سفيدبالک‌ها ۲ هفته ديگر از بين مي‌روند
مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران گفت: سفيد بالک‌ها نهايتا تا دو هفته ديگر از بين مي‌روند. مختاري با اشاره به اينکه از ميزان سفيد بالک‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال‌هاي قبل کاسته شده، گفت: عده‌اي عنوان مي‌کنند افزايش سفيد بالک‌ها در روزهاي اخير نشان دهنده افزايش کلي اين آفت است. مختاري اضافه کرد: به هيچ وجه ميزان اين آفت افزايش پيدا نکرده بلکه به ميزان قابل توجهي از ميزان آن نيز کاسته شده است.
مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز تهران توضيح داد: الان شهريورماه است و شاهد حضور سفيد بالک‌ها هستيم، اما در سال‌هاي قبل اين حضور از ماه‌ها قبل ديده مي‌شد.

تحميل ۲۷۰ هزار نيرو به‌اموزش‌وپرورش
دبيرکل شوراي عالي آموزش‌وپرورش با اشاره به مشکلات بيروني آموزش‌وپرورش، گفت: حدود ۲۷۰هزار نفر جذب آموزش و پرورش شده‌اند که برخي از آنها شايستگي و توانمندي لازم براي شغل معلمي‌را ندارند. مهدي نويد ادهم درباره چالش‌هاي تحول در نظام آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ اين جمله که «حال آموزش و پرورش خوب نيست» چندان مورد تاييد نيست چراکه‌اموزش و پرورش با وجود ضعف‌ها، دستاوردهاي خوبي دارد. وي افزود: قبول داريم آسيب‌هايي وجود دارد اما به آن صورت نيست که حال آموزش و پرورش خوب نباشد و شايد اين مسئله تعبير مناسبي در آغاز سال تحصيلي نباشد چرا که معلمان و مديران مدارس زحمات فراواني مي‌کشند.

اعتبار کارت‌هاي ملي قديمي‌تا پايان امسال
سخنگوي سازمان ثبت احوال کشور از اختصاص تمهيداتي براي جانبازان، معلولان و سالمندان خبر داد و گفت: ايستگاه‌هاي سياري پيش‌بيني کرده‌ايم براي کساني که محدوديت حرکتي دارند تا بتوانند کارت ملي و شناسنامه خود را تعويض کنند. ابوترابي در يک برنامه راديويي با بيان اينکه کارت‌هاي ملي قديمي‌تا پايان سال 96 اعتبار دارد، از هموطنان خواست که تعويض و هوشمند کردن کارت ملي خود به دفاتر و مراکز ثبت احوال مراجعه کنند. وي افزود: کساني که اعتبار کارت‌هايشان سال‌هاي آينده است هم مي‌توانند کارت‌هاي خود را تعويض کنند اما اولويت با کساني است که اعتبار کارتشان تا پايان اسفند 96 است.



آزمون‌هاي بين مقطعي بازی با روان دانش آموزان؛
گروه اجتماعي: هنوز هم در مواردي آزمون‌هاي بين مقطعي در مدارس مختلف برگزار مي‌شود. سال‌هاست که برگزاري اين مدل آزمون‌ها به‌علت ايجاد استرس در ميان دانش‌آموزان مورد انتقاد کارشناسان قرار مي‌گيرد.
حالا و در شرايطي که به روزهاي شروع سال تحصيلي نزديک مي‌شويم، رضوان حکيم‌زاده، معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از اين آزمون‌ها انتقاد کرده و آنها را به‌عنوان خيانت برخي مدارس برند در حق دانش‌آموزان معرفي کرده است. معاون آموزش ابتداي وزارت آموزش و پرورش معتقد است که در شرايط فعلي مي‌توان بسياري از برنامه‌هاي استرس آفرين در مدارس را کنار گذاشت و فضاي مدرسه را با رعايت الزاماتي دلپذيرتر کرد. حکيم‌زاده همچنين معتقد است که بايد در کنار کارهاي کمي‌صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش، بايد تحولاتي درخصوص عدالت آموزشي و کيفيت بخشي به‌اموزش‌ها نيز صورت گيرد. براي انجام تحول در کيفيت آموزش‌ها بايد بپذيريم که تغيير نگاه به نقش معلم مهمترين مسئله در ايجاد تحول است. حکيم‌زاده در اين رابطه مي‌گويد که کار معلمي‌جايگاه رفيعي دارد و با کارمندي متفاوت است اما در زمان تصميم‌گيري‌ها اين نقش محوري را مدنظر قرار نمي‌دهيم و براي مثال راه ادامه تحصيل معلمان را سد مي‌کنيم.
