه مي‌شود. اما اکنون انتخابات تمام و شهردار هم انتخاب شده، حالا بياييم و حرف بزنيم که چرا اشتباه کرديم. اين نوع چيدمان شوراي شهر منطقي بوده؟ اين نقد هم به فرآيند انتخاب شوراي شهر است و هم به مصاديق.

پرسش کوتاه ، پاسخ کوتاه
اکبر‌هاشمي‌رفسنجاني: پدر عمران ايران. او دومي‌نداشت. مردي از دل کوير،‌ با قلب و سينه‌اي گشاده،‌ مظهر مقاومت و ايستادگي، مظلوم عيني و واقعي که هم رفيق و هم رقيب بر او تاخت و مورد بي مهري رقيب و رفيق قرار داشت. شخيصتش محسود بود و مورد حسد قرار مي‌گرفت و نمي‌توانستند او را تحمل کنند.
حسن روحاني: مرد تجربه‌ها،‌ روزهاي سخت و آميخته با انضباط فکري و ذهني. کسي را مثل او در ذهن منظم در ايران سراغ ندارم.
علي لاريجاني: با چشمان آبي، متفاوت از برادران، زيرک و کسي که خوب تشخيص مي‌دهد و مي‌تواند به خوبي خود را روي آب نگه دارد.
صادق لاريجاني:‌ چندان شناخت نزديکي با ايشان ندارم.
سيد حسن خميني:‌ چهره جوان مجتهد با فضيلت‌هاي اخلاقي و روحاني که مي‌تواند آينده ساز باشد.
علي اکبر ناطق نوري: روحاني شجاع، جوانمرد، لوتي و مردي که دومي‌ندارد.
سيد محمد خاتمي: عزيز دوست داشتني که در حقش ناحقي‌هاي زيادي شده است.
محمود احمدي‌نژاد: گل مصنوعي. دروغي به پهناي تاريخ.
محمدباقر قاليباف: مدير جهادي تلاشگر و سياستمدار بازنده.
احمد جنتي:‌ نگهبان قانون اساسي، پيرمرد متدين و سالم و کسي که در عين حال خدشه پذير نيست.
علي اکبر ولايتي: پزشک تاريخ‌داني که از گذشته حرف مي‌زند، در حال مانده و در قصه پرغصه آينده گير کرده است.
محسن‌هاشمي:‌ فرزند مودب آيت‌الله.
سعيد جليلي: شخصيتي آميخته با هزاران سوء تفاهم اما انقلابي و متدين.
محمدرضا عارف:‌ شخصيت دانشمند دوست داشتني.
عبدالرضا رحماني فضلي:‌ وزير کشور رفيق رئيس مجلسي که از شانس زيادي برخوردار است.
محمد جواد ظريف:‌ منحصر به فردترين وزير امور خارجه تاريخ بعد از انقلاب ايران .
محمدرضا باهنر:‌ سياستمدار عاشق پيشه.
قوه قضاييه:‌ دستگاهي که نياز به اصلاحات واقعي دارد.
مجلس دهم: بي خاصيت. مجلسي که نه قدر خودشان را مي‌داند و نه قدر موقعيت شان .
فراکسيون اميد مجلس: فراکسيوني که نه هدف را تشخيص مي‌دهد و نه آرمان دارد.
دانشگاه آزاد اسلامي: بنگاه توليد ثروت و علم.
جبهه پايداري:‌ قصه پرغصه ملت ايران.
حزب نداي ايرانيان‌: آرمان و آرزوي ديرينه من در جوانان پر از شور و شعف و علاقه و ايمان.
حزب اعتماد ملي: شيخ مهدي کروبي.


