بازرسي‌هاي بانک مرکزي نشان مي‌دهد؛
مدير اداره نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري بانک مرکزي با بيان اينکه بيش از ١٠٠٠ شعبه بانکي از ابتداي اجراي بخشنامه اخير بانک مرکزي در رابطه با ابلاغ نرخ‌هاي سود علي الحساب بازرسي شده‌اند، تاکيد کرد: بانک‌ها در اجراي اين بخشنامه همکاري مناسبي داشته‌اند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، علي نصيري با اشاره به آغاز اجراي بخشنامه مذکور از ۱۱ شهريور، ادامه داد: از زمان آغاز اجراي اين بخشنامه، بازرسان بخش نظارت بانک مرکزي در سراسر کشور شعبه بانك‌ها را پايش کرده‌اند و تاکنون به جز چند مورد که با آنها برخورد شده است، گزارشي درخصوص افتتاح حساب جديد با غير از نرخ‌هاي تعيين شده در بخشنامه نداشته‌ايم.
مدير اداره نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري درخصوص نرخ سود سپرده صندوق‌هاي سرمايه گذاري نيز گفت: اين صندوق‌ها که از سازمان بورس مجوز مي‌گيرند و توسط آن سازمان نظارت مي‌شوند، منابع خرد را جذب و آن را در بخش‌هاي مختلف اعم از سپرده بانکي، سهام، اوراق بدهي و يا ساير شقوق سرمايه گذاري مي‌کنند؛ از اين رو احتمال دارد بازدهي و سودي که اين صندوق در سررسيد پرداخت مي‌كنند، بالاتر از نرخ سود علي الحساب سپرده‌ها باشد. اما در صورتي که اين صندوق‌ها بخشي از منابع خود را در بانک سپرده گذاري کنند، سود اين سپرده‌ها با توجه به ماهيت سررسيدي، مطابق با نرخ سود علي الحساب مصوب شوراي پول و اعتبار خواهد بود. وي تصريح کرد: نرخ‌هاي سود علي الحساب پرداختي به سپرده‌هاي صندوق‌هاي سرمايه گذاري با درآمد ثابت نيز مشمول نرخ سود علي الحساب مقرر در بخشنامه اخير بانک مرکزي در خصوص نرخ سود است.
اين مقام مسئول بانک مرکزي اجراي صحيح بخشنامه مذکور را موجب کاهش بهاي تمام شده پول براي بانك‌ها دانست که اين امر زمينه ساز کاهش نرخ سود مورد انتظار تسهيلات بانکي و رونق توليد است.
نصيري يکي از ويژگي‌هاي بخشنامه اخير بانک مرکزي را هماهنگي ميان سياست گذار پولي و سياست گذار مالي و ساير دستگاه‌هاي اجرايي عنوان کرد و گفت:‌ براي مثال در مراحل پيشين، هنگامي‌که بانک مرکزي درصدد کاهش نرخ سود برمي‌آمد، با انتشار اوراق بدهي مواجه مي‌شد که نرخ بازدهي اين اوراق به مراتب بالاتر از نرخ سود علي الحساب اعلامي‌بود و اين امر موجب بروز وقفه در کاهش نرخ سود سپرده مي‌شد و يا در حالتي ديگر با پيش فروش خودروها مواجه بوديم که در اين حالت نيز خودروسازان با فاصله گرفتن از قواعد پيش فروش به سمت سپرده گيري ميل پيدا
 مي‌کردند.وي با بيان اينکه بانک مرکزي اين موضوع را در قالب يک «بسته» اجرا مي‌کند، گفت: اين، بدين معناست که همزمان با تعديل نرخ سود علي الحساب سپرده‌هاي بانکي، ساير الزامات اين مهم را در ساير بازارها مدنظر قرار مي‌دهيم. بر اين اساس پس از ساماندهي بازار غير متشكل، در حال حاضر در تلاشيم از يک سو بازار بين بانکي را تعميق بخشيم و از سوي ديگر اضافه برداشت بانک‌ها و بدهکاري آنها به بانک مرکزي را ساماندهي کنيم.نصيري در پايان يادآور شد: يکي از پيش نيازهاي لازم براي موفقيت کامل اين طرح همراهي و همکاري مردم است، از اين رو از هموطنان مي‌خواهيم هرگونه اقدام برخلاف اين ضوابط را به اطلاع بانک مرکزي به عنوان نهاد نظارتي برسانند. اميدواريم با اجراي اين طرح شاهد برقراري نظم و انضباط بيشتر در بازار پولي کشور باشيم.