خيانت برخي مدارس به دانش‌آموزان
معاون آموزش ابتداي وزارت آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از آزمون‌هاي بين مقطعي در آموزش و پرورش گفت: اگرچه کنکور يکي از متهمان اصلي مشکلات آموزشي دانش‌آموزان است اما متهم اصلي نيست. در حال حاضر دانش‌آموزان بارها وارد آزمون‌هاي تيزهوشان، مدارس نمونه دولتي و شاهد شده و فشار زيادي را متقبل مي‌شوند. به گفته حکيم‌زاده، اين درحالي است که در کنکور با توجه به افزايش ظرفيت دانشگاهي جز در چند رشته محدود مانند شاخه پزشکي در رشته تجربي با مشکل ظرفيت رو به رو نيستيم و دانش‌آموزان مطمئن هستند که صندلي براي آنها وجود دارد.
اين مقام مسئول با انتقاد از آزمون‌هاي آموزش و پرورش در صدمه به دانش‌آموزان ادامه داد: خيانت ديگري که مي‌توان از آن نام برد، برگزاري آزمون‌هاي مصاحبه‌اي برخي مدارس در مقطع ابتدايي و اول دبستان است اما از آن فاجعه بارتر کار برخي مدارس "برند" است که گاهي تا 6 سال دانش آموزي را آموزش مي‌دهند اما در ميان مسير و در زمان تغيير مقطع او را از قطار آموزشي خود پياده مي‌کنند، چراکه مي‌خواهند دانش‌آموزان برتر ديگري را جذب کنند. به اين ترتيب مسئوليت دانش‌آموزي که خودشان او را آموزش داده‌اند را نمي‌پذيرند. اين مقام مسئول همچنين با اشاره به اينکه‌اموزش و پرورش به لحاظ دستورالعملي مي‌تواند بر کار اين مدارس نظارت کند تصريح کرد: واقعيت اين است که ورود به برخي از اين مدارس حتي از ملاقات با هيئت رئيسه دانشگاه تهران نيز دشوارتر است.
آسيب به روان دانش‌آموزان
برگزاري آزمون براي ورود دانش‌آموزان به مقطعي ديگر يکي از موضوعاتي است که طي سال‌هاي گذشته همواره با انتقاد مواجه بوده است. به اعتقاد کارشناسان به سهولت نمي‌توان درخصوص تنوع مدارس يا يکساني آنها در شرايط ايده آل تصميم گرفت، بلکه لازم است بررسي شود که آيا تحقق تعليم و تربيت مطلوب نيازمند وجود مدارس متنوع است يا خير و اگر اين تنوع لازم است، چه نوع مدارسي لازم است؟ تنوع در مديريت مطلوب است يا خير؟ تنوع در برنامه درسي مطلوب است يا خير؟
در اين ميان به نظر مي‌رسد مبناي شکل‌گيري هر يک از انواع مدرسه مشخص نيست، حتي شايد براي بودن برخي از انواع مدارس دلايل متقني وجود داشته باشد اما اين دلايل تصريح نشده و در لايه‌هاي سياست‌گذاري نسبت به آنها اجماعي صورت نگرفته است. با اين توضيحات، براي تصميم‌گيري در خصوص وضع موجود ضروري است دلايل وجود هر يک از انواع مدارس تصريح شود، دلايل موافقين و مخالفين وجود هر يک از انواع مدارس نيز شنيده شود تا بتوان نسبت به آنها موضع‌گيري کرد و قطعاً هرگونه برخورد شتابزده با اين مسئله مي‌تواند مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد.

طرح ربيعي براي بهبود «معيشت» بازنشستگان تشریح شد؛
گروه اجتماعي: روز گذشته همايش ملي گراميداشت روز خانواده و تکريم بازنشستگان که در مرکز همايش‌هاي پژوهشگاه نفت برگزار شد.
اين جلسه بهانه‌اي بود تا علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از طرح و برنامه‌هاي خود براي بهبود وضعيت معيشت بازنشستگان صحبت کند. هرچند که اين بار اول نبود و پيش از اين هم ربيعي بارها درباره اهميت ساماندهي وضعيت معيشت بازنشستگان صحبت کرده بود. ربيعي روز گذشته اعلام کرد که در تلاش است تا طرح جامعي را براي پايدارسازي صندوق‌هاي بازنشستگي به هيات دولت ببرد که مراحل آن در دست انجام است و اجرايي شدن اين طرح مي‌تواند بهبود معيشت بازنشستگان و وضعيت صندوق‌ها را در پي داشته باشد.
