قاضی زاده هاشمی هشدار داد؛
گروه اجتماعي: يك روز پس از آنكه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌مجدد به سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌براي سكان‌داري وزارت بهداشت اعتماد كردند، او در مقام وزير بهداشت دولت دوازدهم از وضعيت بحراني بهداشت و درمان در مناطق اطراف پايتخت گلايه كرد و به صراحت گفت كه شرايط بهداشتي و درماني در شهرهاي اطراف تهران، مناسب نيست.
سيدحسن‌هاشمي‌در گردهمايي بزرگ خيرين حامي‌تکميل بيمارستان امام خميني(ره) شهريار، ضمن ابراز اميدواري نسبت به تکميل بيمارستانهاي ملارد و شهر قدس تا دو سال آينده، اظهار داشت: متاسفيم که شرايط بهداشتي و درماني در شهرهاي اطراف تهران، مناسب نيست. مردم کشور شايد باور نکنند که در بعضي از شهرستان‌هاي پرجمعيت اطراف مانند شهر قدس، ملارد، قرچک و رباط کريم حتي يک تخت بيمارستاني وجود نداشت و ندارد. وزير بهداشت گفت: ساخت بيمارستان امام خميني(ره) شهرستان شهريار در زمان رياست جمهوري مرحوم آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني در 18 سال پيش آغاز شد و تا قبل از دولت يازدهم حدود 6 درصد پيشرفت فيزيکي داشت و در دولت يازدهم پيشرفت فيزيکي آن به حدود 40 درصد رسيد و سرعت پروژه قابل قبول است و اميدواريم دولت و مردم کمک کنند تا حداکثر ظرف مدت دو سال آينده به بهره‌برداري برسد.
وزير بهداشت تصريح کرد: خدا را شکر مي‌کنيم که دکتر روحاني، حوزه سلامت را يکي از اولويت‌هاي اصلي خود قرار داد و در قالب طرح تحول سلامت، اقدامات بسيار خوبي در سطح کشور انجام شد و علاوه بر کاهش قابل توجه هزينه‌هاي درماني مردم، دسترسي آنها به خدمات افزايش و زيرساخت‌هاي حوزه سلامت نيز گسترش يافت.‌هاشمي‌تاکيد کرد: با راي نمايندگان ملت، طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم حتما با کيفيت بيشتر و نقايص کمتر ادامه خواهد يافت و اميدواريم از همراهي مردم بهره‌مند شويم. يکي از افتخارات ما در 4 سال گذشته، همراهي خيرين با حوزه سلامت بود و در ساختار وزارت بهداشت نيز معاونت اجتماعي ايجاد شد زيرا بخش عمده کار ما از مسير مردم قابل انجام است.
وزير بهداشت به وجود حس نوع دوستي در بين مردم ايران اشاره کرد و افزود: از گذشته‌هاي دور در بين مردم ايران، فرهنگ وقف، نذر و هبه وجود داشته و مردم و خيرين در حوزه سلامت بسيار فعال بودند و اقدام به ساخت و راه‌اندازي حمام، آب انيار، قنات، درمانگاه و بيمارستان کرده‌اند.‌هاشمي‌با بيان اينکه زمين يا ساختمان بيش از 300 بيمارستان از حدود 625 بيمارستان کشور، موقوفه است، اضافه کرد: در دولت يازدهم ارقام زيادي از سوي خيرين به حوزه سلامت کمک شد فقط در سال گذشته بيش از 1500 ميليارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند که قابل تقدير است.
وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: انجام کارهاي خير، کمک به ديگران و نوع دوستي بهترين تصميم زندگي هر فرد است و بايد شهامت داشته باشيم که آنچه خدا به ما داده را ببخشيم و اگر مال و دارايي خود را ببخشيم، اطمينان داريم که خدا چندين برابر بيشتر به ما خواهد داد.‌هاشمي‌يادآور شد: لياقت زيادي مي‌خواهد که انسان در زمان حيات، از آنچه خداوند به او داده که فکر مي‌کنيم امانت است، در مسير خشنودي خداوند استفاده کند که اين به معني شکر نعمات است و هيچ افتخاري بالاتر از اين نيست که انسان بتواند از مال و دارايي خود براي تامين سلامت، رفاه و رفع گرفتاري به ديگران ببخشد.