مديرعامل بانک سپه گفت: با تجهيز و گسترش فعاليت شعب خارجي بانک سپه، امکان تأمين مالي طرح‌هاي بزرگ اقتصادي کشور از طريق خطوط اعتباري بين المللي توسط اين بانک فراهم شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، محمدکاظم چقازردي که براي بازديد از چند پروژه عمراني و اقتصادي به قزوين سفر کرده بود در ديدار با استاندار سابق قزوين افزود: قراردادهاي منعقد شده با کشور‌هاي مختلف نظير کره جنوبي در زمينه همکاري‌هاي بانکي امکان استفاده از منابع خارجي را تسهيل خواهد کرد.وي به همکاري مطلوب مسئولان استان قزوين با بانک سپه در تخصيص منابع اشاره کرد و گفت: بانک سپه در زمينه پرداخت تسهيلات براي کمک به رونق توليد رتبه اول در استان قزوين را سال گذشته به خود اختصاص داد.
مديرعامل بانک سپه همچنين براي حمايت از گازرساني به روستاها و مناطق محروم استان قزوين و تکميل طرح‌هاي چند واحد توليدي بزرگ استان قول مساعد داد.رئيس هيأت مديره بانک سپه گفت: به واسطه جذب منابع خوب طي سال‌هاي گذشته و ماه‌هاي سال جاري؛ حوزه اعتباري بانک سپه در وضعيت مطلوبي قرار داشته و توانسته است طرح‌هاي مختلفي را مورد حمايت خود قرار دهد.چقازردي ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي استان قزوين در زمينه‌هاي مختلف، گفت: اين استان از معدود استان‌هاي کشور است که از ظرفيت‌هاي برجسته اي در حوزه‌هاي صنعتي، کشاورزي، بازرگاني و خدماتي برخوردار بوده و آماده تبديل شدن به قطب توسعه کشور است.وي افزود: نزديکي استان قزوين به تهران و استقرار دفاتر مرکزي شرکت‌هاي اقتصادي استان در پايتخت، امکان جذب بيشتر منابع مالي و موسسات مالي را فراهم کرده است. بانک سپه علاوه بر منابع داخلي خود، از محل صندوق توسعه ملي به واحد‌هاي بزرگ توليدي استان قزوين کمک قابل توجهي کرده است.رئيس هيأت مديره بانک سپه به اراده و همت نظام بانکي به ويژه بانک‌هاي بزرگ کشور نظير بانک سپه، براي حمايت و پشتيباني از سياست‌هاي اقتصادي دولت تدبير و اميد اشاره کرد و افزود: بانک‌ها علي رغم داشتن مشکلاتي مانند؛ کمبود منابع و مطالبات معوق، منابعي بيشتر از ميزان تعيين شده در اختيار بخش‌هاي توليدي کشور قرار دادند و مسئولان استاني هم در مصرف به جا و بهينه اين منابع نظارت مطلوبي داشتند که جاي قدرداني دارد.فريدون همتي استاندار سابق قزوين هم در اين ديدار به توانمندي‌هاي اقتصادي استان قزوين در حوزه‌هاي مختلف به ويژه صنعتي و کشاورزي اشاره و خاطر نشان کرد: بسته حمايتي دولت و نظام بانکي به خصوص بانک سپه تأثيرات منفي ناشي از تحريم‌ها روي واحد‌هاي توليدي استان قزوين را برطرف کرد.فريدون همتي ضمن قدرداني از خدمات رساني روان، جدي و مطلوب بانک سپه در استان قزوين، گفت: سال گذشته بانک سپه در زمينه‌هاي مختلف به ويژه در پرداخت تسهيلات به واحد‌هاي توليدي در بستر سامانه بهينه ياب عملکرد درخشاني داشته و جزو سه بانک برتر استان بود.

امان الله اسماعيلي آفتابدري معاون مالي و بين الملل مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در دولت نهم و دهم نرخ تورم تقريباً دو برابر نرخ سود سپرده‌ها بود و اين در حالي است که در دولت يازدهم و دوازدهم با کاهش نرخ تورم، نرخ سود بانکي مطابق با آن کاهش نيافته است.