وضعيت صندوق‌هاي بازنشستگي چطور است؟
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه ظرفيت‌هاي فوق العاده‌اي در بازنشستگان وجود دارد و مي‌توانيم 10تا 15 درصد رشد کشور را از طريق بازنشستگان دنبال کنيم عنوان کرد: 70درصد بازنشستگان ما سالمند محسوب نمي‌شوند و ميانگين ورود به سن بازنشستگي در برخي صندوق‌ها 48 سال است. 30 ميليون سالمند در سال‌هاي نه چندان دور خواهيم داشت و نياز است سياست‌هاي مناسبي را اتخاذ کنيم. ربيعي ادامه داد: خيلي کارها بايد انجام دهيم و عدم رضايتم براي اين است که بايد گام‌هاي بلندتري برداريم و حداقل در اين چهارسال توانستيم صورت مساله را بيان کنيم. 35هزار ميليارد تومان بار مالي ناشي از کاهش قدرت بازنشستگان بوده که‌امسال توانستيم 2200 ميليارد تومان آن را جبران کنيم. به گفته ربيعي، در چهارسال گذشته سرمايه صندوق 800 ميليارد تومان بود که اکنون به بيش از 2000 ميليارد تومان رسيده است.
مسائل پيش روي بازنشستگان
ديگر سخنران مراسم روز گذشته محمود اسلاميان، مديرعامل صندوق ذخيره بازنشستگي کشوري بود که با بيان اينکه بازنشستگان چند مساله دارند که کاهش قدرت خريد از اين جمله است عنوان کرد: اين امر در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد و افزايش حقوق‌ها زير نرخ تورم بود و قدرت خريد بازنشسته‌ها 67.7 درصد کاهش پيدا کرده بود. اسلاميان ادامه داد: در اين چهارسال عقلانيت حاکم و تورم کنترل شد و افزايش حقوق‌ها همپاي نرخ تورم صورت گرفت و 2200ميليارد تومان اضافه بر بودجه دريافت کرديم تا افزايش 18.5 درصدي حقوق داشته باشيم. اين مسير اميدوار کننده است. وي با بيان اينکه تبعيض حقوقي ميان بازنشستگان نيز از جمله مسائل و چالش‌ها است گفت: اميدواريم در يک دوره زماني بتوانيم اين موضوع را تا حدودي تعديل کنيم.
اقداماتي براي تغيير وضعيت معيشت بازنشستگان
حسين يزدي، کارشناس مسائل اجتماعي در گفتگو با خبرنگار «تجارت» درباره بحث‌هاي مطرح شده درباره حقوق بازنشستگان دولت مي‌گويد: کارکنان دولت وقتي به درجه بازنشستگي نايل مي‌شوند انتظار دارند در قبال 30 سال خدمت و کار و تلاش دوران بازنشستگي را با آرامش و آسودگي خيال سپري کنند نه اينکه با تنگدستي، رياضت و دغدغه خاطردر برابر خانواده به سختي زندگي را بگذرانند بنابراين ما بازنشستگان از مسئولان مي‌خواهيم هر طرح و اقدامي‌که مي‌تواند وضعيت معيشتي بازنشستگان را تغيير دهد اجرا کنند. طرح پلکاني افزايش حقوق هم براي بازنشستگاني که حقوق پاييني مي‌گيرند، خوب است اما بقيه بازنشستگان را هم بايد مد نظر داشت تا مبادا احساس کنند که بين آنها تبعيض قائل شده‌اند. يزدي در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند اين افزايش‌ها به‌طور کامل نياز‌هاي بازنشستگان را تأمين نمي‌کند زيرا هزينه‌هاي زندگي آنان در مقايسه با شاغلان بيشتر است اما به طور موقت خوب است. به نظر مي‌رسد مسئولان بايد براي ترميم حقوق بازنشستگان و ارتقاي آن کار اساسي انجام دهند مثلاً با بررسي برخي شاخص‌ها همچون نرخ تورم و خط فقر و سبد هزينه خانوار اقدام به افزايش حقوق کنند چراکه بازنشستگان قشري تأثيرگذار در جامعه و آيينه تمام نماي شاغلان هستند و اگر اين قشر مورد توجه بيشتري واقع شوند، انگيزه خدمت و افزايش کار و تلاش در محيط‌هاي کار ادارات و سازمان‌ها بيشتر و به مراتب بهتر خواهد شد. حتي وجدان و انضباط کاري نيز با بهبود وضعيت اقتصادي ارتباط مستقيم و اثر بخشي دارد پس هرچه براي رفاه شاغلان و بازنشستگان گام برداريم نتايج آن را در نظام اداري و اقتصادي کشور و همچنين رضايت اجتماعي مردم خواهيم ديد.