وزير بهداشت تصريح کرد: خيرين توانسته‌اند از خودشان، منافع شخصي و خانوادگي شان عبور کرده و به ديگران فکر کنند البته مقدار مشارکت در امور خير، به نسبت دفعات و تکرار آنها اهميت کمتري دارد. آيت الله بهجت مي‌فرمودند که در امور خير، مبلغ زياد مهم نيست بلکه تکرار امر خير مهم است و امور خير، در زندگي انسان صدقه جاري براي گذشتگان و آيندگان هستند.‌هاشمي‌گفت: انجام کارهاي خير، اعتياد آور به معناي خوب آن است و اين اعتياد ارزشمند است زيرا فرزندان و اطرافيان انسان مي‌فهمند که اين کار، يک اقدام ميمون و مبارک است و اگر يک قدم برداشت، خدا چند برابر به او مي‌دهد و لازم است که با هدف ترويج فرهنگ امور خيريه از خيرين، در مجامع عمومي‌تقدير شود.
وزير بهداشت يادآور شد: قطعا دولت از مشارکت خيرين، حمايت مي‌کند و ما 10 برابر ميزاني که در اين گلريزان براي بيمارستان جمع آوري شود، کمک خواهيم کرد و آرزوي ما اين است که مراکز بهداشتي و درماني در حال ساخت به ويژه مراکز خيرساز، يک روز هم زودتر به بهره‌برداري برسد.‌هاشمي‌در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت توزيع خدمات و تکميل پروژه‌هاي در حال ساخت در شهرهاي اطراف تهران به منظور کاهش بار شهر تهران، خاطرنشان کرد: در دور اول مسئوليت، تا توانستيم به مناطق مرزي، محروم و حاشيه شهرها رفتيم و 24 هزار تخت بيمارستاني به‌اندازه بيش از يک چهارم تخت‌هاي بيمارستاني تاريخ کشور ايجاد کرديم و حدود 6 هزار واحد بهداشتي ساخته شد و در اين دوره تلاش مي‌کنيم به توسعه زيرساخت‌هاي حوزه سلامت در کلانشهر تهران و شهرهاي اطراف آن کمک کنيم و اميدواريم بتوانيم سرعت تکميل پروژه‌هاي اين مناطق را افزايش داده و نگراني‌ها را کاهش دهيم.

عيسي کلانتري در اولين اظهار نظر در مقام معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در مورد سازوکار تامين بودجه براي اين سازمان سخن گفت و از تشکيل کميته تامين منابع مالي خبر داد.
عيسي کلانتري در گفتگو با ايسنا درباره راهکارهاي کاهش مشکل مالي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: دولت پول اضافي ندارد. در شرايط حاضر امکان انجام تعهدات خود را هم ندارد بنابراين نمي‌توان توقع افزايش بودجه از سوي دولت را داشت. دراين شرايط تصميم داريم که يک کميته تامين منابع مالي در سازمان محيط زيست تشکيل دهيم. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه اعتبارات دولتي افزايش زيادي پيدا نخواهد کرد، اظهار کرد: نهايتا تا ۱۰ درصد تخصيص‌هاي اين سازمان از سوي دولت افزايش مي‌يابد که با اين مبلغ مشکل سازمان حفاظت محيط زيست حل نخواهد شد بنابراين تشکيل کميته تامين منابع مالي براي اين سازمان ضروري است. معاون رئيس‌جمهوري همچنين خاطرنشان كرد: در تلاش براي ايجاد کميته منابع مالي هستيم و تشکيل اين کميته جزو برنامه‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست در دولت دوازدهم است.

وزير آموزش و پرورش در اولين روز کاري‌اش به مردم و فرهنگيان سه قول داد.
به گزارش ايسنا، سيد محمد بطحائي در ويدئويي که در شبکه‌هاي مجازي منتشر شده، سه وعده جدي به مردم داد و اظهار کرد: در آستانه دوره جديد خدمتم در آموزش و پرورش سه قول جدي به مردم و همکارانم مي‌دهم. وي افزود: نخست اينکه از همين امروز تحول در نظام آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنيادين با جديت آغاز مي‌کنم. دومين قول بطحايي تربيت نسلي متدين بود که در اين باره گفت: دوم اينکه براي تربيت نسلي متدين، اخلاقي، کارآفرين و با نشاط همه تلاش خود را بکار مي‌گيرم.