اسماعيلي كه در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن سخن مي‌گفت افزود: طي سال‌هاي گذشته در چند مرحله شاهد کاهش نرخ سود سپرده بوديم، به گونه اي كه نرخ سود سپرده‌ها از 23 درصد به 15 درصد رسيده است. نرخ سود در پايان سال 93 حدود 23 درصد، در اسفند 94 به 18 درصد و در خرداد 95 به 15 درصد رسيد.
وي خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سود امتيازات مثبت و منفي را در پي دارد. امتياز مثبت آن را مي‌توان كمك به خروج اقتصاد و توليد از رکود عنوان نمود. اگر نرخ سود پايين بيايد بعضاً برخي از سپرده گذاران ترغيب مي‌شوند تا در واحدهاي توليدي و صنعتي سرمايه گذاري نمايند كه در اين صورت مي‌توان اميد داشت تا رونق اقتصادي در بخش صنعت و توليد کشورايجاد شود.
معاون مالي و بين الملل مديرعامل بانک صنعت و معدن بيان داشت: با كاهش نرخ سود بسياري از مردم که سپرده‌هاي خود را با کمترين ريسک در بانک‌ها سپرده گذاري نموده‌اند، چون به دنبال بيشترين كسب سود هستند و اين امکان بوجود مي‌آيد که سپرده‌هاي خود را به بازارهاي مسکن ، طلا ، سکه و ارز برده که در اين صورت ممکن است باعث ايجاد تورم در آن بخش‌ها شود.
وي تصريح کرد: به همين خاطر اگر کاهش نرخ سود به صورت دستوري و مديريت نشده باشد باعث خروج منابع از بانكها و افزايش نقدينگي در جامعه شده و در نتيجه موجب افزايش تورم مي‌شود. چه بسا که دولت کنوني با اجراي سياست انقباضي طي سالهاي گذشته، تورم را مديريت نموده و باعث کاهش قابل توجه آن شده است.
اسماعيلي عنوان داشت: به همين خاطر دولت، بانک مرکزي و بانکها بايد همکاري کنند تا سرمايه گذاران به جاي تمرکز در بازارهاي غير مولد، بر سرمايه گذاري در صنعت و توليد کشور متمرکز شوند. فراهم نمودن شرايط براي رونق توليد ممکن است تورمي‌را نيز به همراه داشته باشد اما در خروج از رکود و رونق توليد و افزايش اشتغال کشور کمک شاياني خواهد نمود.
اسماعيلي خاطرنشان کرد: با شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در سال 96 اميد است که با رونق توليد و ايجاد 950هزار شغلي كه دولت محترم در برنامه‌هاي خود پيش بيني نموده است، به سمت تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري حرکت کنيم. از سوي ديگر براي رونق توليد بايد کيفيت توليدات داخلي را افزايش دهيم تا ضمن اينكه مصرف كننده داخلي ترغيب به استفاده از اين محصولات شود، از واردات بي رويه جلوگيري شده و صادرات غير نفتي نيزافزايش يابد.
مديرعامل بانک شهر گفت: اين بانک در سالجاري همانند سال‌هاي گذشته، حمايت و توجه ويژه اي به حوزه توليد و به ويژه اشتغال جوانان داشته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حسين محمد پورزرندي گفت: سپرده‌هاي هموطنان ما در بانک شهر طي چند سال اخير در خدمت اشتغال جوانان و توسعه و آباداني شهرهاي مختلف کشور هزينه شده است. وي با بيان اين‌که‌امروز نقش بانک شهر در توسعه حمل و نقل عمومي‌پايتخت و کلانشهرها بر هيچکس پوشيده نيست، تصريح کرد: با اين اقدامات بسياري از جوانان نخبه کشور در کمک به توسعه زيرساخت‌هاي شهرها شريک شده و در شهرهاي خود مشغول به فعاليت شده‌اند. پورزرندي با تاکيد بر اين‌که حمايت‌هاي بانک شهر از توسعه حمل و نقل عمومي‌در پايتخت موجب اشتغال بيش از 30 هزار نفر در مترو تهران و کلانشهرها شده است، اظهار کرد:90 هزار نفر نيز به صورت غير مستقيم با قطار شهري پايتخت همکاري دارند.

دکترمرتضي شهيد زاده رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي، روز جمعه24 شهريور از شرکت توليد فرآورده‌هاي لبني پاژن بازديدکرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، درجريان اين بازديد که باهدف توسعه و گسترش همکاري‌ها برگزار شد، دکتر شهيد زاده با مديران اين واحد توليدي ديدار و گفت و گو کرد.