تجارت-شهرستان قشم :مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور در سفر به منطقه آزاد قشم از شش طرح صنعتي عظيم حوزه نفت، گاز و انرژي با پيشرفت‌هاي متفاوت بازديد کرد.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضي بانک و هيات همراه از نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي شرکت قشم مولد، توليد نفت و قير شرکت بهين پالايش قشم، اسکله نفتي حرا، نيروگاه 500 مگاواتي گسترش انرژي غدير، سايت سوخت رساني به کشتي‌ها و پالايشگاه شيرين سازي گاز گورزين بازديد کرد.شرکت قشم مولد نخستين پروژه اي بود که در اين سفر مورد بازديد دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور قرار گرفت.
* شرکت قشم مولد فعاليت خود را براي توليد برق به ظرفيت 70 مگاوات در فاز اول شامل دو واحد توربين گازي F5 و يک واحد توربين گازي F6 و توليد بخار به ظرفيت 230 تن در ساعت و 800 متر مکعب آب در ساعت و ايستگاه پست برق 230 کيلو ولت و چهار خط خروجي 230 کيلوولت در قشم آغاز کرده است.اين شرکت با يک بيليون و 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري همچنين در فاز دوم عمليات توسعه اي خود توليد آب و برق به ظرفيت 500 مگاوات برق را در دستور کار خود قرار داده است.مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد در مسير بازديد از طرح‌هاي صنعتي در جريان روند فعاليت پالايشگاه توليد قير و فرآورده‌هاي نفتي شرکت پارس بهين پالايش نفت قشم هم قرار گرفت.
* فاز اول پالايشگاه توليد قير و فرآورده از نفت خام سنگين شرکت پارس بهين پالايش نفت قشم با 5 هزار ميليارد ريال معادل 137 ميليون دلار سرمايه گذاري قرار است شهريور ماه سال 1397 و فاز دوم آن خرداد ماه سال 1398 به بهره برداري برسد.طرح سوخت رساني به کشتي‌هاي عبوري در خليج فارس «بانکرينگ سوخت» پروژه ديگري بود که مورد بازديد مرتضي بانک و تيم همراه قرار گرفت.
* اطلاعات طرح بزرگ و مهم سوخت رساني به کشتي‌هاي عبوري در خليج فارس با ظرفيت 750 هزار تُن در ماه که فاز نخست آن با 50 هزار تُن ظرفيت بهمن ماه سال گذشته به بهره برداري رسيد نيز به اطلاع مشاور رئيس جمهور رسانده شد.دبير شوراي عالي مناطق آزاد در ادامه بازديدها در منطقه آزاد قشم سري هم به اسکله نفتي حرا زد و از نزديک با روند فعاليت اين اسکله آشنا شد.
* اسکله نفتي حرا به طول 1370 متر با دو هزار و 340 ميليارد ريال اعتبار بخش خصوصي با ظرفيت 16 ميليون تُن تخليه و بارگيري نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي قرار است ارديبهشت سال 1398 در جزيره قشم به بهره برداري برسد.نيروگاه گسترش انرژي غدير (انرژي گستر قشم) که فعاليت خود را با هدف توليد همزمان آب و برق در قشم شروع کرده است نيز مورد بازديد تيم دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور قرار گرفت.
* مرتضي بانک در اين بازديد با روند فعاليت شرکت انرژي گستر قشم با 18 درصد پيشرفت فيزيکي و سرمايه گذراي 386 ميليون يورو و سه هزار و 550 ميليارد ريالي قرار است 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز در اين پروژه توليد شود، آشنا شد.پالايشگاه شيرين سازي گاز گورزين از ديگر طرح‌هاي اين حوزه بود که مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور از آن بازديد کرد.