 وزير جديد آموزش و پرورش ادامه داد: سوم اينکه به‌عنوان نماينده يک ميليون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته فرهيخته در هيئت دولت، همه همت و تلاش خود را براي ارتقاي معيشت و منزلت آنها بکار مي‌گيرم. همچنين بطحائي گفت: آموزش و پرورش زيرساخت نيروي انساني همه دستگاه‌ها و نهادهاي کشور را آماده مي‌کند و سرمايه ارزشمند آن، نيروي انساني کارآمد و توانمند است.

محمدعلي پورمختار درگفتگو با خانه‌ملت در توضيح رفع ابهامات در لايحه حمايت از حقوق کودکان و نوجوانان، گفت: تکاليف و مسئوليت‌ دستگاه‌هاي مختلف از جمله سازمان بهزيستي، اورژانس اجتماعي، نيروي انتظامي، قوه قضاييه و ساير دستگاه‌ها چون وزارت کشور به شکل تفکيک شده و دقيق احصا و در کميسيون قضايي و حقوقي تصويب شده است. وي تصريح کرد: براساس مفاد قانوني کنوني و لايحه مذکور گزارش‌هاي کودک‌آزاري و وقوع جرم بايد مراجع قضايي و دادستان اعلام شود، عدم تعيين تکليف لايحه حمايت از حقوق کودکان و نوجوانان در شرايط کنوني هم نبايد بهانه‌اي براي عدم طي مراحل قانوني جهت مقابله با کودک‌آزاري شود. اين نماينده مجلس افزود: لايحه حمايت از حقوق کودکان و نوجوان وظايف مشخصي براي بهزيستي و اورژانس اجتماعي از قبيل حفاظت از کودک، مداخله در صورت وقوع آزار و اذيت، مصونيت از کودک، اعلام گزارش به مراجع قضايي به عنوان شاکي، حامي‌ کودک در محاکم قضايي و مدعي پرونده مشخص کرده تا حمايت جامع از کودکان آسيب‌ديده شود. پورمختار با اشاره به افزايش کودک‌آزاري‌هاي رواني، گفت: در لايحه حمايت از حقوق کودکان و نوجوانان نحوه برخورد با کودک‌آزاراني که اقدام به آزارهاي رواني مي‌کنند، پيش‌بيني شده به نوعي که مشمول مجازات‌هاي خاص قرار خواهند گرفت. وي ادامه داد: متاسفانه هم‌اکنون بسياري از کودکاني که والدينشان معتاد هستند در گروه آزار و اذيت‌هاي رواني قرار دارند. بر همين اساس مجازات آزار و اذيت کودکان در مواردي که آزارها برخواسته از آثار استعمال موادمخدر و روانگردها باشد هم ديده شده است.

به گزارش روابط عمومي‌شهرداري لاهيجان، سعيد آگشته شهردار لاهيجان ودبير هشتمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند در اين مراسم گفت: شهر تجلي گاه زندگي هنرمندانه است، هنر يک ميل ذاتي متعالي است.
آگشته ضمن ارايه گزارش از نحوه اجرا و آمار تعداد آثار منتخب هشتمين جشنواره  افزود :اميدوارم با گره خوردن هنر در شهرها و نگاه هنرمندانه مديران شهري گام مهمي‌در اعتلاي فرهنگ شهروندي و ارتقاي کيفيت زندگي شهري برداريم.شهردار لاهيجان در ادامه با يادآوري ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي و شهيدان مدافع حرم گفت:اگر امروز در چنين فضايي جشنواره برگزار مي‌شود ، حاصل دفاع و ايستادگي هنرمندانه رشيد مرداني است که در آن عرصه‌ها هنرمندي مي‌نمايند.