بر اساس اين گزارش ، مسعود شريفات و روح الله خدارحمي‌ اعضاي هيئت مديره بانک کشاورزي نيز در اين بازديد دکتر شهيدزاده را همراهي مي‌کردند.
اين گزارش مي‌افزايد، بانك كشاورزي به عنوان تنها بانك تخصصي بخش كشاورزي كشور نقش عمده‌اي در تامين نيازهاي اعتباري توليد‌كنندگان بخش كشاورزي، از جمله صنايع غذايي و تبديلي وابسته به كشاورزي بر عهده دارد و تا کنون طرح‌هاي بزرگي با مشارکت اين بانک در سراسر کشور به بهره برداري رسيده است.

در راستاي گسترش تعامل و ارتباطات دو سويه ، سازنده و همکاري متقابل جلسه مشترکي مابين فرماندهي محترم انتظامي‌تهران بزرگ (فاتب) با مديرکل شعب غرب تهران بانک قوامين در محل ستاد فرماندهي فاتب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک ، علي درزي نيا مديرکل شعب غرب تهران اظهار داشتند ، مديران بانک قوامين بر اين باورند که با عملکرد صحيح اقدامات ، مديريت دانش ، ارتقاء و ارائه خدمات نوين بانکي و گسترش موارد مذکور ، به معيشت سبزپوشان خدوم ناجا و بازنشستگان شريف ناجا ، کمک گردد .در ادامه ، مدير کل شعب غرب تهران به اين نکته اشاره نمودند که يکي از وظايف اصلي بانک قوامين در اجراي ماموريتهاي سازماني، خدمت رساني مطلوب به کارکنان ناجا و بازنشستگان عزيز مي‌باشد .در پايان اين ديدار سردار رحيمي‌ضمن تقدير از مجموعه بانک قوامين ، بانک قوامين را جزئي از بدنه ناجا معرفي و ضمن آرزوي آينده اي درخشان براي اين بانک ابراز اميدواري کردند.
عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران در جلسه هم انديشي روساي شعب و دواير ستادي مديريت شعب استان خراسان رضوي بر اهميت شناسايي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان براي دستيابي به اهداف تدوين شده براي سال جاري تاکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، عيسي امامي‌در اين جلسه، که يوسف نجدي مدير امور استان‌ها و عدالتي مدير شعب خراسان رضوي نيز در آن حضور داشتند، بيان داشت: استفاده از شيوه‌هاي نوين بازاريابي نقش بسزايي در جذب بازارهاي جديد و تقويت همکاري با سازمان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌هاي خصوصي و دولتي دارد.وي پيشرفت و رسيدن به اهداف بانک بر اساس سياست‌هاي ابلاغي را در سايه ي همکاري و تلاش کارکنان امكان پذير دانست و حضور در جوار بارگاه ملكوتي رضوي را براي همكاران اين استان امتيازي معنوي و انگيزه بخش قلمداد كرد.
عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران به تکريم مشتريان، تسهيل در ارائه خدمات و قداست مسئوليت‌هاي اجتماعي اين بانک تاکيد نمود و اظهار داشت: اين بانك با هدف دستگيري از نيازمندان و رفع محروميت‌هاي مالي اقشار متوسط و ضعيف جامعه ايجاد شده است و خدمت به مردم در اين مجموعه عبادت محسوب مي‌شود.عيسي امامي‌افزود: مابايد با شرايط پرداخت آسان در تسهيلات قرض الحسنه به دنبال خدمت رساني به مردم باشيم و با برخورداري از اصول حرفه اي بانکداري، تعاملي شايسته با مشتريان و مراجعين برقرار نماييم.وي با اشاره به نقش نوآوري و خلاقيت در ايجاد فضاي رقابتي بيان داشت: ابتکار در عمل، نوآوري و خلاقيت در توليد و ارائه خدمات نوين، کمک مي‌کند تا در فضاي رقابتي با سرعت بيشتري به اهداف و سياست‌هاي تدوين شده دست يابيم.