* طرح احداث پالايشگاه شيرين سازي گاز گورزين با 338 ميليون يورو و دو هزار و 156 ميليون ريال اعتبار که 93 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و به مرحله عمليات پيش راه‌اندازي رسيده هم مورد بازديد دکتر بانک و تيم همراه قرار گرفت.دکتر مرتضي بانک مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد قشم در راس هيئتي پنجشنبه شب با استقبال حميدرضا مومني رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعي از معاونان، مشاوران و مديران اين مجموعه وارد فرودگاه بين المللي قشم شد و بازديد از طرح‌هاي مختلف صنعتي اين منطقه را از صبح روز جمعه آغاز و بعد از بازديدي 14 ساعته جزيره قشم را به مقصد تهران ترک کرد.

مديرکل کميته‌امداد استان مرکزي:
تجارت-استان مركزي:مديرکل کميته‌امداد استان مرکزي گفت: امسال ۱۰۸۸ پايگاه در استان مرکزي هداياي مردمي‌جشن عاطفه‌ها را که ۲۳ و ۲۴ شهريورماه جاري برگزار مي‌شود، جمع آوري مي‌کنند.
قنبر موسي نژاد در نشست خبري پيرامون جشن عاطفه‌ها اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصيلي هستيم و شعار جشن عاطفه‌هاي سال جاري «مهر در انتظار همدلي» است و اين جشن در دو مرحله برگزار مي‌شود که اولين مرحله يک هفته پيش از آغاز مهر در روزهاي ۲۳ و ۲۴ شهريور و مرحله دوم ۱۹ مهر ماه در مدارس برگزار خواهد شد.مديرکل کميته‌امداد امام خميني (ره) استان مرکزي بيان کرد: در حال حاضر در استان مرکزي ۴۴ هزار خانوار تحت پوشش کميته‌امداد هستند و سعي کرده‌ايم بسترهاي لازم را براي کمک‌هاي مردم ايجاد کنيم.وي ادامه داد: به ۳۸ هزار خانوار نازمند استان ماهيانه از طرف کميته‌امداد حقوق پرداخت مي‌شود و ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد از اين تعداد زنان سرپرست خانوار هستند که بر اساس تحقيقات فقر در اين خانواده‌ها بيشتر است.مديرکل کميته‌امداد امام خميني (ره) استان مرکزي تصريح کرد: استقرار اقتصادي و معيشتي زمينه برون رفت اين خانواده‌ها از فقر را ايجاد مي‌کند که بسترسازي فرهنگي، ارتقاء توان فکري، آموزش مهارت‌هاي زندگي و مهارت کسب و کار از مواردي است که مي‌تواند به اين خانواده‌ها کمک شاياني کند.موسي نژاد اذعان داشت: تلاش ما اين است که مشکلات اقتصادي مانعي براي تحصيل کودکان اين خانواده‌ها نشود و يکي از افتخارات کميته‌امداد اين است که در اين سال‌ها توفيق ترويج فرهنگ نيکوکاري در جامعه را داشته است.وي افزود: بيش از ۱۷۰ مسجد و مرکز نيکوکاري نيز در روز جشن عاطفه‌ها در سطح استان آمادگي دريافت کمک‌هاي مردمي‌را دارند که از اين تعداد ۱۳۶ پايگاه ثابت و سيار از طرف کميته‌امداد داير خواهد شد و ۲۸ پايگاه را هم بسيج تقبل کرده است.مديرکل کميته‌امداد امام خميني (ره) استان مرکزي تشريح کرد: سازمان آموزش و پرورش نيز ۷۵۴ پايگاه را داير خواهد کرد و مجموعا در استان مرکزي در روزهاي برگزاري جشن عاطفه‌ها ۱۰۸۸ پايگاه ثابت و سيار کمک‌هاي مردمي‌را دريافت خواهند کرد.وي ادامه داد: بيش از هفت هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کميته‌امداد استان مرکزي هستند که دو هزار نفر از آن‌ها يتيم اند و حدود چهار هزار و ۸۰۰ نفر از آنان داراي سرپرست هستند که به نسبت ايتام کمک‌هاي کمتري را دريافت مي‌کنند.مديرکل کميته‌امداد امام خميني (ره) استان مرکزي اظهار کرد: سال گذشته در استان مرکزي بيش از ۱۲ ميليارد ريال در جشن عاطفه‌ها کمک‌هاي مردمي‌جمع شد که‌امسال مبلغ ۱۵ ميليارد ريال هدف گذاري و پيش بيني شده که براي هر دانش آموز بسته اي دو ميليون ريالي تهيه شود.