دکتر فاضلي ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان گيلان:تئاتر خياباني شهروند در لاهيجان ضرورتي است که هر سال اجرا ميشود
به گزارش روابط عمومي‌شهرداري لاهيجان، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان گيلان در مراسم اختتاميه جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان افزود: در کشور ما که در مصرف سوخت و بازيافت زباله و مسايل اين چنيني دچار مشکل هستيم ، مشکلي به نام فرهنگ گرايي وجود دارد و تمام تلاشمان را براي فرهنگ پذيري انجام مي‌دهيم .چگونه مي‌شود ابتدا کاري انجام داد و سپس پيوست فرهنگي به آن ضميمه کرد.فاضلي گفت : آناني که در مديريت شهري هستند، يک ذهنيت به پيوست فرهنگي داشته باشند.وي افزود: تئاتر خياباني شهروند در لاهيجان ضرورتي است که بايد هرسال اجرا شود چون بصورت فرهنگ در بين شهروندان لاهيجان درآمده
است.
 مدير کل هنرهاي نمايشي کشور در لاهيجان: شهر لاهيجان شايستگي دارد که در تمام سال در سطح خيابانهاي شهر تئاتر اجرا شود
مهدي شفيعي ، مدير کل هنرهاي نمايشي کشور در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان گفت : يکي از ويژگي‌هاي ارزشمند اين جشنواره ، حمايت شهرداري لاهيجان از جشنواره است. برگزاري اين جشنواره توسط شهرداري موفق لاهيجان براساس تکليف نيست، بلکه براي ارتقاي روحيه شهروندان برگزار مي‌شود.وي افزود: حلقه‌هاي بهم پيوسته اي در شهر لاهيجان وجود دارد که توانسته در 8 سال پياپي اين جشنواره را برگزار نمايد.کم رنگ شدن هرکدام از اين حلقه‌ها پيوستگي زنجير را مي‌تواند از بين ببرد.اميدوارم اختلاف سليقه‌ها باعث کم رنگ شدن کيفيت اجراي جشنواره تئاتر خياباني شهروند نشود.مدير کل هنرهاي نمايشي کشور با اشاره به ظرفيت بالاي شهر و شهروندان لاهيجان در عرصه‌هاي فرهنگي و هنري افزود: حيف است توجه به تئاتر در اين شهر محدود به روزهاي برگزاري جشنواره شود.شهر لاهيجان شايستگي دارد که در تمام سال تئاتر در سطح خيابانهاي شهر ديده شود.مهدي شفيعي گفت: اگر فضايي براي اجراي دايمي‌تئاتر ايجاد شود، حمايت مالي خود را اعلام
مي‌کنم.
بارفع 15 نقطه انفصال از شبكه فاضلاب،40 كيلومتر شبكه و6900 فقره انشعاب دراستان البرز به بهره برداري رسيد.
مهندس غلامرضارضايي فر،مديرعامل آبفاي البرز با اعلام اين خبر اظهارداشت:به دنبال رفع نقاط انفصال در15 نقطه از شبكه‌هاي فاضلاب شهري امكان بهره برداري از 40 كيلومتر شبكه فاضلاب و 6900 فقره انشعاب وزيرپوشش رفتن 60 هزار نفرازشهروندان درشهرهاي كرج،مهرشهر،ماهدشت وشهرجديد هشتگرد ميسرشده است.وي افزود:عمليات لوله گذاري فاضلاب با هدف رفع انفصال درمجموع به طول 2900 متر بصورت پراكنده وجدا از يكديگردراقطار200 تا 600 ميلي متر درمعابري همچون:بلوار مولانا،بلوار تعاون،خيابانهاي شهيد بهشتي،مطهري وپيچك كرج ومناطقي از كيانمهر،شهرجديد هشتگرد وماهدشت اجراشده است.مهندس رضايي فر مناطقي كه درپي اين اقدام،قابليت بهره برداري از شبكه فاضلاب شهري راپيدا كرده‌اند،شامل:شهرك اداري، خيابانهاي كوهپايه در حسن آباد،اردلان‌ها،شهرك اوج،قسمتي از حاجي آباد،طرح ساماندهي،فازيك مهرشهر ونقاطي از مسكن مهرماهدشت وشهرجديد هشتگرد عنوان كرد.وي هزينه صرف شده براي اين عمليات را يك ميليارد و 500 ميليون تومان ذكر كرد وافزود:عليرغم محدوديت‌هاي مالي چند سال اخير دربخش فاضلاب،شركت آبفاي البرز موفق شده است با استفاده از منابع داخلي وهمچنين توان و مشاركت بخش خصوصي از دي ماه 92 تا كنون 243 كيلومتر شبكه‌هاي جديد اجرا نموده و 47 هزار فقره انشعاب فاضلاب (معادل 190 درصد رشد)واگذار كند وجمعيتي معادل 194 هزارنفررازيرپوشش تصفيه خانه فاضلاب ببرد كه تاپايان امسال با بهره برداري كامل از مدول اول تصفيه خانه فاضلاب كرج ومدول دوم مسكن مهرنظرآباد جمعيت زيرپوشش به 337 هزار نفر افزايش مي‌يابد وشاهد رشدي معادل 240 درصد دربخش تصفيه خانه‌هاي فاضلاب دراستان البرز خواهيم بود.