آيت‌الله‌هاشمي‌شاهرودي اولويت‌هاي مجمع تشخيص را تشريح کرد؛
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حل مشکلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور از اولويت‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در دوره جديد است.
سرلشکر سيد يحيي صفوي مشاور عالي فرمانده کل قوا در ديدار با آيت‌الله‌هاشمي‌شاهرودي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تبريک انتصاب آيت‌الله‌هاشمي‌شاهرودي به رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام از سوي مقام معظم رهبري، از خداوند متعال براي ايشان مزيد توفيقات را مسئلت کرد و با اشاره به وضعيت جهان اسلام به خصوص اخبار مبارزه با تروريست‌هاي تکفيري و داعش در سوريه و عراق، گفت: استقرار مردمسالاري ديني در ايران اسلامي‌و تجربه موفق حاکميت ديني در ايران، الگويي است که دشمنان اسلام نمي‌خواهند در سطح منطقه تکرار شود و به همين دليل دست به ايجاد چالش و تنش در منطقه و در ميان کشورهاي اسلامي‌مي‌زنند.وي، ضمن تشکر از تبريک و دعاي خير سرلشکر صفوي، اتحاد مردم و مسؤولان را در ايجاد امنيت و اجراي قوانين اسلامي‌ضروري دانست و اظهار اميدواري کرد که مجمع تشخيص مصلحت نظام در دوره هفتم، با پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و همراهي مسئولان، بر افتخارات جمهوري اسلامي‌بيفزايد.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توجه به نيازهاي جامعه، برنامه‌ريزي براي حل مشکلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ايران را در طراحي سياست‌هاي کلان کشور، از اولويت‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در دوره جديد دانست که در پرتو شناخت دقيق از مسائل روز کشور و با نگاه به آينده منطقه و جهان، ميسر خواهد شد.