رئيس دانشگاه جامع گلستان خبر داد:
رئيس دانشگاه جامع گلستان از پذيرش چهار رشته جديد در مقطع کارشناسي در دانشگاه پرديس واقع در سرخنکلاته خبر داد. فرهاد يغمايي در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: از اول مهر ماه سال جاري چهار رشته حقوق، مديريت، گرافيک و مهندسي صنايع در دانشگاه پرديس واقع در سرخنکلاته پذيرش مي‎شوند.وي تصريح کرد: 150 دانشجو به عنوان نخستين ورودي‎ها در دانشگاه پرديس سرخنکلاته مستقر خواهند شد.
رئيس دانشگاه جامع گلستان با اشاره به اقدامات عمراني انجام شده در دانشگاه پرديس گفت: پروژه ساختمان دانشکده تحصيلات تکميلي تعاون با يک‌هزار و 680 متر مربع بنا 80 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است هم‎چنين سالن ورزشي چندمنظوره اين دانشگاه 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و براي اتمام اين پروژه به 5 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.
يغمايي خاطرنشان کرد: پروژه پرديس دانشگاه متعلق به همه استان است و نفع آن به تمام استان خواهد رسيد اميدواريم با کمک تمام مسوولان استاني و کشوري اين دانشگاه به زودي به بهره‎برداري برسد.رئيس دانشگاه جامع گلستان تعداد دانشجوهاي مشغول به تحصيل اين دانشگاه را 4 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دانشجويان در چهار رشته مقطع دکتري، 32 رشته مقطع کارشناسي ارشد و 30 رشته مقطع کارشناسي مشغول به تحصيل هستند.
يغمايي بيان کرد: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه گلستان يک به 23 است که‌اميدواريم با جذب‎ اساتيد انجام شده در افق 1404 اين نسبت يک با 17 برسد البته نسبت مذکور در کشور يک به 25 است.وي ابراز کرد: سرانه مقالات علمي، پژوهشي به ازاي هر عضو هيئت علمي‌تمام وقت 1/32 و سرانه مقالات مشترک با دانشمندان خارجي 0/32مي‎باشد هم چنين درآمد دانشگاه از فروش پژوهش و فناوري در سال 1395 ميزان يک ميليارد تومان برآورد شده
 است.
به گفته رئيس دانشگاه گلستان، راه‎اندازي نخستين مرکز پژوهشي ابر اشيا کشور در بهار 1396، راه‎اندازي دفتر ارتباط با صنعت، راه‎اندازي نخستين و تنها گروه پژوهشي مطالعات اقوام در کشور، برگزاري نشست‎هاي تخصصي در زمينه بومي‌سازي علم در حوزه علوم انساني، افتتاح دهمين مرکز تخصصي آپا، راه‎اندازي نخستين دفتر استانداردسازي در گلستان و راه‎اندازي آزمايشگاه تخصصي بخشي از اقدامات دانشگاه جامع گلستان در سال جاري محسوب مي‎شود.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام:
تجارت-استان ايلام:مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام گفت: چالش‌هاي کم آبي در حوزه کاري شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام تا حد خوبي مرتفع شده است.نورالله تيموري اظهار داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده در سال 95، 38 ميليارد اعتبار جذب شد.
وي ادامه داد: با اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام سال‌هاي گذشته، چالش‌هاي کم آبي در حوزه کاري شرکت آب و فاضلاب روستايي تا حد خوبي مرتفع شده است.
تيموري گفت: آبرساني به 147 روستا در سال 95 در دستور کار قرار گرفت و براي اين روستاها 35 پروژه تعريف شد.وي افزود: 200 کيلومتر خط انتقال در سال 95 در دستور کار قرار گفت و انجام شد؛ اين در حالي است از ابتداي انقلاب تا قبل از سال 95، 1500 کيلومتر خط انتقال صورت گرفته است.
تيموري تصريح کرد: احداث 72 کيلومتر شبکه توزيع، احداث 27 مخزن بتوني به حجم 12 هزار متر مکعب،احداث و تجهيز 8 حلقه چاه در سطح استان، بهسازي يک دهانه چشمه،احداث و تجهيز 12 باب ايستگاه پمپاژ،احداث چاهک و 8 کيلومتر حصارکشي از ديگر اقدمات شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام در سال گذشته بوده است.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب گفت: در سال گذشته يک باب ساختمان اداري در شهرستان آبدانان نيز به بهره برداري رسيد.وي ادامه داد: در بحث درون سازماني، سيستم‌هاي شرکت آب و فاضلاب روستايي به نرم‌افزارهاي روز مالي مجهز شدند.