به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران محمود ذوالفقاري در اين نشست عنوان نمود : بايد همچون گذشته با تلاش و جديت براي اهداف و برنامه‌هاي اين اداره كل از هيچ كوششي دريغ نكرده و با تمام توان و امكانات براي تسريع در اجراي پروژه‌ها و اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام با بهره گيري از امکانات موجود در اين استان ولايتمدار بکوشيم.
 سرپرست اداره کل راه و شهرسازي استان با اشاره به نقش تاثيرگذار وزارت راه و شهرسازي در استان افزود : وزارت راه و شهرسازي با توجه به گستردگي و تنوع ارائه خدمات در کشور و استان نقش بسيار پررنگ و تاثيرگذاري دارد و اين تاثيرگذاري و بهبود ارائه خدمت در سطوح مختلف به هموطنان عزيز ميسور نخواهد شد مگر با تلاش ، پشتکار و همت بالاي تمامي‌کارکنان ، کارشناسان و مديران در تمامي‌سطوح . محمود ذوالفقاري خاطرنشان ساخت : اولويت نخست راه و شهرسازي مازندران اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام در استان است و در اين راستا با بسيج تمامي‌امکانات و بکارگيري همه عوامل در تلاش هستيم تا پروژه‌هاي نيمه تمام در استان را با جديت پيگيري و به سرانجام برسانيم تا انشااله کام مردم شريف استان از بهره برداري و افتتاح اين پروژه‌ها شيرين شود . محمود ذوالفقاري سرپرست اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران با اشاره به لزوم تعامل روساي ادارات در حوزه کاري خود يادآور شد : روساي ادارات بايد ارتباط موثر با فرمانداران ، نمايندگان و ائمه جمعه و جماعت داشته و با درايت و تيزبيني از اين ارتباطات براي دستيابي به اهداف راه و شهرسازي بهره گيري نمايند . محمود ذوالفقاري در بخشي ديگر از سخنان خود پيگيري سياست‌هاي وزارت راه و شهرسازي در مجموعه استان و شهرستان ، پيگيري اهداف و تکاليفي که در برنامه ششم توسعه برعهده وزارت راه و شهرسازي مي‌باشد را از جمله برنامه‌هايي برشمرد که روساي ادارات مي‌بايست به جد بدنبال آن باشند . سرپرست اداره کل راه و شهرسازي استان ضمن اشاره به بهره گيري از ظرفيت شوراي حفظ حقوق بيت االمال در استان افزود : روساي ادارات با پيگيري‌هاي مستمر و ايجاد ارتباط موثر از ظرفيت‌هاي اين حوزه بهره جسته و براي حفظ و حراست از حقوق دولتي و بيت المال تلاش نمايند

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب ايلام از عمليات حفر چاه‌هاي آب شرب در مرز مهران براي خدمت‌ رساني بهتر به زائران اربعين حسيني خبر داد و گفت: اعتباري معادل 30 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح‌هاي آبرساني هزينه مي‌شود.