باتوجه به استقبال فوق العاده و بي‌نظير هموطنان گرامي‌از قرعه کشي مرحله هشتم سپرده‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک انصار طي روزهاي اخير و به منظور فراهم سازي مشارکت هرچه بيشتر آنان در انجام اين اقدام خير، خداپسندانه، کسب پاداش معنوي و امکان بهره مندي از جوايز چشمگير اين دوره از قرعه کشي، مدت افتتاح و يا تکميل موجودي اين حساب‌ها تا تاريخ 31 شهريور ماه تمديد شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، مهلت اوليه شرکت در مرحله هشتم قرعه کشي سپرده‌هاي قرض الحسنه پس انداز 23 شهريور ماه تعيين شده بود که براساس زمان بندي جديد هموطنان گرامي‌تنها يک هفته ديگر براي افتتاح سپرده و يا تکميل موجودي فرصت دارند تا از صدها هزار جايزه مربوط به اين مرحله بهره مند شوند.
براساس اين گزارش، صاحبان سپرده‌هاي قرض الحسنه با مفتوح نگه داشتن سپرده ، حفظ و ماندگاري حداقل موجودي طي 90 روز متوالي در سپرده و همچنين حفظ آن در روز قرعه کشي ( منظورساعت 23 و 59 دقيقه و 59 ثانيه روز قرعه کشي است) مي‌توانند در قرعه کشي شرکت و از جوايز اين مرحله قرعه کشي سپرده‌هاي قرض الحسنه پس انداز که شامل 100 جايزه هزار ميليون ريالي ، 108کمک هزينه خريد خودروي داخلي هريک به ارزش 000/000/250 ريال، 118کمک هزينه خريدصنايع دستي هريک به ارزش 000/000/20ريال، 128 کمک هزينه سفر به عتبات عاليات هر يک به ارزش 000/000/10ريال و 337138 جايزه نقدي 000/200 ريالي بهره مند شوند.

رييس اداره کل تسهيلات تبصره اي بانک مسکن شرايط پرداخت سقف جديد تسهيلات اشتغالزايي را اعلام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا،ندا کسري کرمانشاهي، رييس اداره کل تسهيلات تبصره اي بانک مسکن از ابلاغ سقف جديد تسهيلات اشتغالزايي بانک مسکن به متقاضيان واجد شرايط اين تسهيلات خبر داد.
وي با بيان اينکه دستورالعمل جديد پرداخت تسهيلات اشتغالزايي بانک مسکن به افراد واجد شرايط، به تازگي به مديريت امور شعب استان‌ها ابلاغ شده است،گفت: در خصوص اجراي تبصره 26 قانون بودجه سال 95 کل کشور، پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به معرفي شدگان دو نهاد کميته‌امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي کل کشور مطابق سهميه هر مديريت شعب آغاز شده است.کسري کرمانشاهي افزود: با توجه به اينکه پرداخت تسهيلات مذکور از محل منابع داخلي پس انداز قرض الحسنه است، بنابراين از شعب بانک مسکن در تمام استان‌ها انتظار مي‌رود با انجام اقدامات لازم و مديريت بهينه سهميه ابلاغي در چارچوب ضوابط و مقررات، ضمن رعايت منابع و مصارف و صرفه و صلاح بانک، اقدام به پرداخت اين تسهيلات به مشمولان واجد شرايط کنند.بنا بر اعلام وي در اجراي اين دستورالعمل، سقف فردي تسهيلات اشتغال زايي مختص معرفي شدگان دو نهاد کميته‌امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي کل کشور که پيش از اين 15 ميليون تومان بود هم اکنون به 20 ميليون تومان افزايش يافته است.
رييس اداره کل تسهيلات تبصره اي بانک مسکن در اين باره به خبرنگار پايگاه خبري بانک مسکن اعلام کرد: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي در راستاي ايجاد اشتغال براي خانوارهاي تحت پوشش کميته‌امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي کل کشور در بانک عامل بخش مسکن تعريف شده است؛ معرفي شدگان تحت پوشش دو نهاد ذکر شده مطابق با تعريف اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعي از مشاغل مشمول دريافت تسهيلات، بر اساس معرفي نامه اي که از هريک از دو نهاد مذکور مبني معرفي اين افراد به عنوان افراد تحت پوشش، به بانک مسکن ارسال مي‌شود،مي‌توانند از اين تسهيلات برخوردار شوند.