همگرايي دستگاه‎هاي متولي
 براي کاهش آلودگي هوا

حجت الاسلام و المسلمين منتظري در ارتباط با آخرين اقدامات صورت گرفته در راستاي کاهش آلودگي هوا از سوي دادستان به‌عنوان مدعي‎العموم گفت: دادستان در راستاي احقاق حقوق عامه علاوه بر همکاري با دستگاه‎هاي مربوطه در صورت بروز هرگونه تخلف پيگيري‌هاي لازم را در دستور کار قرار داده است. دادستان کل کشور، در گفتگو با ميزان، اظهار کرد: در رابطه با مساله الودگي هوا بررسي‌هايي در سازمان بازرسي کل کشور شده، البته عوامل متعدد و فراواني را بايد در ايجاد آلودگي در نظرگرفت به‌عنوان مثال دستگاه‌هاي مختلفي از صنايع تا شهرداري و وزارت راه و ترابري و همچنين خود مردم، در ايجاد الودگي هوا موثرند. دادستان کل کشوراضافه کرد: به نظر مي‌رسد يک دستگاه به تنهايي قادر به برطرف کردن اين موضوع نيست و دولت موظف است کاهش بستر الودگي هوا را فراهم کند هم به لحاظ ايجاد شبکه حمل و نقل عمومي‌و هم اينکه در توليد مواد نفتي و فراورده‌هاي نفتي رعايت استانداردهاي بين‌المللي چه در توليد بنزين و چه ساير فراورده‌هاي نفتي را در نظر بگيرد.

طرح کاهش اختيارات شهردار تهران در شوراي شهر
رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران درباره کاهش اختيارات شهردار توسط شوراي شهر گفت: معتقديم برخي اختيارات شهردار تهران توسط شوراي شهر بايد لغو شود. افشين حبيب‌زاده در گفتگو با پانا، با اشاره به موضوع بازنگري در اختيارات شهردار تهران که توسط شوراي شهر صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: آنجايي که اختيارات شهردار طبق تکليف قانوني مشخص شده مثل بهره‌برداري‌ها از املاک و واگذاري آن به افراد بايد مجددا بررسي شود. اين عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: پيشنهاد ما لغو تفويض اختيارات شهردار تهران توسط شوراي شهر است. علاوه بر اين مهلتي مشخص مي‌شود تا شهرداري مواردي که علاقمند به تفويض اختيار است را اعلام کند و آن موارد مجددا در شورا مورد بررسي قرار گيرد. رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران با بيان اينکه لازم است از اين روند واگذاري‌ها جلوگيري شود و املاک به شهرداري برگردانده شود، گفت: در قالب يک طرح فوري بايد اين مهم محقق شود.

توقيف يکماهه خودروي رانندگان معتاد
رئيس پليس راهور ناجا  توقيف يکماهه خودروي رانندگاني که معتاد باشند خبر داد. به گزارش ايسنا، سردار مهري با اشاره به بازگشت مسافران تابستاني ضمن توصيه با رانندگان براي رعايت سرعت مطمئنه، گفت: ماموران پليس دستور دارند با تخلفات حادثه ساز سرعت و سبقت غيرمجاز برخورد جدي داشته باشند و خودروها را در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان، 72 ساعت توقيف کنند. وي همچنين اظهار کرد: خودروي رانندگاني که تست الکل و موادمخدر در آنها مثبت باشد، به مدت يک ماه توقيف مي‌شود. رئيس پليس راهور ناجا در خاتمه عدم توجه به جلو و سرعت، سبقت‌هاي غير مجاز را از عوامل مهم تصادفات در اين ايام دانست و به رانندگان توصيه کرد با تردد در سطح جاده‌ها به جلو توجه داشته باشند و در فواصل مختلف براي جلوگيري از خستگي، توقف کرده و استراحت کنند.