بهرام قاسمي‌تشريح کرد:
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص توهين نماينده خرمشهر در مجلس به ظريف گفت: وزارت امور خارجه و آقاي ظريف در چهار سال گذشته نشان دادند که بسيار اخلاقي و صبور هستند و برخي از ناملايمات را به راحتي تحمل کرده و منافع ملي را ارحج بر بداخلاقي‌ها مي‌دانند.
در آن موضوع هم آن نماينده به نزد آقاي ظريف رفت و دلجويي کرده و از برخورد خود عذرخواهي کرد. سياست وزارت امور خارجه نيز صبر و متانت‌ در برابر بداخلاقي‌ها است.به گزارش ايلنا، بهرام قاسمي‌در نشست خبري در واکنش به ادعاي کاهش اعتبار رواديد ايران در طول دولت يازدهم گفت: از اساس با اين مساله مخالف هستم و آن را رد مي‌کنم. تصور نمي‌کنم وضعيت امروز بدتر از گذشته باشد، بلکه وضعيت ما در نقاط ديگر بهتر است. براي ورود شهروندان‌مان به قطر، در ليست اخير منتشر شده اين کشور قرار داريم و شهروندان و بازرگانان ما مي‌توانند تحت شرايطي که براي همه کشورها است، براي يک ماه به قطر سفر کنند و اين مسئله تا ۵ ماه قابل تمديد است. مجموعا شرايط ما نسبت به گذشته نامطلوب‌تر نيست و بهتر هم شده است. گفت‌وگوهاي کنسولي خوب و بسياري صورت گرفته و اميدواريم شاهد نتايج آن باشيم.او در رابطه با برخورد بد سفارتخانه‌ها با شهروندان ايراني اظهار داشت: اين مسئله جديدي نيست ولي سفارتخانه‌هايي که اين رويکرد را داشتند در حال تغيير روند و رفتار خود هستند.قاسمي‌درخصوص برنامه دستگاه ديپلماسي در حوزه مسائل اقتصادي تصريح کرد: مسائل اقتصادي در وزارت امور خارجه هيچ گاه مغفول نبوده است ولي با توجه به اولويت‌هاي جديد درکشور در حوزه مسائل اقتصاد مقاومتي و برنامه ششم و رسالتي که براي وزارت امور خارجه‌انديشه شده تا به کشور در حوزه مسائل اقتصادي کمک کند، براي تخصصي شدن و چابک شدن قرار شده معاونت اقتصادي تشکيل شود. اين مسئله به سازمان امور اداري و استخدامي‌رفت و مورد تصويب قرار گرفت و احتمالا طي هفته‌هاي ديگر کارش را شروع مي‌کند.قاسمي‌با بيان اينکه وزارت امور خارجه متصدي مسائل اقتصادي نيست، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه هماهنگ‌کننده و تسهيل‌کننده مسائل اقتصادي خواهد بود و وظيفه اصلي در امور اقتصادي همچنان برعهده دستگاه‌‌هاي اصلي است.
او ادامه داد: يک بحث ديگر تقويت بخش‌هاي اقتصادي سفارتخانه‌هاي ماست تا به بتوانند به بخش‌هاي اقتصادي دولت و بخش خصوصي کمک کنند. جذب سرمايه‌ خارجي، اعزام نيروي کار، توسعه صادرات غيرنفتي و ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌ها و... است.
سخنگوي وزارت خارجه درخصوص بهبود روابط ايران و عربستان گفت: روابط ميان دو کشورها دوطرفه است. ايران اقدامات لازم را انجام داده است. اميدواريم عربستان با واقع ‌بيني بيشتر واقعيت‌ها را ببيند. آمادگي براي بهبود روابط با کشورهاي پيراموني وجود داشته است. آنچه براي همه مهم است ثبات و امنيت منطقه است که ما آن را تنها براي خود نمي‌خواهيم. ما گام‌هايي را برداشته‌ايم و نوبت عربستان است تا گام‌هاي جديدي را بردارد.اين ديپلمات عالي‌رتبه کشورمان در رابطه با سفر نيکي هيلي، سفير امريکا در سازمان ملل به وين و گفت‌وگو با آژانس انرژي اتمي‌بيان کرد: وظايف آژانس مشخص و تعيين شده است. گزارش‌هاي آژانس نيز مبتني بر پايبندي ايران به تعهدات خود است. رفت و آمد مسئولان امريکا با آژانس به خودشان ارتباط دارد ولي اگر با هدف از بين بردن و تضعيف برجام تلاش مي‌کنند، تلاش بيهوده‌اي است چراکه آژانس با دقت کار خود را انجام مي‌دهد و گزارش‌هاي قبلي نيز اين مسئله را تاييد مي‌کند.

هدف دشمن نفوذ در حوزه‌هاي علميه است
دادستان کل کشور تلاش دشمن با هدف نفوذ در جامعه اسلامي‌ايران و زير سوال بردن مباني اعتقادي و اخلاقي قشرهاي مختلف جامعه از جمله خانواده‌ها،جوانان و حتي نفوذ در حوزه‌هاي علميه و روحانيون را جدي،دقيق و حساب شده خواند و از مهمترين دروازه‌هاي اين نفوذ را فضاي مجازي اعلام کرد و گفت:دولت،مجلس و وزارت ارتباطات بايد نگاه به فضاي مجازي را از وضعيت بي دغدغه و عادي کنوني خارج کنند و بدانند که فضاي مجازي نه بزرگراه،که قتلگاه جوانان و خانواده‌هاي ما شده است.به گزارش ايلنا، حجت الاسلام منتظري گفت: يک قاضي کل يک بزرگراه را به خاطر يک تصادف يا ده تصادف نخواهد بست اما وقتي بزرگراهي که مي‌توان از آن استفاده درست و بهينه کرد در اثر غفلت و کم توجهي تبديل به قتلگاهي براي مردم، خانواده‌ها و جوانان مي‌شود چه بايد کرد؟او افزود: آيا وقتي مي‌گوييم که مقامات ذي صلاح و ذي ربط بايد فضاي مجازي را که به تعبير مقام معظم رهبري تبديل به قتلگاه شده و جوانان و خانواده‌ها و نواميس ما را گرفتار کرده است مديريت کنيم، حرف گزاف مي‌زنيم؟