غلامحسين کرمي‌مديرکل بازرسي استان بوشهر در ديدار با بهرام رضايي عرب مديرشعب پست بانک استان گفت: رضايتمندي و اعتماد مردم از خدمات اين بانک در روستاها به نوعي معرف رضايتمندي آنها از خدمات دولت مي‌باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: وي در ادامه ضمن رضايتمندي از مجموعه خلاق و جوان پست بانک استان گفت: خدمات وفعاليت‌هاي بعضي از دستگاه‌ها ارتباط مستقيم بارضايتمندي مردم از خدمات عمومي‌دولت دارد که يکي از اين دستگاهها پست بانک است و با توجه به اهميت خدمات قابل ارائه به مردم مورد توجه واحدهاي نظارتي مي‌باشد. وي افزود: باهمت مديريت و کارکنان، پست بانک در حوزه مشتري مداري و خدمات از جايگاه خوبي در استان برخوردار است. همچنين در ابتداي اين ديدار رضايي عرب مطالبي در زمينه خدمات پست بانک وباجه‌هاي خدمات بانکي استان گفت و اظهارداشت:حضوردستگاههاي نظارتي در جهت ارتقاء کيفيت خدمات به مشتريان قطعا موثر خواهد بود.
بانک ‌پارسيان در آستانه هفدهمين سالگرد تاسيس خود ، با حمايت از مراسم ساليانه انجمن منتقدان ، نويسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر از هنر و هنرمندان کشور و به ويژه هنرمندان پيشکسوت گامي‌ديگر براي قدرداني از فرهنگ و هنر ميهن برداشت .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل روابط عمومي‌بانک پارسيان، از در اين مراسم که پيشينه 16 ساله داشته و همه ساله در نيمه دوم تابستان برگزار مي‌شود، برترين‌هاي تئاتر ايران در حوزه‌هاي پيشکسوتان ، مولفان ، مترجمان و ناشران و همچنين کارگرداني و برنامه‌ها و مقالات برگزيده رسانه اي معرفي و از ايشان تجليل مي‌شود. وجه تمايز مراسم اين سال که با سالگرد تاسيس بانک پارسيان همزمان شده بود، اهداي جوايز مراسم توسط بانوان فرهيحته و نام آور ميهن در عرصه‌هاي گوناگون بود که بر شکوه اين مراسم مي‌افزود.
اهداي قرآن‌طباخ به استانداري کرمان
توسط بانک‌پاسارگاد
 بانک‌پاسارگاد، در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و جهت بهره‌مندي علاقمندان، پژوهشگران و محققان، يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ را به استانداري کرمان، شبکه قرآن و معارف سيما و بيمارستان ارجمند اهداء کرد. به گزارش روابط‌ عمومي‌بانک‌پاسارگاد، اين بانک در مراسم افتتاح فاز سوم بيمارستان ارجمند در کرمان که با حضور استاندار کرمان، معاون وزير بهداشت، نماينده ولي فقيه، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از مسئولان استان، اساتيد و پزشکان برگزار شد، يک جلد کتاب نفيس قرآن طباخ را به عليرضا رزم‌حسيني استاندار کرمان و دکتر ارجمند مؤسس بيمارستان ارجمند اهدا کرد. در اين مراسم استاندار و مؤسس بيمارستان ارجمند، هر يک از توجه و اهتمام ويژه بانک‌پاسارگاد به فرهنگ و هنر کشور قدرداني کرده و خواستار استمرار اين‌گونه حمايت‌ها شدند. اين بانک همچنين يک جلد کتاب قرآن طباخ را به محمدحسين محمدزاده مدير شبکه قرآن و معارف سيما اهدا کرد. اين اقدام نيز به‌منظور بهره‌مندي از اين کتاب جهت بررسي و پژوهش‌هاي مرتبط انجام شد.

آغاز کارگاه‌اموزشي
 «تطبيق و مبارزه با پولشويي» در بانک ملي

کارگاه‌اموزشي «تطبيق و مبارزه با پولشويي» با حضور سه تن از مدرسان شرکت فيليپ سيدني هلند، امروز در بانک ملي ايران آغاز به کار کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، غلامرضا پناهي عضو هيات مديره و معاون امور ارزي و بين الملل بانک در مراسم افتتاح اين کارگاه با اشاره به اين که بانکداري چيزي جز ريسک و مديريت ريسک نيست، گفت: اين ريسک‌ها هر روز پيچيده تر مي‌شوند و بانک‌هايي موفقند که بتوانند بر آنها غلبه کنند.