برگزاري پانزدهمين نمايشگاه عطر سيب
بوي محرم در بوستان ولايت پيچيد

پانزدهمين نمايشگاه عطر سيب در حالي در بوستان ولايت برگزار مي‌شود که سبب شده اين بوستان حال و هواي محرمي‌به خود بگيرد و عاشقان اباعبدالله حسين (ع) چند روز قبل آمدن محرم دور هم جمع شوند تا تدارک مراسم عزاداري سالار شهيدان را به خوبي برپا کنند. آري، همه دور هم جمع شده‌اند. پدربزرگي با نوه اش آمده است. بچه هيئتي‌ها آمده‌اند. مادري با کودک چهارماه اش به دنبال لباس رقيه حسين مي‌گردد. آشپز هيئت بزرگ محلمان را هم ميبينم که‌امده است کم و کاستي‌هاي هيئت را جور کند. مسئولين حسينيه‌ها و مساجد همه‌امده‌اند تا پرچم و کتيبه‌هاي امسالشان را بخرند. جواني به دنبال بيرق اعضاي اربعين است و سربندهاي يا حسين يا ابوالفضل در سرتاسر نمايشگاه به چشم مي‌آيد. بعضي شهروندها براي خريد ديگ و قابلمه نذري خود مي‌آيند و برخي هيئت داران نيز آمده‌اند سيستم صوتي خود را مجهز کنند. متولي يکي از حسينيه‌هاي تهران نيز آمده است جاروبرقي قديمي‌حسينيه شان را تعويض کند. از بيرق و پرچم ، مواد غذايي و قابلمه و بلندگو ميکروفون و کتاب همه چيز مي‌توان در اين نمايشگاه يافت. آنطور که مهدي قرباني، مديراجرايي پانزدهمين نمايشگاه عطر سيب مي‌گويد بيش از پنج هزار قلم کالا در 252 غرفه در فضاي 12 هزارمترمربعي نمايشگاه عرضه مي‌شود. قرباني با بيان اينکه بيش از 400 فعال اقتصادي از طريق سامانه ثبت نام فهرست اقلام و محصولات خود را اعلام کردند توضيح مي‌دهد: با بررسي‌هاي كارشناسي صورت گرفته و با لحاظ محدوديت فضا و همچنين نتايج نياز سنجي‌هاي به عمل آمده از استفاد كنندگان محصولات و بازديدکنندگان نمايشگاه چهاردهم، تعداد ١١٠ صنف براي ارايه خدمات و كالا مجوز حضور در نمايشگاه را پيدا كردند. مديراجرايي پانزدهمين نمايشگاه عطر سيب با بيان اينکه تمامي‌اجناس نمايشگاه با 20 تا 40 درصد تخفيف عرضه مي‌شود ادامه داد: کيفيت تمامي‌محصولات ارائه شده در نمايشگاه تضمين شده است. مدير اجرايي پانزدهمين نمايشگاه عطر سيب با بيان اينکه با هدف تسهيل در ارايه خدمت به هيئت‌ها تعداد راهنمايان پذيرش افزايش يافته و پذيرش نمايشگاه بصورت كاملا مكانيزه صورت مي‌پذيرد، گفت: حسينيه‌ها و هيئت‌ها با داشتن اصل و تصوير مجوز هيئت و نمايندگان مساجد با داشتن معرفي نامه از امام جماعت مسجد مي‌توانند از خدمات پانزدهمين نمايشگاه عطر سيب بهره ببرند. صحبت با مدير نمايشگاه را که تمام مي‌کنم، حاج يوسف جان محمدي را در حالي ميبينم که اشک در چشمانش حلقه زده است. با اين مداح و شاعر حسيني که هم صحبت مي‌شوم مي‌گويد: برگزاري اين نمايشگاه ما را براي آمدن ماه محرم آماده مي‌کند. کم کم لباس عزا تنمان مي‌کنيم و آماده برگزاري عزاداري سالار شهيدان مي‌شويم. او حال و هواي نمايشگاه را خوب ارزيابي کرده ومي‌گويد: برنامه‌هاي فرهنگي مذهبي خوبي برگزار شده و برگزاري مراسم تعزيه و نمايش‌هاي سوگواره مردم را با حقايق نهضت عاشورا آشنا مي‌کند. بيرون موکب‌ها عشاق حسيني با چاي و شربت از بازديدکنندگان پذيرايي کرده و غرفه‌هاي صلواتي خود را برپا ساخته‌اند. اينجا همه بوي محرم مي‌دهند و با عشق به دنبال تسهيل امور يکديگر هستند. فروشندگان تخفيف بيشتري از تخفيف ابتدايي خود در نظر گرفته و تمام هم و غمشان برگزاري هرچه باشورتر مراسم عزاداري سالار شهيدان است.  يکي از همين فروشندگان مي‌گويد: هدفمان براي حضور در اين نمايشگاه تنها خدمت رساني به عاشقان حسيني است و قيمت‌ها را تا آنجا که توانسته‌ايم پايين آورده و به فکر سود نيستيم.
گفتني است پانزدهمين نمايشگاه فرهنگي عطر سيب تا 29 شهريورماه در بوستان ولايت از ساعت 9 صبح تا 19 آماده خدمت رساني به شهروندان و عاشقان حسيني است.