داراب بيرانوندي با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص تامين آب آشاميدني و بهداشتي مورد نياز زائران حسيني در مرز مهران در ايام اربعين اظهار کرد: براي رفاه حال زائران، امسال اقدام‌هاي خوب و مناسبي با اجراي طرح آبرساني در شهر مرزي مهران انجام گرفته است.وي افزود: به منظور خدمت رساني به زائران عتبات عاليات عمليات اجرايي حفر 2 حلقه چاه آب شرب در مرز مهران آغاز شده که با بهره برداري از چاه‌ها آب مورد نياز تمامي‌موکب‌ها، سرويس‌هاي بهداشتي و ساير کاربري‌هاي موجود در مرز مهران تامين مي‌شود.مديرعامل شرکت آبفاي ايلام از اتمام و بهره برداري اين 2 حلقه چاه تا قبل از ايام اربعين امسال خبر داد و افزود: عمليات اجرايي ۱۳ کيلومتر خط انتقال مورد نياز آن همزمان آغاز شده است. بيرانوند تاکيد کرد: با تلاش‌هاي شبانه روزي کارکنان آب و فاضلاب استان امسال هيچ گونه مشکلي در زمينه تامين آب مورد نياز زائران حسيني در مرز مهران نداريم.مرز بين المللي مهران به واسطه مزيت امنيت و کوتاهي مسافت تا اماکن زيارتي عراق به يکي از مرزهاي پرتردد کشور به عتبات عاليات کشور همسايه تبديل شده است.روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از اين مرز رسمي‌به شهرهاي مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر مي‌کنند.در ايام منتهي به اربعين سال گذشته بيش از يک ميليون و 500 هزار زائر از مرز بين المللي مهران براي شرکت در آيين ويژه اربعين در کربلاي معلي تردد کردند که پيش بيني مي‌شود امسال اين ميزان تا 2 ميليون و 500 هزار نفر برسد.
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزي گفت: اين استان در صدور گواهي و پروانه تحقيق و توسعه صنعت در سه ماهه نخست سال جاري جايگاه اول کشور را دارد.
محمد رضا حاجي پوردر نشست هم انديشي فعالان صنعتي در دليجان افزود: در سال 94 اين استان در صدور پروانه تحقيق و توسعه صنعت رتبه بيست و هشتم کشور را داشت و اين شاخص پارسال به رتبه سوم و امسال به رتبه اول کشور در سه ماهه نخست ارتقا يافته است.وي گفت :ملاک توسعه همه جانبه اين است که راهبردهاي توسعه محور در زمان کوتاهتري سپري شود و پايه توسعه صنعتي ضريب بهره مندي قابل قبول از دانش و فناوريروز است و يکي از الزامات توسعه دانش محور و رهايي از اقتصاد تک محصولي، توجه ويژه به مقوله تحقيق و توسعه در بنگاه‌هاي صنعتي و معدني است.وي بيان کرد: تحقيق و توسعه عامل اصلي بهينه سازي فرآيندها و به کارگيري مناسب منابع طبيعي در ايجاد محصولات با ارزش افزوده بالا و رقابت پذير در سطح بين الملل و درنتيجه تحقق رشد اقتصادي مطلوب است.حاجي پور، بر لزوم برگزاري آموزش‌هاي کاربردي با هدف ارتقاي سطح دانش بنگاه‌هاي صنعتي تاکيد کرد و افزود: با افزايش کمي‌و کيفي آموزش‌ها، کالا با کيفت و با قدرت رقابت پذيري توليد مي‌شود.وي تاکيد کرد: بر اين اساس بايستي سطح دانش فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان يک ضرورت اجتناب ناپذير بالارود.حاجي پور با تقدير از شرکت فرش پاتريس دليجان گفت: اين شرکت با وجود سه شيفت کاري بدون استفاده از تسهيلات، واحدي موفق در سطح استان مرکزي و شهرستان دليجان به شمار مي‌آيد.وي در خصوص تسهيلات رونق توليد گفت: سامانه بهين ياب به منظور پرداخت تسهليات رونق توليد براي متقاضيان حوزه توليد فعال است و اين تسهيلات براي بازسازي و نوسازي صنايع در استان اعطا مي‌شود.وي ادامه داد: واحدهاي توليد عايق رطوبتي در دليجان مي‌تواند با مراجعه و ثبت نام در اين سايت از تسهيلات رونق توليد براي نوسازي ماشين آلات، برخورداري از فناوري روز، افزايش سرمايه در گردش و سرمايه ثابت اقدام کنند.وي در خصوص ميزان مصرف قير در توليد عايق رطوبتي گفت: اختلاف نظري بين انجمن عايق رطوبتي با استاندارد وجود دارد و در اين زمينه اداره استاندارد معتقد است ميزان مصرف قير در توليد عايق رطوبتي بايستي از 30 درصد به 50 درصد اعتقاد انجمن برسد.