افزايش سرعت جذب سرمايه‌گذاري خارجي
معاون اقتصادي رئيس‌جمهور تاکيد کرد: سامانه جديدي براي هماهنگ‌سازي در سياست‌ها و اقدامات طراحي شده است که ان‌شاالله با هم‌افزايي در سياست‌هاي پولي، مالي، مالياتي و ارزي بتوانيم سرعت بيشتري را با هدف بسيار روشن ايجاد اشتغال در حدود يک ميليون نفر در سال داشته باشيم.محمد نهاونديان در گفت‌وگو با ايلنا، در رابطه با مهمترين استراتژي و راهبرد دولت دوازدهم گفت: با توجه به اينکه اولويت نخست تعيين شده از سوي مقام معظم رهبري براي کشور مساله توليد و اشتغال است، اين موضوع مورد تاکيد و توجه جدي دولت دوازدهم است و مساله نخست ما است.معاون رئيس‌جمهور در پاسخ به اين که آيا وظايف معاونت اجرايي رئيس‌جمهور در معاونت اقتصادي ادغام شده است؟ گفت: هم‌اينک اولويت آن است که در ميان دستگاه‌هاي موجود اقتصادي حدالامکان عمليات اجرايي در آنها متمرکز شود و ما در ستاد اقتصادي دولت هماهنگي‌ها را ايجاد کنيم.او گفت: مطمئنا ثمرات اقتصادي‌ که با شکستن تحريم‌ها و توافق برجام داريم، بايد خود را در حوزه دستيابي به بازار، فناوري و سرمايه‌گذاري خارجي تجلي دهد و حتما در اين راستا سرعتي بيشتر از پيش را شاهد خواهيم بود.

افزايش 30 درصدي سهم زنان
در دولت دوازدهم

معاون اول رييس جمهوري با تاکيد بر اين که بررسي صلاحيت وزيران پيشنهادي دولت دوازدهم در مجلس نمايشي از دمکراسي، آزادي و اخلاق مداري بود، گفت: بيش از دو سوم وزيران دولت دوازدهم بالاي 200 راي از مجلس کسب کردند که مي‌توان گفت بيش از دو سوم راي مجلس پشتيبان کابينه است.به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري گفت: يکي از اصلي‌ترين جهت گيري‌هاي دولت دوازدهم اين است که زنان در مديريت‌هاي کلان کشور حضور پيدا کنند.معاون اول رييس جمهوري افزود: چند ماه گذشته در جلسه شوراي عالي اداري تصميم گرفته شد تا پايان برنامه ششم سهم زنان در مديريت کشور به 30 درصد افزايش پيدا کند البته در حال حاضر سهم زنان 22 درصد است.وي با بيان اين که چالش‌هاي جدي در بخش‌هاي سياسي، خارجي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پيش روي کشور و ملت است، گفت: در برخي موارد از مشکلات به عنوان ابرچالش نام برده است که بايد سريعتر به آنها پرداخته شود.معاون اول رييس جمهوري يادآور شد: دولت دوازدهم اين ابرچالش‌ها را در جلسه اي که خدمت رهبر معظم انقلاب رسيده‌ايم طرح کرده است و هم در جلسات ديگر بنابراين به نقطه اي رسيده‌ايم که ديگر نمي‌توان به سادگي از کنار آن عبور کنيم.جهانگيري با تاکيد بر اين که از طرف ديگر مطالبات مردم زياد و جدي است، ادامه داد: در انتخابات 29 ارديبهشت مردم با راي خودشان مطالباتشان را مطرح کردند و از رييس جمهوري خواهان عملي کردن وعده‌هايش شدند و ايشان هم در عملي کردن و پيگيري وعده‌هايش جدي است تا آنها محقق شود.