وي با اشاره به اين که صنعت بانکداري در جهان از منظر تطبيق با مقررات، شرايط سختي را پيش رو دارد، اظهار کرد: هر تغييري در نظام بانکي، تاثير گسترده اي بر کل اقتصاد دارد و از اين رو همه اقدامات بايد در راستاي استحکام بخشي به صنعت بانکداري باشد.پناهي با بيان اين که فلسفه وجودي بانک، اعتباري است که بر مبناي آن مي‌توان فعاليت کرد، ادامه داد: اگر کوچکترين خدشه اي به اين اعتبار وارد شود، اساس بانک با خطر مواجه خواهد شد.
وي تاکيد کرد: اگر چه بانک مي‌خواهد فعاليت تجاري داشته باشد، اما اين فعاليت بايد در چارچوب قوانين داخلي و بين المللي باشد.
عضو هيات مديره بانک ملي ايران با بيان اين که اين بانک در نظام اقتصادي ايران نقش راهبري دارد، گفت: بانک ملي ايران توجه به استانداردهاي داخلي و بين المللي را در راس اقدامات خود قرار داده و مديرعامل و هيات مديره بانک نيز تاکيد دارد دقيق و مستمر در راستاي قوانين روز دنيا حرکت کند.وي کرد: برگزاري چنين دوره‌هايي براي آشنايي با تازه‌ترين قوانين بين المللي و نحوه عملکرد بانک‌ها در اين زمينه بسيار مثبت است و همکاران ما بايد از اين فرصت‌ها به خوبي استفاده کنند.

اطلاعيه جديد بانک آينده
 درباره تعاوني اعتبار افضل توس

پيرو اطلاعيه‌هاي قبلي اين بانک درباره ابلاغ بانک محترم مرکزي ج.ا.ايران و مصوبه شوراي محترم پول و اعتبار براي واگذاري مديريت دارايي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار افضل توس(درحال تصفيه) به بانک آينده؛ بدينوسيله به‌اطلاع سپرده‌گذاران محترم تعاوني پيشگفته مي‌رساند که مجوز لازم براي انتقال سپرده‌هايسپرده گذاران داراي مانده تا سقف سي ميليون ريال به حساب‌هاي متناظر در بانک آينده از مرجع ذيصلاح صادر و بدين وسيله از سپرده‌گذاران محترم دعوت مي‌گردد تا مطابق برنامه زمان‌بندي در سايت بانک به همراه اصل شناسنامه، اصل کارت ملي و اصل دفترچه و يا گواهي سپرده، به شعب افتتاح کننده حساب خود در تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) مراجعه نمايند. بديهي‌است؛ برنامه زمان‌بندي براي ساير سپرده‌گذاران محترم نيز متعاقباً و پس از کسب مجوزهاي لازم از مراجع ذيصلاح، اعلام خواهد گرديد.
از سپرده‌گذاران محترم تعاوني اعتبار افضل توس (درحال تصفيه) تقاضا دارد؛ در صورت وجود هرگونه ابهام، با شماره تلفن 27663200-021 که در تمام ساعات شبانهروز، پاسخگوميباشد؛ تماس و از مراجعه به شعب بانک آينده، خودداري فرمايند.

اعلام مهلت شرکت در قرعه کشي
 قرض الحسنه پس انداز بانک سينا

تا پايان مهلت شرکت در قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک سينا کمتر از يک هفته باقي مانده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، هموطنان جهت بهره مندي از جوايز اولين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز اين بانک تا پايان شهريور ماه فرصت دارند که نسبت به افتتاح يا تکميل موجودي حساب اقدام کنند. گفتني است اولين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک سينا برگزار مي‌شود و در اين دوره از قرعه کشي اين حساب‌ها، 20 جايزه 50 ميليون ريالي، 40 جايزه 20 ميليون ريالي، 50 جايزه 10 ميليون ريالي، 10 جايزه 100 ميليون ريالي و ميلياردها جوايز نقدي ديگر به برندگان اهدا خواهد شد.
تمامي‌هموطنان نيک انديش و خير براي مشارکت در امر نيک قرض الحسنه و بهره مندي از اين جوايز تا پايان شهريور ماه فرصت دارند نسبت به افتتاح يا تکميل موجودي حساب خود اقدام نمايند. هر 500 هزار ريال در هر روز يک امتياز به حساب سپرده گذاران منظور خواهد شد.