6 اولويت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم
قائم‌مقام وزير بهداشت برنامه‌هاي وزارت بهداشت در دولت دوازدهم را تشريح کرد. به گزارش ايلنا، ايرج حريرچي در نشستي خبري با تشريح برنامه‌هاي جديد اين وزارتخانه گفت: وزارت بهداشت برنامه خود را در شش بسته اصلي ارائه کرده است. تداوم و ارتقاء و استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده و برنامه نوآوري و تحول در آموزش پزشکي از جمله برنامه‌هاي وزارت بهداشت است. او ادامه داد: فارغ‌التحصيلان حوزه پزشکي بايد مطابق با نياز مردم خدمات ارائه کنند.
همچنين تامين منابع مالي پايدار و عدم وابستگي به درآمد نفت، درآمدهاي ناپايدار، کنترل هزينه‌ها و ارتقاي بهره‌وري از برنامه‌هاي حوزه بهداشت است. قائم‌مقام وزير بهداشت با برشمردن عوامل موثر در سلامت جامعه گفت: اعتياد، طلاق و آلودگي محيط زيست رصد خواهد شد و با همکاري بين بخشي مديريت و رفع مي‌شود. اميدواريم با همکاري مردم و ساير نهادها و تلاشي که حدود 800 هزار نفر از کارکنان حوزه بهداشت، درمان وسلامت انجام مي‌دهند اين امور به نحو احسن
 پيش رود.

مقاومت دانشگاه‌ها در مقابل جذب زنان در هيات‌هاي علمي
مشاور امور زنان وزارت علوم با تاکيد بر اينکه قوانين براي اشتغال زنان در پست‌هاي مديريتي دست‌و‌پا گير است،‌ گفت: گروه‌هاي آموزشي دانشگاه‌ها براي جذب بانوان در چارچوب هيات علمي‌مقاومت مي‌کنند.
 الهه حجازي درباره حضور کم بانوان در هيات علمي‌دانشگاه‌ها و پست‌هاي مديريتي گفت: يکي از علت‌هايي که فقط 17 درصد زنان در اعضاي هيات علمي‌دانشگاه‌ها هستند، اين است که در 10 سال گذشته و قبل از آن تعداد دانشجويان زن در دوره‌هاي ارشد و دکتري کم بود، بنابراين زماني که تعداد دانشجويان تحصيلات تکميلي زن کم باشد، متقاضي هيات علمي‌خانم نيز کم مي‌شود، اما در 5 سال اخير روندي شروع شده که نسبت دانشجويان دکتري در حال به تعادل رسيدن است و نتيجه آن شده که در سال 93 و 94، 48 درصد فارغ‌التحصيلان دوره دکتري زنان هستند. او ادامه داد: اين 48 درصد وارد چرخه کار شده و بخشي از آنها در هيات علمي‌دانشگاه‌ها فعاليت خواهند کرد. از طرفي فرايند جذب هيات علمي‌فقط به وزارت علوم مربوط نيست و بخش بزرگي از آن به وسيله دانشگاه‌ها انجام مي‌شود، يعني تقاضاي جذب از طريق سامانه‌هاي دانشگاه‌ها انجام مي‌شود و شخص متقاضي بعد از ثبت‌نام وارد گروه‌هاي آموزشي مي‌شود که در آن‌جا هم‌چنان نسبت به استخدام زنان مقاومت وجود دارد.

ساخت و سازهاي خطرناك در ارتفاعات كوهسار تهران

منطقه دوچناران که به باغ گردو معروف است در شمال غربي تهران و در محدوده منطقه گردشگري کوهسار در منطقه 5 قرار دارد. در بخش بالادستي اين منطقه زيبا به همت بخش خصوصي و در قالب طرح طوبي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران يک باغستان بزرگ گردو شکل گرفته که نظر هر گردشگري را به خود جلب مي‌کند. در اين مجموعه گردو کاري که حدود 100 هکتار است که با هدف بهينه سازي در مصرف آب تمامي‌آبياري اين باغستان بزرگ با سيستم آبياري قطره اي انجام مي‌شود.
 در اين ارتفاعات شمال غربي پايتخت يعني منطقه دوچناران يکي از 7 آبريز مهم و بزرگ شهر تهران است که بخشي از آب شرب تهران را تامين مي‌کند.
مشاهدات روزها و ماه‌هاي اخير از كوه‌هاي شمال غرب تهران (محدوده شهرداري منطقه 5)، بيانگر آن است كه در چندين نقطه دل کوه را بي هدف و يا با هدف خاصي که بي‌ثمر مانده کنده‌اند و بعد به حال خود رها کرده‌اند. در اين ميان احداث سه درياچه ذخيره آب و در منطقه دوچناران که از اراضي بالادست پارک کوهسار است نگراني‌هايي براي ساکنين و مناطق پايين دست ايجاد نموده است. به گزارش روزنامه تجارت طي بازديد جمعي از خبرنگاران از منطقه دو چناران که در ارتفاع 2300 متري و در حومه منطقه 5 شهرداري تهران، که بالادست پارک کوهسار قرار دارد مشاهده شد اشخاصي اقدام به ساخت دو مورد درياچه ذخيره آب با حجم بسيار بالا كرده و يک مورد نيز در حال ساخت است.
در اين راستا اخوان يکي از ساکنين اين منطقه در گفتگو با خبرنگار روزنامه «تجارت» اعلام كرد كه احداث اين درياچه‌ها نگراني‌هايي را براي ساکنين ايجاد نموده است که از آن جمله با توجه به شيب زياد در منطقه خطرات تخريب و ايجاد سيل ميباشد و تهديدي براي ساکنين، خانه‌ها و باغات مناطق پايين دست است. از طرفي جمع آوري آب در بالادست خصوصا در فصل گرم سال موجب کم‌آبي در باغات پايين دست مي‌شود و همچنين اين آب عمومي‌از طريق تبخير در درياچه‌ها هدررفت بسياري را بدنبال دارد.
 او ادامه داد: با توجه به شکايت ساکنين به شوراي اسلامي‌شهر تهران مدتي پروژه متوقف شده بود اما متاسفانه‌امسال مجددا کار را شروع کرده‌اند. بايد توجه داشت که اينگونه ساخت و سازها در اين مناطق نياز به مجوزهاي لازم از جمله منابع طبيعي، آب منطقه اي و شهرداري دارد که حتما طي کارشناسي و مهندسي کامل صورت پذيرد که ما تصور مي‌کنيم اين پروسه صورت نگرفته است.
در همين حال مشاهدات خبرنگار ما از ارتفاعات بالادست پارک کوهسار واقع در حريم شهرداري منطقه 5 تهران حکايت از اين دارد که لودر و بيل مکانيکي به جان کوه‌هاي ارتفاعات بالاي منطقه شهران افتاده و به بهانه احداث استخر در حال تخريب محيط زيست هستند بيل‌هاي مکانيکي پس از اينکه محدوده وسيعي از يکي از کوه‌ها را زخمي‌کردند به دليل برخورد با سنگ‌هاي غول پيکر هم‌اکنون سراغ يکي ديگر از کوه‌ها رفته‌اند جالب توجه اينکه شهرداري تهران همواره اعلام نموده است که براي ارتفاعات بالاي 1800 متر از سطح دريا هيچگونه مجوز عمراني صادر نمي‌کند اما بيل مکانيکي و لودر در ارتفاعات 2600 متري منطقه دوچناران مشغول احداث استخر هستند و تقريباً محيط زيست منطقه را به نابودي کشانده‌اند از ديگر موارد قابل توجه نيز اينکه علي رغم کمبود آب در تهران که مورد تاکيد مداوم مسئولين ذيربط قرار دارد احداث استخرهاي عظيم و شبيه درياچه در اين منطقه که حسب اظهار اهالي منطقه از آب جويبار فصلي و چشمه‌هاي منطقه استفاده کرده و به دليل سطح وسيع استخر، مقدار اعظم آن در تابستان بخار مي‌شود، علي رغم اعتراض اهالي در اين منطقه همچنان
ادامه دارد.